Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Po niemal 8 latach męki fanów System Shock Remake wreszcie dobiegną końca

10.05.2023 13:14
1
1
BajoJajo
14
Pretorianin

Na żadną inną grę tak nie czekam w tym roku.

10.05.2023 13:25
DocHary
2
1
odpowiedz
DocHary
64
Unclean One

Nie wiem czy słusznie, ale czekam, bo oryginał mnie ominął, a nie powinien.

10.05.2023 13:46
Herr Pietrus
😂
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Herr Pietrus
224
Ficyt

Męki dopiero się zaczną, jak trzeba będzie to retro-padło przejść.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-05-10 13:51:50
10.05.2023 16:55
marcing805
3.1
4
marcing805
186
PC MASTER RACE

Grać nie musisz. Możesz w inne padło sobie pograć. Dużo ostatnio tego wychodzi a w szczególności padła technicznego, które jest naprawiane przez kilka miesięcy.

10.05.2023 20:15
Herr Pietrus
😜
3.2
Herr Pietrus
224
Ficyt

No ale tam przynajmniej jest szansa na naprawę, tutaj twórcy powiedzą, że "it's not a bug,. it's a nostalgic design and feature".
Grałem w demo tego czegoś, dawno nie widziałem bardziej topornej gry, a rzekomo to miała być uwspółcześniona interpretacja... LOL. I w jakich mękach to powstawało...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-05-10 20:16:15
11.05.2023 06:10
3.3
1
pabloNR
109
Generał

Na szczęście nikt ci nie każe w to grać.

10.05.2023 13:49
4
1
odpowiedz
katai-iwa
44
Senator

Nigdy nie grałem w jedynkę, ani dwójkę, więc chętnie zobaczę tę odświeżoną wersję.

10.05.2023 15:41
rafq4
5
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

Dobrze ze powstają takie remake'i gier sprzed 20, lub ponad 20 lat. Jest trochę gier, które były w tamtym okresie naprawdę dobre, a które człowieka ominęły i dziś, jeśli się nie jest fanem retro-grania, granie w nie może być albo niemożliwe, albo odrzucać zwyczajnie starością całej gry, mimo że chciało by się w taką grę zagrać. W odświeżonych wersjach te gry mogą znów cieszyć graczy i zdobyć grono młodszych fanów, będąc grami na "dzisiejszym poziomie" że tak powiem. Pod względem mechanik, rozwiązań i zaawansowania tychże wymienionych. Nie wspominając już o oprawie audiowizualnej. No i o ile tego nie spartolą oczywiście dzisiejszymi bolączkami różnego rodzaju.

10.05.2023 16:46
Last_Redemption
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Last_Redemption
40
Senator

Niby rimejk, ale wyglada to jakos slabo

11.05.2023 10:27
MasterOfMotivation
6.1
1
MasterOfMotivation
6
Pretorianin

Dałeś TLOU2 10/10, a Horizonom dajesz 8mi. Myślę, że twoja mentalność jak i pozostałych tutaj normików, powoduje, ze po prostu wy potrzebujecie kamery TPP, sztampowej kampanii i otwarty świat, zeby wam sie podobało

11.05.2023 10:31
Last_Redemption
6.2
Last_Redemption
40
Senator

Tak a Dishonored 2 dałem 9,5 co oznacza, że immersive simy też bardzo lubię

Co nie jest sztampowe dziś?

post wyedytowany przez Last_Redemption 2023-05-11 10:31:31
10.05.2023 17:51
👎
7
odpowiedz
6 odpowiedzi
lucas666
33
Chorąży

Nie ogarniam jak mogli zachować tę przestarzałą, tunelową, kanciastą geometrię poziomów z pierwowzoru.
Cała gra wygląda przez to koszmarnie. Niczym produkcja sprzed dwóch dekad, a nie współczesny remake.

10.05.2023 18:14
Wiedźmin
7.1
Wiedźmin
37
Senator

Z Unreal Engine 4 idzie wycisnąć więcej to fakt, ale zmieniali wizję gry, bo stwierdzili, że zbyt mocno w pewnym momencie remake różnił się od oryginału, a nie o to chodzi przy remake'u, by całkowicie pójść w innym kierunku. Taki jest reboot. Porównując remake SS do chociażby Dead Space to wygląda może słabo, ale zauważ, że taki fanowski remake Half Life na silniku Source od Half Life 2 jest wizualnie też mocno przestarzały, ale grywalność i klimat boskie. Prawie tak samo dobre odświeżenie jak pierwowzór co jest cudem w przypadku remaków, które prawie zawsze tracą esencję magii i unikalność pierwowzoru. Remake System Shock podobnie jak Black Mesa to zdecydowanie styl retro, a nie nowoczesny remake jak chociażby Resident evil 2, który jest całkowicie inną grą od wersji z lat 90'.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-05-10 18:15:22
10.05.2023 19:04
Persecuted
7.2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

zmieniali wizję gry, bo stwierdzili, że zbyt mocno w pewnym momencie remake różnił się od oryginału, a nie o to chodzi przy remake'u, by całkowicie pójść w innym kierunku.

I moim zdaniem to był błąd. Bo rolą remake'u jest nie tyle jak najwierniejsze przeniesienie oryginału na nową technologię, co raczej osiągnięcie tych samych celów, które kiedyś osiągał oryginał, ale przy pomocy współczesnych technik, standardów designu i technologii. Innymi słowy, twórcy remake'u muszą rozebrać klasyka na części pierwsze i zadać sobie pytanie, dlaczego dany aspekt oryginału działał, czemu służył i jaki efekt próbował wywoływać. Jeżeli dany element da się zachować w remake'u bez większych zmian i bez szkody dla całości, bo nadal się sprawdza w swojej roli, to spoko (patrz np. zarządzanie ekwipunkiem w nowszych odsłonach i remake'ach Resident Evil), ale w innym wypadku potrzebna jest zmiana.

No i w System Shock'u design lokacji bardzo potrzebował gruntownej zmiany. W oryginale miejscówki wyglądały w taki tunelowy i kanciasty sposób, bo grę napędzała dosyć prymitywna z dzisiejszej perspektywy technologia i inaczej się po prostu w tamtych czasach nie dało. Niemniej, projektantom mimo wszystko udało się wtedy sprawić, by te lokacje spełniały swój cel, to znaczy budowały dla gracza iluzję przebywania wewnątrz futurystycznej stacji kosmicznej.

A jak to, z tej perspektywy, wygląda dzisiaj? Tragicznie. Nawet nie chodzi o brzydotę tych lokacji, ale ich labiryntowość i w większości przypadków zupełny brak logiki (np. ślepe korytarze prowadzące donikąd, tajne pokoje, losowo rozrzucone po stacji beczki z radioaktywnymi chemikaliami itp.). Kto przy zdrowych zmysłach zaprojektowałby stację kosmiczną w taki sposób i po co? W to się po prostu nie da uwierzyć i przez to całą iluzję oraz immersję szlag trafia. Stacja kosmiczna powinna wyglądać jak w Alien Isolation, Dead Space 2, Prey, Titan Station itp, a nie jak tor przeszkód dla owczarków niemieckich.

Najwierniejsi fani oryginału pewnie remake pokochają, współcześni odbiorcy się odbiją i na tym się skończy wskrzeszenie marki...

post wyedytowany przez Persecuted 2023-05-10 19:10:59
10.05.2023 20:21
Herr Pietrus
7.3
Herr Pietrus
224
Ficyt

Akurat geometrii, jako jednej z niewielu rzeczy, bym się nie czepiał, a na pewno nie czepiałbym się w pierwszej kolejności. W Operencji czy StarCrawlers klasyczne poruszanie a'la dungeon crawler aż tak nie przeszkadza i nie jest to rozwiązanie o wiele gorsze niż swobodny ruch w Bard's Tale IV.
Za to tragiczne UI, sterowanie, pseudo-pixel art, koszmarna walka melee, czy wspomniany przez Persecuteda sposób wypełnienia treścią tej kanciastej przestrzeni... Totalna nisza dla masochistów, niczym dungeon crawlery z walką w real time... miało być bardziej współcześnie, a wyszedł niestrawny, graficzny remake archaicznych mechanik sprzed ćwierćwiecza.

I moim zdaniem to był błąd. Bo rolą remake'u jest nie tyle jak najwierniejsze przeniesienie oryginału na nową technologię, co raczej osiągnięcie tych samych celów, które kiedyś osiągał oryginał, ale przy pomocy współczesnych technik, standardów designu i technologii.
+1 :)
Ja bym naprawdę chętnie poznał tego legendarnego System Schocka, no ale w takim wydaniu? No, thanks...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-05-10 20:27:41
10.05.2023 20:46
7.4
1
boy3
106
Senator

Ale marudzicie, o matko

Wyobrażacie sobie ze ludzie jakoś grali w orginał?

11.05.2023 09:11
Persecuted
7.5
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Wyobrażacie sobie ze ludzie jakoś grali w orginał?

Tak, ale to było 30 lat temu, gdy panowały inne standardy, a ludzie mieli inne oczekiwania. Kiedyś nawet Wolfenstein 3D był objawieniem, bo przecież 3D i możliwość wejścia w świat gry jak nigdy wcześniej. Dzisiaj to już na nikim wrażenia nie robi, a labirynt zbudowany z kątów prostych nie tworzy tak dobrej iluzji nazistowskiego zamku, jak robił to jeszcze kilka dekad temu.

post wyedytowany przez Persecuted 2023-05-11 09:12:08
11.05.2023 13:05
Wiedźmin
7.6
Wiedźmin
37
Senator

Trzeba mieć na uwadzę, że dla tego studia ten remake to w zasadzie pierwszy samodzielny projekt, który robią od zera. Wcześniej zajmowali się tylko miękkimi remasterami oferując delikatny lifting wizualny i sprawne działanie gier na nowych systemach.

To oni byli odpowiedziali za remastery tych klasyków z lat 90':
System Shock 1, Forsaken, Blood 1, Turok 1 i 2, Shadowman, Blade Runner, PowerSlave, Quake 1, a w drodze kolejne jak chociażby SIN.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-05-11 13:09:19
11.05.2023 09:24
9
odpowiedz
Sebcza_k
21
Pretorianin

Ale babol

11.05.2023 10:45
10
odpowiedz
Daweon
37
Chorąży

Bardzo czekam na tę grę, bo po pierwsze, dwójka jest rewelacyjna, a po drugie, immersive simów jest ostatnio jak na lekarstwo. Niestety wszystkie zawirowania wokół produkcji sprawiają, że bardzo się boję o jakość tego remake'u i nie nastawiam się na nic wielkiego. Oby mnie zaskoczyli.

11.05.2023 10:54
Maniek9012
11
odpowiedz
Maniek9012
62
Pivot to Profit

Chyba latynoska opera mydlana pt. "NightDive robi remake System Shock'a kilka lat przy okazji klepiąc kilkanaście projektów po drodze w tym samym czasie" dobiegnie końca. Nareszcie.
Oczywiście przez to że studio wodziło za nos ludzi z produkcją czy aktualizacjami projektu to moich pieniędzy na premierę nie dostaną, przypomnę tylko że w pewnym momencie ludzie oskarżali NightDive o wyłudzenie pieniędzy właśnie przez to że studio nie przekazywało na bieżąco informacji z produkcji.

11.05.2023 13:08
claudespeed18
12
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

Szkoda, że zmienili styl graficzny na nieco żywsze kolory i bardziej zblurowany ale i tak czekam sprawdzić co z tego wyjdzie bo w grałem tylko w SS2.

11.05.2023 17:55
WolfDale
😍
13
odpowiedz
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Nie mogę się już doczekać, mam nadzieję że ten termin będzie już ostatnim. Bo w demie już tak wylizałem ściany, że aż tekstury zaczęły się ścierać.

Wiadomość Po niemal 8 latach męki fanów System Shock Remake wreszcie dobiegną końca