Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Fani Silent Hilla nie przyjęli ciepło Bloober Team

01.07.2021 12:48
4
10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1289944
51
Konsul

Bardzo wybredni są ci twitterowi krzykacze, tymczasem ostatni przyzwoity Silent Hill wyszedł ponad 10 lat temu, a ostatni świetny Silent Hill miał premierę 18 lat temu.

01.07.2021 13:34
8
6
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator

Bloober Team to przeciętne studio. Trochę już od jakiegoś czasu tkwią w tej przeciętności.

01.07.2021 12:39
Cyberszczur
😜
1
Cyberszczur
37
Pretorianin

Jak Polak nie da rady, jak da. Co oni tam za tą granicą wygadują.

01.07.2021 12:46
DM
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
DM
211
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Wszyscy idealizują Silent Hill głównie przez dwie pierwsze części, a tymczasem ani Homecoming ani Downpour nie były jakieś szczególnie wybitne. Można wątpić, że Bloober przebije "dwójkę" czy "trójkę", ale im wystarczy zrobić coś lepszego niż Downpour, by mieć jako taki sukces.

01.07.2021 13:01
Wiedźmin
2.1
Wiedźmin
37
Senator

Nie tylko z powodu jedynki i zwłaszcza kultowej dwójki, ale też ciężkiej klimatycznie trójki. Obecnie raczej 2 i 3 część jest bardziej lubiana niż jedynka. Przynajmniej takie widzę opinie.

Reszta części bez szału.

Fani nowe Silent Hill od Blooberów będą i tak porównywać z najlepszymi częściami, a nie najgorszymi. Taka kolej rzeczy.

01.07.2021 13:34
2.2
1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Grałem w Homecoming i jest całkiem dobra gra i polecam, ale nie wybitna. Nie robi wrażenia w takim stopniu co pierwsze Silent Hill 1-2.

Silent Hill 2 jest nadal numer 1, jeśli chodzi o fabuły.

Downpour nie grałem, więc nie wypowiem się.

01.07.2021 13:48
2.3
2
ramirezrem
42
Pretorianin

Tyle, ze jeżeli ta seria ma powrócić, to musi być tak dobra jak właśnie 1 czy 2. Jak wyjdzie kolejny downpour to zjedzą konami żywcem

01.07.2021 15:46
Smoke
2.4
1
Smoke
54
Konsul

Homecoming ani Downpour nie były jakieś szczególnie wybitne

Nie były i raczej nikt nie chce powtórki, a tu jest spora szansa, że lepiej nie wyjdzie.

01.07.2021 16:00
2.5
zanonimizowany767782
113
Senator

Homecoming bylo ok pod wzgledem klimatu i historii (z tego co wiem historia jedzie na podobnych motywach co 2 czesc), rozgrywka juz gorzej, ale w sumie kazdy SH był toporny, tyle ze w czasach 1-3 az tak to nie przeszkadzalo

Downpour byl slaby, nawet nie dalem rady skonczyc

01.07.2021 20:19
2.6
barnej7
164
Senator

Właściwie to toporność starych Silent Hill jest wręcz zaletą, bo dzięki temu gracz czuł się bardziej nieporadnie. Nowsze części to zmienily i gra skręciła bardziej w kierunku akcji.

01.07.2021 12:46
xKoweKx [stalker.pl]
3
1
odpowiedz
xKoweKx [stalker.pl]
136
Stalker

W ich wykonaniu Blair Witch był średni jako horror, The Medium tak samo. Obawy jak najbardziej słuszne

01.07.2021 12:48
4
10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1289944
51
Konsul

Bardzo wybredni są ci twitterowi krzykacze, tymczasem ostatni przyzwoity Silent Hill wyszedł ponad 10 lat temu, a ostatni świetny Silent Hill miał premierę 18 lat temu.

01.07.2021 15:49
Smoke
4.1
6
Smoke
54
Konsul

Bo "krzykacze" chcą powrotu serii do jej świetności, a nie kolejnego przeciętniaka...

01.07.2021 12:52
TheSkrilex
5
odpowiedz
TheSkrilex
97
Konsul

Ale za taki stan rzeczy odpowiada tylko i wyłącznie Konami. Fani Silent Hilla po tak długiej przerwie nie chcą kolejnej ładnej gierki na 6/7 (w których to specjalizuje się Bloober). Chcą mocnego odświeżenia marki (najlepiej z jakimś polotem). Coś w stylu RE7 (bądź remake'u RE2).

01.07.2021 12:57
Zdzichsiu
6
odpowiedz
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Tak szczerze, to osobiście dałbym im do zrobienia remake jedynki. Gra zestarzała się tak sobie, ale mając gotowe podwaliny Bloober mógłby udowodnić, że potrafi poczuć Silenta i wprowadzić go we współczesność. Jeśli sobie poradzą, to super, dostaną wolną rękę do pracy nad kontynuacją.

01.07.2021 13:04
7
1
odpowiedz
Nikow1987
95
Pretorianin

W sumie się zgadzam. Nie widzę tej kombinacji.

01.07.2021 13:34
8
6
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator

Bloober Team to przeciętne studio. Trochę już od jakiegoś czasu tkwią w tej przeciętności.

01.07.2021 13:35
9
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1296099
34
Generał

U, mój komentarza trafił do artykułu... Z grami Bloobera mam taki problem, że tam nie ma specjalnie klimatu. Są jumpscary, zabawy z filtrami, a w Observerze to już w ogóle odjechali jeśli chodzi o to się działo z obrazem i tyle. I z tego co potem czytałem, niespecjalnie się w kolejnych grach to zmieniło. A SH to jednak głównie klimat i historia, a nie tanie straszenie. I oby tylko darowali sobie tę zabawę z dwoma światami jak w Medium. Wg mnie kompletnie chybiony pomysł, którego dodatkowo technicznie nie byli w stanie ogarnąć.

post wyedytowany przez zanonimizowany1296099 2021-07-01 13:57:47
01.07.2021 15:24
9.1
bimbaly
4
Legionista

Totalnie się nie zgadzam. W The Medium nie ma prawie jump-scarów, klimat jest owszem ale brakuje faktycznego gameplayu.

02.07.2021 11:17
Matysiak G
9.2
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Akurat klimatu to Observer i Medium mają mnóstwo.

01.07.2021 13:37
😉
10
odpowiedz
zanonimizowany1299021
8
Pretorianin

Głównie to narzekają na tym forum

01.07.2021 14:13
Pan Dzikus
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Pan Dzikus
162
Generał

Bloober to była dla mnie banda żebraków i partaczy, którzy potrafili jedynie brać dotacje i klepać badziewie. Potem jednak przejęli doświadczonych pracowników z Reality Pump i jakość ich gier wyraźnie wzrosła. Znajdują się obecnie na fali wznoszącej i wiedzą doskonale, że zrobienie Silent Hilla to dla nich wielka szansa bo to druga po Resident Evil tak znacząca marka growych horrorów. Dlatego sądzę, że zrobią wszystko co w ich mocy by gra była dobra. Zresztą nie będzie to chyba takie trudne bo, jak podejrzewam, Konami zleciło im produkcję remaku jedynki a zrobić dobry remake dobrej gry jest o wiele łatwiej niż zrobić dobrą grę od zera. W remakach wystarczy w zasadzie zrobić to samo co w oryginale tylko z lepszą grafiką.

post wyedytowany przez Pan Dzikus 2021-07-01 14:17:32
01.07.2021 18:30
11.1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Pan Dzikus
Bloober to była dla mnie banda żebraków i partaczy, którzy potrafili jedynie brać dotacje i klepać badziewie
Eee? Czy nie uważasz, że jesteś zbyt szorstkie dla nich? Dlaczego tak uważasz? Nawet ty nie umiesz stworzyć grę na poziomie Bloober.

01.07.2021 15:08
12
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Nie dziwię się.
Jak Silent Hill ma byc symulatorem chodzenia lub przygodowka z czasowkami jak The Medium to sukcesu nie bedzie.

Bloober nie ma doswiadczenia w strzelaniu i biciu bronią białą, a Silent Hill 1-3 to byly wlasnie strzelanki z elementami horroru.

01.07.2021 15:19
12.1
bimbaly
4
Legionista

Dlatego zatrudnili speców od mechanik walk. Te studio zrobiło duży progres od Layers of Fear do The Medium. Potrafią zrobić klimat ale gameplay kuleje, mam nadzieję, że to zmienią w nowym SH.

01.07.2021 15:54
Smoke
12.2
Smoke
54
Konsul

Te studio zrobiło duży progres od Layers of Fear do The Medium.

Ja tam tego progresu tak bardzo nie widzę. Ciągle klepią gierki na znośnym poziomie i nie mogą się wybić ponad to.

01.07.2021 16:44
12.3
bimbaly
4
Legionista

Smoke Wizualnie ich gry robią dobre wrażenie, tak samo muzyka i klimat (porównując np. The medium i Blair Witch) więc imo widać poprawę. Tak jak mówię, faktyczny gameplay kuleje. Jeżeli położyliby nacisk na częstsze spotkania z potworami, trudniejsze zagadki i walkę, to byłby krok w dobrą stronę.

01.07.2021 17:07
dzony85
👍
13
odpowiedz
dzony85
42
Generał

Medium i Blair to faktycznie słabe gry.

01.07.2021 17:39
Persecuted
14
1
odpowiedz
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Ja tam nie oceniam całej sytuacji z perspektywy starcia polskiego studia z legendą i ich szans na przywrócenie SH do formy (bo jak ktoś ma oczekiwania na takim poziomie, to niemal zawsze się srogo rozczarowuje), tylko po prostu przez pryzmat dotychczasowych osiągnięć Bloober Team, które w moim odczuciu są raczej średnie. Bo jak wcześniej pisałem, udowodnili, że potrafią projektować piękne makiety, natomiast w materii rozgrywki niestety robią ślimacze postępy, od lat idąc po linii najmniejszego oporu i siedząc w swojej sferze komfortu.

To oczywiście nie tak, że każda gra musi mieć akcję, strzelanie, skradnie, rozwój postaci, nieliniowość, wybory moralne itd. Przecież od dekad istnieją produkcje, które akcji nie mają wcale (albo prawie wcale), a potrafią wciągać i dawać sporą satysfakcję. Chodzi oczywiście o przygodówki i gry logiczne, które polegają głównie (wyłącznie) na rozwiązywaniu zagadek, wymagając od gracza spostrzegawczości, umiejętności kojarzenia faktów, abstrakcyjnego myślenia, czasem też refleksu czy opanowania. W swojej konstrukcji w teoretycznie niewiele różnią się od "symulatorów chodzenia", ale diabeł tkwi w szczegółach.

To czego moim zdaniem brakowało w The Medium (ale też poprzednich grach studia), to poczucie samodzielności. Osobiście oczekiwałem od tej gry designu w stylu chociażby Resident Evil 2 Remake, gdzie gracz zostaje zamknięty wewnątrz dosyć obszernej lokacji i teoretycznie może od samego początku iść gdzie chce (bo gra nie jest stricte liniowa), ale dostęp do pewnych sekcji wymaga np. rozwiązania zagadek czy znalezienia odpowiednich przedmiotów. Najlepsze jest jednak to, że RE2 nie mówi graczowi wprost co ma robić i gdzie iść, tylko trzeba to rozgryźć samodzielnie, co daje niemałą satysfakcję.

A jak to robi The Medium? Teoretycznie podobnie (też zdarzają się zamknięte sekcje), ale tam wszystko odbywa się po prostu liniowo. Gracz idzie przed siebie, a postęp fabularny następuje sekwencyjnie, nierzadko przy pomocy oskryptowanych zdarzeń czy scenek przerywnikowych (np. rozwiązanie zagadki znajduje się w "duchowej rzeczywistości" więc musimy zaczekać na moment, w którym gra nas tam przeniesie, bo akurat w danej chwili nie możemy tego zrobić na zawołanie). Cały czas ma się to wrażenie bycia widzem, a nie uczestnikiem, bo gra po prostu trzyma gracza za rękę i pilnuje, żeby się przypadkiem nie zgubił i nie zabłądził. Brakuje tam takich momentów, że np. widzisz zamknięte drzwi, jakieś tajemnicze symbole na podłodze i otwór o dziwnym kształcie. Początkowo nie wiesz o co chodzi, ale za jakiś czas znajdujesz przedmiot, na którym narysowane są podobne symbole, a jak się naciśnie ukryty przycisk, to wysuwa się z niego coś, co kształtem mogłoby pasować do tamtego otworu... Gdy gracz łączy kropki w taki sposób, to ma poczucie kształtowania rozgrywki ("sam na to wpadłem!"), a nie brania udziału w spektaklu ("robię co mi każą").

Moim zdaniem dopóki Bloober się tego nie nauczy, nie stworzy prawdziwie dobrej gry, o SH nie wspominając.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-07-01 17:51:31
01.07.2021 19:35
Butryk89
15
odpowiedz
Butryk89
151
Senator

A ja trzymam kciuki.

01.07.2021 20:17
16
odpowiedz
barnej7
164
Senator

Ich starsze gry to średniaki ale Medium jest najlepszym dowodem, że do nowego Silent Hill nadają się najlepiej. W zasadzie to medium trzyma klimat sh lepiej niż wszystkie sh które wyszło po trójce.

01.07.2021 23:23
😒
17
odpowiedz
zanonimizowany1300418
24
Chorąży

Obawiam się że gdy powstanie ten Silent Hill od Bloobera to "prawdziwi fani" oczywiście produkcję zmasakrują bo coś będzie inaczej niż oni chcieli albo że sama gra nie będzie tak dobra jak np: Silent Hill 2, podobnie jak to było w przypadku The Last Of Us Part II gdzie gracze swoje metody wyrażania niezadowolenia czerpali od Fandomu Gwiezdnych Wojen, a to delikatnie mówiąc nie jest dobry wzór do naśladowania

post wyedytowany przez zanonimizowany1300418 2021-07-01 23:23:43
01.07.2021 23:24
😂
18
2
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Przeciez ostatnia grs to bylo drewno nad drewnami i tylko fanboje MSu sie tym jarali, bo chcieli pokazac, ze MS ma jakies gry xDDDD

02.07.2021 10:14
SULIK
19
odpowiedz
SULIK
251
olewam zasady

Blair Witch oraz Medium od Bloobera bardzo mi się podobały, jak dla mnie ociekały cudowną oprawą graficzną i sporą dozą klimatu, dodatkowo każda z nich posiadała interesującą fabułę.
Co prawda w Sillent Hille nie grałem, bo jakoś w czasach kiedy wychodziły zupełnie mnie nie interesowały surwiwal horrory, a dzisiaj te gry są strasznie toporne, więc chętnie zacznę od czegoś zrobionego w dzisiejszych standardach.

02.07.2021 10:37
marcing805
20
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

Bo z silentem jest taki problem, że za długo seria była w niebycie. A fani serii patrzą głównie przez przez pryzmat trylogii. Pisałem już to w wczoraj ale napisze jeszcze raz, odstawić swoje wymagania i oczekiwania, niech robią swoje. Ich gry się powoli rozwijają. Być może w ich następnej grze, znowu będzie miała miejsce jakaś duża ewolucja. Pierwsze Silenty robili pokręceni Japończycy. Naprawdę ciężko będzie im dorównać i raczej nie powinno się na to nastawiać. Bloober robi horrory w swoim stylu. Byleby tylko nie stali w miejscu w kwestii rozgrywki i nie serwowali już więcej samo przechodzących się gier.
Poza tym, jak już ktoś wyżej zauważył, żaden zewnętrzny deweloper, nie stworzył udanego Silent Hilla. Udanego, patrząc oczami fanów( nawet Dwonpour mógł się podobać) . No bo takiej ekipy, jak TeamSilent już raczej nie znajdziemy.

26.09.2021 10:10
21
1
odpowiedz
Hellvaderous
11
Centurion

Jedynymi twórcami powinni być ludzie z 'silent hill team' Fani dopasowują sobie fakty które im podchodzą za właściwe,to będzie klapa

post wyedytowany przez Hellvaderous 2021-09-26 10:11:44
Wiadomość Fani Silent Hilla nie przyjęli ciepło Bloober Team