Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Skyrim Anniversary Edition zepsuje najlepsze mody

13.10.2021 13:41
2
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
Dov
10
Centurion

Trochę strzał w kolano ale zawsze mogło być gorzej. Na przykład mogli pozwać twórców modów... Patrzę na ciebie *tfu* R-star

13.10.2021 13:39
keeper_4chan
😢
1
keeper_4chan
76
Generał

I pewnie znowu SkyUI nie będzie działać.

13.10.2021 13:41
2
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
Dov
10
Centurion

Trochę strzał w kolano ale zawsze mogło być gorzej. Na przykład mogli pozwać twórców modów... Patrzę na ciebie *tfu* R-star

13.10.2021 13:43
BlurekPL
2.1
16
BlurekPL
100
Generał
Image

Trochę strzał w kolano

He he

13.10.2021 17:16
2.2
TheFrediPL
68
Pretorianin

To nie Rockstar pozywa a T2

13.10.2021 13:56
3
odpowiedz
free-to-play
13
Centurion

Szok, rozpacz, niedowierzanie...

13.10.2021 14:05
😒
4
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1355283
7
Generał

Takie są losy gry z DRM i uzależnienie od Internetu (np. STEAM i automatyczna aktualizacja), a dużo ludzi gadali, że to nie problem i niepotrzebne za bardzo dramatyzujemy (patrz komentarzy o Hitman na GOG).

Tylko gry single w wersji DRM-free i offline nie mają takiego problemu.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-10-13 14:06:14
13.10.2021 14:23
Wiedźmin
4.1
Wiedźmin
8
Generał

Problem z modowaniem Skyrim już był wcześniej. Część modów jest pod Legendary Edition, a inne pod Special Edition. Teraz dojdzie jeszcze trzeci wariant Anniversary Edition i pod tą wersję będzie baza modów na Nexus również rosła.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-10-13 14:26:21
13.10.2021 14:27
keeper_4chan
4.2
keeper_4chan
76
Generał

Wiedźmin
Mody są pisane pod wersje :
Skyrim (x32)
Skyrim SE (x64)
Skyrim Switch
Skyrim PS4

Skyrim (x32), chyba nie będzie ruszany.

13.10.2021 18:26
4.3
Bahal
3
Pretorianin

Skyrim (x32) to przeżytek, jeśli chodzi o mody. Nie daje razy przy większej liczbie modów.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-13 18:27:10
13.10.2021 19:00
4.4
Inquerion
10
Centurion

Bahal

Jak zrobisz dobrą modlistę, to LE też daje radę. Ale trzeba bardziej uważać niż przy moddingu SE. Można łączyć ESPki, zawsze to pomoże przy limicie 255.

Wiele świetnych modów z LE, nigdy nie zostało przekonwertowanych pod SE. SKSE i jego pluginy, też nie działają tak dobrze jak pod LE.

13.10.2021 19:21
4.5
Bahal
3
Pretorianin

Niby tak, ale trzeba zrezygnować z wielu modów, bo pamięci brakuje. Brak stabilności i CTD.

13.10.2021 14:10
Wiedźmin
5
odpowiedz
Wiedźmin
8
Generał

I tak zarówno pierwszy remaster Special Edition i drugi remaster Anniversary Edition wyglądają słabiutko w porównaniu jak ta gra wygląda dobrze zmodowana. Nie mówiąc ile trzeba przetestować modów, by rzeczywiście odkryć te najlepsze, a tu wrzucą przypadkowe mody w tym wiele szmelcu, a wiele najlepszych pominą.

Sam mam wbite 520 modów, a testowałem ok 6500.

Drugi remaster może posłużyć jako lepsza baza do modów przyszłościowo.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-10-13 14:15:33
13.10.2021 14:11
Legion 13
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Legion 13
133
The Black Swordsman

Z jednej strony bardzo słabo, zwłaszcza że pierwsze informacje były takie że moderzy powinni to traktować jako zwykły update i kompatybilność zostanie zachowana. Jakby chociaż gra dostała jakieś poprawki (natywne wsparcie Ultrawide, może usunięcie kilku harcodowanych rzeczy) to łatwiej byłoby to przełknąć.

13.10.2021 15:36
6.1
humman
42
Konsul

Jedynym powodem dla którego ten "drugi remaster" powstał to możliwość sprzedaży gry trzeci raz na nową generacje konsol, oni nic nie poprawią jak zwykle, jedyne co zrobili to zbudowali grę na nowszym kompilatorze, wiele to nie pomoże ale za to ubije większość modów - taka typowa Bethesda

14.10.2021 02:40
6.2
Bartek3456
4
Legionista

humman To nie jest "drugi remaster", tylko pakiet contentu, z aktualizacją ulepszającą na 9 generacji konsol. Poza tym SKSE psuło się już wcześniej przy aktualizacjach, także nic nowego. Strzelam, że do końca listopada SKSE będzie już działać z wersją rocznicową

14.10.2021 20:21
Legion 13
6.3
Legion 13
133
The Black Swordsman

Bartek3456
Deweloper SKSE potwierdził że bez problemu mogą przepisać SKSE na nową wersję w 2 tygodnie, tylko że jest większy problem - wszystkie skrypty które opierają się na SKSE też będą musiały zostać przepisane. Przesiadka z VS2014 na VS2019 zmienia bardzo dużo.

13.10.2021 14:25
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
robbiengall
3
Junior

Ktoś naprawdę jeszcze w to gra?

13.10.2021 14:35
7.1
7
zanonimizowany1355283
7
Generał

A ty nadal tracisz czasu na bezsensowne komentarzy?

13.10.2021 16:29
WeleSdeWigrid
7.2
5
WeleSdeWigrid
3
Legionista

nieironicznie tak - dzięki modom właśnie

13.10.2021 19:03
7.3
Inquerion
10
Centurion

robbiengall

Jeśli Bethesda nie ubije celowo moddingu, to Skyrim i jego liczne edycje, będą żyć latami. Dzięki pasjonatom (modderom).

13.10.2021 14:43
ReznoR666
8
1
odpowiedz
ReznoR666
40
Forgive me the 666

Dzięki za informacje, ostrzeżenie i instrukcje zabezpieczenia się.
Co gorsza, projekt nie ukaże się jako odrębna gra – na PC wyjdzie w formie aktualizacji do Skyrim Special Edition i zastąpi starszą wersję.
Szczerze mówiąc, to chyba nie jest gorzej, że X-letnia gra dostanie free update i nie będzie konieczne jej osobno kupować jeszcze raz?
Chyba sam sposób wprowadzenia tej aktualizacji (brak wstecznego wsparcia dla modów, które grzebią w natywnym kodzie Skyrim ze względu na aktualizację kompilatora) można uznać za "Co gorsza", gdyż to dlatego niektóre mody przestaną działać (a nie dlatego, że sam Update nie wyjdzie jako osobna do kupienia gra).

Poza tym, twórcy wciąż mogą zdecydować się na pozostawienie starszej wersji Skyrim Special Edition jako Public Beta na Steam. Wtedy kilkoma kliknięciami byłoby można się przełączać między dwoma wersjami gry.

Tak. Wiem, że się czepiam dwóch słów. Ale czasami nawet dwa proste słowa mogą całkiem zmienić wydźwięk całego zdania.

post wyedytowany przez ReznoR666 2021-10-13 14:49:30
13.10.2021 14:45
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bahal
3
Pretorianin

Fallout 3 już mi nie działa. FUCK! Jak to cofnąć!

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-13 14:46:23
13.10.2021 16:09
😊
9.1
Bahal
3
Pretorianin

Miesiąc temu robiłem backup exe, ale chyba to za mało...

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-13 16:13:19
13.10.2021 18:24
😊
9.2
Bahal
3
Pretorianin

Haha... ale fart... exe wystarczy. Przypadkiem zrobiłem kopię zapasową. Teraz czas na kopię zapasową Skyrim SE.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-13 18:25:40
13.10.2021 14:59
10
odpowiedz
Banzo
12
Legionista

No pięknie... Czyli wychodzi, że zmian będzie jak na lekarstwo, a na dodatek nie będzie toto kompatybilne z większością istniejących modów. Nie prościej byłoby się dogadać z autorem listy np Phoenix Flavour i autorami poszczególnych modów wchodzących w skład listy i to wydać jako remaster?

13.10.2021 15:48
11
odpowiedz
5 odpowiedzi
skorp_
19
Chorąży

Będą musieli zupdejtować Legacy of the Dragonborn, a przez to Odyssey się opóźni D:

13.10.2021 15:59
11.1
R.Daret
8
Legionista

Nie opóźni. Twórcy na chwilę obecną nie będą pracować nad Legacy, tylko skupiają się na Odyssey. Pierwszy komentarz na Nexus, tam wszystko wyjaśnili.

13.10.2021 16:50
11.2
Bartek3456
4
Legionista

Nie będą musieli aktualizować Legacy, bo wcale nie wymaga SKSE. Jak już to Jelidity będzie musiał zrobić więcej łatek do Klubu Twórczości.

13.10.2021 18:14
11.3
skorp_
19
Chorąży

R.Daret Niby ta, ale czy dotyczy to sytuacji w której LotD całkowicie się rozkrzaczy? W końcu Oddysey ma być kompatybilne z LotD, a ciężko zrobić coś kompatybilnego z czymś co nie działa.
Bartek3456 Wystarczy wejść w Requirements, żeby zobaczyć, że SKSE jest opcjonalnie wymagane do niektórych opcji, czyli te opcje przestaną być dostępne.

Do tego dochodzi cała masa modów (te z patch centrala), które od dłuższego czasu już nie są aktualizowane (niektóre od ładnych kilku lat) - co z nimi? Sorry, ale wypada z kolekcji, bo anniversary nie łyka, a twórca nie jest zainteresowany updejtowaniem?

13.10.2021 19:46
11.4
Bartek3456
4
Legionista

Doskonale wiem, że SKSE jest opcją potrzebną do niektórych opcji Legacy, aczkolwiek nie jest to tzw. hard requirement, co oznacza, że mod będzie działał tak czy siak. A jeśli chodzi o mody z Patch Central, to większość pewnie nie wymaga SKSE, więc nic się nie stanie.

14.10.2021 18:14
11.5
R.Daret
8
Legionista

Tego nie wiadomo jak będzie sytuacja wyglądać, wiem jednak że wszystko co korzysta z SKSE i .dll po wyjściu AE nie będzie działać przez kilka tygodni/miesięcy lub wogóle

post wyedytowany przez R.Daret 2021-10-14 18:15:15
13.10.2021 15:57
12
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Natanoslav Drejkovski
9
Konsul

a co nowego będzie w Aniversary edition ?

13.10.2021 16:42
Cyberszczur
12.1
Cyberszczur
8
Centurion

The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition ma zawierać wszystkie elementy Special Edition z 2016 roku, czyli trzy oficjalne rozszerzenia (Dawnguard, Hearthfire oraz Dragonborn), ale też ponad 500 fanowskich modyfikacji z Klubu Twórczości (zadania, lochy, bossowie, bronie, zaklęcia, mechanika łowienia ryb itp.). Całość wzbogacona będzie ponadto trybem przetrwania oraz fablarnym Saints and Seducers.

13.10.2021 18:57
12.2
Inquerion
10
Centurion

Cyberszczur

"Za darmo" będzie tylko kilka modów, w tym łowienie ryb. Blisko 500 pozostałych, za dodatkową opłatą.

13.10.2021 19:48
12.3
Bartek3456
4
Legionista

Cyberszczur
za darmo dla każdego będzie tryb przetrwania, łowienie ryb i Saints and Seducers. Reszta z tych 74 "dzieł" będzie płatna dodatkowo

13.10.2021 16:46
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Saszkaa
9
Legionista

Zmieniają backend na nowocześniejszy, więc to oczywiste. Skse i cała reszta będzie wymagała po prostu osobnej- przepisanej pod nowe biblioteki wersji i tyle w temacie.

Dla graczy i moderow wyjdzie na +, ale trzeba będzie poczekać.

13.10.2021 17:28
13.1
Bahal
3
Pretorianin

Po prostu masa modów nie będzie działać, bo od dawna nie mają wsparcia. Można się pociąć.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-13 17:28:49
13.10.2021 18:25
14
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Razor_blade
7
Chorąży

Witam. Chciałbym znów pograć w Skyrim od nowa na zimę bo nigdy go nie przeszedłem. Jaki jeden lub dwa mody polecacie żeby rozgrywka była lepsza ?

13.10.2021 18:41
Dr_Yeager
👍
14.1
Dr_Yeager
9
Pretorianin

Jeśli zależy Ci na walce to Combat Gameplay Overhaul
Jeśli zależy Ci na drobnych utrudnieniach\ulepszeniach to spróbuj Frostfall + iNeed + Campfire + Hunterborn + Wayshrines + 3rd Person Camera Overhaul
Jeśli zależy ci na "quality of life improvments" to spróbuj sobie paczkę modów GreenTea oraz convenient horses
Jeśli chcesz lepszą grafikę to polecam RUDY ENB lub Tamriel Reloaded ENB + Tamierl Reloaded lub Noble Skyrim + Realistic Water 2
Jeżeli interesują Cię nowe zadania fabularne to bardzo fajne jest Beyond Skyrim: Bruma, Moon and Star (jeśli jesteś fanem Morrowind) czy Grey Fox Cowl

Oczywiście są to takie podstawowe mody. Możesz pobrać je wszystkie, bo żadne z sobą nie kolidują. Możesz też poszukać czegoś więcej, ale te mody same w sobie nie są bardzo inwazyjne a ulepszą doświadczenie płynące z gry.

13.10.2021 19:33
14.2
1
Banzo
12
Legionista

Od siebie polecam Wabbajacka i listę Phoenix Flavour. Warto wydać te 30 zł na Nexus Premium, żeby oszczędzić sobie klikania 600 razy. Sam tak po raz pierwszy ukończyłem grę + dodatki (jakieś 120h), bo jakoś nigdy mi nie było po drodze z głównym wątkiem. Paczka bardzo stabilna, zero bugów, głównie zmiany graficzne bez wpływu na lore i mechanikę.

13.10.2021 19:47
martekrpg
14.3
martekrpg
71
Pretorianin

Sam gram na swojej modliście, ale jeśli szukasz prostoty polecam ogarnięcie Wabbajacka. Do SE sensowne wydają się Keizaal i The Phoenix Flavour.

Dr_Yeager Te mody to jednak raczej coś więcej niż podstawa. CGO drastycznie zmienia walkę. Frostfall próbuje cię zabić z zimna co 100 metrów.

13.10.2021 19:52
14.4
Bartek3456
4
Legionista

martekrpg
z Frostfallem to trochę przesadzasz. W tym modzie wszystko da się pod siebie dostosować. Musisz tylko mieć SkyUI.

13.10.2021 20:08
Dr_Yeager
14.5
Dr_Yeager
9
Pretorianin

martekrpg

Czy ja wiem, czy aż tak bardzo? Dodaje uniki, pozwala trzymać w jednej ręce broń dwuręczną, pozwala blokować trzymając dwie bronie no i pozwla używać kosturów do walki wręcz. Nic więcej nie zauważyłem, chociaż przyznam, iż nie korzystałem z tego moda "na czysto". W każdym razie niby wydaje się dużo, ale tak naprawdę to są to ulepszenia tego co już istnieje. Nie jest to drastyczne przebudowanie modelu walki jak np. Inpa Sekiro Combat Mod.

A co do Frostfall to tak jak napisał Bartek3456 - wszystko można ustawić pod siebie

13.10.2021 18:29
Blackthorn
15
1
odpowiedz
Blackthorn
141
Legend

Golowe stanie paniki odcinek 7326. Przecież to normalne, że mody mogą nie działać przez wprowadzane poprawki w silniku. Ale co z tego jak w ciągu tygodni zostaną mody dostosowane? Przy special edition też były problemy i co?

13.10.2021 18:55
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Inquerion
10
Centurion

Razor_blade

Gotowy modpack dla początkujących.
https://www.ultimateskyrim.com/about-us

Od siebie polecam jeszcze wszelkie nieoficjalne patche, jak Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch (jeśli go nie ma w Mod Packu, nie sprawdzałem) i SKSE, wraz z Enhanced Camera dla imersji.

Pod Special Edition, odpowiedniki tych modów, jeśli nie są dostępne.

I klasycznie polecę "Enderala", wielkiego moda, który bardziej przypomina osobną grę bazującą tylko na silniku Skyrima. Zupełnie nowy świat, dobra fabuła i solidna eksploracja świata. Tego moda możesz zainstalować jednym kliknięciem z poziomu Steama. Polecam.
https://store.steampowered.com/app/933480/Enderal_Forgotten_Stories/

[Dla średnio-zaawansowanych]

Generalnie więcej modów powstało pod Skyrim Classic (Legendary Edition), niż pod Special Edition. Jak dobrą modlistę przygotujesz (polecam Mod Organizer 2), to nawet pod Legendary Edition, exe będzie stabilne. SE to 2x większe wymagania sprzętowe dla kilku efektów, które możesz osiągnąć modami pod LE.
64bit exe z SE to duży plus, ale jak zrobisz stabilną modlistę, to nawet na starym 32bitowym exe będzie ok.

13.10.2021 19:51
16.1
2
Bartek3456
4
Legionista

Warto odnotować, że SE i tak będzie bardziej stabilne niż LE, bez względu na to, czym w nią rzucisz. Plus brak ograniczeń pamięciowych. Większość moderów i tak mówi, że SE jest lepsza pod praktycznie każdym względem.

13.10.2021 22:16
17
odpowiedz
22 odpowiedzi
tomaszkwen
3
Legionista

Jedna z najgorszych gier, w jakie grałem. Dziwię się, że zdobyła taką popularność.

13.10.2021 22:33
17.1
Bahal
3
Pretorianin

tomaszkwen Dla kontrastu podaj najlepsze gry, w jakie grałeś? Wtedy sobie pogadamy.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-13 22:34:39
13.10.2021 22:39
17.2
Jorlsen Mjorisorssen
2
Legionista

Dokładnie, bo inaczej taka gadka jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu. Takie komentarze powinny być po prostu kasowane!

Zwykłe trollowanie bez dosłownie żadnych argumentów. Masakra!

post wyedytowany przez Jorlsen Mjorisorssen 2021-10-13 22:40:52
13.10.2021 22:54
17.3
tomaszkwen
3
Legionista

O tej grze zostało napisane już wszystko, więc każdy zdaje sobie sprawę z wad. Ale proszę, to wady, które dla mnie przekreślają Skyrim:
1. Brak głównego bohatera - postać z kreatora zawsze jest nijaka, bezosobowa, nie ma charakteru, ciekawej historii w tle, charyzmy, niczego. A w takich grach to jeden z najważniejszych czynników.
2. Fabuła jest miałka, rozpływa się w całej grze, a gdy się ujawnia, to nie jest ani ciekawa, ani odkrywcza, a już na pewno nie powoduje chęci jej odkrywania.
3. Lokacje są nudne - każda kolejna jaskinia niczym nie różni się od poprzedniej, postaci w niej generowane podobnie, zwykłe zapychacze. Zwiedzanie jest po prostu nudne. Ładne widoczki? Są, ale one robiły wrażenie na początku, potem stawało się to nudne.
4. Rozwój postaci - również jeden z najgorszych. Niby wbija się poziomy, osiąga się maksymalny pułap i ciach - reset, nic więcej ta gra nie oferuje. Nie czułem postępu wraz z upływem poziomów.
5. Cały świat, jego historia, bohaterowie - to wszystko jest bez wyrazu, nie wciąga, nie ma nic intrygującego. Po prostu postawili szkielet, dali możliwości modowania, ale dla osób takich, jak ja, czyli nielubiących modów, nie ma to znaczenia.

Dla odmiany z gier podobnych, takich, gdzie chodzi się, wykonuje zadania, zbiera przedmioty i nimi handluje i rozwija postać, odkrywa fabułę, to zdecydowanie wolę Gothic, Dark Messiah, Dragon Age, nawet stare Joan of Arc dawało mi więcej przyjemności, a z innych gatunków choćby Dead Space, Dying Light, Dungeon Siege, Doom, Control i Alan Wake, Max Payne. Czy każda z tych gier jest lepsza w każdym elemencie? Być może, w jednej będzie lepsza fabuła, w innej ciekawsze postaci, w jeszcze innej pozostałe wymienione wcześniej elementy, a niektóre posiadają przy tym ciekawy klimat i łączą w sobie wiele cech pozytywnych.

Swoją drogą skąd oburzenie? Moja opinia nie jest odosobniona i nie jest też w jakieś naprawdę skrajnej mniejszości. Jak ktoś lubi w to grać, to jego sprawa. O ile rozumiem, że w wielu kwestiach można mieć różne opinie i to szanuję, o tyle tutaj naprawdę argumenty obrońców nigdy do mnie po prostu nie trafiały.

post wyedytowany przez tomaszkwen 2021-10-13 22:56:28
13.10.2021 23:17
17.4
Bahal
3
Pretorianin

tomaszkwen Twoja opinia jest odosobniona tak samo jak i moja. Tylko kilkadziesiąt milionów ludzi na świecie xD

1. Dla jednych ogromna zaleta (inaczej tego sobie nie wyobrażają) dla innych wada. Tak samo jak z głosem głównego bohatera. F4 krytykowany za to przez fanów Morrowind czy Skyrim.

2. Fabuła główna? Co? W TES? Twórcom nigdy nie zależało na główniej fabule. Chodzi o to, abyś robił, zwiedzał i odkrywał to, co chcesz. Nie chcesz głównej fabuły? To ją pomiń i szukaj w gildiach. Fabuły tak jak w filmach to rzecz subiektywna. Dla mnie fabuła Cyperpunk to zwykły kicz i rozczarowanie wielkie.

3. Każda lokacja jest inna. Jeśli nie, to są od tego mody. Dziś po 10 latach piszemy to dzięki modom! Inaczej gra by nie istniała. Ale gdyby nie była wystarczająco dobra, to modów też być dziś nie było. Więc koło się zamyka.

Dalej to już dyskusja bezsensu. Nawet nie chcę mi się gadać do kogoś tak uprzedzonego. Nie lubisz to nie. Do widzenia...

4. NIe no OK. Dlaczego rozwój postaci jest słaby, a dlaczego w innych grach lepszy?

5. Świat, lore, ksiązki? Która inna gra oferuje tak wiele? Wiedźmin zerżnął Sapka, wszystko gotowe. A tu masz takie bogate lore do odkrycia i co? Czego Ty oczekujesz od współczesnych gier RPG? Grałeś w Ultima, w klasyczne gry RPG? Wątpię w to. Bo to nie dla Ciebie. Zajmij się wspinaczką górską albo pływaniem... nie wiem...

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-13 23:22:13
13.10.2021 23:36
17.5
Bahal
3
Pretorianin

tomaszkwen Możesz być wojownikiem, złodziejem, zabójcą, elfem, orkiem, nordem etc. etc. etc. I to według Ciebie jest wadą? Tworzysz od zera własną swoją postać i przygodę, do tego tysiące modów. Ty ją opowiadasz po części. Ty decydujesz. I to ma być wada? Wstydź się, biorąc pod uwagę inne firmy i to, co robią z modami i swoimi grami. Liniowe gry nazywają RPG-ami. Haha... Masakra. Oby Starfield był lepszą wersją Skyrim w kosmosie. Bo nikt jeszcze nie wyprodukował takich gier jak Bethesda. Nawet nic podobnego po 20 latach nie powstało w tym gatunku. Jest klimat i dynamiczna pogoda - 20 lat temu. UBI nawet po 20 latach nie potrafi dać dynamicznej pogody. Tragedia!

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-13 23:41:47
13.10.2021 23:44
17.6
Bahal
3
Pretorianin

tomaszkwen Mamy XXI wiek 2021 rok i UBI w żadnej swojej grze nie dało możliwości zmiany pogody. Bo tam do tej pory nie ma żadnej pogody. To jest tylko taki jeden przykład. JEDEN przykład! Firma od ponad 30 lat nie potrafi zapewnić podstawowej funkcji. Fabuła? Śmiechu warte. Możnaby, iść dalej... ale UBI to dno totalne... tak więc... UBI to już tylko taśma... jednak nawet taśma VHS ma więcej klimatu i uroku.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-13 23:48:34
14.10.2021 00:07
17.7
Inquerion
10
Centurion

tomaszkwen

Ciekawe uwagi, pozwól, że wyrażę swoją opinię:

1. Nie zgadzam się, szczególnie we fragmencie "postać z kreatora zawsze jest nijaka, bezosobowa, nie ma charakteru, ciekawej historii w tle, charyzmy, niczego", ale rozumiem punkt widzenia. W TESach sam musisz sobie dopowiedzieć historię swojej postaci, daje to większy replayability, niż w takim Fallout 4, gdzie masz predeterminowaną postać, która zawsze jest taka sama.
Choć dobrze napisana postać tego typu (jak np. Geralt, czy Lara Croft), też ma swoje plusy oczywiście i wtedy również chętnie w taki tytuł zagram.
Skoro nie lubisz "postaci z kreatora", to dlaczego wymieniłeś Dragon Age?

2. Zgadzam się, choć uważam, że 2. wątek główny (wojna domowa; 1. to smoki i był faktycznie nudny), jest dość dobry, podszedł mi zdecydowanie bardziej, niż ratowanie świata z Obliviona. To Morrowind, miał jak dla mnie z TESów, jednak najlepszą fabułę.

3. W niewielkim stopniu się zgadzam. Choć lokacje mogły być jeszcze lepiej wykonane (co pokazał Enderal), to jak dla mnie i te w podstawce, są dość ciekawe. Największą atrakcją jest poznawanie lore Nirnu, poprzez notatki i książki. Brakowało mi tam jednak bossów z prawdziwego zdarzenia, mogli mieć jakiś background za sobą, czy mini-questa, coś co by zaciekawiło gracza. A tak najczęściej (poza może np. Wilczą Królową), wpadałeś do lokacji, siek, siek, łupiłeś skrzynię, uczyłeś się nowego smoczego krzyku i po sprawie.
Nudne i powtarzalne lokacje, to dopiero były w Dragon Age 2...

4. Również częściowo się zgadzam. System rozwoju postaci z Obliviona był lepszy (poza level-scallingiem), szczególnie magia. Niektóre umiejętności dają jednak nowe możliwości, co jest fajne, jak np. dekapitacji przeciwników, zamrażania ich, staggerowania, przydatne "smocze krzyki", a przeciwnicy mają różne odporności na różne żywioły itd. Perswazja także przydaje się w niektórych questach.

5. Zdecydowanie nie zgadzam się, szczególnie w kwestii świata gry. Czytałeś w ogóle notatki w grze? Znasz choć trochę lore tego uniwersum? Moim zdaniem jest ciekawe, tylko trzeba je chcieć poznać; ale wiem, że czytanie notatek i książek nie jest dla każdego. A i interesujących postaci, (np. Sheogorath, Ulfric, Tullius i inni) było sporo, miały jednakże często za mało "czasu ekranowego".

Na Twojej liście (poza Dragon Age, Gothic i Dark Messiah od biedy), są wymienione szybkie, liniowe gry akcji, niemające prawie nic wspólnego z RPGami. Może jednak te "konsolowe" gatunki bardziej Ci podchodzą, niż RPGi i to jest przyczyną Twojej niechęci do Skyrima? Każdy lubi co innego.

14.10.2021 00:20
17.8
Inquerion
10
Centurion

Bahal
Zgadzam się z Tobą w wielu punktach powyżej, ale z tą pogodą w grach Ubi to nie trafiłeś. Grałem w Assassin's Creed Odyssey i była tam dynamiczna pogoda (a pewnie i w Origins i może jeszcze we wcześniejszych odsłonach też), a przechodnie reagowali na deszcz, chowając się pod dachami, w nocy ulice się wyludniały i było więcej bandytów, w dzień pracowali na polu, czyli występował pełny system dnia i nocy; mogłeś też przeczekać do południa, północy etc.; jak w Gothicach.

post wyedytowany przez Inquerion 2021-10-14 00:21:39
14.10.2021 01:05
17.9
Bahal
3
Pretorianin

Inquerion Nie do końca, w takim Orgins były tylko pustynne burze, których nie da się ustawić. A już w Morrowind - 20 lat temu — można było sobie ustawiać pogodę, a nawet ją poprawiać i modyfikować. Czyli deszcze, burze, chmury, słońce, mgła, widoczność itd. Bez porównania i tyle lat minęło...

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 01:08:38
14.10.2021 09:10
elathir
17.10
elathir
69
Czymże jest nuda?

Ale wiecie, że fajnie, że są mody, ale nie są one argumentem by lepiej ocenić grę?

A co jak ktoś gra na konsoli gdzie ma tylko płatne badziewie z CC?

Fabuła główna? Co? W TES? Twórcom nigdy nie zależało na główniej fabule.

Ani nie broni to w żaden sposób gry, bo co z tego, że im nie zależało, ani nie jest prawdą bo Morrowind fabularnie stoi całkiem nieźle.

Każda lokacja jest inna. Jeśli nie, to są od tego mody.

Ten punkt najbardziej mnie rozwala. Nie, 90% lokacji w tej grze to jedne z 7-8 szablonów, w dodatku są one całkowicie liniowe (większość lochów to pojedynczy korytarz robiący pętle). Ciekawych jest raptem kilka. Co gorsza genetyczność świata (wrogów i lootu) psuję frajdę z eksploracji.

Co do rozwoju postaci to nie będę narzekał za bardzo. Nie jest idealny ale tez nie jest zły. W zasadzie ma tylko jedną krytyczną wadę, całkowity brak jakiegokolwiek balansu.

A co do samego świata i Lore, problem jest taki, że przez miałkość dialogów i płytkość interakcji tego nie czuć. Wpada ci w łapy książka opisująca losy bohatera, robi dobre wrażenie po czym okazuje się, że możesz go spotkać w grze i nie ma z nim w zasadzie żadnej interakcji. Tak samo masz wojnę domową bez wojny itd.

Nie uważam by to była najgorsza gra oczywiście, dla mnie po prostu zawsze był to średniak (ma swoje zalety jako casualowy symulator zwiedzania potrafi być bardzo relaksujący), o którym nie zapomniano dzięki scenie moderskiej.

post wyedytowany przez elathir 2021-10-14 11:36:25
14.10.2021 09:14
17.11
Bahal
3
Pretorianin

tomaszkwen Podaj swoje gry, to obiektywnie skrytykuję za wiele rzeczy. Wskazałeś „najgorsze”, to teraz wskaż „najlepsze".

Inquerion W Oddysey nie grałem. Zatrzymałem się na Orgins, więc...

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 09:15:32
14.10.2021 09:39
17.12
Bahal
3
Pretorianin

elathir 90% lokacji w tej grze to jedne z 7-8 szablonów

Nawet jeśli tak uważasz, to można to łatwo zmienić. W tej grze każdy aspekt został już poprawiony przez fanów serii.

Za to cenię Bethesdę i całą społeczność. Że można większość zmienić, dostosować. Przede wszystkim dlatego kocham ich gry. Ale nie tylko, bo światy, eksploracja tych światów, lore, i ta formuła wolności — jak chcesz to olej główną fabułę i ciesz się światem, grą, lore. Rób, co chcesz. To mi się strasznie podoba. No i gildie, można być różnymi postaciami w grze, co wpływa na rozgrywkę. F4 osady, symulator przetrwania — polecam mod Horizon. Jedzenie, pogoda ma wpływ, "sranie". Z tych gier można zrobić symulator życia w tych uniwersach. Można wiele, co kto lubi. Rockstar czy UBI to przeciwieństwo Bethesdy! Mam nadzieję, że CDPR nie pójdzie w tą stronę.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 09:44:14
14.10.2021 09:53
17.13
Bahal
3
Pretorianin

No i są też mody dla "dorosłych". Masz potrzeby, nawet seksualne. To ma wszystko wpływ na rozgrywkę. Modyfikacje ciał, elfek czy innych na te 18+. Połącz to wszystko i nigdy nie znajdziesz drugiej takiej gry. No, chyba że to Starfield czy gra stworzona przesz Bethesda Games Studios. Dla mnie dziś ich gry to TOP 10.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 09:57:02
14.10.2021 10:10
17.14
Bahal
3
Pretorianin

elathir Tak samo masz wojnę domową bez wojny itd.

Na wojnę domową też jest ogromny mod, który to zmienia, ale wiesz... mi osobiście w ogóle na tym nie zależy. Więc nigdy z tego nie korzystałem. Mój styl to eliminacja smoków i fabuły głównej, w tym "krzyków" i wojny domowej i tworzenie swojej własnej przygody w tym świecie, swojego bohatera. To tylko jeden możliwy wariant. I teraz powiedz mi, która inna growa firma na to pozwala?

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 10:14:17
14.10.2021 10:30
17.15
Bahal
3
Pretorianin

Tak, to, że są mody i można prawie wszystko zmienić — tak, to ma wpływ na ocenę gry, ponieważ w prawie żadnej innej istotnej grze nie jest to możliwe. Więc ta zaleta to DUŻY plus. Teraz przekonaj jeszcze moderów do innych gier, wtedy pogadamy. Póki co, poza Bethesdą można wspomnieć o Paradox czy w dawnych latach Firaxis, ale oni robią strategie, nie Action-RPG.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 10:32:33
14.10.2021 11:22
17.16
tomaszkwen
3
Legionista

Bahal W każdym komentarzu używasz niemal cały czas jednego argumentu - mody. Wybacz, ale mam je gdzieś. Ludzie narzekają, że jak gra wyjdzie pocięta, a potem dodawane są do niej DLC, to tragedia, albo że ma błędy, to nieukończona.
To dla mnie taki Skyrim wygląda, jakby połowę zawartości z niego wycięto i dano ludziom, aby się bawili. Tak, ludzie lubią to robić, ale zakładam, że ponad połowa osób grających w Skyrim nie bawi się modami, a duża część tych, co się bawią, robią to w bardzo ograniczony sposób. I nie wykorzystują potencjału. Bo nie chcą, bo nie lubią, bo nie czują potrzeby, bo uważają, że granie z modami to takie nadmuchiwanie dziurawego balonu. Także ten argument nie powinien tutaj się pojawiać. Jakby nie patrzeć, sam fakt możliwości modowania i to tak szerokiego dla mnie potwierdza tezę, że gra jest słaba, a gracze mogą ją poprawiać i urozmaicać. Gdyby ludzie dobrze oceniali tę grę bez modów, to modowanie nie byłoby potrzebne.

Jak porównuję grę do gry, to porównuję taką, co wyszła jakiś czas temu, została załatana poprawkami i dodatkami, z taką, co wyszła jakiś czas temu, została załatana poprawkami i dodatkami. Grę kompletną do gry kompletnej. A nie grę kompletną do gry "zrób se sam".

Napisałem Ci o mdłym bohaterze, a Ty mi piszesz, że dla jednym to zaleta, dla innych wada. Nic odkrywczego, zdania są zawsze podzielone, ale ważny jest ilościowy stosunek jednej opinii do drugiej i mógłbym się założyć, że dla większości graczy jednak to jest duży minus. Przecież jak spojrzysz na to, jak ludzie oceniają gry, filmy, czy książki, to bardzo często wspomina się tam właśnie postacie, a szczególnie głównego bohatera, tutaj on nie istnieje.

Mówisz o ukryciu fabuły, o szukaniu jej, więc tak, to jest ważne, o ile nie jest to główny element tej fabuły. Ona powinna atakować odbiorcę, przytłaczać go, intrygować.

Sam w swoich słowach pokazujesz, jak słaba jest ta gra. Dlaczego?
1. Chcesz ciekawej postaci? To się o to postaraj, my ci takiej nie dajemy. Że niby mogę być każdym, inne gry też oferują bycie wojownikiem, zabójcą, czy złodziejem, w lepszym lub gorszym stopniu jest to zrealizowane, ale nie zrozumiałeś tego, o czym pisałem - chodzi mi o to, by postać była charakterystyczna (wygląd, charakter, podejmowane decyzje kształtujące jej osobowość, relacje z innymi bohaterami, jej historia - tego nie ma lub ma charakter szczątkowy),
2. Chcesz urozmaicenia gry? Dodaj mody, popraw kiepską grę.
3. Chcesz fabuły? To jej poszukaj, sprawdź, czy w ogóle jest.

Wybacz, bo chciałem odpisywać dalej, ale widzę, że ciągle podajesz informacje o tym, że jak się nie podoba to czy tamto, to należy wgrać mody. To może teraz oceń grę, ale bez modów.

post wyedytowany przez tomaszkwen 2021-10-14 11:22:50
14.10.2021 12:00
17.17
Bahal
3
Pretorianin

Bez modów to każda nawet największa gra dla niektórych będzie słaba. Czy to GTA, czy to Wiedźmin? Reszta to gusta, a o gustach nie dyskutuję. Stawiam na mody, które pozwalają dogodzić prawie każdemu. Dalej nie dyskutuję. Nie ma modów, to nie gram i tyle. Nie będę na łasce kilku osób, które mówią mi to jest fajne, a co nie. To ja decyduję. I gry Bethesdy na to pozwalają. To jest duża zaleta.

Nawet jeśli tobie spodoba się gra, to nie znaczy, że milionom. Dyskusja jest bezsensowna. Nawet nie czytałem...

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 12:02:08
14.10.2021 12:01
elathir
17.18
elathir
69
Czymże jest nuda?

to mam dla ciebie najlepsza grę na świecie, nazywa się Unity. Co prawda na start nic nie oferuje, ale możesz sobie wymodzić dosłownie wszystko! Nieograniczona wolność.

post wyedytowany przez elathir 2021-10-14 12:05:15
14.10.2021 12:03
17.19
Bahal
3
Pretorianin

Też nie, bo tu coś dodajesz do całej reszty, a Unity to praca od zera. Więc NIE, to zupełnie co innego.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 12:03:24
14.10.2021 12:07
17.20
Bahal
3
Pretorianin

To może teraz oceń grę, ale bez modów.

Bez modów prawie nigdy nie gram. Bo twórcy nigdy nie stworzą gier, które idealnie mi by pasowały. Zawsze moduję, ale nie zawsze się da. Czy to RDR, GTA, Skyrim, W3, Stellaris, CKII, Civilization. Tym bardziej że żadna gra nie jest idealna. Nie ma takich.

Dzięki modom gry żyją po dzień dzisiejszy. Bez modów umierają.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 12:07:53
14.10.2021 12:16
17.21
Bahal
3
Pretorianin

Dzięki modom można dodać nowe rzeczy, nowe funkcje, mechaniki, których w grze nie było. Dla mnie to ekstremalnie ważne. Dlatego Bethesda to numer jeden pod tym względem. Mogę pokazać, co zrobiłem, ze starego Morrowind (gra ma 20 lat).

Ale żeby nie było. Jest miliony osób, które kochają Skyrim czy Morrowind BEZ MODÓW.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 12:17:48
14.10.2021 12:28
17.22
Bahal
3
Pretorianin

tomaszkwen mógłbym się założyć, że dla większości graczy jednak to jest duży minus.

Powiem ci jedną rzecz. Nie liczy się większość. Liczy się zdanie fanów społeczności. Jak nie jesteś aktywnym fanem, to żadna firma nie wysłucha.

Mówisz właściwie o DNA gier TES i Bethesdy. O czymś, na czym zbudowali całą markę, firmę i popularność. Poruszasz tematy niemożliwe do zmiany w tej serii. Po prostu jakiś kosmos. To tylko Twoje gusta. Nie jesteś fanem i tego nie zmienisz. Szukaj gdzie indziej. Tyle. To gra nie dla Ciebie. Gry TES to podgatunek gier RPG. Nie zmienisz tego.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 12:32:39
13.10.2021 22:52
WolfDale
18
odpowiedz
WolfDale
46
Wodecki

Bethesda robi to celowo co jakiś czas. Potem obserwują czy przepisywane są wszystkie modyfikacje na nowo do aktualnej wersji, co utwierdza ich w tym że mogą wydawać Skyrima w nieskończoność na wszystko. No bo kto tam czeka i potrzebuje TES VI.

post wyedytowany przez WolfDale 2021-10-13 22:53:00
14.10.2021 01:15
vorimenn
😂
19
odpowiedz
3 odpowiedzi
vorimenn
39
Konsul

Źródłem tego moderskiego armagedonu jest to, że przy okazji Anniversary Edition zmieniono kompilator z Visual Studio 2015 na Visual Studio 2019. Najpewniej jest to spowodowane tym, że Osiągnięcia na Xboksie wymagają stosowania co najmniej wersji 2017. Inni deweloperzy obeszli ten problem, projektując gry tak, aby interakcje z Xbox Live przechodziły przez odrębny plik .dll ładowany razem z grą. Spokojnie da się więc to zrobić i tym bardziej rozczarowująca jest decyzja studia Bethesda, aby nie skorzystać z rozwiązania, które uratowałoby niezliczone mody.

Należą do Microsoftu już dobre kilka miesięcy i nie mogli tego ogarnąć? xD

14.10.2021 02:37
19.1
Bartek3456
4
Legionista

vorimenn nazwa Starfield coś ci mówi? Główne studio Bethesdy nie pracuje nad Skyrimem, robi to studio chyba z Montrealu, czyli świeżaki

14.10.2021 20:30
vorimenn
19.2
vorimenn
39
Konsul

Bartek3456 Bethesda Game Studios Montréal istnieje od 2015 roku, więc już kilka ładnych lat.

PS. Skąd wiesz, że to właśnie Montréal zajmuje się Anniversary Edition?

15.10.2021 11:35
19.3
Bartek3456
4
Legionista

vorimenn Montreal to jedyne studio Bethesdy, które nie zasuwa obecnie przy Starfield (BGS Maryland i Dallas) albo Fallout 76 (BGS Austin), więc to logiczne, że to oni robią AE

14.10.2021 03:51
Lasuzo
20
odpowiedz
16 odpowiedzi
Lasuzo
13
Chorąży

Nie rozumiem fenomenu tej gry. Nudna, pobugowana pograłem trochę i odstawiłem.Była to wersja bez modów. Co skłoniło więc community do zrobienia z tego świętego Graala moderskiego? Widziałem sporo modów do tej gry i nawet sam parę pobrałem i powiem tylko jedno. Wielka szkoda, że moderzy nie byli aż tak zaangażowani w modowanie wiesia 3 albo innej gry która sama w sobie jest już bardzo dobra. Skyrim to stara gra więc pewnie ci lepsi moderzy już się w to nie bawią a co lepsze mody udostępniane są na patronite itd. Ciekawe ale przykre zjawisko. Dzięki temu twórcy modów zarabiają na nich beż pozwów bo ludzie płacą teoretycznie za możliwość oglądania postów ale z linkami do modów. Żeby nie było jest sporo dobrych modów do w3 ale często mają wiele niepołatanych bugów, twórcy piszą że ich nie będą wspierać a czasem nawet dochodzi do takich sytuacji jak z Geralt Doppler gdzie powstał drugi mod Geralt Doppler reborn za który się wzięła inna osoba coś tam lekko podrasowała ale dalej nie jest to ideał. Z tego co obserwuję to środowisko moderskie opiera się już tylko na mniej ogarniętych osobach które trochę pogrzebią za darmo rzadko trafia się jakiś ogarnięty pasjonat a co lepsi to patronajcik. No cóż coraz bardziej zaciera się granicą pomiędzy pc a konsolami.

14.10.2021 09:00
elathir
20.1
elathir
69
Czymże jest nuda?

To, że becia udostępniła narzędzia w jakich w zasadzie budowała grę a te narzędzia okazały się proste w obsłudze, wręcz dość prymitywne. Mody do Skyrima robi się po prostu dość prosto w stosunku do tych np. do wieska właśnie. Próg wejścia też jest niewielki co zachęca.

14.10.2021 10:42
20.2
Bahal
3
Pretorianin

elathir Zależy, o jakich modach mówimy. Ogarniecie skryptów to już dla bardziej zaawansowanych. No niestety, nie każdy to ogranie. Trzeba na to dużo czasu i PRACY. Tak samo jak mody graficzne czy tekstury. No... nie każdy to ogarnie, trzeba być po prostu grafikiem, wtedy ma to sens.

Lasuzo Trzeba mieć rozum, aby zrozumieć. To podstawa. Powodzenia.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 10:46:16
14.10.2021 10:46
elathir
20.3
elathir
69
Czymże jest nuda?

Niby tak, ale to i tak mniej niż przy innych tytułach. Oczywiście, że niektóre mody wymagały olbrzymiego nakładu pracy, ale chodzi o to, że przy tym samym nakładzie pracy w Skyrimie da się zrobić dużo więcej niż w Wiedźminie, Gothicu czy większość innych gier.

Jednak co najważniejsze to niski próg wejścia, dzięki czemu dużo osób się na tym rozwinęło gdzie wejście w modowanie w wielu grach wymaga już sporo wysiłku by zrobić coś najprostszego.

post wyedytowany przez elathir 2021-10-14 10:47:57
14.10.2021 10:50
😂
20.4
1
Bahal
3
Pretorianin

Lasuzo BTW. W3 też jest "nudny" jak cholera. Jedyne co ma lepsze, to dialogi, ale za to nie będzie gloryfikacji. Sorry. Uniwersum i postacie należą do Sapka. Walka przeciętna i często krytykowana. Eksploracja? Kurdę, każdy aspekt tej gry można krytykować. Rozwój postaci? Masakra, przecież tam jest tyle "gówna" do krytyki. Porównaj sobie teraz rozwój postaci z Cyberpunka. Przecież to jest nieudacznictwo. To jest totalne zero. Tam nie ma nic. Spaprana robota — tak to się nazywa. Crafting? Jeszcze gorzej. Nawet żaden patch tego nie naprawił przez rok czasu. Bo nie da się. Tam trzeba robić grę od nowa.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 10:55:09
14.10.2021 10:58
elathir
20.5
elathir
69
Czymże jest nuda?

Dla mnie W3 to dwie klasy nad Skyrimem. Wiem, ze Skyrim ma swoich fanatyków, ale jak się zastanowić co jest prawdziwą zaleta Skyrima to jego casualowość. Ten tytuł stawia na ten sam target co GTA, czyli ludzie chcących sobie bezstresowo casualowo pozwiedzać, porobić jakieś proste liniowe zadania gdzie są prowadzeni za rękę, nie przejmować się konsekwencjami wcześniejszych decyzji itd. Widać to w samym projekcie rozwoju bohatera, jest stworzony tak by bezproblemowa grać mago-wojowniko-łuczniko-zabójco-zlodziejo-kapłanem.

Zauważ, że nawet walka jest dość płytka i niezbyt rozwija się w trakcie gry oraz z definicji nie stanowi wyzwania (wchodzisz w ekwipunek i się leczysz w trakcie pauzy ile chcesz bez problemu przez to w tej grze nie da się zginąć).

To nie jest zła gra, ale większość fanów RPG się od niej odbija, bo to w zasadzie nie jest RPG (nie ma tam miejsca na odgrywanie roli) a bardziej takie GTA w świecie fantasy. Taki sandbox do rozwałki, bez konsekwencji, bez konieczności planowania, trzymania się jakiejś roli itd.

Jak pisałem jest to jeden z najlepszych symulatorów włóczenia się, sprawia do frajdę, ale gra jest ogólnie dość płytka.

No i są jeszcze kwestie techniczne. Ta gra jest tak wielkim technologicznym bublem, że nawet Cyberpunk 2077 wygląda przy niej na grę super dopracowaną.

I nie, nie uznam modów za czynnik podwyższający ocenę gry, zwłaszcza, że choćby gracze konsolowi nie maja do nich dostępu. Zresztą właśnie znowu, bo to nie pierwszy raz, swoją niekompetencją je popsuli.

post wyedytowany przez elathir 2021-10-14 11:08:32
14.10.2021 11:02
😂
20.6
Bahal
3
Pretorianin

elathir Porównanie liniowych gangsterskich gier fabularnych do Bethesdy? Nigdy bym nie przypuszczał.

grać mago-wojowniko-łuczniko-zabójco-zlodziejo-kapłanem.

W grach Bethesdy nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem. Pewnie dlatego, że pozwalają na zmiany w przeciwieństwie do innych firm, które jeszcze banują moderów.

Cyberpunk 2077 wygląda przy niej na grę super dopracowaną.

Nie troluj już mnie. Koniec.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 11:06:47
14.10.2021 11:12
elathir
20.7
elathir
69
Czymże jest nuda?

Nie troluj już mnie. Koniec.

To nie troling. Cyberpunka byłem w stanie na premierę skończyć. W skyrimie nie mogłem przejść prologu.

https://en.uesp.net/wiki/Skyrim:Unbound

Sprawdź sobie sekcję bugów dla samego prologu, gdzie ten element gry jest zazwyczaj najlepiej dopracowany i przetestowany.

W CP2077 było sporo glitchy ale nic co uniemożliwiło mi grę, zablokowało misję itd. Tj, było takie bugi zgłoszone, ale było ich kilkanaście a nie po kilka per quest.

Ale i tak nic nie pobije buga z wersji SE po pworwadzeniu CC, gdzie dla bardzo dużego procenta graczy (problem dotyczyl około 1/4) Skyrima nie dało sie odpalić gdy komp miał połączenie z internetem. Naprawiali to 3 miesiące.

post wyedytowany przez elathir 2021-10-14 11:14:05
14.10.2021 11:12
20.8
Bahal
3
Pretorianin

elathir

gracze konsolowi nie maja do nich dostępu

No właśnie, że mają dostęp do wielu modów. Bethesda zainwestowała w to sporo pieniędzy. Również masz technologię VR. Poświecili na to wiele lat pracy. Jak widać gadasz głupoty.

nie uznam modów za czynnik podwyższający ocenę gry

I to jest głupota totalna jak dla mnie. Można robić to, co nie można nigdzie indziej. Można spełniać swoje zachcianki, coś, czego żadna inna firma nie oferuje.

W skyrimie nie mogłem przejść prologu.

Dziwne, bo kupiłem na premierę i problemu żadnego nie miałem. I dziwne, bo Cyberpunka nie dało się nawet uruchomić. A nawet jeśli, to OMG. Kosmos, nie Cyberpunk. I ten pusty świat, który miał być GTA V? Hahaha... takie 10 letnie GTA miażdży tego Cybercrapa.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 11:17:08
14.10.2021 11:18
elathir
20.9
elathir
69
Czymże jest nuda?

A spełniałeś chociaż minimalne? Bo najczęściej na CP2077 poza konsolami bo tam było autentycznie źle, na PC narzekały osoby nie spełniające wymagań gry.

Wyszło to dość fajnie na pokazanych raportach z błędów. Gra wymagała dysku SSD a duża część graczy odpalała ją na HDD. O za słabych procesorach nie wspomnę.

Zresztą masz jakiś link to danych o problemach? Bo dla Skyrima wrzuciłem.

A płatne mody na konsolach to nie mody, to inwazyjna polityka DLC. W darmowych to są pierdoły.

A i jak pisałem przecież artykuł jest o tym, że i na PC mody szlag trafi te ambitne.

post wyedytowany przez elathir 2021-10-14 11:20:33
14.10.2021 11:21
20.10
Bahal
3
Pretorianin

elathir CDPR to zwykli oszuści. Nie spodziewałem się tego po nich. Nikt się nie spodziewał. Co do wymagań, przecież też podane były fałszywe.

Linków to mogę 1000 przesłać. Wystarczy jeden klik. Po co?

Mody zostaną zaktualizowane, większość.

na konsolach to nie mody

Absolutna bzdura!!! Masz te same mody. Chłopie, jak tu dalej gadać?

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 11:24:44
14.10.2021 11:34
elathir
20.11
elathir
69
Czymże jest nuda?

To podaj jeden konkretny link z listą.

Nie ma ich tysięcy, jest tylko jedna lita i ją znam. Twierdzisz, że są ich tysiące to proszę podaj cokolwiek poza forum serwisowym CDPR.

I nie, za darmo na konsolach nie ma większości kluczowych modów, choćby ze względu na limity rozmiarów w CC.

post wyedytowany przez elathir 2021-10-14 11:35:05
14.10.2021 11:40
20.12
Bahal
3
Pretorianin

Skoro znasz, to nie będę podawał. Nie obchodzi mnie Cybercrap. Czy to film czy to liniowa gra? Straciłem zainteresowanie. Walka w W3 i te wypełniacze z potworkami/bandytami? Śmieszne. Zrobili pseudo otwarty świat, bo takie trendy, ale zupełnie niepotrzebnie. CDPR nie potrafi robić otwartych światów. I tak mogę podać 1000, ale pytam po co? Skoro wystarczy wygoglować.

a konsolach nie ma większości kluczowych modów

Wszystkich nigdy nie będzie, tym bardziej, że to moder decyduje gdzie się pojawi jego/jej mod. Jednak tysiące modów jest na konsolach. Przed chwilą mówiłeś, co innego. Już zmieniłeś zdanie? Wciskasz mi tu kit znowu?

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 11:44:29
14.10.2021 11:44
elathir
20.13
elathir
69
Czymże jest nuda?

Czyli przyznajesz, że nie ma tysięcy takich zestawień, ba, że nie ma więcej niż jednego?

A więc z porównania tych zestawień wychodzi mi, że Skyrim jest znacznie bardziej zbugowaną grą.

14.10.2021 11:46
20.14
Bahal
3
Pretorianin

Po pierwsze NIE, nie przyznaję. Sam sobie sprawdź. Po drugie, nie interesuje mnie, które gra jest bardziej zbugowana. Wiem jedno, Skyrim nie miał takich problemów w 2011. "NAWET SKYRIM" haha...

14.10.2021 11:48
elathir
20.15
elathir
69
Czymże jest nuda?

Sprawdzilem, nie ma.

Ty twierdzisz, ze są ale nie podajesz. Trochę jak Macierewicz z dowodami na zamach, sa mam, ale nie podam, a że inni tego nie dostrzegają to sa ślepi.

Takie zestawienia są ogólnie rzadkością, z reguły są to oficjalne kanały developera. W wypadku gier Beci ze względu na niekompetencję developera oraz fakt, że mody naprawiają większość błędów podstawa jest źródlo niezależne, którym jest UESPwiki.

Zebranie takich konkretnych danych a nie głupie filmiki na YT eksploatujące w kółko te same glitche to nie jest trywialna sprawa. Trzeba śledzić informacje o patchach, rozróżniać prawdziwe błędy od psucia gry na siłę, ogarniac czy dane zachowania są tym samym błędem czy zupełnie innym, odróżniać blędy od glitchy czy slabych koncepcji ale jednak dzialajacych prawidlowo.

post wyedytowany przez elathir 2021-10-14 11:56:52
14.10.2021 11:49
20.16
Bahal
3
Pretorianin

Kolejna bzdura! Modów na konsole też nie ma? Haha...

CDPR to jest szczyt niekompetencji. I mówię to jako wielki fan Wiedźmina od 2007.

post wyedytowany przez Bahal 2021-10-14 11:52:03
14.10.2021 10:42
iydem
21
odpowiedz
5 odpowiedzi
iydem
41
Chorąży

Visual Studio to nie jest kompilator, to jest tzw IDE "integrated development envirnoment", czyli mówiąc prostym językiem edytor kodu (i nie tylko ale wiadomo o co chodzi).

post wyedytowany przez iydem 2021-10-14 10:43:57
14.10.2021 10:52
elathir
21.1
1
elathir
69
Czymże jest nuda?

Ale ma dość ścisłe powiązanie z konkretnymi wersjami msbuilda, więc 2017 nie zbudujesz projektu starym msbuildem. Jest to uproszczenie, ale bliskie prawdy. Podobnie jest z kompatybilnością wtyczek i narzędzi wbudowanych. Przykładowo wiele narzędzi do Azura weszło właśnie w 2017 i w starszych wersjach nie ma nawet odpowiednich narzędzi do funkcji Azurowych.

Kolejna sprawa jest taka, że powoli 2019 robi się przestarzałe i czekam aż nowa wersja w końcu wyjdzie z RC (w końcu x64 i rozwiązanie problemu z RAMem dla dużych projektów) a tutaj a 2017 mowa.

14.10.2021 13:50
iydem
21.2
iydem
41
Chorąży

elathir
Naprawdę wierzysz że projekt pokroju Skyrima buildowany jest z poziomu VS? To dobre dla jednoosobowych programików, a nie dla studia developerskiego, standardem są serwery do kompilacji. (i nie instaluje się na nich Visual Studio)
Wiem skąd się wzięło "uproszczenie" tym niemniej kłuje mnie nazywanie VS kompilatorem, to tak jak nazywanie Googla "przeglądarką" popularne u mniej "technicznych" osób.

14.10.2021 20:15
21.3
Bartek3456
4
Legionista

iydem masz rację, ale Anniversary Edition to tylko rekompilacja pliku wykonywalnego. Któryś z pracowników mógł to zrobić na swoim służbowym komputerze we wbudowanym w VS kompilatorze

15.10.2021 08:48
elathir
21.4
elathir
69
Czymże jest nuda?

standardem są serwery do kompilacji

Jak masz continues delivery to oczywiście, ale patrząc na to jak pracuje becia i oceniając ich profesjonalizm to nie zdziwiłbym się jakby nie mieli ;P

A tak na poważnie to instalujesz msbuilda z potrzebnymi modułami za pomocą instalatora VisualStudio. Po prostu olewasz sam edytor, zresztą często nawet i tak się go instaluje na wypadek gdyby okazał się z jakiegoś powodu potrzebny. Kiedyś były osobne instalki msbuilda ale do dawna ich nie ma.

Inna sprawa najciekawsza, zdradzę ci sekret, kod .NET kompiluje się na serwerze docelowym, to do czego służy msbuild odpowiada za budowanie kodu (nie jest to to samo co kompilacja), msdeploy za deployment kody na serwer docelowy (wykorzystywane głównie w webie i serwisach) ale sama kompilacja np. stron czy API pisanego w .NET następuje po uruchomieniu strony dopiero na maszynie docelowej. Mamy tutaj do czynienia z JIT (just in time compiler).

Uproszczenia w artykule mnie nie dziwią, bo to nie czasy C na linuchu w konsoli gdzie się pisało pliki w jakimś edytorze tekstu i odpalało kompilator a w rezultacie dostawaliśmy skompilowany kod. To są czasy MSIL, CIL, CLI, JIT itd. Nie ma sensu tłumaczyć tego wszystkiego.

masz rację, ale Anniversary Edition to tylko rekompilacja pliku wykonywalnego

Nope, podpięli tam tez gotowce od MS związane z usługami Xboxa, więc VS na pewno było zaangażowane. I w tym celu musiał nastąpić update, bo te moduły do integracji dodali w VS2017. A jak potem zbudowali kod? To już inna bajka czy mają CD czy nie.

post wyedytowany przez elathir 2021-10-15 18:18:05
15.10.2021 09:04
iydem
21.5
iydem
41
Chorąży

elathir
"Nie ma sensu tłumaczyć tego wszystkiego"

Oczywiście że nie ma bo to mój chleb powszedni :) A innych tutaj raczej takie detale nie interesują.

Czepiłem się tylko nazywania Visual Studio kompilatorem, nie chciałem wywoływać dyskusji na temat programowania.

14.10.2021 18:12
22
odpowiedz
isillo
9
Centurion

ostro dali

15.10.2021 04:39
RMK_99
23
odpowiedz
RMK_99
15
Pretorianin

A czy Anniversary Edition nie miało niby być osobną płatną grą ? faktycznie twórcy gier zachęcają do piracenia gier by grać offline.

post wyedytowany przez RMK_99 2021-10-15 04:40:41
15.10.2021 08:58
Bezi2598
24
odpowiedz
Bezi2598
112
Legend

Przy SE miało to sens bo dostaliśmy wersję 64 bitową i parę innych usprawnień które pomogły scenie moderskiej. Czy przesiadka na nowszy VS ma tutaj jakiekolwiek zalety czy to raczej tylko z lenistwa Bethesdy?

15.10.2021 16:26
zaemiliowana95
25
odpowiedz
zaemiliowana95
0
Legionista

Meeh, tego się obawiałam :/ Ale dla Bethesdy to całkiem dobrze - scena moderska się odrodzi a gra bedzie sie sprzedawac dluzej

15.10.2021 19:49
26
odpowiedz
pytunk
0
Junior
Image

Po 10 latach zachciało mi się w końcu Skyrima ograć, 250 modów wgrane w 5 dni, po czym natrafiam na ten news...

16.10.2021 22:41
RMK_99
27
odpowiedz
RMK_99
15
Pretorianin

Zmiany i tak pewnie dotkną tylko exeka gry tak jak w Fallout 3.

Wiadomość Skyrim Anniversary Edition zepsuje najlepsze mody