Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Błędy w Cyberpunk 2077 zostały, bo CD Projekt był okłamywany

27.06.2022 11:54
9
23
odpowiedz
5 odpowiedzi
makaronZserem
36
Generał

I jak zwykle pod takimi artykułami wysyp osób, które nie potrafią czytać ze zrozumieniem. To nie CDPR używa, jakichkolwiek wymówek tylko:

Firma Upper Echelon LLC dotarła do 72-stronicowego raportu, z którego wynika, iż studio CD Projekt Red zostało wprowadzone w błąd – by nie napisać: oszukane – przez firmę Quantic Lab, która testowała grę przed premierą.

CDPR nie użył tego raportu, więc uznali że nie jest istotny, a pewno został sporządzony ze względu na wewnętrzne procedury. CDPR nie zasłaniało się nikim, tylko przyjęło nie tylko krytykę, ale także cały hejt czy groźby śmierci na klatę.

Wiec zluzujcie poślady malkontenci, CDPR nie próbuje szukać wymówek.

27.06.2022 20:55
31
5
odpowiedz
psyh0zzy
52
Pretorianin

Firma, w której pracowałem weszła na rynek growy jakiś czas temu zapewniając właśnie testing, I no cóż... wszystkie patologie korpo-molocha jakim jest ta firma, w testingu były podniesione do potęgi. Potworny przemiał, zatrudnianie na umowę o marchew, za stawki urągające ludzkiej godności, jednocześnie brak jakiejkolwiek kontroli nad tym co te studenciaki wyprawiają, syf, kiła i malaria. O ile ludzie pracujący przy głównej działalności firmy mieli o niej umiarkowanie pozytywne zdanie, tak każdy kto zetknął się z testingiem nie miał do powiedzenia nic dobrego. Jeśli testing wygląda podobnie w innych kroporacjach, to ten news nie jest taki całkiem z dupy. Aczkolwiek i tak wygląda to na spychanie odpowiedzialności przez CDPR.

Niemniej ja tuż po premierze na bardzo przeciętnym PC bawiłem się bardzo dobrze, a bugów miałem może z 5 i to takich, że gdzieś w tle samochód spadł z nieba, albo w jednym queście zacięła się muzyka i przez cały quest szedł jeden riff. Nic co popsułoby rozrywkę i wołało o wylewanie wszystkich pomyj. Teraz robię drugie podejście na obecnym patchu i o ile w pierwszym podejściu moje 9/10 było dość mocno naciągane, ale historia plus rock and rollowy klimat kupiły mnie w całości, tak obecnie IMO 9/10 jest absolutnie zasłużone.

27.06.2022 11:18
ZeroNaruse
1
ZeroNaruse
123
Murderer

Jak wypuścisz zabugowanego gniota mając przecież wgląd w swój finalny produkt, to zrzuć winę na firmę od testów i już wizerunek lepszy! Wcale nie możesz opóźnić premiery (raz czy dwa w dużych odstępach, a nie to co robili) albo mając tyle hajsu, po prostu zatrudnić więcej ludzi u siebie do ogarniania tego burdelu ("bo raportów było za dużo").

27.06.2022 11:22
2
odpowiedz
pisz
169
nihilista

Quantic Lab, a nie Labs.

27.06.2022 11:25
Hagetaka
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Hagetaka
7
Generał

Totalne bzdury! Najlepiej zrzucić winę na kogoś innego.

27.06.2022 13:44
3.1
Marcin83PL2
7
Legionista

Dokładnie. Od samego początku na QA-jów to zwalają.

27.06.2022 11:26
😂
4
odpowiedz
pawel 222
61
Szary Jedi

Ta a Redzi cacy :)

27.06.2022 11:37
😂
5
odpowiedz
KillerDree
4
Junior

Jak to przecież wszystkie wasze artykuły mówił ze CYBERBUG jest 10/10 gierką a teraz piszecie ze w złym stanie wyszedł :D

27.06.2022 11:39
Wujek Face S.
6
odpowiedz
Wujek Face S.
32
Gęstochowianin

Większego bełkotu usprawiedliwiającego partactwo nie słyszałem od czasu pewnego pamiętnego wątku na tym forum.

spoiler start

Znowu to zrobili!

spoiler stop

post wyedytowany przez Wujek Face S. 2022-06-27 11:40:24
27.06.2022 11:40
Miodowy
7
2
odpowiedz
Miodowy
91
Nigdy nie był młody

Brzmi jak wymówka.
Z drugiej strony zdążyło mi się pracować przy produkcji testowaniu pewnych gro-podobnych produktów i jak przypomnę sobie jakie tam cyrki odchodziły... Sytuacja była co prawda odwrotna - dość powiedzieć, że przed zgłoszeniem zewnętrznym programistom jakiegoś błędu zastanawialiśmy się dwa razy, bo ci potrafili traktować jako godzinną pracę napisanie jednego zdania tłumaczącego, że błąd po ich stronie nie jest błędem tylko ficzerem.
także mnie nic już nie zdziwi..

27.06.2022 11:44
8
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Jeśli faktycznie tak bylo to troche CDP tlumaczy, ale nawet jak ktos iny Ci testuje i odbierasz od nich pracę to zanim za nia zapłacisz to sprawdzasz efekty tej pracy wlasnymi testerami chociaz pobieżnie.
Widac w IT panuje za duzo (w porównaniu z innymi bardziej dojrzałymi biznesowo branżami) luzu i zaufania, przez co pozniej Klient koncowy rwie sobie włosy mimo, ze zapłacił kupę kasy za soft.

Czas wprowadzic do software pojęcie gwarancji i rękojmi takiej samej jak przy produkcie fizycznym czy usludze wykonanej. Sprzedajesz soft i dajesz tez bankowa gwarancje usuniecia wad i usterek na np 10% kwoty projektu. Klient ma soft dziurawy, system mu pada, sprzedaz stoi itd. bierze polise OC IT na utracone korzyści i uruchamia gwarancje i wynajmuje firmę, ktora soft naprawia, a jak sie nie da naprawic to rozszczenie z rekojmi.

Zapewniamz że jakość softu wzrosnie od razu, a testowanie to bedzie proces developingu, a nie koszt i cos co sie zlewa. Testowanie jest równie wazne co developing.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359977 2022-06-27 11:48:06
27.06.2022 11:54
9
23
odpowiedz
5 odpowiedzi
makaronZserem
36
Generał

I jak zwykle pod takimi artykułami wysyp osób, które nie potrafią czytać ze zrozumieniem. To nie CDPR używa, jakichkolwiek wymówek tylko:

Firma Upper Echelon LLC dotarła do 72-stronicowego raportu, z którego wynika, iż studio CD Projekt Red zostało wprowadzone w błąd – by nie napisać: oszukane – przez firmę Quantic Lab, która testowała grę przed premierą.

CDPR nie użył tego raportu, więc uznali że nie jest istotny, a pewno został sporządzony ze względu na wewnętrzne procedury. CDPR nie zasłaniało się nikim, tylko przyjęło nie tylko krytykę, ale także cały hejt czy groźby śmierci na klatę.

Wiec zluzujcie poślady malkontenci, CDPR nie próbuje szukać wymówek.

27.06.2022 14:12
9.1
EuzebiuszSZ
5
Pretorianin

Szukają. Wystarczy obejrzeć filmik im sorry.

27.06.2022 15:34
9.2
-14
AndrzejGolota
9
Legionista

Pewka, rycerze w lśniącej zbroi bezinteresowanie ratują cd project, bo musi być równowaga w naturze. Słyszałeś o dnie, a podwójnym dnie? O potrójne Cię nawet nie pytam, bo na pewno już się spociłeś.

27.06.2022 17:40
9.3
zanonimizowany449082
103
Generał

Może i nie użyli, ale raport taki powstał i domyślam się, że mógł posłużyć do "renegocjowania warunków finansowych" z QL

A to jak wyglądają tutejsze komentarze jest najlepszym dowodem na to, że upublicznienie tego raportu byłoby strzałem w stopę... A niezbyt wiele na tych stopach zostało miejsc bez dziur...

27.06.2022 22:31
9.4
zanonimizowany1370352
6
Pretorianin

makaronZserem no ale wstyd nie znac stanu swojej gry i nie sprawdzic prawda?
Wiec albo wiedzieli i klamali o stanie albo to debile sa xD

post wyedytowany przez zanonimizowany1370352 2022-06-27 22:32:11
27.06.2022 23:17
😂
9.5
makaronZserem
36
Generał

I jak zwykle pod takimi postami wysyp osób, które nie potrafią czytać ze zrozumieniem.

27.06.2022 11:55
Jonasz95
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jonasz95
142
Pretorianin

„tysiące bezużytecznych/bezsensownych” tak się właśnie szanuję prace testerów. Jak ludzie zgłaszają błędy to programistom żyłka pęka, że jak to oni błędy mogli zrobić, wszystko się zamiata pod dywan, duże bugi wiszą miesiącami, a potem zdziwienie, że klienci wkurzeni złym stanem produktu.

27.06.2022 12:31
10.1
3
Jerry_D
58
Senator

"„tysiące bezużytecznych/bezsensownych”"
Wystarczy, że testerzy mają burdel i już dziesięciu zgłasza ten sam błąd, nie patrząc czy kto inny już to zrobił. A użyteczny opis błędu zrobić, to też nie zawsze jest takie proste. Czasem masz bez żadnej filozofii, błąd występuje zawsze, walniesz screena z komunikatem błędu i problem z głosy. Ale nieraz widziałem nic nie mówiące raporty w rodzaju "x nie działa", albo "wyświetlił się JAKIŚ błąd". I bądź tu człowieku mądry. A wyciąganie szczegółów ze zgłaszającego idzie jak krew z nosa.

Więc też różnie bywa, bo tester testerowi nie równy.

27.06.2022 22:48
10.2
Rufjan
50
Konsul

Wystarczy, że testerzy mają burdel i już dziesięciu zgłasza ten sam błąd,

QA tak nie działa. Jest Jira od trackowania błędów, po za tym nie ma sytuacji w której 10 testerów testuje bezmyślnie jeden etap gry. To tak nie działa. Każdy dział QA i supportu ma swojego leada (albo paru), którzy rozkładają robotę tak aby nie powielać pracy.

28.06.2022 14:10
10.3
Jerry_D
58
Senator

"QA tak nie działa."
Chciałeś powiedzieć "tak nie powinno działać". Ja doskonale wiem, że są od tego odpowiednie narzędzia, są odpowiednie formularze, że w raporcie ma się znaleźć to, to i to, żeby uniknąć właśnie takich lakonicznych i nic nie mówiących raportów o błędach, jakie wspomniałem, a "leadzi" powinni dbać o odpowiednie rozdysponowanie zadań. Tylko właśnie jak jest burdel w zarządzaniu (a ponoć sami kierownicy zespołów też mieli niewiele ponad rok doświadczenia zawodowego), to właśnie tak może to wyglądać. Teoria i praktyka rzadko idą ze sobą w parze.

27.06.2022 12:02
11
odpowiedz
zanonimizowany935386
37
Generał

Prawdę mówiąc to wina zapewne jak zawsze leży gdzieś po środku... zarząd nalegał na premierę w grudniu, firma od testów przyoszczędziła na testerach i wysyłała sprzeczne raporty, a wszystko to okraszone było zmianą wizji pewnego pana, przez co devsi musieli część pomysłów wrzucić do kosza, lub na szybko przebudować.
Nadal uważam że ich największym błędem było wydanie gry na past geny i PC w jednym terminie... miejmy nadzieję że przy kolejnym projekcie ktoś bardziej kompetentny będzie tego wszystkiego pilnował...

27.06.2022 12:02
12
1
odpowiedz
Koniu221
7
Centurion

Oby przy następnej grze Redów, nauczyli się oni chociaż na części tych błędów.

27.06.2022 12:03
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany829907
59
Konsul

Jakoś mi się nie chce wierzyć, że CDPR nie wie jak wygląda praca w takich fabrykach testerów. Tam doświadczonych ludzi jest garstka i siłą rzeczy są porozdzielani, jako liderzy, na różne projekty. Większość pracowników to sezonowcy, który muszą wyrobić miesięczny limit zgłoszonych błędów. Chcesz mieć QA z prawdziwego zdarzenia, to zrób go sam w swojej firmie.

post wyedytowany przez zanonimizowany829907 2022-06-27 12:18:16
28.06.2022 14:36
Kreteciek
13.1
Kreteciek
45
Pretorianin

Wyrabianie limitu błędów? Skąd ty takie bzdury wyciągasz?

28.06.2022 20:15
13.2
zanonimizowany829907
59
Konsul

Kreteciek

Z doświadczenia? Pracowałem w 2ch takich firmach.

27.06.2022 12:15
Dan2510777
😂
14
odpowiedz
Dan2510777
9
Konsul

Szef restauracji zwala winę na kucharzy i kelnerów, a doskonale o wszystkim wiedział!

27.06.2022 12:24
Korposzczurek
15
odpowiedz
Korposzczurek
29
Pretorianin

Aaa czyli błędów zgłaszanych z dnia na dzień przybywało setki/tysiące więc lepiej było wydać wcześniej zanim tych błędów by sie nazbierało miliony... cwane te CDP

27.06.2022 12:26
Subversive
😉
16
odpowiedz
Subversive
68
Pretorianin

"Firma Upper Echelon LLC dotarła do 72-stronicowego raportu (...)"

Ot, taki przeciek kontrolowany ;-)

27.06.2022 13:12
Mówca Umarłych
17
odpowiedz
Mówca Umarłych
119
Pan Milczącego Królestwa

(...) że najważniejsze problemy gry nie zostały znalezione i/lub nie nadano im należytego priorytetu.
Przecież one aż waliły po oczach. Te testy robili niewidomi i głusi?
Poza tym nie wierzę, że Rędzi nie znali rzeczywistego stanu gry. Przecież ktoś, chociaż jeden z pracowników, musiał grę przeglądać.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2022-06-27 13:17:05
27.06.2022 13:16
ODIN85
18
odpowiedz
ODIN85
30
Senator

Już niech się nie tłumaczą tylko robią w spokoju dodatek,który może chociaż w małym stopniu odkupi ich wszystkie winy.

27.06.2022 13:19
19
odpowiedz
beldarot 12
77
Pretorianin

Nie ma dowodu że Badowski wiedział o błednach cyberpunka
jest nawet taka słynna wypowiedź ceo quantic lab, zrobiłem coś strasznego, ale imie Badowskiego pozostanie nieskalane

27.06.2022 14:22
😂
20
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Wlodi89LCT
26
Pretorianin

"W jakim stanie ukazał się Cyberpunk 2077, wszyscy doskonale wiemy."
No po waszej recenzji mam duże wątpliwości czy "wszyscy wiemy"... 9/10!

post wyedytowany przez Wlodi89LCT 2022-06-27 14:23:15
27.06.2022 20:44
xKoweKx [stalker.pl]
20.1
xKoweKx [stalker.pl]
137
Stalker
Image

ZNOWU TO ZROBILI

27.06.2022 15:09
21
odpowiedz
zanonimizowany1255967
73
Generał

Przypuszczenia że zarząd nie widział mają tyle sensu co dyskusje krula że hitler nie wiedział
Największym błędem było slabe zarządzanie tymi błędami, nie było nikogo kto wybrał by część błędów które są najważniejsze i ktore muszą być naprawione do premiery choćby ją trzeba 10 razy przekładać

27.06.2022 16:10
Bieniu05
22
odpowiedz
Bieniu05
146
The100

to w ogole nie ma sensu bugi takie ze slepy by zauwazyl

27.06.2022 16:11
23
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1372505
0
Centurion

sluchajcie, chce w koncu ograc tego cp77, kupilem PS5. Czy juz mozna w to grac? juz naprawione wystarczajace?

27.06.2022 16:38
23.1
zanonimizowany1315351
31
Centurion

No niby można ale po co, gra jest co najwyżej średnia

27.06.2022 17:04
konewko01
23.2
3
konewko01
39
Monsignore Monokuma

Nie można, zabraniam.

27.06.2022 22:32
23.3
4
Gilbert88
16
Legionista

Gra jest już zupełnie grywalna (w moim pierwszym przejściu też była, ale widocznie mam szczęście). Nie znajduje już niczego do czego można się przyczepić. Chyba, że jesteś kolejna osoba, która uważała że ta gra będzie jakimś wielkim gamechangerem. Questy z głównego wątku i innych pobocznych są wyborne. Emocje na pewno ruszy. Jeśli chodzi o typowe znajdzki na mapie to kilka może fajnych, ale ogólnie zapchajdziury.

27.06.2022 16:57
24
1
odpowiedz
Jaya
56
Generał

Ja tam na błędy przymykałem oko i grało się dobrze już na premierę na PC.

Nawet dziś będzie problem jak ktoś będzie chciał poziom GTA5. Brakuje dopieszczenia silnika, żeby robić rozwałkę totalną. Jak ktoś chce postrzelać tylko w misjach, a nie do np. aut to raczej dziś będzie zadowolony (o ile spodoba się styl fabularny i gameplay ze streamów).
Nadzieja będzie jak będą rozwijali grę jak w NMS i wprowadzali płatne DLC, albo dopiero w CP88. Głównym błędem CP77 jest jakość konkurencji, która miała już dużo prób za sobą, ale kradzenie aut to nie moje klimaty i pewnie wielu innych ludzi. Tyle, że w CP77 na początku co próbujesz? Kraść auto i jest cała masa podobnych mieszanych odczuć swobody wyborów, dialogów.

Dla mnie to i tak obecnie najlepsza gra w otwartym wielkim mieście. Chyba, że zombie DLight 1 by się klasyfikował.

post wyedytowany przez Jaya 2022-06-27 16:58:29
27.06.2022 16:59
ProfesorXxx
👎
25
1
odpowiedz
ProfesorXxx
54
Pretorianin

Tyle czasu po premierze wywlekają teraz takie sprawy.

27.06.2022 17:23
26
odpowiedz
fftc
106
Generał

Totalne brednie. Nie były potrzebne żadne testy żeby stwierdzić że gra nie nadaje się do wydania. Wystarczyło włączyć ten szrot na godzinę.

27.06.2022 17:38
27
1
odpowiedz
1 odpowiedź
KimORD
7
Legionista

Jeżeli błąd występował, to żaden z nich nie był bezsensowny. Wątpię by testerzy nie byli w stanie ogarnąć, które błędy są kosmetyczne, a które mają wyższy priorytet. Zrzucanie winy za swoje błędy. Nie kupuję tego tłumaczenia. Szukanie kozła ofiarnego. Na testerów najłatwiej zrzucić. Wyszło szydło z worka, że było tego tak dużo, że powstawał bałagan.

post wyedytowany przez KimORD 2022-06-27 17:39:52
27.06.2022 20:26
27.1
Rufjan
50
Konsul

Wątpię by testerzy nie byli w stanie ogarnąć, które błędy są kosmetyczne, a które mają wyższy priorytet.

QA nie jest od ustawiania priorytetów błędów. Priorytety ustawia PM z leadem.

27.06.2022 17:41
Soulcatcher
28
odpowiedz
Soulcatcher
269
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Jedynymi okłamywanymi ludźmi byli kupujący grę.

27.06.2022 17:45
29
odpowiedz
7 odpowiedzi
rumpel99
32
Pretorianin

mogli lepiej programować to by nie było bugów

27.06.2022 19:02
SpoconaZofia
29.1
SpoconaZofia
81
Legend

Dla mnie sprawa jest oczywista. Wina leży po stronie żałosnej firmy, jacy są Redzi. To oni podjęli ostateczną decyzję o wypuszczeniu Cyberpunka 2077 w grudniu 2020 roku. Sasko już to zauważył i podkreślał na streamach, słowa propagandzisty Goebbelsa. Który mawiał, że zwykła propaganda ma niewiele wspólnego z obiektywizmem i jeszcze mniej z prawdą. Przyszła wizja zarobkowa totalnie zryła im berety. Chcieli zrobić z graczy, darmowych testerów produktu. Teraz szukają pomocy w osobach, które na co dzień tworzą mody. Ciężar usunięcia "na czysto" wszystkich kluczowych dla danej wersji programu plików powinien spoczywać na twórcy programu, nie na odbiorcy. Ja jako odbiorca nie muszę koniecznie znać się na takich rzeczach i wiedzieć, gdzie dokładnie w systemie mam grzebać i wyłuskiwać takie pozostałości. To raczej obowiązek producenta programu, by ten zaktualizował, się jak należy i zastąpił to co trzeba nowymi wersjami. Jeżeli tak się nie dzieje, i ja sam muszę szukać jakichś przestarzałych "resztek" do usunięcia, to coś jest trochę nie tak. Redzi wszystkich oszukali, a gra wciąż jest daleka od bycia ukończoną. To nie jest kwestia "u mnie działa", bo Cyberpunk to nie tylko przerażająca ilość błędów i glitchy, ale też całe systemy, które albo nie działają, jak należy, albo dopiero czekają na implementację.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2022-06-27 19:04:22
27.06.2022 20:25
29.2
Rufjan
50
Konsul

mogli lepiej programować to by nie było bugów

większej bzdury dawno nie czytałem

27.06.2022 20:43
29.3
2
Pabloninho
22
Pretorianin

Podobno każdy wiedział w jakim stanie jest gra, ale gra musiała wyjść o tej porze, bo deweloperzy "naciskali" - były podpisane umowy, itp.
Cóż, wzięli za dużo na swoje barki i tym przypłacili.
Gram obecnie w w3 i nie chcę aby w4 był taki duży, itp. Nawet wolałbym, aby był gorszy od w3, aby nie zrobić sobie dużego pułapu we wstępie do kolejnej trylogii.

27.06.2022 22:46
29.4
2
Rufjan
50
Konsul

bo deweloperzy "naciskali"

lol, co za bzdury. Developerzy byli ostatnimi, którzy chcieli wydania gry w tym stanie. Dev team nie jest od podejmowania decyzji.

27.06.2022 23:28
😂
29.5
mazurek92
42
Konsul

Spocona, ty weź chociaż te teksty aktualizuj, jak CD Projekt Cyberpunka 2077.

27.06.2022 23:57
SpoconaZofia
😂
29.6
SpoconaZofia
81
Legend

Raz na dwa lata. Nie ma szans.

28.06.2022 15:14
29.7
Zaikare
58
Centurion

Jak dobrze, że poza programistami, nie ma zawodów w których ludzie robią błędy :D

Ogólnie mogę uwierzyć, że deweloperzy naciskali. Chcieli zakończyć crunch i dostać premie za wydanie gry.

27.06.2022 20:47
30
odpowiedz
Angrenbor
121
PC Gaming Master Race

CD Projekt Red otrzymał jakoby „tysiące bezużytecznych/bezsensownych” raportów o błędach, co pochłonęło nie tylko czas, ale również sprawiło, że najważniejsze problemy gry nie zostały znalezione i/lub nie nadano im należytego priorytetu.
Czyli testerzy zgłaszali same pierdoły ale żaden z nich nie zauważył nieoteksturowanych npców w t-pose'ach? Seems legit!

27.06.2022 20:55
31
5
odpowiedz
psyh0zzy
52
Pretorianin

Firma, w której pracowałem weszła na rynek growy jakiś czas temu zapewniając właśnie testing, I no cóż... wszystkie patologie korpo-molocha jakim jest ta firma, w testingu były podniesione do potęgi. Potworny przemiał, zatrudnianie na umowę o marchew, za stawki urągające ludzkiej godności, jednocześnie brak jakiejkolwiek kontroli nad tym co te studenciaki wyprawiają, syf, kiła i malaria. O ile ludzie pracujący przy głównej działalności firmy mieli o niej umiarkowanie pozytywne zdanie, tak każdy kto zetknął się z testingiem nie miał do powiedzenia nic dobrego. Jeśli testing wygląda podobnie w innych kroporacjach, to ten news nie jest taki całkiem z dupy. Aczkolwiek i tak wygląda to na spychanie odpowiedzialności przez CDPR.

Niemniej ja tuż po premierze na bardzo przeciętnym PC bawiłem się bardzo dobrze, a bugów miałem może z 5 i to takich, że gdzieś w tle samochód spadł z nieba, albo w jednym queście zacięła się muzyka i przez cały quest szedł jeden riff. Nic co popsułoby rozrywkę i wołało o wylewanie wszystkich pomyj. Teraz robię drugie podejście na obecnym patchu i o ile w pierwszym podejściu moje 9/10 było dość mocno naciągane, ale historia plus rock and rollowy klimat kupiły mnie w całości, tak obecnie IMO 9/10 jest absolutnie zasłużone.

27.06.2022 21:55
MilornDiester
32
odpowiedz
MilornDiester
33
Generał

Na pewno nie można usprawiedliwiać tym REDów za stan gry. Przecież wystarczyło włączyć grę na kwadrans żeby zauważyć, że nie wygląda to tak jak powinno. Dlatego bez sensu jest narracja "CDP RED okłamano i nie wiedzieli, że gra jest w złym stanie".

Natomiast opisana historia jak najbardziej może być uznana za jeden z istotnych problemów z jakimi REDzi się borykali. Jeżeli faktycznie było tak, że cały duży zespół zamiast rzetelnie i na bieżąco informował ich o kluczowych błędach, robił to byle jak i zgłaszał im byle co to faktycznie mogło to istotnie hamować postępy prac.

Nie jestem specjalistą, ale podejrzewam, że skoro zatrudnia się specjalny zespół fachowców odpowiedzialnych tylko i wyłącznie za wyłapywanie i raportowanie błędów to nie polega to na zwykłym graniu i zgłaszaniu pierwszych lepszych bugów, które się zauważyło. Tam musi być cała metodologia uwzględniająca gdzie i w jakiej sytuacji do błędu doszło, z jakimi systemami mógł być on powiązany etc. a to wszystko zapewne według określonej hierarchii priorytetów. Więc jeżeli faktycznie było tak, że zamiast rzetelnie pracujących profesjonalistów byli stażyści, którzy wysyłali cokolwiek byleby wyrobić normę to nic dziwnego, że ekipa odpowiedzialna za naprawianie tych problemów nie wyrabiała. Jeżeli błędy były zgłaszane losowo i chaotycznie to domyślam się, że próba naprawy jednego elementu mogła psuć ileś kolejnych itd.

Dlatego o ile to wciąż wydawca ponosi odpowiedzialność za zaakceptowanie czegoś co ewidentnie nie jest gotowe, tak informacja o tym, że cały duży zespół po prostu knocił swoją robotę, naświetla do pewnego stopnia całą sytuację.

27.06.2022 22:09
anonpeak-YouTube
33
odpowiedz
anonpeak-YouTube
26
Centurion

Uważajcie bo CD projekt znów wam założy kaganiec na klawiatury :D

27.06.2022 23:41
34
odpowiedz
TobiAlex
194
Legend

I taka jest niestety prawda odnośnie beta testerów firm zewnętrznych - otóż priorytety mają błędy znalezione przez testerów wewnątrz firmy. Wszystkie błędy wykryte przez firmy zewnętrzne, a szczególnie te przez graczy (jakieś beta testy) ZAWSZE mają najniższy priorytet, nawet jeżeli jest to krytyczny błąd.

28.06.2022 12:45
35
odpowiedz
foxu23
81
Pretorianin

Nie, to tylko i wyłącznie cdpr jest odpowiedzialny za słabą jakość gry

28.06.2022 16:37
36
odpowiedz
2 odpowiedzi
tynwar
82
Senator

W artykule nie ma żadnej wzmianki o tym, że CDP robi taką wymówkę. Naprawdę nie rozumiem tego całego narzekania na CDP. Naprawdę polak potrafi tak nienawidzić innych, że polaka by chciał zabić, polak polakowi niczym wilk wilkowi. Naprawdę ta nienawiść aż tak u was wpłynęła na rozum i bezkrytycznie hejtujecie CDP pod byle jakim pretekstem, a nawet coś zmyślacie byleby atakować CDP? Naprawdę żałosne...

28.06.2022 23:39
36.1
Andrzej Pulaski
26
Chorąży
Image

Znamienną ciekawostką jest, że 75% - negatywnych głosów na Metacritic - pochodzi z pustych kont z naszego kraju. Po ich weryfikacji.. Okazało się, że - mimo fali kłamstw i gówna - Cyberpunk wychodzi na podium.

post wyedytowany przez Andrzej Pulaski 2022-06-28 23:39:58
29.06.2022 21:43
36.2
tynwar
82
Senator

Andrzej Pulaski
Naprawdę, polacy są żałośni, jak swój coś żle zrobi, to nie ma zmiłuj czy jak to się mówiło. Z kolei kiedy to ktoś z zagranicy coś nie tak zrobi, to jest akceptacja itd. Hipokryzja i słoma im z butów wystaje...
To jest naprawdę zła sytuacja dla nas, bo polskie studia coraz bardziej będą olewać polskich graczy, którzy atakują ich jadem, najbardziej toksyczna społeczność dla polskich firm. Mają takie wygórowane wymagania wobec polskich studiów, znacznie większe wymagania niż mają obcokrajowcy. Po prostu ręce opadają.

28.06.2022 18:56
37
odpowiedz
AresakaWilku
2
Junior

Widzę że wszyscy tutaj doskonale czytają ze zrozumieniem lol

29.06.2022 21:40
38
odpowiedz
gex18
11
Legionista

Standard wymówka, my nie jesteśmy winni, zła zewnętrzna firm nas oszukała.

Wiadomość Błędy w Cyberpunk 2077 zostały, bo CD Projekt był okłamywany