Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Faces of War Oblicza Wojny [PC]

10.10.2006 18:49
Fisher_AP
1
Fisher_AP
13
Legionista

Dziwi mnie jedna rzecz. W recenzji Faces of War często poruszany jest temat realizmu, natomiast w recenzji CoH chyba ani razu. Nie twierdzę, że to jakiś spisek przeciwko tej grze, ale co ma wspólnego z realizmem pasek zdrowia pojazdów, tak jak to ma miejsce w CoH. Tam nikt tego nie wybrzydza, a gra została wzięta prawie pod niebiosa. Recenzent nie wspomniał także o jakie konkretnie rzeczy chodzi związane z realizmem. Wymigał się tylko stwierdzeniem, że nie będzie się zagłębiał w kwestie techniczne. Dlaczego?

10.10.2006 18:57
2
odpowiedz
Taikun44
14
Legend

W recenzji Faces of War często poruszany jest temat realizmu, natomiast w recenzji CoH chyba ani razu.

Bo recenzje tych dwóch gier były pisanie przez dwie różne osoby ?

10.10.2006 19:37
peter123456
😜
3
odpowiedz
peter123456
47
Senator

Heh mojemu gustowi chyba nikt nie dogodzi :/ CoH wychwalany przez wszystkich jest dla mnie zwykłym średniakiem, który nawet nie ma startu do Warcrafta 3, a FoW jest moim zdaniem jedną z najlepszych strategii.

10.10.2006 21:22
4
odpowiedz
zanonimizowany217608
27
Konsul

Zabójczy był by mix Faces of War i CoH'a :)

mimo to gierka i tak jest zaczepista :) a przede wszystkim warat swojwj ceny no i jeszcze można by wspomnieć o tym że w przygotowaniu jest patch.

10.10.2006 21:50
5
odpowiedz
p53
45
Chorąży

Ja także, mimo że zgadzam się z większością zarzutów i pochwał recenzenta i sam nie oceniam gry na więcej niż 70%, mam sentyment do modelu uszkodzeń pojazdów i budynków w Soldiers i FOW. Po tym względem gra przewyższa realizmem (fizyka, strefy uszkodzeń, rozprzestrzenianie się ognia, elemenety przypadkowości, oraniczenie znaczenia "pasków zdrowia" itp.) wszystko co dotąd widziałem - wraz z Codename Pazers, Company of Heroes, Operation Flashpoint itd.
Dlatego nie zgadzam się ze zdaniem, że występuje tu "całkowity brak szeroko pojętego realizmu" - w jednych kewstiach go rzeczywiście brakuje (co jest słusznie wypunktowane w recnezji), ale w innych gra kładzie dużo pupularniejsze tytuły na łopatki.

10.10.2006 23:19
6
odpowiedz
zanonimizowany396461
10
Chorąży

Witam wszystkich.

Słów kilka o kwestiach zastanawiających.

1. SPISEK

Nie jest to żaden spisek. Jak już ktoś wspomniał obie recenzje były robione przez innych graczy. Ja jestem z tzw. old skullu i wybuchy oraz dymki już tak nie cieszą;)

2. REALIZM

O kwestiach realizmu się nie rozpisywałem, ponieważ większość graczy i tak go nie będzie w niej szukało. Ci, którzy szukają zrozumieją o co chodzi już po wskazówkach zawartych w tekście.

Wiele o realizmie można przeczytać tutaj:

https://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=3826245

Niestety problemem jest to, że już w kwestiach laickich nie jest nawet dobrze. Pociski przeciwpancerne nierzadko odbijają się od czołgów jak pestki, nawet po strzale w tył czołgu. Trudno zerwać gąsiennicę itd. itp. Byłoby to jeszcze znośne, gdyby komputer nie radził sobie jednym strzałem z czołgami gracza. Już to jest dyskwalifikujące.

3. MODEL ZNISZCZEŃ

Owszem jest ciekawy, ale też i irytujący. Niektóre uszkodzenia można naprawić w minutę, części już w ogóle. Szczególnie irytujący jest przedni pancerz. Nie do końca to przemyślano, nie do końca się też sprawdza. Jak już pisałem wróg rzadko reaguje na uszkodzenia w ogóle. Co innego jednostki gracza. Te i owszem...

O ile wiem są już mody regulujące tę kwestię. Na pewno warto je wypróbować.

To byłoby na tyle. Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem:)

11.10.2006 10:35
Marder
7
odpowiedz
Marder
249
Senator

Ja niestety należę do tej kategorii graczy, którym przeszkadza brak "szeroko pojętego realizmu". W dalszym ciągu brakuje mi gry, która łączyła by cechy serii Close Combat i grafiki i fizyki wspomnianego FOW czy COH. Czy tak ciężko stworzyć taką grę ? Mam skromna nadzieję, że to http://www.battlefront.com/products/tow/index.html coś zmieni. Tu każdy pojazd, każdy żołnierz przedstawia jakąś wartość a nie jest tylko mięsem armatnim.

11.10.2006 10:49
8
odpowiedz
p53
45
Chorąży

"Pociski przeciwpancerne nierzadko odbijają się od czołgów jak pestki, nawet po strzale w tył czołgu. Trudno zerwać gąsiennicę itd. itp.", "Niektóre uszkodzenia można naprawić w minutę, części już w ogóle." - właśnie na tym polega realizm którego niestety brakuje w większości gier RTS i który moim zdaniem wpływa bardzo korzystnie na grywalność (przypadkowość i chaotyczność jest w wielu grach zupełnie nieobecna, a w realnym życiu powszechna). W FOW się to pojawia - szkoda natomiast, że pozostałe elementy szwankują...

11.10.2006 10:50
PIL
9
odpowiedz
PIL
252
VoiceMaster

A czy ktoś może wie co stało się z projektem "Wartime Command" od Codemasters ???
Przyglądałem się temu projektowi przez długi czas, ale potem gdzieś mi zniknął z oczu. Tak na marginesie to screene ze storny posrzuconej przez Mardera przypomina np. to :

CZy to aby nie te same gry ????

11.10.2006 10:58
Marder
10
odpowiedz
Marder
249
Senator

PIL ----> Tak, to ta sama gra tylko zmienili nazwę i trochę koncepcję gry. Mniej RTS-u więcej realizmu rodem CC czy Combat Mission.

11.10.2006 20:58
Fisher_AP
11
odpowiedz
Fisher_AP
13
Legionista

Wiele błędów, o których mówił autor recenzji zostanie naprawionych w nadchodzącym patchu. Niestety, ale liczy się pierwsze wrażenie gry i tego akurat żaden patch nie naprawi, dlatego szkoda mi bardzo tej gry, gdyż przez to, że została pośpiesznie wydana, gra otrzymuje słabe recenzje.

Spis rzeczy, jakie zostaną naprawione (pochodzi z oficjalnego forum Faces of War):

Faces of War: Patch #1
========================

Common
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- profiles & screenshots will be placed into folder <my documents>/my games/faces of war/
- now profile can be deleted from game
- some localization issues fixes
- several game crashes fixed
- many missions bugs fixed
- game will use 5 autosaves in cycle, not just one

Interface (single & multiplayer)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- minimap zoom-in and zoom-out
- big map (key M)
- fixed single unit selection when pause is turned on
- unmanned vehicles are shown in squad panel
- guns will have diffrent icon in squad panel
- ability to assign keys 1..9 to single units
- alternative unit selection system (available via game options)
- marked tabs in interface
- fixed: camera not following unit in direct control after save/load
- can move camera with keyboard in pause
- components that can't be repaired are marked with black color
- fixed soldiers talks on grenade throwing

Interface (multiplayer)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- host name and player name are separated
- ping now shown on all clients in game and in session
- ping on all open games in lobby
- ability to change game type and map in session
- option to turn flora respawn off
- displays client disconnection reason
- message "player xxx is gone" is turned off
- statistics sorting
- statistics in cooperative for all players
- displays client's PC performance in session and in game
- ability to change password in session
- chat enchancement
. colored messages depending on sender
. private messages
. copy/paste to clipboard
- improved reinforcements panel (more useful info)
- ability to quick lock/unlock password protected session
- ability to set comment for session (select session in lobby to view it)
- ability to set up max players count in session
- displays missing mods/resources upon connection

Graphics
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- reworked fog of war
- unlocked camera
- fixed "unable to run game" issue on some Radeons
- realistic reflections on water
- game allowed to run (after user request) if not enough video memory available

Game (single & multiplayer)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- grenade movement trail
- no ricochet for bazooka and howitzer shells
- lowered howitzer's accuracy
- lowered restitution for grenades
- sapper clear mines upon detection
- fixed fast destruction of buildings by AP shells and bazooka
- don't stand up on order "attack", if soldier can shoot from current position
- now squad follows closer to commander
- fixed installation of AT hedgehogs and dynamite
- other soldiers don't prevent coming to items or boxes
- fixed path planning for cars and cannons
- tank slowing down while crushing buildings
- soldier will not throw grenades, if he can shoot enemy or enemy is too close
- don't shoot enemy soldiers with bazooka
- fixed aiming of stationary artillery and self-propelled artillery
- no more standing corpses in water after save/load
- more realistic damage/penetration system
- improved attack point location for commands: attack, throw grenade, shoot bazooka...
- improved path planning for soldiers in covers
- improved soldiers distribution for move-to-cover command
- fixed: unable to see enemy after load, if you unit saw enemy before save (tactics difficulty)
- fixed: enemy seen in fog, however you should not see it
- fixed: planted bushes don't obscure visibility

Game (multiplayer)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- improved scoring system
- ability to set up limit on resources in game (like in Soldiers)
- new color for "call in" buttons - if unit is charged, but can't be called in due to limits, then button is red, otherwise button is gray
- more fragile tracks on tanks
- turret and engine repair is allowed
- new marking for flag zone
- in "Frontline" mode mines are deleted only in flag zone
- improved balance for "squads only" for all multiplayer modes
- new command "abandon vehicle" (Key L)
- better component-wise tank destruction in multiplayer
- new gameplay options for multiplayer:
. reinforcement - time-based, money-based with refund, money-based without refund
. intensity - low (mostly diversions), normal (battle), high (meat-grinder)
- ability to mask your field gun with bushes (new command for gun)
* ability to enter second floor in buildings

Multiplayer (technology)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- improved internet connection stability
- improved lag for fast PCs in game
- connection by IP is working now
- more options open for modding in multiplayer modes
- fixed: not a master of session on dedicated server
- fixed: client crash on connection to dedicated server
- interface lag 2x improvement in multiplayer (time between button press & action)
* low lag on slow servers

* UPnP support for PCs behind the NAT

11.10.2006 21:29
12
odpowiedz
zanonimizowany396461
10
Chorąży

Szkoda to mało powiedziane, ale twórcy gry zbierają to, co posiali.

Powiem tylko, że lepiej będzie poczekać aż wyjdzie patch lub skorzystać z odpowiednich modów jeśli ktoś jeszcze nie grał. Uwierzcie, że to i tak bardzo łagodna recenzja. Ja przechodzę każdą misję na różne sposoby, ponieważ pracuję też nad poradnikiem do tej gry i słowa mi się czesto dużo, dużo mocniejsze nasuwają niż to, co zostało umieszczone w recenzji:)

14.10.2006 19:30
13
odpowiedz
zanonimizowany287774
4
Junior

recenzja jest przesadzona, gram w tę grę, choć nie jest ideałem to jednak ma coś z realizmu, autorzy dużo brali z opisów żołnierzy uczesniczących w zmaganiach w II W.Ś. choć wyjątkowe przypadki takie jak odbijanie pocisków od pancerza zdarzają się często - to jednak miały miejsce w rzeczywistości. Nawiasem pisząc, to FOW wydaje mi się lepsza od CoH pod wieloma względami, choćby grywalnościom, ale FOW przegrało już na starcie, szkoda. Sytuacja jak z polskiej sceny muzycznej, kicz wygra, bo ma lepsze marketingowe plecy.

Zdecydowanie za niska ocena mnie nie dziwi, czego się spodziewać po gry-online skoro Just Caust dostał tak wysoką ocenę ;/

Gra może nie jest super realistyczna, ale ma to coś co każe siedzieć przez monitorem i dalej przechodzić kolejne misje, szkoda, że autor czepił się czegoś innego. Szkoda, że FOW wychodzi w okresie premiery CoH.

16.10.2006 20:17
14
odpowiedz
zanonimizowany396461
10
Chorąży

Wszystko fajnie tyle, że ja nie mam żadnych związków z recenzją COH:)

Gra przyciąga, ale tylko do momentu, gdy nie nuży. A zaczyna się to od 3-4 misji każdej kampanii. Ile można walczyć z hordami wrogów? Ile można stawiać się w sytuacji: wróg zawsze zniszczy mój czołg, a ja jego zawsze za którymś razem?

Ile razy można decydować się na działanie w stylu. 5 na kilkuset? Przecież to nudne i śmieszne jest. Zresztą, naprawdę uważasz że tak wojna wygląda, że 5 walczy z kilkudziesięcioma?:)

Nawet nie o to chodzi, że nierealne. Po prostu irytujące.

Jeśli Ci się podoba to super. Obiektywnie rzecz biorąc gra jest słaba i tyle...

26.10.2006 23:25
15
odpowiedz
PolishFactor
20
Chorąży

No się z innego wątku tu włączę....
Panowie Soldiers którego wszycscy kochamy za to coś eż nie był od samego poczatku ideałem.
Wszystko się da dopieścić.... znając twórców i ich wcześniejsze dzieło (zpowiedź kontynuacji ducha Soldiersów), oraz rzesze zapalonych fanów i ich zdolności modowania to widzę w różowych kolorach przyszłość FOW. Ktoś wspominał o niefortunnym teminie wyjścia podobnych temeatycznie gier. Myślę o kolejnych Panzerach (tydzień przed FOW) i COH tydzień po FOW. Na pewno z tego powodu wszyscy przyspieszyli tępo wydania .... toż to konkurencja i się obserwują bo chodzi o milony dolarów. Dlatego nie obawiam się,że nie stać ich będzie na dalszą pracę Wypuszczają patche, a miłośnicy wspaniałe mody ja BRTH ,czy DE. To od szybkości ich pojawiania i skali poprawek będzie zależała opinia końcowa.

COH wydał pierwszy patcha.

Do FOW też już mamy - patch 1.2B (na razie tylko wersja angielska,ale moze ktos sprawdzi czy działa z polską i skrobnie na forum)
Link do pobrania:
http://games.softpedia.com/progDownload/Faces-of-War-Beta-Patch-Download-11832.html

Panzer nie wiem bo nie kupowałem kontynuacji....

Dlatego wstrzymajmy konie z superkrytycznymi opiniami. To co już jest w grze już mnie kręci ,a z patchami i modami to będzie na pewno ODJAZD!!!!!!!!

27.10.2006 00:00
16
odpowiedz
PolishFactor
20
Chorąży

Nowy modzik ponoć z poprawionymi harakterystykami penetracji pancerzy

http://kopan.ncity.net/data/ww2game07p1.exe

miłej zabay i nowej oceny....

19.07.2007 02:02
17
odpowiedz
PolishFactor
20
Chorąży

No i patch 1.4.1 PL doleciał oraz 1.4.1a przyspieszajacy gre tez sie nalazł (niestety do angielskiej wersji). Po kilku miesiacach grania twierdzę ,że COH jest cieńkie i nie umywa się do FOW grywalnością i tzw realizmem. FOW jest nie do pobicia = jest najczęściej odpalany u mnie przez rodzinkę.

19.07.2007 09:35
😱
18
odpowiedz
zanonimizowany376292
45
Generał

Warcraft III?!!!! AAcha?!:P. Nie ma co porównywać CoH do Warcrafta bo to dwa RÓŻNE rts-y.

17.08.2010 17:10
19
odpowiedz
zanonimizowany748429
1
Junior

odkryłem buga gry jeśli wpiszesz ha hitla wtedy wysiadają ci ludziki z czołgu auta motoru i kto wie jeszcze z czego i już nie mogą do niego wśąść

Recenzja Faces of War Oblicza Wojny [PC]