futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 31 października 2013, 10:47

autor: Łukasz Szliselman

Steam z 65 milionami aktywnych kont

Studio Valve pochwaliło się, że Steam osiągnął liczbę 65 milionów aktywnych kont, tym samym przewyższając popularnością usługę Xbox Live, z której korzysta obecnie 48 milionów użytkowników. Dziennie do Steama potrafi zalogować się jednocześnie 6 milionów graczy.

Pod względem ilości danych pobieranych ze Steama, palmę pierwszeństwa mają Stany Zjednoczone - Steam z 65 milionami aktywnych kont - wiadomość - 2013-10-31
Pod względem ilości danych pobieranych ze Steama, palmę pierwszeństwa mają Stany Zjednoczone
Najświeższe statystyki Steama
  1. 10 lat istnienia
  2. 65 milionów aktywnych kont
  3. 6 milionów użytkowników logujących się jednocześnie każdego dnia
  4. 500 tysięcy jednocześnie grających w Dota 2
  5. Ponad 3 tysiące gier w usłudze

Usługa Steam może pochwalić się 65 milionami aktywnych kont. Jest to 30-procentowy wzrost w stosunku do liczby użytkowników sprzed roku. Ponadto codziennie w szczytowych godzinach liczba graczy jednocześnie zalogowanych do Steama wynosi około 6 milionów.

Wśród produkcji cieszących się największą popularnością na Steamie aktualnie prym wiedzie Dota 2, która dziennie osiąga ponad pół miliona grających jednocześnie (z rekordowym wynikiem 582 tysięcy). Latem bieżącego roku tytuł trafił oficjalnie do dystrybucji cyfrowej w modelu „free-to-play”, a do działania wymaga posiadania konta Steam.

Dla porównania, Xbox Live posiada obecnie 48 milionów kont, podczas gdy PlayStation Network aż 110 milionów. Warto odnotować, że Steam służy jako platforma dystrybucji cyfrowej i stosunkowo niewiele tytułów pudełkowych jest z nią powiązanych. W wypadku konsolowych usług firm Microsoft i Sony jest inaczej – są one konieczne do grania po sieci w każdą produkcję. Ponadto, jeśli do wyniku Steama dodać sporo ponad 32 miliony aktywnych użytkowników League of Legends (dane z zeszłego roku) oraz około 60 milionów zarejestrowanych kont w World of Tanks, granie na PC wcale nie wygląda tak biednie, jak jeszcze niedawno skłonni byli przedstawiać to analitycy branżowi.

Platforma cyfrowa studia Valve ma już na karku 10 lat. W ubiegłym miesiącu właściciele Steama zaprezentowali trzy projekty rozwoju tej usługi oraz grania na PC jako takiego: system operacyjny Steam OS oparty na architekturze Linuksa, komputery Steam Machines i kontroler Steam. Założeniem Valve jest przeniesienie blaszaków do salonów – miejsca, w którym dotąd niepodzielnie panowały konsole. Jeśli nowe urządzenia sygnowane marką Steam odniosą sukces, granie na PC może postawić pokaźny krok naprzód.

  1. Strona internetowa sklepu Steam
  2. Wykres użytkowników usługi Steam
  3. Statystyki usługi Steam