Właśnie miałem okazję zobaczyć fragment rozgrywki Cyberpunk 2077 na konsolach zeszłej generacji. Jest to produkt niegrywalny.
Z tego co zaobserwowałem:
- gra nieustannie notuje ogromne spadki klatek obrazu
- bardzo częste zawieszenie rozgrywki tzw. "freezy"
- nieustanne doczytywanie obiektów na ekranie
- sporo, naprawdę sporo różnych błędów, które utrudniają rozgrywkę i na dłuższą metę stają się nie do zniesienia
Gra w obecnym kształcie przypomina bardziej wczesną betę, niż pełnoprawny produkt. Embargo na recenzje konsolowych edycji mówi samo za siebie. Dawniej tego rodzaju partactwo kończyło się sporym skandalem w branży gier wideo, zapewne wielu z was pamięta premierę Driv3r'a.
Ciekawa jest również narracja wielu serwisów branżowych, według których dobra warstwa fabularna i elementy gameplay'u rekompensują graczom wszystkie napotkane niedogodności. Nie powiem, fajnie podziwiać pokaz slajdów i napotykać na każdym kroku problemy :) Oby więcej takich gier.
Na bazowych konsolach nie ma właściwie szans na komfortową rozgrywkę, a trzeba pamiętać, że to właśnie podstawowe wersje PS4 i XOne stanowią większość rynku. Nie wiem czy w ogóle udałoby się to jakoś zoptymalizować bo gra wyciska ze sprzętów ostanie soki trochę jak przy premierze GTA V na X360/PS3.
https://www.youtube.com/watch?v=yvtPgetQ0VI&ab_channel=Resero
Dramat, mogli przenieść tą premierę za pierwszym razem na 3 lata naprzód, a nie wodzić graczy za nos i dać im takie coś.
Swoją drogą wersja na XSX wygląda gołym okiem lepiej od tej na PS5, może ta druga jeszcze nie dostała next genowej aktualizacji?
Żadna nie dostała.
Jak to szło? "dobrze ze przenoszą premierę. lepiej poczekac na dopracowany produkt".
Niesmaczne jest porównywanie tego do GTA V na ps3 które chodziło elegancko.
https://www.youtube.com/watch?v=RiXPNkmcNNQ
i faktycznie widać ścinki, freezy i "różne" dziwne rzeczy i zastanawia mnie, czy tam ktoś w firmie u nich posiadał zwykłe ps4 ? i czy w ogóle testowali swojego builda na zwykłym ps4 a nie na ps4pro w trybie boost ? przecież teraz zacznie się prawdziwy koszmar jak będą łatać grę to będzie co parę dni pobierać ze 40gb bo będą poprawiać bugi poprzedniego update'u
Obejrzałem ten filmik i gościu generalnie ma raczej dobrą opinie na temat działania na zwykłym PS4, słuchałeś tego co on mówi czy tylko zobaczyłeś ścinki i robisz dramę? :D
"The graphics is good enough, at the end of the day i think realistcally that the game is playable, i have noticed a couple of bugs here, and a couple of jitters in the gameplay when it gets like very-action packed but i wouldn't say for a second it's unplayable"
(...) it's looking pretty decent, the graphics aren't the best, the atmosphere and the audio are fantastic, on ps5 or ps4pro i suspect to be betther graphics- it's not bad, don't get me wrong, don't misunderstand but i think obviously they've had to tone it down but the performance is pretty good, it's pretty smooth, a couple of little bits here and there, little jitters, no massive screen tearing i've seen so far, (...)
(...) again, not gamebreaking, not neccessarely be ruining the experience (...)
Swoją drogą dzięki za podrzucenie tego youtubera, bardzo mi się podoba sposób jego wypowiedzi i opanowanie, chętnie sobię obczaje inne jego materiały :P
tak robię dramę bo zwracam uwagę na spadki klatek w pewnych ważnych momentach jak np. szybka jazda autem w trakcie strzelaniny, i w ogólnym momentach kiedy dzieje się za dużo, rozumiem, że mam siedzieć cicho bo na golu jest kult cdpr i jak pierdną to mam mówić, że pachnie fiołkami, to poprawianie gry na teraz to już jest z całym szacunkiem wypięciem się na klienta i mówię tu o wersjach na konsole. wersja pc pewnie jest znacznie lepiej dopracowana ale jak się wydaje produkt to chyba wypada go przetestować wcześniej i podjąć odpowiednie kroki a nie wydaje się coś i potem będzie się to łatać bo nagle co twórcy nie zauważyli błędów i braku optymalizacji na konsoli ? rozumiem na różnych konfiguracjach na komputerze mogą być dziwne zachowania gry ale do jasnej ciasnej mają jeden sprzęt do optymalizacji i nawet tego nie zrobili. zabrakło albo chęci albo kasy.
- gra nieustannie notuje ogromne spadki klatek obrazu
Pomyśleć, że gry z przełomu wieku miały blokadę na 20-25 klatek i wtedy nawet nikt tego nie zauważył, a tym bardziej nie narzekał.
wtedy nawet nikt tego nie zauważył, a tym bardziej nie narzekał.
To chyba wtedy nie korzystałeś z Internetu, nie czytałeś prasy branżowej ani nie rozmawiałeś z żadnym znajomym który gra. To niedorzeczne stwierdzenie.
To chyba wtedy nie korzystałeś z Internetu,
Jako były użytkownik Neostrady potwierdzam - wtedy nie była ona jeszcze taka popularna i do wielu zakątków kraju jeszcze nie dotarła.
a tym bardziej nie narzekał.
narzekali narzekali, na bugi i problemu z płynnością które na konsolach nie były rzadkością... i tak, stare gry też miały bugi, aż dziw że ciągle trzeba to ludziom przypominać.
Pomyśleć, że gry z przełomu wieku miały blokadę na 20-25 klatek
Pokaz mi liste tych gier, bo jakos gram czesto w stare gry i tylko Gothic mial blokade na 25 fps.
Wszystkie inne stare gry smigam normalnie z wlaczonym v-sync 60 fps.