Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Gramy dalej 15 maja 2013, 11:45

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Diablo III z łatką 1.08 - jak prezentuje się hit Blizzarda rok po premierze? - Strona 2

Po miesiącu testów firma Blizzard Entertainment wprowadziła łatkę 1.0.8 do Diablo III. Czy postawienie na udoskonalenie rozgrywki kooperacyjnej i dodanie licznych drobnych usprawnień wyszło trzeciej części kultowego hack’n’slasha na dobre?

Małe, a cieszy

Aktualizacja 1.0.8 to także wiele poprawek w mniej znaczących aspektach rozgrywki. O identyfikacji wszystkich przedmiotów (u Caina bądź korzystając z dodanej obok skrytki księgi) i nowych ikonkach już wspominaliśmy. Ponadto teraz bywalcy domu aukcyjnego dowiedzą się, w jaki sposób zakupiona rzecz zmieni statystyki zadawanych obrażeń, punktów życia oraz pancerza – szkoda tylko, że niekiedy wartości te z niewiadomego powodu wyświetlane są błędnie (np. w grze są dodatnie, w domu aukcyjnym – ujemne). Adepci rzemiosła nie będą musieli klikać sto razy na przycisk tworzenia określonego elementu wyposażenia lub klejnotu – teraz wystarczy zaznaczyć w menu kowala lub złotnika, ile sztuk danego przedmiotu chcemy wykonać. Co więcej, zbędne stało się bieganie w tę i we w tę ze składnikami – aktualnie gra pobiera je bezpośrednio ze skrytki. Można też w końcu wyłączyć okienko pojawiające się za każdym razem, gdy chcemy rozłożyć żółty przedmiot. Są to drobnostki, ale świadczą o tym, że amerykańska firma nieustannie wsłuchuje się w opinie i sugestie graczy.

Rzeź w Salach Agonii.

Nowa łatka do Diablo III to również zmiany w balansie klas, głównie czarownika, łowcy demonów i barbarzyńcy. W tym zakresie wzmocniono przede wszystkim archonta, którego istnienie w grze wieloosobowej jest przedłużane także przy asystach. Blizzard ulepszył też umiejętności regenerujące punkty życia. Na podstawie własnych obserwacji oraz rozmów ze znajomymi grającymi innymi klasami można jednak śmiało stwierdzić, że są to zmiany kosmetyczne, choć z pewnością dają możliwość stworzenia nowych, interesujących buildów – przynajmniej w teorii. Na plus należy też zaliczyć zwiększenie liczby ikonek wyświetlanych nad interfejsem gry – maksymalnie może być ich teraz 8 (a jeżeli dorzucimy także sygnalizacje osłabień – 11). Szkoda tylko, że nie pomyślano o ikonce przy portrecie gracza, która informowałaby o liczbie posiadanych kumulacji męstwa Nefalemów bądź o znanej ze StarCrafta II funkcji pingu na minimapie.

Identyfikowanie przedmiotów jednym kliknięciem? Z Księgą Caina dostępną w wiosce nie stanowi to już problemu.
Identyfikowanie przedmiotów jednym kliknięciem? Z Księgą Caina dostępną w wiosce nie stanowi to już problemu.

Co więcej, nie wszystko przy wprowadzaniu łatki poszło po myśli Blizzarda. O duplikowaniu złota już wspominaliśmy. Wciąż nie naprawiono niektórych osiągnięć, a dodatkowo niekiedy zdarza się, że funkcja wyświetlania przedmiotów na ziemi działa nie tak, jak powinna. Aż dziw bierze, że takie wpadki zdarzają się firmie znanej ze swojej precyzji i dokładności – Diablo III nie jest tu wyjątkiem, bo różne nowe bugi pojawiają się także co jakiś czas w StarCrafcie II.

Dom aukcyjny staje się coraz bardziej funkcjonalny.

Podsumowanie

Czy w obliczu opisanych wyżej zmian warto powrócić do świata Sanktuarium? To zależy. Jeżeli zaprzestaliście gry jakiś czas temu, bo mieliście już dość grindowania w nieskończoność aktu trzeciego, to prawdopodobnie dzięki zmianom w zagęszczeniu potworów i trybie kooperacji odkryjecie ten tytuł na nowo. Jeśli z kolei porzuciliście Diablo III z innych powodów, np. kiepskiego lootu, to lepiej poczekajcie na aktualizację oferującą poprawki w systemie generowania przedmiotów albo po prostu zacznijcie odkładać pieniądze na dodatek. Nie oznacza to bynajmniej, że nowy patch jest zły – większość graczy na oficjalnym forum przyjęła go pozytywnie, więc nie sugerujcie się argumentami będących w mniejszości krytyków, narzekający na nudę, stratę czasu i „wieczne wychodzenie z fazy beta”, którzy zazwyczaj mają na koncie setki godzin zabawy w trzeciego „Diabła”, co paradoksalnie przeczy wszystkim ich argumentom. Aktualizacja 1.0.8 jest drobną łatką, która stanowi ewolucję, a nie rewolucję. Być może nie przyciągnie do Diablo III nowych osób, ale na pewno zapewni sporo frajdy zagorzałym fanom tego tytułu.

Testujemy Diablo III w wersji 2.6.0 – nekromanta zwiastuje dobrą zmianę
Testujemy Diablo III w wersji 2.6.0 – nekromanta zwiastuje dobrą zmianę

Gramy dalej

Gdy już straciliśmy nadzieję na to, że Diablo III jeszcze powalczy z Path of Exile, Blizzard wziął się w garść, szykując aktualizację 2.6.0. Po teście wersji beta wreszcie widać zwrot w dobrym kierunku. Czy nekromanta wskrzesi Diablo?

Gra Diablo III po aktualizacji 2.0 – udane intro do Reaper of Souls
Gra Diablo III po aktualizacji 2.0 – udane intro do Reaper of Souls

Gramy dalej

Już za miesiąc Blizzard wypuści długo wyczekiwane rozszerzenie do Diablo III – Reaper od Souls. My tymczasem przyglądamy się zmianom, jakie przyniosła w tym tygodniu w podstawowej wersji gry łatka 2.0.1, czyli patch wprowadzający część obiecywanych zmian.

Testujemy grę Diablo III po aktualizacji 1.0.7 - PvP, rzemiosło i zmiany w klasach
Testujemy grę Diablo III po aktualizacji 1.0.7 - PvP, rzemiosło i zmiany w klasach

Gramy dalej

W minionym tygodniu w Diablo III zadebiutowała łatka oznaczona numerem 1.0.7. Wraz z nią w świecie Sanktuarium pojawiła się opcja tworzenia potyczek, a zastępy mnichów i czarowników wzrosły w siłę, nie wspominając o wielu drobniejszych innowacjach.