Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir [PC]
Zapowiada sie ciekawie.
W jednym z wywiadów Kevin Saunders z Obsidian dodał, że stworzenie Storm of Zehir w myśl D&D 4 byłoby niemożliwe choćby ze względu na to, że jego akcja rozgrywa się wieeele lat po wydarzeniach z Neverwinter Nights 2.
Yy, nie rozumiem. Przeciez D&D 4e to tylko zbior zasad a nie opis swiata, wiec mozna go przystosowac do dowolnego okresu.
Zapewne powod jest taki, ze musieliby za duzo zmieniac w zasadach i klasach postaci (bo przeciez kilka usunieto, np. barda) w stosunku do podstawki NWN2, co w sumie brzmi rozsadnie. 4ta edycje D&D pewnie zobaczymy dopiero w NWN3.
Bajt --> a wlasnie, ze wraz z wprowadzeniem 4ej edycji zaszlo wiele zmian w opisie swiata i nie tylko (niezle roszady w panteonie itd.).
Xian --> Moze i tak, ale te zmiany nie maja nic wspolnego ze swiatem Forgotten Realms. Dotycza tego "domyslnego" swiata. W 3E byl to Greyhawk, a teraz to ten swiat chyba nie ma nawet nazwy.
Natomiast akcja NWN2 dzieje sie w FR, wiec te zmiany go nie dotycza :) A jeszcze nie wyszedl podrecznik do FR w 4. edycji.
Zdaje mi się (chyba kiedyś był wywiad czy coś w tym stylu) że w 4 edycji "domyślnym" światem są właśnie Zapomniane Krainy a to już bardzo zmienia postać rzeczy ;p
AT: Wizards of the Coast already released the 4th Edition D&D rule set. Are some of the changes going to make it into the game or are you still clinging to the 3.5 rule set?
KS: Storm of Zehir is a 3.5 Edition game and will not use any of the 4th Edition rule set. However, we do have some major 4th Edition story tie-ins.
As you well know, with 4th Edition, D&D is switching from Oerth to the Forgotten Realms as the primary setting. The 4th Edition world is set many years after the events of Neverwinter Nights 2, Mask of the Betrayer and Storm of Zehir and in SoZ, we foreshadow events of the future. In fact, if you read the new Player's Handbook carefully, you'll notice that Zehir is one of the new gods created for 4th Edition.
Kevin Saunders w wywiadzie dla Action Trip, 19. czerwca 2008
http://www.actiontrip.com/previews/neverwinternights2stormofzehir_i_2.phtml
Okaże się jak wyjdzie NWN 2:SoZ wtedy będzie widać czarno na białym czy twórcy zrobili to o czym tak mówią, nie cudowna grafiki tylko dobra fabuła okrywana przed graczem stopniowo daje grze grywalność.