Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość DirectX 10 na Xbox 360 – nie. Crysis - może?

24.08.2006 15:14
1
zanonimizowany319469
0
Centurion

Jakby mieli wydac na xboxa360 to juz szukali by programistow tak jak na ps3 szukaja teraz

24.08.2006 16:09
😁
2
odpowiedz
zanonimizowany125048
0
Senator

szukali by programistow tak jak na ps3 szukaja teraz
taa... napewno...

24.08.2006 17:41
3
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

grubas22 akurat Crytek nei szuka programistow :P . Co do konwersji to jak jzu cos bedzie to xbox360 z prostej rpzyczyny ,narzedzia xna i prostota knowersji gier miedzy pc a klockiem i na odwrot :-] .

24.08.2006 18:08
4
odpowiedz
limak122
12
Chorąży

Szuka szuka, na oficjalnej stronie nawet pisze.

24.08.2006 18:32
5
odpowiedz
Deadeye
39
Konsul

Mr_Hyde ->
Co do konwersji to jak jzu cos bedzie to xbox360 z prostej rpzyczyny ,narzedzia xna

tu mnie rozwaliles :) uwazasz ze takie enginy jak ten od crisis powstaja uzywajac narzedzi dla amatorow? :))

24.08.2006 20:18
6
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Deadeye - XNA w wersji 'dużej' ma w teorii dawać możliwość pisania gier pod różne platformy, ale wiadomo że to mrzonka. Przy takich różnicach między platformami (PC, X360, PS3) generyczny kod będzie działać 10 razy wolniej o ile nie zostanie zoptymalizowany, a i to niekoniecznie da najlepszy rezultat. Prostym przykładem jest choćby sortowanie tablicy, które nawet w takim języku jak C++ można zrobić na 1001 sposobów i każdy będzie dobry w innych okolicznościach.
Stąd różne wersje silników na różne platformy- daje to możliwość zbudowania gier w oparciu o to samo środowisko, ale i tak pozostanie kupa roboty dla programistów żeby dopieścić kod na konkretnej platformie.

A Mr_Hyde'owi polecam np. przetłumaczyć jakiś tekst w internetowym translatorze z polskiego na angielski, a potem z powrotem na polski żeby zobaczyć, jak takie XNA działa w praktyce- ten sam kod na różne platformy - tia :/

24.08.2006 22:48
Piotr44
7
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

Directx10 nie miał prawa działać w sposób zadowalający na xboxie360, hardware tej konsoli jest już w tym momencie dość zacofany w stosunku do PC, więc MS musiałby specjalne przyciąć DX10 żeby to jakoś zadziałało na xboxie360, a to byłoby troszkę pozbawione sensu. Co do Crysis to myślę że w lekko zubożonej wersji, będzie się to jednak dało zrobić na next-geny, więc jeszcze nic straconego.

24.08.2006 22:53
8
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Piotr44 - a w czym hardware X360 jest w tej chwili 'dość' zacofany w stosunku do PC ?????

24.08.2006 23:12
9
odpowiedz
CWSerek
60
Pretorianin

albz74 - pewnie mózg Piotrusia44 zacofał się w stosunku do naszych. Właśnie Piotrusiu, powiedz mi w czym hardware X360 jest zacofany w stosunku do PC? Pewnie chodzi o RAM (wyłączając to, że w PC część pamięci zajmuje system i zasoby, a po wyjściu Visty pewnie w standardzie użytkownik będzie musiał poświęcić 768 MB pamięci na tego typu śmieci - można olać ten temat), natomiast reszta sprzętu to już inna szkoła jazdy:
- karta graficzna 48 potokowa - w porównaniu do moich 8 potoków renderujących w 6600 GT to spora liczba (ponoć mocne to jest);
- procesor trzy-rdzeniowy po 3.3 GHz na rdzeń - fenomen.

Przypomniałem sobie czasy kiedy wchodził DirectX9 i to, że spokojnie grałem sobie w zadowalającej rozdzielczości w większość tytułów (nawet w grafice nie zauważałem jakiś tam kosmicznych różnic - choć próbowano mi wcisnąć, że takowe są), a mój sąsiad z nowiutkim wtedy GeForce 5600XT (heh, ta skrojka) ledwo je odpalał. Wydaje mi się, że w przypadku konsol next-gen jest podobnie, tylko teoria mówi o jakimś zubożeniu w stosunku do PC. Prawda jest zupełnie inna. Zresztą, gdyby taki osobnik (PC-towiec nie zmieniający przekonań) zobaczył grafikę jaką generuje stareńki XBOX pewnie by się "spuścił" z wrażenia, już o XBOX 360 nie wspominając ;) .

25.08.2006 00:59
Piotr44
10
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

albz74---> Przykładowo xbox360 nie obsługuje filtrowania anizotropowego, doskonale widać to na przykładzie Oblivionia gdzie wszystko co znajduje się blisko wygląda ładnie jak na PC, natomiast odległe obiekty wyglądają już wyraźne gorzej i niestety na xboxie360 jest to nie do przeskoczenia, po prostu ten hardware tego nie obsługuje.

CWSerek---> Idź się lepiej spuść matołku na xboxa, zamiast zabierać głos w sprawach o których nie masz bladego pojęcia.

25.08.2006 01:34
11
odpowiedz
zanonimizowany345638
0
Generał

a poza filtrowaniem anizotropowym, czego brakuje? :>

25.08.2006 01:38
😁
12
odpowiedz
zanonimizowany12797
91
Senator

Piotr44 - 3 rdzeniowy procesor 3.2GHz + ATI R500 no rzeczywiście zacofany juz config

25.08.2006 02:05
Piotr44
😜
13
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

apach--> gdzie słabuje xbox360 poza filtrowaniem anizotropowym? Nie posiada możliwości włączenia większego antyaliasingu niż x2, co jak na dzisiejsze czasy jest śmieszne, przypomnę tylko że zarówno filtrowanie anizotropowe jak i wyższy AA miał już GF3:-) Panowie z MS celowo zrezygnowali z tych bajerów bo konsolka nie wyrabiała przy wyższej rozdzielczości (HDTV), przez to zeszliśmy z parametrami grafiki tego cudownego next-gena poniżej leciwego GF3, przynajmniej teoretycznie bo w praktyce rzeczywiście GF3 był jednak troszkę za słaby żeby te wszystkie dobrodziejstwa na raz wykorzystać. Co nie zmienia faktu że xbox360, nawet nie jest wstanie wyświetlić statycznego trójwymiarowego widoczka o jakości GF3:-)

winner-->Niestety, postęp jest nieubłagany, już można powiedzieć że w zasadzie tak, argumenty powyżej:-)

25.08.2006 02:09
14
odpowiedz
zanonimizowany12797
91
Senator

Piotr44 - jakie argumenty bzdury piszesz, przed pojawieniem sie Crysis na X360 wyjdzie update dashboardu wraz z biblotekami DX10 bo sprzęt na to pozwala technicznie.

25.08.2006 02:13
Piotr44
15
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

winner--> No właśnie problem jest taki, że to hardware nie pozwala.

25.08.2006 02:21
16
odpowiedz
zanonimizowany12797
91
Senator

48 potokowa karta na pokładzie X360 z 3 rdzeniowym procesorem na czele :) nie pozwala, pomyśl zanim coś napiszesz

25.08.2006 07:29
17
odpowiedz
Maevius
5
Senator

winner

Moze miec nawet 120 potoków, co z tego skoro byc moze jest zacofana wzgledem DX 10? Jak cos mowisz to uzywaj argumentow, a w tym momencie musialbys byc inzynierem ATI by znalezc odpowiednie.

Wiec wstrzymaj sie ze swoimi pierdolami jaki to xbox nie jest doskonaly do czasu pokazania sie DX 10 na rynku.

25.08.2006 07:43
18
odpowiedz
mikmac
162
Senator

Piotr44 -->
nie pierdziel, ze x360 nie moze wyswietlic obrazu jakosci GF3 bo to wierutna bzdura. GF3 ma tylko SM1.1 albo nawet 1.0 a x360 kreci SM3.0 i AA ma tu malo do powiedzenia, bo to tylko dodatek. GF3 to archaizm epoki komputerow, gdzie wydajnosc x360, na razie kladzie kazdego PC-a.
Ktory PC kreci 1Tflop operacji / sekunde?

25.08.2006 10:04
19
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Piotr44 - poruszyłeś ważną kwestię- GPU w X360 obsługuje zarówno anizo jak i wyższe próbkowanie AA jednak kosztem spadku wydajności nie do zaakceptowania. Bo to jest zamknięty system i jak po włączeniu anizo i AAx4 czy x8 gra będzie działać w 10 klatkach na sekundę, to u wszystkich tak będzie działać (nawiasem mówiąc - Gears of War żywym przykładem, jestem na 1000% pewny że MS narzuciło Epicom takie procedowanie przy pokazywaniu publicznym ekranów i gry, żeby wyglądała jak najlepiej kosztem framerate które 'poprawi się na miesiąc przed premierą' . w końcu większość z nas nie widzi gry na konsoli, tylko ogląda newsy ze zrzutami ekranu, czasami filmy) .
No i taki jest problem z hardware X360. Może nie dorówna ultra-high-endowym PC typu quad sli na pokładzie i procesor dwurdzeniowy 4 GHz ale ilu ludzi ma taki sprzęt ? Dlatego konsola jak spojrzysz na rynek masowego gracza ciągle ma sporą przewagę nad PC.

25.08.2006 10:55
Piotr44
20
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

albz74--> Oczywiście realna sytuacja w Polsce jest taka, że na razie niewiele osób ma komputery które biją na głowę możliwościami xboxa360, ale rozmowa toczyła się o to co jest wstanie wygenerować ładniejszą grafikę, PC czy xbox360 i w tym momencie zwykły w miarę nowoczesny PC jest wstanie wygenerować zdecydowanie lepszą grafikę niż xbox360. Co do tego że xbox360 nie obsługuje Anizo i wyższego aa niż x2 to jest nawet napisane w oficjalnej specyfikacji więc to żadne potwarze z mojej strony. Weź w miarę nowego PC odpal nową grę 3d, i przejdź do ustawień grafiki, wyłącz Anizo, zmniejsz AA na x2, obniż wielkość tekstur na medium i masz jakość grafiki xboxa360, przy takich ustawieniach nie trzeba potwornego PC żeby gra działała płynnie i xbox360 z taką grafiką też sobie dobrze radzi.

Mikmac--->Niestety taka jest prawda, z tego co wiem to xbox360 nie obsługuje SM3.0, a tylko SM2.0. Wracając do tematu przykładowo brukowana droga ciągnąca się po horyzont zawsze będzie wyglądała kiepsko na xboxie360, właśnie przez brak Anizo, a dobrze na GF3. Oczywiście nie porównuje wydajności xboxa360 do GF3, bo to bezsensu, ale przez to dość abstrakcyjne i obrazoburcze porównanie chciałem pokazać zaślepionym ludziom pewną rzecz, która im się w głowie nie mieści, ze „48 potokowa karta na pokładzie X360 z 3 rdzeniowym procesorem na czele…” w celu zachowania płynności rozgrywki musiała niestety rezygnować z czegoś co na PC jest dość oczywiste i standartowo powłączane we wszystkich grach 3D. Xbox360 generuje ładną i efektowną grafikę, niestety już gorszej jakości niż obecne PC.

25.08.2006 11:19
21
odpowiedz
CWSerek
60
Pretorianin

Piotr44 - zapomniałem dodać, że miałem wtedy Radeona 9100 (zacofane w stosunku do rzeczonego przeze mnie GeForce 5600XT sąsiada) i na codzień zajmuję się serwisowaniem komputerów. Wielu ludzi z branży myśli podobnie jak ty (zn. teoretyzuje), ale kiedy zobaczą grafikę jaką generuje pierwszy XBOX (chodzi zwłaszcza o remake Conker'a) łapią się za głowę i pytają: "Czy to naprawdę PIII i starszy GeForce?". Nie widziałem na oczy XBOX'a 360, ale dam sobie nogę uciąć, że grafika którą "wypuszcza" z siebie ta konsola to prawdziwe dzieło sztuki.

Nie mów mi zatem co wiem, a czego nie wiem, ponieważ możesz się grubo mylić oceniając w ten sposób ludzi (i jadąc tak samo po konsolach, o których nic nie wiesz - jeno, rzucasz teoretycznym slangiem). Założę sie, że Oblivion ma piękną grafikę na X360 (jeśli jest tu ktoś kto posiada tą konsolę niech napisze o wrażeniach z tejże gry).

A sytuację na rynku gier wideo (precyzyjniej: konsol i komputerów) trafnie ocenił HIV z PSX Extreme w listach w ostatnim numerze (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi).

25.08.2006 11:25
zarith
📄
22
odpowiedz
zarith
246

abstrahujecie panowie od układu odniesienia... nieco:) nie jest kwestią, czy konsole mają większy potencjalny power czy mniejszy od pc - jest jasne, że nawet jeśli mają większy to z racji zamkniętej architektury zostaną szybko prześcigniete. ważne jest to, że mimo swojej zamkniętej architektury przez następne kilka lat na każdym z next-genów zobaczymy premierowe tytuły, które bedą chodziły płynnie i ładnie. komputery być może szybciej 'rosną', ale również szybciej umierają...

25.08.2006 11:59
Piotr44
23
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

Zarith---> Muszę się z tobą zgodzić w całej rozciągłości, ale ten temat nie dotyczy ewolucji PC’tów, bo to że za rok czy dwa PC’ty będą takie że hoho:-) to truizm chodzi o to co mamy, tu i teraz, oraz o mit rozdmuchany przez speców od reklamy związany z jakością grafiki xboxa360, tak jak pisałem wcześniej, xbox360 generuje bardzo ładną i dynamiczna grafikę, podkreślę to jeszcze raz, bardzo ładną i dynamiczna grafikę (chociaż momentami troszkę mu klatek brakuje), ale technicznie już odstaje od tego co oferują OBECNE karty graficzne w PC’tach, a w niektórych rozwiązaniach bije go nawet leciwy GF3:-) Więc pisanie takich pierdoł jak jiker tu wypisuje, że Crysis będzie lepiej wyglądał na Xboxie360 niż PC, jest po prostu żenujące.

CWSerek--> No widzisz, tym się różnimy że ja widziałem xboxa360 a TY nie, ja widziałem Obliviona na PC i xboxie360 a Ty nie. Wracając jeszcze do tematu jakbym to się zaraz spuścił na widok grafiki pierwszego xboxa, polecam odpal sobie Halo na xboxa, i potem to samo Halo na PC’ta. A potem tu wróć i powiedz "przepraszam ale coś mi się pojebało…"

25.08.2006 12:09
zarith
24
odpowiedz
zarith
246

wiesz, może lepiej wyglądać. dla mnie lepiej wygląda pes5 na ps2 (duuzy telewizor) niż na pc w full detalach... efekty karty to nie wszystko, ważny jest też 'ogólny odbiór' a o to na konsoli łatwiej... kwestia gustu.

btw, nie widzę tu ani jednej wypowiedzi jikera:)

25.08.2006 13:14
Piotr44
😃
25
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

Tu rzeczywiście nie ma, ale nawiązałem do innej dyskusji z jikerem właśnie na podobny temat:-)

25.08.2006 13:24
jiker
26
odpowiedz
jiker
144
Gladiator

GRYOnline.plNewsroom

Piotr --> Nigdzie nie napisalem, ze Crysis bedzie wygladal lepiej na 360-tce, niz na PC. Moja wypowiedz dotyczyla tylko i wylacznie Half-Life 2: Episode 2 (choc nawiazywalem tez do innych gier z serii, ktore zostana wydane w pakiecie na 360-tke i PS3). Wsadz wiec swoje klamstwa w ciemnice wielka i zamilcz wreszcie, bo fanzolisz dyrdymaly, wielki o klamco.

25.08.2006 13:36
Piotr44
27
odpowiedz
Piotr44
205
Generał

Ojojoj przepraszam uniżenie za moją nadinterpretację tamtej wypowiedzi, kajam się okrutnie, dziwi mnie tylko żeś tak nagle przejrzałeś na oczy i teraz dostrzegasz, że Crysis na nex-geny nie ma szans tak dobrze wyglądać jak na PC:-)

25.08.2006 13:49
jiker
28
odpowiedz
jiker
144
Gladiator

GRYOnline.plNewsroom

Piotr --> Tego (ze Crysis na nex-geny nie ma szans tak dobrze wyglądać jak na PC) tez nigdzie nie napisalem/powiedzialem. Kolejny raz i zapewne nie ostatni, probujesz wcisnac w czyjes usta kwestie, ktorej ten ktos nigdy nie wypowiedzial. Tym samym wlasnie tym postem koncze dyskusje z twoja osoba, poniewaz jest ona (dyskusja) jalowa do bolu. I masz szczescie, ze nie czuje sie dzisiaj zbyt dobrze, bo chetnie wygarnalbym ci kolejne twoje pokretne i niezgodne z prawda teksty.

25.08.2006 14:06
29
odpowiedz
CWSerek
60
Pretorianin

Piotr44 - grafika na monitorze i telewizorze to dwa różne światy, zwłaszcza jeśli grający wpycha głowę w ekran szukając nań cudów typu dwa pikselki na krzyż lub źle obrysowany but głównego bohatera. Tym się różnią typowi gracze konsolowi od PC-towych - ci pierwsi grają, bo lubią i nie przejmują się "gupimi" aspektami technicznymi; drudzy testują swoje kompy w 3DSmarkach, porównują wyniki, przechwalają się jaką to rozdzielczość i detale wyciągnęli w tym i tym tytule, a z grami mają coraz mniej wspólnego. A niech ci będzie, ku twojej uciesze - PC ma lepszą grafikę - dobrze się z tym czujesz? Kup sobie Vistę, właduj kilka tysięcy w kompa. Ja natomiast kupię X360, przejściówkę do monitora, aby uzyskać grafikę w hi-res i będę się cieszył czystą rozrywką siedząc około dwa metry od ekranu. Nic mnie nie będzie obchodziła grafika, bo większość gier będzie chodzić z odpowiednią ilością klatek animacji, a nie jak zwykły pseudo slide-show. Rzekłem.

Wiadomość DirectX 10 na Xbox 360 – nie. Crysis - może?