Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Pad do PS5 i Xbox Series X – nowa generacja coś zmieni?

05.02.2020 10:09
1
4
firebird18
63
Pretorianin

Taaa dajcie jeszcze wiekszego OLED-a do pada PS5 i jeszcze wbudujcie glosniczki ATMOS i 30 minut grania na jednym ładowaniu i jeszcze ten wielki "hemoroid" na padzie....BRAWO SONY

05.02.2020 10:50
BartekTenMagik
2
1
odpowiedz
BartekTenMagik
66
World Owner

LoL, a może będzie można pograć w gry z PSP na samym padziku? :P
Albo pograć w starsze gry z ps1 czy ps2 streamujac je na pada w łóżeczku ? To było by super, nie najwygodniej ale jako dodatek mi pasuje.

post wyedytowany przez BartekTenMagik 2020-02-05 10:52:22
05.02.2020 11:06
3
1
odpowiedz
8 odpowiedzi
Likfidator
120
Senator

W zasadzie pad od XO jest niemal idealny, wystarczy tylko kilka usprawnień:

1. Lepszy D-Pad. Obecny jest dobry, ale do gier arcade przydałoby się coś lepszego.

2. Wbudowany żyroskop i akcelerometr. To jest naprawdę zadziwiające, że tylko Nintendo wie jak to wykorzystać. DOOM i inne FPSy na Switchu mają kapitalne celowanie żyroskopowe, a ich wersje na PS4 nie, mimo iż DS4 żyroskop ma. Pad + żyroskop = prawie mysz!

3. HD Rumble. Tak jak tradycyjne wibracje częściej przeszkadzają niż pomagają, tak HD Rumble daje ogromne kopa do immersji. Tak precyzyjne, że może odtwarzać dźwięk. Dobrze, że już zastało zapowiedziane.

4. Łopatki pod padem. Dwa czy cztery dodatkowe przyciski przydałyby się w niektórych grach.

W przypadku pada od Sony, to jest naprawdę skopany design. Ergonomia okropna. Po dłuższym graniu bolą nadgarstki i palce. Oznaczenia przycisków są mało czytelne. Szczególnie kółko z kwadratem łatwo pomylić w sekwencjach QTE. Są też gry, które nie używają kolorów tylko monochromatyczne znaki, co już w ogóle jest irytujące.

Także R1, R2 jest dużo mniej czytelne niż LR i RT, czy R i ZR.

Dotykowy panel i głośnik? Nawet exclusive'y rzadko kiedy z tego korzystają, a co dopiero mówić o 3rd party.

Wątpię, by Sony wiele zmieniło, bo to tradycja, ale dla mnie sam pad jest wystarczającym powodem, by iść w kierunku czerwonych i zielonych, a niebieskich omijać.

05.02.2020 12:58
3.1
firebird18
63
Pretorianin

Pamietam jak pierwszy raz kupiłem xboxa to RT na poczatku sobie przetłumaczyłem jako "Right Top" i do dzisiaj nie mogę jakoś sobie odkodawać

05.02.2020 17:20
XoniC
3.2
4
XoniC
67
Generał

Likfidator
A jeśli po dłuższym graniu bolałyby ciebie oczy, to znaczy, że jest to wina pada od PS4, czy może organizm daje tobie znać, że czas najwyższy zrobić sobie przerwę od grania?
Jeśli osoba gra od jakiegoś czasu na kontrolerze od PS4 czy Xboxa, to przycisków używa się intuicyjnie bez patrzenia na rozmieszczenie czy kolor. Nie słyszałem żeby ktoś miał problemy z zapamiętaniem rozmieszczenia kilku przycisków na kontrolerze.

05.02.2020 17:53
topyrz
3.3
topyrz
77
O_O

5. Informacja o stanie naładowania.
6. Poprawa ergonomii ABXY. Jak czasem trzeba nacisnąć dwa na raz albo więcej robi się niewygodnie. Gamecube miał w tym względzie dobre rozwiązanie.
7. Para przycisków do zaprogramowania wedle woli gracza.
8. Można byłoby też poprawić B i T pod wskazującym.

post wyedytowany przez topyrz 2020-02-05 17:56:10
05.02.2020 17:56
3.4
Likfidator
120
Senator

XoniC. Dłuższe granie czyli godzina, albo dwie, a nie siedzenie 8-10 godzin. Pad od PS4 jest po prostu niewygodny, a kółko i kwadrat są trudniejsze do rozróżnienia od A, B, X, Y.
Źle zaprojektowany pad to jeden z powodów dla których mając 3 konsole i PC, konsola Sony jest ostatnim miejscem, na którym chciałbym ograć gry dostępne na różnych platformach.

Sony po prostu przekombinowało z padem swego czasu i uparcie się trzymają swoich rozwiązań, a nawet konserwatywne Nintendo koniec końców skopiowało design Pro Controllera od pada Xboxowego.

Jedyne co jest wkurzające, to fakt że Xbox i Nintendo mają zamienione pozycje A z B i X z Y. Z tym, że to nawet nie jest w połowie tak upierdliwe jak oznaczenia przycisków u Sony.

Żeby było śmieszniej ani Nintendo ani Microsoft nie mają QTE w swoich grach!

05.02.2020 18:28
3.5
Seba_18
12
Legionista

Ja bym poszedł inną stronę, zamienił drążki na touchpady,wreszcie było by coś, co przypominałoby myszkę komputerową w grach fps. Takich szybkich tytułach jak rainow six siege drążki kontrolera zupełnie się nie sprawdzają. Coś jak w steam controller.

post wyedytowany przez Seba_18 2020-02-05 18:38:21
06.02.2020 01:04
3.6
zanonimizowany1146443
59
Senator

To ja mam zupełnie na odwrót. Nigdy nie ogarniałem napisów na przyciskach na padach od XBoxa, a na dualshockach zawsze wszystko mi wychodziło bez problemu. Zresztą obecnie gram w God of War Ascension, gdzie jest masa QTE i wszystko robię instynktownie bez zastanawiania się, co wciskam.

08.02.2020 11:03
3.7
Modar
1
Junior

Według mnie to kwestia przyzwyczajenia. Osobiście mam w domu xboxa, ps4, switcha i pc, ale najbardziej mi przeszkadza różnica liter pomiędzy padami nintendo i xboxa. Bardzo lubię grać na padzie od ps4. Dla mnie jest on bardzo wygodny. Fakt bampery i triggery są lepsze w kontrolerze xboxowym, ale przyciski są dużo lepsze w padzie z ps4. To tylko moja opinia, więc to nieznaczy, że neguję twoją, ale myślę, że szybko mógłbyś się przyzwyczaić do kontrolera ps4

post wyedytowany przez Modar 2020-02-08 11:04:27
09.03.2021 11:53
Ty1an
3.8
Ty1an
6
Legionista

ja z tymi wibracjami się nie zgadzam.

05.02.2020 13:41
Mr. JaQb
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Mr. JaQb
104
Legend

Grało mi się świetnie na padach z X360, XOne, więc zapewne zmiany wprowadzone przez MS w przypadku pada w konsoli kolejnej generacji również będą na plus. Sony w PS pewnie nadal będzie szło w ten sam, nieergonomiczny rozkład analogów, co dla mnie z góry skreśla ich pady.

post wyedytowany przez Mr. JaQb 2020-02-05 13:49:43
05.02.2020 17:27
4.1
2
zanonimizowany1108555
44
Pretorianin

Sony w PS pewnie nadal będzie szło w ten sam, nieergonomiczny rozkład analogów, co dla mnie z góry skreśla ich pady.
Kiedyś też tak myślałem. Nawet do PS3 kupiłem specjalną przejściówkę, żeby grać na padzie od x360.
Dziś już nie tykam tego pada i gram wyłącznie na DS4. Konkludując, nigdy nie mów nigdy.

05.02.2020 17:57
Mr. JaQb
4.2
Mr. JaQb
104
Legend

Ależ ja grałem na Dualshockach gdy posiadałem PS2 i PS4. W skrócie, pograć się da, ale to nie to samo.

05.02.2020 18:52
4.3
zanonimizowany1108555
44
Pretorianin

Sęk w tym, że mnie DS4 nie przekonał zaraz po zakupie PS4. Potrzebowałem do tego kilku lat i tak na dobrą sprawę dopiero rok temu coś mi się przestawiło. Dziś pad od x-a jest dla mnie za gruby i toporny, a na symetryczność gałek nie zwracam już uwagi.

06.02.2020 07:43
5
odpowiedz
zanonimizowany1301493
4
Konsul

A ja mając trzy lata x360 i obecnie 4 PS4 wolę pada od Sony.
QTE? Nie lubię gier z QTE.
Nie ukończyłem Heavy Rain, a w Detroit moje zakończenie polegało na olaniu QTE, gdy zrobiłem błąd.
Exy? Nie lubię za bardzo Marvela. Nie grałem i chyba nie zagram w Spider Mana. Inne owszem... Ale nie lubię growych horrorów i nigdy nie ukończyłem TLoU.
I pewnie tak... Pewnie jestem casualem. Mam gust, gram w to co chcę, a nie we wszystko. Nie siedzę dłużej niż 3h przy konsoli, bo jest życie. Dom, obiad, hobby, rodzina, praca.
Mam PS4 bo znajomi kupili. Głównie od tego się zaczęło ;) i myślę, że większość ludzi na świecie też tak ma. Nie z powodu pada, nie z powodu każdej gry z kompletnie różnych gatunków. Ludzie mają gusta, nie chłoną wszystkiego i nie mają czasu grać po 8h codziennie jak wy :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1301493 2020-02-06 07:45:18
06.02.2020 11:50
Dawidson
6
odpowiedz
Dawidson
1
Chorąży

No to czekamy... 4k, OLED do pada ps5, głośniki 7.1, możliwość grania w gry z wcześniejszjszych generacji, własny napęd (powrót UMD ;D) i całe 15 minut grania na jednym ładowaniu. GOOD JOB SONY

post wyedytowany przez Dawidson 2020-02-06 11:50:22
14.02.2020 16:51
Whisper_of_Ice
7
1
odpowiedz
Whisper_of_Ice
94
Prawo i Sprawiedliwość

Te analogi od "pada do ps5" wyglądają jak wklejone w paincie takie płaskie są.

Technologie Pad do PS5 i Xbox Series X – nowa generacja coś zmieni?