Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Jeszcze więcej dodatkowych klatek; AMD przedstawia FSR 3.1

21.03.2024 21:48
Link
1
Link
11
Generał

Dobrze. Jakość obrazu jest ważniejszy niż dodatkowe klatki. Ciężko jest grać przyjemnie, kiedy na ekranie coś migocze lub rozmywa.

21.03.2024 22:45
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
firefly
35
Centurion

Link A moim zdaniem jest zupełnie na odwrót. Płynność, a co za tym idzie zmniejszony input lag i lepszą responsywność przekładam zwykle ponad jakość.

post wyedytowany przez firefly 2024-03-21 22:45:48
21.03.2024 23:52
hardcoholic
2.1
4
hardcoholic
136
Arten

nie inaczej - najpierw plynnosc, potem jakosc

post wyedytowany przez hardcoholic 2024-03-21 23:55:30
22.03.2024 20:05
Link
2.2
Link
11
Generał

firefly
hardcoholic
Może. Ale co z tego? Jeśli nie zlikwidujemy wszelkie "anomalie" w obrazu gry, to więcej płynność będzie za mało, jeśli chodzi o przyjemność z grania. Płynność i jakość obrazu są tak samo potrzebne.

Nie przeszkadza Wam to wszelkie "anomalie" w obrazu gry? Nie tylko input lag. Jak gracie w gry wyścigowe, to nie przeszkadza Wam zjawisko "ghosting" i podobne?

post wyedytowany przez Link 2024-03-22 20:08:09
23.03.2024 00:14
hardcoholic
2.3
1
hardcoholic
136
Arten

Nie, najpierw plynnosc, potem jakosc - tak od zawsze ustawia sie gry na pc. Jak ci na emulatorze wyskakuja artefakty np tla ale rozgrywka jest plynna to nadal da sie grac i to nawet z przyjemnoscia. Natomiast gdy gra sie zacina to mozesz co najwyzej wyrzucic kontroler przez okno :p

25.03.2024 22:56
Link
2.4
Link
11
Generał

hardcoholic
wyskakuja artefakty np tla ale rozgrywka jest plynna to nadal da sie grac i to nawet z przyjemnoscia
Może dla Ciebie jest OK. Ale ja wolę grać bez artefakty i to w dobrej płynność i jakość. Liczą się pierwsze wrażenie. To kwestia gustu. :)

gdy gra sie zacina to mozesz co najwyzej wyrzucic kontroler przez okno
Tak długo, jak gra nie spadnie poniżej 30-60 FPS, to nie powinno być problemu. Jeśli nadal się zacina, to albo gra jest źle zoptymalizowana, albo komputer jest słaby i przestarzały (słaby procesor).

27.03.2024 01:02
hardcoholic
2.5
hardcoholic
136
Arten

^ Wszystko przekrecasz, tu nie chodzi o moje osobiste preferencje ale ogolnie o priorytety jako takie w ogole. Najpierw optymalizacja dzialania a dopiero potem wodotryski. Jak mozna tego nie rozumiec. Gram na ultra w setkach klatek na sekunde od dekad a nie przeszkadza mi to w rozumieniu podstaw. I to wcale nie oznacza ze jestem przeciwny dalszemu dopracowywaniu techniki skalowania obrazu. Wrecz przciwnie, stosuje sie ja wlasnie w celu optymalizacji dzialania gry.

21.03.2024 23:26
kriegaffe
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
kriegaffe
36
Pretorianin

Wprowadzają kolejne FSR a poprzednie czyli 3.0 ile gier obsługuje? Więcej niż kilkanaście?
Śmiech przez łzy. Niech najpierw się zajmą ilością gier, które korzystają z tej technologii.

22.03.2024 07:52
Trevor
3.1
2
Trevor
58
Centurion

Przecież to nie oni dodają coś do gier tylko musi to zrobić producent gry. A że AMD ma tylko mały wycinek rynku bo istnieje monopol nvidii to producenci mają wywalone bo wiedzą że i tak 80% ich konsumentów ma nvidie więc po co się męczyć z dodawaniem fsr do swojej gry.

Tak właśnie działa i niszczy monopol.

22.03.2024 09:44
Fett
3.2
1
Fett
233
Avatar

Akurat to AMD ma więcej tytułów w sowim portfolio. No czym NVIDIA mogła się pochwalić w ubiegłym roku? Alan Wake 2? Największe hity growe miały czerwoną logówkę

21.03.2024 23:28
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Cyrawn
6
Centurion

Właśnie jestem po instalce radeona 7900xtx, cud miód, karta cicha i chłodna, stery od AMD jakieś lata świetlne od tego syfu z interfejsem z lat 90tych od nvidii. Wydajność w grach i użytkach powala, polecam.

22.03.2024 02:06
4.1
sad994
8
Pretorianin

jak możesz patrzeć na siebie w lustrze AMDOWIEC SIĘ ZNALAZŁ OBY CI TEN TWÓJ ADM SPŁONĄŁ ŻYWCEM

22.03.2024 08:27
HETRIX22
4.2
2
HETRIX22
196
PLEBS

Wtf :D

22.03.2024 20:37
konewko01
4.3
konewko01
38
Monsignore Monokuma

sad994, obyś kiedyś znalazł rozum.

22.03.2024 08:27
Wronski
😒
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Wronski
17
Generał

Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę, że mogą one zaoferować zwiększenie ilości wyświetlanych fps-ów bez inwestowania w lepsze podzespoły. Obecnie na rynku królują dwie techniki FSR od AMD i DLSS od Nvidii.

Bardzo smieszne, DLSS 3 jest wspierane tylko przez karty z serii RTX 40 wiec bez inwestowania w lepszy sprzet sie nie obedzie a takie FSR moze dzialac nawet na 1050ti...

22.03.2024 20:33
Link
5.1
Link
11
Generał

Wronski
Może to fakt, że DLSS 3 czyli Frame Generation potrzebuje wyłącznie RTX 4000, ale zwykły DLSS i Ray Reconstruction od DLSS 3.5 działają na RTX 2000 i RTX 3000. Mała uwaga.

22.03.2024 23:05
mirko81
👍
6
1
odpowiedz
mirko81
63
Slow Gaming
Image

Oprócz tego, AMD planuje całkowicie oddzielić generator klatek.

Z tego co widzę w TLoU już w FSR 3.0 generator jest niezależny. Robi niesamowitą robotę, z 30-60 fps dopaliło mi w końcu tą grę na 70-110 fps. można grać na GTX

post wyedytowany przez mirko81 2024-03-22 23:12:45
26.03.2024 06:47
mirko81
7
odpowiedz
mirko81
63
Slow Gaming

Identyczne turbo w Robocop. Wzrost z 50-60 fps na 100 fps.

Ważne by FSR wybierać jako Tryb Skalowania, nie jako Antyaliasing. Wtedy jest dostęp do generatora fps

post wyedytowany przez mirko81 2024-03-26 06:47:55
27.03.2024 06:07
8
odpowiedz
1 odpowiedź
bolek2018
72
Generał

Więcej klatek to więcej artefaktów na monitorze.

27.03.2024 07:14
mirko81
8.1
mirko81
63
Slow Gaming

Nie dostrzegam błędów. Gram w single na zakresie 60-144 fps.
Używając stale Free-sync Premium i v-sync, często FSR. Testując też ostatnio ten generator.

O jakich artefaktach piszecie?

post wyedytowany przez mirko81 2024-03-27 07:28:40
Wiadomość Jeszcze więcej dodatkowych klatek; AMD przedstawia FSR 3.1