Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Twój procesor nie ma szans. Recenzja techniczna Dragon's Dogma 2

27.03.2024 16:58
😊
1
golun1990
25
Legionista

Uff...dobrze że mój daje radę.

27.03.2024 17:26
ODIN85
😐
2
odpowiedz
ODIN85
29
Senator

Kolejna gra która wyprzedza swoje czasy.

27.03.2024 19:32
Ange Ushiromiya
😂
3
odpowiedz
Ange Ushiromiya
17
Pretorianin

Wygląda jak gra z 2013 roku

27.03.2024 19:37
Leo Tar
👎
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Leo Tar
60
Wyjątek Krytyczny

A skąd wiesz, jaki ja mam procesor?
Clickbaity wracają do łask?
Ach... To tylko Futurshit...

27.03.2024 20:02
mikos365
4.1
mikos365
28
Chorąży

GRYOnline.plRedakcja

A masz coś mocniejszego niż i9-14900K, który nie jest w stanie utrzymać 60 klatek w mieście? ;)

28.03.2024 09:24
SpoconaZofia
4.2
SpoconaZofia
80
Legend

Tak AMD Ryzen Threadripper PRO 5995WX daje radę w mieście. I bez problemu utrzymuje 60 klatek. Oraz procesory klasy wojskowej seria HPERC i jeszcze nowsza HEC. Pozdrawiam ośrodek Radioelektroniczny w Przasnyszu.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2024-03-28 09:30:12
27.03.2024 20:07
Bukary
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bukary
222
Legend

Via Tenor

Nie wierzę, że komputer Aleksa nie utrzymuje 60 klatek w mieście.

28.03.2024 09:05
A.l.e.X
5.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Utrzymuje i to bliżej 120 ciągle niż 80 parę bo to najniższy wynik jaki widziałem.

28.03.2024 09:32
Bukary
😉
5.2
Bukary
222
Legend

Zawsze mówiłem, że media kłamią. ;)

27.03.2024 20:09
mirko81
6
odpowiedz
mirko81
63
Slow Gaming

wystarczy poczekać na update z Frame Generation. póki co gracze nieoficjalnie podnoszą te klatki 2x

post wyedytowany przez mirko81 2024-03-27 20:59:52
28.03.2024 00:55
7
odpowiedz
sp4wnersiak
10
Legionista

mikos365 - tak mam. Ryzena 7800x3d. Jeszcze jakieś pytania?

28.03.2024 05:33
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
cryptomino
1
Junior

Przestańcie pier...lić i powtarzać te bzdury!
Gram na PS5, 44lvl, 45 godz gry.
W życiu nie widziałem piękniejszej i bardziej wciagajacej gry a mam ponad 40 lat, zaczynałem od Atari, grałem we wszystkie RPG, i DD2 to jest coś na co czekałem całe życie.
W miastach może faktycznie nie ma super płynności i spada lekko poniżej 30 klatek momentami ale jest to praktycznie niezauważalne. Poza miastami do których wpada się na chwile, często zatrzymuje się i oglądam krajobraz 360 stopni zastanawiając się jak to jest w ogóle możliwe że gra wygląda tak zajebiście.
Rzygać się chce tymi wypocinami gowniarstwa które nie pamięta jak kiedyś gry wyglądały, jak działały, o polonizacji można było pomarzyć. Teraz najlepiej wszystko na tacy podać, pełne spolszczenie łącznie z lektorem... Masakra, ogarnijcie się bo was życie ogarnie.

28.03.2024 08:00
8.1
damianb25811
4
Junior

Bardzo rzadko tu pisze ale jak widzę takie wypociny w komentarzu to tracę wiarę w ludzi. Mam nadzieję że jesteś trollem bo jeśli nie to gatunek ludzki jest stracony.

28.03.2024 09:48
Pulser.X
8.2
Pulser.X
38
Pretorianin

Nastepny "janusz" komentarza

28.03.2024 11:28
Aquma
9
2
odpowiedz
Aquma
50
Centurion

Od strony technicznej ta gra jest totalnie nie do zaakceptowania, co wkur... jeszcze bardziej, gdy popatrzy się na "wymagania" sugerowane przez developera/wydawcę. Przy całym moim szacunku do faktycznej zawartości i grywalności Dragon's Dogma 2, Capcomowi należą się srogie baty za wypuszczanie takiego gniota na rynek w cenie pełnowymiarowej gry AAA, w dodatku jeszcze z dopchniętymi kolanem w ostatniej chwili mikropłatnościami, które kompletnie nie mają sensu.

Potwierdzam, że mod odblokowujący Frame Generation na RTX40XX czyni ten tytuł mniej więcej grywalnym na mocnym pececie, ale i tak nie jest to w pełni płynne i responsywne doświadczenie. Dodam też dwie rzeczy w tym względzie, które mogą się komuś przydać:

1. Żeby korzystać z FG trzeba aktywować DLSS, który faktycznie w DD2 wygląda paskudnie (kolejna rzecz skopana przez Capcom). Na szczęście na to też znalazłem sposób, a jest nim filtr "Wyostrzenie +" z apki Nvidii ustawiony na około 30% (choć to kwestia osobistych preferencji). Nie jest to wyjście idealne - to mimo wszystko sztuczne wyostrzanie i czasem to widać - ale gra wygląda dzięki temu O NIEBO LEPIEJ niż przy korzystaniu z bazowej implementacji DLSS.

2. Mod FG może sprawiać, że gra stanie się niestabilna (nie wiem czy problem występuje na każdej konfiguracji, ale u mnie występował). By temu zapobiec trzeba zablokować liczbę klatek animacji na jakimś (jakimkolwiek, ale sugeruję raczej coś powyżej 60) poziomie. Przy czym, co ważne, u mnie nie wystarczyło korzystanie z blokady w grze - po jej włączeniu nadal pojawiały się crashe. Ustąpiły dopiero po ustawieniu limitu w RivaTunerStatisticServer.

W takiej postaci w Dogmę da się grać, szczególnie na TV z padem w ręku, gdzie dodatkowe opóźnienie wywołane przez FG jest mniej zauważalne.

post wyedytowany przez Aquma 2024-03-28 11:31:53
Futurebeat Twój procesor nie ma szans. Recenzja techniczna Dragon's Dogma 2