Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Osiem gier, których nie zobaczymy na PS3

07.08.2006 12:46
😊
1
Raz3r
8
Generał

szkoda jedynie tego ze nie wyjdzie SCDA.

07.08.2006 12:54
😱
2
odpowiedz
zanonimizowany344979
13
Generał

Dziwię się, że Oblivion i SCDA nie wyjdą na tę platformę.

07.08.2006 12:54
zuromil
3
odpowiedz
zuromil
115
Człowiek Jazda

W sumie mi to wisi bo z tych tytułów interesował mnie tylko Killing Day więc jakoś zdegustowany się nie czuje. Wydaje mi się że take decyzje powoduje fakt odległej premiery konsoli. Ale to co chcę aby wyszło to wyjdzie na PS3 więc mogę spać spokojnie :) Ciekawe czy Wii też spotka się z taką rezygnacją ze strony producentów gier bo premiera też za jakiś czas. Jakaś dziwna ta nagonka na PS3 ;/

07.08.2006 13:04
4
odpowiedz
zanonimizowany123063
63
Senator

Jaka nagonka? Widocznie koszty produkcji przewyższały spodziewane zyski. Konwersje Xbox 360 -> PC są łatwe, więc połowa kosztów odpada, zaś Wii nie wymaga jakiś uber pieniędzy.

07.08.2006 13:06
zarith
📄
5
odpowiedz
zarith
246

jak już pisałem, o sile konsoli decydują nie te gry, które nie wychodzą, a te które wychodzą.

07.08.2006 13:07
zuromil
6
odpowiedz
zuromil
115
Człowiek Jazda

Dowodca ----> No może przesadziłem z tą nagonką. Ale czy SONY nie rozsyłało devkitów? Bo coś kiedyś czytałem na ten temat ale nie jestem do końca pewny.

07.08.2006 13:09
7
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

A mnie jakoś nawet Killing Day nie przekonał, jedyna gra większego formatu to SCDA, ale jak na razie na stronie Ubi jedyną grą pod PS3 jest Assassin's Creed, obecne wyłącznie w sekcji PS3. Więc to 'skasowanie' developmentu SCDA jest tak samo oficjalne jak potwierdzenie wydania innych wersji AC.
Chociaż ta gra będzie nawet na PS2, całkiem możliwe że nie ma wersji na PS3. I na pewno wersja na PS2 zarobi najwięcej pieniędzy. Czyżby PS2 stawało się konkurencją dla PS3 ? :)

Dowodca_Paweł- konwersja X360 - jest 'łatwiejsza' niż PS3 -> PC ale nie łatwa - wieloprocesorowa maszyna z GPU obsługującym Uni Shaders - tego nie ma w świecie PC.

07.08.2006 13:10
8
odpowiedz
zanonimizowany123063
63
Senator

zuromil -> Tylko devkit trochę kosztuje, dalsza produkcja też. Żadna firma nie będzie się decydowała straty, tylko by wypuścić grę na PS3.

albz74 -> Ale jest zawsze łatwiejsza, a gdy wejdzie Vista i DX 10 to będzie bajecznie łatwa.

07.08.2006 13:11
Logadin
9
odpowiedz
Logadin
156
People Can Fly

zuromil - to co napisał Dowodca_Pawel. Koszta produkcji na PS3. Na XB360 gry się pisze baaardzo podobnie co na PC (min. dlatego Carmack poza PC zajmuje sie też X'em). Skolei na PS3 właściwie wsyztsko trzeba przepisywać i zupełnie inaczej podejść do kodu. Co się wiąże z większymi kosztami i większą ilością czasu jaki takowa konwersja pochłonie + dodatkowi ludzie od pisania na PS3.

Dowodca_Pawel - faktycznie źle spojrzałem , poprawione :)

07.08.2006 13:12
10
odpowiedz
zanonimizowany123063
63
Senator

Logadin -> To chyba ja napisałem :P.

07.08.2006 13:14
zuromil
11
odpowiedz
zuromil
115
Człowiek Jazda

Tylko że aby coś przyniosło zysk trzeba najpierw stracić. No ale jak tak ma być no to trudno. PS3 będzie sie musiało obejść bez tych tytułów.

07.08.2006 13:40
12
odpowiedz
realsolo
213
Generał

W te gry (oprocz 1?) gra sie wygodnij na PC myszka, plynniejsza grafa, szybsze loading (na mocnym sprzecie of coz). Marzeniem jest aby na obie platformy wychodzily exklusivy ala N99 czy Halo na X360 czy milion-dwiescie na PS3 (FF, MGSy, DMCki, Tekkeny itp). Bo tak to mamy pecetowki, ktore czesto chodza gorzej bo nei sa w ogole pisane aby wykorzystac moc i triki konsoli tylko sa ogolnym silnikiem.

07.08.2006 13:42
13
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Logadin - powiedz mi ile osób w waszych teamach zajmuje się pracą specyficzną dla każdej platformy, a ile produkcją assetów do gry ?
Zresztą, jeżeli wyprodukowanie SCDA oznaczałoby osłabienie liczebne teamu AC to wolę mieć mega-wypasione AC (teoretycznie, bo na razie nie wiem, czy chcę AC :) ) zamiast 2 średnich gierek.

07.08.2006 13:47
Logadin
14
odpowiedz
Logadin
156
People Can Fly

albz74 - napiszę tak. Tworzenie gry na dodatkowego next-gena w postaci PS3 spoooro kosztuje. I ja np bym wolał jako producent robić grę na z góry określonego next-gena (albo XB360 albo PS3 -> nt. Wii nie wiem nic to i nie mam się jak wypowiedzieć). Dopiero po wydaniu tej gry sprawdzeniu jak się przyjmnie oraz obliczeniu zysków pomyslał o konwersji. Niestety wielordzeniowość obu konsol + do tego zupełnie inny styl pisania na PS3 powoduje posiadanie zbyt wielu osób kosztem produktu.
Assety robi się od razu do obu w końcu te się nie różnią, sprawa rozbija się o kod.

07.08.2006 13:50
15
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Logadin - no dobrze, rozumiem, że dev-kity kosztują i silniki itd. ale to wszystko taka firma jak Ubi już ma ? Ile osób dodatkowo musiałoby przy wersji PS3 pracować ? 50 ?

Swoją drogą większość gier z tej listy nie pobiłaby rekordów sprzedaży, nawet SCDA więc poniekąd decyzja taka ma ekonomiczne uzasadnienie :)

07.08.2006 13:54
Logadin
16
odpowiedz
Logadin
156
People Can Fly

albz74 - 50 nie ale kilku napewno do tego trzeba dosyć sporej ilości partie kodu przepisać co zajmuje czas, który tutaj chyba będzie najważniejszy.
Do tego każdy w miarę ostrożnie podchodzi pod tego "potwora". Jak już rozpracują pisanie na PS3 odważniej zapewne ruszą. Na razie pewnie chcą się przetestować a Assasinie :)

Wiadomość Osiem gier, których nie zobaczymy na PS3