Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twoja postać w Starfield jest ciągle przeciążona? Według Todda Howarda sam jesteś sobie winien

29.09.2023 13:19
Qverty
2
27
odpowiedz
9 odpowiedzi
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Via Tenor

Według Todda Howarda ta gra jest bezbłędna, wszystko jest tak jak trzeba tylko głupi gracz nie umie w to grać.

post wyedytowany przez Qverty 2023-09-29 13:20:31
29.09.2023 13:14
Dzienciou
1
Dzienciou
159
Generał

No pewnie, że super jak jest swoboda i można wziąć wszystko i targać za sobą, ale.... Jeżeli większość graczy ma problem z zarządzaniem ekwipunkiem to znaczy, że siadło coś przy samym projekcie zdobywania przedmiotów. Może 99% tych rzeczy jest nieprzydatnych bo nie przewidziała tego mechanika gry. Może podnoszenie tego śmiecia też jest za łatwe i za bardzo zlewa się z ważnymi przedmiotami. Większość ludzi nie lubi przewalać się przez menusy i łatwiej kilknąć, "weź wszystko" i wrócić do akcji niż przeczesywać się przez niepotrzebne śrubki.
Może, źle sygnalizowana jest waga w grze? Ikonka z przedmiotem który zabiera 80% nośności?
to są w sumie problemy projektu gry

29.09.2023 13:19
Qverty
2
27
odpowiedz
9 odpowiedzi
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Via Tenor

Według Todda Howarda ta gra jest bezbłędna, wszystko jest tak jak trzeba tylko głupi gracz nie umie w to grać.

post wyedytowany przez Qverty 2023-09-29 13:20:31
29.09.2023 13:32
2.1
-22
sticky_dude
67
Generał

Qverty

No dla takich ludzi jak ty są idiotoodporne samograje od $ony xD

29.09.2023 13:43
Qverty
😂
2.2
9
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Ale, że gry Bethesdy to jest jakiś wyznacznik hardkorowego cRPG dla inteligentnych? XDDDDDDD

29.09.2023 13:46
Alosik
2.3
9
Alosik
16
Pretorianin

No kurde, to, że trzeba zarządzać ekwipunkiem to rzeczywiście taka skomplikowana mechanika dla inteligentnych xD

Nie wiem co śmieszniejsze. Te bzdury, które Todd wygłasza czy to, ze ludzie dalej ich bronią.

29.09.2023 14:19
PanWaras
2.4
PanWaras
88
Legend

No tak, jak brakuje argumentów to stara się uderzać w konkurencje.

29.09.2023 14:47
konewko01
😂
2.5
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Wow sticky pochwalił się inteligencją.

29.09.2023 15:59
2.6
radas_b
62
Generał

No gracz, który nie jest w stanie sobie poradzić w tej grze z limitem wagi to serio chyba inteligencją nie grzeszy...

29.09.2023 17:00
2.7
sticky_dude
67
Generał

Qverty
To właśnie jest nieskomplikowana mechanika nie wymagająca ponadprzeciętnej inteligencji, która w erpegach jest od dawna. Dlatego jeśli ktoś nie jest w stanie z nią poradzić, bo dla niego w grze jest za dużo przedmiotów to xD Ale skąd miałbyś to wiedzieć xD

konewko01
Szkoda że ty nigdy nie masz się czym pochwalić xDDD

29.09.2023 20:22
Wielki Gracz od 2000 roku
😂
2.8

Bawią mnie tacy ludzie jak sticky, mówiący że Sony ma samograje. A potem dałbyś mu starcie z Berserkerami czy Valkirią w God of War, największymi maszynami w Horizonie czy nawet odpalił Days Gone i dzieciak po chwili by leciał z płaczem do mamusi, że go biją.

30.09.2023 11:47
-eca-
😃
2.9
-eca-
53
Pancor Jackhammer

Gość jest lepszy niż Morawiecki i Ziobro!

post wyedytowany przez -eca- 2023-09-30 11:47:36
29.09.2023 13:31
Bukary
3
odpowiedz
16 odpowiedzi
Bukary
222
Legend

Na szczęście system przeciążenia postaci w najnowszej produkcji Bethesdy został dość ciekawe rozwiązany i nie jest aż tak uciążliwy, jak w grach z serii Fallout.

A nie jest przypadkiem jeszcze bardziej uciążliwy? Bo jak spada poziom tlenu (a przy przeciążeniu spada do zera w ciągu kilku sekund), zaczynamy odnosić obrażenia. Trzeba więc praktycznie zawsze zatrzymać się w miejscu na 10-15 sekund i czekać, aż tlen się zregeneruje, a potem, po kilku sekundach marszu lub biegu, znowu się zatrzymać itd.

29.09.2023 13:34
3.1
micin3
126
Buc

Nie trzeba, bo nie można w ten sposób się zabić - więc można obładowanym biegać aż się wróci na statek/Loże. No chyba, że ktoś jest lootgoblinem i zbiera wszystko co napotka podczas starcia z przeciwnikami.

29.09.2023 13:38
Bukary
3.2
Bukary
222
Legend

No jeśli graczowi nie przeszkadza to, że obraz na ekranie zmienia się w pijany zwid i wygląda jak po zdjęciu okularów, to można biegać. ;)

post wyedytowany przez Bukary 2023-09-29 14:44:49
29.09.2023 13:57
3.3
micin3
126
Buc

Od statku nigdy mi się nie zdarzyło być oddalonym dłużej, niż minuta lub dwie biegu - więc wydaje mi się, że skoro taki malkontent jak ja wytrzymał zniekształcanie obrazu, to każdy inny gracz też to zniesie (szczególnie, że dzięki jednej mocy dającej tlen można w sumie biegać znacznie, znacznie dłużej).

post wyedytowany przez micin3 2023-09-29 13:59:00
29.09.2023 14:41
madmec
3.4
madmec
88
Generał

To irytująca ale fajna mechanika. Po uzbieraniu 200k zacząłem tylko brać droższa broń, skafandry i medpacki. Reszta niepotrzebna, chyba, że ktoś poszedł w modowanie ekwipunku, albo rozbudowę bazy. Do tego wcześnie dostajemy muła, zwanego towarzyszem.

29.09.2023 15:23
Ergo
3.5
Ergo
91
Generał

Ogólnie się zgadzam i to tłumaczenie Todda jest totalnym oderwaniem od rzeczywistości. Jeśli dali tyle przedmiotów do podniesienia to powinni dać jakiś skaner, który oczywiście jest w grze, który wyróżnia przydatne przedmioty bo niby skąd gracz ma wiedzieć co jest potrzebne a co nie?

Co do chodzenia podczas przeciążenia. Jeśli grasz na kontrolerze to gdy wychylisz lekko analog to możesz iść dość szybko, a tlen się regeneruje. Na klawiaturze podejrzewam, że nie macie takiej opcji.

29.09.2023 15:43
elathir
3.6
1
elathir
97
Czymże jest nuda?

Co do chodzenia podczas przeciążenia. Jeśli grasz na kontrolerze to gdy wychylisz lekko analog to możesz iść dość szybko, a tlen się regeneruje.

Esencja gier beci, bug rozwiązaniem na błędny design :P

29.09.2023 16:37
madmec
3.7
madmec
88
Generał

Ergo
Nie, nie jest. Jest bardzo sensowne. Krytykować też trzeba umieć. Wystarczyłoby napisać, że ta mechanika ma sens, do momentu gdy spojrzysz na wagę amunicji...

29.09.2023 18:44
Ergo
3.8
Ergo
91
Generał

madmec

Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy. Ja jestem jak najbardziej za takim ograniczeniem gracza wagą bo to też nadaje większy sens samej eksploracji. Nie możesz chodzić i bezmyślnie zbierać wszystkiego.
Niestety w Starfield jest masa śmieciowych przedmiotów i można dosłownie przez to oszaleć.
Przedmioty które mają jakąś większą wartość czy znaczenie powinny być jakoś oznaczone lub jak napisałem wyżej, skaner powinien nam pokazywać przedmioty które mają dla nas jakąś wartość.
Bez tego szukanie miedzy tymi śmieciami jakichś wartościowych rzeczy jest najzwyczajniej męczące.
Kolejną rzeczą powiązana z ograniczeniem wagi, ktora wprowadza dodatkową irytacje, jest mała ilość pieniędzy u sprzedawców i totalnie spierdzielony interfejs który przez swoją toporność zniechęca gracza do sortowania czy sprzedawania przedmiotów.
Ogólnie gra ma duże problemy w całym swoim designie.

29.09.2023 20:36
madmec
3.9
madmec
88
Generał

Ergo
Nie bardzo rozumiem. Przeciez skaner w Starfieldzie pokazuje i wartosc przedmiotow i to czy np. sa surowcami czy tez skladnikami potrzebnymi do innych czynnosci (baza, mody,crafting itd), pokazuje efekty przeroznych dopalaczy itd.

Glupie pytanie, grales w Starfielda? Uzywales klawisza 'F' by skanowac?

29.09.2023 22:07
3.10
radas_b
62
Generał

Przecież tam nawet nie trzeba skanera używać. Spojrzysz na przedmiot i wszystko jasne... Jeżeli nie ma opisu znaczy że śmieć (przepraszam, element dekoracyjny) Jest opis, jest masa, jest wartość i decydujesz czy tego potrzebujesz w danej chwili czy nie.. A w przypadku broni czy pancerzy wszystkie potrzebne statystyki również się wyświetlają.

29.09.2023 22:15
Ergo
3.11
Ergo
91
Generał

madmec

Chodzi o pokazywanie przedmiotów wewnątrz budynków gdzie na biurkach jest wszystkiego nasrane, a jak to z graczami bywa, często przeszukują jakieś szafki biurka bo chcą znaleźć coś ciekawego co twórcy ukryli.
W Starfieldzie po dłuższej rozgrywce staje się to męczące niczym gapienie się na dwa skomplikowane rysunki i szukanie różnic.
Oczywiście jest na to mod, ale sami twórcy o tym nie pomyśleli....

30.09.2023 08:42
madmec
3.12
madmec
88
Generał

radas_b

Nawet nie trzeba, ale ze skanerem jest szybciej, bo po kształcie poznajesz co tam leży. Zależy od oświetlenia, jak jest ciemno to skaner jest lepszy od latarki.

Ergo
Właśnie staje się łatwiejsze, bo można po tylu godzinach rozpoznać latwo. Może coś przegapiłem, ale w Starfieldzie nie otwiera się szuflad...może zagraj najpierw ;)

30.09.2023 11:09
Ergo
3.13
Ergo
91
Generał

madmec

A gdzie to wyczytałes, że nie grałem? Akurat mam 10h w tej niedorobionej i archaicznej grze, cud, że tyle wytrzymałem.
Gdzie napisałem, że otwiera się szuflady? Może tak najpierw przeczytac dokładnie to co ktoś napisał? Przeszukiwanie biurek czyli blatów, a szafki masz stojące pionowo które otwierasz.

30.09.2023 12:45
madmec
3.14
madmec
88
Generał

Ergo
Sorry za szuflady, zle przeczytalem, choc 'szafki biurka' brzmi dziwnie. Tam sa albo szafki albo biurka.

Ale przeciez po max 3 godzinach wiadomo co ma wartosc a co nie, a ksztalt wartosciowych przedmiotow rozpoznaje sie latwo.
Zamiast bezmyslnie zbierac wszystko, tak jak przyzwyczialy nas mechaniki innych gier, tu trzeba chwilke pomyslec. Fajna sprawa powiekszajaca immersje, ale bez meczenia gracza, o ile ten gracz postanowi minimalnie pomyslec.

30.09.2023 13:18
Ergo
3.15
Ergo
91
Generał

madmec

No nie wiem. Na przykład w Fallout 4 był sens uczenia się przedmiotów bo wszystko można było użyć do craftingu. Tutaj to jest męczące, ale jak napisałeś, po kilku godzinach można to ogarnąć. Niestety gracze zazwyczaj przeszukują każdy kąt, a szczególnie w grach Bethesdy więc nawet jeśli już znasz niektóre przedmioty to i tak samo szukanie zamienia się w mini gierkę typu: znajdź 5 wyróżniających się przedmiotów.
To naprawdę potrafi zmęczyć i wydłużyć niepotrzebnie grę. Nie bez powodu powstał mod który modyfikuje skaner, a dzieki temu możemy szybko sprawdzić co można podnieść z biurka, a co nie. Liczba pobrań jest w tysiącach co sugeruje, że gracze jednak potrzebują tego aby przydatne przedmioty były odpowiednio wyróżnione na tle innych.

Co do tych szafek to zapomniałem przecinka. ;P

post wyedytowany przez Ergo 2023-09-30 13:19:36
30.09.2023 16:13
3.16
zanonimizowany768165
119
Legend

STALKER rozwiązał to lepiej - pakowało się łup do trupa i ciągnęło się go ze sobą do najbliższego sprzedawcy/schowka.

29.09.2023 13:32
Polterghost
4
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Polterghost
44
Pretorianin

Ale potrzebuję 15 rodzajów broni bo jest 15 typów amunicji

29.09.2023 15:24
4.1
1
radas_b
62
Generał

Ale amunicja nic nie waży więc możesz sobie nosić miliony sztuk amunicji.

29.09.2023 13:32
vanBolko
😁
5
2
odpowiedz
vanBolko
43
Konsul
Image

Oto jedna z odkrytych tajemnic Starfielda. Ten międzyplanetarny podróżnik pokonywał ogromne, kosmiczne odległości tradycyjnie, za pomocą mikstur skoku, ale chyba miał za duże obciążenie ekwipunkiem i w końcu pokonała go grawitacja.

29.09.2023 13:36
Veselar
6
odpowiedz
Veselar
16
Konsul

TODD TELL ME LIES, SWEET LITTLE LIES

29.09.2023 13:36
Luke_f
7
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Luke_f
57
Pretorianin

Akurat śmieciowe przedmioty znajdują swoje zastosowanie dość szeroko jako po prostu ozdobniki, które można zgarnąć i umieścić w naszym domu, bazie lub na statku. Problemem nie jest sama ich obecność, ale okropne UI, które na szczęście już zdążyły poprawić mody - polecam StarUI HUD i StarUI Invenory na Nexusie - bez nich gra to katorga :D

29.09.2023 13:37
-=Esiu=-
7.1
3
-=Esiu=-
198
Everybody lies

Człowiek myślał, że po Skyrimie, po 12 latach to ogarną...

29.09.2023 14:51
7.2
Linok2
8
Pretorianin

-=Esiu=- dokładnie. Szczególnie, że mieli w zasadzie gotowca - moda ze Skyrima, który jest chyba najpopularniejszym modem do tej gry. Redzi jakoś potrafili spojrzeć na Nexusa, zobaczyć co gracze sobie usprawnili modami i co jest popularne, a następnie dodać to do gry, a ci partacze z Bety, olali sprawę, bo przecież, zaraz ktoś zrobi takiego moda.

29.09.2023 14:53
animatiV
7.3
animatiV
89
Generał

Zamiast StarUI HUD polecam też PranUI - osobiście korzystam.
Przydał by się jeszcze jakiś mod który bez podmieniania nazw przedmiotów na angielskie wyświetla poziom broni (skalibrowany, zaawansowany itd.) w formie np. ikon. Bo w tych nazwach broni jest istny bajzel.

30.09.2023 08:37
7.4
zanonimizowany768165
119
Legend

Człowiek myślał, że po Skyrimie, po 12 latach to ogarną...

Mnie rozbroiło to, że stare Fallouty (1 i 2) były krytykowane w czasie premiery za ekwipunek (i słusznie) a tymczasem te od Beci są niemal podobne - też mała lista i masa przewijania. Coś niepojętego...
Branża gier się rozwijała i tworzyła nowe standardy, ale z jakiegoś powodu becia je olewała (bo sama wyznaczała standardy więc po co używać rozwiązań od innych?) i nie tylko się nie rozwija co wręcz cofa?

Nikt tam w studiu przez tyle lat nie powiedział na głos „to jest złe"? Naprawdę nikt?

29.09.2023 13:50
8
odpowiedz
Gojangi
13
Chorąży

ten tood to pierdo.li jak nasi politycy, zrobił gówno gre dla ludzi którzy w ramach nudy podczas grania zbieraja kanapki i je układają by pokazac na tubie jakie to jest fajne...łapy opadają

29.09.2023 13:55
Drackula
9
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drackula
231
Bloody Rider

Jedna z mocy daje boosta do tlenu, przeciazenie przestaje byc problemem ;)

29.09.2023 14:47
animatiV
9.1
animatiV
89
Generał

Dzięki za spoiler (po 90h nadal nie zdobyłem żadnej mocy xD), ale teraz wiem że warto dalej brnąć w fabułę.

29.09.2023 14:51
xKoweKx [stalker.pl]
9.2
xKoweKx [stalker.pl]
136
Stalker

M.in. przez te mocy rozwijanie wydolności jest bezsensowne. Bardzo szybko się odnawia i można non-stop biegać na pełnym sprincie.

29.09.2023 14:32
arianrod
😂
10
1
odpowiedz
arianrod
60
Generał
Wideo

To już nawet Zasrajnik wyjaśniał, że Starfield zajebista gra, ale pod warunkiem, że będziesz w nią grał w określony przez twórców sposób. I że ci wszyscy recenzenci wystawiający 9 czy 10 "intuicyjnie" od razu ten sposób znaleźli. Wychodzi na to, że chyba gracze jeszcze nie dorośli do tego wiekopomnego dzieła Bethesdy.

https://www.youtube.com/watch?v=g81-qT0L5AU&t=5s

29.09.2023 14:45
animatiV
11
1
odpowiedz
animatiV
89
Generał

Zarządzanie ekwipunkiem bez modów jest totalną tragedią i pewnie przestałbym bez nich grać. Na konsolach pewnie jest wygodniej ale nadal niezbyt intuicyjnie. Ciągłe przeskakiwanie, przełączanie się między okienkami jest strasznie irytujące. Nie dziwię się że mod StarUI jest aktualnie najpopularniejszym modem do gry.

A co do samego zbierania rupieci, to nie mam z tym problemu. Biorę tylko te co mają wartość ponad 500 na kilogram. Oczywiście tu znowu wpada odpowiedni mod który nam to wyświetla, ale nawet bez niego można brać tylko użyteczne rzeczy i te warte parę tysiaków.

29.09.2023 14:46
Ksanth
12
odpowiedz
Ksanth
145
Lord Sith

Skyrim dla mnie to byl taki troche symulator zlomiarza. Idziesz przez lochy, zbierasz co sie da, a potem to sprzedajesz zaby miec kase. W Stafield nie ma takiej potrzeby. Tez na poczatku odruchowo zaczelem zbierac co sie da, ale szybko zauwazylem ze kasy w masa a wszystko co potrzeba mozna poprostu kupc w sklepie (amunicja i rudy).

29.09.2023 14:49
13
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Linok2
8
Pretorianin

Zamiast robić pierdyriald rzeczy do zbierania, można było zrobić ich 100x mniej, ale lepiej przyłożyć się do ich opisu, a przede wszystkim do lepszego wyglądu ekwipunku. Mając w zasadzie gotowca w postaci moda do Skyrima, nie sądziłem, że oni jeszcze gorsze menu zrobią niż w Skyrimie.
Ci partacze nawet nie byli w stanie dać opisów do przedmiotów, które są ważne dla gempleju. Przez jakiś czas w ogóle nie zbierałem Cyfrychów, bo myślałem, że to jakiś szmelc, latarka czy coś innego do zapchania stołu.
Zainstalowałem dość szybko mod na nieograniczony ekwipunek i mam spokój. Nie chodzi o te śmieci do zbierania, ale bronie, skafandry czy chociażby ubrania.
Lubie je w grach zbierać, tak by mieć praktycznie wszystkie, jakie się da. W takich grach aż prosi się o mechanikę przenoszenia statów z jednego skafandra na drugi, żeby nie latać w jakiś badziewiu, bo ma fajne staty. mam nadzieję, że niedługo wyjdzie taki mod.
Doceniam projektantów takich rzeczy. Zawsze jak coś nowego trafię, to oglądam, bo to akurat dość często w każdej grze wychodzi. Dizajn elementów wyposażenia.

post wyedytowany przez Linok2 2023-09-29 14:53:25
29.09.2023 20:38
Toshi_
13.1
Toshi_
170
Got sarcasm?

Dokładnie. Chyba już zapomnieli nauczkę z Daggerfielda, że ilość nie powinna iść przed jakością. W TES2 chwalili się gigantycznym obszarem mapy i kupą jaskiń i lochów... Tylko co z tego, jeśli w większości były puste?
Tak więc zamiast dodawać furę bezużytecznych itemów czy nie lepiej by było dopracować 1/3 tego i znaleźć im jakieś zastosowanie?

post wyedytowany przez Toshi_ 2023-09-29 20:40:54
29.09.2023 15:02
\/
😂
14
odpowiedz
1 odpowiedź
\/
28
Lara x Panam
Image

29.09.2023 15:05
\/
14.1
\/
28
Lara x Panam

do usunięcia

post wyedytowany przez \/ 2023-09-29 15:06:47
29.09.2023 15:09
Metaverse
😉
15
odpowiedz
Metaverse
63
Senator

Uwierzyles Toddowi i kupiles jego gre ? Sam jesteś sobie winien !

29.09.2023 15:20
siwysnk
😂
16
4
odpowiedz
siwysnk
41
Pretorianin

>Mało klatek? Masz za słaby komputer, sam jesteś sobie winien
>Jesteś przeciążony? Zbierasz za dużo śmieci, sam jesteś sobie winien

Ciekawe co dalej xD

29.09.2023 15:35
17
odpowiedz
Ali Wlaborg
77
Mordęga

wyciekł błąd i to na samym początku artykułu
Hitowy tytuł Bethesdy
a powinno być Shitowy tytuł Bethesdy

29.09.2023 15:39
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
radas_b
62
Generał

Widzę, że niektórych już tutaj zdrowo pogięło, żeby narzekać na wagowy limit przedmiotów w ekwipunku. Ale to, że nasz bohater może dźwigać 250 kg śmieci, do tego biegać, walczyć, używać jetpacka to już nikomu nie przeszkadza? Jeszcze gdyby ten limit powodował, że nie możemy się ruszyć... Ale my nadal możemy zapakować sobie na plecy kilka ton, biegać, skakać, walczyć a jedyna kara jaka nas spotka to brak szybkiej podróży, "pijacki" ekran i utrata ~80% życia. Przecież jest masa gier które na różne sposoby limitują ilość gratów które możemy przenosić. Co jak co ale tutaj oburzać się na to co Tod powiedział to już wyższa szkoła marudzenia. Ja rozumiem narzekać na upośledzone UI bo zarządzanie ekwipunkiem czy sprzedawanie to droga przez mękę.

29.09.2023 17:24
Cziczaki
18.1
Cziczaki
183
Renifer

Też tego nie rozumiem, ale widać po komentarzach, że dla graczy zbieranie każdego śmiecia w grze jaki znajdą to coś obowiązkowego, jakby się dało w tej grze podnieść ziemię i mieć ten piach w ekwipunku, to gracze narzekaliby, że nie mogą podnieść całej planety.

29.09.2023 18:47
Bukary
😉
18.2
Bukary
222
Legend

Przesadzacie, panowie.

Nie chodzi o "zbieranie każdego śmiecia". Chodzi o to, że jak się np. wejdzie do jakiejś bazy na planecie (bazy, która znajduje się choćby 2 km od statku) i rozpocznie eksplorację, walcząc i podnosząc WYŁĄCZNIE użyteczne rzeczy (broń, elementy ubioru, materiały do wytwarzania), to po 10 minutach już brakuje miejsca. A pół bazy jeszcze niezwiedzone. I potem jeszcze powrót z gratami na statek (bez szybkiej podróży, która jest blokowana).

To jest po prostu marnotrawienie czasu gracza.

W BG3 można przesyłać rzeczy do skrzyni obozowej. W CP2077 można rzeczy rozkładać na komponenty. W SF można się tylko wku****. ;)

Na szczęście, jest moc, która ułatwia sprawę, ale...

29.09.2023 19:26
18.3
radas_b
62
Generał

Ja nie wiem, ja takich problemów nie mam. A nawet jeżeli mi się skończy miejsce w plecaczku to jeszcze mam towarzysza. To jest łącznie jakieś 400 kg to zapełnienia. Jeszcze na taką bazę z której wyniósłbym 400 kg nie trafiłem. Ale powiedzmy że ok. Nazbierałem 400 kg. Do póki nie przekroczę udźwigu zawsze mogę się teleportować do statku a tam na mnie czeka ponad 2,5 tony do zapełnienia. Wypróżniam się teleportuję do tej samej lokacji i kończę zwiedzanie. To już bez porównania większym utrapieniem jest upłynnienie tego co się uzbiera.

post wyedytowany przez radas_b 2023-09-29 19:27:17
29.09.2023 15:39
😉
19
odpowiedz
Smutny.Pan
16
Konsul

Starfield osiąga tylko 75% pozytywnych opinii na Steam oraz ma średnią 5.6 (PC) oraz 6.6 (xbox) wśród graczy na Metacritic?
Wina Todda Howarda, że zrobił średnią grę ;)

post wyedytowany przez Smutny.Pan 2023-09-29 15:40:53
29.09.2023 15:55
20
odpowiedz
zanonimizowany1255967
72
Generał

W Fallout 4 zrobili krok w przód w stosunku do Skyrima bo można było rozmontwywać rzeczy na materiały i nimi ulepszać bronie i pancerze a że nie było nieskończonych źródeł a kupcy drogo się cenili warto było je gromadzić przy każdej okazji

W Starfield masz mnóstwo kasy za byle jaką misję wiec lecisz do centrum dystrybucji na new atlantis i kupujesz wszystko co potrzeba do ulepszeń i budowy, jedynym spowalniaczem są punkty skilli przy levelowaniu

29.09.2023 16:56
21
1
odpowiedz
KozaSWD
34
Pretorianin

Mi się przydają, żeby udekorować nimi mieszkanie albo placówkę. Wszystko bardziej realistycznie wygląda, gdy na biurku leżą jakieś długopisy i ołówki.

29.09.2023 17:17
22
2
odpowiedz
kacylafon
4
Chorąży

GOL perfidnie kręci dramy na tym starfieldzie, aż się niedobrze robi.

słaba gra, co zostało powiedziane już 100 razy, to zamknijcie już paszczę. nie cierpię manipulacji.

29.09.2023 17:27
pieterkov
23
odpowiedz
5 odpowiedzi
pieterkov
143
Senator

1. We wszystkich grach bethesdy czituję z udźwigiem. Czy to fallout, czy skyrim - te gry są niegrywalne bez choćby 250kg udźwigu.
2. Jest już jakiś mod do skanera, który inny kolor nadaje śmieciom typu talerze, a inny przedmiotom wartościowym. I zapewniam, że nawet nie zbierając talerzy można się szybciutko zapełnić.

29.09.2023 18:45
23.1
2
radas_b
62
Generał

Serio? Ile potrzeba czasu, żeby się zorientować w tej grze co jest warte zbierania a co nie? Trzy godziny? Cztery?

30.09.2023 14:53
23.2
Znubionek
42
Konsul

radas_b
wyobraz sobie jak musza grac typy takie jakie on w gry typu diablo xD

01.10.2023 09:07
23.3
Kode
17
Pretorianin

Znubionek w takim path of exile jest filtr, czego oczy nie widzą tego sercu nie żal.

01.10.2023 14:32
23.4
Znubionek
42
Konsul

Kode
no to w diablo nie ma filtrow. i co tam wtedy?

01.10.2023 14:37
23.5
Kode
17
Pretorianin

Znubionek pisałeś o grach typu diablo to napisałem o obecnie najlepszej (to moja opinia, twoja może być inna, truizm co nie) z nich. O którym diablo dokładnie teraz piszesz?

post wyedytowany przez Kode 2023-10-01 14:39:22
29.09.2023 17:27
NOWAHUTANACZASIE
😂
24
odpowiedz
NOWAHUTANACZASIE
12
Konsul

Qverty Nie nazywajcie tego grą....to produkt gro-podobny:)

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2023-09-29 17:28:52
29.09.2023 18:38
😂
25
odpowiedz
1 odpowiedź
bolek2018
72
Generał

Podsumowując wszystkie dotychczasowe uwagi tego pajaca można stwierdzić z pewnością że sami jesteście sobie winni ci co kupili tą grę.

30.09.2023 08:48
madmec
😂
25.1
madmec
88
Generał

Tak, leżę i płacze...ale ze śmiechu nad takimi komentarzami.

29.09.2023 19:33
A.l.e.X
😊
26
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Todd to ponad przeciętna osoba i tak jest już w życiu że geniuszy przeciętny człowiek nie zrozumie :)

29.09.2023 19:34
xandon
27
odpowiedz
2 odpowiedzi
xandon
35
Generał

Znowu artykuł i komentarze ludzi, którzy pojęcia o Starfield nie mają.

Po pierwsze, co do samego zbieractwa, niczym się to nie różni od Skyrim czy Wiedźmin 3, gdzie dokładnie tak samo można sobie przeładować ekwipunek. Zaletą Starfield jest to, że nawet będą przeciążonym dalej można całkiem normalnie funkcjonować, tylko tlen się szybciej zużywa, ale nasza postać nadal może biegać i nie zaczyna się nagle poruszać jak mucha w smole.

Po drugie, rzeczywiście to nie Fallout 4, gdzie każdy przedmiot można rozłożyć na czynniki do craftingu. Ale Starfield wyraźnie sygnalizuje, które mogą się przydać do tego celu, a które nie.

Po trzecie, po zdobyciu lub kupieniu własnego apartamentu, czy zbudowaniu placówki, możemy chcieć je sobie udekorować takimi pierdołami jakie nam się podobają. W tym celu ja np. zbieram wiele misternie wykonanych przez twórców przedmiotów, którymi chcę sobie wyposażyć lokum.

Po czwarte, gra daje masę możliwości zarządzania ekwipunkiem. Ekwipunek własny ekwipunek towarzyszy, ładownia statku, skrytka kapitańska na statku, nieskończenie pojemne magazyny i sejfy w Loży. Ułożenie własnej mini rutynki do zarządzania ekwipunkiem jest fajnym zajęciem samym w sobie.

Po piąte, możemy sobie zwiększyć Umiejętność zwiększającą udźwig, jak również używać skafandry, hełmy i plecaki, które zwiększają nasz udźwig lub zmniejszają ciężar przedmiotów.

Po szóste i ostatnie, w tej grze jest masę przepięknych przedmiotów do znalezienia, które służą tylko temu, aby się nimi niezobowiązująco zachwycić. Mój ulubiony - domki z kart, częściowo zburzone, z każdą indywidualną kartą oddzielnie, które można nawet zburzyć do końca. Mała rzecz a cieszy. I tak, oprócz całych talii zbieram sobie wszystkie indywidualne karty: od dwójki do asa karo :-)

Podsumowując, zbieractwo i ekwipunek to bardzo przyjemna część tej gry, i nikt nie zmusza gracza do wyłączania swojej inteligencji przy zbieraniu przedmiotów. Todd znowu ma rację.

30.09.2023 07:04
Newfolder
😜
27.1
Newfolder
74
Konsul

Powinni zrobić to klasycznie - jesteś przeciążony to się zatrzymujesz albo idziesz z prędkością żółwia. Wtedy dopiero gupi gracz by zrozumiał, że zbieranie długopisów, noży, pluszaków itp. jest raczej zbędne. No, ale "inteligętni" gracze już wydali werdykt - to jest źle zaprojektowany element gry XD.

post wyedytowany przez Newfolder 2023-09-30 07:11:54
01.10.2023 10:20
arianrod
😂
27.2
arianrod
60
Generał

Wymyślanie własnej rutyny do zarządzania ekwipunkiem, dekorowanie pomieszczeń, zachwycanie się domkami z kart, zbieranie całych talii...
Cóż za fascynująca kosmiczna przygoda!

29.09.2023 21:28
Szlugi12
28
odpowiedz
Szlugi12
107
BABYMETAL

Co chwila jakieś wymówki i tłumaczenia xD no ale według nich i serwisów 10/10.
Weź człowieku (Todd) się ogarnij. Gra zaliczona, usunięta i tyle, może czyścic buty Cyberpunkowi.

29.09.2023 22:39
Maslak1980
29
odpowiedz
Maslak1980
12
Legionista

Fajnie jest być graczem w Starfielda. Wszystko jest twoją winą

30.09.2023 06:28
30
odpowiedz
jacek25811141720
1
Junior

Mnie to zastanawia jakim typem człowieka trzeba być żeby nie widzieć tego że się zrobiło gówno grę.

A najgorsze jest to że my się łapiemy na to gówno i poniekąd kupując taki produkt wyrażamy na to gówno zgodę.

Ta gra może i by była fajna ale w roku 2012 a nie w 2023 z npc których twarze wyglądają jak po wylewie.

Ja to gówno oddałem i twierdzę że całe te instytucje konsumenckie powinny się za to brać a czas na zwrot produktu powinien wynosić 14 dni. Nie podoba się to po 14 dniach zwracam a nie 2 godziny.

30.09.2023 08:31
31
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

Nigdy nie rozumiem tej mentalności młodszego pokolenia graczy - jak zbieram łupy to zbieram jedynie co cenniejsze rzeczy i zmykam.
Nie pamiętam gry gdzie miałem większe problemy finansowe więc tym bardziej takie zachowanie jest dla mnie bez sensu.

30.09.2023 13:23
Kwisatz_Haderach
31.1
2
Kwisatz_Haderach
13
Blade of Miquella

Mlodszego? Nie zgodze sie. Tutaj jest wazne po popsrostu jakim typem zbieracza sie jest i jak sie gra w takie gry, ktore to umozliwiaja.

Ja np. w Morrowindzie robilem dungeon na pare razy, zbierajac caly loot na kupce przy wejsciu, potem wszystko na siebie i z obciazeniem 1000% teleport do kupca. Bylo mi zal tych 45673 iron swordow zostawiac.

Albo zbieranie kazdej unikalnej ksiazki, papierka, nontatki, mapki i innej pierdoly.
Mialem playtrough bretonem kartografem i samozwanczym badaczem Vvanderfell, ktory mial caly dom zawalony papierami wyniesionymi z dungeonow i ukradzionych z ksiagarn (sorry ale warunki pracy historykow w Morrowind sa ciezkie, trzeba sobie radzic). ;)

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2023-09-30 13:29:16
30.09.2023 19:32
Bierzgal
31.2
1
Bierzgal
120
Konsul

Młodszego? Jesteś pewien? Bo według mnie to bardzo stara mentalność. Nadal dość dobrze pamiętam jak w grach zbierało się praktycznie wszystko. Jack Orlando, Grim Fandango, Jagged Alliance 2 etc. Nigdy nie było pewności co gdzie się przyda.

Jeśli w jakiejś grze są przedmioty, których kompletnie nie warto podnosić to nie powinno być możliwości ich podnosić. Ew. nie powinny nic ważyć. To po prostu zły design.

30.09.2023 22:56
32
2
odpowiedz
bastaaa
3
Junior

Tak to nasza wina że ta gra wyszła, wiemy Tadek wiemy

01.10.2023 07:47
33
odpowiedz
Logan
198
Bad Medicine

Ciekawe ile miesięcy (lat?) wcześniej wyszłaby ta gra gdyby odpuścili sobie dodawanie do niej tych wszystkich śmieci.

08.10.2023 16:10
34
odpowiedz
dejvvvv
1
Junior

Jokes on you Todd..
player.setav carryweight 10000

Tradycja od fallout'a, przez skyrima do starfield'a ;)

(+ mod aktywujący acziki mimo komend w konsoli)

Wiadomość Twoja postać w Starfield jest ciągle przeciążona? Według Todda Howarda sam jesteś sobie winien