Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość CP2077 Phantom Liberty rozebrane na czynniki pierwsze przez Digital Fountry

26.06.2023 17:07
1
BajoJajo
14
Pretorianin

Wygląda pięknie. Szkoda, że porzucają RedEngine na rzecz unreal. Za kilka lat każda gra będzie na UE

26.06.2023 17:12
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
user4593297202
0
Centurion

To ciekawe bo podobno X ma lepsze bebechy od PS a jednak dziala na nim gorzej.

26.06.2023 17:43
TRX
2.1
5
TRX
196
Generał

Polecam przeczytać tekst jeszcze raz, bo ewidentnie go nie zrozumiałeś ;)

26.06.2023 18:44
2.2
user4593297202
0
Centurion

Ok, moj blad. X gora czyli ;)

post wyedytowany przez user4593297202 2023-06-26 18:45:10
26.06.2023 17:14
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Asami
16
Konsul

Ten Unreal da się modować? Bo jak nie, to ogromna lipa będzie!!! Już wolę ten drewniany RedEngine, przynajmniej modowalny.

post wyedytowany przez Asami 2023-06-26 17:16:19
26.06.2023 20:23
3.1
1
Gholume
75
Generał

Da się modować, ale deweloperzy równie łatwo mogą mocno ograniczyć/zablokować proces. Kwestia tego, czy deweloper będzie chciał modów.

26.06.2023 17:17
SpoconaZofia
4
odpowiedz
8 odpowiedzi
SpoconaZofia
80
Legend
Wideo

RedEngine ma za dużo ograniczeń ( Uboższa obsługa dużych zakresów widoku dzięki sprzętowemu śledzeniu promieni w dalekim polu, mniejsza pamięć podręczna powierzchni oparta na sprzężeniu zwrotnym, zapewniająca wyższą jakość odbić, brak trybów widoku wizualizacji Lumen do rozwiązywania problemów z zawartością, słabsza jakość Final Gather, szczególnie widoczna na liściach, raczkujący odszumiacz odbić, szczególnie w przypadku błyszczących odbić i za poruszającymi się obiektami, oświetlenia multi-bounce i GI widocznego w odbiciach i tak dalej) Dodatkowo UE5 wygląda bosko. https://www.youtube.com/watch?v=T12-gSmP1ic

26.06.2023 17:22
4.1
Asami
16
Konsul

Co z tego. Nie wyobrażam sobie W4 bez modów. To jakaś porażka.

26.06.2023 17:56
CV000
4.2
CV000
12
Konsul

Asami

Ale czemu miał by być bez modów? UE jest dość słynne z łatwości modowania.
Nie, serio skąd Ci się wzięło to, że ma nie być modów na UE?

26.06.2023 19:11
4.3
1
zanonimizowany1388086
4
Legionista

Podałeś filmik z ReEngine, a porównanie swoją drogą jest dość nietrafione jak wytknął już tam najbardziej topowany komentarz - SF6 nie sili się na realizm, jest nadal stylizowany, już bardziej wypadałoby tam dać którąś część nowych Residentów.

26.06.2023 19:25
4.4
Asami
16
Konsul

CV000 Niby co? Która gra?

26.06.2023 19:26
VortexSky
4.5
VortexSky
55
Konsul

SpoconaZofia ja grałem w gry capcomu pod re engine (wszystkie nowe residenty) to bym nie oceniał wizualnie tego silnika jako coś gorszego. Po za tym ten screen obok pochodzi z SF6, który został celowo zaprojektowany bardziej kreskówkowo wizualnie, to jednak mechaniki starają się nie odbiegać nadmiernie od realizmu. Dodatkowo efekty wizualne w re 4, re 2 naprawdę potrafią dodać wdechu w piersiach, które nie wymagają komputerów rodem z NASA, nie ustępują innym współczesnym grom które grzeszą grafiką. A że obecny sprzęt (w tym nowe konsole) mogą se nie poradzić z takimi wodotryskami to gdzieś twórcy gier bedą szli na ustępstwa by to mogło pójść na każdym obecnym sprzęcie. Gdy ty masz gpu nawet pokroju 4090 to oni pewnie mają ekskluzywnie zarezerwowane dla siebie o mocy 8090. Takie bajery dopiero za kilka lat dla cywili, oni do tego czasu bedą mieli jeszcze lepsze.

26.06.2023 19:34
Szefoxxx
4.6
Szefoxxx
75
Doradca

Gościu ty nie masz pojęcia o czym piszesz, w dodatku dajesz filmik do re engine vs ue5...

Czy można się bardziej ośmieszyć?

Można.

Lumen to rozwiązanie wyłącznie w UE5 i jedyne co oznacza to nazwę jaką epic sobie wymyślił na te możliwości, inne silniki mogą mieć dokładnie takie same możliwości albo i lepsze, pod dowolną nazwą, to im nie umniejsza.

W zasadzie już tak jest w cp2077, bo NV ma swoją wersję ue5 RTX gdzie mają lepszą jakość niż sam lumen przy path tracing.

26.06.2023 20:32
CV000
4.7
CV000
12
Konsul

Asami
Jak to która gra? Każda popularna na UE.
I każda do której mody się przydają.

Ty tak na poważnie?
W parę dni po premierze Hogwart były dziesiątki jajcarskich modów.

Satisfactory (gra w której mody są istotne) ma ich SETKI.

Skąd ty.... ty trollujesz?

26.06.2023 20:49
4.8
Asami
16
Konsul

CV000 Nie widzę żadnych poważnych i znaczących modów do tych gier. Jakieś pierdółki, których nawet instalować się nie chce.

26.06.2023 17:42
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
pawel1812
55
Generał

W teście brakuje porównania z PC RT (bez pathtracingu-czyli ostatni tryb przed overdrive). Zdaje się on generuje sporo więcej klatek, a przy okazji ładniej wygląda od pathtracingu. Zastosowanie pathtracingu wymagało sporo optymalizacji, co przekłada się na słabszą jakość, jako że to jest pierwsza gra z pełnym RT (poprzednie gry, to albo częściowe wykorzystanie RTXa do części oświetlenia, bądź benchmarki bez gry- jak Minecraft RTX, który ma wycięte 99% mechanik, można jedynie stawiać kilka rodzajów klocków).
Stąd też takie porównanie nie ma sensu. Odbicia faktycznie wyglądają fajniej, ale z miłą chęcią pooglądałbym porównanie bez Overdrive, bo nie czarujmy się, RTX4090 jest nadal zbyt słaba, by generować tak ładny obraz używając w pełni pathtracingu. Pomijając, że na PC tylko 2 najlepsze karty mają wsparcie dla Overdrive i prawie nikogo nie dotyczy ten test (bo kogo stać na 4080 czy 4090), to overdrive mimo ciekawostki technicznej, generuje gorszy obraz.

post wyedytowany przez pawel1812 2023-06-26 17:43:52
26.06.2023 18:34
5.1
1
JoKer_123
3
Junior

Dlaczego 4090/80? Ja na swojej 4070Ti wraz z ryzen5600 na maksymalnych ustawieniach w 1440p mam stabilne 60fps

26.06.2023 19:37
5.2
pawel1812
55
Generał

Masz racje, 4070Ti też jest kartą obsługującą overdrive. Nie zmienia to faktu, że gra raczej ładniej wygląda bez tego ? Ja rozumiem, że kusi, by dać suwak do końca, ale nie koniecznie pathtracing jest ładniejszy od RT używanego do odbić+shadow map. Ta druga opcja może mieć sporo lepsza ostrość i sporo więcej FPSów.

post wyedytowany przez pawel1812 2023-06-26 19:54:28
26.06.2023 18:38
retruśgejmer
😂
6
odpowiedz
retruśgejmer
25
Konsul

"Wydaje się jednak, że nie ma mowy o powtórce sprzed ponad dwóch i pół roku, kiedy premiera Cyberpunka 2077 zaskoczyła wszystkich błędami i fatalną wydajnością."

A ja pamiętam newsa, z którego wynikało, że gra "zaskakująco dobrze działa na PS4 / Xone", także radziłbym dmuchać na zimno ;)

26.06.2023 18:52
7
2
odpowiedz
FKa77
1
Centurion

Gdzie te komentarze gniot roku po co czekać? Toć to gówno. Redzi to porzucili. Fajne trolle i lemingi. Szczerze? 99zł cena idealna jak na dodatek do bardzo dobrej gry. Liczy się fun i grywalność. Fabuła wymiotła wymiecie i tu.

26.06.2023 20:03
8
odpowiedz
zanonimizowany1376576
5
Generał

Co tutaj rozbierać jak nie ma nawet prawdziwych oficjalnych informacji czy te gameplaye rzeczywiście są z poszczególnych platform, przypomnę, że Redzi oficjalnie kłamali, że pierwszy długi gameplay z Cyberpunka był ogrywany na Xbox One.

post wyedytowany przez zanonimizowany1376576 2023-06-26 20:05:56
Wiadomość CP2077 Phantom Liberty rozebrane na czynniki pierwsze przez Digital Fountry