Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Opinia EA wydało właśnie jedną z najlepszych gier o F1 w historii

13.06.2023 17:49
MaxxGroo
1
3
MaxxGroo
30
Centurion

Dlaczego Draug nie recenzuje nowej F1? Pewnie dlatego, że ktoś obeznany z wyścigami nie wystawiłby tej grze 9/10, a przecież już zapłacono.

Grałem w betę,
EA Play Pro na miesiąc wystarczy żeby to ograć, mam poprzednią F1 22 kupioną na premierę i dopóki nie zmienia silnika na nowy nie kupię więcej F1.

Edit.
15euro za miesiąc to jednak za dużo jak za samą F1 23, a reszta od EA oprócz Jedi to starocie i są w game passie.

post wyedytowany przez MaxxGroo 2023-06-13 18:07:57
13.06.2023 22:18
Draugnimir
2
4
odpowiedz
Draugnimir
131
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

Dlaczego Draug nie recenzuje nowej F1?
Bo Mikołaj zna się na Formule 1 znacznie lepiej niż ja, mnie ta dyscyplina mało interesuje :)

Aczkolwiek też grałem w F1 23 i mi również tytuł bardzo przypadł do gustu. Ta odsłona jest znacznie bogatsza w zawartość niż F1 22 i ma fundamentalnie poprawiony model jazdy (do spółki z porządnym FFB na kierownicy).

I na dowód, że jestem laikiem w tej dziedzinie, dodam, iż elementem, który najbardziej mnie tutaj bawi, są supersamochody ;D
(Forza Motorsport i Gran Turismo miałyby potencjalnie srogiego rywala, gdyby Codemasters zrobiło podobną im grę z takim modelem jazdy... Szkoda, że GRID Legends było tak "arkadowe")

post wyedytowany przez Draugnimir 2023-06-13 22:18:38
14.06.2023 02:00
luki431
3
odpowiedz
luki431
163
Love Hurts

Problemem (głównym) tej gry jest wydaje mi się to że to co roku ta sama gra. Też grałem namiętnie ale odpuściłem bo dotarło do mnie że gram w to samo. Ile można zdobywać te same osiągnięcia? Takie coś miałoby ostatecznie sens gdyby wychodziło jako płatne dlc. A to co oni robią że dodadzą kilka nowości (różnie wykonanych) a reszta ta sama co rok temu to maszynka do robienia pieniędzy nic więcej. Natomiast uważam również że kupować tego nie ukrywajmy placka w momencie premiery za pełną cenę to zajęcie dla desperatów. Dlatego niestety musiałem odpuścić sobie tą grę gdyż znudziło mnie zdobywanie raz po raz tych samych osiągnięć:)

14.06.2023 07:21
4
odpowiedz
_Khan_
1
Junior

Trochę śmieszą mnie komentarze typu, to jest, to samo co w zeszłym. No oczywiście, że to samo, a czego wy się ludzie spodziewacie? EA nawet na dobrą sprawę nie próbuje czegoś zmienić. Tryk kariery czy my team to jest dokładnie to samo co w zeszłym roku kompletnie nic się nie zmieniło nadal zaczynając od f2 jeśli będziemy średniakiem to Red Bull czy Mercedes zatrudnią nas bez problem. Do tego te ich czerwone flagi.. przejechałem już ponad pół sezonu na tym ich śmiesznym średnim dystansie, będąc na takich torach jak Monaco czy Baku ze słynnym zamkiem i wiecie co? Ani razu żaden kierowca nie popełnił błędu, nie licząc pojedynczych blokad kół, żadnego spina, żadnych ocierek o bandę nawet jak ze sobą walczą koło w koło to i tak żaden z nich nie popełnił błędu, boty po prostu jeżdżą bardzo liniowi i bez większego problemu po 2-3 wyścigach każdy jest wstanie nauczyć się jak skutecznie bronić się przed ai...no chyba, że mówimy o długich prostych drs...no tak to każdy bolid f1 to cholerny Red Bull...

14.06.2023 12:25
Beaverus
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Beaverus
190
Bounty Hunter

Pytanie do recenzji:
Wprowadzono czerwone flagi? Ale czy jest wiecej wypadkow niz w poprzednich czesciach? Grajac w 21 czy 22 mialem prawie caly sezon ze do mety dojezdzali wszyscy kierowcy (czasem nie dojechal jeden). Bo sam fakt wprowadzenia czerwonych flag niewiele daje skoro i tak nie ma wypadkow AI.

14.06.2023 12:54
mikos365
😉
5.1
mikos365
28
Chorąży

GRYOnline.plRedakcja

Cześć, już odpowiadam.
Czerwone flagi są w grze i działają, ale częstotliwość wypadków zasadniczo się nie zmieniła. AI na niższych poziomach trudności jeżdżą stosunkowo bezpiecznie, na wyższych dużo agresywniej. Największa szansa na Red flag pojawia się wtedy, gdy to Ty np. kogoś wyprzedzisz, zajmujesz czy wykonasz inny manewer, po którym bolid AI się rozbije. Pamiętaj też, że w F1 bardzo dużo osób gra multiplayer i to właśnie tam czerwone flagi są bardzo ważne. Wystarczy większy karambol i już masz restart. Jeśli chodzi o karierę, to w trybie dla dwóch osób spotkasz je częściej niż dla jednej

14.06.2023 13:58
Kserkses
6
odpowiedz
Kserkses
178
Generał

A za rok w recenzji będzie "co mnie irytowało w f1 23 ", które nie zostało uwzględnione w recenzji..

14.06.2023 14:12
grish_em_all
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
grish_em_all
239
Grish

Ciekawe że nikt nie wspomina o tym że gra to nadal bugfest - obejrzyjcie chociaż kilka filmów Tiametmarduka:

- w trybie sieciowym jak pojawi się czerwona flaga, to na koniec wyścigu wyniki potrafią być przekłamane: gość skończył wyścig prawie 6 sekund przed Benem, w ostatecznych wynikach był za nim. Parę komentarzy innych graczy również potwierdza istnienie tego błędu
- w trybie My Team, już na samym początku, gdy prezentowana jest siedziba naszego zespołu, w tle nagle znikają obiekty. Typowy wizualny bug
- tym razem bug audio w trybie My Team, podczas prezentacji kolejności przed startem, zamiast nazwiska Nicka De Vriesa słychać Theo Pourchaire.

A to dopiero "day one", w F1 22 większość bugów wyłaziła z czasem. Ciekawe czy w trybie dwuosobowej kariery nadal będzie błąd że po weekendzie z wyścigiem sprinterskim, w następnym GP jeden z graczy oraz wszyscy kierowcy AI nie będą mogli korzystać z twardych opon, co doprowadzało do absurdalnych strategii AI z pitstopami co 5 okrążeń, albo do masowych dyskwalifikacji na koniec wyścigu. Jest to pierwsza część F1 od Codemasters, którą ominąłem szerokim łukiem, gdzie praktycznie w każdej poprzedniej spędzałem po kilkaset godzin.

Nawet fanatycy typu wspomniany wcześniej Tiametmarduk, czy Alex Gillon, bez żalu rozstawali się z F1 22, mocno licząc że 23 w końcu będzie lepiej wykonana. Poczekam aż chociażby ci panowie się wypowiedzą, zanim w ogóle zacznę zastanawiać się nad kupnem.

post wyedytowany przez grish_em_all 2023-06-14 14:13:16
14.06.2023 20:15
mikos365
7.1
mikos365
28
Chorąży

GRYOnline.plRedakcja

Grałem długo i dużo przed premierą, wtedy wyścigi online w zasadzie nie istniały, więc nie napotkałem ww. błędów. W MyTeam nie miałem bugów wizualnych, a na DeVriesa nie zwróciłem chyba uwagi ;) Jeśli chodzi o karierę dwuosobową - to po weekendzie sprinterskim w Austrii wszystko było okej z oponami i pitami. Ja problemy z AI robiącym 5 pitów miałem w F1 22 we Francji, w F1 23 na razie Francja też była okej. Jeśli masz więcej pytań - śmiało je zadawaj ;)

14.06.2023 22:25
grish_em_all
😐
7.2
grish_em_all
239
Grish
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=1f2DK0vg8bM - zobaczcie co się dzieje od 13 minuty. Ben kończy na 10 miejscu, ładnych parę sekund po przekroczeniu linii mety nagle wskakuje że zrobił najszybsze okrążenie wyścigu. A najlepsze jest to co się dzieje z gościem który skończył na 4 miejscu - w 13:11 jest jeszcze normalnie w klasyfikacji, aż tu nagle w 13:12 robi mu się DNF. A tego co się stało chwilę później, to nawet nie mam jak skomentować.

Wygląda mi to na kolejne arcydzieło od Codebugsters. Jeżeli to ma być najlepsza gra o F1 w historii, to klękajcie narody

post wyedytowany przez grish_em_all 2023-06-14 22:26:30
14.06.2023 15:08
ŻarłaczBiały
😂
8
odpowiedz
1 odpowiedź
ŻarłaczBiały
14
Legionista

"F1 22 absolutnie popsuło kontrolę trakcji i usztywniło sterowanie, przez co właściwie każdy zakręt stanowił swego rodzaju walkę z samochodem i zamiast dobrej zabawy pojawiał się stres, czy w ogóle uda się z danej szykany wyjść cało."

Tymczasem recenzja F1 22 z zeszłego roku:
"Bardzo podoba mi się też gruntownie przebudowany model jazdy – wymaga on teraz dużo więcej precyzji i myślenia dwa kroki naprzód. Bolidy stały się jakby „cięższe” i trudniej się nimi skręca, a przy przyspieszaniu i hamowaniu potrzeba większej staranności niż do tej pory."

post wyedytowany przez ŻarłaczBiały 2023-06-14 15:08:25
14.06.2023 20:13
mikos365
8.1
1
mikos365
28
Chorąży

GRYOnline.plRedakcja

Wydaje mi się, że nie czytałeś jednak całej recenzji, albo stosujesz tzw. wyrwanie z kontekstu, bo pisałem wyraźnie o kontroli trakcji

"W F1 22 pełna kontrola trakcji to kuriozalny tryb jazdy na szynach – jesteśmy tu przyspawani do ziemi i nawet w deszczowych warunkach czy podczas zakrętów pod kątem 90 stopni nie tracimy przyczepności, a bolid trzyma się podłoża jak przyklejony. Z kolei średnia kontrola trakcji ma więcej wspólnego z całkowitym jej wyłączeniem i właściwie każdy gwałtowny ruch powoduje, że lądujemy na ścianie. Mam nadzieję, że w przyszłych aktualizacjach twórcy zajmą się tym problemem."

Niestety żadna aktualizacja tego nie naprawiła, ale F1 23 już tak. Pozdrawiam ;)

14.06.2023 20:50
mgr. Kuba
9
odpowiedz
mgr. Kuba
148
-

ale raz na kilka lat w każdej z tych serii następuje trzęsienie ziemi (najczęściej związane z przesiadką na nowy silnik lub premierą nowej generacji konsol). Tak stało się właśnie w tym roku z F1 23

Cóż, czasem coś popatrze jak się kilku gości ściga w tej grze tylko że bardziej profesjonalnie i wszyscy mówią jednym hurem że to ta sama gra co rok temu, że sterowanie jest takie samo. Fakt faktem to goście na kierownicach, ponoć te zmiany dotyczą pada ale ogólnie gracze na grę narzekają, niektórzy mówią wprost że nie warto tego kupować, żeby olać to może w końcu cokolwiek zmienią w tej serii. Dziwnie się to kontruje z recenzją ;) Nie czepiam się, napisane jest to ogólnie spoko i praca jest praca, trza napisać że jest rewelacja i rewolucja to się tak pisze i tyle ale no... ;)

Opinia EA wydało właśnie jedną z najlepszych gier o F1 w historii