Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość W Baldur’s Gate 3 można umrzeć w pierwszych 15 sekundach gry

30.07.2020 14:00
SerwusX
2
4
odpowiedz
SerwusX
90
Marszałek

Premium VIP

W wiedźminie 2 dało się zginąć w trakcie pierwszego, niepomijalnego dialogu.

30.07.2020 14:38
azrael13137
😜
6
4
odpowiedz
azrael13137
49
Cichociemny

Czyli granie wampirem łotrzykiem będzie opcją dla masochistów?

02.08.2020 20:23
bmwbmw2
27
4
odpowiedz
1 odpowiedź
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

to brzmi sztucznie i na siłę . pod typowe posty na serwisach .

30.07.2020 13:43
Wielki Gracz od 2000 roku
1

Ciekawe i całkiem zabawne.

01.08.2020 07:16
👎
26
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1311342
29
Pretorianin

nic specjalnego, w Arcanum można było umrzeć nim się gra w ogóle zaczęła, a tutaj trzeba się skierować w nieodpowiednie miejsce. To przecież już w wiedźminie 3 można było się zabić jak na początku gry się skoczyło z balkonu, a w Gothicu można było się utopić od razu na początku albo wleźć w barierę. Takie śmierci wynikające z pójścia na początku gry tam gdzie nie trzeba to nie jest powód do chwalenia się. Śmierdzi mi to crapem

30.07.2020 14:31
👍
5
2
odpowiedz
Jerry_D
57
Senator

Podoba mi się ten pomysł. Mam nadzieję, że inne rasy też będą miały uwzględnione takie unikatowe dla siebie rzeczy.

30.07.2020 15:29
ReznoR666
9
2
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Dość ciekawe podejście do tworzenia gier, i prawdopodobnie wierne oryginalnemu table-top. (nie wiem, nie grałem, nie znam się)
— "Jak trudne będzie Baldur's Gate 3?"
— "Developer zginął w tutorialu."
— "Aha."
Nie jestem zbytnio fanem trudnych gier (życie czy nauka np. programowania dają mi wystarczający challenge), nie jestem też zbytnio fanem klasycznych RPG gdzie mechaniki są oparte na losowości, ale jestem pewien, że wielu hardkorowych graczy cRPG będzie zadowolonych.

PS. wspomnę też, że w NieR:Automata jest kilkadziesiąt różnych zakończeń, i większość z nich jest właśnie skutkiem zachowania się w jakiś określony sposób w określonym momencie.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-07-30 15:33:49
30.07.2020 20:17
Ignazzio
15
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
Ignazzio
66
Konsul

Takie drobnostki i niuanse to naprawdę świetna sprawa. Niewiele studiów sobie pozwala na tego typu zagrywki. Fajne info, czekam z niecierpliwością ale tytuł to mogliby zmienić.

31.07.2020 11:49
17
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Ostateczna Wyrocznia
4
Pretorianin

to nie jest zaden rekord, grajc w gre na commodore 64 mozna bylo zginac w 5 sekund, to jest naprawde blachy temat, ja wam tu podsune ciekawy temat, np taki ze w czasach gdy malo kto znal angielski, wszystkie gry byly po angielsku, a w obecnych czasach gdy wiekszosc zna angielski, prawie wszystkie gry są po polsku

31.07.2020 13:07
KobyBryant
👍
19
1
odpowiedz
1 odpowiedź
KobyBryant
23
Chorąży

Uwielbiam taką dbałość o detale w rozgrywce. Już mi się podoba, zwłaszcza że może to utrudnić rozgrywkę.

31.07.2020 16:57
23
1
odpowiedz
Giansar
22
Legionista

Przypomniało mi się, jak w ostatnim "Prey" można było zginąć na samym początku gry - podskakując przy wysiadaniu z helikoptera. I nawet osiągnięcie na steam za to było:)

31.07.2020 19:18
Zły Wilk
😂
24
1
odpowiedz
Zły Wilk
67
Konsul

Podejrzewam że zrobią z tego osiągnięcie pt. najszybszy zgon w grze

30.07.2020 14:04
MrocznyWędrowiec
😢
4
odpowiedz
10 odpowiedzi
MrocznyWędrowiec
88
aka Hegenox

A ja wciąż czekam na grę w której będziemy mogli zginąć w kreatorze postaci ...

30.07.2020 14:45
Drackula
7
odpowiedz
Drackula
231
Bloody Rider

w Tourment: Numenara mozna juz umrzec podczas wyboru plci :)

30.07.2020 15:22
Metaverse
8
odpowiedz
Metaverse
63
Senator

Sa gry gdzie mozna umrzec ze starosci zanim wyjda np GTA6 wystarczy ze ludzie dalej klikaja w mikropłatnościach GTA5 online

30.07.2020 15:34
Uruk-Hai666
😃
10
odpowiedz
Uruk-Hai666
45
Generał

W Fallout 1 i 2 można było umrzeć w pierwszej minucie gry.

30.07.2020 20:29
Caine
16
odpowiedz
Caine
42
Generał

Umieszczenie environmental hazard na poziomie samouczka to jeszcze nie powód do oklasków na stojąco.

Liczę, że mechanika żywiołów trochę jednak wyjdzie poza schematy obecne np. w trzeciej części Mass Effect.

31.07.2020 13:05
😃
18
odpowiedz
1 odpowiedź
SzfancKlops
24
Chorąży

Nie wiem jak dla innych forumowiczów, ale dla mnie bardzo podoba się to co widzę na tym filmiku, takie inne podejście do Wrót Baldura. No i już wiem że nie wolno kliknąć na rzeczkę. Pamiętam z jedynki i dwójki wydrukowane strony A4 kodów.

post wyedytowany przez SzfancKlops 2020-07-31 13:09:27
31.07.2020 13:24
Matysiak G
20
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Zawsze mnie zastanawia, jak te wampiry dbają o higienę. Ten sam motyw był w Bloodrayne i Legacy of Kain.

31.07.2020 14:39
mohenjodaro
22
odpowiedz
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Twórcy Divinity uczą się na błędach, dotąd w ich grach można było szybko umrzeć z nudów, ale nie w 15 sekund, to prawda

03.08.2020 11:05
😂
28
odpowiedz
zanonimizowany1225324
45
Generał

Pamiętam ze parę lat temu była taka gra RPG ze można było umrzeć już w sklepie przed zakupem gry, po zobaczeniu tej ceny z kapelusza na półce

30.07.2020 14:03
3
odpowiedz
Raltariki
34
Chorąży

Śmierć w 15 sekund? DARK SOULS 4 POTWIERDZONE! A nie, czekaj...

30.07.2020 15:45
Banshee Queen
11
odpowiedz
Banshee Queen
6
Chorąży

Można... ale nie trzeba? Chyba nie może być aż tak trudna!

30.07.2020 17:31
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
gerth
106
Konsul

Pomyślmy - albo zrobią grę trudną i od razu - z definicji - niszową, albo będą próbowali zrobić grę masową... Ktoś ma wątpliwości?

31.07.2020 22:13
25
odpowiedz
1 odpowiedź
kaagular
72
Generał

Ja tego nie "kupuje". Wygląda mi to na to, że studio albo nie ma o czym mówić (cały ten wywiad jest jakiś taki byle jaki), albo mówi żeby mówić. Ta śmierć w rzeczce to właściwie jest lipa. Niby miła sprawa dla immersji ale tylko pozornie. W "papierowym" rpg taka śmierć nie wystąpiłaby chyba, że gracz by zdurniał albo trollował. W papierowej mistrz gry by powiedział "przed tobą rwąca rzeka" i gracz by powiedział "idę w drugą stronę" (oczywiście upraszczam). Jak w grze będzie tak, że gracz może sobie kliknąć na rzekę i zginąć to to nie jest prawidłowe rozwiązanie. Immersja by była jakby postać na przykład powiedziała "nie nie, to rwąca rzeka" i co najwyżej gracz miałby możliwość "zmuszenia" postaci do wejścia w rzekę (bo wychodziłoby na to, że odgrywamy samobójcę??).
W praktyce będą dwie opcje: 1 - to będzie taki nieistotny smaczek, że nigdy się na to nie natkniemy 2- będziemy wpadać w takie "pułapki" i wczytywać zapis gry. Pierwsza opcja nie ma znaczenia oprócz marketingu studia, druga to głupota i gracze będą tylko częściej zapisywać żeby czasem gdzieś klikając przez przypadek nie zemrzeć, czegoś nie stracić, czegoś nie zepsuć itd. itp.
No tak dbają o immersję, że walki są turowe co immersję w grach wyklucza (nie, nieprawda, że papierówki to turówki ;) ). 200iq.

Wolałbym info, że ten informatyk co to programuje poświęca czas na aktywną pauzę :D A na serio to że pracują nad fabułą, aktywnościami pobocznymi i żeby to była gra na poziomie BG2 w kwestii regrywalności, czasu w niej spędzonego oraz możliwości modowania. Takim bajerom to niech oczu nie mydlą.

31.07.2020 13:39
anonim_zks
21
odpowiedz
3 odpowiedzi
anonim_zks
28
Centurion

Tylko żeby się nie okazało, że dopracowali wampira, a pozostałe rasy nie wyróżniają się niczym innym.

30.07.2020 16:30
Vamike
12
odpowiedz
6 odpowiedzi
Vamike
109
Generał

Nienawidze takich zagran szczegolnie w RPG...W momencie smierci trace cała niemal imersje

30.07.2020 16:43
13
-11
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany947165
46
Generał

Fake Baldur's Gate 3

Wiadomość W Baldur’s Gate 3 można umrzeć w pierwszych 15 sekundach gry