Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Gloria Victis - Polskie MMORPG na przecenie Steam

09.08.2021 11:21
Neqster
1
Neqster
24
Chorąży

Gloria Victis - Polskie MMORPG na przecenie Steam

Cześć, być może już kiedyś słyszeliście o Gloria Victis i nawet już graliście lecz z jakiegoś powodu przestaliście. Piszę to gdyż o grze jest bardzo cicho, a zasługuje ona na choć trochę miłości growych mediów, zwłaszcza że premiera gry w założeniach twórców ma być pod koniec roku, a sama gra od swojego szumy z 2016 roku bardzo się zmieniła.

- Czym jest Gloria Victis oraz Gameplay -

Gloria Victis jest grą nastawioną na PvP z możliwością grabieży przeciwnika w otwartym świecie bez instancji z walkami na dziesiątki i setki graczy podczas oblężeń fortów oraz Zamków Gildyjnych.

- Oblężenia na forty są co parę godzin, które system sam wyznacza i podczas których jest się chronionym przed grabieżą (stratą elementów pancerza czy materiałów) ale też można je atakować poza eventami i dzieje się to dość często.

- Oblężenia na Zamki Gildyjne odbywają się co najmniej raz w tygodniu podczas SoW (State of War) i jest to sobota. Do tego dnia można wbić punkty dezaktywacji (3000) aby nasz zamek był bezpieczny przed atakiem tego konkretnego dnia lecz jest jeszcze “Token”, który omija te punkty. Polega to na tym że grupa graczy z wrogiej nacji zbiera się pod zamkiem, płaci za możliwość zaatakowania danego zamku następnego dnia lecz pod jednym warunkiem. Muszę wbić aktywność wojny na 100% poprzez zabijanie strażników, którzy się respawnują co jakiś czas oraz poprzez zabijanie graczy, którzy będą się bronić przed takim “Tokenem”.

Wczoraj był SoW gdzie brało udział 120 graczy, a w największym jakim brałem udział było ponad 200. Wtedy broniłem swojego zamku gdzie było nas 87 (Sangmar) vs 120+ (Ismir) oblegających zamek i jeszcze było 30 (Midland), którzy przeszkadzali nam i szukali okazji na grabież.

Częstymi innymi aktywnościami na PvP jest bieganie po mapie wraz z ludźmi z Gildii w poszukiwaniu wrogów do grabieży, często odwiedza się wrogie zamki Gildyjne, przejmuje się mniejsze flagi (nimi są farmy, kopalnie, tartaki) na środku mapy oraz wykonuje się wydarzenia PvE takie jak katakumby czy atakuje się fortyfikacje NPC’tów z których wylatują dobre przedmioty wraz z receptami do craftingu. Do wydarzeń PvE ma dostęp każdy bo są umieszczone w otwartym świecie i bardzo często jedna grupa atakuje drugą aby przejąć dane wydarzenie i zgrabić poległych przeciwników.

Poza walkami jest crafting, sadzimy rośliny aby zrobić sobie bandaże albo nalewki czy jak je nazywam używki, które zwiększają regenerację życia, staminy, ich bazową wartość czy dają np +1% do odporności przed obrażeniami i parę innych. Albo kopiemy w kopalni lub rąbiemy drewna w tartaku aby zebrać surowce do wytwarzania broni i elementów pancerza. Obecnie w grze jest prawie 1000 recept do nauczenia się.

- System walki -

System walki w tej grze jest bardzo wymagający, gdyż to jak dobrym będziesz zależy tylko i wyłącznie od ciebie. W tej grze nie ma magii ani żadnych umiejętności. Jest to skilowa, zręcznościowa gra i żeby być dobrym w bitwie trzeba trochę godzin spędzić na trenowaniu na arenach 1v1 i grupowych wraz z Gildią. Jak graliście w M&B to się szybko odnajdziecie w tej grze lecz jest sporo elementów, które różnią obie te gry i jednym z nich jest stamina wokół której trzeba nauczyć się walczyć.

- Stan gry -

Obecnie gra jest w wersji beta i regularnie co tydzień otrzymuje aktualizacje, które wprowadzają poprawki, bugfixy oraz są wprowadzane nowe mechaniki oraz usprawnienia do już obecnych. W ostatnim czasie znacząco poprawiono optymalizację i wydajność gry, zwiększyli odległość renderowania się obiektów przez co gra zyskała na klimacie, wprowadzono nowe wierzchowce oraz sprawili że konie poruszają się z inną prędkością, która jest zależna od terenu, głównie ukształtowania, dodali mechanikę "zrzucania z konia" za pomocą gizarm i włóczni lecz jest to pewien prototyp jak lubię to określać gdyż jest ona jeszcze bez specjalnej animacji spadania. Na dobre rzeczy dodane do gry też pojawiają się jakieś, można by powiedzieć "dziwactwa" w mechanice walki, które często są niezrozumiałe dla weteranów bo są to pewne uproszczenia, aby nowi gracze mieli lżej w bitwach. Np. w poprzedniej aktualizacji pozbyli się zielonego (słabego ataku) i dali od razu żółty (średni) gdyż zablokowany zielony atak wprowadzał atakującego w zachwianie, które było swego rodzaju ogłuszeniem i prawie zawsze taka osoba dostawała mieczem, czy młotem po głowie. Była to problematyczna mechanika dla nowych graczy, choć i weterani czasami popełniali ten błąd.

Obecnie twórcy pracują nad odświeżeniem wizualnym interfejsów i już teraz wprowadzili nowy wygląd mapy z nowymi możliwościami oraz nowe okno drużyny, a wraz z tym wprowadzili nowy system "szukania drużyny". Pokazuje on utworzone drużyny w nacji do których można dołączyć oraz wykrywa graczy blisko siebie i automatycznie zaprasza ich do drużyny, co jest dobrym rozwiązaniem dla nowych graczy, którzy robią zadania na mapie świata.

W między czasie są prowadzone prace nad progresowaniem przedmiotów, który ma przywoływać na myśl ten z Albionu lecz z znacznie mniejszym grindem i dodatkiem Skyrimowym. W chwili obecnej nowych graczy nic poza pieniędzmi nie ogranicza w noszeniu najlepszych przedmiotów i z jednej strony jest to dobre gdyż nowi gracze szybko osiągają endgam z pomocą Gildii lecz z drugiej strony tak szybki endgame zniechęca graczy bo są za słabi w walce i top tierowe przedmioty w niczym im nie pomagają. System progresji ma być 'kamieniami milowymi' z dodatkowymi aktywności aby uczyć się znaczenia typów pancerza i jakich broni używać przeciwko tym typom od samego już początku oraz będą one uczyć walki na botach, które obecnie w grze są bardzo silne na wysokich poziomach, gdyż ich zachowania i to jak walczą są ponad przeciętne. Progresowanie ma być wprowadzane stopniowo i najpierw zaczną od profesji rybactwa.

Devovie są bardzo aktywni na swoich portalach, a głównym miejscem do kontaktu z nimi i całą społecznością jest Discord na którym zbierają feedback, propozycje zmian i ogólnie wsłuchują się w głosy graczy, wiadomo że wszystkiego co gracze chcą to nie zrealizują bo muszą się trzymać własnych planów i założeń to mimo wszystko słuchają graczy i wprowadzają poprawki, które społeczność proponuje.

-----

Jak ktoś jest chętny sprawdzić grę to tu macie linka do karty steam z grą, którą teraz można kupić za 27,99zł https://store.steampowered.com/app/327070/Gloria_Victis_Medieval_MMORPG/?l=polish

Mały albumik z SoW’a sprzed kilku tygodni https://imgur.com/a/XPh8Mzc

Forum: Gloria Victis - Polskie MMORPG na przecenie Steam