Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Gothic II: The Chronicles of Myrtana - Archolos
Gothic II: The Chronicles of Myrtana - Archolos
Gothic II: The Chronicles of Myrtana - Archolos Game Box

Najciekawsze materiały do: Gothic II: Kroniki Myrtany - Archolos

Kroniki Myrtany - poradnik do gry
Kroniki Myrtany - poradnik do gry

poradnik do gry11 stycznia 2022

Kroniki Myrtany poradnik, solucja to pełny opis przejścia gry oraz porady na start, do craftingu, walki i broni. Podpowiadamy jak zainstalować moda, opisujemy kody/cheaty i wymagania sprzętowe.

Recenzja gry Kroniki Myrtany - pełnoprawny Gothic od fanów dla fanów
Recenzja gry Kroniki Myrtany - pełnoprawny Gothic od fanów dla fanów

recenzja gry11 stycznia 2022

Światowa premiera 10 grudnia 2021. Kroniki Myrtany oficjalnie dołączają do pierwszego i drugiego Gothica jako te gry, do których wracam najczęściej. Tak, są aż tak dobre, że nawet będąc darmową modyfikacją, zasługują na recenzję.

Kroniki Myrtany modem roku 2021 wg społeczności ModDB
Kroniki Myrtany modem roku 2021 wg społeczności ModDB

wiadomość28 grudnia 2021

Serwis ModDB zaprezentował listę 10 najlepszych modyfikacji 2021 roku według użytkowników. Na pierwszym miejscu znalazły się polskie Kroniki Myrtany do Gothica 2: Noc Kruka.

Kroniki Myrtany pobrane już ponad 100 tys. razy; twórcy dziękują niesamowitym fanom
Kroniki Myrtany pobrane już ponad 100 tys. razy; twórcy dziękują niesamowitym fanom

wiadomość15 grudnia 2021

Twórcy Kronik Myrtany podziękowali fanom za wsparcie. Przy okazji poprosiliśmy autorów o to, by podzielili się z nami swoimi dalszymi planami.

Uczta dla fanów Gothica, dziś premiera moda Kroniki Myrtany
Uczta dla fanów Gothica, dziś premiera moda Kroniki Myrtany

wiadomość10 grudnia 2021

Dziś premierę ma fanowska modyfikacja do Złotej Edycji Gothica II – Kroniki Myrtany. Dostępna jest ona zarówno na Steamie, jak i na oficjalnej stronie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
30.12.2021 18:52
odpowiedz
1 odpowiedź
karvimaga
134
Generał

Czy ktoś ma może zapis z rozdziału 1 gdzieś okolice szukania ziół dla alchemika żeby wyleczyc brata ? Miałem niespodziewany format dysku ;(

30.12.2021 22:33
odpowiedz
karvimaga
134
Generał

Super, byłbym wdzięczny ;)

Jak coś wrzuć na jakiś host to pobiore ;)

post wyedytowany przez karvimaga 2021-12-30 22:34:31
31.12.2021 03:33
UrBan_94
odpowiedz
3 odpowiedzi
UrBan_94
17
Netrunner

Nie wie ktoś gdzie znajdę nasiona niebieskiego bzu? potrzebne mi 10 sztuk do zadania - Miodowe Lata.

post wyedytowany przez UrBan_94 2021-12-31 03:35:40
31.12.2021 15:11
😜
odpowiedz
1 odpowiedź
karvimaga
134
Generał

Drenz podrzuć mi save do Gothica

31.12.2021 15:30
odpowiedz
karvimaga
134
Generał

Dziękuję !!

31.12.2021 20:33
odpowiedz
vanBolko
17
Centurion

Wróciłem z nieba RPG. Zakończyłem pierwszą przygode na Archolos. Tym razem, dla odmiany napisze o wadach gry;
1 - Jesteś kowalem?
- Nie, po prostu lubie sobie czasem postukać młotkiem. Oczywiście że jestem kowalem. Musisz zadawać tak głupie pytania?
- Musze - chciałbym odpowiedzieć - bo scenarzyści nie dają mi innej możliwości. Problem w tym że Marvin musi robić z siebie głupka zbyt często.
2 Rierol - Jeszcze do teraz odczuwam lekki niedowład języka. Współczuje aktorom dubbingowym. Przychodzi Riordian do Rierola...
3 Jak teraz, na litość boską, grając w Gothic 1, mam zrobić najazd na Sary Obóz? No jak ?!

01.01.2022 00:56
Ragn'or
odpowiedz
11 odpowiedzi
Ragn'or
197
MuremZaPolskimMundurem

Ile jest rozdziałów w tej grze? Aktualnie jestem w piątym, z jednej strony mam misję

spoiler start

odparcia orków, zabicia ich liderów w pięciu obozach, z drugiej strony odzyskanie reliktu z ruin zamczyska.

spoiler stop


Mam 44 level i mimo to jest strasznie ciężko. 74 godziny gry.
Czy pójście w jedną albo drugą misję coś zmienia, czy po prostu trzeba zrobić obie żeby posunąć dalej fabułę?
Rozumiem, że

spoiler start

dalej trzeba usunąć Lichwiarza z miasta?

spoiler stop

post wyedytowany przez Ragn'or 2022-01-01 01:06:37
01.01.2022 20:51
Ragn'or
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ragn'or
197
MuremZaPolskimMundurem

Pytanie mam:

spoiler start

W twierdzy Vardhal, za kuźnią jest pomieszczenie z przyciskiem, które prowadzi do portalu i biblioteki. Znajduje się tam portal, który nie działa. Jak go uruchomić? Riordian nic nie mówi pomimo wpisu w dzienniku, że mam jakieś dwa dziwne miecze i powinienem z Riordianem pomówić.

spoiler stop

Co robić?

Pomieszczenie za salą treningową oraz za spiżarnią odgruzowane.
Z ognikiem próbowałem pogadać.

post wyedytowany przez Ragn'or 2022-01-01 20:54:39
01.01.2022 21:56
1
odpowiedz
BongMan
35
Centurion
10

Ta gra to arcydzieło. Stary, dobry Gothic wrócił. Przecudowna fabuła z nawiązaniami do poprzednich części, rozwinięty i żywy świat, który chce się odkrywać. Wyraziste postacie z którymi się zżywa. Wszystko jest tak, jak powinno być. 130 godzin grałem. Polecam z całego serca.

PS: Uwaga, mega spojler.

spoiler start

Od momentu kiedy Marvin nabawił się blizny na twarzy, przeczuwałem że na końcu okaże się, że Marvin to Blizna z jedynki. Ta ostatnia scena z Gomezem na statku, coś pięknego i wspaniały ukłon w stronę graczy ;)

spoiler stop

post wyedytowany przez BongMan 2022-01-01 21:58:18
02.01.2022 00:08
Ragn'or
😁
odpowiedz
1 odpowiedź
Ragn'or
197
MuremZaPolskimMundurem

Ok, szósty rozdział i mega zaskoczenie.

07.01.2022 21:22
SpecShadow
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
97
Silence of the LAMs

Są jakieś plany kiedy ma wyjść wersja 1.2?

08.01.2022 11:46
mackal83
odpowiedz
1 odpowiedź
mackal83
139
Konsul

Witam
Niestety po instalacji moda poprawiającego grafikę ,gdy włączam w menu obraz:
https://naforum.zapodaj.net/d65f1bdf3613.jpg.html
to pojawia się okienko dx11 z ustawieniami,ale nic nie mogę zrobić,bo nie ma kursora myszki.
Prosiłbym o pomoc.

post wyedytowany przez mackal83 2022-01-08 11:47:08
08.01.2022 14:17
mackal83
odpowiedz
mackal83
139
Konsul

No ja właśnie z tego żródła pobrałem DX11 i nie ma kursora myszki do zmiany ustawień dx11 w grze.

post wyedytowany przez mackal83 2022-01-08 14:18:03
08.01.2022 14:22
odpowiedz
3 odpowiedzi
arachno
42
Centurion
8.5

Przeszedłem grę, spędziłem z nią około 75 godzin i uczucia mam bardzo mieszane. Ogólnie jest to bardzo dobry Gothic pod względem rozgrywki i eksploracji świata, ale mam wrażenie, że główne kwestie fabularne w ostatnich aktach nie zostały dostatecznie wyjaśnione. Z trailerów miało wynikać, że na wyspie jest organizowany szeroko zakrojony spisek, mający objąć całą wyspę, który jak się okazuje jest dziełem przypadku albo bezsensownych działań NPC (taki plot armor dla antagonistów). Przynależność do gildii, mimo że jest wymagana fabularnie, tak naprawdę nie ma wpływu na fabułę w ogóle. Pomimo, że w trakcie gry napotykamy trochę intryg, każda z nich tworzy odrębną historię, niepowiązaną z innymi.
Gildie również są bezpłciowe. W każdym Gothicu gildie w jakimś stopniu ze sobą rywalizowały, reprezentowały inne poglądy, tutaj nie dość, że mają siedziby obok siebie, to jeszcze współpracują ze sobą jak starzy znajomi, brak u nich jakichkolwiek napięć. Boli strasznie brak klasy magicznej, ale domyślam się, że jej wprowadzenie wymagałoby to dodatkowych godzin prac.
Słaby jest również balans broni. Dlaczego bronie jednoręczne wymagające zręczności mają najwięcej obrażeń, więcej nawet niż dwuręczne?
Z pewnością duży plus należy się na rozwinięcie sposobu prowadzenia questów, craftingu, bestiariusza, animacji, ale za słabo uzasadnioną fabułę mod dostaje ode mnie dużego minusa.

09.01.2022 05:46
😢
odpowiedz
WoodyJohnson
0
Junior

Witam wie toś jak może naprawić błąd Acces Violation który wyskakuje najczesciej po zapisaniu gry ?

09.01.2022 12:50
odpowiedz
1 odpowiedź
Lester53
18
Centurion

Robię zadanie "zakopane skarby", przekopałem pierwsze miejsce i chciałem wrócić do Mortiza ale ten gdzieś zniknął, ktoś się z tym spotkał? Druga tego typu sytuacja to zadanie "Grochem o ścianę", trzeba dodać czegoś do kotła ale tam nigdzie nie ma kotła w chacie Saula ani obok. Jeszcze przy okazji zapytam o Ernesto, on przebywa w jakichś innych miejscach niż przed swoim lokalem? Bo podobnie, wykonałem dla niego questa, wracam po nagrodę a go nie ma..

post wyedytowany przez Lester53 2022-01-09 12:50:42
09.01.2022 20:24
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kamtre
0
Junior

Mam problem z zadaniem tropem winnych porywaczy. Otóż zrobiłem potrzebne czynności, poszedłem za Gonzalem na miejsce spotkania ze zbirami, zabili i poszedłem ich śladem. Minąłem trupy zwierząt, znalazłem dalej na ścieżce zwłoki a za nimi notatkę. Odczytałem ja, zrobił się nowy wpis do dziennika zadań. Poszedłem dalej ścieżka mijając trupy zwierząt, aż doszedłem do jaskini i do przystani. Według solucji na steam powinien zacząć mi się teraz trzeci rozdział, ale niestety to nie nastąpiło. Ze zbirami i siepaczem nie mam ścieżki dialogowej, z cortezem również nie ma nic oprócz szkolenia. Co poszło nie tak? Przystań odwiedziłem wcześniej, zanim jeszcze zaczęło mi się to zadanie i tam się nieco pokrecilem, zrobiłem zadanie z tym czubkiem od mapy skarbów itp. Czy to, że wcześniej byłem na przystani może być powodem że nie uruchomił mi się trzeci rozdział?
Pozdrawiam

10.01.2022 00:31
odpowiedz
1 odpowiedź
Kamtre
0
Junior

arachno nie, nie przyplynalem do przystani, tylko wcześniej poszedłem tam przez bagna. jak wykonywałem pierwsze misje na winnicy Rity postanowiłem sobie nieco pozwiedzać i poszedłem tam. Jako że jestem fanem RPG, a Gothica uwielbiam, więc jak zawsze łaziłem po mapie gdzie się da, wykonując misje poboczne i zwiedzając, a główny wątek robię po zrobieniu misji od mało znaczących npc :(
Kurcze nie mam ochoty zaczynać wszystkiego od początku...

10.01.2022 06:35
1
odpowiedz
kotorka
2
Junior

O ile mod jest wspaniały, to popełnione zostały pewne "błędy" niewybaczalne. Każdy prawdziwy fan Gothica chyba wie, o co chodzi. Głównym atutem Gothica jest możliwość wyboru jak chcemy postępować. Misja gdzie idziemy do kotliny i spotykamy wartownika szajki buntowników, która znajduje się w tunelu pod skałami. Nie mamy tutaj żadnego wyboru. Wartownik nas pokonuje czy tego chcemy czy nie, jest to niedopuszczalne. Powinniśmy mieć wybór, albo poddajemy mu się, albo jeśli jesteśmy mocni, odmawiamy i dajemy mu po pysku, zabijamy go, kradniemy klucz i wchodzimy do środka, tam zabijamy reszte ekipki i tyle! To jest prawdziwy Gothic. Nie róbcie takich błędów ludzie, bo na tym Gothic się wybił, że daje wolne pole manewru, daje wybór. Tutaj wyboru nie ma żadnego.

11.01.2022 14:26
odpowiedz
2 odpowiedzi
Rebon
1
Junior
9.5

Mod jest genialny. Grając w niego czułem się jak wtedy, gdy pierwszy raz w życiu odpaliłem Gothica. Gorąco polecam każdemu.
Plusy:
+ Świetnie napisany główny bohater
+ Konstrukcja świata
+ Doskonale zachowany klimat Gothica przy jednoczesnym wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań rozgrywki typu skrypty
+ Satysfakcjonująca fabuła i ogrom zadań pobocznych na każdy akt
+ Mniej lub bardziej widoczne zmiany w świecie spowodowane naszymi poczynaniami
+ Masa nowych i świetnych animacji
+ Niesamowita ilość Easter Eggów
Minusy:
- Mała ilość utworów ścieżki dźwiękowej
- Wspomniane skrypty czasami się bugują (wierzę, że kwestią czasu jest jak twórcy wszystko naprawią)
- Trochę niezbalansowany gameplay oręża (broń drzewcowa wydaje się być niesamowicie potężna, gdyż trzyma wrogów mocno na dystans)
- Optymalizacja momentami kuleje i choć dobre komputery nie będą miały problemu, to na starszym sprzęcie gra może nieźle lagować
-/+ Niektóre osiągnięcia są poniekąd nieoczywiste i osoby, które chcą "wymaksować" grę mogą mieć problem ze zrozumieniem, co należy zrobić. Z drugiej jednak strony wspomniane osiągnięcia dają ogromną satysfakcję, kiedy już je zdobędziemy

post wyedytowany przez Rebon 2022-01-11 14:46:37
11.01.2022 16:08
krzycho19
odpowiedz
krzycho19
82
Pretorianin
9.5

właściwie wszystko już napisano, mod (a raczej duże DLC) jest fenomenalny, świetne dialogi i bardzo dobrze odegrane przez polskich aktorów głosowych, w polskim języku.

11.01.2022 22:52
ProfesorXxx
👎
odpowiedz
5 odpowiedzi
ProfesorXxx
28
Pretorianin

Jarają się jakimiś odgrzewanymi kotletami dla starych graczy. Jak dla mnie to już 3 jest przestarzała a co dopiero to.

12.01.2022 13:13
odpowiedz
thennomad
0
Junior

Rewelacyjna. 135 h rozgrywki i dalej nie mam dość. RPG z kwi i kości.

15.01.2022 12:01
odpowiedz
1 odpowiedź
SinusPi
1
Junior

Od tych polskich głosów uszy krwawią... :(

CZY
KAŻDY
DIALOG
MUSI BYĆ
CZYTANY
JAK W SZKOLE
NA LEKCJACH
POPRAWNEJ
DYKCJI?

15.01.2022 12:45
odpowiedz
1 odpowiedź
Mistrz Ip Man
0
Junior

zazdroszczę tym co w to grają. Mam za słabego laptopa. Podstawka gothic 2 mi się lekko tnie. A na xboxa raczej nie wyjdzie:)

16.01.2022 21:57
😒
odpowiedz
11 odpowiedzi
Diabloel_
3
Junior

Spodziewałem się, że będzie dobrze.

Zalety:
- prosta fabuła, ale przyjemna w odbiorze,
- niektóre zadania są ciekawe,
- podoba mi się opcja stosowania receptur na przepisy kulinarne.

Wady:
- za,, dopracowanie mechaniki" należy się kopniak w dupę. Jest jeszcze gorsza niż w oryginalnym G2, czasem mam wrażenie że ktoś pousuwał jakieś skrypty albo dodał niedziałające. NIE DA SIĘ PEWNYCH RZECZY ZAGRAĆ W TYM MODZIE!
- strasznie niedopracowane są skrypty przedmiotów, które często płatają psikusy i znikają( mapa wyspy zamienia się w mapę miasta, rzeczne mirty znikają, i jeszcze parę innych psotników) , a także lubią sobie nie działać( niewyuczalny Krąg Magii 2, który każdorazowo kradnie 10 PN, ale nie daje nic w zamian) . BUG NA BUGU!
- NPCs, a także niektóre zwierzaki lubią sobie zahaczyć o coś. Dzięki temu zadanie dot. pijanego przewodnika z GK jest niewykonalne( sprawdziłem każdą opcję - zawsze o coś zahaczy) .

Podsumowanie: gra jest zwyczajnie słaba.

Wyjaśnienie:
- pierwsza reakcja na grę była odpychająca. Marvin z pobożnością ministranta włazi każdemu w cztery litery by zrobić szczura na patyku i psocić pod pokładem. Sądziłem, że po dotarciu do brzegu uda się lepiej poprowadzić fabułę, i rzeczywiście, rozdzielenie - brat, czy inni towarzysze drogi; skutkowało chwilą nadziei na zmianę. Wioska tę nadzieję uśmierciła, ponieważ ponownie wprowadzono zadania z cyklu,, przynieś, zanieś, pozamiataj" , typowe dla Gothica.
Później miasto - przynieś, zanieś pozamiataj, rozdział drugi. Piraci - przynieś, zanieś pozamiataj, rozdział trzeci . . . itd.
Twórcy gry zarzekali się, iż tutaj obowiązywać będzie system rewizji osiągnięć gracza przez NPCów, którzy rzekomo mieli zauważyć brak postępów w fabule. Rzeczywiście, pirat czekający na mnie parę tygodni na plaży, szkolenie w straży przeciągnięte o pięć poranków, spotkanie o północy z paladynem, dwanaście dni po terminie, a także wiele, wiele innych klopsów to potwierdza ;)
Podobno włożono wiele pracy w kształtowanie miasta i to właśnie to miasto miało być powodem takiej prolongaty premiery moda. Przepraszam najmocniej, ale skutki tej pracy są bezobajwowe, w dodatku błędne - miasto jest najbardziej powalonym bałaganem urbanistycznym, jaki w życiu widziałem w grach komputerowych. Nie mogliście zaangażować w to chociaż jednego architekta, czy urbanisty? Ile razy mam do kogoś pójść w tym grajdole to muszę zacisnąć szczękę, bo krew mnie zalewa na myśl o kluczeniu po tych fantazyjnych uliczkach, które NIE MAJĄ NIC WSPÓLNEGO Z ŻADNYM MIASTEM. Jakieś ozdobniki - wieżyczki bez wejść, mostki pomiędzy dwiema ścianami, płaskie stropy na szczycie kalenicy dachu z podwyższonym szczytem; które miały wyglądać cool, mnie po prostu żenowały. Jeszcze mogę zrozumieć jakiś informatyków, którzy odpicowali grę o ganianiu i tłuczeniu wszystkiego, co pędzi w kierunku kamery w Górniczej Dolinie, lecz polskich autorów moda - którzy potrafili opracować blisko 100 przepisów kulinarnych, uzasadnić brak klasy maga,, koniecznością wieloletnich studiów" ( pozostawiając zdolność do nabrania zdolności do finezyjnego wymachiwania dwuręcznym toporem na jedno popołudnie ;) ) , pokazać graczowi jak zbiera się gnój dłońmi( i przy okazji łapie szereg chorób odzwierzęcych) , a także zadali sobie tyle trudu, by stworzyć pozór rzeczywistości; zrozumieć nie mogę. Za brak dobrze opracowanych miast - 4 punkty na start! Trzeba było ograniczyć grę do bicia polnych bestii w polu.
A propos polnych bestii w polu - zdumiewa mnie fakt, że podczas rusha przez krainę pełną kłów i pazurów, spotykamy co chwilę byle fujarę( kupca, podróżnika, ciecia, grajka) , który potrafi zdjąć wszystko jakąś lagą, podczas gdy gracz nie może ogarnąć starego topielca na 18 lvl-u, który sobie strzeli randomowego pazura przez blok i zdejmie postaci 300 hp. Rozumiem, że zostanie magiem, które wymaga lat nauki, ale nie wyklucza nauki kręgu magii na jedno posiedzenie z jabłkiem i książką w burdelu, jest wykluczone w drodze tych samych racjonalnych przesłanek, które nadały byle NPCom walącym klocka w lesie zdolność powalania niedźwiedzia+cieniostwora+8 czarnych wilków+ 5 krwiopijców+ 2 jaszczórów+ nie wiadomo czego jeszcze?

Moim zdaniem należało:
- dodać tryb retoryki odpowiadający za opcje dialogowe. By pracować dla handlarki skórami trzeba wykazać zdolność posługiwania się łukiem, więc naturalnym jest, by móc kogoś okłamywać, nakłaniać do własnej woli lub udostępnić graczowi nowe opcje dialogowe, że trzeba posiąść taką zdolność. Na litość boską, Siła/ Zręczność/ Żywotność/ Mana - ile lat jeszcze będziemy grali w takie gry? Moduję inne gry, więc wiem że pewnych spraw w silniku nie da się zmienić, ale skoro połączenie Siły i Zręczności, które i tak w tej grze NIE WPŁYWAJĄ NA NIC INNEGO, TYLKO NA ZDOLNOŚĆ DO ZAŁOŻENIA BRONI( fakt) , było hipotetycznie niewykonalne, to czemu nie dodaliście zdolności RETORYKI kosztem zespolenia kradzieży kieszonkowej z otwieraniem zamków? Oszczędziłoby to masy idiotyzmów, wedle których okraść kogoś możemy po przeczytaniu książki w GK, a zdolność otwierania zamków na wyższy poziom rozwija półgłówek ze stoczni czyniąc nauki: ,, tajemnica tkwi w tym, że potrzeba więcej cierpliwości". Normalnie nagroda literacka za ten scenariusz się należy!
- wywalić tę absurdalną mechanikę walki, dodać rozbudowaną opcję uników z modyfikatorem chance to avoid damage, zrobić obrażenia punktowe, obszarowe, combo z atakiem dwóch wrogów jednocześnie, dzięki czemu WRESZCIE DAŁOBY SIĘ W TEJ GRZE NORMALNIE WALCZYĆ , a tymczasem ku uciesze gawiedzi,, w kchonjikach, jak w głotjiku, byje wijk połoszyć hę mosze" .
- dodać klasę maga, który UCZY SIĘ a nie zamiata podłogi, nosi kiełbasę czy komuś robi dobrze. Skoro nowicjusz może chodzić na panny po kryjówce piratów, to czemu Marvin nie może przynieść łana/ bobu/ krowiego placa/ sfermentowanych sików trolla; do klasztoru MW, do którego i tak można dostać się skacząc po skałach?
- dodać klasę ŁOTRZYKA. Tak, łotrzyka. To taki ktoś, kto umie ukrywać się, maskować, wykraść dokumenty, a czasem powalić jednym ciosem. Nikt nie powiedział, że łatwo napisać plot pod taką klasę, ale sądzę że dla twórców Archolos to pestka.
- skończyć z zadaniami pt. przynieś/ zanieś/ pozamiataj. Ja byłem pewien że wreszcie zagram w gothica, w którym np. po upolowaniu 50 wilków wzrośnie zdolność łowiecka. Tymczasem możesz ubić całą wyspę, ale jako łowca jesteś wypierdkiem bo nie pogadałeś ze starym dziadem oddającym całymi dniami gazy na ławce w mieście, który pewnie udzieliłby tobie wtedy wykładu z cyklu,, pamiętaj żeby mieć przy sobie jedną lub dwie strzały, inaczej możesz się okazać że nic nie upolujesz z łuku" - ,, twoje zdolności łowieckie wzrosły" .
Gotujesz? To niech wzrośnie tobie zdolność do przyrządzania coraz lepszych posiłków. Polujesz? Niech więc wzrośnie twoja zdolność do posługiwania się wybraną techniką łowiecką( łotrzyk pewnie zakładałby sidła - ciekawe, u którego kupca je znajdę . . . ;) ) . Czarujesz? Niech samoistnie wzrośnie twoja maksymalna mana i obrażenia od zaklęć.
- mój ostatni zarzut dot. tempa gry. W szczególności tempa gracza. Jest za wolne. Są te pozbawione koni karawany, a także łódki, ale . . . czy naprawdę nie dało się podkręcić trochę bardziej na allegro? Przecież od dreptania po tych samych uliczkach robi się niedobrze już w Silbach. Nie wiem, może wystarczyłoby dodać zdolność Eksploracja, i tym samym zapewnić możliwość zaplanowania podróży, jak to miało miejsce w Fallout? Chociaż nie, wszak mapy znikają z ekwipunku . . . ;)

Podsumowanie:
- Jestem rozczarowany ilością błędów w grze, nie tyle samą grą, mimo iż nie spełnia moich oczekiwań.
Gothic też jest już stary i powinien zmienić się. Fajnie że obsada cmentarza z Archolos pomyślała o tych zmianach, ale chyba myśleli wybiórczo, bo nie widać wielu zapowiedzianych efektów.
Gratuluję dobrej zabawy nad produkcją, angażu ciekawych osób do współpracy, ale pewne błędy przekreślają nawet zdolność do czerpania radości z gry.

Dodatkowe wyjaśnienie:
- Gram na Steam.

17.01.2022 20:48
1
odpowiedz
MrDJMortadela
11
Legionista
10

Jestem w szoku.. gra jest genialna. Sama historia i zwroty akcji mnie zaskoczyły. Niby wątek fabularny wydaje się dość prosty, ale zwroty akcji robią swoje.
Fajne jest to, że gra nie naciska only na fabułę i można robić co się chce (jak w Gothicu). Wielki plus za wybory - każdy wybór ma swoje konsekwencje i widać to dosadnie w napisach końcowych!
Czekam z niecierpliwością na Dzieje Khorinis i Żeglarzy Burz, a do Kronik Myrtany-Archolos na pewno jeszcze wrócę ??

17.01.2022 21:16
odpowiedz
1 odpowiedź
pieprz99
15
Generał

Tak btw - poprawili juz kupców w mieście czy dalej stoją przy straganach w nocy?

17.01.2022 23:11
stasiek1818
odpowiedz
1 odpowiedź
stasiek1818
40
Centurion

Ma ktoś rozwiązanie problemu z wgrywaniem zapisu? U mnie trwa to od 1;10 do1;55 minuty .A ma dysk SSD,intela10 i rtx 3070Ti. Wku..a mnie to :)

21.01.2022 18:46
Charson
😍
odpowiedz
Charson
31
Centurion
Image
7.5

Gothic II Kroniki Myrtany Archolos 2021: 7,5/10

Witajcie, grę można ukończyć w około 40h jeśli chodzi o fabułę, ja bawiłem się jeszcze z 10h w misje poboczne oraz dołączyłem do Gildii Kupieckiej i ukończyłem grę mając 42 LVL. Gra dobrze współgra z modem DX11, grafika na dość dobrym poziomie. Odnośnie samego miasta Archolos, wioski Silbach i innych okolicznych terenach mogę powiedzieć dużo. Na prawdę każdy cal miasta jest dopracowany, port, kilka wejść, gildia kupiecka, siedziba straży miejskiej, stare miasto - wszystko to co zostało stworzone w mieście to istny majstersztyk. Kolejnym plusem jest tutaj wspaniała muzyka, która bardzo pasuje do tej modyfikacji. Klimat w grze jest również nie do przebicia. Sama postać jaką gramy, czyli Marvin też jest niczego sobie. Dodano tutaj łowienie ryb oraz rąbanie drzew, co można uznać za kolejny plus. Zbroje i miecze również bardzo ładnie wyglądają i nadają klimat. Kolejny plus to masa misji pobocznych, dobrze porobić je z 10-15h, gdyż później mając lepsze statystyki i więcej złota dużo łatwiej nam się gra. Oczywiście poziom trudności też jest tutaj nie łatwy, że tak powiem. Zabijając kilku wrogów np: Ludzi Volkera, należy wykorzystać otoczenie, gdyż ciężko rozwalić przykładowo trzy osoby na raz. A jak wykorzystać otoczenie? Wskoczyć na jakiś dach, zdjąć ich z kuszy - bądź też zrobić tak aby zabugowali się oni w niektórych obiektach. A odnośnie bugów to nie natrafiłem ich zbyt wiele i nie przeszkadzały one w rozgrywce, oprócz jednego. Mianowicie pod koniec piątego rozdziału w ruinach Vardhal w grobowcu podczas przerywnika filmowego podchodził do nas Kessler, Duster i chyba Marcus i nie miałem żadnego dialogu, gra zabugowała się i nie mogłem jej ukończyć, wcisnąłem więc B wpisałem Marvin i w konsoli kodów wpisałem goto Camera i wciskałem klawisz "K", za którymś razem w końcu dialog się odblokował, ale straciłem na to około 40 minut, myślałem że zwariuje, ale się udało.

(SPOILERY)

Wcielamy się tutaj w Marvina który wraz z bratem ucieka przed wojną z Londram statkiem, wykopują oni amulet matki, aby zapłacić za podróż, statek z bandytami wyrzuca ich nie daleko wyspy, dużo z nich nie dotarło do brzegu. Wraz z rannym bratem ruszamy do wioski. Jak się okazuje po czasie napada ktoś na chatę ich wuja, porywają Jorna. Za zadanie mamy wyczaić kto porwał Jorna i dlaczego, oraz czy w ogóle żyje. Docieramy do miasta, przyłączamy się do Gildii Kupieckiej bądź straży Miejskiej, wypełniamy zadania od nich, między czasie natrafiamy na różne tropy związane z naszym bratem, po czasie mamy dosyć zadań od ów organizacji, trafiamy do najbogatszego człowieka w Archolos Volkera, pomagamy mu w kilku sprawach, po czasie okazuje się że to on stał za zamachem na naszego brata, trafiamy do sali tortur, gdzie Jorn nie żyje. Szybko dowiadujemy się co i jak, Kessler pomaga nam, poznajemy go, zabijamy jednego z ludzi Volkera który próbuje nas urobić i uciekamy łódką z ów miejsca, po czasie wpadamy w pułapkę, ledwo uchodzimy z życiem, trafiamy do klasztoru magów wody i dowiadujemy się o wodnym kręgu, leczymy się, wychodzimy z klasztoru, trafiamy do ruin Vardhal, myśląc że odnajdując tam artefakt Rozjemce zjednamy sobie Władce wilczego leża i pomoże on nam w walce z Volkerem, odnajdując miecz i wagę, wychodząc z Riordianem okazuje się, że Władca Wilczego Leża zabiera artefakt i każe nas wtrącić do lochu, on sam zaś przyłącza się do Volkera i szturmuje miasto. Riordian teleportuje nas do magów, mówimy im co i jak i trafiamy do miasta, gdzie za zadanie mamy ubić władce Wilczego Leża i Volkera, władca zostaje pojmany, natomiast my zabijamy Volkera i na tym koniec. Po czasie ustanawiają nowe prawo i za wcześniejszą współpracę z nimi trafiamy na statek i płyniemy do Górniczej Doliny wraz z Gomezem.

Oczywiście w grze jest wiele wyborów, możemy ocalić Volkera przykładowo. Wiele kwestii fabularnych pominąłem, podobno nawet można ocalić Jorna co jest ciekawe i nie wiem ile w tym prawdy. Zagrajcie a przekonacie się że na prawdę warto zainwestować każdą godzine swego życia w tę oto modyfikacje. Według mnie najlepszy mod jaki mógł powstać, istny majstersztyk. Dziękuje twórcom tego dzieła, że mogłem w to zagrać. Wielki Szacunek dla was! Teraz może doczekamy się moda Dzieje Khorinis, ale szanse są na to nikłe - choć moge się mylić. Ogólnie polecam tego moda. To tyle ode mnie, trzymajcie się!

post wyedytowany przez Charson 2022-01-21 18:48:07
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze