Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: F1 2021 - kto gra na padzie? Jak kręcić dobre czasy

03.11.2021 09:02
Lateralus
1
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Zakupiłem niedawno F1 2021. Ostatni raz grałem kilka odsłon wydania do tyłu. Ale nigdy mi tragicznie w to nieszło. Gram na PC i najnowszy pad od xbox.
Czasy kręcę tak srednio widze. Na SI 110 nie mam najmniejszych szans. Różnice czasowe sięgają nawet 5 6 sekund od najlepszych. Obecnie SI ustawiłem na 70. Na takim poziomie jeszcze plasuje sie w pierwszej 10, ale nie zawsze, czasem w kwalifikacjach sie zdaży pierwsze miejsce, a w wyścigu podium tez sie zdarzy.
W czym leży problem? Chciał bym kręcić lepsze czasy, ścigać sie na jeszcze wiekszych poziomach. Ustawienie pada? Jakie opcje asyst w grze? Duża roznica czasowa między skrzynią manual a automacie?
Widziałem w necie jakie czasy i przejazdy ktoś ma, szok.
Mając pada można sie ścigać z najlepszymi? Proszę o pomoc, co i jak poustawiać w grze i co robić. Thx.

03.11.2021 09:12
Mr. JaQb
2
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

Najważniejsze to dużo jeździć, robić po 3 treningi przed kwalifikacjami i wyścigiem. Bardzo istotna w F1 jest jazda optymalnym torem, złe wejście w zakręt może Cię kosztować kilka miejsc. Ja doszedłem do AI na 90 i szczerze powiedziawszy to chyba maksimum moich możliwości na padzie, na niektórych torach i tak muszę obniżać poziom. Na padzie nie da się osiągać takich czasów jak na kierownicy, dlatego AI na poziomie 110 jest raczej nie do pobicia.

03.11.2021 09:13
3
odpowiedz
zanonimizowany1346015
18
Generał

Najwazniejsze to ustawienia bolidu i przede wszystkim manualna skrzynia biegow. Sam przesiadlem sie z automatu na manual i zyskalem nawet do 2-3 sekund na okrazeniu. A to juz jest bardzo duzo. Pozniej dochodzi do tego optymalny tor jazdy. No i tu wazne sa umiejetnosci gracza, znajomosc torow i wiedza na temat tego, jak w ogole prowadzi sie bolid. Jak cos nie wychodzi, to trzeba duzo trenowac. Gdy pierwszy raz zagralem w gre F1 to zdziwilem sie, dlaczego bolid nie reaguje tak samo jak wyscigowe samochody turystyczne. Jedno i drugie ma cztery kola. Niestety nie jest to to samo... No i gamepad... Fajnie sie gra. Odkad gram na kierownicy, to opanowanie bolidu w zakretach stalo sie latwiejsze. Tu generalnie bardzo duzo czynnikow sklada sie na to czy ktos bedzie dobry.

No i tez widzialem na YT graczy, ktorzy na padach wyczyniaja cuda. Ale to juz jest wyzsza szkola jazdy i jakies nadprzyrodzone umiejetnosci.

Sprawdz sobie na YT profil Patryk Krutyj F1. Chlopak relacjonuje swoje zmagania w lidze F1. Pokazuje tez w jaki sposob ma ustawiony bolid do poszczegolnych wyscigow. Ja wczesniej uzywalem jego ustawien, grajac na padzie i juz bylo widac poprawe. Teraz na kierownicy, to juz jest bajka...

post wyedytowany przez zanonimizowany1346015 2021-11-03 09:15:43
03.11.2021 09:41
grish_em_all
4
odpowiedz
grish_em_all
238
Grish

Mając pada można sie ścigać z najlepszymi?
Da się, tacy gracze jak Louis Welch, NZL Ryan LZN to pokazują. Na pewno jest ich więcej, ci dwaj przychodzą mi do głowy jako pierwsi

Duża roznica czasowa między skrzynią manual a automacie?
Może być, w zależności w którym momencie automat zmienia biegi. Osobiście nigdy na automacie nie grałem, wiem za to na pewno że nie warto kręcić silnika do samego limitera, pod koniec "skali" zaczyna się już tracić moc. Wydaje mi się że optymalny momentem to tuż przed zapaleniem 2-3 ostatnich fioletowych kontrolek na "obrotomierzu"

Jakie opcje asyst w grze?
Na pewno wyłącz kontrolę trakcji, to po pierwsze. Na początku z pewnością będziesz się ślizgać i obracać, ale jak tylko opanujesz tył samochodu, to gwarantuję że będziesz robić czasy o niebo lepsze niż z TC, która zwyczajnie za bardzo kastruje moc, a nie jest tajemnicą że jak nie masz dobrego wyjścia z zakrętu, nie jesteś w stanie się dobrze odepchnąć to tracisz ogrom czasu, bo w zasadzie całą prostą masz do tyłka.

Setup pojazdu to też fundamentalna sprawa, bez dobrze dobranych ustawień pod dany tor będziesz się strasznie męczyć. Ja pomimo tysięcy godzin spędzonych łącznie w kolejnych odsłonach F1 kompletnie nie potrafię ustawiać samochodu. Zwyczajnie nigdy nie potrafiłem zrozumieć relacji, przesunięcie którego suwaka w którą stronę powoduje jaką różnicę w prowadzeniu. Na szczęście są takie strony jak f1carsetup.com, racedepartment.com i parę innych, gdzie na forach gracze dzielą się swoimi setupami i można wybrać coś dla siebie. Swego czasu szczerze nienawidziłem Hungaroringu, na którym kompletnie sobie nie radziłem, nie mogłem agresywnie zaatakować żadnego zakrętu bez utraty stabilności, do tego notoryczne przegrzewanie opon nie pomagało. Od momentu jak trafiłem na złote ustawienia, ten wyścig stał się jednym z moich ulubionych, czy jest mokro czy sucho, jestem tam piekielnie szybki.

Trening, trening i jeszcze raz trening, zwłaszcza jak wyłączysz asysty. Nie licz na to że wyjedziesz na tor i od razu będziesz wymiatać, to tak nie działa. Ja uważam się za bardzo doświadczonego gracza, znam każdy tor na pamięć, znam optymalne linie, punkty hamowania, wszystko co potrzebne. Mimo to jak zaczynam weekend wyścigowy, to muszę się wjeździć w tor. Z początku nie robię idealnych czasów, a w trakcie sesji treningowej, nabieram tempa i powiedzmy 10-te okrążenie potrafi być nawet sekundę szybsze niż pierwsze

post wyedytowany przez grish_em_all 2021-11-03 09:42:25
03.11.2021 09:50
Lateralus
5
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Widziałem na YT jak co niektórzy cisną na padzie i SI 110. Szok. Jak tak można jeździć... Tez bym tam chciał. Co do ustawień bolidów to wiem, i sobie ustawiam i jest zawsze ciut lepiej.

Problem u mnie będzie w ustawieniach pada i ustawień asyst. Kierownicy raczej nie będę specjalnie kupował. Jednak chciał bym sie poprawić grając na padzie. Znajde gdzies dobre ustawienia pada i asyst?
Gra jest świetna w swojej kategorii. Ogromne zmiany od czasu kiedy grałem ostatni raz.

03.11.2021 09:59
grish_em_all
6
odpowiedz
grish_em_all
238
Grish

Odnośnie pada to nie pomogę, lata temu byłem graczem klawiaturowym, później przesiadka od razu na kierownicę.

Jeżeli chodzi o asysty, to wydaje mi się że najbardziej rozsądne będzie wyłączenie wszystkiego. Tak jak pisałem, z początku będzie trudno, będą spiny, będzie zaliczanie poboczy i ścian. Ale tylko w ten sposób zrozumiesz dokładnie jak samochód się zachowuje i gdzie są jego limity, dużo łatwiej będzie Ci znaleźć tą niewidzialną granicę której nie możesz przekroczyć. Za to później satysfakcja z wyniku gwarantowana. Wyobraź sobie że ja pomimo niezliczonych godzin spędzonych w grze, na palcach jednej ręki mogę policzyć tzw. idealne wyścigi, czyli bez użytych flashbacków czy otrzymanych kar. Jeżdżę na 100% dystansu, AI ustawione na 100. Nawet nie wiesz jaki byłem z siebie dumny, jak parę tygodni temu wygrałem GP Monako, zero flashbacków, tylko dwa ostrzeżenia za limity toru w szykanie za tunelem - czyli zrobiłem 76 idealnych okrążeń na 78. Tak, wiem że się chwalę, ale bez kitu jestem dumny z tego osiągnięcia :D

post wyedytowany przez grish_em_all 2021-11-03 10:01:13
03.11.2021 10:23
7
odpowiedz
zanonimizowany1346015
18
Generał

Do powyższego dodam, że jeżeli wyłączysz wszystkie asysty, to będziesz musiał poustawiać sobie tzw. dead zone dla triggerow i gałki analogowej. Bez tego ani rusz.

03.11.2021 10:40
DM
8
odpowiedz
1 odpowiedź
DM
211
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Przede wszystkim naucz się toru na pamięć, by jeździć finalnie bez linii-asysty. Zacznij od jednego, dwóch prostych, jak Monza, Red Bull/A1 - nie idź na Monaco i podobne. Musisz wiedzieć, gdzie dokładnie możesz zacząć hamować przed każdym zakrętem, na jakim biegu go pokonać i jak z niego wyjść. Żadne ustawienia nic magicznie ci nie pomogą, jeśli będziesz jechał koślawą linią po torze i hamował za wcześnie lub za późno. Każde takie poznanie toru wymaga dziesiątek przejechanych okrążeń albo więcej zależnie od talentu.
Zostaw asysty, jak kontrola trakcji, by nie frustrować się na początku - wyłącz je dopiero, gdy będziesz znał każdy centymetr toru.

post wyedytowany przez DM 2021-11-03 10:43:04
03.11.2021 11:49
Lateralus
9
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Dzięki za cenne rady. Będę starał sie je wystosować. Ciężko bedzie, to fakt.
Ale generalnie jest to do zrobienia? :)
Zależy mi by znacznie poprawić swoje wyniki w grze. Gierka jest zacna.

03.11.2021 11:58
10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1346015
18
Generał
Wideo

Tak dla zmobilizowania... - https://www.youtube.com/watch?v=jrfJEdzvUtc
Okrazenie mojej corki w Monte Carlo, F1 2010, wszystkie asysty wylaczone. Co prawda na kierownicy, ale skoro ona moze, a ma dopiero 11 lat, to Ty tym bardziej. Trzymam kciuki za wytrwalosc! Bedzie potrzebna...

post wyedytowany przez zanonimizowany1346015 2021-11-03 11:58:56
03.11.2021 12:01
grish_em_all
11
odpowiedz
grish_em_all
238
Grish

Pewnie że jest do zrobienia - trenuj, rób kółko za kółkiem, stopniowo próbując a to zahamować te parę metrów później, a to na wyjściu wcisnąć gaz odrobinę mocniej, a to wejść w zakręt parę km/h szybciej. Nie zniechęcaj się, popełniaj błędy i staraj się zrozumieć co poszło nie tak, żeby następnym razem w tym zakręcie pojechać inaczej. Eksperymentuj z ustawieniami żeby znaleźć takie które Ci przypasują, dzięki którym samochód będzie zachowywał się przewidywalnie i dobrze reagował na Twoje polecenia - to też dużo daje, takie zaufanie do pojazdu, że możesz go przycisnąć, a ten nie wymknie się niespodziewanie spod kontroli

03.11.2021 12:16
Lateralus
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Jeszcze takie pytanko, czy w słabszych zespołach sterowanie formułaą jest takie same lub zbliżone, a różnica jest tylko w szybkości?

03.11.2021 17:21
Lateralus
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Kariere jak gracie? Wszystko pełne, wyścigi, treningi, kwalifikacje? Czy skróciliscie sobie, na krótki wyścig, kwali... Przez neta jeszcze nie miałem okazji zagrać. A warto? Nie ma kamikadze na torach?

post wyedytowany przez Lateralus 2021-11-03 17:22:13
03.11.2021 17:39
Lateralus
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lateralus
136
Last Of The Wilds

I czy gaz/hamulec warto ustawić na prawy stick czy lepsze dokładniejsze są trigery. Ktoś próbował grać na drążku? Ciekawe jakie rezultaty.

Jazda jazdą... Ale jak to teraz jeszcze dostosować poziom SI... By była rywalizacja i miało to ręce i nogi. Na jakich poziomach gracie.
Fajna jest kariera zawodowa :D ktoś próbował grać? :)

post wyedytowany przez Lateralus 2021-11-03 17:55:44
04.11.2021 01:39
Lateralus
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Coś tam potestowałem. Żadnych asyst, skrzynia manual. Tor Monza, udało mi sie wykręcić czas 1:23.
Jeszcze długa droga, ale już łapie jak nie wpadać w poślizg podczas gazu i nie blokować hamulca. Widze że dużo sekund można zyskać zaraz na wyjściu z zakrętu tylko trzeba odpowiednio dać gaz i biegi. Może coś z tego wyjdzie :)) też wystarczy jedno zawahanie, gorsza reakcja i po jeździe. Trasy jednak trzeba znać bardzo dobrze inaczej też będzie słabo.
Odpaliłem też wyścig, bez żadnych wspomagaczy SI 70 i udało mi sie być w pierwszej 10. Dużo zyskuje na do hamowaniach, ale też i trace na wyjściu i czasem długich prostych. Ale frajda z gry jest o wiele większa.

post wyedytowany przez Lateralus 2021-11-04 01:43:20
04.11.2021 10:57
Lateralus
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Dzięki za cenne rady i zainteresowanie tematem :)) pisz śmiało o ustawieniach, trikach itd. Chętnie sie jeszcze czegoś dowiem.

Póki co mam jeszcze nierówne przejazdy i jeszcze chaotyczne, za bardzo chce kręcić donre czasy. Nieraz już po jakimś zakręcie zyskuje nawet 2 sekundy, po czym dalej po głupim manewrze, złym wyprowadzeniu do skrętu auta, trace... Trzeba jeszcze wiele kołek wykręcić. Jeszcze muszę sie nauczyć na przykładzie monzy, na jakich biegach w zakrety wchodzić i wychodzić.
Na pewno pierwszy wchodze na 2, drugi skręt na 3, pozniej kolejne zakrety na 4 biegu? Przed ostatni na 4 i ostatni do prostej 5?
Odpowiednie biegi, redukcje przed i po zakrętach, to jest duży klucz do powodzenia. Na pewno tego musze sie nauczyć. I wiadomo nie cały czas gaz do dechy, tylko delikatne korekty i do spodu. I tak jak pisałeś wcześniej grish_em_all , z bardziej skomplikowanych zakrętów szybka redukcja z 2 na 3 bieg nie na ful gazie i nie mieli opon.

04.11.2021 11:00
jasonxxx
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
jasonxxx
149
Szeryf

Nie mam dużego doświadczenia akurat z tym tytułem, ale z sim racingiem sporo no i ścigam się w rzeczywistości (motocykle) i mam taką radę: zanim zaczniesz zmieniać jakiekolwiek ustawienia pada lub samochodu, musisz nauczyć się dobrze jeździć. Pracowac nad nitką przejazdu (to jest temat rzeka, dużo bardziej skomplikowany niż większość z was sądzi), trafiać w punkty hamowań, pracowac odpowiednio gazem skrzynią biegów, itp. Jak to doszlifujesz do perfekcji dopiero możesz wziąć się za zmiany pod kątem ustawień. Odwrotnie to nie ma żadnego sensu :)
Rada na początek - im bardziej od początku będziesz cisnął na siłę, starał się później hamować i wcześniej gazu dodawać tym gorszy efekt uzyskasz. Do prędkosci i czasów trzeba dochodzić powoli i systematycznie ją wypracowywać.
W momencie jak osiągniesz swój limit okaże się, że to nie jest Twój limit, bo więcej jazdy i praktyki po danym torze da z czasem jeszcze lepszy czas :> Później, jak już best lap będziesz regularnie powtarzał i robił to systematycznie (np 50 okrążeń w róznicy + / - 0,5-1 s.) możesz zacząć wstępnie myśleć o zmianie jakichś ustawień - czy to pada czy samochodu (i zawsze zmieniasz tylko jedno ustawienie, po czym sprawdzasz/testujesz różnicę).
Kolejny czynnik to własny styl jazdy - każdy ma trochę inny. Czyjeś ustawienia czy to pada czy samochodu wcale nie muszą przypasowac Tobie.
Pamiętaj też, że jazda w wyścigu to co innego niż wolne treningi i próby z własnym czasem. W tym drugi przypadku głowa - opanowanie i koncentracja mają kluczowe znaczenie.

Często na trackdayach się spotykam jak amatorzy inwestują w swoje maszyny, rozkiniają ustawienia, próbuja róznych opon - robią wszystko co zawodowcy, tylko zapominają, że ci drudzy samą jazdę mają wypracowaną o sto leveli wyżej. I potem zdziwko, jak na seryjnym srzęcie na drogowych oponach pyk lepszy czas o x sekund od niego na maszynie dopchanej za milion.

post wyedytowany przez jasonxxx 2021-11-04 11:17:12
04.11.2021 11:57
mgr. Kuba
18
odpowiedz
mgr. Kuba
147
-

Dobry temat bo też mam z tym spory problem, co prawda też uważam że F12021 jest raczej ciut trudniejsza niż kilka ostatnich edycji a przede wszystkim łatwiej stracić w niej panowanie nad bolidem i tarki też tak wiele nie wybaczaj jak w poprzedniej części.
Próbuje na poziomie chyba 90 i jeżdżąc pierwszy sezon w karierze Alfą jest w miarę realistycznie jeśli chodzi o wyniki, chociaż momentami muszę się napocić żeby być przed Haasami w Q, co już mnie trochę drażni. Zresztą ogólnie czasy kręcę właśnie bardzo słabe, w wyścigu nadrabiam agresywnym pierwszym zakrętem i w miarę sensownym blokowaniem.
Rad żadnych nie mam ale wątek przeczytałem, popróbuje, zobaczę :) Na sam początek postaram się zmierzyć z wyłączeniem kontroli trakcji. Natomiast jeśli chodzi o ustawienia bolidu, uważam że da się to robić w zupełności bez, może nie przy 110 bo po coś ten najwyższy poziom trudności jest ale wszelkie poziomy poniżej można spokojnie nie trudzić się w ustawienia.

A co do tego czy na padzie się da czy nie da. Oczywiście że się da. Wiadomo że najlepsza jest kierownica, dobra kierownica ale pad to wystarczające narzędzie do świetnego jeżdżenia. A znam kogoś kto na KLAWIATURZE kręci światowe czasy w Project Cars. Da się.

04.11.2021 14:26
Lateralus
19
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Też pasuje dobrze dobrać umiejętności SI by nie było zbyt łatwo i trudno. Tutaj troche jest ciężko to wyważyć. Bo zespoły mają różne bolidy i jeszcze dodajmy nasze umiejętności. Jakoś realnie wypośrodkować: nasz skill, plus zespół jakim jeździmy, plus realne miejsca które możemy zająć w danym bolidzie. Grając kariere, i ustawić zawodową, to nie ma tematu, wszystko zostaje odgórnie ustawione na max trudność i symulacje.

Co zauważyłem, jak SI na poziomie trudnym i większym nam się troche rozjedzie o 4-6 sekund przewagi(mowa o 3-4 topowych zespołach) , już praktycznie nie dogonimy i mogą sie coraz bardziej oddalać. Jak im siedzimy na tyle jeszcze spoko. Jeden ratunek to postój w którym możemy coś podgonić. Jest coś takiego w tej grze, mam takie odczucie jak handicap w fifach. Raz jest mega ciężko a raz w sam raz a gramy tak samo.

Będę na pewno szlifował dobre wejscie i wyjście z zakrętu, jaki bieg, ile wcześniej wyhamować, z jakiego biegu wyjść na jakiej przepustowości gazu. Trasy też trzeba klepać. Na jednym moge dobrze sie nauczyć jeździć i być jak ryba ale to nie przełoży sie na takie Monako czy Imole. Do każdej trasy będzie trzeba się przygotować z podstawą jazdy na manualu i bez trakcji. Choć u mnie chaos, raz sie uda raz sie nie uda :) ale tragedia strasznej nie ma. Do rekordów i realnych czasów na trasach brakuje 5-6 sekund więc niewiem jak też na to patrzeć czy w miare ok i progres czy daleka droga.

post wyedytowany przez Lateralus 2021-11-04 14:37:44
04.11.2021 16:18
mgr. Kuba
20
odpowiedz
3 odpowiedzi
mgr. Kuba
147
-

A skoro już ruszony jest temat... kiedyś tutaj były wątki poświęcone zbieraniu się i graniu w coś online. Jeśli gracie też na PC to może się zorganizujemy na jakiś wyścig?
Nie musi to być też wyłącznie F1. A z Xboxowcami można w Forze :)

Jeśli mnie pamięć nie myli to z Grishem kiedyś w TDU2 graliśmy + jeszcze kilku.

post wyedytowany przez mgr. Kuba 2021-11-04 16:42:45
04.11.2021 17:10
grish_em_all
21
odpowiedz
3 odpowiedzi
grish_em_all
238
Grish

Lateralus
Łap obiecany setup na Monzę:

Przednie skrzydło - 2
Tylne skrzydło - 4

Dyferencjał z gazem - 50%
Dyferencjał bez gazu - 50%

Pochylenie przednich - -2,7
Pochylenie tylnych - -1,3
Zbieżność przód - 0,06
Zbieżność tył - 0,32

Zawieszenie przód - 2
Zawieszenie tył - 4
Stabilizator przód - 7
Stabilizator tył - 10
Wysokość przód - 2
Wysokość tył - 4

Ciśnienie hamulców - 100% - tutaj możesz obniżyć jeżeli poczujesz zbytnią tendencję do blokowania, później ewentualnie stopniowo zwiększać wraz z nabieraniem coraz lepszego wyczucia
Balans hamulców - 54%

Ciśnienie prawy przód - 21,8
Ciśnienie lewy przód - 21,4
Ciśnienie prawy tył - 20,3
Ciśnienie lewy tył - 19,9

Zrób parę kółek i daj znać jak Ci się jeździ, czy czuć różnicę na plus czy minus podczas samej jazdy i jak to wpłynęło na czasy okrążeń, sam jestem ciekawy jaki będzie skutek w Twoim przypadku :)

04.11.2021 20:13
Lateralus
22
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Przetestowałem na szybko owe dwa ustawienia grish_em_all i Herr Pietrus
Obydwa mi nie siadły(póki co). Mam na tych ustawieniach troszkę większy problem z opanowanie pojazdu na do hamowaniu, wyjściu na jednym zakręcie i niektórych zakrętach z opanowaniem, gdzie na innym setupie jakimś z neta było znacznie lepiej. Lub to już kwestia przyzwyczajenia, i subtelnych zmian? To może ustawienia dla bardziej zaawansowanych? :) Na plus co zauważyłem że te dwa wasze ustawienia dają dużo do szybkości, na prostych auto wyciągało lepsze czasy niż na konfiguracji której gram, kosztem stabilności i ogarniania reszty jak widać. :P

Jeszcze potestuje dłużej wasze ustawienia. Może trzeba sie przestawić i dać kilka kółek więcej, bo różnica jest. Wydawało by sie że niby nic, a jednak.

post wyedytowany przez Lateralus 2021-11-04 20:25:49
05.11.2021 07:36
Lateralus
23
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lateralus
136
Last Of The Wilds

A tak nawiasem mówiąc, gdzie podziały się w grze ustawienia skrzyni biegów, dawniej pamiętam można było ustawiać przełożenia biegów. I było to też pomocne.

Jeszcze będę testował te wasze ustawienia, może będę musiał delikatnie zmienić opcje pada i będzie lepiej. Też sie jakoś do jazdy mega nie przełożyłem, dzisiaj pocisne już tak jak ma być.
A pad u was, jakie ma ustawienia? To też powinno być zależne.

post wyedytowany przez Lateralus 2021-11-05 07:53:03
05.11.2021 15:17
Lateralus
24
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Okej :)
Tutaj jeszcze przydały by sie ustawienie pada, niż domyślne, na pewno to będzie pomocne i ułatwi nieco jazde.

Bede testował jeszcze ustawienia bolidu.

05.11.2021 20:32
Lateralus
25
odpowiedz
4 odpowiedzi
Lateralus
136
Last Of The Wilds

grish_em_all

Ta konfigurcja na monze jest dobra :) jeszcze niestety ja popełniam drobne błędy, ale w porównaniu z wczorajszą moją jazdą a dzisiejszą, jest dużo lepiej. Wczoraj miałem słabszy dzień i widze ze sie ani troche nie przyłożyłem. Co do czasow to jeszcze sie nie wypowiem, jest jeszcze nierówno, czyli ćwiczyć i ćwiczyć.

Jeszcze taki pytanko stosujecie lub warto stosować w niektórych zakrętach na przyhamowaniu, mieć wciśnięty gaz ale niewiele? Gaz ale drobna regulacja hamulcem. Ma to sens? Czy gaz do zera i tylko hamulec czy nawet bez hamulca i na sekunde dwie wyhamować auto biegiem.

post wyedytowany przez Lateralus 2021-11-05 20:33:28
07.11.2021 21:52
Lateralus
26
odpowiedz
5 odpowiedzi
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Goozys
HerrPietrus
grish_em_all
jasonxxx
Mr.JaQb

Jeśli można to dodałem Was na stimie :)

spoiler start

dariozo

spoiler stop

post wyedytowany przez Lateralus 2021-11-07 21:52:42
08.11.2021 00:01
Lateralus
27
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Ożesz Ty... :)) okej :) chcesz to zapros będę wiedział ze Ty to Ty, Wy to Wy :)

08.11.2021 00:21
Herr Pietrus
28
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

BTW - dodam jeszcze dwie uwagi.

Po pierwsze, chociaż jak sam pisałem, ja po prostu znalazłem granicę swoich możliwości i tego się trzymam (czyli jak wyżej - kierownica, automat, trakcja na medium - bez jednak praktycznie nie śmigałem, pamięć płata figle, a na mokrym i tak jest ciężko, zwłaszcza, że automat bardzo bruździ, ale full manual nie dla mnie, aczkolwiek da się wrzucać biegi wcześniej i to poprawia czasy) - zainspirowany wątkiem postanowiłem jednak sprawdzić, jakie były prawdziwe najlepsze czasy w 2016 r. (kończę piąty sezon kariery, choć 2019 już czeka, ale Williams musi zdobyć mistrza świata :))

I tak np. w Montrealu, który ogrywałem, realny najlepszy czas w wyścigu Rosberga to 1:15:599 (czyli zakładam, że było sucho?), Hamilton miał w realu 1:15:981, cała reszta już najlepsze rezultaty poniżej 1:16:xxx, podczas gdy w grze, by być w czołówce, już na poziomie Expert (5 z 8, w 2016 nie było jeszcze procentów) należałoby kręcić dosyć regularnie czasy poniżej 1:16. O ile więc w kwalifikacjach gra sporo wybaczała (1:14:xxx starczyło na Pole, w realu 1:12:xxx), to w wyścigu trzy poziomy od najwyższego osiągi AI już były przegięciem :) (znacznie lepsze są czasy z sezonów 2017-2018, gdzie kręcono 1:14, 1:13)

A przecież po wyłączeniu kompletnie TC zrobić taki czas jest trudniej niż z TC na medium.

Nie wiem jak to wygląda w edycji 2020/2021, ale jak widać warto mieć świadomość, że o ile gracze-magicy mogą nadal kręcić czasy z kosmosu, nawet na pełnym manualu, to porównywanie się tylko z najwyższym poziomem AI grając single, zwłaszcza full manual, może być nieco zwodnicze - osiąganie "ledwie" realnych czasów okrążeń nie powinno być wielką porażką :)

Chociaż oczywiście zdaję sobie sprawę, że czasy w grach rzadko są realistyczne (hm.. nigdy też nie sprawdzałem jak to jest w MotoGP)

Druga sprawa - niby pisałem, że w F1 specjalnie się kierownicy nie ustawia, ale można trochę pooszukiwać liniowością przepustnicy, żeby sobie zmniejszyć zrywanie przyczepności i uślizgi :) Zwłaszcza, jak się ma lekko pracujące pedały - sam zapomniałem, że jednak mam zmodyfikowany ten parametr przy mojej DFGT, gdzie gaz działa naprawdę luźno... co z jednej strony jest wygodne w CARS itp. ale w F1 już niekoniecznie.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-11-08 00:25:48
08.11.2021 00:51
Lateralus
29
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Mi sie jeszcze przypomniał taki myk, błąd w pierwszych odsłonach serii F1(2010-2015)(może jest to nadal) , jak mieliśmy dość wysoko ustawione AI, to w kwalifikacjach działy sie cuda. Będąc cały czas na torze, kręcąc kółko za kółkiem potrafiłem robić dobre czasy i być w czołówce czy nawet pierwszym. Ale gdy zjechaliśmy już do garażu, czy wogle nie jeździliśmy, pod naszą nieobecność komputer robił wyśrubowane czasy gdzie chcąc wjechać na tor i to poprawić nie miałem już szans. W najnowszej części już tego nie zauważyłem. Bardzo to frustrowało :)

Z ciekawości puścił bym sobie jakiś wyścig czy kwalifikacje w grze z AI 110 i ciekawe jakie czasy zrobią :) realne czy jeszcze lepsze od tych rzeczywistych. Wydaje mi sie ze dopilnowali tego w grze i powinno być względnie poprawnie nie przekłamane.

post wyedytowany przez Lateralus 2021-11-08 00:55:24
08.11.2021 01:55
😁
30
odpowiedz
TustyDM
1
Junior

Polecam ustawić sobie lepiej liniowość i czułość przepustnicy i hamulca mi to dużo pomogło na padzie. Co do setów jak ktoś pisał polecam na yt Patryka Krutyja jego ustawienia(setupy) dużo pomogły. Na Monzie w próbach czasowych mało ćwiczyłem i jak narazie czasy 1.21.500 i ustawienia TC na full skrzynia automat. Obecnie dużo czasu jeździłem w Meksyku i ogólnie jeżdżę dużo w trakcie realnych weekendów F1 tak aby porównać swoje czasy np kwalifikacji i zabawne jest to że moje tempo jest bardzo bliskie tych z reala i to już w kilku GP np Meksyk mój czas to 1:15.862 a P1 Bottasa to 1:15. 875

08.11.2021 08:30
grish_em_all
31
odpowiedz
1 odpowiedź
grish_em_all
238
Grish

Czasy kierowców AI w kwalifikacjach to temat rzeka. W 2020 już się to trochę poprawiło, ale w każdej wcześniejszej części to co wyprawiali to był jakiś absurd. Zauważyłem jedną prawidłowość, kategorycznie nie można było przyspieszać czasu w trackie gdy któryś z nich był na szybkim kółku, inaczej robili jakieś chore czasy. Podobnie na koniec sesji, zawsze wyjeżdżałem na tor jako ostatni, żeby po mnie nikt inny już nie mógł zrobić czasu. W przeciwnym wypadku, po tym jak tylko ja przejechałem przez linię, czyli gra w tym momencie kończyła sesję i obliczała czasy kierowców którzy byli jeszcze na torze, te kalkulowane czasy były z kosmosu, nawet o sekundę szybsze. I żeby jeszcze było śmieszniej, to gra w ogóle nie kryła się z tym że oszukuje ;) Siedzę w boksie, pewny awansu do kolejnej części kwalifikacji i patrzę sobie jak swoje okrążenie robi AI - w pierwszym sektorze czas powiedzmy 27.5 (liczby z kapelusza, ale tego typu rzeczy działy się wielokrotnie, więc nie chodzi o jeden konkretny przykład, a samą zasadę), w drugim 30.5, jak był w trzecim sesja się zakończyła. Patrzę na jego ostateczny czas, a tu 27.0 w pierwszym, 30.1 w drugim... Kończyło się tym, że najpierw w czasie sesji robiłem swój najszybszy czas, a w końcówce wyjeżdżałem na używanych oponach, takich których nie potrzebowałem w wyścigu, tylko po to żeby spacerowym tempem jako ostatni przejechać przez kreskę i uchronić się przed skutkami oszustw AI.

Jeżeli chodzi o same czasy okrążeń i ich porównanie do rzeczywistych, to od zawsze rozwój samochodów w trybie kariery powodował że robiły się nadnaturalnie szybkie. Dla przykładu Australia, gdzie absolutny rekord czasu to 1.21.164 z kwalifikacji w 2018 roku, a rekord z wyścigu to 1.24.125, a ja w pełni ulepszonym wozem w trybie My Team robiłem 1.17 w kwalifikacjach i poniżej 1.20 w wyścigu. W Austrii AI robiło czasy poniżej 59 sekund, co samo w sobie jest szaleństwem

Herr Pietrus
A przecież po wyłączeniu kompletnie TC zrobić taki czas jest trudniej niż z TC na medium
No właśnie niekoniecznie :) Ja aż do F1 2016 używałem kontroli trakcji na medium i też sobie mówiłem że to jest mój szczyt możliwości i umiejętności. W 2017 roku jednakże nastąpiła bardzo duża zmiana w przepisach, wprowadzono m.in szersze opony i całkowicie przebudowane tylne skrzydła, przez co pojazdy stały się dużo bardziej przyczepne i o wiele łatwiejsze w prowadzeniu w grze. Dlatego przyjmij moją dobrą radę i wyłącz TC, która na ten moment może i odrobinę pomaga w utrzymaniu przyczepności, ale też mocno Cię spowalnia. Przełamanie się i przejście na manualną skrzynię też dużo zmieni, zwłaszcza w połączeniu z brakiem kontroli trakcji, jak tylko przyzwyczaisz się do nowego sposobu wychodzenia z zakrętów, będziesz się z nich odpychał o wiele lepiej. Najbardziej poczujesz to na mokrym torze, gdzie shortshifting, o którym już wspominałem jakiś czas temu, to klucz do robienia dobrych czasów.

post wyedytowany przez grish_em_all 2021-11-08 08:34:06
08.11.2021 10:53
Lateralus
32
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Przynajmniej nie ja jeden miałem problem z tymi czasami AI i jednak to nie są urojenia :D
Na czasie zobacze tego polaka na YT, by po testować jego setupy. Jak mówicie że koleś mocny to trzeba brać przykład.

08.11.2021 11:47
Thrud
33
odpowiedz
6 odpowiedzi
Thrud
135
Generał
Image

nie umiem na padzie z kierownica większa przyjemność z gry

10.11.2021 08:50
Lateralus
34
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Już nie potrafię grać na skrzyni automatycznej, włączonej trakcji i ABS :) już sie przyzwyczaiłem do jazdy bez żadnych wspomagaczy. Wystarczyło kilka godzin by sie przestawić i poniekąd dobrze nauczyć. Poki co czasów rewelacyjnych nie mam, brakuje do realnych rekordów torów mi jeszcze jakieś 3 4 sekundy. Ale sie tym nie przejmuje. Kwestia umiejętnego wejścia w zakręt i wyjścia z niego. Najważniejsze ze sie przestawiłem na najtrudniejszy i symulacyjny tryb jazdy. Jest satysfakcja z jazdy. Z ułatwiaczami to nie to samo.

Monako jest chyba najbardziej hardkorowe, a tam najgorzej mi idzie :)

16.11.2021 11:26
Lateralus
35
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Jakieś doświadczenie sobie wyrobiłem jeżdżąc bez asyst i gra się bardzo przyjemnie, mając pełną kontrole nad bolidem. I to jest świetna sprawa. Nigdy już nie wrócę w serii tych gier do jazdy z asystami. I polecam innym też tak zrobić. Mimo trudności, i poczatkowo gorszych czasów. Można stracić cierpliwość do początkowego kaleczenia, ale idzie sie nauczyć. Z asystami jeździ sie pewniej, ale nie wykorzystamy pełnych możliwości bolidu.

Chyba znalazłem złoty środek, na lepszą, pewniejszą jazdę, no chyba ze to może moje złudzenie :) mianowicie zespół w którym jezdzimy. Najbardziej, pewniej i wygodnie jeździ mi się w Red Bullu. Zauważalna zmiana jak wcześniej kręciłem kółka, Mercedesem, Ferrari czy Alfą.
Lepiej mi się kieruje Red Bullem, wejście i wyjście z zakrętu mam pewniejsze, stabilniejsze, bez boxowania, a to jest klucz, na zakrętach tracisz albo zyskujesz dużo czasu.

18.11.2021 01:09
Lateralus
36
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Hmm... Chyba wyrównałem albo pobiłem już realny rekord okrążenia, na torze w Austrii.
1:05 z groszami. I to jeszcze w karierze zespołu z zajechanym silnikiem, sprężarką i czymś od ciepła. Po tym wyścigu wszystkie części do wymiany, ale bez skrzyni biegów bo ta w stanie idealnym.
Ale jak tak patrze na czasy innych graczy... Jak oni jadą, pobijają jeszcze na dodatek real czas o 2 3 sekundy.
Dla przykładu zobaczcie czasy w Kanadzie tego co jest na pierwszym miejscu. Jakiś hakerman :)

20.11.2021 11:22
Lateralus
37
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Jak sobie radzicie z ustawieniami bolidu, gdzie na kwalifikacje jest deszcz/ulewa a na wyścigu już słoneczko i sucho?

25.11.2021 08:59
grish_em_all
38
odpowiedz
grish_em_all
238
Grish

Wczoraj wskoczyła promocja na F1 2021 na Steam, -50%. Stwierdziłem że zrobię sobie prezent na urodziny i te 135zł odżałuję. Nie wiem do końca dlaczego tak się stało, ale w koszyku pojawiła mi się informacja "W cenie uwzględniono rabat 80% dla Twojego konta" i zapłaciłem niecałe 54zł :D

Szykuj się Lateralus, dzisiaj po pracy instaluję, daj mi dzień albo dwa żebym się odrobinę wjeździł i widzimy się na torze ;)

post wyedytowany przez grish_em_all 2021-11-25 08:59:27
25.11.2021 16:23
Lateralus
39
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Super ciesze sie :))
Fajną cene wykręciłeś :D

Dobrze będzie mieć kogoś obeznanego w grze, będziemy śmigać :)

29.12.2021 13:13
Lateralus
40
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Pytanie odnośnie poziomu trudności.
Tutaj jak podkręcamy poziom trudności w góre, to generalnie zwieksza się tylko szybkość bolidów SI? Czego się jeszcze może to odnosić?
Już sie troche podszkoliłem, dużo mi pomogły systemy treningowe w karierze zespołu. Jednak każdy detal jest ważny, nawet jak temperatura opon co dla mnie jest kosmosem a jade "na pałe". Takie niuanse i mają sens.
Już jestem na poziomie SI 90 i udaje sie wygrywać, w karierze zespołu, mając praktycznie nierozwiniety bolid. Drugi i trzeci kierowca maja straty do mnie jakieś 4-5 sekund na poziomie 90 a gram na padzie. Tylko niestety nie jest to cały czas. Zależy od toru. Mam kilka opanowanych tras. Bahrajn jeden z topowych. Ale trzeba jeździć i jeździć, i testować każdy zakret jak wejść i wyjść.
Natomiast dzieją sie dziwne cuda, gdy jestem pierwszy, to bolid 4 i juz wyżej zaczynają coraz bardziej tracić czas do mnie. Np. Taki Hamilton na 5 pozycji do końca wyścigu miał straty jakieś 10 sekund jak nie więcej. A niby nie powinien. Za to bottas był drugi a vers trzeci. Przykładowo. Też boty nieraz cisną niemal że do końca wyścigu, a tak jakby słabli na ostatnich 2 3 kółkach i nadrabiam albo jeszcze bardziej oddalam. Strategia wyścigowa też dużo robi. Wybitnie jeszcze nie jeżdże, daleka droga, ile moge to daje rade na padzie. Do czasów z kierownicy i najlepszych braknie mi z 2 3 sekundy i tak.

post wyedytowany przez Lateralus 2021-12-29 13:18:24
29.12.2021 13:36
grish_em_all
41
odpowiedz
1 odpowiedź
grish_em_all
238
Grish

Tutaj jak podkręcamy poziom trudności w góre, to generalnie zwieksza się tylko szybkość bolidów SI? Czego się jeszcze może to odnosić?
Oprócz tego że SI jest szybsza, to wzrasta również poziom trudności programów treningowych - śrubowane są czasy okrążeń jakie trzeba wykręcać podczas poszczególnych programów.

Mam kilka opanowanych tras. Bahrajn jeden z topowych.

Ja tak miałem w F1 2020 z Singapurem - byłem tam kompletnie nieosiągalny nawet dla SI na poziomie 105 :)

Natomiast dzieją sie dziwne cuda, gdy jestem pierwszy, to bolid 4 i juz wyżej zaczynają coraz bardziej tracić czas do mnie. Np. Taki Hamilton na 5 pozycji do końca wyścigu miał straty jakieś 10 sekund jak nie więcej. A niby nie powinien. Za to bottas był drugi a vers trzeci. Przykładowo. Też boty nieraz cisną niemal że do końca wyścigu, a tak jakby słabli na ostatnich 2 3 kółkach i nadrabiam albo jeszcze bardziej oddalam.

SI w F1 od Codemasters zawsze była bardzo nierówna jeżeli chodzi o tempo w poszczególnych etapach wyścigu. Ile razy było tak że prowadziłem z olbrzymią przewagą, moje najlepsze okrążenie w wyścigu było szybsze od pozostałych o ładnych parę dziesiątych, a tu nagle na ostatnim okrążeniu nagle ni z gruchy ni z pietruchy oni robią czasy sekundę lepsze od mojego. Strasznie to irytowało, bo praktycznie niemożliwym było zdobycie dodatkowego punktu za najszybsze kółko, przez co musiałem kombinować ze strategią, żeby kończyć na miękkich oponach. Tylko do dawało mi jakieś nadzieje

[edit] Po wysłuchaniu opinii kilku youtuberów na temat SI w F1 2021 i jej nienaturalnym w wielu przypadkach tempie, stwierdziłem że chyba przeproszę się z tą grą i dam jej jeszcze jedną szansę. Tym razem jednak pojadę karierę chyba na poziomie 95, zamiast zwyczajowych 100-103. Jeżeli nawet kosmici typu Alex Gillon czy Tom97HD, którzy od zawsze dawali sobie radę ze 110, teraz mówią że muszą zmniejszać do 105 czy nawet 100 w przypadku późniejszych sezonów - to o czymś świadczy.

Kiedy jedziemy karierę co-op? :)

post wyedytowany przez grish_em_all 2021-12-29 13:40:17
30.12.2021 13:36
Lateralus
42
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Jakaś sciema i niesprawiedliwe.
Vers na poczatku wyscigu 2 3 okrążeniu miał stłuczke i wjechał do boxu na wymiane skrzydła przy czym wymienił też opony co w konsekwencji miał ostatnie miejsce w tym czasie. Do mojego okrążenia zmiany opon, prowadziłem. Dodam że wymieniałem opony wiele kółek dalej jak ten vers. Będąc w boxie, zostałem wyprzedzony przez versa który byl dużo wcześniej w boxie. Pozniej jakieś roszady miedzy innymi kierowcami, ale generalnie wpadłem na drugą pozycję. Vers cisnął i był 5 sekund do końca wyścigu szybszy. A nie powinmo być tak że przez tak wczesną zmianę opon nie powinien w końcówce tracić a ja go przegonić? A strategia opon taka sama. Hmmm.
Jeszcze chwile a bede miał już ustawione SI na 100. Czasem wydaje mi sie ze mam jakiegoś boosta i mi to jakoś łatwo idzie i botów ładnie ogrywam. Ale czasem jest ciężko. W top 8 zawsze jestem. Nieraz w kwalifikacjach to są dosłownie ułamki sekund dzielące kilku kierowców, jest bardzo ciasno :) i tak naprawdę boty powyżej 10 miejsca w tabeli są zbędne. Rywalizacja tylko między Mercedesem, Red Bullem, McLarenem i Ferrari. Reszta odstaje dużo... Jeszcze od biedy Alpha.
Najgorzej będąc przed kimś i jest strefa drs, nikłe szanse by nas ktoś nie wyprzedził, jeśli jest sekunde, dwie za nami góra, trzeba być czujnym i próbować blokować bo normalnie to jak strzała nas wyprzedzają. I na odwrót :P

post wyedytowany przez Lateralus 2021-12-30 14:41:27
09.01.2022 23:40
Lateralus
43
odpowiedz
Lateralus
136
Last Of The Wilds

Boty troche sie dziwnie zachowują czy problem gry . Na ostatnich 3 4 okrążeniach, dwa maclareny wjechały mi w tył bolidu uszkadzając sobie skrzydło mniej lub bardziej. Ja wybroniłem pozycje ale oni zjazd do boksu i kończą w końcówce stawki. Szkoda. A mogli ukończyć wyścig na w miarę względnych pozycjach. Tracąc jakieś sekundy na okrążeniu ale dojechać bez boxu.. W taki sposób można każdego eliminować.

08.05.2022 15:18
44
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gra_cek
2
Junior

Moje pytanie z innej beczki. Gram w F1 na padzie i jedynym moim wielkim problemem jest to że szybko zużywam skrzynie biegów (gram na automacie ) co zrobić żeby jej tak nie niszczyc

08.05.2022 16:11
Saluteer
45
odpowiedz
3 odpowiedzi
Saluteer
70
Senator

Niby na padzie powinno być lepiej niż na klawie, ale ja mam wrażenie, że joy nie daje takiej dokładności jak kierownica i bliżej mu klawiaturze, mimo że powinno dać się precyzyjnie sterować.

13.01.2024 17:56
46
odpowiedz
Gra_cek
2
Junior

Witam
Chciałbym kupić F1 2023 i moje pytanie jest odnośnie tego czy jazda na automatycznej skrzyni biegów szybciej ja zużywa tak jak to było w poprzednich częściach ?

Forum: F1 2021 - kto gra na padzie? Jak kręcić dobre czasy