Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Dlaczego twórcy gier boją się... drzwi?

17.03.2021 13:59
blastula
1
2
blastula
46
Generał

CZEMU TE WSZYSTKIE DRZWI SĄ ZAMKNIĘTE? A Silent Hill Story

17.03.2021 14:06
drenz
2
1
odpowiedz
drenz
82
Le réveil du lion

Niech uczą się od Bloober Team. U nich w niemal każdej grze jest tyle drzwi, że można byłoby nimi obdarować wiele produkcji.

17.03.2021 14:10
Face SHit
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Face SHit
96
To ja mam Małego Wanse
Wideo

Artykuł to przeniesienie filmu Kacpra z TVGry o drzwiach do formy tekstu. Te same przykłady i te same myśli. No nic.

https://youtu.be/r_aQnkzYHe8

post wyedytowany przez Face SHit 2021-03-17 14:14:00
17.03.2021 14:22
kwiść
3.1
kwiść
129
Generał

GRYOnline.plRedakcja

Polecam jeszcze raz zobaczyć film Kacpra i przeczytać tekst. Pokrywa się bodajże jeden przykład i temat też jest inny. Kacper fajnie opisuje funkcje pełnione przez drzwi, a ja skupiam się na problemach twórców jakie są z nimi związane.

O drzwiach w grach można pewnie książkę napisać i nie poruszyć wszystkich ciekawych tematów;)

17.03.2021 19:46
FanGta
3.2
2
FanGta
133
Generał

Wiedziałem że to temat dla Kacpera

18.03.2021 15:47
3.3
Stary Tapczan
33
Konsul

Kacpra do diabła! marsz do słowników i książek. ja ci pogram w gry !

17.03.2021 14:18
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Old Gamer 1910
6
Generał

Az mi sie przypomnial Resident Evil 1, gdzie trzeba bylo poswiecic wiele godzin, ze y zdobyc klucze otwierajace większość drzwi, a na ppczatku tylko sie widywalo te pozamykane.

Problem moze byc ze wszystkim w developingu, dlatego nalezy czerpac z doswiadczenia tych, ktorzy juz temat ogarneli.

Gry z drzwiami tworzy sie od 30-40 lat, więc dlaczego wciaz stanowia problem?
Juz Thief z 1998 roku radził sobie w pelni z drzwiami, wiec jaki problem jest kopiowac te rozwiazania?

post wyedytowany przez Old Gamer 1910 2021-03-17 14:20:17
17.03.2021 14:29
kwiść
4.1
4
kwiść
129
Generał

GRYOnline.plRedakcja

To nigdy nie jest takie proste, że wystarczy coś skopiować;)
Co z tego jak skopiujesz rozwiązanie, jeżeli nadal musisz brać pod uwagę działanie drzwi przy tworzeniu wszystkich innych elementów swojej gry. Nie każda gra jest Thiefem:) Nie dość, że musisz dostosować drzwi do wielu innych pomysłów, to jeszcze musisz to wszystko dobrze oprogramować i przetestować.

TLoU 2 to zupełnie inny poziom animacji i silnika gry. Trzeba przygotować animacje związane z drzwiami, które trzymają ten poziom itd. itd.

Wszystko się zmienia. Drzwi też muszą;)

post wyedytowany przez kwiść 2021-03-17 14:41:52
17.03.2021 14:25
PUNI$HER
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
PUNI$HER
98
Snajper

Kurde, swojej mordy nie dodałeś i prawie się za czytanie artykułu zabierałem

17.03.2021 16:10
Marcinkrk87
5.1
5
Marcinkrk87
32
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Uniknąłeś kuli, jeszcze wtedy mógłbyś skrytykować merytorycznie za to, co jest napisane w tekście, a nie tylko w oparciu o nazwisko autora. Co by to było, masakra jakaś;/

17.03.2021 19:51
5.2
Doniczkapl
45
Konsul

;D, mialem pisac to samo

17.03.2021 15:10
😁
6
odpowiedz
hinson
95
Generał

Nie tylko programisci gier boja sie drzwi ale przeklenstwem sa tez drabiny i lustra.
W grach FPS to standard ze postac schodzi po drabinie w magiczny sposob trzymajac spluwe w obu rekach.
A w lazienkach, przebieralniach sa lustra tylko ze przewaznie rozbite.

17.03.2021 15:53
7
odpowiedz
Nickim4ru
6
Pretorianin

Za to twórcy Modern Warfare 2019 Infinity Ward mają fetysz drzwi, co dwa kroki drzwi, mapy na siłę wypchane drzwiami i kątami.
Do tego są niezniszczalne drzwi no bo przecież na silniku Quake 3 nie ma destrukcji.

17.03.2021 16:42
Davnoniessany
8
odpowiedz
Davnoniessany
13
Pretorianin

Resident Evil 3 na psx - w zależności od sytuacji czułem strach, bądź ulgę. Żadne inne drzwi nie wzbudzały we mnie tyle emocji.

17.03.2021 17:33
Sadistic Son
😜
9
odpowiedz
Sadistic Son
57
Pretorianin

Mi się bardzo podobała funkcja drzwi w domkach i bunkrach w Cannon Fodder z 1994 ;) Mam tutaj na myśli moment gdy stało się naprzeciw drzwi i wysadzało dom/bunkier w powietrze.

17.03.2021 17:48
Perplexagon
10
odpowiedz
Perplexagon
4
Pretorianin
Image

Tworcy Path Of Exile nie potrafia w drzwi.

17.03.2021 18:10
SpecShadow
11
odpowiedz
SpecShadow
90
Silence of the LAMs

Jeśli twórcy boją się drzwi to strach myśleć co musieli czuć twórcy, gdy w ich grze gracz musiał użyć drabiny?
To oczywiście w czasach zanim to zautomatyzowano poprzez przyklejenie postaci jednym wciśnięciem przycisku.

17.03.2021 18:27
12
2
odpowiedz
BongMan
28
Centurion

Co do spójności świata to najbardziej nielogiczne jest jak są zwykłe drewniane drzwi i musisz do nich szukać klucza, choć masz broń automatyczną i materiały wybuchowe i mógłbyś te drzwi posiekać kulami albo wysadzić. Albo w survival horrorach. Szukanie klucza do drzwi, a obok ogromne okno na parterze, w którym można by po prostu wybić szybę i wejść. No ale nie, szukaj klucza, bo tak.

Publicystyka Dlaczego twórcy gier boją się... drzwi?