Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Czy Baldur's Gate 3 naprawdę ma 17 000 wariacji zakończeń? Twórcy bronią swojej tezy „Niektóre z nich są subtelne"

21.12.2023 09:57
luckymike11
1
1
luckymike11
59
Pretorianin

Chciałbym kiedyś zobaczyć grę z 17000 zakończeń generowanymi proceduralnie.

21.12.2023 09:59
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Pietrekursa
18
Chorąży

Sciema i tyle gra i tak się kończy w tym samym momencie przeszedłem szanuje ale mesjaszem gamingu to to nie jest

21.12.2023 12:11
VortexSky
2.1
VortexSky
55
Konsul

Możess też zabić zbyt wcześnie cesara bądź oddać się woli mózgowi, wtedy gra się zakończy jeszcze wcześniej. Sam główny wątek w przypadku dobrych bądź słodko gorzkich zakończeń zawsze będzie poprzedzony charakterystyczną potyczką co zrozumiałe bo obok martwej trójcy jest głównym antagonistą.

21.12.2023 11:19
3
odpowiedz
1 odpowiedź
PawKowal
13
Pretorianin

Kim jest Imperator? Czy autor tekstu grał w grę?

21.12.2023 11:25
grim_reaper93
3.1
grim_reaper93
19
Chorąży

Dziękuję za czujność, już poprawione :)

21.12.2023 11:48
4
1
odpowiedz
Czarnobieski
24
Centurion

Wolałbym kilka przemyślanych i dobrze napisanych zakończeń niż 17 000 robionych na siłę.

21.12.2023 11:54
Shadoukira
5
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Shadoukira
94
Chill Slayer

Te 17.000 tysięcy zakończeń to czysty marketing. Fakt jest taki, że gra faktycznie oferuje wiele zakończeń jednak podejrzewam, że takich głównych wariacji zakończeń jest może około 10-15, co i tak jest oczywiście dobrym wynikiem.

luckymike11
Ja ogólnie chętnie bym zagrał w grę RPG podobną do Mount&Blade, gdzie grę zaczynamy właściwie jako zwykły człowiek i w trakcie rozgrywki mamy pełną swobodę w tym kim chcemy zostać w tym świecie, z kim nawiążemy relację i z kogo zrobimy sobie wroga itp. itd.

Określiłbym to jako sandbox totalny, gdzie gracz faktycznie tworzy swoją historię, a fabuła co najwyżej mogłaby się ograniczać do wydarzeń światowych, z którymi gracz będzie musiał się zmierzyć (na różne sposoby).

Taka gra nie jest prosta do stworzenia, bo świat przedstawiony musiałby być mocno interaktywny, zarówno w kwestii NPC jak i w kwestii obiektów w tym świecie, bo inaczej taka gra po prostu dosyć szybko stanie się nudna i powtarzalna (tak niestety właśnie jest w Mount&Blade).

22.12.2023 09:33
ddawdad
5.1
ddawdad
63
Przegryw

Wydaje mi się coś, ale chyba DL2 według zapowiedzi celował w jakiś sposób w coś podobnego, ale wiadomo jak to później wyszło :P

22.12.2023 20:01
5.2
1
Ludwi
5
Junior

Zobacz sobie Kenshi, może właśnie o taką grę Ci chodzi.

21.12.2023 12:00
Metaverse
😉
6
1
odpowiedz
Metaverse
63
Senator

Nie wiem czy ma 17 000 zakończeń ale pewnie tyle ma zmian i poprawek w patchach i hotfixach co moglo wplywac na wariacje u niektorych graczy.

22.12.2023 11:16
7
1
odpowiedz
Sandro_de_Vega
56
Centurion

Ale po co tak ściemniać? Na co to komu? Gracze wiedzą, że to manipulacja. A casuali to odstraszy. No bo co to znaczy, że gra ma 17 000 zakończeń? Że trzeba grę ukończyć 17k razy na różne sposoby? Nie, że podsumowanie gry składa się z kilku akapitów tekstu, na który wpływ mają różne kombinacje decyzji. I takich decyzji może być np 3, ale z ich kombinacji wyjdzie 9 opcji. I nagle mamy 9 "zakończeń".
To jest taka głupota, że mózg boli. Wiedźmin 3 ma 3 zakończenia, ale jeśli będziemy patrzeć w tak głupio marketingowy sposób to ma pewnie że 30.

22.12.2023 14:44
assassin47
8
odpowiedz
assassin47
107
Konsul

ja to takie "wypowiedzi" wyobrażam sobie że: klasa * rasa * płeć * faktyczne zakończenie

23.12.2023 07:00
Szlugi12
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Szlugi12
107
BABYMETAL

Było by 1700 wariacji i też by starczyło, to samo jak z Starfield, zamiast 1000 planet dali by 100 planet i też by było w porządku.

23.12.2023 07:27
9.1
dienicy
70
Generał

Ten jaki nie bieski...

Wiadomość Czy Baldur's Gate 3 naprawdę ma 17 000 wariacji zakończeń? Twórcy bronią swojej tezy „Niektóre z nich są subtelne"