Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Niewidzialne ściany powrócą w Starfieldzie; nie oczekujcie eksploracji bez granic

28.08.2023 12:33
1
kubsts
10
Konsul

Z przecieków wynika, że gra ma mało bugów a scenariusz jest niezły, czyśby goty?

nie spodziewałem się że będzie na tyle dobrze, przecież bugi i drewniane animacje to kamień węgielny Todda, nie mówiąc o słabym głównym queście...

No chyba że Wam skyrimowy quest podszedł.

28.08.2023 12:35
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
FrankerZ
83
Generał

Jakie GOTy, po przeciekach można wywnioskować, że gierka to taki dobry średniak 7,5/10

28.08.2023 13:13
2.1
kubsts
10
Konsul

tak, to pokaż

28.08.2023 14:57
wytrawny_troll
2.2
wytrawny_troll
78
Exactor
Image

Ale ten troll już wie, że GOTY :-)

28.08.2023 12:53
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1388679
4
Chorąży

Nadal zupełnie nie rozumiem tej fiksacji na punkcie goty...

29.08.2023 00:44
3.1
1
kubsts
10
Konsul

Gry z tym tytułem odnoszą większy komercyjny sukces, proste.

28.08.2023 12:55
Shadoukira
4
odpowiedz
Shadoukira
95
Chill Slayer

Ja się spodziewam gry 7/10 lub 8/10, wątpię aby było lepiej, ale zawsze jest otwarty na pozytywne zaskoczenia :)

Jako że ta gra to produkcja od Bethesdy, to zostanie ona dopracowana i uzupełniona dopiero przez społeczność modderów, którzy pewnie znowu potworzą przeróżne cuda poprzez mody i usprawnią grę w wielu aspektach.

28.08.2023 13:00
5
odpowiedz
dobaczenko
43
Pretorianin

Wychodzą pierwsze prawdziwe fakty o grze. Nie 1000 planet, tylko 1000 sporych lokacji, z czego 100 będzie faktycznie zawierało jakieś historie. Zapewne pozostałe 900 to będą odpowiedniki jaskiń bandytów w skyrim.

Nie uruchamiajcie się co niektórzy, to nadal będzie pewnie bardzo dobra gra (o ile nie okaże się po premierze że bez podania nr karty kredytowej się nie obejdzie), ale nawet BG3 zawodzi w końcówce. A już jeden hit spod skrzydeł MS wyszedł.

28.08.2023 13:05
😱
6
odpowiedz
baleks89
10
Centurion

No i bardzo dobrze, przy tak dużej ilości planet nie wyobrażam sobie dreptania po pustych przestrzeniach nie mając pewności, że odpali się choćby jeden event. Jeśli niewidzialne ściany są tylko w formie granic świata to spoko. Najważniejsze, by nie było ich w środku planety. Nic nie drażni mnie w eksploracji bardziej niż zmuszanie gracza do okrążania obiektu tylko dlatego, że designerzy nie zrobili przejścia.

28.08.2023 13:18
UrBan_94
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
UrBan_94
41
Geralt z Rivii

I bardzo dobrze, kolejna dobra wiadomość.

28.08.2023 13:30
Persecuted
7.1
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

Rozumiem neutralna, ale "dobra"? W jaki sposób niewidzialne ściany powietrza można uznać za dobre?

28.08.2023 14:10
7.2
Luzaza
51
Centurion

Persecuted Bo dla fanów Bugthesdy, niewidzialne ściany to jeden z najbardziej oczekiwanych i wysoko chwalonych ficzerów.

28.08.2023 14:14
7.3
dienicy
71
Generał

Persecuted Moze "dobra" w znaczeniu "prawdziwa"...

28.08.2023 21:13
7.4
Nordman
11
Legionista

Zepsuli idealną grę tym. Właśnie myślałem że to będzie eksploracja bez granic. Gdzie chcę i kiedy chcę. A jeśli mają być takie durne granice to anulowałem preorder na wersję PC. Kupię kiedyś kiedy cena będzie odpowiednio niższa czyli jakieś 100zł :)

28.08.2023 13:29
8
odpowiedz
10 odpowiedzi
radas_b
63
Generał

Zaskoczenia brak. Od razu wiedziałem, ze słowa Hinesa można między bajki włożyć. No ale pelikany bez namysłu łyknęły... Ba co więcej. Jak czytam reddity czy inne komentarze to oni nadal wierzą że takie ograniczenia sinika będzie można naprawić... uwaga... modami.

post wyedytowany przez radas_b 2023-08-28 13:30:41
28.08.2023 13:33
Persecuted
8.1
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

Pal licho ograniczenia w samej grze, ale żeby Bethesda tak bezczelnie kłamała i wprowadzała w błąd? MS powinien wyciągnąć z tego konsekwencje... chyba, że sam za tym stoi.

28.08.2023 13:51
HETRIX22
8.2
HETRIX22
197
PLEBS

Przecież oni ciągle kłamią od chyba kilkunastu lat. Czemu? Bo to do dziś działa. Taki kubsts przeczytał kilka samochwał deweloperów i już im wierzy, że to będzie gra na niespotykaną do tej pory skalę i w ogóle wow czego to tam nie będzie. :D jak można dać się tak frajerować od ponad 10 lat to ja nie wiem.

28.08.2023 14:13
8.3
Asami
16
Konsul

Od razu wiedziałem

Rozumiem, że jasnowidz się znalazł. Albo drugi homie tym razem z Polski xD

28.08.2023 14:19
CyberNat2000
8.4
CyberNat2000
29
Konsul

it just work

28.08.2023 14:49
8.5
radas_b
63
Generał

Rozumiem, że jasnowidz się znalazł. Albo drugi homie tym razem z Polski xD

No cóż. Jak to leciało?
Tweet wyraźnie odpowiada na pytanie użytkownika.
iks de iks de...
Woreczek pod dziubkiem bardzo pojemny jak widać...
To nie jest jasnowidztwo tylko minimalne pojęcie o tym na co stać różne silniki gier.
Persecuted
To że kłamią to pikuś. To, że po tylu latach ludzie dają się tak łatwo nabierać to jest przerażające.

28.08.2023 14:58
8.6
Asami
16
Konsul

Todd od początku mówił o kaflach i zwiedzaniu obszarów planety (ze 3 razy). Hines w sumie nie kłamał, bo zwiedzać w całości można. Nie powiedział tylko jak. Małe przeoczenie na Twitterze! A może taki żarcik, bo to taki żartowniś z niego xD

post wyedytowany przez Asami 2023-08-28 15:01:20
28.08.2023 15:03
8.7
radas_b
63
Generał

Weź już się dalej nie błaźnij proszę.
Najpierw.
Tweet wyraźnie odpowiada na pytanie użytkownika.
Później
Małe przeoczenie na Twitterze! A może taki żarcik, bo to taki żartowniś z niego xD
Wiesz na kogo teraz wyszedłes?

28.08.2023 15:06
8.8
Asami
16
Konsul

Ja za nikogo słowa ręczyć nie mogę. Mogę tylko powiedzieć, że wyraźnie powiedział. To fakt. To było jednak sprzeczne z tym, co Todd mówił wcześniej. Dla mnie i tak najważniejsze jest to, że gra jest w pełni modowalna tak jak Skyrim.

post wyedytowany przez Asami 2023-08-28 15:08:59
28.08.2023 15:21
8.9
radas_b
63
Generał

Brnij sobie dalej... Ale już sam..

post wyedytowany przez radas_b 2023-08-28 15:22:13
28.08.2023 16:13
😂
8.10
Asami
16
Konsul

Dobrze... jasnowidzu xD

28.08.2023 13:52
9
odpowiedz
Malaga
136
ma laga

to teraz trzeba poczekać tydzień-dwa po premierze aż gracze powiedzą "sprawdzam" i zweryfikują inne ficzery Starfielda i ile w tym będzie prawdy :)
Niby nikt normalny nie chciałby chodzić kilkadziesiąt godzin w linii prostej po planecie tylko po to, żeby "poczuć wolność", ale mając z tyłu głowy fakt, że tej wolności jednak nie ma, to budzi pewien niesmak.

28.08.2023 14:17
Herr Pietrus
😁
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Herr Pietrus
225
Ficyt

To nie da się obejść całej dokoła? Przecież poza charakterystycznymi punktami całość miała być proceduralnie na bieżąco wypełniana?

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-08-28 14:18:45
28.08.2023 14:40
10.1
radas_b
63
Generał

Dokładnie tak. Co więcej jakieś tam plotki krążą, że nawet gdybyś spróbował wylądować w tym samym miejscu to będzie ono wyglądać zupełnie inaczej. Ale podkreślam, to plotki.

28.08.2023 14:20
Kwiliniosz
11
odpowiedz
7 odpowiedzi
Kwiliniosz
59
Pretorianin

Mam wrażenie że prawie nikt nie przeczytał artykułu ze zrozumieniem. "Osiągnięto granicę. Otwórz mapę, aby zacząć eksplorować inny region [planety - dop. red.] lub wróć na swój statek." Czyli będzie można zwiedzić całe planety, ale będą one podzielone na jakieś wczytujące się fragmenty.

28.08.2023 14:54
11.1
radas_b
63
Generał

No zgadza się, masz wrażenie tylko niestety błędne. W Starfield Diecet deweloperzy wyraźnie powiedzieli, że jak dolecisz do planety i będziesz chciał na niej wylądować to stworzy się jej proceduralnie wygenerowany. Po czym na pytanie, czy po wylądowaniu na planecie będzie można ją zwiedzić w całości Pete Hines odpowiedział "Yup, if you want".

28.08.2023 16:44
Persecuted
11.2
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus
Image

No właśnie przecieki sugerują (choć może leakerzy coś poplątali), że nie. W tym sensie, że jak docierasz do granicy, to masz okienko, które daje ci 3 opcje:
1. Zamknąć okienko i wtedy twoja postać po prostu biegnie w ścianę powietrza, stojąc w miejscu.
2. Teleportować się z powrotem na statek.
3. Wygenerować nowy kafelek do zwiedzenia. Z naciskiem na wygenerować, bo ten nowy obszar nie będzie połączony terytorialnie ze starym. To oznacza, że możesz ciągle generować nowy kafelek, po dotarciu do granicy poprzedniego, ale w ten sposób nie okrążysz całej planety i tym bardziej nie wrócisz do miejsca startowego, po prostu będziesz dostawać ciągle nowe obszary, które jednak nie będą "świadome" pozostałych. Np. leaker wylądował w kafelku sąsiadującym z wielkim miastem, na tyle blisko, że powinno je być widać na horyzoncie, ale tak nie było... Każdy kafelek to po prostu coś jak szczelina z Diablo 3, która generuje się w momencie wejścia i znika w momencie wyjścia.

post wyedytowany przez Persecuted 2023-08-28 16:55:21
28.08.2023 18:15
11.3
radas_b
63
Generał

Persecuted
No tak to sobie mniej więcej od Starfield Direct wyobrażałem. Z naciskiem na więcej...

post wyedytowany przez radas_b 2023-08-28 18:16:14
28.08.2023 18:43
Persecuted
11.4
1
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

radas_b

No ja też się spodziewałem, że mapa będzie pocięta na kafelki oddzielone ekranami doczytywania, ale jednak sądziłem, że całość zachowa wewnętrzną spójność. A tu wychodzi na to, że powierzchnia ciała niebieskiego to po prostu generator dungeonów z losowymi miejscówkami i losowym lootem. Nie tak to sobie wyobrażałem. I tak, Pete Hines zwyczajnie kłamał.

post wyedytowany przez Persecuted 2023-08-28 18:56:32
28.08.2023 20:54
11.5
radas_b
63
Generał

Persecuted
No poszli po najmniejszej linii oporu. Szkoda

28.08.2023 21:25
revan90_
11.6
revan90_
22
Chorąży

radas_b raczej po linii najmniejszego oporu

28.08.2023 21:49
11.7
radas_b
63
Generał

revan90_
O dokładnie. Dzięki za sprostowanie.

28.08.2023 14:25
vorimenn
12
odpowiedz
vorimenn
69
Generał

Serdecznie zapraszamy Was na Q&A z naszym recenzentem gry Starfield. Wydarzenie odbędzie się 31 sierpnia 2023 roku o godzinie 19:00 na Discordzie. Będziecie mogli zadawać autorowi pytania odnośnie gry i porozmawiać na temat wrażeń z rozgrywki.
A jak z waszą recenzją? Też będzie w czwartek?

28.08.2023 14:38
Ergo
13
odpowiedz
13 odpowiedzi
Ergo
92
Generał

Kwiliniosz

Czyli mówisz, że teraz po za ekranami ładowania gdy wchodzisz do pomieszczeń będziemy mieć jeszcze ekrany ładowania poszczególnych regionów planety?
Nie no cudowna wiadomość.

28.08.2023 15:06
13.1
radas_b
63
Generał

Weź już się tak nie podniecaj. Te rejony z tego co przecieka będą na tyle duże, że mało komu będzie się chciało iść tak daleko, żeby ten ekran zobaczyć.

28.08.2023 15:10
13.2
1
zanonimizowany1218483
12
Generał

że mało komu będzie się chciało iść tak daleko, żeby ten ekran zobaczyć. mów za siebie.

28.08.2023 15:20
13.3
radas_b
63
Generał

Dobrze tato.

28.08.2023 16:52
Persecuted
13.4
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

Te rejony z tego co przecieka będą na tyle duże, że mało komu będzie się chciało iść tak daleko, żeby ten ekran zobaczyć.

Gorzej, według przecieków, po wygenerowaniu nowego kafelka, gra od razu zaznacza ci na mapie wszystkie dostępne w nim POI (w formie pytajników, zwykle od 0 do 4) i tyle. Nie ma już organicznej eksploracji z poprzednich gier BGS, gdzie wiedziony ciekawością ruszasz przed siebie, bo coś tam majaczy w oddali i chcesz to zbadać. Gdyby gracze tak robili, to po prostu wbiegaliby w niewidzialną ścianę, więc żeby temu zapobiec, gra od razu kieruje cię do "ciekawych miejsc". Nie wiem, jak to się sprawdza w praktyce, ale na papierze nie brzmi najlepiej.

post wyedytowany przez Persecuted 2023-08-28 16:54:10
28.08.2023 16:56
Herr Pietrus
13.5
Herr Pietrus
225
Ficyt

Najgorsze jest chyba jednak to, że kafelki nie są nawet "świadome" miejsc wykonanych ręcznie...

28.08.2023 17:04
-=Esiu=-
13.6
-=Esiu=-
199
Everybody lies

Najbardziej mnie dziwi, że sama dyskusja o czasach ładowania czy o wielkości map wzbudza agresję, tak jakby nie można było czegoś skrytykować albo o coś zapytać...

28.08.2023 17:23
Persecuted
13.7
1
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

Najbardziej mnie dziwi, że sama dyskusja o czasach ładowania czy o wielkości map wzbudza agresję

Syndrom wyparcia.

28.08.2023 18:20
13.8
radas_b
63
Generał

Persecuted
Gorzej, według przecieków, po wygenerowaniu nowego kafelka, gra od razu zaznacza ci na mapie wszystkie dostępne w nim POI (w formie pytajników, zwykle od 0 do 4) i tyle.
No to by było słabe. Już dużo łatwiej przełknąć te "nieświadome siebie" losowo generowane kafelki. Jeżeli faktycznie wszystko będzie zaznaczone to w sumie gorzej niż w grach Ubisoftu...

28.08.2023 19:33
13.9
Asami
16
Konsul

Gorzej, według przecieków, po wygenerowaniu nowego kafelka, gra od razu zaznacza ci na mapie wszystkie dostępne w nim POI

Nawet jeśli, to po to są mody. Można mieć tak i tak.

28.08.2023 20:23
13.10
radas_b
63
Generał

Nawet jeśli, to po to są mody. Można mieć tak i tak.
Nikt nie pytał...

28.08.2023 20:27
13.11
Asami
16
Konsul

Bardzo dobrze... że nie pytasz i dalej tu jesteś xD

post wyedytowany przez Asami 2023-08-28 20:28:04
28.08.2023 20:34
13.12
radas_b
63
Generał

Syndrom wyparcia.
Nic dodać nic ująć. I to w dodatku nieuleczalny.

28.08.2023 21:03
13.13
Asami
16
Konsul

A może wsparcia xD

28.08.2023 15:09
14
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1218483
12
Generał

Nawet jak wchodzisz do windy to sie gra doładowuje.

28.08.2023 20:32
14.1
Asami
16
Konsul

To już bzdura. Nawet F4 miał takie rzeczy. Teraz dojdzie jeszcze wchodzenie po drabinie.

28.08.2023 18:13
prawdziwy
15
odpowiedz
1 odpowiedź
prawdziwy
15
Pretorianin

No to teraz już wiemy, czemu uparli się, nie dawać pojazdów, aby się szybciej poruszać. Pewnie będzie można w ujj daleko na nogach zajść ale dalej pewnie do wczytywania kolejnego wielkiego terenu albo niewidzialna ściana.

28.08.2023 18:27
15.1
radas_b
63
Generał

Po prostu nie dali pojazdów bo z jednego końca wygenerowanego końca mapy na drugi dotarłbyś w mniej niż 5 minut (oczywiście wg tego co wycieka i nie do końca wiadomo czy jest prawdą).

post wyedytowany przez radas_b 2023-08-28 18:28:09
28.08.2023 21:17
16
odpowiedz
Nordman
11
Legionista

Dziękuję za tę informację. To jest właśnie powód przez który anulowałem preorder na wersję PC. Kiedyś zagram ale na pewno nie za pełną cenę. :)

28.08.2023 23:01
Newfolder
😐
17
odpowiedz
Newfolder
74
Konsul

Od dawna wiadomo, jak wygląda eksploracja... nic nowego. Wokół miejsca, w którym się wyląduje będzie kilka "points of interest", które warto odwiedzić - grający "normalnie" nawet nie dotrą do niewidzialnej ściany. Czy wielkie, generyczne pustkowia rodem ze Star Citizena albo NMS stanowiłyby wartość dodaną dla tej gry? Oczywiście, że nie.

post wyedytowany przez Newfolder 2023-08-28 23:56:05
28.08.2023 23:08
WolfDale
😒
18
odpowiedz
WolfDale
75
Sztuczny Wytwór Forumowy

Szczerze nie lubię niewidzialnych ścian, wolę już rozwiązane ograniczenia jak choćby w GTA czy Gothic. Ewentualnie też jestem zwolennikiem niekończącego się terenu z I.G.I., niż pójście w miejsce które mnie zainteresowało i zderzyć się z powietrzem.

Wiadomość Niewidzialne ściany powrócą w Starfieldzie; nie oczekujcie eksploracji bez granic