Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
MechWarrior 5: Mercenaries
MechWarrior 5: Mercenaries
MechWarrior 5: Mercenaries Game Box

Najciekawsze materiały do: MechWarrior 5: Mercenaries

Xbox Game Pass w maju - miesiąc Minecraft: Dungeons
Xbox Game Pass w maju - miesiąc Minecraft: Dungeons

wiadomość22 maja 2020

Firma Microsoft dodała do usługi Xbox Game Pass gry takie jak Alan Wake, Cities: Skylines czy MechWarrior 5: Mercenaries. Za kilka dni dołączy do nich Minecraft: Dungeons.

BioShocki na Switcha z klasyfikacją wiekową i edytor do MechWarrior 5 - wieści
BioShocki na Switcha z klasyfikacją wiekową i edytor do MechWarrior 5 - wieści

wiadomość15 stycznia 2020

Dziś piszemy o grach z cyklu BioShock, których wersje na Nintendo Switch otrzymały oznaczenia wiekowe na Tajwanie, oraz debiucie oficjalnego edytora do gry MechWarrior 5: Mercenaries. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Recenzje MechWarrior 5 Mercenaries - solidna gra z paroma problemami
Recenzje MechWarrior 5 Mercenaries - solidna gra z paroma problemami

wiadomość11 grudnia 2019

W sieci pojawiły się już recenzje MechWarrior 5: Mercenaries, czyli symulatora pilota mecha od studia Piranha Games. Wygląda na to, że deweloperom udało się stworzyć solidne dzieło, choć zabrakło nieco czasu na dopracowanie warstwy technicznej i usunięcie pewnych niedoróbek.

Gry grudnia 2019 – najciekawsze premiery i konkurs
Gry grudnia 2019 – najciekawsze premiery i konkurs

artykuł2 grudnia 2019

Na pożegnanie 2019 roku twórcy przygotowali premiery m.in. finałowego odcinka Life is Strange 2, pecetowego portu Detroit: Become Human, spin-offa Darksiders czy kolekcji gier z serii Halo.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
11.12.2019 22:01
D.a.r.k.ELF
odpowiedz
1 odpowiedź
D.a.r.k.ELF
29
Konsul

na Metacritic oceny spadły już drastycznie do 5.. szkoda że nie ma polskiej wersji, przez to nie kupię.

11.12.2019 22:19
A.l.e.X
odpowiedz
A.l.e.X
130
Alekde
Image

Jest już info w styczniu będzie patch RT w współpracy z Nvidią, a że SLI działa znakomicie sam na ten moment dodałem RT GI + parę innych dodatków :) RT od Nvidii to będzie RT oparte na RT odbicia i RT cieniowanie czyli to samo co trafiło do Control :) obok screen :)

ten patch to hot fix patch note

MW5 Hot-Fix!!

- Fixed an issue where the game would crash on start if there was a HOTAS device with more than 25 buttons
- Fixed an issue where the game would crash if Logitech rubber pedals and other HOTAS Joysticks were plugged into the PC

Note: If you are receiving a "incompatible version" error when attempting to invite a friend, it means that someone has this update and the other does not.

11.12.2019 22:21
A.l.e.X
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
130
Alekde

Lista wspieranych kontrolerów :

Currently supported Joysticks/HOTAS with MW5 by default:
ThrustMaster T.16000M Joystick
ThrustMaster TWCS Throttle
ThrustMaster T.Flight Hotas X
Logitech Extreme 3D pro Joystick
Saitek X52
Saitek Pro Flight Rudder Pedals
Saitek Pro Flight X-56 Rhino Stick
Saitek Pro Flight X-56 Rhino Throttle
Saitek X52 Pro

12.12.2019 02:16
A.l.e.X
😁
odpowiedz
A.l.e.X
130
Alekde
Image

jeszcze parę obrazków ode mnie, pierwszy raz kupuje sobie jakiegoś manipulatora z przepustnicą :)

po zmodowaniu + RT :)

12.12.2019 02:17
A.l.e.X
😁
odpowiedz
A.l.e.X
130
Alekde
Image

załoga sztywna :)

post wyedytowany przez A.l.e.X 2019-12-12 02:18:32
12.12.2019 02:18
A.l.e.X
odpowiedz
A.l.e.X
130
Alekde
Image

na razie w trzech :)

12.12.2019 02:19
A.l.e.X
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
130
Alekde
Image

walka :)

13.12.2019 13:59
odpowiedz
Maqis
6
Junior

No, gierka wyleciała z dysku z prędkością światła. Nienawidzę, gdy poziom trudności polega na tym, że gra teleportuje ci masy wrogów za plecami. Poza tym, może ktoś mi wyjaśni jak to jest, że czołgi i helikoptery mają znacznie większy zasięg broni niż mechy. Cofam to, nie trzeba wyjaśniać. po prostu programiści tej gry to debile.

post wyedytowany przez Maqis 2019-12-13 14:03:46
14.12.2019 19:39
👎
odpowiedz
2 odpowiedzi
szef504
82
Centurion
4.5

Gierka strasznie monotonna. O ile jestem fanem serii, to ta jest wyjątkowo nudna. Zerznięte z turowej poprzedniczki "battletech flashpoint" i przeniesione w 3D, wraz z wadami + dodali nowe.

Sama walka smętna - w ogóle nie czuć klimatu który do tej pory mechu był. Przejdz z punktu A do B, zniszcz wroga, ochroń baze i tak w kółko. Wrogowie pojawiają się znikąd i nie mam namyśli zrzutu wrogich mechów tylko nagle zza pleców 5 lekkich czołgów jakby spod ziemi.
Baza główna zrobiona na siłę - wchodzenie po raz 10 po durnych schodach tylko po to żeby rozpocząć dialog i posunąć i nieciekawą fabułę.

Muzyka fatalna, chyba ze ktoś lubi metal - strasznie irytuje i zupełnie niedopasowana, aż ucho więdnie.

Niesamowicie niezrównoważony poziom trudności. Bardzo utrudnione zebranie złomu ze zniszczonych mechów. Właściwie do tej pory jak gram jest to niemożliwe. Więc nowe zabawki można kupować tylko w sklepie lub rzadko dostać w nagrodę.
Problem w tym, że są to bardzo słabe mechy a na polu walki trzeba np. 8 helikopterów, 10 czołgów i 3 średnie mechy dysponując 1 średnim i 1-2 lekkimi które dość szybko padaję wraz z pilotem.

Jestem już po 4 godzinach gry i z każdą chwilą zastanawiam się czy warto się tak katować dla nowego tytułu.

Nie wiem czy ten spammer powyżej ma 12 lat bo tak się nią podnieca, jakby właśnie przeszedł z Atari i dostał od mamy nowy komputer z 1 grą na Mikołaja.
A może to chęć zwrócenia na siebie uwagi? Tekstu tona treści zero.

16.12.2019 08:50
pablo397
😐
odpowiedz
1 odpowiedź
pablo397
118
sport addicted
3.5

Baaardzo przeciętna gra
- AI nie istnieje
- fabuła pisana przez jakiegoś nastolatka
- gra nie wykrywa poprawnie kontrolera (nie można nim kierować menu) więc musimy grać jednocześnie kontroler i klawiatura
- w ogóle nie czuć *masy* mecha, poruszają się i oddziaływają na otoczenie jak ludzie w skórkach robotów a nie 100 tonowe bestie. Najbardziej to widać podczas widoku kamery z zewnątrz.

17.12.2019 03:34
A.l.e.X
😍
odpowiedz
A.l.e.X
130
Alekde

w coopie o 3:33 w nocy :) ależ ta gra jest magnetyczna 75+ godzin za mną / swoją drogą można znaleźć mechy hero class niektóre też z hero weapon np. gauss tier 2/3

pierwszy patch po hotfixach

patch note

Greetings Mercenaries!

Patch Date and Time - 17 DEC 2019 @ 12PM PDT
Patch Number: 1.0.184

This patch arrives with several improvements and fixes.
Please note that in order to patch the game the Epic Game Launcher may require an amount of available disk space greater than the actual size of the patch, typically an amount equal to the size of the game (which is currently around 45 GB).
It also bears mentioning that in order to play Co-op, both players will need to be using the same version. If you are receiving an "incompatible version" error when attempting to invite a friend, it means that one player has the latest game version but the other does not.
If you have any issues please be sure to contact General or Technical. We are continuing to track and work on reported issues.
- The MechWarrior 5 Team
ART
Fixed various cases of floating objects in missions.
Fixed some gaps in the Leopard DropShip doors.
Fixed an issue where a second Leopard DropShip could be seen in the planet arrival travel sequence.
Fixed an issue where foliage was showing up inside certain garrisons.
Improvements to mission environment lighting.
Biomes (Volcanic): Fixed an issue where ash particles were appearing inside the Leopard DropShip before the bay doors opened.
Atlas AS7-K: Fixed an issue where the AMS particle effect was appearing under the left torso by the waist.
Black Knight: Hitbox adjustments.
Hunchback: Fixed an issue where weapons mounted to the right torso would appear to float after the component had been destroyed.
Kintaro KTO-GB: Fixed an issue where it was not being marked as a Hero ‘Mech in the frontend.
Orion ON1-M: Fixed an issue where the right torso ballistic weapon wasn't visible.
Warhammer: Hitbox adjustments.
CONTROLS
Added default mapping support for ThrustMaster HOTAS Warthog Flight Stick and Throttle.
Added default mapping support for ThrustMaster T.Flight Hotas X flight stick.
Gamepad axis can now be remapped by directly choosing the intended axis.
Fixed an issue where joystick sensitivity and invert settings wouldn't revert to their correct defaults.
Fixed an issue where the Interact key (‘E’) couldn’t be remapped to another key.
GAMEPLAY
Enemy spawning has been improved.
DropShip spawning has been improved.
Fixed an issue in the "Reckoning" story mission where ‘Mechs could get stuck between the raised platform and building.
Fixed an issue where faction standing was not updating after completing the "Killing Kane" story mission.
Fixed an issue where the game did not warn players that accepting the branching "Corporate Interests" Side Quest mission after completing the “Destabilization 2” Quest mission would prevent them from completing the "Destabilization 3" Quest mission.
Fixed an issue where weapons and equipment were available for sale in systems not located within Industrial Zones and War Zones.
Fixed an issue in the Market where an AMS on sale would cost 0 C-Bills.
Fixed an issue where multiple instances of the same equipment was showing up for different prices in the same Market.
GENERAL
Various crash fixes.
Fixed an issue where establishing a co-op connection would sometimes fail.
SOUND
Fixed an issue with the “An Intriguing Offer” Quest mission having incorrect mission dialogue.
Fixed an issue with the “Destabilization Pt.2” Quest mission where there was no Ryana outro audio.
Fixed an issue in the "Reckoning" story mission where the enemy boss’s voice sounded overly distorted.
Fixed an issue where Co-op players were hearing an override warning beep sound while spectating after their ‘Mech was destroyed from overheating while in an override state.
UI/UX
Fixed an issue where player ‘Mech throttle speed would revert to 0 km/h when the game was paused.
Fixed an issue where the game would un-pause in the background if the player accessed the Pause Menu’s Load Save screen.
Fixed an issue where 'Mechs could be duplicated, replacing other chassis in the player inventory.
Fixed an issue where Repair, Edit Loadout, and Paint ‘Mech buttons were available for ‘Mechs with active work orders.
Fixed an issue in the BattleMechs screen where equipment size was not displayed in the Item Details popup that appears when the cursor is placed over an item.
Updated tooltip for “Shielding” Pilot Skill to state that this skill only applies to armored locations.
Fixed various issues with mission briefing and debriefing text and images.
Fixed an issue where sorting filter preferences in the Cold Storage tab were not persisting when navigating away from and then returning to the BattleMechs screen.
Fixed an issue where the View Intel button was not appearing on the Home screen after accepting a transmission.
Fixed an issue in the Tutorial where the “Enter your ‘Mech” objective was not being displayed in the top left corner of the screen.
Fixed an issue where Co-op players were seeing injured pilot recovery times as “0 Days(s)” in the Post Mission stats screen.
Fixed an issue where Co-op players were not given any event notifications during the Campaign, such as when the host bought items or completed objectives.
Fixed an issue where Co-op players tabbing out of menus during travel sequences would cause them to float in space without any UI.
Fixed an issue with Hero/Rare 'Mechs or Rare Weapon notifications sometimes appearing with empty identification brackets in the Home screen.
French, German, and Russian translations have been greatly improved. Fixed various untranslated text issues as well.

17.12.2019 23:10
odpowiedz
1 odpowiedź
szef504
82
Centurion

Pytanie do administratorów forum:
Czy jest możliwe czasowe lub dożywotnie zbanowanie spammera?

To jest jakaś kpina jak patrzy się na forum - jeden wielki śmietnik przez użytkownika który nic nie wnosi a zostawia za sobą niesamowity syf. Wystarczy przejrzeć choćby ten wątek - ile w nim konkretnej treści a ile śmieci?

Po sobie widzę, że coraz mniejszą mam ochotę przedzierać się przez gąszcz spamu aby dotrzeć do jakiś wnoszących i ciekawych wypowiedzi innych użytkowników.

18.12.2019 00:32
A.l.e.X
😁
odpowiedz
3 odpowiedzi
A.l.e.X
130
Alekde

Patch sporo poprawił w kwestii dodawania przeciwników ale do ideału jeszcze trochę brakuje ponieważ o ile przed patchem mechy potrafiły pojawić się dosłownie od tak, teraz przylatują dropshipy ale są w pełni załadowane co więcej w garnizonie do obrony są w stanie obrócić na dwa fronty kiedy wcześniej czekały na zakończenie fali. Zrobiło się zdecydowanie trudniej ale i ciekawiej. W ostatniej rozgrywce 60+ wyglądało to tak że każdy z znajomych osłaniał północ / południe / wschód / zachód a dropship co zrobił załadował 4 mechy do środka garnizonu :)

18.12.2019 07:16
😒
odpowiedz
2 odpowiedzi
Katon78
41
Chorąży

Niestety doszedłem do momentu w grze, gdzie przestała dawać mi przyjemność i satysfakcję, a zaczęła denerwować. Od mniej więcej poziomu sławy 9, gra staje się bardzo trudna. Czołgi nadal spawnują się za plecami, albo walą do Ciebie z poza zasięgu wzroku i radaru. Nie mogę pojąć, dlaczego twórcy nie zrobią systemu, który pozwalałby na chwilę oddechu, rozstawienie swojej lancy przed kolejną falą wroga? Przecież mapy nie są płaskie, lance wroga powinny zbiegać gdzieś z gór, albo wybiegać zza nich - i o dziwo czasami tak jest, jeśli mapa jest mocno górzysta, więc czemu nie jest tak zawsze? Oj, powoli tracę cierpliwość do tej gdy....jak tak dalej pójdzie, to dzisiaj, max jutro będzie uninstall.

18.12.2019 09:00
T_bone
2
odpowiedz
T_bone
212
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Image

Wydanie patcha przed świętami to dobry znak, wprawdzie spawny potrzebują większych zmian, ale lepsze to niż nic ;) Liczę że wkrótce wypuszczą narzędzia moderskie i będzie można zacząć tworzyć misje, mam tylko obawy czy AI poradzi sobie np. ze scenariuszem typu eskorta. Inna sprawa, że sensory w MW5 zrobione są obecnie tak, że nie idzie odtworzyć niektórych 'skradankowych' scenariuszy z MW2: Mercs, może z czasem to rozbudują.

Ostatnio łapię się na tym, że więcej czasu spędzam na malowaniu mechów niż w walce bo buszuję po http://camospecs.com/ i https://unitcolorcompendium.com/ i próbuję odtworzyć kolorystykę niektórych formacji, tutaj PGI przewyższyło BT od HBS.

post wyedytowany przez T_bone 2019-12-18 09:03:12
18.12.2019 13:58
👎
odpowiedz
4 odpowiedzi
Zakapiorrrrr
11
Legionista
2.0

Niestety jako fan serii jestem straszliwie zawiedziony. Liczyłem na pełnoprawnego spadkobiercę i kontynuatora serii a dostałem gniota . Cóż jest to średni Battle Tech z którego zrobiono zwykłą strzelankę , pozbawioną wszystkiego tego co posiadały poprzednie części. Gra jest okrojonym do granic możliwości pseudo symulatorem mecha . Owszem mamy możliwość wyboru broni, mamy mechy (mechy sa cienkie jak dupa węża każdy weteran wie co robi Katapulta z 80 t Orionem po dwóch salwach)mamy misje kopiuj wklej z BT nawet cała otoczka jest w większym lub mniejszym stopniu z kopiowana z BT. Misje są nudne i monotonne nie ma tego co rajcowało mnie w poprzednich odsłonach czyli fabuły nie pseudo fabuły tylko konkretnych misji. Idź i skapiszonuj(czytaj rozjeb) wrogą bazę . Eskorta. Zasadzka. Każdy weteran serii wie co mam na myśli. A najfajniejsze są w tym spawnujące się wrogi siły czasem przed twoim mechem ot taki teleport niech się pośmieją :) . Mechanika gry poziom tragiczny zwłaszcza jak patrzy się na strzelające z bliska PPC. Wogóle o sensie gry pod LRA(Long Range Assasination) nie ma mowy , nie ma sensu używać dalekosiężnych broni bo walka po kilku sekundach sprowadza się do średniego i bliskiego dystansu. Balans wyciągnięty z dupy zwłaszcza na misjach typu Demolka tu można się spodziewać stosunku 3 do 20 , Jump Jetsy wogóle nie potrzebne, mapa ... jaka mapa toć to tylko przekręcające się okienko. Gra w chwili wydania powinna kosztować 50 pln. Raczej czasu jej dużo nie poświęcę , szkoda wydanej kasy.

Plusy: Nazwa i mechy w grze
Minusy : gra jest jednym wielkim minusem starzy fani będą rozczarowani.
Moja ocena 2

BTW po paczu teraz wrogie mechy dropią z drop shipa czasem w srodek góry z której już nie mogą wyjść :)

post wyedytowany przez Zakapiorrrrr 2019-12-18 14:06:55
18.12.2019 18:49
A.l.e.X
👍
1
odpowiedz
A.l.e.X
130
Alekde
Image

od pewnego etapu czasowego oraz reputacji ilość questów pobocznych rośnie wręcz dramatycznie, kiedyś było kilka na poziom teraz jest po kilkanaście

21.12.2019 00:08
A.l.e.X
👍
odpowiedz
A.l.e.X
130
Alekde
Wideo

Mechwarrior 5 Mercenaries - Developer Update #1

https://www.youtube.com/watch?v=IxiU9pJoKu0

poza tym wyszedł kolejny hotfix 3

MW5 Hot-Fix #3 (version 1.0.189)

Hey Mercenaries!
A hot-fix will be incoming at 11AM PST (7PM UTC) for the following:

- Added a permissions toggle to the host social menu to toggle permissions for connected co-op players. Co-op players with permission can access the Battle Mechs tab in another players Campaign and create work orders.
- Fix for AI combat still continuing after a mission ends.
- Fix for potentially losing salvage after loading a post-mission autosave.

22.12.2019 12:13
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Hyde911
55
Pretorianin
7.0

Jako fan starych Mechwarrior'ów jestem zachwycony tą grą. Obsługa i zarządzanie mechami jest wzięte żywcem z poprzednich części. Bronie są właściwie też takie same, za to robotów jest dużo więcej, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Od razu poczułem się jak w domu, wiąże się to jednak z największą wadą tej gry: brak wyraźnych nowości. Autorzy przenieśli mechanikę starych części, nieco ją odświeżyli i to wszystko. Niczym mnie ta gra nie zaskoczyła, gdyż to wszystko było już poprzednich częściach (może jakieś dodatki rozszerzą mechanikę).
Zabawa jest przednia, ale jest to gra skierowana do fanów serii.

post wyedytowany przez Hyde911 2019-12-22 12:14:36
26.12.2019 14:23
Hellmaker
odpowiedz
2 odpowiedzi
Hellmaker
220
Legend
Image

Może ktoś wie ... zmieniło mi imię w oknie "Confirm Lance" na jakiś randomowy numer ... w misjach też taki jest. Poza tym normalnie imię jest jako nazwa konta Epic ... Co jest do zarazy?!

27.12.2019 09:36
Iselor (Łódź)
odpowiedz
Iselor (Łódź)
126
Senator

symulatorem mecha

Takie określenie gatunku zawsze mnie dosyć bawiło ;) Symulator może być czegoś co istnieje - łodzi podwodnej, czołgu, samolotu...A symulator mecha czy statku kosmicznego (patrz: Freespace) brzmi nieco komicznie, bo jak można zrobić symulację pojazdu, który nie istnieje ;) No ale ok, pewnie się czepiam :P

28.12.2019 15:21
2
odpowiedz
1 odpowiedź
RetroGambler
1
Junior

Witam. Miałem się powstrzymać od komentowania tego "zacnego dzieła" ale no nie mogę. NRGeek ma kolejny materiał na zagrajmy w crapa. Jak można było stworzyć tak badziewną grę tak wspaniałej serii jaką jest MechWarrior?
Kiedy zobaczyłem zwiastun w 2016 byłem zachwycony, czekałem na premierę z wywieszonym językiem, a po pierwszym spotkaniu z owym tytułem prawie sobie tego języka nie odgryzłem zaciskając zęby ze wściekłości, ale dość już tego nudnego wstępu czas przejść do mięska czyli konkretów.

Zawsze chciałem zwiedzić mechbay z widoku FPP, no i hangar jest. Pierwsza "scena" która powinna już budować imersję spłynęła po mnie jak po kaczce.
Wychodząc z szatni widzimy wychodzącego mecha z hangaru, mecha, który jest w trakcie remontu, coś się gdzieś spawa lecą jakieś iskry, stoi kilka dosłownie kukieł, które nic nie wnoszą. Mechbay wygląda jak scena z podrzędnego ulicznego teatrzyku kukiełek a i w nim jest więcej życia. Ja wiem, że nie o to chodzi w tej grze, ale pierwsze wrażenie zazwyczaj zaczyna budować imersję. Zwiedzanie ogranicza się do przejścia z pkt a do pkt b, bo nie ma tam co robić chyba ze próbować wejść na schody, albo drabinki które blokuje niewidzialna ściana!!

Po jakże "zapierającym" wdech w piersiach widoku dochodzimy do mecha i teraz pytam się gdzie jest scena startowania mecha z 2016 ?? Wyparowała??

Lecimy dalej, samouczek jak samouczek tu nie ma się czego przyczepić wszystko zrobione poprawnie prócz wyjaśnienia kilku kwestii. Po "prologu" który tak samo jak reszta spłyną po mnie jak po kaczce budzimy się w naszej kwaterze na pokładzie Leoparda (nie będę się rozwodził na ten temat bo wystarczy przeczytać mój komentarz na temat mechaby i zrobić ctrl+c potem ctrl+v)

Pierwsza misja czyli mięsko idziemy niszczyć, palić i mordować.... czołgi
oraz śmigłowce... z początku idzie to dość sprawnie i przyjemnie do czasu gdy nie odkrywamy prawdy.... respawn przeciwników ni z gruchy ni z pietruchy, od tak magiczna teleportacja. Musimy dojść do oskryptowanego miejsca żeby ztrigerować przeciwników.

Zawsze odkąd tylko zacząłem swoją przygodę z serią starałem się ostrzelać przeciwników LRMami oraz PPC używając zooma i obserwując teren by osłabić wrogą lance jak najbardziej się tylko da. W MW5M po co robić mecha na ficie LR skoro w większości przypadków wszystko sprowadza się do MRC i CRC.
Blokowanie odpalenia pocisków LRM z powodu znajdowania się w średnim zasięgu? Co to system operacyjny mecha to windows Vista, lepiej wie niż pilot co ma w danym momencie zrobić?? Mam sytuacje podbramkową muszę je odpalić, żeby przeżyć licząc się ze wszystkimi konsekwencjami tego działania a tu Beeeeeb nie odpalisz bo ci nie wolno... (może i wprowadza to trochę elementu symulacji ale na litość boską dajcie możliwość obejścia zabezpieczeń tak jak w przypadku wyłączenia przegrzanego reaktora, to by dodało wiele do aspektu symulacyjnego)

Balans rozgrywki?? Nie istnieje, poziom trudności jest zbudowany po najniżeszej linii oporu- zasypać gracza milionem bezmózgich przeciwników milionem czołgów i śmigłowców oraz mechów. (Pytanie do twórców... team od A.I poszedł na urlop?)

A.I lancy daje radę, ale do ideału wiele jej brakuję. Moja rada dla towarzyszy wywalcie im Jump Jety, po co marnować tonaż na rzeczy, których nie będą używać lepiej zainwestować te cenne tony w ammo, broń lub pancerz.
Mapa gwiezdna muszę przyznać zrobiona fajnie (brakuje tylko filtrów) i aspekt eksploracji systemów też bardzo fajny i ciekawy.

Sterowanie przyjemne jednak powstrzymam się od ocene gdyż grałem tylko i wyłącznie na myszy i klawiaturze,

Ponieważ o A.I i poziomie trudności wypowiedziałem się już wcześniej misje mogę ocenić jedynie pod względem zróżnicowania, oraz zróżnicowania terenów (a skoro jesteśmy przy terenie ile razy trafiłem na górki które mech powinien pokonać bez najmniejszego kłopotu a tu bach. Cofam się ostrzeliwując i ściana obracam się myśląc doszedłem do końca planszy a za moimi plecami pagórek który bym na rowerze pokonał a co dopiero 100 tonowa krocząca maszyna) ten aspekt mogę ocenic na 4/5 na 10.
Ps. Skoro już jesteśmy przy misjach doskonale niedoskonałość balansu widać w 3 misji polegającej na zrównaniu z ziemią bazy piratów. Rzucając na sam koniec szybkiego mecha, śmigłowce i czołgi na jednego gracza w średnim lub lekkim mechu gdzie na tym etapie gry nie mamy zbyt dużej możliwości customizacji sprzętu i ograniczony wybór robotów, ba ograniczony ?? raczej brak wyboru jest lekkim przegięciem i mówię to jako weteran serii nie przysłowiowy gracz niedzielny, lubię wyzwania i lubię być zmuszony do kombinowania ale na litość boską dajcie możliwość do tego kombinowania.

Duży plus za muzykę utrzymaną w starym ciężkim brzmieniu. Pojawiły się głosy krytyki, że ciężka muzyka... a co chciałeś walczyć mechem w rytmie techno albo HH. Są gatunki muzyki pasujące do danego typu gier i tak jak do dooma pasuje właśnie dobra miła gitara tak jest i w MW.

Reasumując grę mogę ocenić jako przeciętniak z zmarnowanym olbrzymim potencjałem i gdyby nie to, że Epic Games wprowadziło limit 2h grania aby dostać kasę z powrotem to już dawno odzyskał bym moje 30 funtów. (temat ograniczenia 2h grania to już inny temat)
Może dla osób które nie miały styczności z poprzednimi odsłonami będzie fajnym doznaniem tak dla fanów będzie rozczarowaniem. Może z biegiem czasu poprawią wszystkie niedoróbki i balans ale jak dla mnie gra powinna zostać napisana jeszcze raz i raczej nie spodziewam się aby aż tak daleko Piranie poszły z pachowanie- oby moje słowa w g... się obróciły tego wam życzę i sobie życzę :)

Pozdrawiam

RetroGambler

28.12.2019 17:29
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
RetroGambler
1
Junior

A.l.e.X. na wstępie pozwolę sobie zaznaczyć iż z grami komputerowymi mam doczynienia od lat 90 więc ogranych tytułów na mojej liście jest naprawdę bardzo wiele, więc twoje zarzuty w stylu konto poziom 0 i 100 zdań proszę zachować dla siebie bo poziom konta nie odzwierciedla poziomu wiedzy gracza. a widząc twoje posty to raczej zawartość merytoryczna jest bardzo znikoma chyba, że liczymy wklejanie scr z gry oraz kopiuj wklej z oficjalnej strony twórców z fixami i to tyle jeśli chodzi o uwagi ad persona.

Co do gry i twoich zarzutów względem mojej wypowiedzi:
Jeśli według cb gra jest wiernym oddaniem Uni BT to radzę zapoznać się ze starszymi wersjami gier zarówno MW jak i MC oraz PRZEDE WSZYSTKIM z wersją planszową oraz książkowym RPG w tedy możemy porozmawiać na temat wiernego oddania UNI. Nie czepiam się misji randomowych tylko mechnik gry i irytujących rzeczy, które w finalnym produkcie nie powinny mieć miejsca nawet na początku życia gry to raz, dwa idąc już twoim tropem misji randomowych... misje z plotu fabularnego przechodzisz TYLKO RAZ resztę musisz powtarzać wiele razy aby zdobyć środki oraz sprzęt by pchnąć fabułę do przodu i te misje powinny być też dopieszczone i rozwinięte by gra nie znużyła i nie poszła w odstawkę.
Co do długości gry, nie mówię tutaj o sobie ale o innych graczach którzy szukają przyjemniej rozrywki, który z takich graczy wytrzyma wspomniane w poprzednim poście zbalansowanie misji? Do tego jakoś się nie ustosunkowałeś. Początek gry który już na dzień dobry wali gracza czymś takim w twarz? To chyba trzeba być już nie hardcorowcem tylko purystą.

Co do teleportowania się przeciwników nie mówię tutaj o braku grafiki z rzutami tylko beznadziejnym oskryptowaniu wyzwalających przeciwników, którzy bóg wie skąd nagle wyrastają. Przykładowy hipotetyczny scenariusz oparty na doświadczeniu z gry. Początek misji spoglądasz na mapę jak chyba każdy normalny pilot by zrobił szukasz odpowiedniego punktu obserwacyjnego, wchodzisz na ten pkt by zrobić rozpoznanie co w trwie piszczy i co? Nie widzisz nic. OK to można jeszcze zrozumieć jednostki pochowane po hangarach etc. Atakujesz bazę i nagle z miejsca które widziałeś na zoomie wyrasta przeciwnik. Coś tu chyba nie pykło.
Scenariusz realny i jak powinno to wyglądać wychodzisz na punkt widzisz bazę zauważasz jednostki pierwsze co robisz ostrzał z daleka osłabiasz obronę. Nawet w staryrm MW2M była możliwość czegoś takiego. Nie widzisz jednostek ostrzeliwujesz bazę aby coś się ruszyło a nie lecisz na pałe. Mamy rok już 2020 rynek gier i technologi jest naprawdę rozwinięty by wprowadzić A.I na jakiś poziom. By A.I "poukrywana" zareagowała na ostrzał z daleka.

Co do MODów poraz kolejny moderzy mają naprawiać to co twórcy spartolili?
Jak dla mnie to moją wypowiedź przeczytałeś po łebkach a resztę co nie było napisane do gwizdałeś sobie sam.

post wyedytowany przez RetroGambler 2019-12-28 17:30:10
29.12.2019 22:51
1
odpowiedz
Zakapiorrrrr
11
Legionista

A.l.e.X a grałeś chłopie choć by w MW 3? No choć byś chciał ślepo wierzyć że to jest MW lecz niestety jest to BT. Jakie misje rozbudowane ?? No nie przesadzaj misji jest zaledwie kilka, powtarzalnych do bólu. Oskryptowanych . Fabuła słaba , balans z dupy wyszarpany. Pomijając twoje fanatyczne zauroczenie tą grą to dalej nie jest MW !!!
BTW zwracam honor są AMS .

01.01.2020 11:57
Rumcykcyk
odpowiedz
Rumcykcyk
71
Głębinowiec

W moich mechach zasięg broni jest śmiesznie krótki, a przeciwnik nawala z ogromnych odległości ze 100% szansą na trafienie z takich samych broni które mam na wyposażeniu. Nigdy nie grałem w gry tego typu dlatego z ciekawości sprawdziłem czy mi podejdzie i pierwsze wrażenia były dosyć kiepskie, a już po 1 misji byłem na nie. Mapki skrojone tak żeby robić okrążenia mechami, podobnie było w samouczku. Nie lubię gier w których trzeba robić węża po jaskiniach mam wrażenie, że to takie zapychacze. Nie czuć mocy broni, walka ze zwykłymi czołgami czy helikopterami jest nużąca, a dodatkowo przeciwnik kręci się robiąc okrążenia co wygląda komicznie unikając naszych ataków.

Nie będę oceniał bo gra mi całkowicie nie podeszła już od samego startu. Może fani są zachwyceni ale dla mnie jako gracza który pierwszy raz odpalił grę tego typu to jest kiepsko.

02.01.2020 23:56
odpowiedz
1 odpowiedź
radekPet
6
Pretorianin

mi tam się podoba fajnie się Gra a jeszcze jedno zawszę zapominam o tym że to jest forum hejtów i gówno burzy nikt nic dobrego nie napisze tu jest pod każdym newsem co do nergeeka tego idioty nie oglądam są lepsi od niego ludzie mają podobny kontent.

05.01.2020 23:03
👍
1
odpowiedz
drut5
18
Legionista
7.0

Grę przeszedłem i kilka uwag :
lb-10x ac im szybciej znajdziecie tym lepiej -robryzgowy zasięg ponad 1200m (centurion niszczy z tym działkiem atlasa z bliska każdy pocisk ma dmg równy dmg broni (lol) 8 pocisków jeden z magazynku wam schodzi)
LRM tylko standard ART-IV lub st to tylko strata czasu oraz tonażu podczas wystrzału
ERPPC to porażka za zasięg płacimy 2xwiększym przegrzaniem (3 salwy x2 z atlasa i atlas się wyłącza mając 2,2 - zwykły PPC daje większe możliwości)LASERY hmmm troche pulsów używałem
Gaus robi robotę ale nie za dużą wsparcie PPC
SRM (2,4,6) podstawowa broń NPC bo nie umieją zmienić odległości więc dawanie im LRM mija się z celem ale respawn komputerowej catapulty- przeciwnika będzie trzymał dystans)
Mech dobry na poziomy do 280 T to HERO MECH JAVELIN-HT(2x SRM6 4x MLaser atak prawie 50pkt waga 35T) dostępny prawie odrazu trza poszukać - NPC daje na nim radę będą się kręcić wokół wolnych mechów i niszczyć)
Wyposażenie - porażka mamy jeden czerwony moduł służy do niszczenia rakiet dopiero używałem go na atlasie - k i widziałem na spiderze HERO(to po chu. to wogóle?)
Czemu nie możemy dać w ryja mechowi bo wiele razy poprostu szedłem w niego i co czekałem aż się przeładuje coś?
Dowódcy NPC - maksymalnie 60pkt (dużo to daje dla NPC )im szybciej dobierzecie skład tym lepiej (dostajemy na początku NPC na 42 pkt czemu nie 60 ? misja poboczna następny na 42pkt z sentymentu LT został)
Koniem roboczym do tonażu 300 były u mnie hunchbacki i quickdraw w konfiguracji na lasery quicka oraz działko AC hunchback + lasery( tier 1 bo im ręce odpadały więc szkoda lepszych, ja na centurionie uzbrojonym w działko cluster)
podstawowa strategia F1 (cel najcięższy lub pojazd LRM)+ F3
Misja do zdobycia mecha większego niż nasza renoma to assasination ,dużo trupów na sprzedaż to warzone pośrednie to raid - defence oraz demolition to porażka o ile w defence możemy trafić na misję 0-100% to wiele misji jest 20-40/100%) i w mieście gdzie biegniesz z jednej strony na drugą po budynkach hehe LOL bo NPC nie ogarnia
Multi w zapasie przynajmniej drugi taki zestaw chociaż jak dałem abort za pierwszym razem to nic mnie nie pokarało a mamy j
Dopiero w ostatniej misji straciłem pilota bo za dużo ich wysrało i pierwszy repair bay ma buga po tym jak wszedłem na niego nawet się nie otworzył hehe
Strategia na mapy krok do przodu - respawn -krok wstecz niszczenie pojazdów i zrzut lub respa - cel misji
Symulator - hmm za dużo powiedziane zwykły FPS jak WOT
Grę kończyłem na Atlasie-K ,RS, D oraz NSR-9J z czego ja na K (hero atlas do mnie nie przemówił a K kosztował 30mln a hero 15mln sic? uszkodzonego pierwszego atlasa miałem za 8mln w okolicach renow 8-10)
Ustawienie pancerza w mechu 80-85% przód (atlas korpus 104/20)
TAG dla NPC zwiększa ich skuteczność
SSRM znalazłem tylko typ 2 więc lipa
Wierzyczki w grze nastęna lipa gdzie LRM ?
Podwójne chłodzenie z misji pobocznych lub z hero
Grze daje 7 poprzednie Mechwarriory lepsze - ten ma potencjał świat i możliwości dlc ,po battletechu miałem niedosyt że już , jak ? a tutaj hmm zostało mi do zwiedzenia 2 strefy wojny za 15 i multi ala online więc ?

post wyedytowany przez drut5 2020-01-05 23:34:41
11.01.2020 23:25
HETRIX22
odpowiedz
HETRIX22
153
PLEBS

Alex coś nowego w świecie Mechwarriora 5?

13.01.2020 23:47
A.l.e.X
😍
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
130
Alekde
29.01.2020 23:57
A.l.e.X
👍
odpowiedz
A.l.e.X
130
Alekde

https://mw5mercs.com/news/2020/01/25-mw5-mercs-patch

kolejny drugi patch do gry

Please Note: The MW5 Mod editor will also receive an update to keep the Mod Editor Version in line with these changes.
General Improvements
You can now sell 'Mechs directly from cold storage!
Created a default joystick button binding template for supported joysticks based on the Thrustmaster button layout
Adding the ability to change Anti-Aliasing Modes
Social overlay subheadings can now be collapsed
Created separate movement controls for the drop ship navigation and 'Mech controls

Gameplay / Mission Fixes
Mission "Intriguing Offer" now has a warning in the transmission that accepting this quest will cancel out any other active mission
Federated Commonwealth no longer has allegiance to any other faction
Davion contracts against Federated Commonwealth are no longer possible
Federated Commonwealth now has its own unique selection of 'Mechs
Removed Comstar as a potential enemy for (non-quest) procedural missions
Periphery is no longer set to have allegiance to Independent
Magistracy of Canopus now uses the Periphery icon
Fixed an issue where a DropShip was arriving over a specific garrison and clipping through buildings

Mission / Reward Fixes
Mission "Cost of Freedom" - The correct opponent faction now displayed on the post-mission screen
"Blood and Treasure" Story Quest now produces ammo for the LosTech it rewards
Completing mission "The Shadow Coup" now rewards the correct pilot
Mission "A Dragon in Sheep's Clothing" - User can no longer claim rewards after completing Part 2 (must complete Part 3)
Mission "Pirate Hunt" - Completing Part 3 now grants the completion rewards
Tier 0 Burst Fire AC/10 now has correct salvage shares

Bug Fixes
Fixed an issue where Narc on an enemy turret displayed an incorrect HUD indicator
Audio - Hitting TAB to close the pause menu no longer causes the audio to remain muted
Instant Action - Users can no longer get stuck on a black screen if they press Tab or Esc in the Paint 'Mech menu
Tutorial - Unable to complete 'Press "A" and "D" to turn' when certain joysticks are plugged in the PC
Fixed an issue where some users were unable to look around using the mouse

Co-op Fixes and Improvements
Epic Online Services - Upgrade to EOS SDK 1.3
Clients are no longer able to advance time on host campaign when healing an injured pilot
Clients can now always access the pre-drop screen by clicking the contract button along the top menu bar when a mission is queued
Custom paint will no longer revert to the previous state if another client submits a work order and completes it
Player name will no longer become a random number if not connected to EOS
Social will now update when removing the last friend from your friends list
Clients no longer see empty brackets in campaign when Rare weapons or 'Mechs are for sale
Clients no longer see a menu overlapping the Post Mission stats when connecting while host is on this screen
On the drop screen itself, there is now an icon to show which player is readied up
Fixed an issue where the client was unable to join host campaign if they have a large inventory

'Mech Related Fixes
'Mech Hitbox Tuning Pass for the following chassis:
Banshee
Kintaro
UrbanMech
Crab
Highlander - HGN-HM - Equipping a Narc to the second LT slot no longer places the weapon in front of its head
Nightstar - Fixed the Cockpit so it is no longer tilted to the left
Annihilator - ANH-2A - Destroying either arm will no longer show weapons floating in the air
Shadowhawk left arm laser texture fixed
Cicada - Cockpit bounce has been improved
Thunderbolt TDR-9SE - Upper rear RT no longer does damage to the front
Faction Camo - Taurian Concordat now has correct Primary, Secondary, Tertiary colours set

Text and Localization Fixes
Fixed some incorrect mission descriptions
Fixed some long, incorrect, or missing translations (German, French, Russian)
Cold Storage & Market sorting by class, name or tonnage now works in any language

Stability and Performance
Fixed some crashes on loading screens
Fixed a case where users would hang in instant action loading screen due to glitched friend request
Drop Preparation Screen - no longer able to switch tabs with the abort popup on-screen (this would result in being stuck)

Art and Levels - Multiple fixes and improvements
Fixed floating art and game objects in some missions
Fixed level of detail settings on some art assets
Fixed texture resolution on some art assets
Fixed collision and stuck locations in some levels and missions
Fixed issues with some objects spawning under the terrain
Fixed a tutorial checkpoint issue

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze