Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Opinia Ubisoft wypisał się z 2022 roku - Skull and Bones na przeczekanie odważnych decyzji?

25.07.2022 16:40
1
Godrikus
22
Chorąży

Pozytywne zmiany dla graczy, a pozytywne zmiany dla przychodów firmy i stosunku nakład pracy/zarobek to niestety dwie różne rzeczy.
Ubisoft tworzył piękne rzeczy, rozwijał „magiczne” marki, ale jak opisujecie - często za kulisami tej magii czaiły się chore warunki pracy, skandale, molestowania itp.
Oczywiście nie jest to żadna zasada, ale te z naszego punktu widzenia „generyczne” gry powstają w o wiele lepszych warunkach, nie wymagają crunchu, a do tego swoją strukturą przyciągają gracza na 100 albo więcej godzin i zachęcają do mikrotransakcji… W przeciwieństwie do wysokiej jakości dzieł które poza budowaniem marki w zasadzie nie maja dla dużej firmy żadnych zalet.

25.07.2022 16:46
2
3
odpowiedz
9 odpowiedzi
Znubionek
42
Konsul

w czasach PS3 wydali: mnostwo asasynow lepszych i gorszych ale generalnie fajne gry, splinter cell: conviction i blacklist, rayman: origins i legends, from dust, prince of persia 2008 i forgotten sands, far cry 2 i 3 i blood dragon.

kolejna generacja (PS4) sie zapowiadala swietnie na trailerach: AC: Unity, Watch Dogs, The Division, The Crew. no i co? nie bylo zadnej gry od ubisoftu po ac: black flag ktora by mi sie spodobala, literalnie zadna. masakra co sie stalo z ta firma, same crapy: albo jakies nedzne multi albo bezduszne kolekcjonowanie ikon z mapy. zenada.

25.07.2022 17:51
Nemor
2.1
1
Nemor
44
Szefito

No u mnie podobnie, chociaż tu bym dodał Watch Dogs 2 i AC: Origins oraz Far Cry 5 to akurat były dobre gry według mnie, ale reszta gier, które wydali po Black Flagu była taka se

25.07.2022 18:58
2.2
Znubionek
42
Konsul

Nemor
watchdogs 2 to syf ze zmulonym sterowaniem, pokracznym modelem jazdy, niezoptymalizowane, brzydkie, krindzowe. syf. no moze samo strzelanie nie jest najgorsze?

ac: origins to single player mmo, tam doslownie kupujesz expa za prawdziwa kase zeby pominac jakies kawalki gry (a moze od odyssey dopiero to sie zaczelo, no niewazne, to sa prawie takie same gry). wyobraz sobie jakby np. tlou czy god of war mialo opcje pomijania poziomow za prawdziwe pieniadze xDD. albo nie wiem, placenie na hbo max mikrotransakcje za pomijanie scen w batmanie xD. takze to juz pokazuje jakim tworem sa te nowe asasyny: blizsze sa grom na komorki dla chinskich dzieci do pogrania na kiblu niz normalnym grom AAA.

far cry 5 to jest kolejne dlc do far cry 3. zobacz jak sie zmieniala walka w kolejnych czesciach od far cry 3 do far cry 6 - wrecz tam byl regres w niektorych rzeczach wzgledem far cry 2. teraz porownaj jak naughty dog ulepszalo walke od uncharted 3 do tlou 2.

25.07.2022 20:55
2.3
grabeck666
75
Senator

Ja tam się ze znajomkami bardzo dobrze bawiłem w The Division.

25.07.2022 22:20
Mr. JaQb
2.4
2
Mr. JaQb
103
Legend

^Ze znajomymi każda gra staje się świetna.

Z komentarzem oczywiście się zgadzam, Ubisoft nie zaciekawił mnie żadną grą od czasu AC: Unity.

25.07.2022 23:38
kęsik
📄
2.5
kęsik
148
Legend

Znubionek AC Syndicate, Watch Dogs 2 i Far Cry 5 akurat im się całkiem nieźle udały. Chyba przypadkiem. Syndicate to najlepszy AC od czasów Ezio, Watch Dogs 2 sporo lepszy niż jedynka, pod paroma względami lepsza gra niż GTA V a Far Cry 5 sporo lepszy niż 3 i 4. Ale tak, ogólnie za czasów PS3 Ubiszaft był jednym z moich ulubionych wydawców. Teraz nie mogę patrzeć na ich gry, a jestem fanem otwartych światów...

26.07.2022 00:29
2.6
grabeck666
75
Senator

Mr. JaQb

Zgodziłbym się gdyby nie to, że w większość gier gram ze znajomymi dzięki czemu mam porównaniue. The Division naprawdę jest dobrze zrobioną grą.

26.07.2022 11:35
Mr. JaQb
2.7
1
Mr. JaQb
103
Legend

Watch Dogs 2 przy GTA V jest jak gra z gazetki

26.07.2022 14:52
Nemor
2.8
Nemor
44
Szefito

Znubionek
Co do modelu jazdy to idzie się przyzwyczaić, co do optymalizacji no to już zależy od komputera, osobiście uważam, że jest nawet dobrze
Co do Origins no to napisałem to, bo no jednak ta gra, to był taki powiew świeżości, jeśli chodzi o assassyny, poza jakie tym kupowanie expa za kase albo pomijanie kawałków gry? XD W sensie wiem, że napisałeś, że może od Odyssey to weszło z tym pomijaniem no ale piszemy o Origins poza tym nawet nie napisałem, że według mnie Odyssey było dobra gra
Z tym Far Cry"em 5 to podobało mi się pod względem fabuły, bo akurat ona serio była dobra i ten świat według mnie był nawet dobrze wypełniony, i jakby walka akurat w tej grze była dobra wiec, po co to zmieniać, poza tym ta gra była naprawdę dobrze zoptymalizowana
Za bardzo się czepiasz i tak dosłownie na siłę, bo dopieprzasz się do wszystkiego nawet, jak nie masz pewności czy przykładowo pomijanie kawałku gry było dostępne w Originsie którego wypisałem

26.07.2022 15:57
2.9
Znubionek
42
Konsul

Co do modelu jazdy to idzie się przyzwyczaić, co do optymalizacji no to już zależy od komputera, osobiście uważam, że jest nawet dobrze
szkoda komentowac to w ogole. ty chyba z tych co nie widzieli zadnych bledow w cyberpunku.
Co do Origins no to napisałem to, bo no jednak ta gra, to był taki powiew świeżości, jeśli chodzi o assassyny, poza jakie tym kupowanie expa za kase albo pomijanie kawałków gry? XD W sensie wiem, że napisałeś, że może od Odyssey to weszło z tym pomijaniem no ale piszemy o Origins poza tym nawet nie napisałem, że według mnie Odyssey było dobra gra
Za bardzo się czepiasz i tak dosłownie na siłę, bo dopieprzasz się do wszystkiego nawet, jak nie masz pewności czy przykładowo pomijanie kawałku gry było dostępne w Originsie którego wypisałem

nie chcialo mi sie sprawdzac czy w originsie juz byly takie mikrotransakcje. nie ma to duzego znaczenia bo to sa podobne gry, obie nastawiane na duza ilosc slabego kontentu i generalnie bylejakosc dla graczy bez zadnych wymagan.
Z tym Far Cry"em 5 to podobało mi się pod względem fabuły, bo akurat ona serio była dobra i ten świat według mnie był nawet dobrze wypełniony, i jakby walka akurat w tej grze była dobra wiec, po co to zmieniać, poza tym ta gra była naprawdę dobrze zoptymalizowana
ja juz gralem w ta gre w 2012 roku, a wczesniej jeszcze w 2008 wyszla ciekawa czesc. nie byla dobrze zoptymalizowana, bo miala microstutter ktorego nie moglem w zaden sposob usunac https://www.google.com/search?q=far+cry+5+microsttuer

25.07.2022 17:39
3
odpowiedz
zanonimizowany1255967
72
Generał

Jak się raz wciągnęli w gry z otwartym światem bo parę razy zaskoczyło to teraz robią tylko to. Najgorzej że to nie są czyste sandboxy bo za dużo nie zmienisz w świecie, są ogromne mapy upstrzone znacznikami które mają zawartość tak powtarzalną jak w grach MMO RPG mimo żę nie ma tam żadnego multiplayera.
Do takiej formuły open worlda bardziej by pasował gatunek RPG ale czy Assassyny, Watch dogsy albo Far cry-aje się kiedykolwiek nawet do rpg zbliżały. Czy te gry oferowały wolność poza możliwością wyboru gdzie iść i jakiej kolejności czyścić znaczniki

25.07.2022 18:46
Persecuted
4
odpowiedz
12 odpowiedzi
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Ubisoft prawdopodobnie dotarł właśnie do ściany w tworzeniu identycznych gier z otwartym światem, według swojego „ubiszablonu”, bo powstało zbyt wiele takich klonów w ostatnich latach.

No właśnie nie bardzo. Przecież Ubi-gry robione z Ubi-szablonu sprzedają się doskonale, co rusz ustanawiając nowe rekordy rozprowadzonych kopii czy wygenerowanego przychodu. To właśnie te bardziej eksperymentalne względem typowej Ubi-formuły produkcje kończą zazwyczaj na kupce z napisem "porażka".

Inna rzecz, że dla Ubisoftu "eksperymentalny" oznacza ostatnimi czasy przeważnie to samo co "posiadający więcej sposobów monetyzacji" (choć bywają wyjątki, np. całkiem udane Immortals: Fenyx Rising) i to chyba właśnie tu jest pies pogrzebany. Uczciwa singlowa Ubi-gra, pozbawiona nachalnych mikro transakcji zawsze znajdzie nabywców. Sieciowy skok na kasę, próbujący monetyzować popularne trendy, już niekoniecznie.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-07-25 18:48:30
25.07.2022 19:06
4.1
4
Znubionek
42
Konsul

znowu musze prostowac twoje klamstwa. asasyn valhalla moze sie dobrze sprzedaje a reszta wyglada tak:
https://www.pushsquare.com/news/2019/10/ghost_recon_breakpoint_sales_have_been_very_disappointing_says_ubisoft
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-11-02-soft-opening-week-for-watch-dogs-legion-and-pikmin-3-uk-physical-charts
https://screenrant.com/watch-dogs-legion-sale-discount-black-friday-2020/
https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-10-11-metroid-dread-is-the-fastest-selling-metroid-game-in-uk-history-uk-boxed-charts
FIFA's closest rival this week is Far Cry 6 from Ubisoft. The game's boxed sales are almost 70% lower than Far Cry 5, which was released in March 2018.
https://metro.co.uk/2021/10/18/far-cry-6-digital-sales-down-50-on-far-cry-5-games-chart-16-october-15441755/
However, according to GamesIndustry.biz, digital sales for Far Cry 6 are now down 50% on 2018’s Far Cry 5, suggesting the new title has seen a significant drop in overall interest.

post wyedytowany przez Znubionek 2022-07-25 19:07:12
25.07.2022 19:12
dzl
4.2
4
dzl
96
John Yakuza

No właśnie nie bardzo. Przecież Ubi-gry robione z Ubi-szablonu sprzedają się doskonale, co rusz ustanawiając nowe rekordy rozprowadzonych kopii czy wygenerowanego przychodu.

Pojedyncze tytuły sprzedają się wyśmienicie, ale co z całą resztą, która nie osiąga planowanej sprzedaży? Znubionek ładnie Ci podlinkował źródła.

Ubisoft robi piękne światy, które są zapchane po prostu śmieciową zawartością mającą marnować czas gracza, sprawia to, że po kilkunastu, kilkudziesięciu godzinach wkrada się monotonia. Teraz rozciągnij to na cały katalog.

Ubisoft ma ten problem, że jeśli grałeś w jedną z ich gier to praktycznie grałeś we wszystkie, bo ich konstrukcja bardziej przypomina tabelkę w Excelu, a nie grę zaprojektowaną z myślą u umileniu czasu i zaangażowaniu gracza.

W ich katalogu po prostu brakuje różnorodności, którą nawet EA oferuję. Tyle.

25.07.2022 21:04
Persecuted
4.3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Znubionek

znowu musze prostowac twoje klamstwa.

Kłamstwa? :D. Fajnie, tylko akurat to co wkleiłeś, idealnie potwierdza moją tezę, że klasyczna formuła Ubi się sprzedaje, natomiast odstępstwa od niej, w formie rozmaitych eksperymentów, już nie.

dzl

Pojedyncze tytuły sprzedają się wyśmienicie, ale co z całą resztą, która nie osiąga planowanej sprzedaży?

Ale właśnie o to chodzi, że jeżeli mamy do czynienia z "czystą" formułą Ubi-gry, czyli piękny, otwarty świat, eksploracja oraz sporo aktywności do wykonania, to wtedy produkt przyjmowany jest dobrze (patrz: Assassin's Creed, Far Cry czy nawet wspomniane Immortals: Fenyx Rising). Problem zaczyna się wtedy, gdy Ubi postanawia eksperymentować, zwłaszcza idąc w kierunku nachalnej monetyzacji i próby podłączania się pod rynkowe trendy. Widać to było chociażby w FC: New Dawn, które w przeciwieństwie do wcześniejszej "piątki" zaliczyło niezłą wtopę, głównie przez durne wstawki looter-shooterowe, których nikt nie chciał i nie potrzebował albo GR: Breakpoint, które spotkał podobny los (tj. dobrą formułę z Wildlands spaskudzono zupełnie niepotrzebnym lootem i upierdliwą monetyzacją).
Z kolei Far Cry 6, zdecydowanie bliższy tradycyjnej formule serii, został przyjęty o wiele lepiej i lepiej też się sprzedał, przy czym miał swoje własne problemy, związanie przede wszystkim z "nowościami" wprowadzonymi na fali pogoni za rynkowymi trendami i to one ciągnęły całość w dół. Za to elementy obecne w serii w zasadzie od czasów FC3 (np. design świata, model strzelania czy pojazdy) były powszechnie chwalone przez graczy i recenzentów. Ja sam jestem fanem gier Ubisoftu i o ile chętnie sięgam po ich produkcje w klasycznej formule, tak większość ich eksperymentów zwyczajnie odpuszczam (np. wspomniane New Dawn, Breakpoint czy Legion). Podejrzewam, że wielu fanów ma podobnie, a wyniki sprzedaży zdają się to potwierdzać.

Ubisoft ma ten problem, że jeśli grałeś w jedną z ich gier to praktycznie grałeś we wszystkie

Ludzie powtarzają to od lat (pewnie z dobrą dekadę albo lepiej), a kolejne FC i AC jak się dobrze sprzedawały, tak się dobrze sprzedają. Czyli najwyraźniej jest po prostu rynek na takie gry i są chętni, by w nie grać.

W ich katalogu po prostu brakuje różnorodności, którą nawet EA oferuję. Tyle.

Skoro tak, to dlaczego większość ich nowych projektów okazuje się porażką, a nowe pomysły w starych seriach są głównie krytykowane, a nie chwalone? Ano dlatego, że nie wystarczy zrobić coś nowego, to jeszcze musi być dobre i służyć grze, a nie jej szkodzić. No a skoro Ubisoftowi niespecjalnie wychodzą zupełnie nowe rzeczy (przynajmniej wtedy, gdy główną motywacją jest łatwa mamona), to lepiej niech robi stare, które robić potrafi.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-07-25 21:33:09
25.07.2022 21:32
4.4
Znubionek
42
Konsul

Persecuted
nawet wspomniane Immortals: Fenyx Rising

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-12-06-fifa-21-holds-no-1-during-cyber-monday-sales-week-uk-boxed-charts
There was one new release this week in the form of Ubisoft's Zelda-like adventure game Immortals: Fenyx Rising. The game hasn't had the best of starts in terms of physical sales, and misses out on the Top Ten by landing at No.11.
nie brzmi to jak dobra sprzedaz
https://comicbook.com/gaming/news/immortals-fenyx-rising-ubisoft-pleased-nintendo-switch-sales/
Ubisoft powiedzial cos takiego: Immortals Fenyx Rising, our new IP, continues to see healthy sell-through as the game benefits from one of the highest community sentiments a Ubisoft game has ever had. It has all it takes to become an evergreen title, especially on the Switch, where it continues to broaden Ubisoft audience reach wiec moze w tym przypadku sprzedaz byla dobra, ale ciezko to dokladnie stwierdzic, bo nie ma zadnych twardych danych, to taki pr speak. o Roller Champions mowili ze "doing better than Hyper Scape" co nic nie znaczy bo i tak prawie nikt nie gra w Roller Champions i sa plotki o zamknieciu serwerow tej gry. nawet jesli faktycznie sie Immortal dobrze sprzedal to i tak nie ma wiekszego znaczenia, bo to mala gierka.

Natomiast już Far Cry 6, zdecydowanie bliższy tradycyjnej formule serii, został przyjęty zdecydowanie lepiej i lepiej się sprzedał.
przeciez ci dalem linki, masz tam info ze wlasnie Far Cry 6 sie slabo sprzedal

Natomiast te elementy, które trafiają do kolejnych odsłon w zasadzie od czasów FC3, były powszechnie chwalone przez graczy i recenzentów
przez kogo chwalony, przez tych recenzentow co dawali 10/10 cyberpunkowi i graczom ktorzy kupuja kazdy syf? slaby wyznacznik dla mnie. ogarnieci gracze maja dosc kolejnych far cry'ow.

Ja sam jestem fanem gier Ubisoftu i o ile chętnie sięgam po ich gry w klasycznej formule, tak większość ich eksperymentów zwyczajnie odpuszczam (np. wspomniane New Dawn, Breakpoint czy WD: Legion). Podejrzewam, że wielu fanów ma podobnie, a wyniki sprzedaży zdają się to potwierdzać.
no nie wiem czy to eksperymenty. tzn. nie gralem w te gry ale wydaje mi sie ze to sa dalej te slynne open worldowe ubi-gry. przeciez looter shootowosc z new dawn przeniesli do fc6. myslalem ze piszac wyzej o tych eksperymentach masz na mysli gry multi ubisoftu.

Ludzie powtarzają to od lat, a kolejne FC i AC jak się dobrze sprzedawały, tak się dobrze sprzedają. Czyli najwyraźniej jest po prostu rynek na takie gry i są chętni, by w nie grać.
juz mowilem o FC6, a jesli chodzi o asasyna to poczytaj co sie dzialo po premierze AC: Syndicate. gra sie sprzedala slabo, wiec zrobili przerwe na zmiane formuly. wiec jednak gracze juz wtedy mieli dosc.

post wyedytowany przez Znubionek 2022-07-25 21:33:39
25.07.2022 22:06
Persecuted
4.5
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Znubionek

nawet jesli faktycznie sie Immortal dobrze sprzedal to i tak nie ma wiekszego znaczenia, bo to mala gierka.

Ależ ma, bo potwierdza moją hipotezę, że gracze lubią klasyczną formułę Ubi-gry, ale eksperymentalnych Ubi-potworków już nie.

przeciez ci dalem linki, masz tam info ze wlasnie Far Cry 6 sie slabo sprzedal

Z linków wynika, że na dzień 16 października 2021 w Wielkiej Brytanii:

1. Sprzedało się o 50% mniej kopii cyfrowych niż FC5 w podobnym okresie okołopremierowym.
2. FC6 był drugą najlepiej sprzedającą się grą pod względem ilości sprzedanych pudełek (zaraz po FIFA 22).

Czy Ubisoft jest zadowolony ze sprzedaży FC6? Tego na 100% nie wiadomo, ale w swoim oświadczeniu finansowym datowanym na 11 maja 2022 roku koncern stwierdził, że ostatni rok był najlepszy dla marki Far Cry w całej jej historii, więc odpowiedź prawie na pewno jest twierdząca. Źródło:

https://www.pcgamesn.com/far-cry-6/sales-ubisoft-earnings-2022
https://staticctf.akamaized.net/8aefmxkxpxwl/5pkRkFBUGsabtIz5oeMHjF/09feb241d3c110d47ed4ac814ca141e3/Ubisoft_FY22_Earnings_slideshow_confcall.pdf

przez kogo chwalony, przez tych recenzentow co dawali 10/10 cyberpunkowi i graczom ktorzy kupuja kazdy syf? slaby wyznacznik dla mnie. ogarnieci gracze maja dosc kolejnych far cry'ow.

Tak tak, recenzenci sią źli i kłamią, zwłaszcza wtedy, gdy piszą coś, z czym się nie zgadzasz... Tylko "ogarnięci" mają głos i ogólnie pozdro dla kumatych!

no nie wiem czy to eksperymenty. tzn. nie gralem w te gry ale wydaje mi sie(...)

Czyli jak każdy typowy "ekspert" od gier Ubisoftu na forum GOL'a ;].

jesli chodzi o asasyna to poczytaj co sie dzialo po premierze AC: Syndicate. gra sie sprzedala slabo, wiec zrobili przerwe na zmiane formuly. wiec jednak gracze juz wtedy mieli dosc.

Doskonale wiem, co się działo po premierze Syndicate, przy czym tu nie było winne samo Syndicate, a raczej Unity, które zniechęciło graczy do serii. Ja sam, będąc wtedy fanem kupującym zazwyczaj na premierę, nabyłem go dopiero niemal rok później, choć dziś jest to jedna z moich ulubionych odsłon.

A formuła w Origins owszem, uległa zmianie, ale schemat Ubi-gry pozostał, tj. nadal mamy pięknie zaprojektowany i klimatyczny otwarty świat, eksplorację i aktywności do wykonania. To są kluczowe elementy i to one mogą przesądzić o sukcesie bądź porażce każdego ich produktu. Odstępstwa od je formuły zwykle nie kończą się dla nich dobrze.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-07-25 22:45:35
25.07.2022 22:14
Herr Pietrus
4.6
Herr Pietrus
224
Ficyt

Persecuted ma tu poniekąd rację, przy czym FC6 faktycznie nie był raczej sukcesem sprzedażowym ("50% mniej cyfrowych kopii"... no i dobrze, jeśli tak było, bo gameplay też popsuli, dodając poziomy przeciwników, do tego cała reszta... a zatem nie jest to w 100% klasyczny open-world Ubisoftu - co by tylko potwierdzało omawianą tezę).

Z drugiej strony schemat: sprawdzone i klasyczne = lubiane, eksperyment = spuszczone do szamba też nie jest taki oczywisty, bo nowe AC to również eksperyment i fani dawnej formuły kręcą nosem... a mimo to sprzedaż jest gigantyczna i tak właściwie to chyba po sukcesie nowych AC Ubi zachłysnęło się i poszło na całość, pakując w swoje open-worldy coraz więcej aktywności MMO, a coraz mniej czystego singleplayera.

I to do pewnego momentu wciąż niestety działało, ich kolejne gry zabiły chyba dopiero proporcje i stężenie wspomnianych elementów MMO (patrz Wildlands vs Breakpoint)

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2022-07-25 22:16:41
25.07.2022 22:29
Persecuted
4.7
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Herr Pietrus

"50% mniej cyfrowych kopii"

Tak, ale to wynik z UK, a nie globalny. Poza tym gra na premierę miała swoje problemy, teraz jest lepsza i ma więcej contentu.

Z drugiej strony schemat: sprawdzone i klasyczne = lubiane, eksperyment = spuszczone do szamba też nie jest taki oczywisty, bo nowe AC to również eksperyment i fani dawnej formuły kręcą nosem... a mimo to sprzedaż jest gigantyczna

Moim zdaniem kluczowe jest tu odróżnienie czym jest i czym nie jest "Ubi-gra". Przecież Assassin's Creed i Far Cry na pierwszy rzut oka są jak ogień i woda, bo co wspólnego może mieć ze sobą pierwszoosobowa strzelanka z pojazdami i trzecioosobowy action-RPG o machaniu bronią białą? W teorii nic, ale w praktyce filary obu tych produkcji są identyczne:

1. Świetnie zaprojektowany, piękny i klimatyczny otwarty świat, dający spore poczucie wolności.
2. Eksploracja.
3. Aktywności poboczne, w dużej mierze stawiające na płynną, nieskrępowaną i niespecjalnie wymagającą (pod względem poziomu trudności) dobrą zabawę i realizowanie swojego "power fantasy".

Formuła AC, wbrew powszechnej opinii, iterowała już kilkukrotnie, ale powyższe elementy zawsze były zachowane. Tak było w czasach AC II, Black Flag czy Syndicate i tak też jest w Origins czy Valhalii. Mechanicznie zmieniło się sporo, ale rdzeń nadal jest ten sam i wiele osób nadal postrzega go jako atrakcyjny.

W zasadzie każda ich gra, która dobrze wykorzystuje te filary i jednocześnie nie dodaje zbyt wielu udziwnień (jak np. elementy looter-shooetr'a, przeciwnicy jako gąbki na pociski czy agresywna i nachalna monetyzacja) zazwyczaj odnosi sukces.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-07-25 23:00:05
25.07.2022 23:32
4.8
Znubionek
42
Konsul

Persecuted
Ależ ma, bo potwierdza moją hipotezę, że gracze lubią klasyczną formułę Ubi-gry, ale eksperymentalnych Ubi-potworków już nie.
ale ja nie mam pojecia co wedlug ciebie jest eksperymentalne a co nie.

Z linków wynika, że na dzień 16 października 2021 w Wielkiej Brytanii:

1. Sprzedało się o 50% mniej kopii cyfrowych niż FC5 w podobnym okresie okołopremierowym.
2. FC6 był drugą najlepiej sprzedającą się grą pod względem ilości sprzedanych pudełek (zaraz po FIFA 22).

w tym linku https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-10-11-metroid-dread-is-the-fastest-selling-metroid-game-in-uk-history-uk-boxed-charts jest napisane ze pudelkowy FC6 ma 70% gorsza sprzedaz niz FC5. a to ze FC6 jest drugi na liscie sprzedazy w tygodniu w ktorym wyszedl to nic nie znaczy, prawie kazda gra pudelkowa jak ma premiere to jest na takiej liscie, nawet takie dziwadla jak Super Monkey Ball: Banana Mania.

Czy Ubisoft jest zadowolony ze sprzedaży FC6? Tego na 100% nie wiadomo, ale w swoim oświadczeniu finansowym datowanym na 11 maja 2022 roku koncern stwierdził, że ostatni rok był najlepszy dla marki Far Cry w całej jej historii, więc odpowiedź prawie na pewno jest twierdząca. Źródło:
skoro juz z moich linkow wiemy we slabo sie sprzedalo to pewnie poprzednie gry z serii nabily ten wynik. nawet jest napisane w artykule "Interestingly, Ubisoft’s back catalogue of older titles saw an 11% growth from last year and announced for more than half of overall earnings."

Tak tak, recenzenci sią źli i kłamią, zwłaszcza wtedy, gdy piszą coś, z czym się nie zgadzasz... Tylko "ogarnięci" mają głos i ogólnie pozdro dla kumatych!
recenzenci gier to jest niesmieszny zart. dalbym tutaj link do filmu wonzia na ktorym mowil jak recenzowal gre Spore ale troche sie boje tego tu wstawiac - tutaj jak najbardziej pozdro dla kumatych : )))

ale schemat Ubi-gry pozostał, tj. nadal mamy pięknie zaprojektowany i klimatyczny otwarty świat, eksplorację i aktywności do wykonania. To są kluczowe elementy i to one mogą przesądzić o sukcesie bądź porażce każdego ich produktu. Odstępstwa od je formuły zwykle nie kończą się dla nich dobrze.
i wedlug ciebie Far Cry: New Dawn, Ghost Recon: Breakpoint czy Watch Dogs: Legion nie mialo takiej formuly? aha, odpowiedziales juz na to w kolejnym komentarzu: W zasadzie każda ich gra, która dobrze wykorzystuje te filary i jednocześnie nie dodaje żadnych udziwnień (jak np. elementy looter-shooetr'a, przeciwnicy jako gąbki na pociski czy agresywna i nachalna monetyzacja) zazwyczaj odnosi sukces.. tylko ze te nowe asasyny to sa wlasnie looter-slashery z gabkami na pociski i agresywna i nachalna monetyzacja a mimo to dobrze sie sprzedaja. strasznie kombinujesz z ta definicja eksperymentalnej gry i starasz sie to dopasowac tak by ci pasowalo ale to nie dziala.

26.07.2022 00:00
Herr Pietrus
4.9
Herr Pietrus
224
Ficyt

No właśnie, dla mnie nowe AC też zawierają swego rodzaju gąbki na pociski, stąd postrzegam je jako eksperyment. Ale w przypadku AC większość jak widać jeszcze tak tego nie odebrała. OK, nawet rozumiem dlaczego - w grze udającej RPG z bronią białą przykryła to reszta elementów, do tego przechodząc grę w kolejności zakładanej przez devów (Takie rzeczy w sandboxie? He he... no ale w sumie kopiowali Wiedźmina 3 :)) tak bardzo tego nie czuć, aczkolwiek AC przed i po Origins to kompletnie inne gry, jeśli chodzi o mechanikę.

Z jednej strony ludzie są niestety znacznie bardziej tolerancyjni, jeśli chodzi o udziwnienia, niż bym chciał, i chyba także niżby oczekiwał Znubionek, z drugiej jednak - NA SZCZĘŚCIE i jak sądzę KU ZASKOCZENIU Ubisoftu, jak i mojemu :) - to właśnie te najdalej idące eksperymenty, które Ubisoft jeszcze dwa-trzy lata temu traktował jako docelowy format wszystkich nowych gier - czyli połączenie pseudo-singla, a de facto MMO-singleplayer z typowym multi PVE i PVP, na ogromnej mapie, z masą przedmiotów do kupienia i rozgrywką opartą na sezonach/wyzwaniach dziennych/rajdach itp. radzą sobie najgorzej. A poprawiany na bardziej singlową grę Breakpoint to chyba najlepszy przykład.

Możliwe, że ludzie znudzeni byli też starą formułą, taka wydaje się przyczyna niedocenienia przez graczy pierwszego, najlepszego Watch Dogs - ba, tam zdaje się ludzie narzekali, że gra jest zbyt liniowa, zbyt klimatyczna, zbyt singleplayerowa... ale na szczęście, wbrew naszym obawom, odrzucają też chyba na szerszą skalę rewolucję spod znaku gier-usług.

Dlatego myślę, że po części obydwaj macie rację.
Pytanie, co z tym ostatecznie zrobi Ubisoft.

Wydaje się, że ścieżka kserowania pseudo-singleplayerowych MMO faktycznie nie wypaliła, przynajmniej chwilowo.
Oby nie wpadli na jeszcze gorszy pomył, jak wyjść z impasu.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2022-07-26 01:59:59
26.07.2022 01:21
😐
4.10
Znubionek
42
Konsul

Herr Pietrus
no mam nadzieje ze sie skonczy moda na te smieciowe gry uslugi. wlasnie gram w Wolfenstein Youngblood i to jest jakis absurd co z ta gra zrobili:
- ladowanie 3 magazynkow w glowe wrogowi zeby padnal
- losowo generowane mini questy
- caly teren gry to chyba tylko kilka malych mapek? patrzac na ogolna mape gry to na to wyglada. + podziemia do ktorych wlasnie wszedlem i wygladaja jakby byly losowo generowane (do tego trzeba w nich uzywac latarki ktora oswietla tylko srodek ekranu)
- jakies durne daily questy. dzisiaj bylo zabij x wrogow z broni ktorej nawet nie mam i nie wiem nawet jak ja zdobyc, zrob double jumpa 20 razy i zabij 5 wrogow granatami (tu dolaczony byl jakis glupi tekst o tym ze trzeba sprawdzic czy nazisci widza te granaty na ziemi). weekly questy w stylu zrob 7 daily questow. aha.
- mnostwo upgradeow do broni ktore zwiekszaja jakies liczby. ulepszanie ich jest meka po trzeba wejsc gdzies do piatego poziomu menu zeby wymienic pojedyncza czesc.
- jak padam to musze liczyc na to ze mnie ta typiara z ktora biegam podniosla a czesto jest gdzies daleko.
- nie wiem czy sa tu w ogole jakies glowne questy oprocz poczatku i pewnie konca - czyli cala gra to robienie jakichs mini zadan na tych samych mapach?
juz nie chce mi sie pisac dalej

26.07.2022 10:47
Persecuted
😂
4.11
1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Znubionek

jest napisane ze pudelkowy FC6 ma 70% gorsza sprzedaz niz FC5.

Tak, w analogicznym okresie (tj. ok. 2 tygodnie po premierze)... tylko co z tego? Z tych danych wynika tylko tyle, że FC6 miało gorsze otarcie w Wielkiej Brytanii niż FC5, co może być wywołane różnymi czynnikami, np. gorszym stanem technicznym "szóstki" na premierę albo po prostu tym, że do Brytyjczyków setting "kubański" trafił mniej, niż ten osadzony w USA. W żadnym razie nie rzutuje to na całościowy wynik finansowy gry i twoje fantazje tego nie zmienią.

a to ze FC6 jest drugi na liscie sprzedazy w tygodniu w ktorym wyszedl to nic nie znaczy

Oczywiście, bo to przecież ty decydujesz co ma, a co nie ma znaczenia... Jak dane nie potwierdzają twojej tezy, to się powie, że są bez znaczenia i problem z głowy. Ot, typowy PiSior...

skoro juz z moich linkow wiemy we slabo sie sprzedalo

"Wiemy", bo zobaczyliśmy dane z brytyjskiego rynku, datowane na 2 tygodnie po premierze gry? Tak tak, fantazjuj dalej synku :).

nawet jest napisane w artykule "Interestingly, Ubisoft’s back catalogue of older titles saw an 11% growth from last year and announced for more than half of overall earnings."

No i? Jak fakt zwiększonej sprzedaży starszych tytułów Ubi ma rzutować negatywnie na FC6?

tylko ze te nowe asasyny to sa wlasnie looter-slashery z gabkami na pociski i agresywna i nachalna monetyzacja a mimo to dobrze sie sprzedaja. strasznie kombinujesz z ta definicja eksperymentalnej gry i starasz sie to dopasowac tak by ci pasowalo ale to nie dziala.

Jakie "gąbki na pociski" (swoją drogą jak już, to bardziej "gąbki na obrażenia"...)? Przecież taki design to po prostu gatunkowy standard. Praktycznie każda gra, polegająca na okładaniu przeciwników bronią białą, działa w ten sposób, że wróg ma określoną ilość zdrowia, której musisz go pozbawić zanim padnie. Nawet gry souls-like tak mają, o bardziej casualowych produkcjach typu Wiedźmin 3, Horizon czy Ghost of Tsushima nie wspominając. Oczywiście jak na action-RPG przystało, można ten efekt zniwelować levelując i znajdując lepszy sprzęt, ale bazowo zawsze trzeba się namachać. I wiem, wcześniejsze gry z serii AC tak nie miały, ale one należały do innego gatunku niż obecna iteracja.
Shootery natomiast działają inaczej i tam pochłanianie zbyt dużej ilości trafień przez przeciwników jest zwykle postrzegane jako wada, stąd słuszna krytyka tych aspektów w New Dawn czy FC6.

A co do "nachalnej i agresywnej monetyzacji", to znowu fantazjujesz. Taki zarzut miałby sens wobec np. GR: Breakpoint, ale stawianie go Valhalli czy FC6 to brednie. Obie sprzedają głównie bzdurną kosmetykę, a nie jakiś wartościowy czy wpływający na komfort rozgrywki content. No ale skąd możesz to wiedzieć, skoro ty nie grasz w gry Ubi?

post wyedytowany przez Persecuted 2022-07-26 10:59:53
26.07.2022 11:21
4.12
Znubionek
42
Konsul

Persecuted
Tak, w analogicznym okresie (tj. ok. 2 tygodnie po premierze)... tylko co z tego? Z tych danych wynika tylko tyle, że FC6 miało gorsze otarcie w Wielkiej Brytanii niż FC5, co może być wywołane różnymi czynnikami, np. gorszym stanem technicznym "szóstki" na premierę albo po prostu tym, że do Brytyjczyków setting "kubański" trafił mniej, niż ten osadzony w USA. W żadnym razie nie rzutuje to na całościowy wynik finansowy gry i twoje fantazje tego nie zmienią.
jakie fantazje, typie? pokazalem ci dane z zrodlami, to ty wymyslasz dziwne teorie ze slaba sprzedaz nic nie znaczy bo na pewno magicznie w innych miejscach i pozniejszym czasie ta sprzedaz byla lepsza - bo tak ci akurat pasuje do twojej tezy.

Oczywiście, bo to przecież ty decydujesz co ma, a co nie ma znaczenia... Jak dane nie potwierdzają twojej tezy, to się powie, że są bez znaczenia i problem z głowy. Ot, typowy PiSior...
sam sobie odpisujesz? czy o co tu chodzi, trollujesz teraz?

No i? Jak fakt zwiększonej sprzedaży starszych tytułów Ubi ma rzutować negatywnie na FC6?
bo ta kwota dotyczy calej serii Far Cry, wiec to nie jest tylko sprzedaz Far Cry 6. ja ci podalem dane konkretnie o Far Cry 6.

Jakie "gąbki na pociski" (swoją drogą jak już, to bardziej "gąbki na obrażenia"...)? Przecież taki design to po prostu gatunkowy standard. Praktycznie każda gra, polegająca na okładaniu przeciwników bronią białą, działa w ten sposób, że wróg ma określoną ilość zdrowia, której musisz go pozbawić zanim padnie. Nawet gry souls-like tak mają, o bardziej casualowych produkcjach typu Wiedźmin 3, Horizon czy Ghost of Tsushima nie wspominając. Oczywiście jak na action-RPG przystało, można ten efekt zniwelować levelując i znajdując lepszy sprzęt, ale bazowo zawsze trzeba się namachać. I wiem, wcześniejsze gry z serii AC tak nie miały, ale one należały do innego gatunku niż obecna iteracja.
Shootery natomiast działają inaczej i tam pochłanianie zbyt dużej ilości trafień przez przeciwników jest zwykle postrzegane jako wada, stąd słuszna krytyka tych aspektów w New Dawn czy FC6.

nie, to nie jest tylko problem w strzelankach. i to nie jest gatunkowy standard dla gier z bronia biala. nowe asasyny sa zbyt "gąbczaste". wystarczy wpisac w google https://www.google.com/search?q=assassins+creed+damage+sponge+enemies i mozesz zobaczyc ze duzo osob na to narzeka. a w soulsach na przyklad nie ma czegos takiego ze przeciwnik ma konkretny level i musisz miec zblizony zeby z nim walczyc - tam jest bardziej plaski rozwoj bohatera i takze wrogow z ktorymi walczymy.

A co do "nachalnej i agresywnej monetyzacji", to znowu fantazjujesz. Taki zarzut miałby sens wobec np. GR: Breakpoint, ale stawianie go Valhalli czy FC6 to brednie. Obie sprzedają głównie bzdurną kosmetykę, a nie jakiś wartościowy czy wpływający na komfort rozgrywki content. No ale skąd możesz to wiedzieć, skoro ty nie grasz w gry Ubi?
gralem w valhalle i widzialem ze mozna kupowac mikrotransakcjami nie tylko kosmetyke ale tez rzeczy wplywajace na gameplay. masz przykladowy watek z reddita tutaj: https://www.reddit.com/r/assassinscreed/comments/lbsmi8/there_are_now_9_armor_sets_in_the/

takze znowu po prostu klamiesz.

post wyedytowany przez Znubionek 2022-07-26 11:26:00
25.07.2022 23:17
ogislav
👎
5
1
odpowiedz
ogislav
26
Centurion

Coś mi się zdaję, że z tej restrukturyzacji niewiele wyniknie, Ubisoft niczego się nie nauczy i dalej będzie produkował badziewne gry byle tylko nachapać się kasy.
Korporacja zawsze pozostanie korporacją, jeśli byle kopiuj-wklej się sprzedaje to dalej będą produkować kopiuj-wklej tym razem jednak obiecując cuda na kiju, bo wielkie zmiany itd

26.07.2022 09:12
6
2
odpowiedz
toyminator
74
Senator

Panowie i panie. Ale jak oni chcą ulepszyć ich światy? Według mnie, w otwartych światach pokazano już prawie wszystko. Nie da się ich zrobić tak, żeby były olbrzymie, i z masą fajnych rzeczy do robienia. W grach Ubi, te światy są ładne, i chce się je zwiedzać. Ale cała reszta nudzi. Albo niektórych nie nudzi. Ale jak to rozwinąć? Jak zapowiadali Avatara, to zaraz w głowie miałem Far Cry, tylko w świecie Avatara. A raczej Far cry połączone z AC i Tomb Raider .
Problem jest taki, że jak uda się zrobić coś świetnego, to potem ciężko to rozbudowac, i stworzyć jeszcze lepszym. Zelda robiła to dobrze, bo była cała masa możliwości zrobienia czegoś. Nie wiem, jak chcą zmienić swoje otwarte światy. Niech lepiej wrócą do mniejszych światów, a naładowanych fajnymi rzeczami.

26.07.2022 19:41
7
odpowiedz
FSB znowu nadaje
22
Konsul

Nikt od tych złodziei już żadnej gry nie kupi.

28.07.2022 07:28
Barsztik
😒
8
odpowiedz
Barsztik
45
Centurion

Czego kompletnie nie rozumiem, to czekania na Harrego Pottera czy Avatara. Nie przypominam sobie filmowej adaptacji gry lub growej adaptacji filmu, która była by na prawdę dobra. Są co najwyżej średniakami, a i tak jakoś nie mogę sobie przypomnieć tytułu, w którym spędziłbym kilkanaście godzin.

Opinia Ubisoft wypisał się z 2022 roku - Skull and Bones na przeczekanie odważnych decyzji?