Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cities Skylines 2 powstaje na Unity; gracze dowodzą, że to dobra nowina

08.03.2023 16:19
dzl
1
3
dzl
96
John Yakuza

Skoro zaś o tym mowa, w dyskusji przewinęło się kilka komentarzy obstających za tym, że Unity bardziej sprzyja tworzeniu modyfikacji aniżeli Unreal Engine 5, który w praktyce jest bardziej skomplikowany.

Do tworzenia assetów C:S ma swoje narzędzie, ewentualnie można importować modele z chociażby 3DMaxa więc to nie kwestia narzędzi, bo te można napisać od nowa.

Po prostu Unreal nie jest zbytnio podatny na zewnętrzne modyfikacje. To bardzo hermetyczny (z braku lepszego słowa) silnik, który pozwala nawet na szyfrowanie plików. W takim wypadku jakiekolwiek ingerencje w kod są prawie niemożliwe, choć developer może stworzyć narzędzia, które w jakimś stopniu na to pozwalają, ale jest to ciągle mocno ograniczone. Unity pod tym względem jest dużo bardziej elastyczne, i można dzięki temu tworzyć mody do gier, których twórcy nawet nie udostępnili oficjalnych narzędzi.

08.03.2023 16:23
Bezio1292
2
odpowiedz
Bezio1292
31
Chorąży

Ciekawy jestem czy wykorzystają Unity DOTS przy tworzeniu gry.
Dobrze zaimplementowane potrafi dać niezłego boost''a dla wydajności.

08.03.2023 16:26
3
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
mdradekk
102
Konsul

Kwestia popracowania nad nim. Bo, że potrafi świetnie wyglądać to już widzimy na Sons of the Forest.
Mam nadzieję, że Paradox przyłoży się bardziej do tego aspektu. Grałem na GTX570, fajnie, ale w pewnym momencie zaczynało chrupać. Przesiadłem się na GTX1060 - mówię, będzie super chodzić. W pewnym momencie zaczęło już chrupać.
Kolejne miasto zacząłem na RTX3060ti - mówię, no nie ma bata, teraz to pozamiata. Guess what ;)

08.03.2023 17:03
Rumcykcyk
3.1
1
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Gry Paradoxu nigdy nie były nastawione na mocne grafiki tylko tutaj trzeba kierować się w stronę mocnego procka, ramów i ssd.

08.03.2023 17:45
3.2
1
zanonimizowany1255967
72
Generał

Bo wymagania City skyline rosną wraz z miastem, tak już ta gra ma, chyba że w dwójce przeniosą część obliczeń na GPU i wszystkie wątki CPU ale będzie i tak duża różnica miedzy pustą mapą a miastem po horyzont

post wyedytowany przez zanonimizowany1255967 2023-03-08 17:45:41
09.03.2023 02:56
3.3
2
Tasdeadman
45
Generał

Nie dziwne, że po zmianie GPU nie zmienia ci się wydajność gry, która obciąża głównie procesor.

10.03.2023 06:39
3.4
Mepik
2
Junior

Od razu widac jak sie znasz na komputerach po twoim komentarzu ??

14.03.2023 00:48
3.5
gerth
106
Konsul

Masakra... Kolego, do dużego miasta (zwłaszcza z modami) potrzeba CI przede wszystkim dużo RAM, RAM i jeszcze raz RAM - owszem można grać i na 8GB ale wtedy będzie chrupać bo 2/3 miasta będzie zapisane na dysku (pamięć wirtualna).
Sensowne minimum dla fana Cities Skylines to 32GB RAM.

post wyedytowany przez gerth 2023-03-14 00:49:32
08.03.2023 18:37
Szefoxxx
4
4
odpowiedz
Szefoxxx
75
Doradca

Kiedy ludzie się w końcu nauczą, że silnik nie ma znaczenia tylko ludzie którzy robią grę i ich decyzje.

I znowu jakaś lista bzdur od internautów, którzy nie mają pojęcia o czym piszą i wymyślają kompletne bzdury, jak choćby o rzekomych wysokich wymaganiach ue5, gdzie ue5 ma nie wyższe wymagania niż ue4, to kwestia wyłącznie decyzji twórców jakie techniki użyją.

Tak ogólnie to gracze nawet nie powinni się interesować na jakim silniku jest gra, to nie ma dal nich żadnego znaczenia.

08.03.2023 23:18
Nerka
😢
5
odpowiedz
Nerka
156
Generał

Mogą to nawet robią na silniku Call of Duty,tylko błagam niech ogarną ruch uliczny bez modów.

09.03.2023 08:16
Wronski
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wronski
17
Generał

Zaraz, moment, a dlaczego powstawanie gry na silniku Unity mialobyc rozczarowaniem?
Ten silnik sie wciaz rozwija jest w stanie pokazac ze jest rownie dobry co UE.
Obserwuje wiele indie gier powstajacych wlasnie na Unity, UE czy nawet Godocie i moge powiedziec ze sporo osob rzuca sie na UE nie majac zielonego pojecia o silniku przez co gry wygladaja tragicznie.
Uwazam osobicie ze UE jest dosc skomplikowanym silnikiem i bez odpowiedniej optymalizacji to nawet 4090 sobie nie poradzi i to nie jest zart.
Unity jest na tyle elastyczny ze mozna na nim sporo zrobic, latwo przenosci miedzy soba pliki czy importowac je, optymalizacja jest stosunkowo latwa do implementacji i calkiem przyjazny interfejs w edytorze, moze jedyny problem to C# ale i to jest do ogarnieca.
Sons of the Forest dziala na Unity i jakos specjalnie nie widze narzekan ze gra dziala na nim, mysle ze to dobry silnik na sequel Cities.

09.03.2023 08:45
aope
6.1
aope
191
Corporate Occult

UE zjada Unity w zasadzie pod każdym względem. Jednym z nielicznych wyjątków są gry 2D, tutaj zaiste Unity może być lepszym wyborem względem najnowszego UE.

09.03.2023 09:49
Wronski
6.2
Wronski
17
Generał
Wideo

Obejrzyj sobie porownanie silnikow i powiedz mi gdzie on go zjada, moze w oswietleniu ale wydajnosciowo sa do siebie podobne.
Spokojnie moga ze soba rywalizowac, ja i tak wybiore Unity ze wzgledu na jego interfejs.

https://www.youtube.com/watch?v=sMIi_Z33pkw
https://www.youtube.com/watch?v=dL_bJ1wDcH0

09.03.2023 08:51
elathir
7
1
odpowiedz
elathir
97
Czymże jest nuda?

Dla mnie może chodzić na czymkolwiek byleby lepiej wspierało multithreading. Single CPU to straszne marnotrawstwo dzisiaj.

Wiadomość Cities Skylines 2 powstaje na Unity; gracze dowodzą, że to dobra nowina