Opinie i oceny gry Phoenix Point
To strona z ocenami gry Phoenix Point. Główna ocena gry to średnia ważona ocen użytkowników, recenzenta GRYOnline.pl oraz ekspertów, którymi są nasi redaktorzy. Ocena użytkowników to średnia not wystawionych przez naszych czytelników grze na konkretnej platformie. Jeżeli dany tytuł posiada w serwisie recenzję z oceną, to w tym miejscu znajduje się wystawiona przez nas nota i ewentualna rekomendacja. Jeżeli gra nie miała jeszcze premiery, użytkownicy mogą wyrazić swoje oczekiwania w stosunku do niej. Nie wpływają one na ocenę gry po premierze. Oceny i oczekiwania są wyrażane w skali 10-punktowej. Gra jest dostępna na platformach PC PS4 XONE.
Wybierz wersję gry, którą chcesz ocenić:

Lepsze gry od PP jesli chodzi o trudnosc mechaniki beda gry: Xenonauts 2 i UFO2Extraterrestrials: Battle for Mercury; jesli wyjda. Grafika tych gier jest gorsza, ale nigdy mi specjalnie nie przeszkadzala w tej serii.
Gry typu ufo to byly zawsze ciezkie strategie i wymagajace bitwy taktyczne z masa opcji. Czeste zapisy i odczyty gry to byl standard - chciales uratowac zabitego zolnierza, lepiej powalczyc samolotami ufo lub zapobiec katastrofie budzetowej.
PP jest przykladem plytkiej komercji niszczacej jakosc.
Zapowiada sie bardzo ciekawie. Z jednej strony mamy sporo nalecialosci po cienkim jak dupa weza nowym X-Comie, a z drugiej sporo mechanik zapozyczonych z klasycznych odslon UFO plus kilka nowych. Poki co gra nie wyglada jakby byla robiona na sile pod rynek casualowych szympansow wiec moze jest jeszcze nadzieja na udane polaczenie starego z nowym.

Miałem w planach kupno gry na konsolę.
Ale widzę że zmienili w grze sporo od zapowiedzi.
Kolorystyka nie jest już mroczna, za bardzo zmywa mi się w jedno z XCOM i XCOM2 od Firaxis, dając mi spore deja vu. Co jest na minus bo nie po to kupuję nową grę by dostać to samo.
Menusy pozmieniane w dziwny sposób, jest taki bajzel na ekranie że masakra, do tego capi portem na/z komórki.
Sama gra na pierwszy rzut oka nie przypomina tego co było w planach i zapowiedziach. Jakby mieszanka Overwatcha i Division.
Także problemem nie jest Epic Store czy twórcy którzy zrobili fundujących graczy w jajco ale sama gra, która „trochę" odbiega od tego co było na początku...
Szkoda.
Ja liczę na grę która będzie przynajmniej tak miodna jak X-com ale pożyjemy zobaczymy.
wirus dziesiątkujący ludzkość i mutacje? Ufo afterlight
Rozgrywka? x-com
Frakcje? x-com war of chosen
a lokacje generowane losowo często wieją nudą i brakiem składu.
Kotlet odgrzewany wielokrotnie. Problem w tym, że ja tego kotleta bardzo lubię ;)
Zobaczymy. Fajnie byłoby dostać coś nowego, złożonego i wymagającego użycia mózgu
Na fp phoenix pointa można zobaczyć zdjęcie z prawdopodobnie fizycznymi kopiami, więc premiera w grudniu niezwykle prawdopodobna. Ja po wsiąknięciu w xkom podczas ostatnich wakacji - nie mogę się doczekać. Te robale tylko takie mało przekonujące i środowiska wydają się, jak kolega wyżej napisał - nudne ale trzymam kciuki za pozytywny odbiór finalnej wersji.

Gra jest kapitalna dla fanów XCOM i Ufo to raj dosłownie :) premiera 3 grudnia na epicu gra ma PL napisy.

Jutro będzie preload / dwie gry które najbardziej czekałem w tym roku w jednym miesiącu ależ grudzień pozamiatał cały rok :)

Alex - nie ma jednak preload'u czytałem właśnie na reddit :/ Premiera na Epic jutro o 20:00

prd - od bety już jest świetna poza tym robili wszystko aby uwzględnić wszystkie uwagi graczy, spodziewaj się b. dobrej gry. Dzisiaj od 19:00 można grać w pełne wydanie.

prd - dopiero dzisiaj, ale jeśli podobał ci się XCOM2 z wszystkimi DLC to tutaj m.in tak samo dobrze, poza tym gra będzie rozwijana do końca roku dodadzą jeszcze sporą zawartość / dostali duże wsparcie pieniężne na jej wprowadzenie (darmową jak i płatną). Z najważniejszych mechanik nie ma mowy tak jak w XCOM aby postać stoją obok siebie miała miss i szanse na trafienie 95%. Tutaj się celuje w jaką część ciała chcesz strzelać i masz podaną szansę a już hex w hex to nie strzelisz jeśli dostaniesz zablokowanie się broni.

Dla tych czekających na dostęp w Game Passie (bo ma być) - na reddicie jest (nieoficjalna) informacja, że devsi dali ciała z wysłaniem finalnego buildu do certyfikacji do Microsoftu i pojawienie się PP w Game Passie będzie opóźnione o kilka dni. Czy to prawda czy domysły - nie wiadomo. :)

Tutaj macie jednego polaka który gra już na Twitchu na żywo :) https://m.twitch.tv/graczemjestem

Na tyle co pograłem ale to jest dobre ! Wiedziałem że poprawią wszystkie niedomagania a XCOM2 ale tutaj to jest wręcz bajecznie wykonane. Na ten moment to dopiero 5 godzin gry więc co tutaj dużo mówić, jedno mogę tylko napisać dla fanów XCOM i XCOM2 to o Boże Drogi !
Ponoć ma być na Xbox Game Pass'ie. Ktoś ma info kiedy dokładnie?
hmm, pre-ordera kupowałem na g2a, dziwne - na epic games aktywowane
Bardzo podobna do serii Xcom.
Nie rozumiem za bardzo mechaniki strzelania. Nie ma też nigdzie podanej procentowej szansy na trafienie i nie wiadomo czy strzał będzie celny czy pudło.
no i nie wiem co robic, czy czekac na steam i gog, jakos wole trzymac gry w jednym miejscu, nie jestem przeciwnikiem epica, tylko po prostu za duzo juz tych appek (origins itd itp) czy moze zagrac juz teraz i najwyzej modlic sie ze nie zapomne ze mam epica ;P
Gram około 5h i jest lepiej jak się spodziewałem po tym projekcie ,"JEST ZACNIE" ps gram w xcomy od Ufo Enemy Unknown z 94r. "biorę urlop do pracy nie idę" jak na tą chwile daje 9
jeszcze dobrze nie zaczalem z epiciem, a juz mnie wkurza... nie moge zaplacic uzywajac skrilla pomimo iz maja ta opcje, co za blazenada
Ta gra juz teraz jest lata swietlne przed nowymi XComami ze wszystkimi DLC i modami, a przeciez przed nami kolejne dodatki i mody.

Dorzucę od siebie trochę krytyki odnośnie PP, mianowicie:
1. Widoczność w budynkach wielopiętrowych to P-O-R-A-Ż-K-A. Spróbujcie wejść na parter pomieszczenia, które ma jeszcze nad sobą 2 piętra - powodzenia.
2. Granaty rzucane przez wrogów są generalnie ok, ale muszą trochę ograniczyć ich szansę na uszkodzenie ręki postaci. Wróg może z nich korzystać praktycznie od początku, jednostki rzucają nimi i po dwa razy na turę, a (przynajmniej z moich doświadczeń) 8 na 10 rzutów kończy się uszkodzeniem ręki postaci, przez co nie może ona korzystać z broni. O ile dalej jest z tym mniejszy problem - bo i lepsze pancerze i bronie "jednoręczne" - tak na początku to udręka, szczególnie, jak Ci się taki gagatek trafi w pierwszej turze.
3. Celowanie wymaga poprawek. Może nie tyle celowanie, co widoczność - mnóstwo razy zdarzyło mi się, że wróg był ewidentnie w polu widzenia postaci - nie zasłaniała go żadna przeszkoda terenowa - a i tak nie mogłem go oznaczyć do ostrzału. I tak, wiem, że celuje się przybliżając na daną część ciała - z tym że jak wróg jest 1 i gra twierdzi, że postać jej nie widzi, nie da się w ogóle odpalić trybu ognia.
4. Granaty - nie wiem czy to bug czy zamierzony efekt, ale nie da się ich rzucać gdzie popadnie (by np. rozwalić ścianę). Granat MUSI w zasięgu rażenia mieć wroga, by można go było tam rzucić, co jest niedorzeczne.
5. Personalizacja i głosy postaci - lata świetlne za XCOMem, nie da się wiele zmienić wyglądu postaci, wszystkie używają kilku głosów na krzyż (zdarzyło mi się podczas misji, że 3 postacie miały identyczny głos), co, przynajmniej mnie, piekielnie wybija z gry.
6. Brak wprowadzenia odnośnie przeciwników. W obu XCOMach było to fajnie zrobione - pojawiał się na polu walki nowy wróg, rozpoczynało się krótkie wprowadzenie go. Pod względem gameplayowym nie daje to nic, buduje to - znów, według mnie - klimat.
7. Muzyka - tu bez komentarza, nie ma nawet startu do obu XCOMów.
8. Rozbudowa bazy. O ile do samych budynków nie mam wielkich zastrzeżeń - mogło by ich być więcej - o tyle wygląd bazy to kpina, jakbym się cofnął do ubiegłego stulecia/tysiąclecia (jak kto woli). Czas dwuwymiarowych grafik to już chyba nie na 2019 rok - tym bardziej, że nawet darmowy Fallout Shelter miał to fajnie zrobione. Tutaj to zwykłe lenistwo - kilka razy przewinęła się kwestia hajsu od Epica, to chyba deweloperom akurat na TAK WAŻNY ASPEKT tego nie brakło, prawda? Sama rozbudowa w sumie ogranicza się do stawiania budynków - nie ma tu żadnego planowania (prócz tego, by nie brakło któregoś budynku), nic nie trzeba odkopywać, nie ma też bonusów do stawiania budynków blisko siebie. Wybuduj i zapomnij.
Gra generalnie jest dobra, ale powyższe błędy - i niemało błędów stricte technicznych, których ja nie miałem, a na które skarży się masa ludzi na Redditcie - trochę tu brużdżą. W moim prywatnym rankingu XCOM 2 to dalej niedościgniony ideał jeśli chodzi o tego typu gry, PP na ten moment (po kilkunastu godzinach) wystawiłbym 7/10, podnosząc do 8/10 gdyby rozpisane przeze mnie błędy zostały poprawione (choć część z nich na pewno się nie poprawi).
I tak - oceniam grę taką jaka jest teraz, a nie jaka będzie kiedyś. Do Andromedy też miały być dodatki, a wszyscy wiemy jak wyszło. Zrobią i będą dobre, to wtedy możemy pogadać. I tak, grałem w stare UFO, grałem też w każdą liczącą się grę z gatunku (włącznie ze stareńkimi perełkami jak Incubation) - skoro tak już kilka osób się tu chwaliło, to ja też mogę. :P

Mam całkowicie inne zdanie, a że dużo godzin już z grą spędziłem mogę napisać jedynie że jest wybitna.
1. nie ma żadnego problemu dokładnie pokazane są znaczniki ruchu
2. granaty masz też od początku możesz rzucać w miejsca dowolne więc nie wiem czemu piszesz że nie da się ?
3. nie stwierdziłem a mam za sobą grubo ponad 50 godzin gry, wszystko dokładnie jest tak widoczne jaką widoczność ma twoja postać
4. jak w pkt.2
5. oczywiście że nie ubrań i strojów jest całkiem sporo od frakcji + od tego co odkryjemy, tak samo głosy postaci po 10 dla męskich i damskich czy to mało, nie sądzę, są też głosy unikalne dla unikalnych postaci.,
6. przeciwników jest tak dużo i sam się uczysz o ich mocnych i słabych stronach / nie wiem po co ci te animacje
7. muzyka jest w tej grze kapitalna depresyjna z nastawieniem na elementy horroru
8. tu się w pewnym sensie zgodzę ale bazy są tylko po to aby trzymać w nich sprzęt i ludzi oraz mieć możliwość dalszej ekspansji / może to rozbudują w patchach dodatkach
9. błędów w grze nie stwierdziłem
Klimat w grze niszczy ale to dopiero od pewnego momentu kiedy jesteśmy dosłownie dociśnięci jak tirem do ściany :)
Gdyby większy budżet to byłby to nie tylko pogromca XCOMA2 (bo tym jest już teraz) co wyznacznikiem na lata dla innych.
9.5/10 na ten moment bez dodatków, te 5 dodatków z tego co mówią twórcy podwoi zawartość w grze która już teraz jest gigantyczna

Za krotko gralem aby wyrobic sobie opinie o mechanice gry, natomiast muzyka jest dla mnie na plus - zdecydowanie przypomina klimatem pierwszego Ufo: Enemy Unknown.