„Jeśli nigdy nie korzystałeś z AI, nie nadajesz się do tworzenia gier". Były reżyser Final Fantasy mówi o trendach w gamedevie
AI sie sprawdza dla samotnych devow, osobiscie uzywalem tego do generowania tekstur bo grafik ze mnie zadnen, przy malej korekcie nawet nie widac, uzywalem tez chatgpt do optymalizacji kodu. Jezeli nie naduzywa sie tej technologi do generowania czego popadnie to mozna stworzyc calkiem przyzwoita gierke.
AI sie sprawdza dla samotnych devow,
Wiesz AI to narzędzie, jak ktoś świetnie je opanuje, będzie mógł robić cuda. Można używać wkrętarki jako wkrętarki, ale są tacy co używają jej jako młotka xD
No tak ale wystarczy ze ktos zweryfikuje jakis element zrobiony przez AI to nagle wszyscy zaczynaja hejtowac bo zostalo zrobione przez AI a nie przez czlowieka
No to wina dzisiejszych czasów, na zachodzie panuje mentalonść że wszystko się musi każdemu podobać, a jak ktoś się się obrazi to zaraz devsi padają na kolana i przepraszają xD Dlatego, jak tak dalej będzie, rynek azjatycki zje zachodni, tam jest inne podejście, tam motłoch z X nie będzie ustawiał życia devsom, bezpodstawnymi gównopostami z żądaniami xD Zaręczam ci jak nikt by się nie przejmował sapaniem motłochu, to te sapanie zdechłoby po 24h xD
Co to za artykuł w ogóle xD Autorze, czy celowo mylisz znane nam od dawna AI w postaci sztucznej inteligencji przeciwników z AI generowanymi obrazkami i tekstem? Na tym etapie to zwykły clickbait
Wronski
Ale wiesz, że AI, to nie tylko śmieszne obrazki?
AI jest teraz praktycznie w każdym programie do czegokolwiek.
Wszystkie programy do programowania mają wbudowane AI przyspieszające pisanie kodu.
Silniki do robienia gier też mają. AI, to nie tylko obrazki, muzyka, film czy ChatGPT, ale przede wszystkim narzędzia do optymalizacji pracy. Jest w stanie się założyć, że żadna współczesna gra nie została stworzona bez udziału AI.
Taki banał jak usuwanie elementów Photoshopie wykorzystuje AI to tego.
Ja mam pomysl na mala gre , taka ktora chcial bym zagrac , od 36 lat jestem gamerem zaczynalem od hand helda z Donkey Kong w 1988 w wieku 4 lat , w moim zyciu zronilem 3 gry ... ale to byly bardzo male gierki , odpowiednik pantofelka w naturze , nie jestem genialnym programista , ale UE5 + AI w 2024 nawet amator moze zrobic gre ktora sie sprzeda .
Przecież AI występuje w branży gamedevu od lat. To ogólne sformułowanie. Odnoszące się do bardzo wielu technologiii
Jedyne na co są gracze przeczuleni, to złodziejstwo, które uskuteczniają generatory obrazków, oparte o pracę osób, które nie zgodził się na wykorzystanie ich prac.
W innych aspektach ani nie widziałem sprzeciwu graczy, ani nikogo innego. Tylko jeśli chodzi o złodziejstwo i paserstwo. Bo jeśli Ty tworząc grę bez AI musisz za coś płacić, a takie wielkie korpo jak OpenAI bierze AI, kradnie wszystko co popadnie, uśrednia i robi z tych obrazków co innego to już nie musi płacić autorom, sprzedając kawałki ich dzieł przerobione algorytmem ?
Czy jeśli wezmę płatny obrazek bez płacenia i zmienie kontrast, to też nie jest kradzież ?
Generatory AI zostawiają znaki wodne na obrazkach, niewidoczne i trudne do usunięcia, więc jeśli ktoś korzysta z generatorów, które w licencji mają napisane, że nie zezwalają na komercyjne wykorzystanie wygenerowanych obrazków. Bądź takie, które bezprawnie sprzedają komercyjnie obrazki. To w pewnym momencie wpadnie. Nawet jak nie zostawiają znaków wodnych, to idzie znaleźć fragmenty pierwowzorów, bo generatory są tak zaprogramowane, żeby malować na podstawie zapamiętanych wzorów. I tym fragmentem może być znak wodny autora/podpis.
Jeśli chcesz, by inni kupowali Twój produkt legalnie, to warto nie kraść pracy innych ludzi.
Tabata? To jest ten kolo, który przejął "pałeczkę" po Nomurze przy Final Fankensteinie 15 i następnie stał za jeszcze większym "hitem", czyli Forspoken, za który wypierdzielili go z SE?
Takich partaczy jak on, to może faktyczie lepjiej zeby SI zastąpiło
Czytaj taniej, szybciej i prościej, ale to gość od Final Fantasy więc nie dziwi mnie taka wiadomość. Bo po co być innowacyjnym?
„Jeśli nigdy nie korzystałeś z AI, nie nadajesz się do tworzenia gier"
Liczba gier (udanych), wykorzystujacych generatory AI: 1-2 indyki, do od premiery sypia sie oskarzenia o plagiat.
Liczba gier (udanych), generatorow AI nie wykorzystujacych: WSZYSTKIE INNE! - kto je do niby robil? skrzaty? Deb...
Nie wiem poco gry powielaja pierdoly wykrzykiwane przez nawiedzonego sprzedawce "weżowej oliwy" zajumanego z metaverse, w celu przepchniecia kazdej, nawet najglupszej, nowinki jaka sie tylko nawinie bo koles od NFT sie nie sprawdzil...