Diablo miało być grą turową - potem deweloper kliknął na szkielet i tak narodziło się RPG akcji

Seria Diablo mogła wyglądać zupełnie inaczej, gdyby David Brevik, twórca gry, przeforsował swoją wizję systemu walki.

Maciej Gaffke

2
Diablo miało być grą turową - potem deweloper kliknął na szkielet i tak narodziło się RPG akcji, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Diablo miało być grą turową - potem deweloper kliknął na szkielet i tak narodziło się RPG akcji Źródło: Blizzard Entertainment.

Z pewnością sporo fanów serii Diablo może podzielić się wieloma wspomnieniami z poszczególnych części tego hack’n’slasha. Gdyby jednak zrealizowano pierwotną koncepcję gry, te ślady w pamięci byłyby zupełnie inne lub nie byłoby ich wcale. Mało kto wie, ale pierwotnie cykl miał posiadać... turowy system walki (via GameStar).

Chciał go wprowadzić pomysłodawca projektu, David Brevik. Wynikało to z klasycznych roguelike’owych tytułów, którymi się inspirował – były to takie produkcje, jak Rogue, Moria czy Angband. Ponadto dla twórcy istotne były strategiczne decyzje, a nie liczba kliknięć.

Deweloperowi nie udało się jednak przekonać do swojej wizji reszty zespołu ani też samego Blizzarda (wówczas pod nazwą Silicon & Synapse). Firma chciała rozgrywki w czasie rzeczywistym, co podzielała też reszta ekipy deweloperów. Kiedy zatem odbyło się głosowanie nad systemem walki, Brevik był w mniejszości. Pozostało mu pocieszyć się tym, że tytuł gry – Diablo – pochodzi od niego, a konkretnie to od góry Diablo w Kalifornii, gdzie mieszkał.

Był jednak taki moment, że sam Brevik dał się przekonać do „masowego klikania”. W pewien piątkowy wieczór, kiedy testował kod w biurze, postanowił sprawdzić, jak wygląda taka rozgrywka. Podszedł więc jako wojownik do szkieleta, klikając, wymierzył mu cios, a gdy ten się rozsypał, powiedział: „O mój Boże, to niesamowite uczucie”.

Najnowsza, czwarta odsłona Diablo ukazała się w 2023 roku i do dziś jest rozwijana. Niedawno „czwórka” otrzymała 9. sezon, który dodał nową fabułę koncentrującą się na poszukiwaniu krwawych reliktów.

Diablo

Diablo

PC PlayStation
Data wydania: 31 grudnia 1996
Diablo - Encyklopedia Gier
8.6

GRYOnline

8.7

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Nowość Netflixa na dziś: klaustrofobiczny thriller sci-fi właśnie zadebiutował w streamingu

Następny
Nowość Netflixa na dziś: klaustrofobiczny thriller sci-fi właśnie zadebiutował w streamingu

Gracze słusznie się niepokoili o kontynuację hitowego survivalu z otwartym światem. Subnautica 2 została opóźniona na 2026 rok, a w grę wchodziło ponoć 250 mln USD

Poprzedni
Gracze słusznie się niepokoili o kontynuację hitowego survivalu z otwartym światem. Subnautica 2 została opóźniona na 2026 rok, a w grę wchodziło ponoć 250 mln USD

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl