Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Redfall próbuje nas kupić klimatycznymi lokacjami na nowym zwiastunie

19.02.2023 10:55
Link
👎
1
2
Link
11
Generał

Podoba mi się ten system "alternatywny świat".

Ale boli mnie ten fakt...

Mimo że produkcja Arkane Studios nastawiona jest głównie na zabawę w kooperacji (maksymalnie do czterech graczy), Redfall będzie można ogrywać również w pojedynkę. Niestety, jakiś czas temu okazało się, że nawet do solowej rozgrywki potrzebne będzie stałe połączenie z Internetem, co wywołało wśród graczy spore niezadowolenie.

Wolałbym klasyczny single tak jak poprzednie produkty... To bez połączenie z Internetem...

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 10:56:20
19.02.2023 11:07
Mutant z Krainy OZ
2
odpowiedz
25 odpowiedzi
Mutant z Krainy OZ
249
Farben

I tak jestes caly czas podpiety do sieci, w czym tu problem?

19.02.2023 11:29
Link
2.1
2
Link
11
Generał

Mutant z Krainy OZ
Chodzi o projekty poziomów, a także żywotność gry na wypadek, jak będą zlikwidować serwery w przyszłość z powodu nieprzewidziane problemy. Możesz również zapomnieć o Redfall na GOG w przeciwieństwie do poprzednie produkty.

Obecność co-op ma wpływ na jakość projekty poziomów i misji, a także fabuły i klimat. Chociaż jeszcze nie wiem, jak naprawdę wygląda Redfall w ostatecznie wersji.

Gry single, a gry co-op i multi to są różne światy i jakości. Prawda?

To kwestia gustu. Jeśli chodzi o horrory i akcji-przygodowe, ja gustuję tylko w gry single.

Chyba że rozwiązanie single w Redfall będzie zbliżony do Dark Souls i Elden Ring. Czas pokaże.

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 11:33:32
19.02.2023 13:30
2.2
tynwar
81
Senator

Dokładnie tak jak link napisał, podam jeden z takich przykładów gdzie wciska się multiplayera do gry czy to mającej być niby singleplayer czy po prostu nowej gry, ale z serii gier typowo singleplayer(podam właśnie taki przykład): The elder scroll online. Zupełnie inna gra, jedyne co łączy tę grę z klasycznymi singleplayer, to świat, a mówię, że zdecydowanie gorzej wypada przy innych normalnych TES-ach, wystarcz pograć 10 min i zobaczysz mnóstwo ograniczeń względem normalnych części.
Serio jest mnóstwo gier, które są po prostu gorszej jakości, a są to gry, które próbują być singleplayer, a są pseudo-singleplayer, dostosowane pod coopa, co zwyczajnie wpływa na jakość.

19.02.2023 13:46
Link
2.3
Link
11
Generał

tynwar
Wyjątki od reguły to przykładowe gry FromSoftware takich jak Dark Souls i Elden Ring. Nadal przypominają klasyczne gry single, choć też zawierają elementy co-op i PvP, ale są tylko opcjonalne dodatki i nie przeszkadzają w doświadczeniu single. Jako samotny gracz nie traciłem zbyt dużo i za to FromSoftware należą się brawa. Lubię takie rozwiązanie.

Za to denerwuje mnie fakt, że w grze Dead Space 3 nie mam dostępu do kilku etapów (opcjonalne), bo są dostępne tylko dla trybie co-op. Widziałem w filmiku, że jedna z misji co-op oferuje coś unikalnego i opowiada o przeszłość pewien żołnierz, czego nie ma w single. Problem polega na tym, że nie mam kogoś do rozgrywki co-op przez cały czas. Nieznane graczy dla co-op w single tylko psują klimatu.

Też obawiam się, że w Redfall jako samotny gracz nie mam dostępu do wszystkie atrakcji z powodu elementy co-op.

Dlatego nie lubię gry single pomieszane z elementy co-op, bo często będą jakieś ograniczenie dla single.

Szkoda, bo projekty poziomów w zwiastunie Redfall wyglądają naprawdę interesujące i budzą we mnie apetyt do eksploracji.

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 13:49:43
19.02.2023 14:32
JohnDoe666
2.4
JohnDoe666
55
Legend

Tylko że nie chodziło o to czy lubisz elementy co-op tylko o to że przeszkadza Ci wymóg połączenia z internetem. Bo o tym czy Redfall będzie gorszym doświadczeniem single niż w co-op nie wiesz. Takie Gears 5 jest równie genialne w singlu co w co-op.

19.02.2023 14:40
2.5
grabeck666
75
Senator

tynwar

Nie ma to jak porównywać grę MMO do singlowego RPG i narzekać, że nie jest tej samej jakości co singlowy RPG...

19.02.2023 15:15
2.6
2
Jerry_D
57
Senator

"I tak jestes caly czas podpiety do sieci, w czym tu problem?"
Nie działa ci net? Spadaj na drzewo, nie pograsz sobie.
Twórcom padł serwer? idź w cholerę, nie pograsz sobie.
Gdziekolwiek pomiędzy serwerami gry, a twoim komputerem występuje problem z siecią i co 10 min wywala cię z gry, bo tracisz połączenie z serwerem? Nie nasz problem, u nas działa.
Za parę lat zechcesz sobie grę odświeżyć? Toś się chyba z głupim na mózgi zamienił. Dawno serwery wyłączyliśmy, chcesz pograć, masz kupić naszego najnowszego "super hiciora", a nie grać w starocie.

Faktycznie, gry wymagające stałego podłączenia do sieci to prawdziwy luksus, po prostu żyć nie umierać (tylko grać)!

19.02.2023 15:20
Link
2.7
Link
11
Generał

JohnDoe666
przeszkadza Ci wymóg połączenia z internetem
To jedno, bo oferuje tryb dla pojedynczy gracz i nigdy nie jestem fanem takiego rozwiązanie. Nie będę popierał takiego wymóg i będę tego potępiał. Jest tak samo rak co Denuvo w moim odczucie. Jerry_D ładnie to wyjaśnił.

Przecież Dark Souls można grać w trybie offline, jak tylko odpowiednie ustawiasz STEAM. Więc czemu nie można to samo w Redfall? Pewnie chodzi o projekty całej gry i stąd te moje obawy.

Pamiętasz Hitman z roku 2016? Kiedyś to dodali do sklepu GOG, ale szybko to wycofali, bo okazało się, że też potrzebuje połączenie z serwery producenci ze względu na pewne zawartości niedostępne w trybie offline. Więc nie chcę, by będą produkować coraz więcej takich typu gry single. Będę potępiał takich praktyki.

Redfall będzie gorszym doświadczeniem single
O to też pisałem.

Gears 5? Niestety nie miałem okazję zagrać w to, ani w trybie co-op, więc nie mogłem tego wiedzieć.

Jerry_D
+1

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 15:30:13
19.02.2023 15:24
JohnDoe666
😉
2.8
JohnDoe666
55
Legend

Gdziekolwiek pomiędzy serwerami gry, a twoim komputerem występuje problem z siecią i co 10 min wywala cię z gry, bo tracisz połączenie z serwerem? Nie nasz problem, u nas działa.
Aaaaaa, to teraz rozumiem czemu tak mało popularne są gry online, po prostu ciągłe problemy o których piszesz uniemożliwiają istnienie takich gier. Z tego właśnie powodu Fortnite, CoD Warzone, PUBG, Overwatch 2, Apex Legends czy World of Warcraft to tak niszowe tytuły.

Jest tak samo rak co Denuvo w moim odczucie.
Reasumując wychodzi na to że rakiem jest w Twoim mniemaniu wszystko co zabezpiecza przed złodziejami. Ciekawe :).
Przecież Dark Souls można grać w trybie offline, jak tylko odpowiednie ustawiasz STEAM. Więc czemu nie można to samo w Redfall?
No bo w Redfall pełni to pewnie również funkcję zabezpieczenia antypirackiego.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2023-02-19 15:29:25
19.02.2023 15:32
Link
2.9
1
Link
11
Generał

JohnDoe666
Aaaaaa, to teraz rozumiem czemu tak mało popularne są gry online, po prostu ciągłe problemy o których piszesz uniemożliwiają istnienie takich gier. Z tego właśnie powodu Fortnite, CoD Warzone, PUBG, Overwatch 2, Apex Legends czy World of Warcraft to tak niszowe tytuły.
Źle wybrałeś te tytuły dla porównanie. Te gry istnieją głównie dla rywalizacji. Jak ktoś chce grać w multi, to multi.

Ale single to jednak single, więc nie ma prawa mieć stałe połączenie z Internetem za wyjątkiem pobieranie aktualizacji i instalacji gier. Koniec i kropka! Czemu tak się bronisz takiego rozwiązanie?

Reasumując wychodzi na to że rakiem jest w Twoim mniemaniu wszystko co zabezpiecza przed złodziejami. Ciekawe :)
Wszystko jasne. Czyli kolejny, wredny troll, co popiera wszelkiego rozwiązanie DRM i wierzy w propagandy wydawcy gier. W takim razie kończę dyskusji z Tobą, bo nie chcę marnować więcej czasu na kogoś takiego jak Ty. Nawet pominąłeś moje obawy o jakość projekty poziomów.

Denuvo dla mnie może istnieć, ale przez tylko rok i nic więcej. Zamykam tematu.

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 15:46:49
19.02.2023 15:46
JohnDoe666
2.10
JohnDoe666
55
Legend

Bardzo głupie to porównanie. Te gry istnieją głównie dla rywalizacji. Jak ktoś chce grać w multi, to multi.
A czemu głupie? Mój przedmówca opisał jako wadę tego rozwiązania problemy techniczne wynikające z ciągle nie działającego internetu, więc jest oczywiste że te problemy powinny równie mocno, a nawet jeszcze mocniej wpływać negatywnie na gry multiplayer które nie tylko wymagają połączenia ale są znacznie bardziej wyczulone na jego stabilność. I oczywistym jest iż popularność takich gier wskazuje na to jakim bullshitem jest ten argument.
Ale single to jednak single, więc nie ma prawa mieć stałe połączenie z Internetem za wyjątkiem pobieranie aktualizacji i instalacji gier. Koniec i kropka!
Jakimś specjalistą nie jestem ale prawo raczej tego nie zabrania.
Czemu tak się bronisz takiego rozwiązanie?
Twierdzę że developer/wydawca ma prawo tak się zabezpieczać przed złodziejami jak uważa za słuszne.
Wszystko jasne. Czyli kolejny idiota, co popiera wszelkiego rozwiązanie DRM i wierzy w propagandy.
Propaganda? Hehe, najbardziej właśnie gardzę dorabianiem ideologii do kradzieży i robieniem ze złodziei rewolucjonistów. Żenada.

19.02.2023 16:06
Link
2.11
3
Link
11
Generał

JohnDoe666
A czemu głupie? Mój przedmówca opisał jako wadę tego rozwiązania problemy techniczne wynikające z ciągle nie działającego internetu, więc jest oczywiste że te problemy powinny równie mocno, a nawet jeszcze mocniej wpływać negatywnie na gry multiplayer które nie tylko wymagają połączenia ale są znacznie bardziej wyczulone na jego stabilność. I oczywistym jest iż popularność takich gier wskazuje na to jakim bullshitem jest ten argument.
Zapomniałeś, że nie wszyscy grają w gry multi. Niektórzy pobierają gry single z sklepu GOG, instalują to w laptopie i jeździli do miejsce, gdzie tam nie ma połączenie z Internetem i potem mogą tam spokojnie pograć. Nie wszyscy muszą mieć stałe połączenie z Internetem.

No, niektórzy lubią zbierać ulubione gry do kolekcji i potem za parę lat wrócą do starych tytułów, a serwery wydawcy gier przecież nie będą wieczne.

ale prawo raczej tego nie zabrania
Może, ale jak mam wybór, to wolę kupić gry w sklepie GOG, a nie Epic Games razem z DRM. Głosujemy portfelem.

Hehe, najbardziej właśnie gardzę dorabianiem ideologii do kradzieży i robieniem ze złodziei rewolucjonistów. Żenada.
Porównujesz uczciwe gracze, co kupują i zbierają gry single do kolekcji do poziomu złodzieje? Urocze.

Zapomniałeś, że piraci bez problemu ściągają gry single i mogą to spokojnie pograć, a my uczciwe klienci musimy znosić Denuvo.

Dla przykładu, ja mam wersja pudełkowa Penumbra i inne gry po polsku, kiedy na STEAM i GOG są tylko po angielsku. Oczywiście te gry kupiłem uczciwie. Ale są na DVD, a napędy DVD przecież nie będą wieczne, więc nie mogę zrobić kopia zapasowa na dysku HDD/SSD z powodu DRM. Po prostu wspaniałe.

UbiSoft też później czy prędzej kiedyś zamkną serwery dla Might and Magic X, Settlers 7 i inne gry. Jak tylko uznają, że nie opłaca się utrzymywać serwery dla wybrane gry. To tylko kwestia czasu. Nic nie jest wieczne.

Więc daj się spokój z bronienie "trwałe połączenie z Internetem" dla gry single, bo to jest szkodliwe i toksyczne dla uczciwe klienci, a nie tylko dla piraci.

To, że Tobie nie obchodzi cały ten problem nie znaczy, że inni też nie muszą się martwić o to. My mamy prawo wyrazić sprzeciwu.

Zapamiętaj to, serwery dla gry single nie będą wieczne w przeciwieństwie do gry single bez DRM. Wielu gry multi też zostali zamknięcie z powodu małej popularności i ... mało zysku pieniędzy.

Może stare gry nie będą działać poprawnie na nowszy Windows i PC, ale da się naprawić za pomocą fanowskie łatki. Ale serwery dla gry single to już o wiele trudniej i być może niemożliwe do naprawienie. Nie licz na to, że wszyscy wydawcy gier po prostu zdejmą te zabezpieczenie z upływem czasu. Twórcy Hitman mają w nosie, jeśli chodzi o sklepu GOG. Nie wszyscy będą udostępnić narzędzie do stworzenie niezależne serwery dla fanów. Nie zapominaj o tym.

Dlatego jako sentymentalny gracz nie będę popierał takiego rozwiązanie. Będę wspierał twórcy gier w miarę możliwości, ale nie będę wspierać DRM i wszelkie rozwiązanie "trwałe połączenie z Internetem" dla trybu samotny gracza.

Prawdopodobieństwo skreślam Redfall z listy i wolę grać w klasyczne gry single takich jak Hollow Knight Siksong.

Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077 i inne gry już udowodnili, że dla trybu samotny gracz nie potrzebują kontrowersyjne rozwiązanie.

Dość długo pisałem, więc muszę kończyć. Dość marnowanie czasu. Piszę tutaj tylko dlatego, że inni (nawet nowi czytelnicy) na forum też czytają.

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 17:13:17
19.02.2023 16:40
2.12
3
Jerry_D
57
Senator

"Z tego właśnie powodu Fortnite, CoD Warzone, PUBG, Overwatch 2, Apex Legends czy World of Warcraft to tak niszowe tytuły."
Ale chyba odróżniasz tytuły wyłącznie multi (albo przede wszystkim multi, jak CoD z krótką kampanią single i naciskiem na tryby sieciowe), gdzie decydując się na grę, przyjmujesz ją z całym "dobrodziejstwem inwentarza" i świadomie godzisz się, że mogą wystąpić różnego rodzaju problemy z serwerami/siecią, które mogą sprawiać problemy w czasie gry, bo te problemy są nierozerwalnie związane z tym typem rozgrywki. tytuły single z wymogiem połączenia z siecią to coś całkiem innego. Tutaj te problemy nie występują, bo taka jest natura trybu gry, tylko przez widzi mi się twórców.

"Reasumując wychodzi na to że rakiem jest w Twoim mniemaniu wszystko co zabezpiecza przed złodziejami.
No bo w Redfall pełni to pewnie również funkcję zabezpieczenia antypirackiego."
Wszystko pięknie, tylko dlaczego przez te zabezpieczenia często najbardziej cierpią uczciwi gracze, a piraci grają bez problemu?

Takie 3 przykłady:
Colin 3 miał ciekawe zabezpieczenie, na piracie po pewnym czasie samochód znacznie gorzej skręcał, biegi nie zawsze chciały się zmieniać i pojazd stawał się bardzo podatny na uszkodzenia. Problem w tym, że w grze był błąd sprawiający, że problem dotykał użytkowników oryginalnej gry. Pamiętam jak dziś, kiedy na pierwszym OS-iw w Hiszpanii straciłem 1 koło i opony na 3 pozostałych. Dopiero później wyszła łatka. Ogólnie, z perspektywy czasu, uważam to zabezpieczenie za dość pomysłowe, ale wierz mi, wtedy nie było mi do śmiechu.

Przygodówka Zegarmistrz miała, zdaje się, niezłe problemy z zabezpieczeniami, gdzie najpierw nie dało się ukończyć, a po łatce chyba tylko raz i przy ponownych podejściach znów gry nie dało rady przejść.

Niesławny StarForce w Splinter Cell Chaos Theory. Zainstalowałem grę, próbuję odpalić. To teraz podaj kod. Gdzie ten kod? Oczywiście nadrukowany na płycie, zamiast gdzież w pudełku, albo na instrukcji. Dobra, wyjmuję płytę, wklepuję kod, klikam OK. I kolejny komunikat - ej, użytkowniku, a gdzie płyta, bo bez płyty się nie bawimy. Wkładam płytę. I znów komunikat - hej, ty złodzieju, masz na komputerze zainstalowany program do emulacji napędów. Nie uruchomisz gry, ty zbrodniarzu. Podkreślam, nie uruchomiony, tylko zainstalowany. Normalnie ubaw po pachy. Męczyłem się z tym jak głupi, aż w końcu poszedłem po rozum do głowy i do oryginału wrzuciłem cracka. Wszystkie problemy zniknęły jak ręką odjął.

Więc trudno mi się dziwić, że wielu ludzi nie lubi żadnej formy inwazyjnych zabezpieczeń.

"Mój przedmówca opisał jako wadę tego rozwiązania problemy techniczne wynikające z ciągle nie działającego internetu, więc jest oczywiste że te problemy powinny równie mocno, a nawet jeszcze mocniej wpływać negatywnie na gry multiplayer które nie tylko wymagają połączenia ale są znacznie bardziej wyczulone na jego stabilność."
Patrz odpowiedź do pierwszego cytatu.

post wyedytowany przez Jerry_D 2023-02-19 16:41:33
19.02.2023 16:51
JohnDoe666
2.13
JohnDoe666
55
Legend

Zapomniałeś, że nie wszyscy grają w gry multi. Niektórzy pobierają gry single z sklepu GOG, instalują to w laptopie i jeździli do miejsce, gdzie tam nie ma połączenie z Internetem i potem mogą tam spokojnie pograć. Nie wszyscy muszą mieć stałe połączenie z Internetem.
I nie wszyscy muszą grać w Redfall.
Może, ale jak mam wybór, to wolę kupić gry w sklepie GOG, a nie Epic Games razem z DRM. Głosujemy portfelem.
No dokładnie, należy głosować portfelem. Jak widać developerzy ciągle uważają takie czy inne zabezpieczenia antypirackie za opłacalne, więc póki co przeciwnicy zabezpieczeń ewidentnie to głosowanie przegrywają.
Zapomniałeś, że piraci bez problemu ściągają gry single i mogą to spokojnie pograć, a my uczciwe klienci musimy znosić Denuvo.
Czasem ściągają a czasem nie, a czasem gra się zdąży fajnie sprzedać zanim dorwą się do niej złodzieje. Za to obowiązkowy online jest zabezpieczeniem zwyczajnie lepszym.
Więc daj się spokój z bronienie "trwałe połączenie z Internetem" dla gry single, bo to jest szkodliwe i toksyczne dla uczciwe klienci, a nie tylko dla piraci.
No to wystarczy że zaproponujesz wydawcom rozwiązanie które zabezpieczy ich przed złodziejami a nie będzie uderzało w uczciwych graczy, jestem pewien że wezmą takie rozwiązanie w ciemno i jeszcze sporo zarobisz.
To, że Tobie nie obchodzi cały ten problem nie znaczy, że inni też nie muszą się martwić o to. My mamy prawo wyrazić sprzeciwu.
Ależ mnie ten problem obchodzi bardzo. To że w tej branży istnienie złodziei uważa się za coś normalnego, często się ich nawet nie ściga, a "tych złych" robi się z developerów próbujących desperacko zabezpieczyć owoc swojej pracy to jest żenujące i to jest patologia.
Twórcy Hitman mają w nosie, jeśli chodzi o sklepu GOG.
Do czego mają pełne prawo.

tytuły single z wymogiem połączenia z siecią to coś całkiem innego. Tutaj te problemy nie występują, bo taka jest natura trybu gry, tylko przez widzi mi się twórców.
Tak jak pisałem wyżej jest to bzdura ponieważ popularność wskazanych przeze mnie tytułów pokazuje jak bardzo wyolbrzymiasz problem. Zwłaszcza że do gry multi połączenie musi być stabilne, do gry single wystarczy zazwyczaj jakiś byle jaki hotspot z telefonu bo gra nie musi na bieżąco wymieniać ogromnych ilości informacji z serwerem. To o czym pisałeś to nie tyle problem co pretekst.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2023-02-19 17:00:03
19.02.2023 17:41
Link
2.14
1
Link
11
Generał

Jerry_D
Masz rację, ale nie warto odpisać na JohnDoe666 już więcej. Bo to toksyczny fanatyk DRM, więc dyskusji z nim to strata czasu i zdrowe nerwy. Dość już długo pisałem, więc nie zamierzam odpisać na jego odpowiedź już więcej, bo to nie ma sensu. On nie zmieni zdanie i tyle.

Wolę, by Denuvo i inne rozwiązanie nie pozostają w gry single na stałe. Mogą zostać tak długo, aż gry osiągną zadowalające wyniki sprzedaży, wtedy dopiero producenci zdejmą Denuvo z gry. Tak jak było z Dying Light 2 i wielu gry. Piraci z ubogie portfeli najwyżej poczekają i tak pograją w inne gry. Co do Redfall, to prawdopodobieństwo skreślam z listy "muszę zagrać", jeśli jakość single będzie słaba i odczuwalna ograniczona.

Wszelkie rozwiązanie "trwałe połączenie z Internetem" typu Hitman jestem całkowicie przeciwny i przynajmniej nie jesteś sam.

Niech JohnDoe666 pisze dalej, co chce, ale nie zmienię zdanie i nie będę już więcej czytał jego kontrowersyjne poglądy.

Miłego grania.

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 17:46:32
19.02.2023 17:44
2.15
3
Jerry_D
57
Senator

"jest to bzdura ponieważ popularność wskazanych przeze mnie tytułów pokazuje jak bardzo wyolbrzymiasz problem."
To, że się upierasz porównywać gry multi (w których połączenie jest konieczne i trzeba się pogodzić z ewentualnymi problemami z połączeniem) z grami single z wymogiem połączenia z siecią (które technicznie nie jest wymogiem do gry w singlu) jest bzdurą i pokazuje jak bardzo lekceważysz problem.

Twórcy (albo wydawcy, bo nie zawsze wszystko zależy od samych twórców) traktują gracza jak szmatę, jak zwykłego złodzieja, bo każdy gracz, jak tylko będzie miał okazję, to ich "dzieło" na bank ukradnie, a ty jeszcze takich zachowań bronisz. Z mojego punktu widzenia to syndrom Sztokholmski. Tak długo stykałeś się z takimi akcjami, że się z nimi identyfikujesz i przejmujesz ich punkt widzenia (ci wszyscy biedni twórcy muszą się bronić agresywnymi DRM-ami, bo inaczej im wszystko rozkradną). Ty rób jak chcesz, a ja też zrobię jak będę chciał i zagłosuję portfelem.

19.02.2023 18:22
Link
2.16
2
Link
11
Generał

JohnDoe666
Miałem nie pisać, ale zapomniałem dodać pewien przykład na koniec, żeby niektórzy na forum mogli to czytać i uświadomić.

Kupiłem niektóre gry bez DRM w sklepie CDP.pl i DESURA. Ale potem sklep CDP.pl i DESURA został zamknięty i zniknął z sieci, ale na szczęście zdążyłem zachować zakupione gry na moim dysku zewnętrzny. Całe szczęście.

Ale gdyby te gry mają DRM i konieczność połączenie z Internetem, to od razu przepadną na zawsze i już nigdy nie pogram w to. Dlatego jestem przeciwnik DRM i takie tam. Więc nie bądź zaskoczony, że trzymam moje poglądy.

Może STEAM ma bardzo długi żywotność i nie ma szansy, by upadnie tak szybko. Ale Gabe Newell też nie będzie żył wieczne i nikt nie wie, czy jego następca nie doprowadzi STEAM do spadek jakość? Tego nikt nie wie i nie ma 100% gwarancji co do żywotności wirtualne biblioteki, a szczególnie sklep GOG i jego niepewny przyszłość. Takie jest życie i nic nie jest wieczne.

Dlatego lepiej będzie dla wszystkich, jak gry single będą trzymać Denuvo i inne rozwiązanie DRM tylko tymczasowo (na przykład Dying Light 2), a nie trwałe. Żeby nikt z uczciwe klienci na tym nie ucierpi. Nikt nie chce uciekać do piractwo, bo gra z DRM nie działa.

Nawet jeśli niektórzy z graczy lubią ściągać piractwo, to nie są na tyle głupi, by nie wspierać twórcy gier pieniędzy. Bez wsparcie finansowe przecież nie będą kontynuacji ulubione gry, ani nowe gry, a nawet sklep może upadnie. Nie wszyscy są tacy głupi, czego Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 są najlepsze przykłady.

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 18:26:45
19.02.2023 18:32
JohnDoe666
2.17
JohnDoe666
55
Legend

Masz rację, ale nie warto odpisać na JohnDoe666 już więcej. Bo to toksyczny fanatyk DRM, więc dyskusji z nim to strata czasu i zdrowe nerwy.
Dokładnie, jestem też toksycznym fanatykiem alarmów samochodowych, monitoringów miejskich, bramek w sklepach i wszystkich zabezpieczeń które utrudniają życie złodziejom :).

To, że się upierasz porównywać gry multi (w których połączenie jest konieczne i trzeba się pogodzić z ewentualnymi problemami z połączeniem) z grami single z wymogiem połączenia z siecią (które technicznie nie jest wymogiem do gry w singlu) jest bzdurą i pokazuje jak bardzo lekceważysz problem.
Nie lekceważę problemu tylko twierdzę że go nie ma. Obowiązek połączenia z internetem w grach single nie wymaga dobrego, stabilnego łącza, wystarczy jakiekolwiek, jakość łącza nie wpływa znacznie na jakość gry. W dzisiejszych czasach praktycznie każdy zainteresowany gamingiem konsolowym czy pecetowym jakąś firmę dostępu do internetu posiada. W przypadku PC to w zasadzie 100% graczy bo na tej platformie w zasadzie nie istnieją pudełka. Umówmy się, ludzie nie dysponujący internetem dzisiejszych czasach mają większe problemy niż "nie zagram w gierkę".
Twórcy (albo wydawcy, bo nie zawsze wszystko zależy od samych twórców) traktują gracza jak szmatę, jak zwykłego złodzieja, bo każdy gracz, jak tylko będzie miał okazję, to ich "dzieło" na bank ukradnie, a ty jeszcze takich zachowań bronisz.
Bronię bo to działania normalne od dziesięcioleci w wielu branżach, nazywa się to prewencją.
Jak wyszedłeś z klubu zajarać to też wrzeszczysz na ochroniarzy którzy chcą sprawdzić czy masz pieczątkę? Jak jedziesz pociągiem to krzyczysz na kontrolera że traktuje cię jak złodzieja? Jak wchodzisz na stadion to plujesz na ochronę bo chcą sprawdzisz czy nie wnoszą butelki z wódą? W sklepie robisz awantury kiedy nalegają żebyś wychodząc przeszedł przez bramkę?
Na tych ludzi też się drzesz że traktują cię jak złodzieja?
Z mojego punktu widzenia to syndrom Sztokholmski. Tak długo stykałeś się z takimi akcjami, że się z nimi identyfikujesz i przejmujesz ich punkt widzenia
Rozumiem czym jest prawo własności i rozumiem że twórcy chcą zabezpieczyć swój produkt przed złodziejami. Myślę że dla uczciwych ludzi nie jest dużym problemem dać im taką możliwość.
Ty rób jak chcesz, a ja też zrobię jak będę chciał i zagłosuję portfelem.
Oczywiście, dlatego byle do 2 maja, będzie grane na premierę :).

post wyedytowany przez JohnDoe666 2023-02-19 18:39:26
19.02.2023 20:30
PersonifikacjaCienia
2.18

Mutant z Krainy OZ
Ja osobiście neta odpalam dopiero po pracy także nie, nie jestem cały czas podpięty do sieci :P

Link (+Jerry_D) vs. JohnDoe666
Wiecie bracia że oboje macie dużo racji ?
Nie chcę trzymać niczyjej strony w tym sporze ale napiszę tylko że choć dużo lepiej się czyta to osobiście wymuszanie połączenia z internetem do gier oferujących pełnoprawny tryb na jednego gracza jest jedną z bardziej podłych rzeczy którą Twórcy mogą uraczyć swoich klientów. Bardzo dobrze argumentował to Jerry_D

post wyedytowany przez PersonifikacjaCienia 2023-02-19 20:32:06
19.02.2023 20:42
JohnDoe666
2.19
JohnDoe666
55
Legend

Hehe, to jeszcze tylko spraw żeby złodzieje nie kradli a wtedy twórcy nie będą musieli wymagać żeby pecety podpięte do neta 24h na dobę były podpięte do neta 24h na dobę... Bo to przecież taki straszliwy problem :).

19.02.2023 23:43
2.20
2
Jerry_D
57
Senator

"Nie lekceważę problemu tylko twierdzę że go nie ma."
To zachęcam do zagrania w Hitmana 3 (czy teraz World of Assassination). Co jakiś czas zdarza mu się zgubić połączenie. Może obecnie nie jest to zbyt uciążliwe, ale krótko po premierze, z tego, co wiem, zdarzało się nagminnie (niezależnie od jakości łącz graczy).

Fajnie,, że u ciebie zawsze wszystko działa doświadczasz tylko pozytywnych stron powszechnego usieciowienia, ale twierdzenie, że żadnego problemu nie ma, bo nie widziałeś na własne oczy, to jak twierdzenie, że nigdy nie widziałeś na własne oczy Australii, więc ona nie istnieje

"Bronię bo to działania normalne od dziesięcioleci w wielu branżach, nazywa się to prewencją.
Jak wyszedłeś z klubu zajarać to też wrzeszczysz na ochroniarzy którzy chcą sprawdzić czy masz pieczątkę? Jak jedziesz pociągiem to krzyczysz na kontrolera że traktuje cię jak złodzieja? Jak wchodzisz na stadion to plujesz na ochronę bo chcą sprawdzisz czy nie wnoszą butelki z wódą? W sklepie robisz awantury kiedy nalegają żebyś wychodząc przeszedł przez bramkę?"

Kiepskie te analogie. Wszystko, co wymieniłeś, to zdarzenia jednorazowe. Żeby ta analogia miała sens, to kontroler musiałby cię sprawdzać co 5 min, przez całą podróż. Bo nie wiem, jakimi ty środkami transportu jeździsz, ale z mojego doświadczenia wynika, że gość sprawdza bilety raz, a potem przy kolejnych turach to tylko tych, co od ostatniego przejścia wsiedli. I nawet jak mnie akurat zapomni i zapyta drugi raz, to wystarczy powiedzieć "Już pan sprawdzał", żeby sobie przypomniał i nie zawracał głowy.

Ze sklepem to samo, przez bramkę przechodzisz raz, wychodząc i spoko. Żeby to miało odniesienie do gry, to by musiała być sytuacja, w której kupujesz odkurzacz i za każdym razem, gdy chcesz odkurzyć, musisz się meldować w sklepie,, żeby sprawdzili czy go rzeczywiście kupiłeś, a nie zwędziłeś cichaczem.

"Rozumiem czym jest prawo własności i rozumiem że twórcy chcą zabezpieczyć swój produkt przed złodziejami. Myślę że dla uczciwych ludzi nie jest dużym problemem dać im taką możliwość."
Ale nie rozumiesz czym są prawa konsumenta. Poza tym, ładnie tak oczerniać ludzi sugestiami, że jak ktoś ma problem z zabezpieczeniami utrudniającymi życie uczciwym użytkownikom, to znaczy, że pewnie sam jest złodziejem?

"to jeszcze tylko spraw żeby złodzieje nie kradli"
I znów ci złodzieje. Często cię w życiu okradali, że wszędzie widzisz złodziei? Normalnie złodziej za każdym krzakiem i każdy tylko czyha, żeby coś ukraść. To już jest chorobliwe. Tymczasem te miliony sprzedanych kopii Cyberpunka i Wiedźmina, dostępnych bez żadnych DRM-ów mówią, że jednak da się zrobić grę bez przeszkadzających uczciwym klientom zabezpieczeń i odnieść sukces sprzedażowy.

"żeby pecety podpięte do neta 24h na dobę były podpięte do neta 24h na dobę... Bo to przecież taki straszliwy problem"
Nie, przez większość czasu problemem nie jest to, żeby podpiąć sprzęt do sieci. Problemem jest traktowanie klienta, jak potencjalnego złodzieja i karanie go za to, że istnieją nieuczciwi ludzie (no chyba, że jesteś fanem odpowiedzialności zbiorowej), i to, że pirat może sobie trochę poczeka, ale będzie mieć większy komfort zabawy, niż ten uczciwy użytkownik.

Dobra,, nic już więcej nie będę pisał, bo ty masz swój własny świat w którym twórcy/wydawcy nie mogliby zrobić nic złego i choćby cię olali ciepłym moczem, to powiesz, że deszcz pada, a każdy klient to zwyczajny złodziej, który nigdy nie kupi czegoś, co może ukraść. Szkoda czasu, nerwów i klawiatury na to całe przegadywanie się.

20.02.2023 00:19
JohnDoe666
2.21
JohnDoe666
55
Legend

Kiepskie te analogie. Wszystko, co wymieniłeś, to zdarzenia jednorazowe.
Noooo, a stałe podpięcie do internetu to nawet nie jest jednorazowe zdarzenie. Jesteś podpięty do neta i tyle, i nic więcej nie musisz, gra nie wymaga od ciebie żadnej ingerencji.
Żeby ta analogia miała sens, to kontroler musiałby cię sprawdzać co 5 min
Gra nie wymaga od ciebie żadnych działań ani raz, ani co 5 minut, ani co 10 minut, ani co godzinę. Jest to kompletnie niezauważalne zabezpieczenie.
Ale nie rozumiesz czym są prawa konsumenta.
Nie, to ty nie rozumiesz. Masz jakieś wyimaginowane pojęcie o tym że wydawca ma względem ciebie jakieś obowiązki zanim zostaniesz klientem. Skoro takie zabezpieczenia powstają to są zwyczajnie legalne i twoim jedynym prawem jest nie kupić gry jeśli ci to nie pasuje.
Poza tym, ładnie tak oczerniać ludzi sugestiami, że jak ktoś ma problem z zabezpieczeniami utrudniającymi życie uczciwym użytkownikom, to znaczy, że pewnie sam jest złodziejem?
Zabezpieczenie niczego co nie utrudnia, zresztą sam to niżej napisałeś, ale do tego dojdziemy.
I znów ci złodzieje. Często cię w życiu okradali, że wszędzie widzisz złodziei?
Według ostatnich badań około 30% graczy pecetowych to złodzieje, w skali światowej, w takich krajach jak Polska to jest pewnie pół na pół.
Tymczasem te miliony sprzedanych kopii Cyberpunka i Wiedźmina, dostępnych bez żadnych DRM-ów mówią, że jednak da się zrobić grę bez przeszkadzających uczciwym klientom zabezpieczeń i odnieść sukces sprzedażowy.
Pytanie ile kopii mogliby sprzedać i za jakie pieniądze gdyby zabezpieczyli sprzedaż.
Nie, przez większość czasu problemem nie jest to, żeby podpiąć sprzęt do sieci. Problemem jest traktowanie klienta, jak potencjalnego złodzieja i karanie go za to, że istnieją nieuczciwi ludzie
No i w końcu dochodzimy do sedna, czyli tak jak pisałem wyżej sam uważasz że to zabezpieczenie nie jest problemem, cierpi jedynie twoja duma. W jaki to sposób developer cię karze skoro sam twierdzisz że nie jest to problemem?
Ciekawe :).

post wyedytowany przez JohnDoe666 2023-02-20 00:21:53
20.02.2023 10:05
Link
👎
2.22
2
Link
11
Generał

JohnDoe666
Powiem krótko, szukasz zaczepki i robisz problemy na siłę. Proszę zajmij się coś pożytecznego poza Internetem. Nic więcej.

post wyedytowany przez Link 2023-02-20 10:10:17
20.02.2023 15:48
2.23
tynwar
81
Senator

grabeck666
Najpierw pograj w kilka gier, które z założenia mają być singleplayer, a są projektowane pod multi, to wróć i możemy pogadać, ciekawe czy będziesz dalej myślał, że takie gry są super.
Chyba, że wolisz po prostu multiplayer i uznajesz to za lepsze i tylko lepsze od singleplayer, to nie mamy o czym dyskutować gdyż w tym przypadku nie patrzysz obiektywnie na to.

20.02.2023 20:33
2.24
grabeck666
75
Senator

tynwar

"które z założenia mają być singleplayer, a są projektowane pod multi, to wróć i możemy pogadać"

Najpierw użyj logicznego myślenia, a potem wróć i możemy pogadać.

"nie mamy o czym dyskutować gdyż w tym przypadku nie patrzysz obiektywnie na to."

No, ty na pewno jesteś super obiektywny.

20.02.2023 23:30
2.25
tynwar
81
Senator

grabeck666
Więc mam rozumieć, że odrzucasz istnienie gier sp, które zostały zaprojektowane pod kątem multiplayera typu coopa? No to nie mamy o czym dyskutować, nie rozumiesz, to nie będziesz rozumieć w czym jest problem tego typu gier. W końcu są tylko gry sp i mp lub zwykłe sp z dodatkowym trybem mp. Obiektywny na pewno nie jesteś, skoro z góry odrzucasz istnienie takowych gier i nawet nie starasz się udowodnić, ani w ogóle postarać się wybadać temat tych gier, chociaż podałem już jeden z przykładów...

post wyedytowany przez tynwar 2023-02-20 23:32:50
19.02.2023 13:07
Hagetaka
3
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Hagetaka
7
Generał

Co to za postacie, fryzury? Nie moje klimaty, więc gra idzie na czarną listę.

19.02.2023 13:36
3.1
zanonimizowany1376576
5
Generał

Hagetaka

Debile od psychologii, marketingu, sprzedaży itd. przeprowadzili swoje śmieszne badania z których wynika, że gry w takim stylu i klimacie mają największą sprzedaż i popularność więc wydawcy i producenci wierząc tym śmiesznym badaniom idą właśnie dzisiaj w takie gry, przecież każda tego typu gra wygląda tak samo pod względem artystycznym ale tak jak napisałem na początku to wszystko są debile nie biorąc pod uwagę choćby tego, że nie każdemu podoba się to samo i rynek nie potrzebuje cały czas takich samych gier i znowu powtórzę, że to są debile ponieważ ile to właśnie takich gier podobnych do Fortnite w ostatnich latach upadło, a serwery zostały wyłączone i ci się nic nie uczą ani nie wyciągają wniosków.

post wyedytowany przez zanonimizowany1376576 2023-02-19 13:37:40
19.02.2023 14:18
Link
3.2
Link
11
Generał

Kran
Sukces Fortnite bierze z coś innego niż tylko grafika i styl.

19.02.2023 13:25
4
odpowiedz
tynwar
81
Senator

Link
Kurczę, naprawdę? Wielka szkoda, w takim razie skreślam tę grę. Też wolę klasycznego singla, a nie pseudo singla, w którego wciśnięto na siłę. Gry single pod coopa zawsze są bardziej ograniczone i gorszej jakości niż faktycznie single gry. Za dużo jest przykładów tego jak kończy się dostosowanie gry sp pod multi(min. TESO, tam gra się zupełnie inaczej niż w TES-ach i mi nie spodobało się) :/.

19.02.2023 13:25
Szefoxxx
5
2
odpowiedz
Szefoxxx
75
Doradca

To jest gra sieciowa i pod to projektowana czyli będzie kupa, a nie żadne dobre single od Arkane, bo zawsze, ale to zawsze jak tryb wiodący to jakikolwiek tryb sieciowy to single jest marny. A wymóg ciągle online nawet w single mówi wszystko.

19.02.2023 13:50
Herr Pietrus
6
1
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Niestety mam takie same obawy jak przedmówcy. Nie da się zrobić naprawdę dobrej gry 2w1, poza tym wydaje się, że tutaj - jeszcze bardziej niż choćby w Breakpoint czy nawet Division od Ubi - sukces gracza oraz radość z gry są uzależnione od współdziałania z innymi i korzystania z różnorodnych umiejętności pozostałych graczy. Czy gracz solo będzie mógł zmieniać postać przed każdą nową misją, i wszystkie postaci będą awansować na ten sam poziom, by zachować identyczną przydatność i pozwolić na zabawę wszystkimi mocami, perkami itp.?

19.02.2023 13:52
7
1
odpowiedz
taffer33
31
Centurion

O Borderlands tez każdy mówi że tylko w coopie ma sens, a dla mnie to jedna z moich ukochanych serii co ogrywam wyłącznie solo. Bardziej mnie martwi ogólnie klimat z dzisiejszych stacji muzycznych, który wylewa się z tych trailerów...

19.02.2023 16:04
8
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Zapowiada się pierwszy niewypał od Arcane. Te kolorowe(ciuchy, fryzury) wampiry... Szkoda gadać jaka to głupota.
Dla kogoś kto wychował się na Legacy of Kain, Blade czy Draculi to trudne do zdzierżenia. Takie kicz party bo zachód ma nasrane we łbach od dobrobytu gniją.

Szkoda, że ktoś zmusił artystów z Arcane do produkcji jakiegoś online shitu. Sprawdzę w GP, ale jeśli to nie będzie syfem to mocno się zdziwię.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359977 2023-02-19 16:05:57
19.02.2023 16:10
Persecuted
9
1
odpowiedz
8 odpowiedzi
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Gra jest projektowana z myślą o co-opie... bo tylko tak da się zrobić dobrą produkcję kooperacyjną. Osobiście nie znam tytułu, który został projektowany jako gra single player, a ostatecznie okazał się być równie dobry w co-opie. Główne dlatego, że udana gra kooperacyjna wymaga przemyślanej i odpowiednio głębokiej rozgrywki, u samych podstaw uwzględniającej obecność większej ilości graczy na mapie. Zwykłe przeskalowanie w górę, czyli zaserwowanie tego samego co w trybie solo, ale np. pomnożonego razy dwa, nie wystarcza, bo przecież nie to jest istotą kooperacji, żeby na ekranie było po prostu więcej przeciwników. Tak samo i w drugą stronę, przeskalowanie w dół gry co-opowej również nie stworzy dobrego doświadczenia singlowego, zwłaszcza jeżeli istotą rozgrywki jest współpraca i wzajemne dopełnianie się różnorodnych postaci o unikatowych cechach i zdolnościach.

Przy czym trzeba mieć na uwadze, że mądrze zaprojektowany co-op wcale nie musi szkodzić trybowi dla jednego gracza, więc ja bym Red Fall jeszcze nie skreślał, przynajmniej dopóki nie pokażą dłuższych i niepociętych zapisów rozgrywki, bez agresywnego montażu i zewnętrznej narracji. Wbrew pozorom, niezłym przykładem jest... Gotham Knights. Gra nie jest może najlepsza i ma kupę własnych problemów, ale trzeba jej uczciwie przyznać, że grając solo nie ma się uczucia, że to tylko upośledzona produkcja kooperacyjna, bo jej najbardziej ciążą zupełnie zbędne mechaniki looterowe, a nie brak innych graczy.

post wyedytowany przez Persecuted 2023-02-19 16:17:18
19.02.2023 16:34
Link
9.1
Link
11
Generał

Persecuted
Dokładnie. Dlatego jestem rozczarowany po tym, jak się dowiedziałem, że Redfall nie będzie klasyczny single, lecz połączenie single i co-op. Wszystko ma swoją cenę, więc single musi coś tracić.

No, też wymóg stałe połączenie z Internetem, czyli ten sam rak co nowszy Hitman.

19.02.2023 16:40
Persecuted
9.2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Mnie akurat konieczność połączenia z Internetem nie przeszkadza. W dzisiejszych czasach traktuję to jako coś naturalnego, wymóg konieczny do grania, tak samo jak dostęp do sieci elektrycznej. Także dlatego, że w moim przypadku stabilność i niezawodność obu tych sieci jest porównywalne wysoka, a awarie zdarzają się tak samo rzadko.

19.02.2023 17:49
Link
9.3
1
Link
11
Generał

Persecuted
Mnie akurat konieczność połączenia z Internetem nie przeszkadza
Do czasu, aż zamkną serwery, kiedy ty nadal masz ochotę dalej grać w ulubione gry. Albo jakość single ucierpi z powodu wbudowany elementy multi i co-op. Prawda? Może Tobie nie przeszkadza, ale DLA GRY SINGLE ja po prostu to nie lubię i tyle. Zbędny rzecz i tyle. Takiego coś powinno być opcjonalny (np. dla pobieranie aktualizacji i nowe zawartości), a nie obowiązkowy.

Chociaż gram w World of Warships jako ulubiona gra multi, ale to gra multi i co-op, a nie single, więc to oczywiste i nie widzę w tym problemu. Ale mam nadzieję, że nie zamkną serwer zbyt prędko z powodu nieprzewidziane problemy np. wojna. Niektórzy bardzo bolą fakt, że Blizzard zamknęli dobra gra Overwatch 1, a otworzyli niedopracowana i przereklamowana gra Overwatch 2.

Wszystko ma swoją cenę.

Po prostu jestem bardzo sentymentalny gracz i od czasu do czasu lubię wracać do stare, ale wyjątkowe gry. Bez uczucie "już w to nie pograsz". ;)

Gry single mają pewne przewagi, że mają dłuższe żywotności, o ile jeśli nie mają upierdliwy DRM i nie potrzebują serwery, ani problemy z uruchomienie na nowsze komputery. Sklep CDP.pl został zamknięty i zniknął z sieci, ale zdążyłem zachować zakupione gry bez DRM na moim dysku zewnętrzny, a to jest niedoceniona zaleta, czego zarozumiały JohnDoe666 nigdy tego nie zrozumie.

a awarie zdarzają się tak samo rzadko.
U mnie niestety zdarza się dość często.

Miłego grania.

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 18:05:03
19.02.2023 17:58
Herr Pietrus
9.4
Herr Pietrus
224
Ficyt

Do czasu aż wyłączą serwery. Chyba, ze wcześniej zdejmą zabezpieczenie. A zdejmą? No pewnie tak, ale może jednak nie? Czy z oryginalnego Bulletstorma wycięli GFWL? No nie wycięli, ale można sobie kupić remaster...

Tak, piszę to jako abonent UPC który miał dwie albo trzy awarie na przestrzeni ostatnich ośmiu lat... w tym jedną z winy operatora koparki na budowie w innej dzielnicy.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-02-19 17:59:13
19.02.2023 19:34
Persecuted
9.5
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Ale to się tyczy wielu starszych produkcji, niekoniecznie wymagających stałego połączenia z siecią. Na Steamie nawet teraz można kupić gry, które na współczesnych komputerach w ogóle się nie odpalą bez nieoficjalnych łatek i nikt się tym specjalnie nie przejmuje. Dlatego argument "bo kiedyś może przestać działać" mnie jakoś nie rusza, bo tak można powiedzieć o dowolnym tytule, stricte singlowym również. Wszystko tak naprawdę zależy od przyzwoitości podmiotu zarządzającego daną grą, czy zechce dostosować ją do nowej sytuacji, zapewniając jej przynajmniej podstawową grywalność, czy ją po prostu porzuci i zostawi graczy na lodzie.

post wyedytowany przez Persecuted 2023-02-19 19:35:04
19.02.2023 20:20
Link
9.6
1
Link
11
Generał

Persecuted
Na Steamie nawet teraz można kupić gry, które na współczesnych komputerach w ogóle się nie odpalą bez nieoficjalnych łatek i nikt się tym specjalnie nie przejmuje
Dlatego że problem sprowadza się tylko do kilku plików w folderze gry, więc doświadczone programiści mogą to naprawić i zmodyfikować. Albo odpalić to za pomocą emulatora np. gry DOS, PSX i tak dalej. Więc nic dziwnego, że nikt tego nie przejmuje się.

Zupełnie inaczej jest przypadek, jak gry single z konieczność połączenie z Internetem potrzebują pewne % zawartości dostępne tylko u serwery wydawcy gier i nie da się ściągnąć na naszym dysku. Wtedy takie typu gry single nie mogą zostać naprawione na 100%, bo przecież moderzy nie mają dostępu do pewne zawartości. To już zależy od woli wydawcy gier.

Niektórzy z własnej woli oddają gry dla sklepu GOG np. Diablo i Dead Space 1 (pierwotna wersja), albo przywrócą gry do życia np. remaster Command & Conquer, a inni mają to w nosie np. anulowany Hitman z roku 2016 w sklepie GOG. O tym się przekonamy za 10-20 lat w przypadku gry Hitman i inne gry od UbiSoft. Mamy pierwotna wersja Dead Space 1 w sklepie GOG, ale nadal nie mamy Dead Space 2 i 3. Więc nie wszystko jest takie proste.

To wszystko.

post wyedytowany przez Link 2023-02-19 20:20:55
19.02.2023 20:38
9.7
barnej7
164
Senator

A gry z serii Halo albo Gears of war?

19.02.2023 21:34
Link
9.8
Link
11
Generał

barnej7
Jeszcze nie grałem w te gry, więc nie wypowiem się.

20.02.2023 09:21
10
odpowiedz
DaveMix
32
Centurion

Denuvo źle. Stałe połączenie z internetem źle... Twórcy gier jakoś muszą zabezpieczać swoją pracę. Denuvo obciąża komputer i potrafią je szybko złamać jak jest zapotrzebowanie na tytuł. Natomiast stałe połączenie z internetem (zależy od stopnia implementacji) jest dużo ciężej złamać, a czasami w ogóle.

Z dwojga złego wolę zdecydowanie stałe połączenie z internetem.

20.02.2023 09:33
Maverick0069
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Maverick0069
94
THIS IS THE YEAR

Myślę , że pogodzenie rozgrywki multi i single jest możliwe , na pewno trzeba pójść na jakieś ustępstwa ....
Gearsy faktycznie spisują się tutaj na medal , ale i w takim Fallout 76 ten zabieg się udał.

20.02.2023 11:04
Link
11.1
Link
11
Generał

Maverick0069
Myślę , że pogodzenie rozgrywki multi i single jest możliwe
Jest możliwe, ale nie zawsze. Na przykład jeśli lubisz horrory, to najlepiej jest grać samotnie, bo to tylko buduje klimatu. Też nie wyobrażam sobie co-op również w Hollow Knight, gdzie samotna wędrówka dodaje tylko uroku.

To zależy od tematyki.

20.02.2023 09:45
marcing805
12
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

Wyglada nawet spoko ale że to gra online i do kooperacji, to raczej nie dla mnie.

20.02.2023 11:27
13
odpowiedz
kojirohyuga
41
Konsul

srednia lub ok grafika, animacje takie se, kolorowe no tak srednio bym powiedzial xd

20.02.2023 11:34
Marder
14
odpowiedz
Marder
249
Senator

Szykuje się ciekawa gra kooperacyjna. Oby niczego nie spartolili bo w sumie nie ma w co grać z tego gatunku. Payday 3 nie wiadomo kiedy, L4D3 to już abstrakcja, Warhammer ostatni też słabo. No bida panie.

20.02.2023 16:01
Wronski
15
odpowiedz
Wronski
17
Generał

Mam wrazenie ze pierwsza zapowiedz gry byla fajniejsza od jej pozniejszych pokazow...

Wiadomość Redfall próbuje nas kupić klimatycznymi lokacjami na nowym zwiastunie