futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 28 maja 2014, 09:02

autor: Adrian Werner

Steam Machines dopiero w przyszłym roku

Studio Valve poinformowało o opóźnieniu premiery specjalnych padów powstających z myślą o systemie SteamOS. Oznacza to także, że dłużej poczekamy również na pecety z rodziny Steam Machines.

Wizja Steam Machines w domach zwykłych graczy oddala się coraz bardziej. - Steam Machines dopiero w przyszłym roku - wiadomość - 2014-05-28
Wizja Steam Machines w domach zwykłych graczy oddala się coraz bardziej.

Mamy złe wieści dla graczy czekających na Steam Machines, czyli pecetów do gier, opracowanych głównie z myślą o systemie SteamOS i zabawie na dużych ekranach. Firma Valve poinformowała właśnie, że specjalne pady do tych komputerów zadebiutują dopiero w przyszłym roku. W praktyce oznacza to, że również same Steam Machines zaliczą poślizg i trafią do sprzedaży w 2015 r. Kontrolery te są bowiem kluczowym elementem całej inicjatywy, mającym umożliwić komfortową zabawę w produkcje wymagające myszki i klawiatury, które nie sprawdziłyby się na tradycyjnych padach z analogowymi gałkami. Bez nich raczej trudno wyobrazić sobie sukces całego SteamOS, gdyż zbyt wiele gier sprawiałoby kłopoty graczom preferującym zabawę na dużych telewizorach.

Jako powód opóźnienia podano oczywiście potrzebę dalszego ulepszenia padów. Obecnie Valve przeprowadza zakrojone na szeroką skalę testy, podczas których prototypy otrzymały różne grupy użytkowników, poczynając od hardcorowych pecetowców, aż po graczy casualowych. W rezultacie studio otrzymuje bardzo pomocne dane i opinie, które są potrzebne do zagwarantowania wyższej jakości produktu końcowego. Zwłaszcza, że idea stojąca za tymi kontrolerami jest dosyć nietypowa, więc wiele rozwiązań musi być wymyślonych od nowa. Wszytko to wymaga jednak czasu, więc opóźnienie było nieuniknione.

Prototyp Steam Machine firmy CyberPower Inc. - Steam Machines dopiero w przyszłym roku - wiadomość - 2014-05-28
Prototyp Steam Machine firmy CyberPower Inc.

Powstaje pytanie, jak te poślizgi wpłyną na popularność Steam Machines. Pierwsze konkretne doniesienia na temat tej inicjatywy pojawiły się jeszcze w 2012 r, a oficjalnie ujawnienie projektu nastąpiło we wrześniu zeszłego roku. Wtedy towarzyszyły mu olbrzymie emocje, ale teraz wydaje się, że mocno one opadły i studiu Valve może być ciężko ponownie rozbudzić podobny poziom zainteresowania tym przedsięwzięciem.

Powoli stygnie również entuzjazm firm pecetowych, które miałyby się zająć produkcją różnych Steam Machines. Wiele z nich, w tym iBuyPower i Alienware, przyznaje, że nie spodziewa się dużego zarobku na tym przedsięwzięciu z powodu konieczności ustalenia niskich cen urządzeń.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak podchodzisz do Steam Machines?

Rozważam zakup Steam Machine
36,4%
Jeśli już podłącze peceta do TV to będzie on korzystał z Windowsa
11,4%
Pozostanę przy tradycyjnych pecetach z monitorem
52,3%
Zobacz inne ankiety