Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
White Night
White Night
White Night Game Box

White Night

Gra Przygodowa OSome Studio

Data premiery gry: 3 marca 2015

Stworzony przez niezależne, francuskie studio OSome trzecioosobowy survival horror, inspirowany kultową serią Alone in the Dark. Akcja gry toczy się w latach 30-tych XX wieku, a główny bohater opowieści uwięziony jest w starej rodzinnej posiadłości, kryjącej mroczną tajemnicę z przeszłości. Naszym głównym przeciwnikiem jest mrok i czające się w nim tajemnicze istoty, więc aby przetrwać noc w tym przerażającym miejscu, musimy rozwiązać szereg zagadek logicznych, wykorzystujących mechanikę światła i cienia. Wykorzystanie rozmaitych źródeł światła może budzić skojarzenia z serią Alan Wake, zaś fabuła i sposób prowadzenia narracji, inspirowane są twórczością takich reżyserów jak Alfred Hitchcock, David Lynch czy Roman Polański. Cechą charakterystyczną gry jest specyficzna oprawa graficzna, wykorzystująca wyłącznie czerń i biel oraz liczne elementy symboliczne, nawiązując w ten sposób do czołowych dzieł niemieckiego ekspresjonizmu.

Więcej informacji o: White Nightprzygodoweeksperymentalne/artystyczneindienoirprzygodowe gry akcjisurvival horrorTPP .

Recenzja gry White Night - survival horror, który naprawdę straszy
Recenzja gry White Night - survival horror, który naprawdę straszy

recenzja gry12 marca 2015

Światowa premiera 3 marca 2015. O oryginalność w horrorach coraz trudniej – te same motywy, te same miejsca, ci sami przeciwnicy, identyczne sytuacje. Co pewien czas trafia się jednak produkcja, która postanawia zerwać z dotychczasową tradycją. Takie właśnie jest White Night.

1:18
trailer #2

PC | PS4 | XONE

2:06
trailer #1

PC | XONE

Wieści ze świata (White Night, Condemned 3, Minecon 2015) 3/2/2015
Wieści ze świata (White Night, Condemned 3, Minecon 2015) 3/2/2015

wiadomość3 lutego 2015

Dziś piszemy m.in. o dacie premiery White Night, możliwej kontynuacji cyklu Condemned oraz tegorocznym zjeździe fanów Minecrafta. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

White Night - screen - 2014-07-30 - 286668 White Night - screen - 2014-07-30 - 286667 White Night - screen - 2014-07-30 - 286666 White Night - screen - 2014-07-30 - 286665 White Night - screen - 2014-07-30 - 286664 White Night - screen - 2014-07-30 - 286663 White Night - screen - 2014-07-30 - 286662 White Night - screen - 2014-07-30 - 286661 White Night - screen - 2014-07-30 - 286660 White Night - screen - 2014-07-30 - 286659 White Night - screen - 2014-07-30 - 286658 White Night - screen - 2014-07-30 - 286657
PC
XONE
PS4
AND
iOS
Switch

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
04.03.2015 15:47
Raminerez
24
Centurion

nasz protoplasta musi nauczyć się ...
Wypadało by autor rozumiał znaczenie słów, których używa. Bo w tym wypadku najwyraźniej próbował błysnąć elokwencją a niestety błysnął indolencją.

Protoplasta (gr. próton plastós – najpierw ukształtowany) – najstarszy znany przodek, od którego wywodzi się jakiś ród. Inaczej osoba, poza którą nie sięga historia danego rodu.
Protoplasta jest najstarszym antenatem, ponieważ urodził się najwcześniej. Natomiast najdłużej żyjąca osoba w rodzinie nazywana jest seniorem rodu.

Protagonista – główny aktor

14.03.2015 23:37
odpowiedz
Paktor
2
Junior

Protoplasta. To już chyba czwarty raz.

16.03.2015 18:22
odpowiedz
MorrisonHotel
20
Chorąży
7.5

Gra trzyma w "niepokoju" - ma na to wpływ oprawa graficzna oraz genialne udźwiękowienie. Gdy gaśnie zapałka, niepokojące dźwięki narastają tak, że w całkowitej panice odpalam kolejną, gorzej, gdy kolejnej brak w łapie, a charakterystyczny "obślizgły" dźwięk zjaw pojawia się gdzieś koło nas w całkowitych ciemnościach. Gra straszy atmosferą i klimatem.
W recenzji pojawiły się zarzuty co do pracy kamery - faktycznie, lubi sobie poskakać, ale po paru takich szalonych przeskokach moje palce automatycznie zaczęły reagować na te fanaberie, więc to nie skoki kamery były najczęstszą przyczyną moich zgonów w grze. A zgonów było kilka...
System zapisu jest... hmmm... wyzwaniem :) ale ileż tych foteli można było napakować w tym domostwie? Gdyby taki się trafiał na każdym kroku to chyba by się tak czujnie nie stawiało kroków w każdym kolejnym pomieszczeniu.
Gra przypadła mi do gustu, historia - może nie jest jakaś wymyślna i zaskakująca, ale chciało mi się brnąć dalej, chciało mi się czytać znalezione listy, gazety i pamiętniki.
Dobra, solidna gra z "duszą". No i ta grafika!