Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Riot Games chce spowolnić walki w League of Legends

03.05.2022 10:36
Whisper_of_Ice
1
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Znów powrót do 1h rozgrywek? ;d

03.05.2022 10:41
😂
2
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

Tego od kilku lat nie da się oglądać, bo strasznie wolne co potem staje się nudne.
Dobre jak ktoś ma problemy z snem.

03.05.2022 12:38
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
tynwar
81
Senator

Ciekawe czy wszystkie postacie dmg dostaną nerfa czy głównie postacie magic dmg? Dawno temu grałem w to, ale odrzucało mnie coraz bardziej jak zaczynali traktować melee dmg coraz gorzej, a magic dmg coraz lepiej, przez co zrobiła się ogromna dysproporcja. De facto melee mieli najwyżej mocniejsze ciosy i gorsze umiejki (w sensie dmg bardzo zaniżony) no i więcej umierali albo mało robili, bo trzymali się na dystans zachowując ostrożność, żeby przypadkiem nie zginąć przez co byli bardziej wsparciem nie leczącym XD.

03.05.2022 14:35
3.1
2
grabeck666
75
Senator

"ale odrzucało mnie coraz bardziej jak zaczynali traktować melee dmg coraz gorzej, a magic dmg coraz lepiej"

To śmiechłem.

03.05.2022 16:37
3.2
tynwar
81
Senator

grabeck666 Nawet kiedyś przypadkiem widziałem artykuł(o aktualizacji balansu w lolu) w golu i tam wymieniona była lista zmienionych itemków. No cóż, stwierdziłem od razu, że melee dmg mają jeszcze mniej dmg, chociaż dawno temu nie grałem, ale wiem to, bo po prostu zauważyłem jak itemki dla dmg melee były żałośnie słabe po tej aktualizacji xD.

03.05.2022 18:28
Ognisty Cieniostwór
3.3
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

tynwar
Widać, że bardzo dawno nie grałeś. Dzisiaj nie ma nic gorszego od nafeedowanego melee championa. Taki Trynda, Irelia, Yasuo, Yone, Gangplank, Mordekaiser, Viego, czy Akali potrafią w pojedynkę wygrać całą grę.

post wyedytowany przez Ognisty Cieniostwór 2022-05-03 18:32:36
03.05.2022 14:38
4
2
odpowiedz
grabeck666
75
Senator

Generalnie bardzo mnie cieszy ogólne założenie, ale zobaczymy jak wyjdzie z implementacją.

Teraz grając tankiem z 5k hp i 300 armora dalej można zostać zjedzonym w moment w TFie vs heavy ad team.

03.05.2022 19:12
trzydziestolatek1990
😎
5
odpowiedz
trzydziestolatek1990
21
Pretorianin
Image

Te zmiany to będzie ukłon w stronę przeciętnych, słabych i nowych graczy. O ile przeciętni i słabi się ucieszą, to nowi gracze nadal nie będą ogarniać, nawet nie będą zdawać sobie sprawy, że ktoś o nich pomyślał.

W pierwszych sezonach była możliwość wygrania 1v9, można było toczyć kulę śnieżną od pierwszych minut gry. Było to bardzo sprawiedliwe, ale w połączeniu z falą smurfów (i brakiem systemu "antysmurfowego", który mamy dzisiaj) prowadziło to do patologii.

Obecnie jest całkiem sprawny system wymierzony przeciwko smurfom. Jednak problemem jest "wyrównywanie szans", choćby system bounty, którego idea jest dobra, ale ilość złota horrendalna i nieproporcjonalna do zasług. Promuje to poniekąd graczy przeciętnych i słabych. Słaby gracz nafidował do 15 minuty przeciwną drużynę np. pięć razy. Czyli pięć razy popełnił błąd. Po tym czasie jego drużyna otrzymuje więcej złota za wszystko (prócz minionów i stworów w jungli). Drużyna przeciwna popełnia jeden zły teamfight i jest znowu 50/50 złoto. Popełnia drugi błąd - i w mniej niż pięć minut już tracą przewagę w złocie, na którą pracowali cały early game.

RIOT, jak zwykle, chce zadowolić każdego, a zniechęci tylko tych, co grają dla wyższej rangi i umiejętności. Gra ma po prostu trafić do szerszego grona, żeby jakiś trzydziestolatek bez refleksu się nie zniechęcił a Maciuć15 (grający drugi miesiąc w Lola) miał wrażenie, że zasługuje na wygraną.

Oni robią wszystko od doopy strony. Jedyne osoby, które wymagają pomocy w Lolu i do których trzeba wyciągnąć pomocną dłoń, to nowi gracze. Tutorial w grze, mimo że rok czy dwa temu lekko zmodyfikowany, to dalej NIC nie uczy. Wręcz przeciwnie - wieża nawet bije mniej w tutorialu, niż w normalnym meczu, przez co newbie nie ma instynktu samozachowawczego nawet w grze na botach i ignoruje pierwsze dwa strzały wieży, a po meczu nie rozumie, czemu w ogóle wieża go zabiła tyle razy.

Jest Practice tool (i to najlepsza zmiana w Lolu od czasów wprowadzenia smoków żywiołów), ale dlaczego w drużynie przeciwnej może być tylko jeden gracz? W grze, w której olbrzymie znaczenie ma wizja i jej usuwanie, nie ma żadnej wzmianki, gdzie i kto i w jakiej minucie powinien stawiać/usuwać wizję. Brak osobnego tutoriala dla topa, mida i bota jest po części zrozumiały, ale gdzie rady dla początkujących junglerów? Motają się bez celu po mapie, gubią się, robią losowe rzeczy, nie umieją kajtować mobów w jungli, grają postaciami range i bijąc potworki stoją w miejscu. Jak grają melee czempionem to jeszcze-jeszcze, ale zasada zadania dwóch ciosów za jeden cios potwora powinna być omówiona na początku ich przygody tytułem.

Toksyczne zachowania? RIOT chce usunąć allchat albo w ogóle czat. No świetne rozwiązanie. Stać ich na więcej, już samo wytłumaczenie w tutorialu i pokazanie, że jungler niektóre campy MUSI zrobić, żeby w ogóle myśleć o ganku, zmieniłoby wiele. Widzę, jak gra moja kobieta w niskim elo i pingowanie junglera przez topa/mida w momencie, gdy jungler jest po pierwszym campie to norma, w konsekwencji rośnie frustracja i zaczyna się wyzywanie typa w sumie za to, że robi to, co musi w pierwszych chwilach. Nie może być wszędzie. Możliwość do ganka? No nic, mid spuszuje wszystko po wieżę przeciwnika, zginie 2-3 razy od ganka przeciwnego leśnika i widzi swój błąd? Nie, wina jego junglera, przecież powinien na czwartym/piątym levelu zrobić dajwa pod turret, prawda? Najlepiej wtedy, gdy pinguje swojemu lejnerowi od minuty, że leci do niego, a jak co do czego, to ten reaguje dopiero w momencie, jak leśnik solo się wyłoży. Jungler diff. To samo top, to samo bot. To samo sam jungler, bo przez pierwszy rok swojej przygody z grą robi te same kampy, w tej samej kolejności przez pierwsze pięć minut gry, niezależnie, po jakiej stronie zaczyna mecz, kim gra lub przeciwko komu gra. Splitpusz? Otwieranie mapy? Heroiczne walki 3-4vs5 pod baronem, gdy bardziej liczna drużyna ma przewagę? No pewnie, bijmy się i padnijmy wszyscy. 30 minuta, wysokie tajmery, zrobiliśmy ejsa i chcemy wygrać? Nie, nie lećmy linią, na której są miniony i nie kończmy meczu. Jeden leci robić smoka, dwóch barona (i się wykłada lub przerywa i wraca do bazy) a dwóch puszuje losową linię, żeby skończyć grę, ale zostają za długo bo zdążyli wrócić przeciwnicy.

Grałem w Wild Rift i tam tutorial jest o wiele lepszy (chociaż też nie jest idealny). Ktoś zaraz może powiedzieć, że powyższych informacji ludzie dowiadują się z czasem i na tym polega gra. Sęk w tym, że umiejętności mechaniczne rosną nieproporcjonalnie z czasem do wiedzy macro. I w ten sposób w diamencie lub nawet masterze na EUW spotkasz mechaniczne bestie, które w ogóle nie śledzą przeciwnego leśnika, źle stawiają wizję i... I to aż obrzydliwe.

Do tej pory zmiany wprowadzane przez RIOT (w ostatnich latach) były tłumaczone ogólnie tym, że gra ma być faktycznie drużynowa a wpływ jednostki ma mieć mniejszy impact na wynik meczu. Gdzie jest w takim razie czat głosowy? Gdzie jest wyjaśnienie dla nowicjuszy, co każda rola i w jakim etapie gry powinna robić? Coś jest bardzo nie tak u podstaw, że dopiero od punktu 40LP i wyżej na EUW czułem, że w sporej większości moi timmejci wiedzą, co robią. Master i wzwyż to... 0,214% (kwiecień 2022) graczy w Lolu, na EUW ten odsetek jest jeszcze mniejszy! Ludzie przez lata uczą się szybko klikać, nabierają wprawy i hardstakują w goldzie-diamencie, nie dlatego, że nie znają postaci i ich limitów, tylko dlatego, że ich macro jest kilka dywizji niżej.

Co do tych zmian z newsa, to jest jeszcze druga opcja, może nawet bardziej prawdopodobna. Rozgrywki prosów mają być bardziej emocjonujące i widowiskowe, a ukłon w stronę newbie (nie mylić z noobami) to tylko zasłona dymna.

Dlatego nie gram już praktycznie w Lola i wolę śledzić mecze, jarać się samą otoczką wokół tego, bo jak widać po wpisie, to emocje biorą nade mną górę nawet po półrocznym odwyku. Mogliby chociaż o tych nowych graczy zadbać np. wprowadzając istotną wiedzę na temat gry i jej prawideł w formie "kolejnych poziomów wtajemniczenia". Jesteś mechanicznie na tyle dobry, żeby samodzielnie wyjść z ajrona i dostać się do brąza? Gratuluję, ale żeby ponownie grać rankedy, to musisz przejść tutorial o podstawach wizji na roli, na jakiej najwięcej grałeś. Wbiłeś silver? Świetnie! Zanim zagrasz kolejne ważne mecze, to poznaj co to wejw menadżment. Gold? Dowiesz się, jak obrócić na swoją korzyść wiedzę o cdr spelli przeciwników, jak prawidłowo wchodzić w wymiany, jakie objektiwy na mapie są bardziej istotne i dlaczego. Platyna? Roamowanie, schodzenie z wizji na linii, deep wardy i śledzenie enemy junglera. I tak dalej.

O kliencie gry, który ilekroć klikniesz jakąkolwiek opcję, to otwiera osobną "kartę w przeglądarce" nawet nie wspomnę... Kocham tę grę, idę zagrać mecza po przerwie. xD (na grafice odpowiedzi świeżego gracza na kilka rad, które mu udzieliłem; spotkałem go na botach jak uczyłem moją kobietę grać, był wyzywany że gra słabo mu idzie, miał 7-8 poziom i nie znał żadnych podstaw, chłonął jak gąbka i cieszył się nawet z tego, że ktoś poświęcił mu 15 minut podczas gry i pięć minut na czacie po meczu)

post wyedytowany przez trzydziestolatek1990 2022-05-03 19:19:51
Wiadomość Riot Games chce spowolnić walki w League of Legends