Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Fanowski trailer pokazuje, jak mógłby wyglądać Wiedźmin 4 na UE5

29.08.2022 18:04
Shadoukira
1
18
Shadoukira
94
Chill Slayer

Jeśli tak miałby wyglądać nowy wiedźmin, to CDPR by się tylko ośmieszył i mógłby się już pakować. Przecież ten trailer wygląda gorzej niż Wiedźmin 2.

post wyedytowany przez Shadoukira 2022-08-29 18:05:56
29.08.2022 18:13
Karollo
4
9
odpowiedz
Karollo
38
Zbawca Khorinis

Ale syf

29.08.2022 18:21
dzl
8
9
odpowiedz
dzl
96
John Yakuza

Wygląda jak Two Worlds, z którego ktoś zabrał kolory i wsadził kij w d.

Sporo już widziałem tych niby "rimejków" na UE 5 i niemal każdy wygląda tak samo kiepsko.

29.08.2022 18:04
Shadoukira
1
18
Shadoukira
94
Chill Slayer

Jeśli tak miałby wyglądać nowy wiedźmin, to CDPR by się tylko ośmieszył i mógłby się już pakować. Przecież ten trailer wygląda gorzej niż Wiedźmin 2.

post wyedytowany przez Shadoukira 2022-08-29 18:05:56
29.08.2022 18:04
p4go
2
odpowiedz
p4go
153
Almost human

Osobiscie nie moge doczekac sie gier na tej wersji silnika.

post wyedytowany przez p4go 2022-08-29 18:04:59
29.08.2022 18:09
marcinbvb
😂
3
4
odpowiedz
marcinbvb
142
Generał

Dupy to to nie urywa.

29.08.2022 18:13
Karollo
4
9
odpowiedz
Karollo
38
Zbawca Khorinis

Ale syf

29.08.2022 18:16
5
1
odpowiedz
Dagorad
46
Pretorianin

Wygląda to biednie, w dodatku mam wrażenie, że Geralt/uniwersum wiedźmina jest w nim na siłę jako dodatkowa reklama (przyciągnięcie uwagi). Jedyne co serio przykuło moją uwagę to pomysłowe wciśnięcie IV w nazwę Witcher (nie to żeby to było coś specjalnego, po prostu całość jest tak miałka i nieciekawa)

post wyedytowany przez Dagorad 2022-08-29 18:18:57
29.08.2022 18:17
1000iqhere
😂
6
4
odpowiedz
1000iqhere
35
YES

Ale rykłem jak zobaczyłem twarz Geralta(ciężko stwierdzić czy to on wgl jest bo go nie przypomina) - normalnie jak z ery PS2.

29.08.2022 18:18
-=Esiu=-
7
1
odpowiedz
-=Esiu=-
198
Everybody lies

Tragicznie to wygląda...

To już lepiej losowy filmik z KingdomCome Deliverence puścić i będzie ładniej.

29.08.2022 18:21
dzl
8
9
odpowiedz
dzl
96
John Yakuza

Wygląda jak Two Worlds, z którego ktoś zabrał kolory i wsadził kij w d.

Sporo już widziałem tych niby "rimejków" na UE 5 i niemal każdy wygląda tak samo kiepsko.

29.08.2022 18:27
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Piotrek.K
203
... broken ...

Shadoukira
Ladnie sie odkleiles tutaj xD

29.08.2022 23:03
SpoconaZofia
9.1
SpoconaZofia
80
Legend

Shadoukira ma racje. Tragicznie to wygląda. Podejrzewam też, że ten fan dopiero uczy się silnika.

29.08.2022 18:58
kęsik
👎
10
1
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Jezu, ale te filmiki z UE5 są biedne. Po w ogóle newsy o tym robić? Gdyby to jeszcze jakoś wyglądało...

29.08.2022 19:10
Korposzczurek
11
odpowiedz
Korposzczurek
28
Pretorianin

Was autorów to chyba "kręci" jak ktoś wam dosrywa, bo sami prowokujecie takimi gówno-artykułami, chyba że to swojego rodzaju portal-bramka upustowa do wylewania żalów.

29.08.2022 19:14
AIDIDPl
12
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Jak z tym fanowskim trailerem do GTA VI. Zlepek czegoś co może przypomina koncept gry i nic więcej. Pre-alpha Wiedźmina od CDPR na UE5 będzie 100x lepsza od tego.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2022-08-29 19:15:16
29.08.2022 19:22
Crod4312
13
odpowiedz
Crod4312
150
Legend

Może to kwestia sklejenia wszystkiego na szybko bez większego ładu i składu ale wygląda to paskudnie. Już pomijam paletę kolorów, która mi do Wiedźmina totalnie nie pasuje, ale sama grafika wygląda po prostu biednie.
Mam nadzieję, że profesjonalne studia wykorzystają UE5 na ile się da bo póki co wszystko co widzę na UE5 robione "przez kogoś tam" wygląda tak sobie.
Mimo wpadek CDP wierzę w nich bo to jedyne studio, które potrafi zrobić grę z taką fabułą i gameplay'em, który mi siedzi i mogę grać w ich gry po wielokroć.

29.08.2022 19:23
Mutant z Krainy OZ
14
1
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
249
Farben

To wyglada jak chwalenie sie mamie swoimi osiagnieciami w fotoszopie, dodane filterki do zdjecia, zamalowanie pryszcza na nosie i tyle z efektu.
Ktos umie sie zabawic stworzeniem filmu na silniku, ale nie ma gustu estetycznego, i robi wszystko na odpierdziel. To jest kanciaste, mdle, malo detali na obiektach.

29.08.2022 20:36
15
odpowiedz
zanonimizowany1255967
72
Generał

I właśnie dlatego super realistycznie wyglądające gry indie z małym budżetem nie mają sensu, jak wszędzie będą te same assety, w większości te rozdawane co miesiąc za darmo
Przy low poly albo pixel art jest przy najmniej szansa na coś oryginalnego, innego niz reszta

29.08.2022 21:09
16
odpowiedz
pawel1812
55
Generał

W niektórych miejscach faktycznie widać słabość i powtarzalność darmowych Assetów. Ale nie spodziewajcie się rewelacyjnej grafiki po Wiedźminie 4. Bo Unreal Engine 5 nie jest cudownym narzędziem, na którym gry będą wyglądały cudownie. Ma kilka technologii, które w tym pomogą, ale te światy które na pokazach UE5 pokazują, to tak nigdy nie będą wyglądały duże Open Worldy. Wiedźmin ma o tyle dobrze, że świat jest w miarę płaski i jednopoziomowy (ewentualnie kilkupoziomowy), z Cyberpunkiem na UE5 byłoby gorzej.

Świat wiedźmina stoi fabułą nie grafiką. Raczej z tego założenia będą wychodzić twórcy. I będą próbowali go robić na jednym poziomie graficznym. Stąd też nie spodziewajcie się urywających dupę tekstur i modeli w ogromnym świecie. To wszystko przecież trzeba wymodelować, oteksturować i to w ten sposób, żeby klatki nie dropiły poniżej 30 przy starszym sprzęcie(czyli np. PS5, która za 3 lata będzie 5 letnią konsolą i zacznie hamować rozwój gier). Żeby utrzymać jednolity poziom detalu i jednocześnie wysoki detal, trzeba bardzo dużo zainwestować w grafikę. CDPR nie jest biedny, ale też firmy podwykonujące grafikę muszą mieć do tego ludzi. Teoretycznie można korzystać w fotogrametrii. Ale to też nie jest idealna metoda i też wymaga ludzi. Poza tym, im większa rozdzielczość tekstur, większa różnorodność i większy świat. Tym większa gra(na dysku). Bardzo łatwo naładować tekstur 4k. Tylko później trzeba zrobić tak, by to nie zajmowało pół wolnego miejsca na gry w PS5 i by chodziło na HDD(to za te kilka lat chyba nie będzie warunek konieczny). Już w Cyberpunku ich poniosło z zamówioną grafiką i szczegółowością, musieli to "optymalizować", a że czasem nie łatwo optymalizować, to wychodziły Glitche itp.

Osobiście, wolę, by Wiedźmin 4 wyglądał jak Wiedźmin 3, niż żeby wymagał sprzętu z NASA na premierę i był na szybko optymalizowany. Bo to ani nie będzie ładnie wyglądać, ani ładnie działać. Żeby było jasne. Optymalizacja nie polega na naciśnięciu cudownego przycisku "optymalizacja" tylko trzeba zjeżdżać z rozdzielczościami tekstur by nie trzeba było 50GB RAMu i VRAMu na karcie, albo by strumienie danych potrzebne do przesłania nie były większe od np. transferu dysku czy by nie blokowały procesora... Trzeba zjeżdżać z szczegółowością modeli oddalonych od postaci (ale też nie można zrobić 10różnych LOD tych modeli, bo gra będzie zajmować 1000GB). Trzeba chować to, czego gracz nie widzi i pokazywać to co widzi.

Stąd też grafika zrobiona od początku do końca z głową, będzie lepsza, niż miejscami cudowna grafika, obok postaci bez twarzy, bo się nie zdążyła tekstura i model doczytać. Im bliżej fotorealizmu, tym ciężej idzie utrzymanie tego i postęp w grafice. Sądzę, że Wiedźmin 4 będzie ładny, ale cudów się nie spodziewajcie. Bo znów się zawiedziecie, na własnych oczekiwaniach, które, żeby spełnić, gra musiałaby wyjść za 7-8lat.

UE5 fajnie się reklamuje cudowną grafiką. Ale to łatwość nauki dla nowych pracowników przemawia za jego wyborem... Bo do tworzenia coraz lepszych i większych gier trzeba coraz więcej ludzi. Same się nie zrobią.

post wyedytowany przez pawel1812 2022-08-29 21:32:11
29.08.2022 23:07
MANTISTIGER
😂
17
odpowiedz
MANTISTIGER
75
Generał

Serio Geralt wygląda jak jakiś dezerter który uciekł z wojny i te pagon.A a obraza cały przypomina Kingdom Come.

30.08.2022 06:11
Creed18
18
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Creed18
62
Pretorianin
Wideo

Już ten Concept art wyglada lepiej
https://youtu.be/AGEvWM8pwdU

30.08.2022 12:39
AIDIDPl
18.1
AIDIDPl
172
PC-towiec

Tak, ten jest lepszy, niektóre sceny jakby trochę odstają ale inne za to zrobione dość pieczołowicie. Tu wyszło fajnie.

30.08.2022 10:03
19
odpowiedz
zwireqq
49
Pretorianin

Przecież to wygląda gorzej niż TW3 vanilla....

30.08.2022 16:03
Opetany
20
odpowiedz
Opetany
16
Legionista

O takim trailerze nawet nie warto artykułu pisać

06.09.2022 15:30
trzydziestolatek1990
21
odpowiedz
trzydziestolatek1990
21
Pretorianin

Powyżej wytknięto największe wady, z którymi się w większości zgadzam. Pragnę zwrócić uwagę na zakres rysowania, bo robi pozytywne wrażenie.

Z wad dorzucam blur/rozmycie i fakt, że wszystko się zdaje świecić. Epic ze swoim UE5 powinien coś z tym świeceniem zrobić, bo coś często zdarza się to na tym silniku - niezależnie od twórców trailera/moda/projektu.

Zawsze wyłączam większość rozmyć, bloom'ów, ziaren filmowych i innych takich cudów, wolę obraz ostry jak żyleta. Nawet TAA lub DLSS potrafi mi z tego powodu przeszkadzać, jeśli nie ma ustawień ostrości w grze, dlatego coraz częsciej korzystam ze skalowania obrazu i ustawiam wyższą rozdzielczość. Te naleciałości kiedyś maskowały słabej jakości tekstury, słabej jakości wygładzanie krawędzi i niskie ustawienia filtrowania tekstur. Potem odniosłem wrażenie, że w co drugiej konsolowej grze to było. Na szczęście w większości gier można to wyłączyć. Jedynie jestem w stanie zrozumieć kinowe doznania dzięki DoF w cutscenkach, ale i z tym bywa różnie.

Wiadomość Fanowski trailer pokazuje, jak mógłby wyglądać Wiedźmin 4 na UE5