Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: WIEDŹMIN THE WITCHER REMASTER PROJECT

31.08.2020 00:17
hub997
1
2
hub997
8
Legionista

WIEDŹMIN THE WITCHER REMASTER PROJECT

Modyfikacja, która przenosi grafikę z nowszych odsłon gier serii Wiedźmin do pierwszej części trylogii.
Zaczynam pracę od prostych rzeczy takich jak miecze, przedmioty, dekoracje oraz elementy środowiska, kończąc na skomplikowanych modelach lokacji i postaci.
Staram się przy tym utrzymać oryginalny styl pierwszej odsłony trylogii przygód Geralta z Rivii.

Czekacie na Wiedźmina 1 na silniku Wiedźmina 3? A co powiedzielibyście na Wiedźmina 3 na silniku Wiedźmina 1 z 2008 roku?
Zajrzyjcie na [link] [link] oraz [link] żeby dowiedzieć się więcej.

Już wkrótce na początek przygotuję paczkę modeli i tekstur mieczy z Wiedźmina 2 i Wiedźmina 3 oraz dodatków. Oto kilka przykładów przekonwertowanych modeli:

post wyedytowany przez hub997 2020-08-31 00:18:50
31.08.2020 00:18
hub997
2
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Aerondight z Wiedźmina 3 Krew i Wino (ciekawostka model miecza składa się z około 10000 wielokątów, czyli z tylu z ilu mniej więcej składa się model Geralta z prologu w Wiedźminie 1)

31.08.2020 00:19
hub997
3
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Temerski miecz stalowy z Wiedźmina 2

31.08.2020 00:20
hub997
4
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Zardzewiały miecz z Wiedźmina 3

31.08.2020 00:20
hub997
5
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Gwalhir z Wiedźmina 2

31.08.2020 00:21
hub997
6
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

W wolnym czasie testuję również modele postaci, które są już bardziej skompikowane.
Ciekawostką jest, że wielu twierdzi, że silnik Aurora na, którym działa pierwsza odsłona Wiedźmina (i Neverwinter Nights) jest bardzo ograniczony. Zwykle wypowiadano się o limicie około 2000 wielokątów (plus 10% po modyfikacjach od CD RED Projekt) na model. Według znalezionego przeze mnie wątku na forum Neverwinter Nights 2 (pracuje na innym silniku graficznym, który powinien odzwierciedlać silnik Aurora po modyfikacjach od CD RED Projekt) limit geometrii modelu wynosi już 10000 wielokątów.

Jednak mi udało się otworzyć w Djinnim model (Pani Jeziora z W3), który składa się z ponad 20000 wielokątów (jednak nie działają na nim poprawnie animacje). :D

post wyedytowany przez hub997 2020-08-31 00:21:44
31.08.2020 00:22
hub997
7
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Aktualnie pracuje nad przeniesieniem szkieletu na model i ważeniem kości, ponieważ animacje nie współgrają z modelem.

31.08.2020 00:23
hub997
8
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Przy okazji sprawdziłem dzisiaj jak modele mebli z Wiedźmina 3 prezentują się na silniku Aurora.

31.08.2020 00:23
hub997
9
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Dzisiaj wziąłem się za sprawdzanie możliwości modyfikacji lokacji w 3dsMaxie. Myślę, że wszystkie lokacje można by ulepszyć przynajmniej do poziomu graficznego z Wiedźmina 2.

P.S. Nie patrzcie na tekstury w 3dsMaxie, program strasznie je downgraduje. ;)

31.08.2020 01:20
Dawko062
10
odpowiedz
Dawko062
100
Pora umierać

Trzymam kciuki żeby Ci się udało :)

przeniesieniem szkieletu na model i ważeniem kości

Rigging - brzmi o wiele lepiej i jest krótsze :D

31.08.2020 02:23
11
odpowiedz
Lantar2
40
Centurion

całkiem fajny pomysł, również trzymam kciuki

31.08.2020 06:17
Awohar
👍
12
odpowiedz
Awohar
6
Legionista

Świetny pomysł! Oby się udało

31.08.2020 08:10
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1340046
5
Centurion

fajnie, ze ci sie chce. budujesz portfolio zeby kiedys zaaplikowac do cdpr czy bardziej hobbystycznie?

01.09.2020 00:23
hub997
13.1
hub997
8
Legionista

Bardziej hobbystycznie, chciałem zrobić coś czego nikt jeszcze nie próbował przy modowaniu Wiedźmina 1.
Ale chętnie zatrudnił bym się w CDPR, w końcu autora Witcher 1 Remastered też zatrudnili. :D

01.09.2020 00:25
13.2
boy3
107
Senator

Witcher 1 Remastered
A co to? Bo pierwszy raz o tym słyszę

post wyedytowany przez boy3 2020-09-01 00:25:38
01.09.2020 04:37
Awohar
13.3
Awohar
6
Legionista

boy3 Jest to prolog Wiedźmina 1 odtworzony w Wiedźminie 3. Na nexsusie masz tą modyfikacje do pobrania.

06.09.2020 00:23
hub997
14
1
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Po długich poszukiwaniach znalazłem sposób na poprawne zrigowanie modelu. Taka ciekawostka, przy przenoszeniu modelu bardzo przydały się narzędzia do konwertowania z Half Life 2.

post wyedytowany przez hub997 2020-09-06 00:23:38
11.09.2020 02:44
hub997
15
2
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Przeniesienie modelu postaci do Wiedźmina odłożyłem na później ze względu na dużą trudność i ilość czasu, jaki trzeba na to poświęcić.

Teraz próbuję odświeżyć karczmę z pierwszego aktu, co jest o wiele łatwiejsze i zajmuje mniej czasu.

W miarę możliwości chciałbym wymienić modele dekoracji (meble, talerze, itp.) na nowsze (niekoniecznie z nowszych gier z serii), cały model lokalizacji (ściany, belki, dach, itp.) pozostawię nienaruszony, poprawię tylko na nich tekstury. Uzyskałem także dostęp do wielkiej biblioteki materiałów PBR i 3D Scanned, które chcę zastosować.

Odkryłem również nowy sposób na teksturowanie podłogi z użyciem normal map, tak aby dodać teksturom głębi 3D, ponieważ oryginalnie tekstury są ręcznie malowane na płaskiej powierzchni za pomocą specjalnej wtyczki do 3DS Maxa.

Narazie testuję tekstury paleniska z Wiedźmina 3 i teksturę PBR podłogi.

20.09.2020 01:11
hub997
16
1
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Podczas pracy z modelami okazało się, że po dodaniu jednego z modeli srebrnych mieczy zastąpił on miecz Aerondight w cutscence, więc postanowiłem to naprawić.

20.09.2020 03:10
hub997
17
1
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Święty miecz Zakonu przeniesiony z Wiedźmina 3 Serca z Kamienia.

20.09.2020 10:05
18
1
odpowiedz
Szary-Wilku
71
Generał

Nie grałem w wiedzminy, ale widzę tutaj kawał dobrej roboty i dużo wlozonego serca.
Tak trzymaj :)

post wyedytowany przez Szary-Wilku 2020-09-20 10:11:38
12.10.2020 22:54
hub997
19
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Zrobiłem sobie małą przerwę od projektu.
W międzyczasie uczyłem się tworzenia gier na silniku Unity, może się wydawać, że tworzenie gier jest trudne jednak większość elementów graficznych i mechanik, które chcemy umieścić w grze można już pobrać jako gotowe assety, co bardzo ułatwia pracę.
Moim marzeniem byłoby stworzenie gry w wiedźmińskim uniwersum w trochę innym klimacie jaki znacie.

12.10.2020 22:55
hub997
20
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Harvall z Wiedźmina 3.

12.10.2020 22:55
hub997
21
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Wyśmienity miecz z Dol Blathanna z Wiedźmina 3 jako Runiczny miecz z Dol Blathanna.

22.10.2020 22:43
hub997
22
1
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Pracowałem trochę nad optymalizacją modeli. Udało się mi uzyskać idealne odwzorowany model stołu z W2 i stołka z W3 bez żadnego spadku FPS.

Oto porównanie:

22.10.2020 23:11
Awohar
😍
23
odpowiedz
Awohar
6
Legionista

Jak ja Ci chłopie kibicuje! Aktualnie ogrywam po raz kolejny całą trylogię od początku i obowiązkowo w przyszłości ogram W1 z Twoim modem choćby tylko karczmy na początek miały być odnowione.
Wytrwałości życzę!

28.11.2020 20:36
hub997
😁
24
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Dawno mnie nie było, zaraz wam pokażę dlaczego.
Namiot z festynu winnego w Toussaint z dodatku Krew i Wino do Wiedźmina 3.
Przepraszam za skalowanie na zrzutach, ale robiłem je w Djinnim.
Oczywiście jest to wersja Beta.

post wyedytowany przez hub997 2020-11-28 20:37:16
28.11.2020 20:36
hub997
😁
25
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Zająłem się również roślinnością, także z dodatku Krew i Wino.
Przepraszam za jaskrawe tło i za zrzuty robione w Djinnim.

06.12.2020 23:41
hub997
😊
26
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Podłoga z winnego festiwalu w Toussaint - Wiedźmin 3: Krew i Wino (jeszcze tylko brakuje malowidła na środku, jakie było pod sceną).
Podgląd w Djinnim.

17.01.2021 10:36
AIDIDPl
27
odpowiedz
AIDIDPl
173
PC-towiec

Gdzie można pobrać mod?

28.01.2021 23:10
hub997
28
odpowiedz
hub997
8
Legionista

Jak narazie można pobrać tylko paczkę mieczy w wersji Beta.
https://www.nexusmods.com/witcher/mods/883

28.01.2021 23:24
Irek22
29
odpowiedz
Irek22
155
Legend

Szacun, że umiesz robić takie rzeczy i że ci się chce to robić. Wytrwałości życzę.
Djinnji (czy jak to tam się pisze) miał tę wadę, że nie można było tworzyć własnych, nowych lokacji, lecz trzeba było modować na tych stworzonych na potrzeby gry - stąd pewnie bardzo mała liczba modyfikacji do tej gry, mimo udostępnienia przez twórców pełnoprawnego edytora. A szkoda, bo choć technologicznie Wiedźmin jest oczywiście słabszy/brzydszy niż Wiedźmin 3, to jednak artystycznie bardziej mi się podoba niż część trzecia i gdyby w Djinnji można było tworzyć własne lokacje tak łatwo jak w edytorze do Neverwinter Nights, to z przyjemnością sam bym w nim sobie posiedział kilka lat. Jest co prawda Red Kit do Wiedźmina 2, ale ze wszystkich trzech części, część druga ma najmniej naleciałości słowiańskich, przez co niezbyt mi się chce wracać do tego edytora (bawiłem się nim przez jakiś czas, ale gdy CDP Red ogłosił, że wyda edytor do Wiedźmina 3, to przestałem, czekając na Red Kit 2, ale jak to się skończyło, wszyscy wiemy).

post wyedytowany przez Irek22 2021-01-28 23:26:16
31.01.2021 23:55
hub997
30
odpowiedz
hub997
8
Legionista

Irek22 W Wiedźminie 1 idzie tworzyć własne lokacje, tylko nie ma dostępnego poradnika do tego (jest w wersji angielskiej i polskiej, ale czasami brakuje jakiejś ważnej informacji, żeby działało), do wszystkiego trzeba dojść samemu jak działa lub po krótkich wskazówkach, które występują na forach. Ostatnio grupa, z którą współpracuję odkopała stare concept arty razem z pełnym modelem miasta Carreras (które jest dostępne w przygodzie Deception), które jest postawione od podstaw.

post wyedytowany przez hub997 2021-01-31 23:57:36
06.05.2021 03:35
hub997
31
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

Beczki, beczki...

06.05.2021 03:37
hub997
32
odpowiedz
hub997
8
Legionista
Image

... i beczki.

Forum: WIEDŹMIN THE WITCHER REMASTER PROJECT