Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Newsy i ciekawostki na temat Aleksander

Aleksander cz. VII – podsumowanie

Daniel Sodkiewicz, 26 grudnia 2004, 19:00

To już siódme i ostatnie spotkanie z grą Aleksander w poświęconej jej serii newsów. Jak przystało na zakończenie, ta część felietonu zawiera podsumowanie zapowiedzi programu i ma na celu ogólne nakreślenie zarysu oczekiwanej strategii, szumnie reklamowanej jako gry stworzonej na podstawie hitu kinowego Olivera Stone’a.

Aleksander cz. VI – idea rozgrywki

Daniel Sodkiewicz, 25 grudnia 2004, 18:51

Dzisiejsze gry komputerowe trudno klasyfikować do określonych gatunków. Każdy zespół programistów pracując nad swoim dziełem stara się maksymalnie go urozmaicić dodając doń szczyptę wszelakiego rodzaju rozgrywki. Trudno więc znaleźć dziś czystą w swoim gatunku strategię, która odnosiłaby się założeniami do pierwotnych kryteriów RTSa.

Aleksander cz. V – budynki

Daniel Sodkiewicz, 24 grudnia 2004, 12:27

Od niepamiętnych czasów w większości RTS-ów budowa armii musiała być poprzedzona rozbudową miasta i wzniesieniem zabudowań, w których szkolono przyszłych wojowników. Ten schemat jest popularny do dziś i to właśnie różnorodność budynków, jakie można postawić w naszym wirtualnym królestwie, ma wpływ na poziom skomplikowania gry i jej niejednolitość.

Aleksander cz. IV – militaria

Daniel Sodkiewicz, 23 grudnia 2004, 14:05

Większość RTS-ów zaczyna się od ekonomi, a kończy na krwawych starciach. Sama nazwa gatunku „strategie” kojarzy się zresztą z umiejętnością dowodzenia wielkimi armiami i to właśnie takich atrakcji gracz oczekuje od tego typu programów. Zróżnicowana i ciekawa armia, oraz rozbudowane możliwości taktyczne podczas wirtualnych starć to wyróżniki najlepszych strategii.

Aleksander cz. III – grafika

Daniel Sodkiewicz, 22 grudnia 2004, 10:33

To dobrze, że w dobie kart graficznych z mocą obliczeniową porównywalną do tej, jaką dysponują stacje orbitalne i ciągłym dążeniem producentów gier do wizualnej perfekcji, znajdują się śmiałkowie, którzy mówią temu stanowcze NIE. Połączenie teł 2D i trójwymiarowych obiektów to nadal wspaniałe rozwiązanie dla gier strategicznych, które dzięki takiemu zabiegowi zyskują niepowtarzalny klimat.

Aleksander cz. II - założenia

Daniel Sodkiewicz, 21 grudnia 2004, 15:35

Niewątpliwie, rozpoczęciu prac nad grą Aleksander towarzyszyły plany ekspansji świata gier komputerowych, wspomagane filmowym szlagierem o Aleksandze Macedońskim. Świadczą o tym m.in. slogany reklamowe programu, w których przewijają się sentencje: „gra stworzona przy współpracy Olivera Stone’a i jego ekipy filmowej”, „10 minut dodatkowego materiału filmowego, przygotowanego specjalnie na potrzeby gry”, „gra oparta jest o scenariusz filmowy” itp. Ale czy to źle, że gra szuka rozgłosu i nabywców, poprzez będącą obecnie na topie (dzięki ekranizacji Olivera Stone’a) tematykę?

Aleksander - film i gra - część I

Daniel Sodkiewicz, 20 grudnia 2004, 11:53

Dużymi krokami zbliża się polska premiera gry strategicznej zatytułowanej Alexander. W związku z tym wydarzeniem rozpoczynamy cykl newsów, aby przez kolejne 7 dni przedstawić Wam najważniejsze aspekty rozgrywki i opisać pierwsze wrażenia z grywalnej wersji tego wyśmienicie zapowiadającego się programu.