Dysk PS5 nie będzie najszybszy – na pecetach jest coś lepszego
Nic specjalnego ze komputer i jego komponenty beda zawsze o krok do przodu :D to tak samo jak chiny wzgledem europy :)
Ziew... No i ile taki stan rzeczy potrwa? Sam gram na konsoli sony, ale informacje typu "mamy najszybszy dysk w ogóle" są o kant tyłka rozbić, bo tak będzie maksymalnie przez pół roku. A później prawdopodobnie na PC wyjdą 2- i 3-krotnie wyższe prędkości w porównaniu do dysku montowanego w PS5.
Mogą być i 20 razy lepsze, bez większego znaczenia bo i tak ogromna część gier będzie robiona pod konsole. Więc prędkość dysku ps5 będzie de facto jakimś tam standardem powyżej którego niewiele się zyska poza może wyższymi rozdzielczosciami.
Ciekawe, czy gry będą w stanie wykorzystać pełnię mocy tego dysku. Zakładam, że najbardziej pokażą to te na wyłączność. Gry wieloplatformowe będą raczej projektowane pod wolniejsze dyski. Wydaje mi się, że wraz z nową generacją w wymaganiach minimalnych zaczną się pojawiać SSD. Mam tylko nadzieję, że moje 3,5 GB/s starczy jeszcze na jakiś czas.
Ale jak mieliby projektować gry pod wolniejsze dyski? Przecież to nie ma sensu. W większości przypadków szybszy dysk wpływa na szybkość ładowania. Nie jest to grafika ani procek pod który faktycznie musieliby dostosowywać wiele rzeczy.
Wszelakie windy, przechodzenie przez wąskie szczeliny czy nawet niektóre cutscenki, to właśnie "projektowanie gier pod wolny dysk". Po prostu twórcy zapychają czymś grę, aby następna lokacja zdążyła się wczytać bez konieczności pokazania ekranu ładowania.
Wszystkie gry projektowane na nowych silnikach jak Unreal Engine 5 (i inne nowe silniki) będą w dużym stopniu korzystać z mocy SSD - w czasem coraz bardziej bo np. gry z końca 2020 będą ograniczone dość mocno przez to że są tworzone też na PS4.
Ultra szybki dysk SSD NVMe - nie liczę dysków SSD SATA III będzie pozwalał na uzyskanie lepszej grafiki (detali) bo będzie pozwalał na strumieniowanie gigantycznych ilości wielokątów względem aktualnych możliwości. Także poprawią się nie tylko czasy ładowania.
To nie dysk, tylko KONTROLER DYSKÓW z kilkoma NVME Samsunga w środku, W imieniu Autora newsa, przepraszam za jego niekompetencję ;P
Gry na PC ledwo są w stanie wykorzystać transfer z dobrego SSD na poziomie SATA 600 MB/s. Mam w kompie NVME 970 Evo i fizycznie nie ma ŻADNEJ różnicy, czy gra ładuje się z niego, czy z 850 Evo na SATA... a teoretycznie dysk NVME jest 6x szybszy. No właśnie, to tylko teoria. Wszyscy uczepili się maksymalnych parametrów sekwencyjnego odczytu i zapisu, i chyba myślą, że tylko one decydują o ogólnej szybkości dysku. Prawda jest taka, że dla użytkownika domowego/gracza liczy się czas dostępu i losowy odczyt małych porcji danych z różnych obszarów pamięci.
Och konsola ma dysk słabszy niż w serwerach za kilkadziesiąt tysięcy, kolejny baitwoy artykuł o PS5
Aby mieć szybszy dysk od tego w PS5, wystarczy kupić 2-3 NVMe i połączyć je w RAID 0. Więc PS5 może mieć szybszy dysk co najwyżej w porównaniu z jednym dyskiem, ale nie zmieni tego, że na PC od dawna istnieje technologia RAID ;)
To prawda.......
Ale musisz mieć PCIe 4.0 bo podłączenie 3x NVMe na PCIe 3.0 wymagało by 16 linii z 16 dostępnych - zostaje 0 dla karty graficznej.
Poza tym "SSD PS5" to coś więcej niż sama pamięć: ultra szybka pamięć + dedykowany kontroler + dedykowany dekompresor + 6 poziomów priorytetów + 12 kanałów na kontrolerze + optymalizacja.
Na PC większość czynności przejmie CPU bo niema dedykowanych elementów więc jak masz AMD 3600X 6/12 to strzelam że co najmniej 2 rdzenie 4 wątki będą zajechane do strumieniowania z SSD - zostanie 4 rdzenie, a to 2 razy mniej niż PS5.
Prawie wszystkie konsumenckie SSD NVMe mają kontroler z 4 kanałami/2 priorytety, a PS5 ma 12/6.
Nie da się porównać SSD z PS5 z np. Samsung 970 Evo Plus M.2 bo to tak jak by porównywać samochód osobowy z motocyklem.
Ale jeśli masz PCIe 4.0 i AMD 3900X to w przyszłym roku już dokupisz odpowiedni dysk SSD za jakieś 1500 zł za 512 GB.
Tos trafil jak kula w plot. Po co Ci 3x dyski do Raid0? Poza tym Raid0 jest bardzo zlym pomyslem. Raid1 lepiej a raid10 najlepiej. Tylko wtedy potrzebujesz juz 4x dyski.
A jak chcesz byc juz w ogole super szybki do spraw sobie flash array. Poczytaj w internetach.
To prawda.......
Ale musisz mieć PCIe 4.0 bo podłączenie 3x NVMe na PCIe 3.0 wymagało by 16 linii z 16 dostępnych - zostaje 0 dla karty graficznej.
Poza tym "SSD PS5" to coś więcej niż sama pamięć: ultra szybka pamięć + dedykowany kontroler + dedykowany dekompresor + 6 poziomów priorytetów + 12 kanałów na kontrolerze + optymalizacja.
Na PC większość czynności przejmie CPU bo niema dedykowanych elementów więc jak masz AMD 3600X 6/12 to strzelam że co najmniej 2 rdzenie 4 wątki będą zajechane do strumieniowania z SSD - zostanie 4 rdzenie, a to 2 razy mniej niż PS5.
Prawie wszystkie konsumenckie SSD NVMe mają kontroler z 4 kanałami/2 priorytety, a PS5 ma 12/6.
Nie da się porównać SSD z PS5 z np. Samsung 970 Evo Plus M.2 bo to tak jak by porównywać samochód osobowy z motocyklem.
Zaorane.
No, w końcu ktoś mi cokolwiek wyjaśnił, zamiast bezmyślnie kopiować ten sam cytat :)
Odnośnie dysków SSD:
- PS5 będzie oparte na Ryzenach 3000 (odpowiednik pewnie 3700/3800) - PCIe4.0 itd
- dyski SSD od jakiegoś czasu majądedykowane kontrolery
- RAID0 nie jest dobrym pomysłem ale jak ktoś chce to może nawet 8 dysków SSD nvme połączyć (w końcu są procesory mające więcej lini PCIe)
- kontrolery w dyskach SSD NVMe (pomijając najtańsze) mają przeważnie po 8 kanałów (4 kości - phison e12/e16/Samsung Phoenix z 970Evo) a sam protokół NVMe pozwala na 64k kolejek w każdej po 64k rozkazów, pomijam dyski na kontrolerach Innogrit - 8/16 kanałów
- na PC przesył danych z dysków już od zamierzchłych czasów odbywa się bez użycia procesora (podobnie jak w PS5) - nie ważne czy przesyłasz z prędkoscią 500MB/s czy 3GB/s obciążenie (od tej operacji) jest żadne
- SSD w PS5 będzie miał jakiś rodzaj kompresora/dekompresora i w optymalnych warunkach z dysku 5GB/s wyciągnie więcej - ale na PC już to przerabiali z SandForce i efekty przy niepakowalnych danych był odwrotny - oczywiście developerzy moga przygotować odpowiednio dane - tylko wtedy gra zamiast 20GB będzie zajmować 35GB
- dysk SSD z PS5 należało by porównać do IG5236/Phison E16 przy operacjach na tych samych danych i wtedy będzie można ocenić jego realną wydajność.
"kontrolery w dyskach SSD NVMe (pomijając najtańsze) mają przeważnie po 8 kanałów"
Dyskutowałbym nad zwrotem "przeważnie" i "najtańsze". Podajesz przykład dysków od Sasmunga, a to raczej są te najdroższe.
Mało którego gracza stać na NVMe za 800 zł za 512GB.
Jeśli chodzi o dedykowany de/kompresdor to trzeba poczekać i się przekonać jak to wyjdzie w rzeczywistości.
No ta tyle że ten dysk kosztuje pewnie więcej niż będzie kosztować sama konsola XD
Zawsze można szybciej i lepiej ale pytanie jest czy to się zmieści w tych sławetnych 500 dolarach.
Pisząc "wykorzystać pełnię mocy tego dysku" nie mam na myśli po prostu krótszych czasów ładowania. Chodzi mi o projektowanie gier specjalnie pod możliwości tego SSD. Twórcy dzięki niemu będą mogli zupełnie inaczej podchodzić do budowania świata niż dotychczas. Jeżeli gra będzie oparta na tym, że duże ilości danych będą ładowane w locie, to nie uruchomisz tej gry na zwykłym HDD.
Uruchomisz, tylko bedzie dogrywac dane i będą lekkie ścinki :)
Lekkie ścinki? Star Citizen jest jedną z pierwszych gier projektowanych z myślą o wykorzystaniu nośnika SSD i odpalony na HDD jest zwyczajnie niegrywalny, no chyba że komuś nie przeszkadza skaczący obraz...
https://www.youtube.com/watch?v=DaTBQ7L3Jg8
Gdyby ten ktos użył 16 gb ram +, by nie mial aż takich ścinek. Poza tym mowiłeś o nieuruchomieniu, a nie kiepskim działaniu. Uruchomiono? Uruchomiono.
Nie prawda. Sam mam 16 GB DDR4 3400 MHz i mimo ustawienia wszystkiego na low i zejścia do 720p, miałem podobne dławienie się. Dopiero przeinstalowanie gry na SSD rozwiązało problem.
Zatem musiałeś mieć coś z systemem
Persecuted mówi o SC, który jest w alfie i sami producenci mówią, że optymalizację mają na samym końcu listy "to-do" i przedstawia to za dowód na to, że SC jest projektowany specjalnie w ten sposób. S K I S Ł E M
Ten artykul to jakis zart xDDD?
KAZDA konsola PS5 bedzie miala ten dysk, KAZDY uzytkownik bedzie korzystal z tego, a wy wyskakujecie ze sprzetem serwerowym xDD.
Choć Sony przedstawia dysk SSD konsoli PlayStation 5 jako prawdziwy przełom
Bo jest. Tylko ktos kto pisze takie artykuly nie potrafi ogarnac. Ba, nawet MS ze swoim 'mizernym' wynikiem jest nadal o niebo lepszy od wiekszosci dyskow siedzacych w komputerach 'graczy' xD
Z tym ze każdy kto będzie składał PCta po wyjściu konsol będzie miał podobne dyski. Porównywać konsole które wyjdą, do obecnych PCtów, to tak jakby powiedzieć że Playstation ma dyski HDD w większości swoich konsol i tak pozostanie jeszcze przez 10 lat, bo przecież naprodukowali miliony starych konsol. Zwróć uwagę an to, że w każdym zestawie PCtowym, czy w laptopie już od kilku lat znajdują się dyski SSD. Kiedy szybsze dyski stanieją (co musi nastąpić, jeśli konsole maja mieć takie dyski w rozsądnych cenach), to i takie zaczyna być używane w nowych zestawach. Obecnie komputery skalda się w oparciu o to, co wymagają gry. Dopiero niedawno zaczęły się pojawiać tytuły, bezwzględnie wymagające SSD do komfortowej zabawy. Po co ktokolwiek miałby kupować dyski z PS5, skoro nadal siedzimy w czasach PS4?
Tyle słyszymy o tych dyskach, a dalej zbyt wiele, to nie wiemy. Jeszcze się na tym przejadą i wszystko skończy się na różnicy paru sekund ładowania względem XsX/typowegoPC.
Skoro jak sam piszesz, jeszcze niewiele wiesz, to czemu zakładasz, że się przejadą?
Ja tylko mówię, że może się tak okazać, ale oczywiście za mało wiemy, aby jednoznacznie to powiedzieć. Na razie jedyne czym się chwalą, to "brak loadingów", ale jak bardzo wpłynie to na resztę (względem szybkich dysków w PC /XsX), to nie wiemy.
Biorąc pod uwagę obecne ceny SSD, to nie sadzę by ktokolwiek składał PCta po 2018 roku, bez mniejszego lub większego dysku SSD. Wiec po wyjściu konsoli, kiedy ludzie będą się przesiadać na Ps5/SEXa, czy modernizować PCta, talerzówki zostaną zepchnięte do ról magazynowych.
Biorąc pod uwagę obecne ceny SSD, to nie sadzę by ktokolwiek składał PCta po 2018 roku, bez mniejszego lub większego dysku SSD.
"Tylko 15 procent użytkowników ma w swoim PC nośnik SSD"
Jesteś taki pewny? Artykuł jest z zeszłego roku, ale pokazuje, że pomimo spadających cen ssd, ludzie wciąż siedzą na wolnych talerzach.
https://pclab.pl/news80023.html
Jaja sobie robisz? Zobacz ile komputerow ma dyski HDD w standardzie, ewentualnie może jakiś malutki dysk SDD. Przecież skoro cos da sie miec taniej, albo w wiekszej pojemnosci po co przeplacac, takie podejscie ma wiekszosc osb.
Oczywiście że jest więcej dysków HDD, w końcu mają kilkanaście lat przewagi nad SSD, które dopiero niedawno występują w rozsądnej cenie. Natomiast nawet dane Avasta, dobitnie pokazują jak szybko wzrasta udział dysków SSD. HDD są teraz głównie kupowane po to, by zapewnić tanie miejsce magazynowe w dużej pojemności. Znaczenie może mieć również fakt, że sporo ludzi składa tanie maszyny do pracy. Jak parę lat temu chodziłem po media ekspert, czy czymś w tym stylu, to połowa laptopów miała co najmniej pół tera SSD. Największy skok zainteresowania dysków SSD, zbiegnie się z premierą konsol, kiedy to sporta część ludzi może chcieć zmodernizować PCta.
SSD do tej pory był "luksusem", który zwiększał komfort grania (przede wszystkim skracając czas doczytywania), ale nie był wymagany, więc nie każdy gracz PCtowy się na niego decydował, zwłaszcza jeżeli był ograniczony budżetem. W nowej generacji SSD będzie standardowym i podstawowym komponentem, zaraz obok płyty głównej, karty graficznej, procesora i pamięci RAM. Za 2-3 lata, żaden gamingowy PC nie będzie mógł bez niego istnieć.
SSD są teraz tak tanie, że kto będzie chciał, to sobie go kupi. Nawet SSD na SATA3 robi gigantyczną różnicę, a na PC bez problemu można mieć 1TB HDD i 240GB SSD, gry przerzucać między nimi i co za problem?
Gadacie z swojej ograniczonej perspektywy. HDD jest nadal tansze per GB wiec ludzie beda je kupowac, poniewaz ich zdaniem jest "taniej i wiecej".
Kurka wodna! Kupuje PS5 w dniu premiery na serwer!
Warto dodać, że PS5 wyjdzie za pół roku, a potem będzie taki sam dysk przez kolejne 5-7lat? to zdąży być kilka razy wyprzedzony, nawet jeśli teraz nie byłoby PCtowej alternatywy... także tego
Do tego czasu pecetowe dyski obsłużą nawet ray tracing a RTXy to już podróże w czasie umożliwią ;)
Micron X100 ma mieć prędkości zapisu i odczytu na poziomie 9GB/s. Zapowiedziano go jeszcze w zeszłym roku ale chyba ciągle nie jest dostępny. Co prawda jest to również sprzęt dla entuzjastów/profesjonalistów ale bardziej osiągalny niż to co podano w newsie.
Dysk SSD PS5 będzie najszybszy dla przeciętnego Kowalskiego ale nie oszukujmy się że rynek PC nie będzie miał za chwilę czegoś lepszego dla ludzi z grubym portfelem.
Autorze tematu zmień tytuł z coś lepszego na coś szybszego ponieważ sam nie masz zielonego pojęcia jak dysk w PS5 będzie działał więc siejesz dezinformację.
Skończ już ty Obiektywny z tym Timem i jego bełkotem. 7 lat temu był dokładnie taki sam bełkot i wszyscy wiemy jak to się skończyło.
Przecież ty też nie masz zielonego pojęcia o tym, jaki dysk będzie w PS5 XD. Dopóki jakiś sprzęt nie wyjdzie, to producenci mogą sobie o nim mówić co chcą.
Na ten moment mamy słowa i zero testów.
Rozumiem, że masz dostęp do obu dysków i bezpośrednio je porównałeś, że wiesz, który jest tym lepszym? :D
Jaki bełkot był 7 lat temu? Teraz to jest jednak przeskok technologiczny nie tylko na ps5, który pozwoli twórcom na więcej swobody w projektowaniu świata.
Dysk, dysk i dalej dysk... Oni nie mówią nic konkretnego tylko ciągle o tym głupim dysku, który w praniu pewnie okaże się zwykłym SSD podobnym do tych na NVMe. Xbox wchodzi za mniej więcej 5 miesięcy, a o PS5 wiadomo tyle co na początku roku...że będzie. Ahhh Sony zaczyna gwiazdorzyć jak w 2006 kiedy X360 ich miażdżył.
Oni nie mówią nic konkretnego tylko ciągle o tym głupim dysku Ale to nie sony zrobiło ten artykuł, tylko gol...
Akurat SSD to spory game changer dla produkowania gier.
Cudownie czyta się te artykuły. Jutro pewnie będzie artykuł, że Sony powiedziało, że ich dysk jednak będzie jeszcze szybszy i to dużo szybszy od PC...
za to ma wsparcie dla 60 FPS XDDXDDXD
Ma 60 fps unlocked na obecnych konsolach.
Na nowych będzie stable 60 :) albo 120 fps
Mówisz o hdr? Przecież są setki modów graficznych i zmieniających tak wiele, że nawet możesz sobie ray traycing ustawić i grafike jak z tibii. A jak się już tak kłócimy o konsole i pc. To nie ma hdr, bo na pc nie potrzeba, żeby obraz i kolory były ostre, a na konsoli musi to być to ona ma jakieś tam swoje konsolowe 720p które
odpalając na niejednym smartfonie przez emulator można liczyć pixele.
Mówisz o hdr? Przecież są setki modów graficznych i zmieniających tak wiele, że nawet możesz sobie ray traycing ustawić i grafike jak z tibii. A jak się już tak kłócimy o konsole i pc. To nie ma hdr, bo na pc nie potrzeba, żeby obraz i kolory były ostre, a na konsoli musi to być to ona ma jakieś tam swoje konsolowe 720p które
odpalając na niejednym smartfonie przez emulator można liczyć pixele.
A co mnie obchodzą mody graficzne i reshade'y, które nie dadzą tego samego efektu co HDR bo są nadal w formacie SDR.
Nie powiedziałbym, że 60 fps będzie stabilne. Najnowszy przykład nowy assassin. Pewnie niektóre będą miały a jeszcze inny będą miał w performance mod.
Nie powiedziałbym, że 60 fps będzie stabilne.
Nie no biorąc pod uwagę nawet sam sprzęt a nie optymalizację w porównaniu z poprzednim genem to jeżeli taki Witcher chodzi w ~45 fps można być pewnym, że nowa generacja wyciśnie stabilne 60.
To czemu w assassins creed mówili o ponad 30fps a nie stabilnych 60?
To czemu w assassins creed mówili o ponad 30fps a nie stabilnych 60?
Nikt nie mówił o 30 fps tylko przy prezentacji gier na nowego XSX nie było znaczka 60fps i wszyscy od razu to podchwycili wyciągając własne wnioski. Prawdopodobnie gra będzie wymuszała pełny Ray-Tracing i ultra detale tak żeby wyglądała jak najlepiej na konsolach. Nikt nie powiedział natomiast w jakich trybach będzie chodziła i co będzie się dało wyłączyć aby ją przyspieszyć i osiągnąć więcej klatek.
To czemu w assassins creed mówili o ponad 30fps a nie stabilnych 60?
Dlatego, że Ubisoft to partacze, którzy przez całą obecną generację mają gdzieś optymalizację. Branie ich za przykład w tej kwestii nie ma najmniejszego sensu.
Aktualnie możemy zagwarantować, iż Assassin's Creed Valhalla będzie działał przynajmniej w 30 FPS na Xbox Series X Ubisoft. Trailer nie miał znaczku 60fps bo to był PC-towy trailer ;)
Ma 60 fps unlocked na obecnych konsolach.
Na nowych będzie stable 60 :) albo 120 fps
Ta, a w tej bajce był smok?
W zasadzie to między zwykłym ssd sata 500MB/s a SUPERDUPERTURBOMEGADWATYSIĄCE NVME PCIE XMILION 3GB/s nie ma większej różnicy. Szczególnie w grach jest to mało zauważalne bo duża część ładowania to jednak procesor i grafika, samo czytanie z dysku przestało zamulać na pierwszych ssd.
Ale to się zmieni wraz z nowymi silnikami jak UE 5 - dysk ssd będzie w pewnym sensie pamięcią casch dla gpu. Poczytaj o strumieniowaniu wielokątów i wpływie na poziom jakości grafiki.
4x NVME 4.0 w RAID 0 i już jest odczyt i zapis na poziomie 15 GB/s, więc żadna nowość, że PC ma szybsze dyski od tych, które będą w konsolach ;)
Informacja dla ludzi których stan zdrowia psychicznego zależy od wyższości PC nad konsolami:
Musicie się przemęczyć około 6-12 miesięcy w agonii i dokupić SSD PCIe 4.0. Zapewne gdzieś w 2021 wyjdą dyski które wyprzedzą ten w PS5 i w połączeniu z odpowiednim CPU "wygracie" (tylko co???).
Informacja dla ludzi których stan zdrowia psychicznego zależy od wyższości konsol nad PCtami
(gdyby nie ten wstęp, agonii i "tylko co????" to bym się nie uczepił)
A po co mam czekać 6-12 miesięcy jak już przed premierą mesjasza w postaci Playstation mogę sobie kupić?
Nieoficjalna premiera w sierpniu z tego co przeczytałem na jakimś forum.
Ale konsolarze mogą sobie fapać, że wygrały. Tylko co???
Bezsensu takie artykuły. Przecież zawsze pecetowe sprzety wyprzedzały konsole. Tu się liczy coś zupełnie innego. Produkty ! i jeszcze raz produkty. I tu wygrywa zdecydowanie PlayStation.
Nie trzeba kupować przecież tego dysku. Wystarczy karta na pcie i dyski w Raid. Wczoraj nawet wrzucałem film z Linus TechTips gdzie osiągali prędkości rzędu 29gb/s. A realnie patrząc, jeśli już ktoś naprawdę chce jeden ale szybki to niech poczeka na dyski z nowymi kotrolerami od phisona e18, wychodzą jezcze przed premiera nowych konsol (niskompresowane 7gb/s). PC wiadomo, ze zawsze będzie najlepszy bo najłatwiej przecież o rozbudowę. SSD niedlugo mogą sie stać wymogiem, bo np. twórcy nadchodzącej gry MEDIUM (co prawda to konsolowy Eks na XSX) mowili, że nie moga jej wydac na starej generacji, bo mechaniki samej rozgrywki (prawdopododbnie przejscia między swiatami w locie) WYMAGAJĄ użycia rozwiązań dostępnych tylko na XSX ktorych nie ma na starej generacji. Gra, wyjdzie tez na platformie M$ na PC i możliwe, że sama instalacja będzie wymagać po prostu dysku SSD. Tak czy siak, pomijając ból tyłka tych "Obiektywnych" fanbojów $ony co zwykle należy sie z tego cieszyć, technologia idzie do przodu. Na nowe rozwiązania i mechaniki rozgrywki wlasnie czekamy.
Ciągle nie rozumiem, dlaczego ludzie podniecają się 5,5GB/s w PS5, gdy Samsung 980 Pro na PCIE 4.0 osiąga 6,35GB/s w odczycie. Jasne, kosztuje pewnie tylko co konsola, ale nie jest to jakość której nie można było dotychczas osiągnąć na PC.
Jako, że oba dyski jeszcze nie weszły na rynek, nie można wykluczyć, że pojawią się one w tym samym lub zbliżonym terminie.
Rewolucyjne będzie jedynie to, że dysk o takiej wydajności stanie się standardem dla branży, pewnie w przeciągu kilku najbliższych lat. W samej prędkości rewolucji jednak brak.
Bo nie rozumiesz że "5,5GB/s w PS5" to jeden parametr z wielu. Są inne których się nawet nie da porównać do PC bo one nie istnieją na PC. Nie chce mi się już pisać 10 raz dokładnie - poszukaj w internecie.
Jakie parametry nie istnieją na PCcie, klocku, czy dowolnym innym sprzęcie? Rodzaje parametrów, są te same co na PS4, tam nie ma żadnej magicznej technologii. Że zostanie użyta kompresja danych? No dobrze, tylko to nie za bardzo jest parametrem, a ponadto nadal nie wiadomo jak ma to działać w praktyce.
Czyli jak ktoś nie ma postawionego RAIDa to już ma zamóiony ten dysk w preorderze?
Absurdem jest to, że w dzisiejszych czasach trzeba przejmować się czymś takim, jak wsteczna kompatybilność. Wyobraźcie sobie, że przymierzając się do wymiany karty graficznej w PC, rozważacie czy jest to rozważne względem posiadanej przez was biblioteki gier.
Fajny przykład wybrałeś bo akurat końcówka 2020 to będzie pierwszy rok gdzie zaistnieje sytuacja że trzeba będzie się zastanowić czy slot PCIe 3.0 x 16 wystarczy do obsługi RTX 3080 TI - ale to czas pokaże.
Oczywiście, że jest, nie każdą gre odpalisz bezproblemowo na współczesnych kartach graficznych.
Tylko że te gry są z czasów początków playstation, lub nawet wcześniej. Jeśli jakaś gra, działa ci na 1060, to nie będzie miała problemów z 2060, czy 3060. Ten brak kompatybilności, wynika z tego, ze kiedyś gry pisało się inaczej, direct to nie była oczywistość, a i ten znacznie się zmienił od pierwszych wersji. Teraz nic nie wskazuje na to by w najbliższych latach miało dojść do podobnej sytuacji jak 15 lat temu.
Takich osób jest promil. Większość graczy to zwykli niedzielni gracze, którzy chcą pograć po pracy czy w weekend w coś nowego, a nie bawić się w starocie. Ludzie którym zależy na wstecznej kompatybilności na nowych konsolach to garstka.
Pokazują to statystyki z Xboxa One, gdzie czas spędzony w grach z poprzednich generacji, to około 1% całości.
Standard w przypadku Windowsa. Jakby nie GOG to byłby problem. Tak czy siak mam parę gier, w które już pewnie nie będę mógł zagrać a chciałbym.
Jeszcze jest RAID, czasem lepiej jest podłączyć 2 tańsze dyski ssd niż jeden bardzo drogi.
Mylisz się o 180 stopni.
Korzyści z RAID 0 będziesz czerpał w garstce zastosowań profesjonalnych i benchmarkach - w grach nie będziesz widział różnicy.
Zawsze lepiej wziąć 1 szybszy dysk w danym budżecie.
Nie żeby coś, ale szybsze dyski od tego co będzie w ps5 istniały zanim zrobili tą śmieszną prezentację i można normalnie je kupić, np https://www.x-kom.pl/p/522586-dysk-ssd-gigabyte-8tb-pcie-gen4-nvme-aic-aorus.html 15gb/s, cena kosmiczna, ale nie o to chodzi.
W środku jest kilka dysków, dokładnie tak samo jak w tym przytoczonym w powyższym newsie :-)
Ciekawe, właśnie wyświetlił mi się film od linusa>> https://www.youtube.com/watch?v=zC03p4j_5Yc&t=35s
A czy widziałeś już ten, w którym przeprasza, że szkalował dysk z PS5? ;-)
[link]
Dysk SSD nie da grom tego co jest najważniejsze- miodności.
Nawet najszybsze.loadingi nie zrobią marnej gry dzieła wybitnego
Taka Andromeda bez loadingow itak byłaby tanimi popłuczynami po trylogia Masa Effect, a seria Dark Souls dalej nie zaoferuje klimatu i miodności Moonstone, który był na trzech dyskietkach i oferował lepszy świat, lore, klimat i walkę niż dzieło From Software.
Zamiast toczyć bitwy na nic nie znaczące jako całość cyferki, polecam np. bardziej wartościowy długoterminowo sposób spędzania czasu: reakcję multi-platformowego programisty silników gier (w tym PC) na prezentację Road to PS5. Można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy, których wcześniej nie brało się nawet pod uwagę. Reakcja w 3 częściach, każda warta swojego czasu.
https://www.youtube.com/watch?v=erxUR9SI4F0
Miłego słuchania.
Zostańcie lepiej przy grach bo nie rozróżniacie nawet KONTROLERA od DYSKU... albo angielski kuleje. W środku tego "najszybszego dysku świata" znajduje się cztery/osiem najzwyklejszych dysków serwerowych NVME Samsunga. Po podmiance na 980 Pro można się nawet zbliżyć do limitu możliwości PCI-E gen 4, ale zastosowano dyski przemysłowe ze względu na niezawodność. Kontroler jest przeznaczony dla wysokowydajnych serwerów. Gry na PC do tej pory nie potrzebują więcej, niż transferu dostępnego dla SSD, ale na SATA...
Mocno uproszczona wersja tego gadżetu (mniej zaawansowana, macierz dyskowa budowana na zupełnie innej zasadzie), przeznaczona dla użytkowników "domowych" to np. ASUS HYPER M.2 X16 CARD
Gratuluje newsa.
Para PS5 i SSD już dawno stała się memem, nikogo te cyferki i skróty nie interesują, oprócz troglodytów od wojenek konsole vs pc.
Hura gierki będą się ładować 2 sekundy zamiast 4 pierdzielona rewolucja, szkoda że ktoś zapomniał wrzucić do konsoli lepsze "bebechy" które faktycznie będą miały znaczenie.
Tylko skoro jestem zadowolony na przykład z mojego PC z takimi a nie innymi parametrami to co mi z info że gdzieś tam na świecie jest lepszy? Jak mi wystarcza, dobrze działa :) PS5 będzie działało bardzo szybko i czy 3s czy 1s ładowania to już nie ważne przy i tak tak małych czasach.
No nie, po pisaniu przez ostatnie 2 lata , 3x w tygodniu o super szybkim ssd od ps5 teraz twierdzicie ze jest coś lepszego ? 2 pieprzne lata praliscie mi umysl ssd gdzie zacząłem wierzyć ze te dyski niedługo zaczną być montowane w najnowszych rakietach kosmicznych Falcon 7 a teraz juz nie są takie ekstra jak bo mówione, dno, porażka,hanba fraj**stwo.
Nie rusza mnie dysk w ps5 z tego wzgledu ze po zainstalowaniu 5 gier u tak bedzie pelny jak to ma miejsce w ps4, a tam juz sobie nie podłączysz SSD na USB bo różnica prędkości bedzie zbyt duża ...
Przeciez Cerny wspominal, ze bedzie mozna pamiec rozbudowac szybkymi dyskami M2 dowolnego producenta ktory bedzie mial wystarczajace parametry, w przeciwienstwie do Xboxa ktory bedzie mial znowu dedykowane dyski.
Omawiany dysk SSD w powyższym artykule czyli SSD Element LQD4500 o prędkości odczytu danych na poziomie 24 GB/s jest przedmiotem nowego tweeta Tima Sweeney z dnia 04.06.2020.
Wyjaśnia on, że nowy dysk jest imponujący jednak podkreśla, że ten w PS5 jest lepszy.
Powyższy artykuł zatem traci credibility.
This kind of new PC hardware is monstrously impressive. The specific case you’d want to benchmark for games is transfers of textures and geometry from SSD into renderable video memory resources. In this case I opine that PS5 would outperform due to GPU driver overhead.
Tłumaczenie:
Ten rodzaj nowego sprzętu komputerowego jest niesamowicie imponujący. Konkretnym przypadkiem, który chcesz przetestować w grach, jest transfer tekstur i geometrii z dysku SSD do zasobów pamięci renderowalnej. W tym przypadku twierdzę, że PS5 byłaby lepsza z powodu narzutu sterownika GPU.
Na potęgę konsolowego czerepu!!!
Wzywam lmf888!!!
Edit: O sorry. Już jest.
Mam wrażenie, że ten odczyt/zapis danych to mit w stylu Teraflopsów, niby więcej ale teoretycznie i tak nie ma znaczenia, bo zależy jak się wykorzysta daną moc obliczeniową. Dużo pewnie będzie zależało od developerów jak wykorzystają taką prędkość, ale wrzucam wam różnicę między dyskiem HDD i SSD (ok 0.5GB/s odczyt/zapis w tym SSD) i NVME 2.5GB/s - różnicy między 2.5GB/s a 0.5GB/s nie ma(jak na to, że jest 5 razy szybszy) i samo jaranie się tym, że ten dysk będzie miał 9 i będzie najlepszy na świecie nie ma większego znaczenia. Oczywiście jestem pewny, że większość i tak będzie się jarała, bo w końcu przesiada się z zwykłego HDD. https://www.youtube.com/watch?v=V3AMz-xZ2VM
Nie znam się to się wypowiem - zapraszam do dyskusji
Aktualnie największym ograniczeniem jest software, głównie sam system operacyjny. Dlatego różnice są znikome.
Jednakże Microsoft jako część DirectX12 Ultimate (dla PC i Xbox Series X) ma umieścić tzw. DirectStorage, który ma zdjąć to ograniczenie (w samej konsoli ma być też oddzielny dekompresor, który 2,4GB/s zmienia w jakieś 5GB/s).
W przypadku PS5 robią to jeszcze inaczej, ale generalnie wychodzi podobnie (z tym, że to 5GB/s i 9GB/s z dekompresją) tzn. mają zdjąć ograniczenia softwarowe i hardwarowe.
Tyle tylko, że dalej nie wiemy co z tego wyjdzie. Dysk w PS5 może być super rewolucją, ale wszystko zależy od developerów. Niestety, ale bez gotowego produktu, mamy tylko słowa paru osób.
Nie jest to prawdą ale... No i pada stwierdzenie, że jest lepszy, który kosztuje miliony monet. Ehh.. Tekst dla sensacji...
Co do tematu to głównie fanboystwo tym bardziej że ps5 jeszcze nie ma więc nie wypowiem się.
Ale ciekawi mnie jedna sprawa czy Sony zmiecie konkurencje z grami na ps5 tak jak zrobił to z grami na ps4 czy tym razem będzie porażka. Zastanawia to tym bardziej że na razie cisza i grach. Czy to cisza przed burzą czy cisza bo nie ma o czym gadać.