17. Gry Bijatyki
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 17. Najpopularniejsze gry z gatunku bijatyki.
Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Tekken
Bijatyki 7 listopada 1995
Jedna z najpopularniejszych serii w swoim gatunku. W grze bierzemy udział w elitarnym turnieju o nazwie King of the Iron Fist. Jedną z kluczowych postaci jest niejaki Kazuya Mishima, który pragnie zemścić się na swoim ojcu.
Street Fighter Alpha 2
Bijatyki 12 marca 1998
Druga odsłona sub-serii Street Fighter Alpha, stanowiącej kontynuację bestsellerowego cyklu dwuwymiarowych bijatyk firmy Capcom. W grze powraca galeria postaci, znanych z pierwszej części serii, choć pojawia się też kilka nowych. Twórcy wprowadzili także szereg modyfikacji do znanej z pierwowzoru mechaniki walki.
MARVEL Contest of Champions
Bijatyki 25 listopada 2014
Osadzona w uniwersum Marvela mobilna bijatyka free-to-play, wzbogacona elementami RPG i kolekcjonerskiej gry karcianej. W grze bierzemy udział w zorganizowanym przez niejakiego Kolekcjonera wielkim turnieju, w którym najsłynniejsi bohaterowie ze świata Marvela stawiają czoła największym złoczyńcom tegoż uniwersum. Wraz z postępami rozgrywki tworzymy unikalną drużynę bohaterów i stopniowo rozwijamy ich umiejętności.
The King of Fighters XIV
Bijatyki 23 sierpnia 2016
Czternasta odsłona legendarnej japońskiej serii bijatyk, która narodziła się w 1994 roku na konsoli Neo Geo oraz w salonach arcade. W odróżnieniu od większości gier z cyklu, które zasłynęły ze szczegółowej oprawy 2D, The King of Fighters XIV oferuje w pełni trójwymiarowe areny, co mocno wpływa na styl rozgrywki, upodabniając ją do serii Tekken czy Dead or Alive. The King of Fighters XIV to także pierwsza odsłona cyklu wydana na konsoli PlayStation 4.
Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends
Bijatyki 17 listopada 2015
Trójwymiarowa bijatyka z elementami platformowymi, osadzona w uniwersum popularnego filmu animowanego i serialu TV Kung Fu Panda. W grze bierzemy udział w tytułowym Turnieju Legendarnych Legend, do którego zaproszono 20 najznamienitszych wojowników (plus 4 postaci ukryte). Rywalizacja może toczyć się na trzech rodzajach aren, które mogą nie tylko poruszać się i zmieniać swój kształt, ale także zaskakiwać rozmaitymi utrudnieniami.
Battle Arena Toshinden 2
Bijatyki 23 maja 1996
Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki japońskiego studia Tamsoft. W grze bierzemy udział w kolejnej edycji turnieju Toshinden, zorganizowanej przez tajemniczą organizację Secret Society. Tytuł oferuje 3 nowych wojowników, nowe ciosy, nowy system combosów oraz garść poprawek na gruncie mechaniki.
Guilty Gear Xrd -Revelator-
Bijatyki 26 maja 2016
Japońska bijatyka wchodząca w skład popularnej serii Guilty Gear, zapoczątkowanej w 1998 roku. Za produkcję tytułu odpowiada studio Arc System Works oraz Daisuke Ishiwatari, który jest jej reżyserem oraz autorem ścieżki dźwiękowej. Guilty Gear Xrd -Revelator- jest rozszerzoną edycją Guilty Gear Xrd -SIGN-. Wprowadzone w niej poprawki zmieniają balans rozgrywki i eliminują część błędów.
Mobile Suit Gundam: Extreme VS Force
Bijatyki 23 grudnia 2015
Kolejna odsłona popularnej zwłaszcza w Japonii serii bijatyk studia Namco Bandai, osadzonej w uniwersum popularnego anime Gundam. W Mobile Suit Gundam: Extreme vs. Force gracze wcielają się w rolę nieustraszonych pilotów, zasiadających w kokpitach mechów i przy ich pomocy walczą z rozmaitymi przeciwnikami. Rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od tego, z czym mieliśmy do czynienia w poprzednich częściach cyklu.
Stay Dead Evolution
Bijatyki 4 lutego 2015
Wyjątkowa gra akcji łącząca elementy klasycznej bijatyki oraz gry rytmicznej. Jak wskazuje sam tytuł, jest to ulepszona wersja produkcji z 2012 roku. Obie wersje opracowało włoskie studio Brucefilm, które wcześniej zajmowało się głównie opracowywaniem teledysków i klipów reklamowych. Stay Dead Evolution wyróżnia się na tle innych bijatyk przede wszystkim tym, że sceny oglądane na ekranie zostały wcześniej nakręcone z udziałem aktorów.
Tournament of Legends
Bijatyki 6 lipca 2010
Tournament of Legends to wyprodukowana przez studio High Voltage Software trójwymiarowa bijatyka, w której na kilkunastu arenach pojedynki toczą postaci znane z mitologii. W trybie dla pojedynczego gracza twórcy wprowadzili wątki fabularne dla każdego z grywalnych bohaterów. Przewidziano również możliwość starć z żywym przeciwnikiem.
Naruto Shippuden: Clash of Ninja Revolution 3
Bijatyki 17 listopada 2009
Kolejna część zapoczątkowanego jeszcze na konsolach GameCube cyklu zręcznościowych bijatyk 3D, w których walczymy najbardziej znanymi postaciami ze świata Naruto. Fabuła gry po raz pierwszy zahacza o wątki z anime Naruto Shippuden i rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w "dwójce". Tytułowy bohater wraz z innymi wojownikami wyrusza w pościg za członkami niebezpiecznej organizacji Akatsuki, którym udało się pokonać i porwać przywódcę wioski Suna, Gaarę.
KwonHo
Bijatyki 31 maja 2007
KwonHo to trójwymiarowa bijatyka, stworzona przez studio NHN Games z myślą o rozgrywkach sieciowych. Treścią produktu są potyczki wirtualnych wojowników, korzystających ze wschodnich sztuk walki.
Naruto: Clash of Ninja Revolution
Bijatyki 23 października 2007
Kolejna odsłona popularnej serii trójwymiarowych bijatyk, zapoczątkowanej w 2003 roku. Opracowana ponownie przez studio Tomy gra Naruto: Clash of Ninja Revolution opowiada o przygodach tytułowego adepta sztuki ninjutsu, który przemierza wirtualny świat i stawia czoła kolejnym oponentom w efektownych pojedynkach jeden na jednego. Do dyspozycji graczy oddano czternaście postaci, z których część (np.
Saint Seiya: The Hades
Bijatyki 22 września 2006
Saint Seiya: The Hades to bijatyka, przygotowana przez połączone siły Namco i Bandai. Historia, opowiedziana w grze, wzięta jest bezpośrednio z cieszącej się ogromną popularnością mangi o tym samym tytule, na podstawie której powstał telewizyjny serial animowany.
Rock 'Em Sock 'Em Robots
Bijatyki 2 października 2006
Niezbyt złożona dwuwymiarowa bijatyka, wzorowana na zabawce dla dzieci. Uczestniczymy w walkach robotów, wybierając pomiędzy dziesięcioma różnymi maszynami.
Street Fighter II: Hyper Fighting
Bijatyki 2 sierpnia 2006
Street Fighter II: Hyper Fighting to członek niezwykle popularnej rodziny dwuwymiarowych bijatyk, która przyszła na świat w roku 1987 na automatach zręcznościowych, a następnie zagościła na domowych komputerach i konsolach. Opisywana wersja powstała na podstawie gry Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting, która oferowała bardziej dynamiczną rozgrywkę niż poprzednicy dzięki możliwości użycia Turbo.
Backyard Wrestling 2: There Goes the Neighborhood
Bijatyki 30 września 2004
Podwórkowy wrestling zaczyna zagrażać turniejom zawodowym. A wszystko przez obłędną nagrodę. Okrągły milion dolarów dla najlepszego fightera oraz zapewniona potężna oglądalność widowiska poprzez telewizje kablową. Amatorzy kontra profesjonaliści - to może być mocna jazda!
Metal Combat
Bijatyki 26 grudnia 2006
Metal Combat to wyprodukowana przez zespół deweloperski Solar Studios zręcznościowa bijatyka. Akcja gry osadzona została na radioaktywnym wysypisku, na którym walki toczą m.in. mutanty, zombie, szkielety i roboty. Twórcy wykorzystali autorski silnik SubaZ, odznaczający się dużą złożonością modelu fizyki.
Power Stone Collection
Bijatyki 20 października 2006
Power Stone Collection to pakiet dwóch bijatyk wydany przez japońską firmę Capcom. Zarówno Power Stone jak i Power Stone 2 oferują dość proste sterowanie i idealnie nadają się dla osób rozpoczynających swoją przygodę z gatunkiem.
Naruto: Clash of Ninja
Bijatyki 11 kwietnia 2003
Przygotowana przez firmę Tomy Company we współpracy z autorem mangowego pierwowzoru, Masashim Kishimoto, trójwymiarowa bijatyka opowiadająca o losach młodego wojownika ninja imieniem Naruto. Gra Clash of Ninja przybliża nam początki działalności bohatera, który, próbując opanować zapieczętowanego swym wnętrzu demona, trenuje sztuki walki pod okiem doświadczonego nauczyciela.
Zatch Bell!: Electric Arena
Bijatyki 21 listopada 2005
Zatch Bell: Electric Arena, wyprodukowana przez Eighting, to gra, która poszerza i tak już duży zasób przeróżnych produkcji powiązanych z serią kreskówek Zatch Bell. Serial znany z Cartoon Network zyskał sobie spore grono sympatyków na całym świecie, nic więc dziwnego, że pojawiła się gra, przenosząca przygody sympatycznych Mamodo do wirtualnej rzeczywistości.
Inuyasha: Feudal Combat
Bijatyki prace wstrzymane
Inuyasha: Feudal Combat to gra walki, powstała na kanwie japońskiego anime, który od 2003 roku ciągle zdobywa rzesze nowych fanów. W odróżnieniu od innych tego typu produkcji, w tej, poza standardowymi trybami, takimi jak Story, Versus czy Training, zaimplementowano także unikalny tryb misji.
King of Fighters: Maximum Impact
Bijatyki 12 października 2004
King of Fighters: Maximum Impact - debiut w trójwymiarze jednej z najpopularniejszych serii konsolowych bijatyk. Wybieramy spośród postaci znanych z poprzednich odsłon oraz zupełnie nowych. Walczymy na wielu różnorodnych arenach.
King of Fighters: Maximum Impact - Maniax
Bijatyki 15 czerwca 2005
King of Fighters: Maximum Impact - Maniax to xboksowa wersja trójwymiarowego debiutu w serii efektownych bijatyk. Wcielamy się w jednego z dobrze nam znanych wojowników bądź wybieramy którąś z nowych postaci i walczymy w jednym z pięciu trybów.