futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 7 lipca 2006, 14:37

autor: Piotr Doroń

Ankieta firmy Immersion - mała sugestia skierowana w stronę Sony

Brak wibracji w nowej wersji pada Dual Shock z pewnością boli. Odnotował to nawet ojciec słynnej serii Metal Gear Solid, Hideo Kojima. Immersion Corporation, firma której działania w głównej mierze przyczyniły się do tej sytuacji, co jakiś czas stara się jednak wyciągnąć ku Sony „pomocną dłoń”.

Brak wibracji w nowej wersji pada Dual Shock z pewnością boli. Odnotował to nawet ojciec słynnej serii Metal Gear Solid, Hideo Kojima. Immersion Corporation, firma której działania w głównej mierze przyczyniły się do tej sytuacji, co jakiś czas stara się jednak wyciągnąć ku Sony „pomocną dłoń”.

Przed dwoma miesiącami Victor Viegas, prezes Immersion, proponował szefostwu Sony pomoc własnych ekspertów, którzy byliby w stanie rozwiązać problem interferencji z sensorami umieszczonymi w nowej wersji słynnego pada. Japoński gigant jednak się na nią nie zdecydował. Nie zniechęciło to jednak Viegasa i innych pracowników Immersion.

Jak się bowiem okazało, firma za wszelką cenę pragnie wymusić na Sony podpisanie umowy, która zezwalałaby na korzystanie z technologii force feedback. Tym razem objawia się to w postaci ankiety, której wyniki mają wpłynąć na decyzje producenta konsol z rodziny PlayStation. Pytania są doprawdu bardzo interesujące. Jedno z nich skonstruowane jest w następujący sposób: Gdybyś był właścicielem konsol Xbox 360 z opcją wibracji oraz PS3 bez owej opcji, a na rynku ukazałaby się gra w obu wersjach, to którą z nich byś wybrał? Kolejne: Jak wpłynęła na Ciebie wiadomość o braku opcji wibracji w przypadku konsoli PS3? Ankietę znajdziecie pod tym adresem.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej