CD Projekt będzie w tym roku realizować dwa projekty AAA
To oni Cyperpunka robili w waterfall'u?
Ale to wtedy on nie powinien miec zadnych bugow i zawierac to co bylo obiecane :)
Hej Redzi, nie potrzebujecie moze Project Managera? ;)
Ja tam bardziej obstawiam YDD
spoiler start
Yealing driven development - zespól robi w danym monecie to czego oczekuje najgłośniej wrzeszczący menadżer
spoiler stop
Jakby tak było to tam wszystko powinno być przetestowane od A do Z. Ale CP faktycznie by się pojawił w okolicy 2077.
A czy można już składać preorder?
w 2077 odszczekasz jak zaprezentują pacza na gali w Las Vegas, na razie ciesz się niezłą włoską lokalizacją
"w stworzenie potężnego, żyjącego uniwersum Night City zaangażowanych było w sumie ponad 5 tys. osób" -- niezły bełkot marketingowy. Gdzie oni widzą te żyjące miasto. Chyba że się mylę to proszę o sprostowanie. Bo już sam nie wiem. Czy chodzi o przeniesienie całej wizji Williama Gibsona na rozrywkę elektroniczną ? Czy chodzi im o te miasto które otrzymaliśmy i jest obecne w grze ?
Może chciał powiedzieć "w stworzenie potężnej makiety Night City". Tylko mu się coś pomyliło.
myślę, że powinien napisać tworzenie zamiast stworzenie. Bo tworzyć potężne, żyjące miasto to oni tworzyli i podejrzewam, że włożyli w to mnóstwo zasobów, talentu i wysiłku. Tylko co z tego skoro ostatecznie przyszły cięcia, projekt trzeba było wydać przed zakończeniem i całe miasto uwięzło na etapie "tworzenia" a tego "s" na początku i czasu przeszłego dokonanego zabrakło.
Czyli tyle był z wieszczenia przez co niektórych "nieuchronnego porzucenia CP77"...
A poza tym przestawienie się na tworzenie dwóch AAA zamiast jednego to bardzo dobra zmiana. Jak to mówią "9 kobiet nie urodzi jednego dziecka w miesiąc". CP77 ładnie pokazał, że zwiększanie zespołu nie prowadzi jednoznacznie do przyspieszenia prac czy polepszenia jakości produktu. Mam nadzieję, że przestawią się na dwa mniejsze, ale za to lepiej zorganizowane zespoły, które będą dysponowały większą ilością czasu.
Nad CP77 pracował ok. dwa razy większy zespół niż nad W3. Jaki był efekt, każdy widzi. Teraz wyobraźcie sobie co by było gdyby zamiast zwiększać ten zespół dwukrotnie, stworzyliby dwa zespoły wielkości tego co robił Dziki Gon i wydłużyli czas produkcji (dodatki były świetną okazją żeby przygotować potencjalnych nowych "zarządzających" takim studiem). Przy siedmioletnim czasie produkcyjnym wydawaliby gry z taką samą częstotliwością (nawet trochę szybciej) a jakość wzrosłaby drastycznie. Wyobraźcie sobie, że ekipa która robi Wiedźmina 3 pracuje w takim samym składzie, ale zamiast 4 lata (+rok na dodatki), robi tę grę lat 7 i na spokojnie wykańcza wszystkie zaplanowane wątki, dodaje wszystkie funkcjonalności itd...
Problem z CP2077 nie polegał na ilości osób, które nad nim pracowały, tylko że wydali grę przed wcześnie, mimo że mieli sygnały z działów ze gra jest niedopracowana i nie powinni jej wydawać.
O to mi chodzi. Nie mówię, że większa liczba osób zaszkodziła Cyberpunkowi, ale że mu nie pomogła. Przynajmniej nie w stopniu, który pozwoliłby opracować cały złożony projekt w czasie podobnym do Wieśka 3. Dlatego wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem, zamiast zwiększać zespół, byłoby zostawić go w mniej więcej takim samym stanie liczebnym, ale przeznaczyć dodatkowe 2-3 lata na development. A jednocześnie zatrudniać nowych pracowników co pozwoliłoby stworzyć nowy zespół, wydawać gry naprzemiennie i dzięki temu utrzymać częstotliwość premier.
Oczywiście nie na zasadzie "stary zespół siedzi nad CP77 a wszystkich nowych dajemy do drugiego projektu" tylko wziąć ludzi z największym potencjałem, którzy wykazali się przy Wieśku pracując na drugorzędnych stanowiskach i dać im się wykazać przy jakimś mniejszym projekcie np. trzecim dodatku do W3 albo remaku jedynki. Dzięki temu CDP RED spokojnie by sobie pracował nad CP77 a CDP Black/White/Green whatever... zdobywałby doświadczenie przy bezpieczniejszym projekcie.
I wtedy w 2018 zapowiedzieliby CP77 tak jak to zrobili a w kolejnym roku, zamiast Keanu Reevsa, pokazaliby dodatek do W3/Remake W1. I wtedy w grudniu 2019 wypuściliby bezpieczniejszy projekt wiedźmiński, zarobiliby kupę kasy bo zgrałoby się to z premierą serialu, zbudowali reputację drugiego studia wśród graczy i odciągnęli uwagę od CP77. Wtedy w połowie 2020 dopiero by ruszył marketing Cyberpunka na dobre, w 2021 wyznaczyliby datę premiery na 2022 i wydali grę jakby już była gotowa. Natomiast drugi zespół w momencie premiery CP miałby już za sobą dwa lata produkcji kolejnej, tym razem "dużej" gry, gotowej do wydania gdzieś w 2025, na dwa lata po wydaniu dodatków do Cyberpunka.
Przypomnę, że w okresie 2020-2022 kiedy większość mocy przerobowych skupiała się na jednym IP (Cyberpunk), nie udało się dotrzymać rozwleczonej roadmapy, a także zrezygnowano z jakiegokolwiek informowania opinii publicznej o postępach prac. Gracze prawie 1.5 roku czekają na jakikolwiek nowy content.
"Wydaj teraz, napraw za 2 lata" może szybko się zmienić w "wydaj teraz i zapomnij".
Firma, która zatraciła się przy pracy nad jednym projektem AAA, ogłasza, że teraz będzie pracować nad dwoma tytułami AAA jednocześnie (jakiekolwiek projekty by nie były).
Przed wyruszeniem w taką podróż wypadałoby najpierw odnaleźć siebie.
Jak dla mnie niczego się nie nauczyli. Chyba, że chodzi o zaprzestanie informowania graczy, żeby nie było pozwów za false marketing...
Zdejmijmy te różowe okulary tylko dlatego, że CDPR jest z Polski.
A moga najpierw zrealizowac projekt CP 2077 :D
Realizują go od 2016 roku. To, że CDPRoject zacznie realizować 2gi projekt AAA w tym roku, nie oznacza, że CP2077 to nie będzie ten 1wszy projekt, który kończą. Cały 2021 rok coś tam dłubali przy tym. Dziwne gdyby takie działy jak odpowiedzialny za Motion Capture, muzykę czy inne tego typu działy siedziały z założonymi rękami przez cały 2021 rok...
A może, by tak w końcu zrozumieć, że duże firmy mają osobne działy pracujące nad różnymi projektami.
pracownicy przy dwóch projektach będą mieć zapewnione pampersy, chusteczki do wykorzystania podczas załamania nerwowego, paniki, histerii, dożylnego dokarmiania, krat w oknach oraz siatki bezpieczeństwa na zewnątrz budynku aby pracownicy czuli się bardziej bezpieczniej.
Nie zapomnij o stałym noclegu w firmie, warzywniaku firmowym, żłobku w piwnicy etc.
Idealny korpoludek nie opuszcza miejsca pracy i nie traci zbyt dużo czasu na takie pierdoły jak "rodzina" czy "czas wolny".
Już sobie wyobrażam to deweloperskie piekło przy 2 projektach AAA na raz. Tylko im współczuć.
Biedni developerzy pracują tak jak niejeden Kowalski na magazynie, czy innej produkcji... tylko zamiast fizycznie to przy komputerach. Nic tylko im współczuć, nie tylko skandalicznych warunków, ale i wynagrodzeń...
Shashiu nie ma powodu do współczucia: developer może znaleźć lepszą pracę bez problemu, więc jak siedzi w złej to tylko na własne życzenie. Szczególnie teraz, gdy praca całkowicie zdalna jest tak popularna.
CD Projekt będzie w tym roku realizować dwa projekty AAA
Przecież oni jeszcze nie zrealizowali poprzedniego projektu (Cyberpunk 2077) a już biorą się za kolejne? Oni się w EA i Activision bawią teraz?
Czyli znów nadchodzą lata pompowania balonika na portalach?
Przecież te tytuły wyjdą dopiero gdzieś w 2027; przy okazji premiery PS6 lub pod koniec życia PS5.
Studio, które pokazało ostatnio że nie jest w stanie zrobić jednej gry AAA, zapowiedziało, że stworzy dwie gry AAA jednocześnie.
No ja nie widzę w tym żadnej zapowiedzi katastrofy :D
To oni tam robili w waterfallu czy jak? Że oni teraz dopiero na agila przechodzą? Choć z drugiej strony znam dużą spółkę w której implementacja agila zajęła ponad trzy lata.
To samo mówili gdy jednocześnie był tworzony Wiedźmiń 3 i Cyberpunk. Co z tego wyszło każdy wie. Jak znowu będzie blisko daty premiery jednej z produkcji, jakość będzie kijowa, a szefostwo ogarnie że się nie wyrobią, to raz dwa przerzucą ludzi z jednego na drugi projekt :D
Na chwilę obecną jedyny ratunek dla CP jaki widzę to ukończenie DevtoolKit, wypuszczenie go, i pozwolenie żeby bardziej doświadczeni programiści (modderzy) naprawili grę i zrobili porządek.
W 2022 przechodza na agile... Czyli ten system w pelni wykorzystaja za jakies 2 lata dopiero. Efekty zobaczymy lub nie gdzies za 3-4 lata.
Mówiłem, że cp idzie w zapomnienie przez deweloperów i że będą robić wiedźmina 4 bo na tym pierwszym tytule już nic nie zarobią. W3 do tego czasu był już skończony z wydanymi dodatkami.
Aż dwa? A co z Cymbergejem? Oni ledwo z tym dali radę, a teraz będą na dwa fronty?
Obstawiam że jedną z gier będzie Wiedźmin z główną bohaterką, którą będzie oczywiście Ciri. Natomiast co do drugiej gry nie mam pomysłu.
To byłoby niemądre i na pewno czegoś takiego nie będzie.
"Podeszliśmy do tego tytułu jak do czegoś więcej niż kolejnej gry. Zbudowaliśmy fundamenty pod nowy, globalny brand..."
A ten brand to "wydawanie niedokończonych gier"? Bo jeśli tak, to faktycznie, BF poszedł waszym 'brandem', oby tylko inni się na to nie zdecydowali... XD
Mogliby zrobić jakieś Gwiezdne Wojny skoro teraz każdy może dostać licencję o ile dobrze pamiętam, tylko jakieś dobre i normalne, a nie te syfiate która planuje Ubisoft.
Nawet jakby wydali grę bez gliczy to i tak wszystkiego brakowało a świat był jedną wielką dekoracją...bardzo szkoda skoro udało im się osiągnąć o przełomowy poziom przy wiedźminie 3 i dodatkach. Sądzę też, że czas dopracowanych gier na premierę będzie się kończył więc mogą próbować sił z wczesnym dostępem i zbieraniem opinii zwrotnej kiedy jeszcze nie ma oficjalnej premiery.
Po tej cyberkaszanie jakoś nie rusza mnie ten News
Niech sobie robią co chcą
Sory, ale nie wierze nikomu, kto twierdzi że ta gra nie ma błędów albo ich nie spotkał. 2 dni grania 2 filmiki (jeden jest obecnie przetwarzany) + pojedyńcze nagrania innych błędów. One występują jeden po drugim. Sam nagrywam i publikuje.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLbBKN48L5CjTZkQk26uX9j7j-7jMzVfdK
Miejcie dla siebie odrobinę szacunku i wymagajcie odrobinę od tych gier, bo taki stan chwalić to jak mówić że smakuje wam g...... .
Może i będą realizować dwa AAA. Ale zrealizują je pewnie za 5 lat. Oby to były chociaż ciekawe projekty...Te projekty :)