Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Deweloper Hellblade 2 zapowiada radykalne zmiany w systemie walki

09.04.2022 13:57
MilornDiester
1
MilornDiester
32
Generał

Jak na razie każda kolejna informacja na temat nowego Hellblade'a wskazuje na to, że twórcy doskonale zdają sobie sprawę co zadziałało a co nie w jedynce i mają bardzo konkretny plan na dwójkę. Moje doświadczenia były bardzo podobne - gra była niesamowita pod względem koncepcji, fabuły i kierunku artystycznego, przy jednoczesnym ubóstwie przeciwników, prostego systemu walki i mało różnorodnych zagadkach.

Mam jednocześnie nadzieję, że nie przesadzą w drugą stronę tzn. gra nie będzie się zanadto skupiać na elementach gameplayowych. Walki z przeciwnikami powinny wzmacniać immersję i zaangażowanie w historię Senuy i ostatnie czego potrzebujemy to konieczności analiz ruchów i statystyk przeciwników tak aby dało się ich pokonać. Walcząc powinniśmy wczuwać się w rolę bohaterki a nie traktować bossów jako zestaw animacji i cyferek składających się na wyzwanie. Jest to niesamowicie trudne, ale w grze takiej jak Hellblade, absolutnie konieczne.

Jednak sam fakt tego, że celują w poprawę najsłabszych elementów gry. Poprawa w punktach, które były najmocniejsze będzie wymagała nie lada wysiłku a nawet drobne poprawy w tych najsłabszych będzie widoczna gołym okiem. Tak samo mam nadzieję, że przy nowym Wiedźminie REDzi wezmą przykład z NT i skupią się na kwestiach związanych z mechaniką bo mogą stawać na rzęsach żeby zrobić jeszcze lepszą fabułę niż w W3 ale co z tego jeśli całość doświadczenia będzie zaniżana przez słaby gameplay.

09.04.2022 14:17
2
3
odpowiedz
Jerry_D
57
Senator

Może jestem w mniejszości, ale mnie się system walki w pierwszej części podobał. Senua to była zwykła, wprawna wojowniczka, a nie jakaś superwoman, więc i jej technika walki ograniczała się do rzeczy prostych, ale skutecznych. Żadnych niepotrzebnych fikołków, żadnych efektownych, ale w mało skutecznych w prawdziwej walce ciosów. Mam nadzieję, że teraz nie przesadzą z tymi "ulepszeniami". A jak już wpadną na pomysł, żeby zastąpić ostrzegający przed zagrożeniem instynkt wojownika w postaci głosów krzyczących "Uważaj!" albo "Za tobą!" jakimiś graficznymi, psującymi immersję wskaźnikami, kiedy się uchylić, bo przeciwnik zaraz sieknie cię mieczem w plecy, to osobiście uduszę.

Za to nad różnorodnością wrogów (i zagadek środowiskowych) rzeczywiście mogliby trochę popracować.

09.04.2022 15:40
vorimenn
3
odpowiedz
vorimenn
68
Generał

No raczej. Jedynka miała bodajże jednego dewelopera od walki, a przy dwójce jest ich już z dziewięciu. Do tego sama Melina Juergens przez ponad 2 lata ciężko trenowała, a pomagał jej przy tym C.C. Smiff.

Także no oby wyszło z tego coś bardzo dobrego! :)

09.04.2022 15:53
Herr Pietrus
4
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Z jednej strony fajnie, że chcą poprawić wiele aspektów gry, z drugiej strony też uważam, że walka była całkiem dobra, bardzo fajny był jej feeling, fajnie się ją oglądało, i jeśli faktycznie potrzebuje urozmaicenia, to niezbyt wielkiego, jeśli usprawnień, to nieprzesadzonych, na pewno nie potrzeba tu rewolucji ani mocnego skomplikowania. Jeśli przesadzą, to stanie się zbyt sztuczna, a jej wielką siłą było m.in. to, ze IMHO wyglądała naturalnie i starcia "stapiały się z tłem", płynnie następowało przejście od narracji do walki.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2022-04-09 15:56:16
09.04.2022 16:02
5
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany935386
37
Generał

Jedynym minusem walki w Hellblade była uboga liczba wariacji przeciwników, cała reszta była w porządku. Bardziej wolałbym żeby skupili się na zagadkach i ich różnorodności, bo szukanie run żeby otworzyć bramę szybko stawało się monotonne.

09.04.2022 17:20
ODIN85
5.1
ODIN85
29
Senator

Zagadki niech wywalą albo tylko parę zostawią. Były nudne i mało ciekawe.

09.04.2022 17:30
5.2
3
Jerry_D
57
Senator

Żadne tam wywalą, wystarczy, żeby je trochę urozmaicili.

09.04.2022 17:13
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
leonekwolfik
49
Konsul

Ciekawe czy premiera będzie w tym roku?

09.04.2022 17:19
ODIN85
6.1
ODIN85
29
Senator

Jak nie będzie to nie wiem po co Microsoft tyle tego nakupował. Pełno deweloperów a gier brak.

10.04.2022 02:20
vorimenn
6.2
vorimenn
68
Generał

Jakby miała być to byśmy o tym już wiedzieli od grudnia. Najwcześniej w 2023.

Wiadomość Deweloper Hellblade 2 zapowiada radykalne zmiany w systemie walki