

Najciekawsze materiały do: Dynasty Warriors 9

Dynasty Warriors 9 – premiera i pierwsze oceny
wiadomość13 lutego 2018
Dzisiaj na sklepowe półki trafiła dziewiąta odsłona cyklu Dynasty Warriors. Produkcja doczekała się także pierwszych recenzji; sprawdźmy więc, czy mamy do czynienia z prawdziwą rewolucją, czy też twórcom nie udało się wywiązać ze swoich obietnic.

Dynasty Warriors 9 ukaże się na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One
wiadomość3 sierpnia 2017
Firma Koei Tecmo ujawniła platformy docelowe dla Dynasty Warriors 9. Nowa odsłona popularnej serii gier akcji ukaże się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz platformie Steam.

Dynasty Warriors 9 zmierza do Europy
wiadomość11 maja 2017
Dynasty Warriors 9 zostało zapowiedziane pod koniec zeszłego roku, jako gruntowne odświeżenie nieco skostniałej serii. Dzisiaj firma Koei Tecmo potwierdziła, że produkcja trafi do sprzedaży również na Starym Kontynencie.

Polecam uaktualnienie opisu zwlaszcza, że premiera tuż za rogiem :) Wiadomo już o 90 postaciach i warto nadmienić, że multiplayer nie występuje (niestety)
A wiesz może czy będzie możliwość tak jak w DW8: Empires, tworzenia własnych postaci wraz z historią(podczas rozgrywki)?

Gram w wersję na Prosiaka i nawet w trybie "performance" gra zalicza spadki poniżej 30klatek/s. Graficznie powiedziałbym, że gra wygląda deczko gorzej od DW8 na ps4, zwłaszcza odległy teren(drzewa budynki) i bardzo widać efekt "szumienia" obiektów(tzw. shimmering). Jazda konna jest trochę dziwna, koń zachowuje się jakby nie miał wagi, po prostu nie czuć jego ciężaru.
Świat jest niesamowicie pusty, a npc zazwyczaj stoją w miejscu, czasami biegną w mur czy inny obiekt. Natomiast najgorszą rzeczą w DW9 jest system walki. Jest taka święta zasada jeśli coś działa to tego nie ruszaj. Tutaj natomiast zastąpiono system walki z DW8 gdzie łączyło się kombosy za pomocą dwóch przycisków(np. 1-1-2-2 czy 1-1-1-1-2-2) oraz łączyło się to ze zmiana broni atakami specjalnymi i atakami musou, systemem gdzie ataki specjalne wykonuje się kombinacją przycisków R1+inny guzik pada, a samo chainkombo przypomina to z dw6 gdzie praktycznie mashowało się jeden przycisk bez końca. Zapominałem jeszcze o kontrach zerżniętych z serii Arkham. Dosłownie.
Natomiast sztuczna inteligencja po prostu nie istnieje, to są prostackie skrypty które o ile w poprzednich częściach dawały rade, tak przy otwartym świecie po prostu głupieją. Sama gra jest na obecną chwilę dość zabugowana. Zdarzyło mi się nawet utkwić na ekranie wczytywania i byłem zmuszony zrestartować konsolę.
Uwielbiam tą serię, ale na tą chwilę Dynasty Warriors 9 czy jak kto woli Shin Sengoku Musou 8 to najgorsza odsłona serii i na obecna chwile oceniłbym ją na jakieś 4.5/10.
Dramat...
zaznaczam tutaj, że jestem wielkim fanem Dynasty/Samurai Warriors (orochi) posiadam wszystkie części począwszy od DW 1 (które nie ma mechaniką nic wspólnego z kolejnymi częściami ale nie o tym) wraz z wariacjami takimi jak Xtreeme legends i empires .
Po takim wstępie mogę chyba napisać, że to najsłabsza część w jaką grałem, zacznę od aspektów technicznych.
Grałem w wersję PC i na X1X na obu optymalizacja leży i kwiczy, spadki frameratu do poziomu 10-15 klatek na pc ok 20 na OneX.
Dubbing anglieski woła o pomstę do nieba.
Mechanikę walki (która wcześniej nie była wyszukana) udało się jeszcze spłycić (zamiast kombinacji przycisków używamy triggerów) i sprawić, że np. Lu Bu (jedna z moich ulubionych postaci z serii, notabene kozak nad kozaki) został wykastrowany, jak to mawia mój szef ma sk***wiałe ruchy i tak jest z większością postaci. Klon na klonie klonem pogania.
Twórcy wpadli w pułapkę sandboxa, stworzyli ogromny brzydki i pusty świat w którym nie ma co robić, nie taka była formuła DW i mam nadzieję że w nowych samurai warriors już będzie "normalnie".
SI wrogów nie istnieje, taktyka nie istnieje, fun z pokonywania legionów wrogów nie istnieje a to było duszą tej serii.
Jest dramat, wracam do Samurai Warriors 4 i DW8, żal tylko tych 220 zł, albo i nie bo serię nadal uwielbiam i mam nadzieję, że to tylko potknięcie i eksperyment, który się nie powtórzy.
3/10 za powrót do znajomych wojaków i sentyment. Nowi gracze będą bardzo zawiedzeni.
Macie jakies problemy z obsługą pada w wersji PC? W menu gra w ogóle go nie widzi, w samej grze tak samo + jeszcze jakieś totalnie popieprzone sterowanie. Gra bez obsługi pada = gówno zasługujące tylko na wyrzucenie do kosza. W ogóle cała ta produkcja trąci niedopracowanym shitem.

Problem był, ale się "zbył" :))
Podpowiem Ci: potrzebujesz malutkiego pliczku o nazwie steam_api64.dll i musi on ważyć dokładnie 1060kb. Podziękowania dla ALI 213 z Chin + kontener wódki już wysłany.
Pad od XO działa teraz na medal.
Dla mnie to niemal murowany kandydat / czarny koń w 2018r.
Kocham tą serię od początku ale teraz to już mi wogóle łeb urwało. Mógłbym w nią grać godzinami, wersja PC po prostu niszczy dopracowaniem, miodem i gameplayem na równi w stosunku do konsolowych wersji obojętnie jakich. Zwłaszcza na XOX i Pro to jakiś ponury żart.
Sęk w tym, że dynaściaki mają spory apetyt na główny procek, a tu jakakolwiek konsola leży po całości.
DW9 PC ver. vs konsole ver. to dwie zupełnie "inne" gry... serio.

Zdecydowanie najlepsza część w jaką grałem od debiutu serii na PS.
Bardzo podoba mi się przejście w otwartą przestrzeń, system combo zróżnicowany w zależności od posiadania danego "gemu", animacja postaci na wysokim poziomie.
Nie lecimy od razu w główny wątek / bitwę - możemy równie dobrze rozgrywać zadania poboczne które w pózniejszym czasie przechylą na naszą stronę losy bitwy podnosząc morale armii.
Wersje konsolowe zostały mocno spaprane - zarówno XOX czy PS4P nie potrafią utrzymać stabilnych 30 klatek z rozmytym jak breja ekranem i tłem w oddali, o tyle wersja PC to pokaz ostrych jak żyleta tekstur i stabilnych 60 fps/s.
Prześliczna gra jak dla mnie i tyle.
Ocena na podstawie wersji PC.