Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Plik S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci | PC - STALKER - A.R.E.A. (free game) v.1.1.6.4.7

31.10.2023 10:13
1
zanonimizowany768165
119
Legend

Dobry projekt - gdy GAMMA stawia na ilość tutaj postawiono na przerobienie starych mechanik i to czasem mocno.
Tak jak Anomaly/GAMMA/Escape from Pripyat (swoją droga też warte wrzucenia na serwery GOLa) opierają się na Misery do Zewu Prypeci tak AREA opiera się na NLC do Cienia Czarnobyla.
Sterowanie jest dziwne, czuć jakby model gracza był fizycznym obiektem ale tak naprawdę mocno, że aż odbija przedmioty od siebie. Celowanie bardzie jak w milsimach pokroju ARMA.
Są też jakieś perki - wolałem edytować plik i wziąć te dobre.
W podstawce gadało się o informacji jako towarze - teraz tutaj możemy znajdować pendrajwy i inne takie z informacjami by je sprzedawać.
Nagrody za zadania są namacalne - czasem zamiast na konto w PDA dostaniemy banknoty (hrywna, rubel albo dolar) do ręki i chyba Barman daje najlepsze ceny za nie.

Jest jednak poważny problem - w modzie radiacja obejmuje nie tylko gracza, ale też przedmioty w naszym ekwipunku oraz plecaku.
Przez co nie tylko dostajemy dawkę promieniowania po każdym użyciu przedmiotu, ale też nie będziemy w stanie ich sprzedać.
Jest to jeden z najbardziej irytujących momentów jakie spotkałem w modach do STALKERA.

By się tego pozbyć trzeba się pobawić z wypakowaniem plików DB (config.db w katalogu z grą w "database/config") i wrzuceniu pliku "axr_options.ltx" do "gamedata/configs". Otwieramy i szukamy linii "enable_inventory_radiation" zmieniając dopisek na "false" po prawej.

Plik S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci | PC - STALKER - A.R.E.A. (free game) v.1.1.6.4.7