PS5 i Xbox Series X mogą obsługiwać ekrany ultrawide 21:9
Mam nadzieję, że nowe konsoli nadal będą obsługiwać 1920x1080 i 16:9.
Z drugiej strony, podstawowy model konsoli PS4 oraz wersja slim pozwalają na wyświetlanie gier w rozdzielczości 1080p, 900p oraz 720p. Więc tutaj pewnie będzie to samo.
Priorytetem będą pewnie monitory 1440p i TV 4K. Nie widziałem jeszcze informacji na temat starszych ekranów. Monitory 1440p nie są na szczęście jakieś super drogie.
Mój monitor 1080p jest podłączony do PC i PS4 jednocześnie. Na moim biurku nie ma miejsca dla większy monitor.
Co dopiero kupiłem nowy monitor od niedawna i nie będę zmuszony kupić nowy monitor z powodu głupie chwyty marketingowe!
Z drugiej strony, podstawowy model konsoli PS4 oraz wersja slim pozwalają na wyświetlanie gier w rozdzielczości 1080p, 900p oraz 720p. Więc tutaj pewnie będzie to samo. Czas pokaże.
Konsole to zamknięte systemy więc nowa generacja siłą rzeczy musi celować przynajmniej w 4K.
Natomiast to że sprzęt będzie obsługiwał FullHD to przecież praktycznie pewniak.
Każda konsola Sony obsługiwała główną rozdzielczość poprzednika, a ta dodatkowo ma być wstecznie kompatybilna.
Muszę sobie wybrać teraz jakiś telewizor we względnie niskiej cenie, tylko jaki tu teraz wybrać?
Pewnie tylko coś z Samsunga, jeśli chcesz mieć żywe kolory i najlepsza jakość obrazu. Samsung od lat jest najlepszym producentem co do obrazu, ekranów.
To była by świetna wiadomość. Co prawda obecnie nie ma problemu z supportem dla 21:9, ale zdarzają się np. przycięte elementy hudu, gdyby konsole wspierały 21:9 to twórcy musieli by zwrócić uwagę na te drobne szczegóły.
Zapomnijcie 60fps w grach na PS5 przy 1080p ... Sony skupia sie na lepszej grafice, a skoro do dziś mozna spokojnie grac na 30fps to nadal idą ta droga, poczytajcie sobie o tym w najnowszych newsach
Temat jest o supporcie dla 21:9, a ty z FPSami wyskakujesz, co ma piernik do wiatraka.
Sony i ich studia ok 4k i 30 fps. Takie gry jak God od War, The Last of Us, Spiderman, Horizon its nie potrzebują 60 fps. Co innego bijatyki czy Battlefieldy i inne CoDy gdzie teraz jest 60 fps na podstawowym PS4 oczywiście ze spadkami.
hvast87 Oczywiście, że potrzebują. 60 FPS to powinno być minimum. Obecnie ogrywam spiderka oraz U4 i te 30 FPS wręcz boli po 60FPS w remasterze U1-U3 czy pctowych 75FPS.
Jak raz się kupi monitor 21:9 to niema odwrotu.
Niestety mało gier PCtowych ma 100% wsparcie dla tej proporcji co da się bardzo łatwo naprawić modem albo nawet zwykłą edycją pliku .exe.
Ale chyba na konsoli nie ma modów ani się nie da nic edytować.
Ciężko to widzę żeby ktoś kupił taki monitor do konsoli bo wyjdzie jedna gra na rok która będzie miała wsparcie.
Myślę, że jeśli Sony zdecyduje się na wspieranie 21:9 to raczej narzuci wszystkim sensowne wsparcie tego aspect ratio, oni nie mogą sobie pozwolić na odstawienie maniany. Po drugie raczej mało prawdopodobnym jest, żeby reklamowali swoją konsolę obsługą 21:9 po czym okaże się, że realnie są 2-3 gry które to oferują. Niestety na razie to i tak tylko domysły, bo na dobrą sprawę to Philips może chcieć sprzedawać ten monitor jako najlepszy do pc+ps5, co w cale nie musi oznaczać, że wiedzą więcej niż my, tym bardziej, że wsparciem dla 21:9 już mogli by się chwalić.
Niestety mało gier PCtowych ma 100% wsparcie dla tej proporcji
Rozwiń myśl, bo od kilku lat siedzę na 21:9 i nie mam problemów z grami. Nie kojarzę tytułu (nie mówię o gówno indie i starych grach), który by nie obsługiwał rozdzielczości ekranu o proporcji 21:9.
"Po drugie raczej mało prawdopodobnym jest, żeby reklamowali swoją konsolę obsługą 21:9 po czym okaże się, że realnie są 2-3 gry które to oferują."
Jeszcze nic nie zareklamowali i nie wiadomo czy to zrobią. Monitory mogą się ukazać co nie znaczy że będzie dużo gier które go wykorzystają (ten format obrazu).
Najwięksi deweloperzy jak Rockstar Games czy Ubisoft oraz inny nie dodają wsparcia dla 21:9 wraz z premierą gry, trzeba czekać na łatki i to często nie jedną łatkę.
Na premierę:
- brak paska FOV
- brak paska FOV Weapon (bardzo ważne dla strzelanek pierwszoosobowych)
- brak dostosowania mapy w grze do 21:9
- cutscenki renderowane w grze są w 16:9
- menu gry, edytory podstacji i inne pod-mena w 16:9 i np. nie widzę głowy postaci którą customizuję.
- interfejs nie przesunięty do rogu
Największe hity jak GTA V i Assassin's Creed: Odyssey, FarCry 5 w dniu dzisiejszym po trylionie paczy nadal mają cutscenki renderowane w grze w 16:9 - można tu przytoczyć większość gier.
Bany w multi za używanie modów typu "21:9 fix"
animatiV
Jeszcze nic nie zareklamowali i nie wiadomo czy to zrobią. Monitory mogą się ukazać co nie znaczy że będzie dużo gier które go wykorzystają (ten format obrazu).
Potrafisz przeczytać więcej niż 2 słowa razem, czy po prostu lubisz wyciągać zdanie z kontekstu? Przecież napisałem cytuję Niestety na razie to i tak tylko domysły...
Emillo
Najwięksi deweloperzy jak Rockstar Games czy Ubisoft oraz inny nie dodają wsparcia dla 21:9 wraz z premierą gry, trzeba czekać na łatki i to często nie jedną łatkę.
Nie zgadzam się, większość gier bardzo dobrze, choć nie idealnie natywnie wspiera 21:9
Na premierę:
- brak paska FOV
- brak paska FOV Weapon (bardzo ważne dla strzelanek pierwszoosobowych)
Zgoda to potrafi być problematyczne.
- brak dostosowania mapy w grze do 21:9
Pierdoła nie wpływająca na grę(oczywiście na wszystko pasuje patrzeć pojedyńczo, w 9 grach może być, ok, a w jednej wyglądać jak g), a taki wspomniany przez Ciebie AC, natywnie sobie tu radzi bezproblemowo.
- cutscenki renderowane w grze są w 16:9
Jeśli gra ma cutscenki renderowanie na silniku gry, to w najgorszym wypadku fix powinien załatwić sprawę. W przypadku konsoli nie było by to problemem, bo sony/MS nalegałyby aby twórcy o to zadbali.
- menu gry, edytory podstacji i inne pod-mena w 16:9 i np. nie widzę głowy postaci którą customizuję.
Nie spotkałem się z sytuacją, żebym miał coś uciętego w jakimkolwiek menu, jakiejkolwiek gry, a same czarne paski w menu gry, to jest zwykła nieistotna pierdoła. Myślę, że Sony/MS cisnęły by developerów, o wypełnianie wszystkich takich pierdół jak menu, mapy itd. tak aby gracz nie miał czarnych pasków.
- interfejs nie przesunięty do rogu
Zależy od gry i gustu gracza, ale niekoniecznie chciałbym mieć pewne rzeczy całkowicie w rogu ekranu, np. taka minimapa w gta gdyby była lekko do środka to raczej nie było by jakimś problemem.
Największe hity jak GTA V i Assassin's Creed: Odyssey, FarCry 5 w dniu dzisiejszym po trylionie paczy nadal mają cutscenki renderowane w grze w 16:9 - można tu przytoczyć większość gier.
Zabawne, bo Assassiny raczej nie mają większego problemu w działaniu w 21:9, zresztą bardzo wiele nawet starych gier natywnie potrafi wspierać 21:9. Z tego co pamiętam to GTA V bez żadnych modów, fixów niczego, natywnie wspierało 21:9 od początku.
Bany w multi za używanie modów typu "21:9 fix"
Głupich ludzi nie brakuje patrz blizz i ich niby wsparcie 21:9 w Overwatch.
W gruncie rzeczy to wszystko jest gdybaniem, bo to że philips chce tak reklamować monitor, to nie znaczy, że konsole będą wspierać 21:9. Jestem 100% pewny, że gdyby, konsole miały wspierać 21:9, to twórcy sami chętniej zadbali bo o te różne małe rzeczy, które mogą kogoś irytować, jak np. czarne paski w głównym menu i na pewno Sony i MS też by cisneli devów o to, ale w sumie to też moje gdybanie.
Inna sprawa, że jakoś moje doświadczenia dotyczące 21:9 są całkowicie inne od twoich.
- brak dostosowania mapy w grze do 21:9
Co to znaczy? Grałem w sporo gier w 21:9 i nie wiem o co ci chodzi.
- cutscenki renderowane w grze są w 16:9
Renderowane cutscenki są przeważnie w 21:9, pre-renderowane cutscenki mają czarne pasy po bokach. To akurat dość trudna sytuacja, żeby każdy był zadowolony to trzeba by renderować wszystkie przerywniki filmowe 2 razy, a to kosztuje. Tutaj będziemy raczej skazani na czarne pasy po bokach, jakby 21:9 zdobyło przewagę to w 16:9 byłyby pasy na górze i na dole.
- menu gry, edytory podstacji i inne pod-mena w 16:9 i np. nie widzę głowy postaci którą customizuję.
Nie spotkałem czegoś takiego poza grami Bethesdy, gry od Beth się nie liczą :D
- interfejs nie przesunięty do rogu
Bardzo subiektywna opcja, ogólnie wszytkie gry z 21:9 powinny mieć opcję konfiguracji interfejsu - przynajmniej możliwość wybory czy chcemy interfejs wyśrodkowany czy na krawędziech.
No i super, jeszcze tylko pełne wsparcie dla myszki i klawiatury, oraz gry strategiczne na konsole i wtedy poważnie się zastanowię, czy nie wymienić swojego komputera na nową generację konsol.
Fajnie by było, gdyby nowy xbox obsługiwał steama i gry z tej platformy, bo chyba jest to możliwe ale pewnie microsoft tego nie chce. Mogliby w ten sposób zachęcić do swojej konsoli dużą część graczy pecetowych.
To by było super i na pewno by zwróciło uwagę graczy PC. Osobiście jeszcze bym chciał eksplorator plików i możliwość modyfikowania gier. Był by to ogromny + w porównaniu do PS.
Super sprawa. Też bym chciał takie coś na Xboxie. Zresztą, konsole to coraz bardziej PC w zamkniętej obudowie. Coraz więcej gier wychodzi i na PC i konsole. Kiedyś o pełnosprawnej cywilizacji na konsolach można było zapomnieć a teraz? Strategie też coraz częściej goszczą na PS i Xbox.
Jeśli to Sony wprowadzi taką opcję (w co wątpię) to możne oznaczać że mają w planach nieco bardziej zaprzyjaźnić się z PCtami :) A raczej portami ich gier na tę platformę. Dodając natywną obsługę 21:9 mają jedną robotę mniej.
zwykłe ps4 podpięte pod moniek 32:9 też bez problemu go obsługuje wiec czemu nowe miało by nie obsługiwać?
Natywne wsparcie 21:9 zbliżającej się generacji to dla mnie warunek do zakupu.
Czekam, czekam.
Oby zrobili coś z efektem flary w rogach bo to co występuje w obecnie sprzedawanym modelu 32" dyskwalifikuje ten monitor z użytku.