Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy Cities Skylines 2 chcą przyspieszyć łatanie gry. Wiemy, co naprawią w następnej kolejności

02.11.2023 07:13
MagicznyKostur
1
3
MagicznyKostur
11
Chorąży

W pierwszej kolejności niech naprawią mózgi tych, co kupują niezoptymalizowane gry.

02.11.2023 09:20
SpecialBoy
2
odpowiedz
SpecialBoy
85
Pretorianin

Cieszę się że w ramach Gamepassa spróbowałem tej gry. W obecnej formie to badziewie nigdy nie powinno być wydane tylko beta testy albo early accessy i to za darmo!.

A jeśli już to tak wygląda to stabilność już powinna być dawno naprawiona nie za kilka tygodni, czy miesięcy. Albo zwrot pieniędzy dla naiwnych na których ten badziew spoczął aż do momentu totalnej poprawy stanu gry.

post wyedytowany przez SpecialBoy 2023-11-02 09:23:03
02.11.2023 10:14
😂
3
odpowiedz
epilepsja
48
Pretorianin

"""We wpisie podkreślono, że deweloperzy wciąż będą poprawiali ten aspekt, a także związanych z tym tematem przechodniów i ich zęby."""
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/tworcy-cities-skylines-2-chca-przyspieszyc-latanie-gry-wiemy-co-n/z1272d2

post wyedytowany przez epilepsja 2023-11-02 10:15:02
02.11.2023 10:22
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Tasdeadman
45
Generał

Może inaczej bym patrzył na ten absurdalny brak optymalizacji gdyby chociaż gameplay był oszlifowany z należytą starannością, ale nie jest a męczące błędy są w tak podstawowych mechanikach jak zapotrzebowanie na dzielnice.

02.11.2023 13:00
Herr Pietrus
4.1
Herr Pietrus
224
Ficyt

Serio jest tak źle? Ogólnie nowe i poprawione mechaniki wyglądały świetnie w zapowiedziach

03.11.2023 02:09
4.2
Tasdeadman
45
Generał

Herr Pietrus Wiesz, gra polegając na kolorowaniu mapy zgodnie z zapotrzebowaniem na mieszkania a jest bug który sprawia, że niezależnie od liczebności i rozmiaru miasta, zapotrzebowanie jest tylko na domki jednorodzinne i żeby wygenerowac zapotrzebowanie na wyższe zagęszczenie trzeba po prostu przez kilkanaście minut nic nie budować, po czym postawisz 3 bloki i znowu kilkanaście minut czekasz patrząc się w ekran.
Jeżeli ta najbardziej podstawowa funkcja wokół której obraca się gra po prostu nie działa jak należy, to o czym tu rozmawiać.
Ogólnie zmian na plus jest dużo, ale ta gra potrzebowała dodatkowe pół roku w produkcji.

03.11.2023 09:31
elathir
4.3
elathir
97
Czymże jest nuda?

Ależ jest świetnie. Zmiany są naprawdę udana i gdyby nie optymalizacja to byłoby super. A i ta jest mówiąc szczerze lepsza niż się spodziewałem. Tj. jest źle a spodziewałem się tragicznie. Kluczowym jest tylko konfiguracja gry z poradnikiem, bo po prostu kilka opcji (w tym tak niepozornych jak v-sync) z powodu błędów zabijają wydajność całkowicie.

A co do zapotrzebowania na wyższe budynki vs jednorodzinne. Wynika to z faktu, że tutaj lepiej odzwierciedlają ich pojemność. Różnica pomiędzy ilością mieszkańców w domku a bloku jest dużo większa niż w jedynce, przez co przy niskim zapotrzebowaniu na householdy (powiedzmy 5-6) widoczne jest zapotrzebowanie na jednorodzinne tylko bo to poniżej jednego bloku.

Ten zielony pasek na domki jest przez to trochę mylący ale to nie tyle problem z mechaniką zapotrzebowania co z jej prezentacją. Po on nie reprezentuje zapotrzebowania na housoldy chyba a pojedyncze budynki. Przez co dla stref niskiej gęstości zapełnia się bardzo szybko a dla wyższych powoli. Inna sprawa, że można go całkowicie zignorować.

Kolejną kwestia jest bardziej organiczny rozwój miasta, tj. wraz z wzrostem ceny ziemi rośnie zapotrzebowanie na wyższa zabudowę. W zasadzie wszystkich dotychczasowych city builderach buduje się miasto dzielnica po dzielnicy zapominając wręcz o gotowych. W rezultacie najpierw buduje się przedmieścia a potem obok centrum. Tutaj jest inaczej, to przedmieścia dojrzewają i gęstnieje w nich zabudowa stając się centrum.

post wyedytowany przez elathir 2023-11-05 10:26:17
02.11.2023 12:56
👎
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
Pulchniaczek
30
Centurion

Do poprawy jest: optymalizacja (jakakolwiek, bo działa tragicznie), dodanie modów na Steama, poprawa grafiki (bo wygląda gorzej niż CS 1). Także ja chyba poczekam na jakąś grę od konkurencji. Pewnie się nie doczekam, ale nie doczekam się też poprawek o których napisałem w pierwszym zdaniu, więc jeden ch...

02.11.2023 13:51
Lukdirt
😐
5.1
Lukdirt
126
Senator

Ja prędzej powiedziałbym, że grafika w CS II jest mocno nierówna. Momentami wygląda naprawdę piękne (zwłaszcza jeśli chodzi o szczegóły widoczne z bliska), ale w większości przypadków faktycznie wygląda gorzej niż w pierwszej części CS...

03.11.2023 09:23
r4x4
5.2
r4x4
25
Pretorianin

Wy dobrą grę uruchamiacie? Nie zmieniliście ustawień na najniższe przy rozdzielczości 240p?

Trzeba być ślepym albo niespełna rozumu by uważać że jest brzydsza od jedynki.

03.11.2023 15:38
Lukdirt
5.3
Lukdirt
126
Senator

r4x4

No na pewno jest brzydsza niż w początkowych zapowiedziach :)

A tak na serio - gra wygląda bardzo ładnie, ale tylko na wysokich ustawieniach. A do tego potrzeba mocnego sprzętu. Ja gram na średnich detalach w rozdzielczości 1080p, ale częste błędy graficzne oraz bardzo wolno doczytujące się tekstury mocno obniżają ogólną jakość grafiki.

03.11.2023 08:32
6
odpowiedz
Jaya
55
Generał

Przekornie kupiłem za prawie 140 zł, bo popatrzyłem na alternatywy "ekonomiczne" i nie chce mi się na nie nawet patrzeć.

Obejrzałem gameplaye i nie było tak źle. 2070S na łysej łące około 46 klatek 2K wszystko full minus wyłaczone depth of field - ponoć ono najbardziej zamula ze wspomnianą mgiełką, którą i tak zostawiłem, FSR nie pamiętam nawet jaka jakość, ale nie widzę jakoś utraty jakości.

Wydajność jakoś znacznie nie spada gdy miasto się rozwija, a jak z powrotem widzę tylko łąkę to mam dalej te 46 klatek. Procek bardzo mało jeszcze obciążony.

Na ten moment jak na grę z segmentu ekonomicznych gra się przyjemnie, wygląda przyjemnie.

Interfejs nie zamula, ale karta chodzi na pełnych obrotach non stop.

Optymizacja jest do naprawy, ale bardziej jak na ten moment narzekałbym na równanie terenu i problemy z wizualizacją "ogródków".

Najlepiej nie przyglądać się niektórym elementom jeśli coś jest na zboczach, wygląda jak San Francisco. Przydałyby się ostre zbocza/murki opcjonalne na granicach i lepsze automatyczne równanie terenu "parceli".

Osobiście ten element widziałbym jako większą potrzebę graficzną niż optymizację.

Wiadomość Twórcy Cities Skylines 2 chcą przyspieszyć łatanie gry. Wiemy, co naprawią w następnej kolejności