Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość CD Projekt będzie w tym roku realizować dwa projekty AAA

01.02.2022 17:57
Herr Pietrus
😂
5
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Herr Pietrus
225
Ficyt

Dwa projekty AAA?
Żeby tylko znowu nie wyszło z tego „Aaaa!"

01.02.2022 17:23
😂
1
gamerX
98
Pretorianin

Rok 2022 CDPy odkryły Agile'a. Lepiej późno niż wcale :)

01.02.2022 17:39
BIGPSFANBOY
😂
2
odpowiedz
BIGPSFANBOY
26
Generał

gamerX Wyprzedzili czasy w jakich żyją, w polsce dalej mamy feudalizm.

01.02.2022 17:46
Drackula
😱
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drackula
232
Bloody Rider

To oni Cyperpunka robili w waterfall'u?

Ale to wtedy on nie powinien miec zadnych bugow i zawierac to co bylo obiecane :)

Hej Redzi, nie potrzebujecie moze Project Managera? ;)

01.02.2022 19:24
elathir
3.1
11
elathir
98
Czymże jest nuda?

Ja tam bardziej obstawiam YDD

spoiler start


Yealing driven development - zespól robi w danym monecie to czego oczekuje najgłośniej wrzeszczący menadżer

spoiler stop

01.02.2022 20:38
😂
3.2
tankshtela
49
Konsul

Jakby tak było to tam wszystko powinno być przetestowane od A do Z. Ale CP faktycznie by się pojawił w okolicy 2077.

01.02.2022 17:49
4
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1296099
34
Generał

A czy można już składać preorder?

10.02.2022 13:30
p4go
4.1
p4go
154
Almost human
Image

Ciao Jane's , si certo pre-ordero!

01.02.2022 17:57
Herr Pietrus
😂
5
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Herr Pietrus
225
Ficyt

Dwa projekty AAA?
Żeby tylko znowu nie wyszło z tego „Aaaa!"

10.02.2022 16:21
5.1
dzix
0
Legionista

w 2077 odszczekasz jak zaprezentują pacza na gali w Las Vegas, na razie ciesz się niezłą włoską lokalizacją

01.02.2022 17:59
SpoconaZofia
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
SpoconaZofia
81
Legend

"w stworzenie potężnego, żyjącego uniwersum Night City zaangażowanych było w sumie ponad 5 tys. osób" -- niezły bełkot marketingowy. Gdzie oni widzą te żyjące miasto. Chyba że się mylę to proszę o sprostowanie. Bo już sam nie wiem. Czy chodzi o przeniesienie całej wizji Williama Gibsona na rozrywkę elektroniczną ? Czy chodzi im o te miasto które otrzymaliśmy i jest obecne w grze ?

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2022-02-01 18:01:00
01.02.2022 18:22
Asasyn363
6.1
4
Asasyn363
161
Senator

Może chciał powiedzieć "w stworzenie potężnej makiety Night City". Tylko mu się coś pomyliło.

01.02.2022 18:34
MilornDiester
6.2
1
MilornDiester
33
Generał

SpoconaZofia
myślę, że powinien napisać tworzenie zamiast stworzenie. Bo tworzyć potężne, żyjące miasto to oni tworzyli i podejrzewam, że włożyli w to mnóstwo zasobów, talentu i wysiłku. Tylko co z tego skoro ostatecznie przyszły cięcia, projekt trzeba było wydać przed zakończeniem i całe miasto uwięzło na etapie "tworzenia" a tego "s" na początku i czasu przeszłego dokonanego zabrakło.

01.02.2022 18:30
MilornDiester
7
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
MilornDiester
33
Generał

Czyli tyle był z wieszczenia przez co niektórych "nieuchronnego porzucenia CP77"...

A poza tym przestawienie się na tworzenie dwóch AAA zamiast jednego to bardzo dobra zmiana. Jak to mówią "9 kobiet nie urodzi jednego dziecka w miesiąc". CP77 ładnie pokazał, że zwiększanie zespołu nie prowadzi jednoznacznie do przyspieszenia prac czy polepszenia jakości produktu. Mam nadzieję, że przestawią się na dwa mniejsze, ale za to lepiej zorganizowane zespoły, które będą dysponowały większą ilością czasu.

Nad CP77 pracował ok. dwa razy większy zespół niż nad W3. Jaki był efekt, każdy widzi. Teraz wyobraźcie sobie co by było gdyby zamiast zwiększać ten zespół dwukrotnie, stworzyliby dwa zespoły wielkości tego co robił Dziki Gon i wydłużyli czas produkcji (dodatki były świetną okazją żeby przygotować potencjalnych nowych "zarządzających" takim studiem). Przy siedmioletnim czasie produkcyjnym wydawaliby gry z taką samą częstotliwością (nawet trochę szybciej) a jakość wzrosłaby drastycznie. Wyobraźcie sobie, że ekipa która robi Wiedźmina 3 pracuje w takim samym składzie, ale zamiast 4 lata (+rok na dodatki), robi tę grę lat 7 i na spokojnie wykańcza wszystkie zaplanowane wątki, dodaje wszystkie funkcjonalności itd...

01.02.2022 20:09
7.1
5
makaronZserem
36
Generał

Problem z CP2077 nie polegał na ilości osób, które nad nim pracowały, tylko że wydali grę przed wcześnie, mimo że mieli sygnały z działów ze gra jest niedopracowana i nie powinni jej wydawać.

01.02.2022 22:31
MilornDiester
7.2
MilornDiester
33
Generał

makaronZserem
O to mi chodzi. Nie mówię, że większa liczba osób zaszkodziła Cyberpunkowi, ale że mu nie pomogła. Przynajmniej nie w stopniu, który pozwoliłby opracować cały złożony projekt w czasie podobnym do Wieśka 3. Dlatego wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem, zamiast zwiększać zespół, byłoby zostawić go w mniej więcej takim samym stanie liczebnym, ale przeznaczyć dodatkowe 2-3 lata na development. A jednocześnie zatrudniać nowych pracowników co pozwoliłoby stworzyć nowy zespół, wydawać gry naprzemiennie i dzięki temu utrzymać częstotliwość premier.
Oczywiście nie na zasadzie "stary zespół siedzi nad CP77 a wszystkich nowych dajemy do drugiego projektu" tylko wziąć ludzi z największym potencjałem, którzy wykazali się przy Wieśku pracując na drugorzędnych stanowiskach i dać im się wykazać przy jakimś mniejszym projekcie np. trzecim dodatku do W3 albo remaku jedynki. Dzięki temu CDP RED spokojnie by sobie pracował nad CP77 a CDP Black/White/Green whatever... zdobywałby doświadczenie przy bezpieczniejszym projekcie.
I wtedy w 2018 zapowiedzieliby CP77 tak jak to zrobili a w kolejnym roku, zamiast Keanu Reevsa, pokazaliby dodatek do W3/Remake W1. I wtedy w grudniu 2019 wypuściliby bezpieczniejszy projekt wiedźmiński, zarobiliby kupę kasy bo zgrałoby się to z premierą serialu, zbudowali reputację drugiego studia wśród graczy i odciągnęli uwagę od CP77. Wtedy w połowie 2020 dopiero by ruszył marketing Cyberpunka na dobre, w 2021 wyznaczyliby datę premiery na 2022 i wydali grę jakby już była gotowa. Natomiast drugi zespół w momencie premiery CP miałby już za sobą dwa lata produkcji kolejnej, tym razem "dużej" gry, gotowej do wydania gdzieś w 2025, na dwa lata po wydaniu dodatków do Cyberpunka.

01.02.2022 23:41
Airwaves
7.3
4
Airwaves
8
Chorąży

Przypomnę, że w okresie 2020-2022 kiedy większość mocy przerobowych skupiała się na jednym IP (Cyberpunk), nie udało się dotrzymać rozwleczonej roadmapy, a także zrezygnowano z jakiegokolwiek informowania opinii publicznej o postępach prac. Gracze prawie 1.5 roku czekają na jakikolwiek nowy content.

"Wydaj teraz, napraw za 2 lata" może szybko się zmienić w "wydaj teraz i zapomnij".

Firma, która zatraciła się przy pracy nad jednym projektem AAA, ogłasza, że teraz będzie pracować nad dwoma tytułami AAA jednocześnie (jakiekolwiek projekty by nie były).

Przed wyruszeniem w taką podróż wypadałoby najpierw odnaleźć siebie.

Jak dla mnie niczego się nie nauczyli. Chyba, że chodzi o zaprzestanie informowania graczy, żeby nie było pozwów za false marketing...

Zdejmijmy te różowe okulary tylko dlatego, że CDPR jest z Polski.

post wyedytowany przez Airwaves 2022-02-01 23:44:49
01.02.2022 18:31
😂
8
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Piotrek.K
203
... broken ...

A moga najpierw zrealizowac projekt CP 2077 :D

01.02.2022 18:55
8.1
pawel1812
56
Generał

Realizują go od 2016 roku. To, że CDPRoject zacznie realizować 2gi projekt AAA w tym roku, nie oznacza, że CP2077 to nie będzie ten 1wszy projekt, który kończą. Cały 2021 rok coś tam dłubali przy tym. Dziwne gdyby takie działy jak odpowiedzialny za Motion Capture, muzykę czy inne tego typu działy siedziały z założonymi rękami przez cały 2021 rok...

01.02.2022 20:11
8.2
makaronZserem
36
Generał

A może, by tak w końcu zrozumieć, że duże firmy mają osobne działy pracujące nad różnymi projektami.

01.02.2022 18:42
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany637308
81
Konsul

pracownicy przy dwóch projektach będą mieć zapewnione pampersy, chusteczki do wykorzystania podczas załamania nerwowego, paniki, histerii, dożylnego dokarmiania, krat w oknach oraz siatki bezpieczeństwa na zewnątrz budynku aby pracownicy czuli się bardziej bezpieczniej.

post wyedytowany przez zanonimizowany637308 2022-02-01 18:43:23
01.02.2022 19:23
9.1
Inquerion
35
Konsul

Diuran
Nie zapomnij o stałym noclegu w firmie, warzywniaku firmowym, żłobku w piwnicy etc.

Idealny korpoludek nie opuszcza miejsca pracy i nie traci zbyt dużo czasu na takie pierdoły jak "rodzina" czy "czas wolny".

Już sobie wyobrażam to deweloperskie piekło przy 2 projektach AAA na raz. Tylko im współczuć.

01.02.2022 19:48
👍
9.2
zanonimizowany935386
37
Generał

Biedni developerzy pracują tak jak niejeden Kowalski na magazynie, czy innej produkcji... tylko zamiast fizycznie to przy komputerach. Nic tylko im współczuć, nie tylko skandalicznych warunków, ale i wynagrodzeń...

01.02.2022 22:18
9.3
zanonimizowany323093
95
Pretorianin

Shashiu nie ma powodu do współczucia: developer może znaleźć lepszą pracę bez problemu, więc jak siedzi w złej to tylko na własne życzenie. Szczególnie teraz, gdy praca całkowicie zdalna jest tak popularna.

02.02.2022 00:55
kuzyn123
9.5
2
kuzyn123
125
Konsul

Już bez przesady z tymi zarobkami, szczególnie w cedepie.

01.02.2022 18:59
|13|
😉
10
odpowiedz
|13|
78
walas85

CD Projekt będzie w tym roku realizować dwa projekty AAA

Przecież oni jeszcze nie zrealizowali poprzedniego projektu (Cyberpunk 2077) a już biorą się za kolejne? Oni się w EA i Activision bawią teraz?

01.02.2022 19:19
11
odpowiedz
Inquerion
35
Konsul

Czyli znów nadchodzą lata pompowania balonika na portalach?

Przecież te tytuły wyjdą dopiero gdzieś w 2027; przy okazji premiery PS6 lub pod koniec życia PS5.

01.02.2022 19:29
12
odpowiedz
wcogram
154
Generał

Ostatniej AAA jeszcze nie skończyli a tu teraz 2 na raz

01.02.2022 19:54
😂
13
odpowiedz
zanonimizowany1333750
8
Centurion

Studio, które pokazało ostatnio że nie jest w stanie zrobić jednej gry AAA, zapowiedziało, że stworzy dwie gry AAA jednocześnie.

No ja nie widzę w tym żadnej zapowiedzi katastrofy :D

01.02.2022 20:36
14
odpowiedz
tankshtela
49
Konsul

To oni tam robili w waterfallu czy jak? Że oni teraz dopiero na agila przechodzą? Choć z drugiej strony znam dużą spółkę w której implementacja agila zajęła ponad trzy lata.

01.02.2022 20:41
xKoweKx [stalker.pl]
15
odpowiedz
xKoweKx [stalker.pl]
137
Stalker

To samo mówili gdy jednocześnie był tworzony Wiedźmiń 3 i Cyberpunk. Co z tego wyszło każdy wie. Jak znowu będzie blisko daty premiery jednej z produkcji, jakość będzie kijowa, a szefostwo ogarnie że się nie wyrobią, to raz dwa przerzucą ludzi z jednego na drugi projekt :D

01.02.2022 20:42
Qverty
😂
16
1
odpowiedz
Qverty
33
w olejku lub w pomidorku

Karcianke i patch do W3

post wyedytowany przez Qverty 2022-02-01 20:42:48
01.02.2022 20:42
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Baccardi9000
3
Centurion

Na chwilę obecną jedyny ratunek dla CP jaki widzę to ukończenie DevtoolKit, wypuszczenie go, i pozwolenie żeby bardziej doświadczeni programiści (modderzy) naprawili grę i zrobili porządek.

01.02.2022 20:55
SpoconaZofia
😐
17.1
SpoconaZofia
81
Legend

Właśnie to robią z CDP RED zaczęli współpracować pod wspólnym szyldem Yigsoft.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2022-02-01 20:55:25
01.02.2022 20:51
😐
18
odpowiedz
zanonimizowany1346015
18
Generał

W 2022 przechodza na agile... Czyli ten system w pelni wykorzystaja za jakies 2 lata dopiero. Efekty zobaczymy lub nie gdzies za 3-4 lata.

post wyedytowany przez zanonimizowany1346015 2022-02-01 20:52:29
01.02.2022 23:35
Airwaves
19
odpowiedz
Airwaves
8
Chorąży

Badowski Content Cutting Development

02.02.2022 00:25
21
odpowiedz
inceltears
54
Konsul

Mówiłem, że cp idzie w zapomnienie przez deweloperów i że będą robić wiedźmina 4 bo na tym pierwszym tytule już nic nie zarobią. W3 do tego czasu był już skończony z wydanymi dodatkami.

02.02.2022 01:03
WolfDale
22
1
odpowiedz
WolfDale
75
Sztuczny Wytwór Forumowy

Aż dwa? A co z Cymbergejem? Oni ledwo z tym dali radę, a teraz będą na dwa fronty?

Obstawiam że jedną z gier będzie Wiedźmin z główną bohaterką, którą będzie oczywiście Ciri. Natomiast co do drugiej gry nie mam pomysłu.

02.02.2022 06:11
23
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Natanoslav Drejkovski
9
Konsul

Wiedźmin 4 i Thorgal

02.02.2022 12:06
23.1
zanonimizowany1361555
2
Konsul

To byłoby niemądre i na pewno czegoś takiego nie będzie.

02.02.2022 12:15
23.2

co w tym jest niemądrego ?

02.02.2022 11:58
24
odpowiedz
Wlodi89LCT
26
Pretorianin

"Podeszliśmy do tego tytułu jak do czegoś więcej niż kolejnej gry. Zbudowaliśmy fundamenty pod nowy, globalny brand..."
A ten brand to "wydawanie niedokończonych gier"? Bo jeśli tak, to faktycznie, BF poszedł waszym 'brandem', oby tylko inni się na to nie zdecydowali... XD

02.02.2022 12:04
25
odpowiedz
zanonimizowany1361555
2
Konsul

Mogliby zrobić jakieś Gwiezdne Wojny skoro teraz każdy może dostać licencję o ile dobrze pamiętam, tylko jakieś dobre i normalne, a nie te syfiate która planuje Ubisoft.

02.02.2022 12:28
Prawdosław
😜
26
odpowiedz
Prawdosław
8
Legionista

Nawet jakby wydali grę bez gliczy to i tak wszystkiego brakowało a świat był jedną wielką dekoracją...bardzo szkoda skoro udało im się osiągnąć o przełomowy poziom przy wiedźminie 3 i dodatkach. Sądzę też, że czas dopracowanych gier na premierę będzie się kończył więc mogą próbować sił z wczesnym dostępem i zbieraniem opinii zwrotnej kiedy jeszcze nie ma oficjalnej premiery.

02.02.2022 18:29
👎
27
odpowiedz
Sebcza_k
22
Pretorianin

Po tej cyberkaszanie jakoś nie rusza mnie ten News
Niech sobie robią co chcą

08.02.2022 16:50
28
odpowiedz
vlad8011
58
Pretorianin

Sory, ale nie wierze nikomu, kto twierdzi że ta gra nie ma błędów albo ich nie spotkał. 2 dni grania 2 filmiki (jeden jest obecnie przetwarzany) + pojedyńcze nagrania innych błędów. One występują jeden po drugim. Sam nagrywam i publikuje.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLbBKN48L5CjTZkQk26uX9j7j-7jMzVfdK

Miejcie dla siebie odrobinę szacunku i wymagajcie odrobinę od tych gier, bo taki stan chwalić to jak mówić że smakuje wam g...... .

08.02.2022 16:54
John_Wild
😊
29
odpowiedz
John_Wild
35
Okropnie_Wściekły_Dzik

Może i będą realizować dwa AAA. Ale zrealizują je pewnie za 5 lat. Oby to były chociaż ciekawe projekty...Te projekty :)

Wiadomość CD Projekt będzie w tym roku realizować dwa projekty AAA