Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: DIABLOMANIA vol 203 BlizzCon 2019

31.10.2019 22:15
Matt
1
Matt
207
I Am The Night
Image

DIABLOMANIA vol 203 BlizzCon 2019

Witamy w kolejnej odsłonie wątku fanów gier spod szyldu Diablo.

Po spektakularnej porażce jaką dla fanów Diablo okazał sie BlizzCon w roku 2018 większość z nas postawiła na Blizzardzie krzyżyk, ale pojawiające się coraz częściej przecieki o mającej zostać w końcu zapowiedzianej "czwórce" rozbudzają nadzieje, że może jeszcze nie wszystko stracone i dostaniemy Diablo z prawdziwego zdarzenia, a nie tylko mobilna popierdółkę.
BlizzCon 2019 startuje już jutro, także chwila prawdy jest bliska....

Baza wiedzy wszelakiej na temat aktualnych buildów dla każdej z klas:
http://www.diablofans.com/

Poprzednia odsłona wątku:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14392668&N=1

31.10.2019 22:17
Matt
2
odpowiedz
Matt
207
I Am The Night

porządkowy "up"

listy graczy w tej odsłonie wątku nie daje - komu jest ona potrzebna, niech wbija do poprzedniej odsłony diablomanii.

01.11.2019 10:35
Bezi2598
3
odpowiedz
Bezi2598
97
Legend

Jak pokażą dzisiaj tylko sam cinematic to i tak będę rozczarowany ;)

Nie zdziwię się jak tam gameplayu jeszcze nie ma i nie ma czego pokazać. Oni już dłubią nad tym od wypuszczenia Reaper of Souls, a stosunkowo niedawno zaczęli robić grę od nowa. Tam są problemy jak w Bioware. Bardzo kiepskie kierownictwo, które nie ma żadnej wizji do tego nad czym pracują. Stąd tyle skasowanych projektów, zaczynania pracy od nowa i mało premier. Po prostu to już nie jest ten sam Blizzard, tam teraz pracują partacze.

01.11.2019 10:38
Yarpen z Morii
4
odpowiedz
Yarpen z Morii
24
urzytkownik boży

Dając wiarę przeciekom z reddita to będzie demo na blizzconie. Myślę, że oni wiedzą że muszą pokazać coś więcej niż trailer bo ludzie ich zjedzą.

01.11.2019 18:49
Kilgur
😂
5
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

Zaoszczedzili hajs na nagrodzie dla wydarzen esportowych, d4 napewno bedzie wspaniale.
edit. Grubo wystartowali d4 :D

post wyedytowany przez Kilgur 2019-11-01 19:15:06
01.11.2019 19:15
Amadeusz ^^
😱
6
odpowiedz
Amadeusz ^^
151
Grant us eyes

Omg, jakie te trailery są dobre.

01.11.2019 19:19
Kilgur
7
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

Grubo przecieki sie sprawdzily :D

01.11.2019 19:19
X3ntic
8
odpowiedz
X3ntic
15
Konsul

PVP w Diablo, ciekawe. :)

01.11.2019 19:24
Kilgur
😂
9
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

Zapowiedzieli na konsole tej generacji, wiec moze w przyszlym roku premiera bedzie :D

btw. J.A. Brack z teczowym blizzardem w klapie smiesznie to wyglada.

post wyedytowany przez Kilgur 2019-11-01 19:26:53
01.11.2019 19:25
Bezi2598
10
odpowiedz
Bezi2598
97
Legend

Gameplay trailer wygląda identycznie jak pierwszy gameplay Diablo 3 ;)

01.11.2019 19:26
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Piotrasq
114
Legend

Trailer - GENIALNY.
Gra - za bardzo D3 jak na mój gust.

01.11.2019 19:28
Kilgur
11.1
1
Kilgur
163
Legend

Musieliby zrobic d4 czarno biale zeby fanatycy byly happy :D

01.11.2019 20:28
Bezi2598
12
odpowiedz
Bezi2598
97
Legend

Panel z Diablo 4 się zaraz zaczyna na którym będzie więcej szczegółów.

post wyedytowany przez Bezi2598 2019-11-01 20:29:09
01.11.2019 20:32
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
Malaga
86
ma laga

Cinematici Blizz zawsze ma genialne... nawet obejrzałem ten od Overwatcha 2 pomimo, że w grę nigdy nie grałem bo to nie moje klimaty.

Natomiast sam gameplay trailer...no coż...nawet reakcja publiczności była mocno umiarkowana.
Czekałem na jakiś dreszczyk, może nawet na efekt "wow", ale brak temu trailerowi duszy, klimatu.

Tak jak pisałem w innym temacie - D3 można zarzucić cukierkowatość, ale z pierwszego gameplay trailera klimat wylewał się z ekranu.
Tutaj wyglądało to jak naprędce sklejone PoE z bardziej płynnymi animacjami.

01.11.2019 20:35
Kilgur
13.1
Kilgur
163
Legend

Niewiem czego wymagasz, ja tam jak barba zobaczylem jak napierdziela dreszczyk mialem, prawie na bank barb bedzie moim pierwszym jak gra wyjdze :D

01.11.2019 20:51
13.2
Malaga
86
ma laga
Wideo

nie jestem akcjonariuszem Activision Blizzard, więc niczego nie wymagam, jako fan Diablo jedynie oczekuję i mogę powiedzieć że sto razy bardziej napaliłem się 9 lat temu widząc ten gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=HEvThjiE038

Może to kwestia tego jak to zmontowali, ale na mnie dużego wrażenia nie zrobiło, a z pewnością nie takiego jakiego oczekiwałbym po czwartej odsłonie.

01.11.2019 21:35
Kilgur
13.3
Kilgur
163
Legend

Dlatego ze czasu nie mieli na zrobienie tego porzadnie, ogladam live streamy z gry i to kompletnie inna jakosc niz to co na panelu.

01.11.2019 20:43
Kilgur
14
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

Sebastian Stepien bedzie zamieszany w d4 jest nadzieja ;D ludzie chyba sa wkur... za ostatni blizzcon i co chwile cisza :D

post wyedytowany przez Kilgur 2019-11-01 20:44:01
01.11.2019 20:50
konewko01
15
odpowiedz
1 odpowiedź
konewko01
7
Generał

Kilka słów (na podstawie cinematic trailera, gameplay'a i wiadomości stąd https://news.blizzard.com/pl-pl/diablo3/23189675/przedstawiamy-diablo-iv ).

Trailer jak zawsze wyśmienity. Wprowadza mega klimacik i moim zdaniem jest najlepszy spośród wszystkich, które powstały do odsłon Diablo. Jest mrocznie, jest tajemnica, jest to coś. Plotki potwierdziły się, głównym antagonistą jest córka Mefista. Gdybym nie śledził przecieków byłbym tak samo zadowolony. Ktoś tam zarzucał, a gdzie Diablo w grze o Diablo? Nic nie stoi na przeszkodzie, by pojawił się w gierce w w cutscenkach czy w formie owianej złą sławą głowy Maltaela/Baala (co prawda to byłoby dość głupie). Na panelu już potwierdzili, że gra powstaje na PC/XONE/PS4 i na start będzie 5 postaci do wyboru. Może premiera się uda w przyszłym roku :P Świat jest otwarty i posiada 5 dużych regionów. Gra ma posiadać setki dungeonów i legendarnych przedmiotów. Jestem wielce podjarany, bo to może się udać.

Gameplay jak gameplay. Pewnie jest to dość wczesny gameplay i będzie trochę poprawiony, ale mi osobiście przypadł do gustu. Paleta barw nie jest pstrokata, jest mrocznie, brakuje mi tylko większej stylizacji na Gigerze, by oddać sens nowemu Sanktuarium. Obecny kierunek to dobry kierunek. Animacje wydają się okej. Wydaje mi się, że Blizz odrobił lekcje i będziemy mogli na dobre zapomnieć o D3, które od dłuższego czasu nie oferuje niczego ciekawego. Ubolewam tylko nad faktem, że gierka będzie trochę przypominać mmorpg, nie za bardzo odpowiada mi ten kierunek. Jeśli 100% gra solo będzie możliwa, mają mnie.

Wracają losowo generowane dungeony i gra w cztery osoby. Dajcie mi na start nekromantę i robię preorder.

edit: Postacie w walce zmieniają broń/przedmioty w zależności z jakiego skilla korzystają.
edit2: Ruszyła oficjalna stronka już.

post wyedytowany przez konewko01 2019-11-01 20:53:21
01.11.2019 21:04
konewko01
15.1
konewko01
7
Generał

Nie Baala, tfu, Azmodana. Wybaczcie.

01.11.2019 21:09
Bezi2598
16
odpowiedz
Bezi2598
97
Legend

Na początku myślałem, że to będzie jakiś reskin Diablo 3, bo nie mówili o niczym oprócz tego, że gra będzie wyglądać mrocznie. Ale jednak mają parę nowych pomysłów. Wydaje mi się, że mocno inspirowali się Lost Ark, trochę bardziej w MMO idą. Jak dla mnie super. Oby tylko wykminili odpowiednią itemizację i endgame. Albo żeby nie zabili gry na starcie jakimś RMAHem tylko normalnym AH. No i żeby ubranie postaci nie było takie easy.
Ale gra nadal w powijakach, nie mieli za dużo do pokazania. Do premiery jeszcze baaaardzo daleko. Widać, że nie chcieli jeszcze pokazywać gry, ale musieli.

01.11.2019 21:12
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
BloodPrince
120
Senator

Muszę zobaczyć jakiś dłuższy gameplay bez żadnych cięć, bo póki co wygląda mi to na mieszankę Lost Ark, Path of Exile i Wolcena.

01.11.2019 21:14
17.1
2
kupa211
60
Generał
01.11.2019 21:18
Kilgur
17.2
Kilgur
163
Legend

No blizz sporo osiagnal kopiujac i ulepszajac wiec jest nadzieja :)

01.11.2019 21:14
18
odpowiedz
Malaga
86
ma laga

o północy naszego czasu Quin będzie streamował demo, więc będzie można się temu przyjrzeć bez tych wszystkich cięć i szybkiego montażu

01.11.2019 21:37
konewko01
19
odpowiedz
konewko01
7
Generał
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=0CTe9NLDpBY

Gameplay trailer z Diablo Immortal.

01.11.2019 21:37
Kilgur
👍
20
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

https://www.twitch.tv/alanzoka
stream barba gameplay op shit

01.11.2019 21:39
Amadeusz ^^
21
odpowiedz
1 odpowiedź
Amadeusz ^^
151
Grant us eyes

Hype level - 7/10.

Co mi się podoba:
- odciągnięcie power creepu od zestawów, większy nacisk na legendarki - mam nadzieję że tu uda się uniknąć debilnego designu z D3 w stylu "twój skill X zadaje 35000% więcej obrażeń",
- runy,
- talenty,
- atmosfera - zarówno artworki jak i sama gra wyglądają świetnie - nie jest to techniczny majstersztyk ale jest ładnie i czysto,
- cykl dnia/nocy, warunki atmosferyczne, większy świat,

Co mi się nie podoba:
- już na demie widać że niektóre skille mają 60s cooldown co mi się bardzo nie podoba, może dlatego że sporo klas w D3 kręci się wokół czekania na prawie 2-minutowe cooldowny i odpalania ich kiedy akurat trafi się odpowiedni cykl Convention of Elements. Więcej aktywnych skilli, mniej czekania, plz,
- multiplayerowe wstawki - jeszcze nie było gry w której taktyka nie ogranicza się do zergowania jeżeli mamy jednego bossa i 30 randomowych graczy. Zdecydowanie wolałbym minibossów z fajnymi mechanikami, przystosowanych do walki z jednym graczem (ew. małym party),
- na pokazanym gameplayu skille nie mają "pierdyknięcia", wygląda to trochę tak jak w D3 w trakcie levelowania - tutaj sobie młóci jakimś małym cleavem, zaraz jakiś tam słaby leap. Mam nadzieję że to kwestia po prostu słabo rozwiniętych postaci, i na wysokim poziomie znów będziemy siać chaos,
- przede wszystkim jak wygląda gra na "dokokszonej" postaci? Co się robi w endgamie? Dungeony w kółko, czy będzie odpowiednik riftów/map z PoE?

Ogólnie jest dobrze, trochę lepiej niż się nie nastawiałem, ale opadu szczęki (poza cinematicem) nie było.

Teraz czekam na ruch konkurencji, reveal za 2 tygodnie. A jako że Chris mówił jawnie że przyszłość PoE (i premiera 4.0) uzależniona jest od Diablo IV, szykuje się fajna konkurencja, i świetne czasy dla fanów aRPG.

01.11.2019 21:46
Tomas1987
21.1
Tomas1987
117
Generał

Cały problem PoE jest taki ze feeling gry jest nadal słaby. Co z tego ze masz w ciul contentu jak gra się sztywno... Mimo wersji 3.9. Plus Blizza taki ze na pierwszym gameplayu wygląda ze prowadzenie postaci jest miodne.

01.11.2019 21:40
Madril
22
odpowiedz
Madril
194
I Want To Believe

Podoba mi się, miałem nie hajpować, ale wygląda spoko. :)

01.11.2019 21:50
23
odpowiedz
Piotrasq
114
Legend

No i niestety. To Diablo 3 z włączonym modem darkerD3 i bez rozmytych tekstur.

01.11.2019 21:50
24
odpowiedz
kupa211
60
Generał

Na panelu zaznaczyli ze gierka jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju (nawet nie blizzardowskie soon) więc sporo się zmieni. Będą robić kwartalne updaty. Co do tego co teraz jest: mamy powrót do korzeni, drzewka skilli, customizacja postaci, 5 klas, SŁOWA RUNICZNE, krew, talenty, PVP!. Widac ze team wie czego ludzie chcą tylko jescze potrzeba czasu. Idzie to w dobrą stronę i jestem dobrej mysli

post wyedytowany przez kupa211 2019-11-01 21:52:00
01.11.2019 21:51
25
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanalimizowany
0
Junior

Nie porównujcie drewnianego gameplaya PoE z D3/D4.
Jak już to PoE z D2.
Feelingiem to Diablo zmiata PoE bez popitki.

01.11.2019 21:52
Tomas1987
25.1
Tomas1987
117
Generał

Dokładnie.

01.11.2019 21:53
konewko01
25.2
konewko01
7
Generał

PoE drewniane, a i tak ściąga do parteru D3.

Hmm....

01.11.2019 21:56
Amadeusz ^^
25.3
Amadeusz ^^
151
Grant us eyes

To jest Setak, który robi z siebie debila w każdym wątku cyklicznym do którego wchodzi, nie polecam się wdawać w dyskusję.

01.11.2019 22:31
Kilgur
😂
25.4
Kilgur
163
Legend

Tylko ktory to?

02.11.2019 11:52
Wiarołomca
😂
25.5
Wiarołomca
80
Senator

Poe ściąga d3 do parteru ? Jeb#em

Poe to jakaś niegrywalna kłoda...wiele razy próbowałem w to grać ale za nic nie dałem rady przez to drewno

D3 mi się mega podobało, wiele godzin przegrałem sam jak i że znajomymi. Był o świetne do czasu gdy przestali dodawać nowe rzeczy . Wydałem łącznie ok 300 zł i nie żałuję, grało mi się wybornie. D4 może kupię, ale nie czekam na premierę zwłaszcza że kij wie Kiedy będzie. Wyjdzie to pomyślę czy kupić na ps4 czy na pc

post wyedytowany przez Wiarołomca 2019-11-02 11:53:56
01.11.2019 21:53
Kilgur
😃
26
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

Druid wyglada hmmm slabo spasiony bobr i wylenialy zabiedzony pies :D mam nadzieje ze troche dopracuja, za to barb ah miod wylewa sie nawet na tym niskim lvl :D
https://www.twitch.tv/bluddshed zaczal streama

post wyedytowany przez Kilgur 2019-11-01 22:14:56
02.11.2019 00:24
Yarpen z Morii
27
odpowiedz
Yarpen z Morii
24
urzytkownik boży

Mi się bardzo podoba i jestem pozytywnie nastawiony po tym pierwszym pokazie. Oby gra się za bardzo nie zmieniła i biorę na premierę.

02.11.2019 02:12
Kilgur
28
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

No Quin69 w formie polecam ostatnie 30 min gdzie lead game designer Joe Shelly odpowiada na wiele pytan z notatnika Quina :D
https://www.twitch.tv/videos/502694401

Rhykker od ok 47 minuty dolaczyl do niego David Kim lead system designer warto posluchac :)
https://www.twitch.tv/videos/502745002

post wyedytowany przez Kilgur 2019-11-02 04:07:06
02.11.2019 07:21
😢
29
odpowiedz
ehhh
93
Angel of Death

Największe rozczarowanie, ze jednak nie d2 hd...

02.11.2019 08:10
Snoopikus
30
odpowiedz
Snoopikus
63
Generał

Mam mieszane uczucia po wczorajszej prezentacji.
1) Bardzo podoba mi się otwarty świat - to świetna furtka do utrzymania gry przez długi czas w formie kolejnych patchów - nowa kraina, nowy event itp.
2) 3 postacie podobnie jak rozwiązanie powyżej - mowa o co najmniej 3 postaciach, a kolejne można wprowadzić w formie patcha,
3) Granie online - wolę podział single i multplayer osobiscie, zobaczymy jak to wyjdzie - oby to nie było World of Diablo w izometrii,
4) Drzewko i Runy - jest szansa na pewną indywidualizację gry.

Ogólnie wszystko na plus, wszystko czego chcieli gracze :)

Jedyną łyżką dziegciu jest DARK klimat, nie mam nic przeciwko gore, gotykowi itp, ale przypominam, że nawet w D2 było Luth Golein, które pustynnym klimatem odróżniało się od dżungli Kurast. Mam nadzieję, że klimat będzie mroczny, ale lokacje zróżnicowane.

Zastanawia też fakt tworzenia gry na konsole PS4, gdy zapowiadane jest już PS5, jednocześnie ze świadomością, że jest to build Alfa. Swoją drogą widać, że Blizzowi się pali pod ogonem, skoro wypuścił grywalne demo D4... Moim zdaniem albo gra powstanie na PS5 (w końcu jest wsteczna kompatybilność), albo gra jest bliżej premiery niż można sądzić. W pierwszym przypadku powiedzą, że sytuacja uległa zmianie. W tym drugim przypadku może to oznaczać pośpiech. Obym się mylił.

02.11.2019 11:47
31
odpowiedz
3 odpowiedzi
Likfidator
113
Senator

Premiera D4 może być szybciej niż nam się wydaje. Blizzard raczej zdaje sobie sprawę z tego, że lepiej wychodzi na stopniowym dodawaniu treści niż na kompletnym produkcie na premierę.

Diablo 4 na starcie może mieć powiedzmy 30% treści co dwie poprzednie części. Taki starter pack. Ze 3 klasy i ze dwa akty. Reszta będzie dodawana z czasem w formie darmowych i płatnych dodatków.

Po co sprzedać raz za 220 zł i potem dodatek za 160 zł jak można sprzedawać mniejsze dodatki za 80 zł raz na kwartał?

Diablo 4 to najmniej wymagająca w produkcji gra z serii. Silnik i mechaniki walki biorą z trójki. Dobra decyzja, bo żadna inna gra nawet nie zbliża się do feelingu D3 jeśli chodzi o siłę ciosów i dynamikę gry.

Dorzucą do tego itemizację na wzór dwóch wcześniejszych części i pójdą w mroczny styl, co wyróżni ich na tle azjatyckiej konkurencji.

W zasadzie same oczywiste decyzje i to czego fani oczekują.

Jedyną niewiadomą pozostaje kwestia "gry usługi", bo w D4 na pewno będą mikropłatności. Tylko ciekawe jakie.

02.11.2019 11:56
konewko01
31.1
konewko01
7
Generał

5 postaci będzie na premierę. Czytanie nie boli!

02.11.2019 14:58
31.2
Likfidator
113
Senator

W przeciekach było, że mogą dać 3 klasy. Póki co pokazali grywalne 3 klasy. Reszta to obietnice. Równie dobrze mogą powiedzieć, że wystartują z 3 klasami, a reszta później.

Przy obecnej polityce cięcia gier na kawałki i pchania lootboxów gdzie się da. Po prostu nie liczę na więcej.

Blizzard jak nigdy wcześniej potrzebuje zwycięstwa. Konkurencja nie śpi, a im dłużej ich sztandarowe marki leżą zakopane tym mają coraz mniejszą rozpoznawalność.

02.11.2019 16:09
31.3
Malaga
86
ma laga

przecież widać, że D4 to jest zupełnie inny silnik niż D3.

A co do tych obiecanek Blizzarda to polecam przypomnieć sobie ich obietnice o PvP w D3 i tak na dobrą sprawę tego trybu nigdy nie było, nawet długo po premierze

02.11.2019 12:07
Amadeusz ^^
😐
32
odpowiedz
3 odpowiedzi
Amadeusz ^^
151
Grant us eyes

https://clips.twitch.tv/HotSleepyMageCharlietheUnicorn

I mam pierwszy zgrzyt.

W D3 było 5 atrybutów na krzyż, ale i to zostanie wrzucone do dwóch worków - albo attack, albo defense.

Runy można wsadzić 2 i nie mają one nic wspólnego z runewordami z D2 - to po prostu drobne bonusy które odpalają się przy odpowiedniej akcji (ataku/użyciu potiona itp.) albo działają pasywnie.

Na tę chwilę wygląda na to że Blizzard robi 3 kroki w przód, po czym 2 kroki wstecz.

Jasne, to dopiero pre-alpha, ale już widzę podobieństwa do kierunku który obrał WoW - pruning i accessibility.

02.11.2019 12:28
Yarpen z Morii
32.1
Yarpen z Morii
24
urzytkownik boży
Image

Pewnie będą dodawać nowe mechaniki w patchach i dodatkach jak w D3 (kostka kanaiego), dodatkowo to pre-aloha sklecona na szybko bo fani Diablo na Blizzconie wyglądali mniej więcej tak

02.11.2019 13:58
Kilgur
32.2
Kilgur
163
Legend

Mi tam sie akurat podoba, jakos nie chce mi sie odpalac kalkulatora za kazdym razem jak znajde item ktory moze byc upgradem. Tak naprawde to czy item warto bedzie zalozyc zalezec ma od innych atrybutow co mi sie osobiscie podoba.

post wyedytowany przez Kilgur 2019-11-02 13:59:07
02.11.2019 14:06
Bezi2598
32.3
Bezi2598
97
Legend

Tylko, że kostka kanaiego to nie była żadna kolejna mechanika tylko kolejny krok w uproszczaniu gry. Jak dla mnie tragedia. Wszystko wskazuje na to, że dalej wiedzą co zrobić z największym problemem Diablo 3. Czyli itemizacją.
Runy też słabo wyglądają.

02.11.2019 12:18
33
odpowiedz
zanalimizowany
0
Junior

D4 wyjdzie na święta Wielkanocne.
Acti Blizz chce sprzedać D4 na starą i nową generację konsol.
Podwójny zysk do raportu finansowego, który właśnie zaczyna się na wiosnę.

02.11.2019 14:53
aope
😊
35
odpowiedz
aope
142
Corporate Occult

Cinematik wygląda mega dobrze, ale sama rozgrywka... No nie wiem, dochodzą niepokojące wiadomości z których kształtuje się kolejny casualowy arpg, przy którym mają się dobrze bawić i nowicjusze i oddani fani. To się nie uda, bo niemożliwym jest stworzenie takiego produktu. Albo w jedną albo w drugą stronę. Animacje, nowy engine, to tylko dodatki. Ten gatunek obecnie to itemizacja, możliwości rozwoju postaci, skille, endgame i... gra usługa, na bieżąco rozwijana i ulepszana. Jeśli Blizz da ciała w tym ostatnim (a jest tak pazerną firmą, że obstawiam, że właśnie da tu ciała) to znów zagrywać będą się tylko najwierniejsi fani. Niemniej trzymam za Blizza kciuki, bo konkurencja dobra sprawa. Nie obiecuje sobie jednak nic, bo na razie żadne deklaracje odnośnie naprawienia bolączek "trójki" nie padły. Do samego gameplaya też uwagi nie przywiązuje - pierwszy pokazany gameplay z "trójki" nie miał niemalże nic wspólnego z finalnym. Pokazali to co ludzie chcieli zobaczyć a im dalej w las IMO tym więcej drzew.

post wyedytowany przez aope 2019-11-02 14:56:46
02.11.2019 16:22
📄
36
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Malaga
86
ma laga

no chyba nikt serio nie myślał, że Diablo 4 będzie chciało iść w kierunku obranym przez PoE?

Ta gra będzie casualowa na maksa co pokazuje drzewko skilli i talentów - żadnego wyboru na zasadzie "coś kosztem czegoś" tylko jedziemy z umiejętnościami jak po sznurku.
Jeden z devów w wywiadzie z Quinem przyznał, że paragony wrócą, ale jeszcze nie wiedzą w jakiej formie bo to jednak zachęca graczy do grania (serio?)
No i nie będzie tu takiego nacisku na crafting jak w PoE, a SSF (Solo Self Found - dla nieznających tematu tryb gry, w którym gramy stricte sami, bez możliwości handlu z innymi graczami, więc ubieramy się tylko w to co sami wydropimy) - to tylko jak sobie sam takie zasady ustalisz, bo takowego trybu gry nie będzie :)

Na premierę nie liczyłbym wcześniej niż przynajmniej za 2 lata, bo wspomniany wyżej dev odpowiedział Quinowi, że Sanktuarium będzie duże a stworzenie tak dużego i dopracowanego świata wymaga czasu, nie wspominając już o tym, że generalnie chłopaki nic nie mają... nie wiedzą jak będą finalnie wyglądały dungeony, bo na razie "eksperymentują", nie wiedzą jak będzie wyglądał handel, choć mają kilka mechanik na oku, nie wiedzą czy będą transmogi, nie wiedzą jaki będzie maksymalny poziom gracza, nie wiedzą jak będzie wyglądał endgame itp. itd.

Tak więc nie mają w zasadzie nic prócz tego demka, które jest ograniczone 20-minutową sesją.

Od pierwszego materiału z gameplayem D3 do jego premiery musieliśmy czekać ponad 2 lata, a tam mogli się już czymś pochwalić i widać było, że tej gry tam jest sporo.
Tutaj faktycznie odnosi się wrażenie jakby kodu gry naklepali na max pół godziny grania.

post wyedytowany przez Malaga 2019-11-02 16:24:30
02.11.2019 17:28
Amadeusz ^^
36.2
Amadeusz ^^
151
Grant us eyes
Image

Ja myślałem po prostu że wyciągną wnioski :)

D3 to gra o bardzo solidnym rdzeniu (serio, przecież sam flow/gameplay to mocne 8-9/10) ale to co ją położyło to mega kretyńska itemizacja i gear progression, który został wykastrowany w astronomicznym stopniu (przecież teraz poza levelowaniem wskoczenie na Torment X to jakieś 4-5h gry, dosłownie) i gówniany design niektórych postaci - przecież np. crus czy necro to było dosłownie bieganie przez 90s w kółko aż zejdzie cooldown z "mocnych" skilli i akurat CoE wskoczy na odpowiedni żywioł.

Wygląda na to że legendarki będą pełniły rolę zestawów (bonusy do skilli), długaśne cooldowny wciąż są (widziałem na demie gościa który miał ciągle 4 skille na cooldownie (screen)) a gra zamiast dostać trochę więcej głębi (nikt nie wymaga komplikacji jak w PoE, ale trochę customizacji i możliwości wyboru by się przydało) robi się jeszcze trochę płytsza.

Pewnie minie jeszcze kilka miesięcy zanim w ogóle gra wejdzie w fazę prawdziwego pre-alpha, a devsi mają niby zbierać feedback - mam nadzieję że wezmą sobie do serca że np. /r/Diablo ma 7 wątków to jęczenie że dalsze upraszczanie to droga do nikąd.

Cinematic wywalił mnie z butów (hype 9/10), gameplay trailer i obiecanki spowodowały że leciutko ochłonąłem (7/10), teraz jak widzę co oni mają na myśli mówiąc "skupimy się na itemizacji" i "czerpiemy z D2" (aka. drzewko które nie ma nic wspólnego z drzewkiem z D2 i runy które nie mają nic wspólnego z runami z D2) moja ekscytacja poleciała na łeb.

02.11.2019 20:37
36.3
Piotrasq
114
Legend

Dokładnie. Czekałem na słowa runiczne, a tu dupa. Runy bez słów.

02.11.2019 21:10
Matt
36.4
Matt
207
I Am The Night

O ile faktycznie do premiery na pewno jeszcze daaaleko, o tyle raczej nikt tu piszących nie ma wątpliwości, ze i w dniu premiery i przez pierwszy rok gra będzie toporna jak nomen omen diabli i sensowne mechaniki beda pojawiac sie z czasem, choc wiec wielu z nas bedzie grało od pierwszego dnia, to prawdziwa zabawa zacznie jak zwykle po wypuszczeniu dodatku ;)

02.11.2019 22:05
😁
36.5
Malaga
86
ma laga

o ile w ogóle jakakolwiek zabawa się zacznie, bo jak na starcie Diablo IV będzie tak casualowe jak D3 w obecnej formie to pół roku od premiery będziesz miał samograjkę, do roku od premiery będziesz dostawał loot tylko za to że się zalogowałeś...

Nie mam złudzeń, że choć walka będzie sprawiała masę frajdy to mechaniki będą rodem z gier mobilnych

02.11.2019 21:54
Kilgur
37
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

Premiera za 2 lata albo dluzej, widac po tym co zaprezentowali ze plotka o hard resecie projektu d4 na poczatku roku wydaje sie mocno prawdopodobna. Ja tam sie nigdy nie nastawialem ze zrobia gre hardcorowa dla wybranych, dla blizzarda kasa sie tylko liczy :P Mam nadzieje ze dzieki temu systemowi legendarek bardziej wymagajacy gracze znajda cos dla siebie, jednak wolabym zeby tens system upgradow zmienili jednak w drzewko+skille, a same legi zeby byly op i wypadaly rzadko :)

03.11.2019 13:07
38
odpowiedz
BloodPrince
120
Senator
Image

Po obejrzeniu dwóch dev streamów i całego panelu czuję lekkie rozczarowanie.
Bez wątpienia będzie to najprzyjemniejszy w feelingu h'n's, ale liczyłem, że skoro z całym tym gore celują w publikę 18+ to wraz z ciężką atmosferą pokuszą się o głębszą mechanikę, a zamiast tego znów dostaniemy ładną wydmuszkę, Fortnite'a arpgów...
Trochę to przykre, że gry indie jak na przykład Wolcen czy Last Epoch mają ciekawszy pomysł na rozwój postaci od takiego giganta.
Niepokojące jest też to, że na tak wczesnym etapie produkcji Blizzard już myśli o dodatkach i mikrotransakcjach. Oczywiście miło, że gra będzie rozwijana po premierze, ale banalnie zapowiadające się sezony nie usprawiedliwiają mtxów w produkcji AAA, no i na tym etapie to bardziej kalkulacja co wyciąć z podstawowej wersji gry, żeby mieć miejsce na dodatki. Skoro zaś o miejscu mowa to nie sposób nie wspomnieć, że nieodkryta część mapy z dema to całe podstawowe D4, biorąc pod uwagę, że od miejsca gdzie jest Rhykker do zaznaczonego dunga można dojść w jakąś minutę to ten open world na premierę nie będzie zbyt duży.
Podsumowując, obawy mam, nadzieje również, a pewnie i tak dobrze się sprzeda, bo ładny trailer :)

post wyedytowany przez BloodPrince 2019-11-03 13:15:22
05.11.2019 09:47
Bezi2598
39
odpowiedz
3 odpowiedzi
Bezi2598
97
Legend
Wideo

Wrzucam posta tutaj, może kogoś zainteresuje.

Więc Blizzard wyciął połowę obiecanej zawartości do Warcraft Reforged. Pamiętacie świetnie przerobioną cutscenkę z misji Culling of Stratholme?
https://www.youtube.com/watch?v=ICMpPrg77g0
Usunięte, nie będzie tego w grze.

Zostało potwierdzone, że ani jedna cutscenka nie zostanie przerobiona i będzie to samo co w oryginale. Czyli dialog i widok od góry. Nie będzie revampu cinematiców, będą po prostu w wyższej rozdzielczości. Nie będzie cinematica Illidan vs Arthas, znowu będzie cut scenka na silniku gry.
Przypominam, że przy wypuszczeniu pre orderów reklamowali grę takim tekstem "40+ hours of epic gameplay, with 4+ hours of reforged in-game cutscenes".
Miało też pojawić się kilka nowych momentów w kampanii żeby bardziej pasowało do lore WOWa typu King Anesterian w misji ataku na Silvermoon. Też usunięte.

https://mobile.twitter.com/Back2Warcraft/status/1190679564822802433

Jak inaczej to nazwać niż false advertising? Od razu po wypuszczeniu tego trailera puścili preordery.
Jezuniu jak mnie ten Blizzard wkurwia, niech ich ktoś wreszcie wykupi.

05.11.2019 10:01
Mitsukai
39.1
Mitsukai
190
Internet is for Porn

Activision już dawno to zrobił.
Teraz to już raczej powinno się uwolnić jak Bungie. Chociaż i oni mają w zapleczu kasę w Chin.

05.11.2019 10:32
Bezi2598
39.2
Bezi2598
97
Legend

Activision i Blizzard to dwie osobne firmy. Firma posiadająca akcje obu firm to Activision Blizzard. Activision i Blizzard robią i publikują własne gry, nie wtrącają się w swoje projekty.

Blizzard sam podejmuje durne decyzje. Ktoś powinien ich wykupić, zabrać wolną rękę i zmusić do roboty pod normalnym kierownictwem. W kółko tylko anulowane projekty, zaczynanie od nowa, brak klarownej wizji, wycinanie zawartości i fuckupy PRowe. Burdel jak w Bioware.

05.11.2019 21:14
Kilgur
39.3
Kilgur
163
Legend

Bezi2598 -> Activision i Blizzard to dwie osobne firmy

Naprawde w to wierzysz? Blizzard juz umarl pozostala etykieta, wiekszosc ludzi ktora robila dobra robote odeszla, sporo miejsc zajetych zostalo przez ludzi z mentalnoscia kotick'a, lub przez niego wsadzonych: $$ uber alles. Widac to bylo wyraznie dokad firma zmierza od wyjscia D3, zreszta jak o tym pisalem w tym watku to mnie tu fanbojstwo mieszalo z blotem "jak to przecierz blizzard da best" Wow tu jest doskonalym przykladem jeden dodatek mega crap pozniej nastepny swietny i znow mega crap, bo zeby zrobic dobry dodatek trzeba sporo hajsu wydac, ale oni to robia jak im suby leca na ryj tak ze masakra. Przestali publikowac liczbe sobow bo im kur.... wstyd ze miali 10+mln a teraz to moze 2 mln im zostaly i to wiekszosc przez classic :P w Wod to pewnie zeszli ponizej miliona subow :P Ja tam sie nie zarzekam ze przestane grac w gry blizzarda, bo jak mi gra, pomimo wad, sprawia przyjemnosc to dalej bede to robil. Ale zdecydowanie itemow z ich sklepu nie kupie, tak samo jak d4 wyjdzie z wielkim sklepem bede mial go w pupie :P najprawopodobniej :P

post wyedytowany przez Kilgur 2019-11-05 21:20:54
05.11.2019 11:40
Bezi2598
40
odpowiedz
Bezi2598
97
Legend

Tak się zastanawiałem nad tym czego oczekiwałbym od Diablo 4 i w sumie gdyby wziąć pomysły z Diablo 2, Diablo 3 i z Reaper of Souls to wyszedłby całkiem przyjemny h'n's.

- Przede wszystkim skille. Obecnie problemem jest to, że większośc skilli zadaje 0 obrażeń dopóki nie weźmie się legi z affixem 100000% więcej do zadawanych obrażeń od danego skilla. To jest bardzo kiepski design. Damage od skilli powinien się stopniowo skalować ze sprzętem. Żeby czuć było progres. Nowy, mocny itemek powinien nam dawać nieduży bonus do zadawanych obrażeń. Każdym skillem powinno się dać grać bez legendarnych affixów.
- Wywalenie bonusów setowych albo bardzo mocne osłabienie ich działania. To ogranicza wolność w dobieraniu ekwipunku i większość slotów ma jeden itemek bis.
- Powrót Auction House. Oczywiście nie w formie tego z vanilla Diablo 3. Real Money Auction House odpada na starcie, bo powoduje inflacje złota. Inflacja spowodowana też była przez boty, bardzo łatwo było farmić gold przez boty więc efektywne zdobywanie golda powinno być zrobione w taki sposób żeby nie dało się na nim botować. Bany za boty też obowiązkowe, to w sumie najbardziej zabiło ekonomię D3, bo botów nikt nie banował. Oczywiście im więcej gracze grają tym więcej złota na rynku więc, dodatkowym zabezpieczeniem jest upewnienie się, że gold można wydawać poza AH. Czyli crafting, kostka, branie udziału w end game contencie też powinno wpływać na nasz budżet.
- Sezony od samego początku. Z AH i ekonomią łatwo wtopić i zrobić błędy więc co jakiś czas reset dla ekonomii byłby zdrowy dla gry. Fajnym bonusem by było jakby nowe sezony wiązały się z nową zawartością w grze, jak w Path of Exile.
- Więcej rzadkich legendarek z bardzo niskim drop rate. Jak dla mnie potężne itemki, których nie zdobędzie każdy gracz jest super zdrowy dla gry. Tak trochę było w vanilla Diablo 3, ale gra miała masę innych problemów.
- Więcej statystyk. Diablo 3 ma jakieś 5 statystyk, które liczą się na przedmiotach i każdy build, każda klasa korzysta z dokładnie tych samych affixów na przedmiotach żeby mieć największy damage. Cała reszta statystyk w grze jest kompletnie bezwartościowa. To również wielki błąd w designie, bo dalej spłyca itemizację. Wystarczy porównać sobie statystyki na itemkach w Diablo 2.
- Mniejszy drop rate. Vanilla Diablo z nieco podniesionym drop ratem. W Vanilli nie aż taki problem był w dropie tylko raczej w fakcie, że większość statów na itemkach jest bezwartościowa. Różne buildy powinny stackować różne staty.
- Przemyślany endgame content. Przede wszystkim dywersyfikacja. Powinniśmy mieć różne możliwości i cele do zrealizowania. Obecnie mamy tylko rifty, czasami bounties. Aktywności w endgame powinno być więcej. Może niektóre itemki powinny wypadać tylko z konkretnych bossów? No i powinien być jakiś rodzaj contentu na który nie tak łatwo się dostać, ale ma dobre nagrody. Coś w stylu uberów.

O resztę w sumie się nie martwię, walka będzie miodna, a skille mięsiste. Ale to będzie za mało do udanej gry. Więc mam nadzieję, że mają jakiś konkretny plan i wizję do czwórki i uda im się ją zrealizować.

post wyedytowany przez Bezi2598 2019-11-05 11:40:55
06.11.2019 02:11
😃
41
odpowiedz
Malaga
86
ma laga

problemem Diablo 3 i (zapewne) nadchodzącego D4 to itemizacja.

Tutaj nie istnieją żółte czy niebieskie przedmioty jak w PoE - postać trzeba ubrać tylko w legendarki i to najlepiej klasy Ancient +obowiązkowo przedmiot Mityczny.
Obawiam się że twórcy nie wyciągnęli żadnych wniosków po trójce i wzbraniają się rękoma i nogami żeby czerpać z pomysłów konkurencji, która mechanikami od dawna wyznacza nowe kierunki.

Może chodzi o to, że to Blizzard - ojciec legendarnej serii Diablo i oni nie będą zapożyczać pomysłów od plebsu, wolą wprowadzać swoje głupie rozwiązania, ważne że są ich...
Z drugiej strony nawet się cieszę. Przy D3 śledziłem każdego newsa w oczekiwaniu na premierę a potem nocna eskapada do paczkomatu żeby uruchomić grę i zarwać nockę ze znajomymi.
Tutaj w sumie hype opadł, nie czekam na czwórkę i nawet jak będą robili to 3 lata to nie będzie mi się to dłużyło :)

23.11.2019 03:23
Amadeusz ^^
😂
42
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Amadeusz ^^
151
Grant us eyes
Image

Sezonu dzień pierwszy (100% solo, bez boosta, 9h12m /played), GR100 pękło.

Ładnie polecieli z power creepem, nawet nie zdążyłem dolevelować trzeciego gema do 25.

24.11.2019 07:15
Kilgur
😂
42.1
Kilgur
163
Legend

No w sobote rano barbem 118 sporo osob juz mialo zrobiona :) w tym sezonie to tak od 120 powinno byc trudno jesli chodzi o barba :) Ja tam pewnie jak zwykle w sezonie zrobie 800-1000 paragonow i przestane grac :) Chociarz moze ten sezon bedzie troche dluzszy bo sprawdze sobie nowy set crusa :)

post wyedytowany przez Kilgur 2019-11-24 07:22:01
26.11.2019 07:41
Matt
😊
42.2
Matt
207
I Am The Night

Ladnie! :)
Mimo setek godzin przegranych na przestrzeni lat nigdy nie przekroczyłem granicy GR100 ....ba, chyba nawet 90ki solo nie pyknąłem, kusi wiec trochę żeby na 1 sezon wrócić ....ale nie, gdyby chociaż dali jakąś zachętę w postaci symbolicznej nagrody za osiągnięcia w D3 w D4, cos a'la Hall of Monuments z Guild Wars. Tak nie chce mi sie juz w D3 inwestować czasu.

26.11.2019 00:34
43
odpowiedz
hara kiri
16
Centurion
Image

Znam dwie osoby które grają w mediana, wiec zapytam tutaj SpecShadow Aen wiecie dlaczego nie działają mi żadne słowa runiczne w tym hełmie? Spełniam chyba wszystkie mozliwe wymogi, jedyne co mi przychodzi do głowy że jest to sacred helm? Jeśli ktoś inny zna odpowiedż to będę wdzieczny ;)

post wyedytowany przez hara kiri 2019-11-26 00:36:32
26.11.2019 12:02
44
odpowiedz
Piotrasq
114
Legend

Gdzie tak tam sypią się runy ? W oryginalnej grze musiałem handlować wielkimi ilościami perfect gemów, żeby je kupować. I to pewnie dupowane były.

26.11.2019 14:12
45
odpowiedz
hara kiri
16
Centurion

Runy lecą wszedze,ale to jest efekt 100 -200 godzin gry,srednio wypada jedna runa na godzine. Im dalej,tym mniej run wypada.

09.12.2019 00:35
📄
46
odpowiedz
2 odpowiedzi
BloodPrince
120
Senator

Zupełnie o tym zapomniałem, ale już w styczniu wychodzi długo wyczekiwany Wolcen!
https://steamcommunity.com/games/424370/announcements/detail/1716364455396076876
Od początku bety przestałem śledzić aktualizacje, więc mam nadzieję, że pozytywnie mnie zaskoczy premierowa wersja, chociaż pewne obawy są.

09.12.2019 01:38
Bezi2598
46.1
Bezi2598
97
Legend

Jak to jest z tym Wolcenem? Bo ja słyszałem sporo narzekań. Mało update'ów, problemy z grą. Czy to będzie pełnoprawna, pełna wersja czy próba wyciągnięcia kasy na niedokończonym projekcie?

Przyznaję, że gry od dosyć dawna nie śledzę, ale pamiętam, że znajdowała się w dość kiepskim stanie, nie wiem na ile się to zmieniło od tamtej pory.

post wyedytowany przez Bezi2598 2019-12-09 01:38:20
09.12.2019 03:51
46.2
BloodPrince
120
Senator

Nie ukrywam, że moja ekscytacja Wolcenem zaczęła maleć w momencie, gdy zacząłem bardziej przyglądać się Last Epoch, które ma ciekawsze pomysły na rozwój postaci czy endgame, więc wiem jedynie tyle, że beta miała roadmap i w miarę regularne aktualizacje w przeciwieństwie do alfy.
https://trello.com/b/OtdXj2DH/beta-roadmap-game-advancement

Najbardziej widać to w podanym przeze mnie wcześniej porównaniu, bo wiele z tych liczb w obecnej wersji wydaje się być większa od tego co było na początku bety, a to wszystko jeszcze wzrośnie na premierę.
Pomimo tak małej zawartości bawiłem się z alfą i betą przez 32 godziny, dlatego patrząc na ilość nowych rzeczy, umiejętności oraz coś na co najbardziej czekam, czyli pełne drzewko talentów, to premierowy Wolcen starczy spokojnie na kilkadziesiąt godzin zabawy. Czy to wystarczy, żeby zaspokoić głód na Diablo 4? Grę nabyłem w promocji jeszcze w alfie, więc ciężko być tu obiektywnym, ale twórcy obiecali nowe akty i wsparcie po premierze, więc pozostaje mieć nadzieję, że w styczniu dostaniemy solidne arpg, bo skok na kasę raczej to nie jest.

01.02.2020 10:31
Kilgur
😍
47
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kilgur
163
Legend

D3 dev team szaleje w skrocie :
- test na ptr bedzie trwal 2 tygodnie
- 3 nowe sety barb, wizz, wd,
- season power sloty w Kanai's Cube nie maja restrykcji, mozna bedzie wsadzic np 3 bronie, albo 2 ringi 1 bron, jednak te same itemy sie nie stackuja, troszke zbyt op by bylo :)
Poczatek sezonu 20 zapowiada sie na koniec lutego/poczatek marca, ciekawe czy czas znajde bo Wolcen 13 startuje :D

01.02.2020 17:38
Matt
47.1
Matt
207
I Am The Night

Kilgur, gdyby nie Ty chyba zapomniałbym o D3 w ogole.
Jak z frekwencja na serwerach na początku sezonu? Widać ze ludzie graja, czy wszystkie te wygibasy devów to juz kwiatek do kozucha?

01.02.2020 18:09
Kilgur
47.2
Kilgur
163
Legend

Matt -> pierwszy tydzien, dwa bez problemu mozna ludzi na public games znalezc, pozniej juz ciezko mi powiedziec, bo w ostatnim az tak dlugo nie gralem, znajomi z ktorymi gram zawsze czasu nie mieli :) wiec skonczylo sie na weekendzie z diablo :)

01.02.2020 14:59
Bezi2598
48
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
97
Legend

Developer's Note: With Patch 2.6.8, we're adding three(!) new class sets with similar goals to those we included in the previous patch. Each set was designed primarily with boosting long-requested skills and play styles we lifted directly from community feedback. Frenzy, Spirit Barrage, and Hydra were requests that offered a lot of opportunity for gameplay exploration, and we're looking forward to seeing what players do with these new tools at their disposal. Additional changes to associated supplemental Legendaries have been included to round out these builds. It is critical when providing feedback on these sets to include whether or not you were using the Season 20 buff during your testing; while feedback of any kind is welcome, we're especially interested in Non-Seasonal testing as that will better reflect the long-term performance of these sets.
New Class Set: Horde of the Ninety Savages
2-Piece Bonus: Double the effectiveness of all Shouts. Feared Enemies take double damage.
4-Piece Bonus: Each stack of Frenzy reduces damage taken by 5%.
6-Piece Bonus: Frenzy deals 1000% increased damage per stack.

Undisputed Champion
Frenzy gains the effect of every rune and deals 300-400% increased damage.

Bastion's Revered
Frenzy now stacks up to 10 times and hits an additional time per attack. Each additional hit will chain to any enemies within 15 yards and the damage is split between all affected enemies.

Jeju jakie to jest smutne, że żeby jakiś skill w Diablo 3 zaczął zadawać obrażenia trzeba wymyślić 8 nowych itemów i zablokować sobie większość slotów w ekwipunku żeby zacząć nim grać

post wyedytowany przez Bezi2598 2020-02-01 15:03:22
01.02.2020 18:11
Kilgur
48.1
Kilgur
163
Legend

Bezi2598 -> Powiedz czego oczekujesz od chciwych skur... jakim stal sie blizzard, gra zarobila grubo ponad miliard od premiery, a poziom wsparcia gowniany od startu byl :)

12.02.2020 21:34
Kilgur
49
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kilgur
163
Legend
Wideo

Wolcen Full Release: First Impressions (Gameplay Review) od Rhykker'a
https://www.youtube.com/watch?v=-bA3RJGHtAk

Gdzies pomiedzy 4 a 5 minuta stwierdza ze final boss z pierwszego aktu jest wiekszym wyzwaniem niz ostatni boss z wiekszosci gier action-rpg :D Walki sa zlozone, multi fazowe gdzie oprocz bezmyslnego napierd... w bossa trzeba cos zrobic. No zapowiada sie fajnie :D

12.02.2020 21:40
😃
49.1
Malaga
86
ma laga

już kupiona na Steamie i czekam na jutrzejszą premierę, bo zapowiada się fajnie nawet jeśli rozgrywki na end-game nie będzie to chociaż te kilkanaście/dziesiąt godzin zabawy powinna zapewnić

12.02.2020 22:17
Kilgur
😊
49.2
Kilgur
163
Legend

End-game beda dobopiero rozwijac, zreszta balans tez, dobrze ze te apocaliptic formy nie sa przegiete :) Jestem dobrej mysli :)

12.02.2020 22:06
SpecShadow
50
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
76
Silence of the LAMs

Tak tylko przypomnę w ramach formalności, że cena wzrośnie po wydaniu wersji 1.0

tutaj podsumowanie czego oczekiwać
https://www.neogaf.com/threads/wolcen-lords-of-mayhem-v-1-0-0-patch-about-to-be-released.1525488/

w sumie zapowiada się niezła gra choć podzielam wątpliwości BloodPrince'a - jak na tyle lat produkcji, downgradów i rezygnowania z planowanych funkcji i zawartości - jest lekki kwas żeby nie rzec zawód...

12.02.2020 22:26
Kilgur
50.1
Kilgur
163
Legend

Release jest dlatego ze hajs im sie konczyl, arpg to jest dosc niszowy rynek, szczegolnie dla nieznanej marki i firmy. To co zarobili na EA zaczelo sie konczyc wiec zaczeli spinac poslady, w porownaniu do alfy to beta trwala tylko chwile :) Mam nadzieje ze gra sie dosc dobrze sprzeda i beda mieli hajs na rozwoj.

12.02.2020 23:09
👍
51
odpowiedz
1 odpowiedź
BloodPrince
120
Senator

Wrażenia Rhykkera napawają optymistycznie, nie sądziłem, że ten dzień nastąpi, ale w końcu Umbra... Wolcen znaczy się, wychodzi!
Bety praktycznie nie ruszałem, więc liczę na pozytywne zaskoczenie.

Premiera pewnie o 19:00?

12.02.2020 23:32
Kilgur
51.1
Kilgur
163
Legend

Chyba o 0:00, ja tam parcia nie mam zbyt wielkiego wiec dzis chyba grac nie bede :) Jesli pamietam dobrze to w grze jest mod offline i online, na 99% dziala to jak w diablo 2, czyli online postac na serwerze, offline na kompie = mody, haki etc. :)

edit: Jednak mylilem sie na twiterze npisali ze online mod nie wystartuje wczesniej jak o 18 naszego czasu, to samo na discordzie wiec raczej duze prawdopodobienstwo na 18 jutro, no w sumie patrzac na czas to dzisiaj :D

post wyedytowany przez Kilgur 2020-02-13 00:49:39
13.02.2020 10:51
52
odpowiedz
Piotrasq
114
Legend

Na razie wygląda mi to na mix D3 z POE. Będzie demo ?

13.02.2020 18:36
Kilgur
😂
53
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

No francuzi, stress testu nie zrobili ofc serwery wyjechaly na wakacje ;D ciekawe czy wogole rusza z tym dzis ;D na steamie prawie 31k ludzi calkiem niezle jak na poczatek :)

post wyedytowany przez Kilgur 2020-02-13 18:37:21
13.02.2020 18:40
54
odpowiedz
3 odpowiedzi
Malaga
86
ma laga

przypomnę, że na premierę Diablo 3 też były cyrki z serwerami...a mówimy o Blizzardzie a nie jakimś indie deweloperze :)

13.02.2020 19:07
SpecShadow
54.1
SpecShadow
76
Silence of the LAMs

Zawsze są cyrki z serwerami w grach, niezależnie od segmentu (AAA na przykład) przyszłość w sieci wygląda nieciekawie - start to długie czkawki nawet jak za sterami jest warte miliard+ studio.

Niemniej też mam ubaw z tych wyżej, wielkie zdziwienie że serwery nie wyrabiają.

Oczywiście problemów z serwerami D3 na starcie nikt nie pamięta, te późniejsze też.
Pamięć wybiorcze w najlepsze....

13.02.2020 19:27
Kilgur
😂
54.2
Kilgur
163
Legend

Brak open bety i testow serwerow wychodzi, co do diablo 3 to mialo ono chyba ponad 6 mln preorderow :P Mnie to smieszy takie podejscie wiele firm sie na tym samym braku testowania przejechalo. Bodajze Batalion 44 praktycznie padl przez taka sama sytuacje, tu mamy w tym momencie ~50 tys ludzi, ktorzy czekaja, jak tego nie naprawia szybko to gra moze jebnac na zawal zanim wystartuje.

post wyedytowany przez Kilgur 2020-02-13 19:30:34
13.02.2020 23:22
SpecShadow
54.3
SpecShadow
76
Silence of the LAMs

co do diablo 3 to mialo ono chyba ponad 6 mln preorderow :P
po Diablo 2 to niewiele jakby nie patrzeć

ale potem ludzie poznali się, że gra jest bardzo prosta, nie można popsuć postaci złymi decyzjami etc. do tego rozwałka efektowna to i sprzedaż wysoka.

13.02.2020 19:26
55
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
113
Senator

Zawsze są cyrki z serwerami w grach, niezależnie od segmentu (AAA na przykład) przyszłość w sieci wygląda nieciekawie - start to długie czkawki nawet jak za sterami jest warte miliard+ studio.

Tego nie da się uniknąć. Serwery są stawiane pod typową ilość użytkowników + zapas na godziny szczytu.

Na premierę czegoś co jest mocno hype'owane liczba użytkowników wynosi nawet 100x tyle co kilka dni po premierze, dlatego nikomu nie zależy na tym, by zrobić coś z przeciążonymi serwerami w czasie kilku czy kilkunastu godzin od premiery.

Identyczna sytuacja ma miejsce w przypadku konsol. 24-25 grudnia sklepy i cały sieciowy ekosystem konsol leży. Dlatego na samym początku grudnia są poradniki, by rodzice kupujący dzieciom konsole na prezent, zawczasu założyli konta i ściągnęli co mają ściągnąć.

Oczywiście problemów z serwerami D3 na starcie nikt nie pamięta, te późniejsze też.

Tylko, że nie każdy te problemy miał! Mi gra na premierę działała równie dobrze jak później. Na 5 czy 10 logowań tego dnia tylko raz pojawił się komunikat, żebym spróbował jeszcze raz i to nawet nie był ten słynny błąd!

Żeby było zabawne w sieci tony newsów, o tym, że serwery padły, a ja normalnie się logowałem raz za razem.

Może kwestia regionu? Może to dotyczyło USA?

13.02.2020 19:43
55.1
Malaga
86
ma laga

nie wiem co znaczy u Ciebie na premierę, bo premiera miała miejsce bodajże o północy czasu polskiego i zarówno ja jak i żaden z moich znajomych nie mogliśmy się zalogować "w godzinach szczytu". Jednemu koledze jakoś się udało i grał od dobrych 45 minut nim nam się udało wbić co nie zmienia faktu, że problemy były i bardzo dużo ludzi komunikowało problem bo też na bieżąco śledziliśmy fora Blizzarda

13.02.2020 21:58
Kilgur
56
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

Steam ponad 62k ludzi, wszyscy pewnie wkurzeni ;D Zamiast zrobic open bete na pare dni i przetestowac serwery teraz placza, ze sie nie spodziewali tylu ludzi. Blad za bledem jedno naprawia drugie sie sypie, eh mam nadzieje ze gra przez to nie umrze.

14.02.2020 13:17
57
odpowiedz
1 odpowiedź
Piotrasq
114
Legend

No i jak w porównaniu do D3 ?

14.02.2020 16:36
Kilgur
57.1
Kilgur
163
Legend

Wiec za malo gralem zeby porownywac do innej gry, a w bete malo gralem z braku czasu :) Sporo maja do poprawienia, nie sa to jakies powazne bledy, ale ilosc jest dosc spora. Wydaje mi sie ze mieli deadline bo poprostu hajs sie konczyl z EA i nie mieli czasu na dodatkowe testy. Jestem dobrej mysli widzialem jak alfa sie zmieniala, gdzie na poczatku to takie drewno bylo, a na koncu super sie gralo :) Jednak najpierw niech serwery naprawia bo to jakas masakra, jak sie z tym szybko nie uporaja coz straca troche klientow.

btw. Jak ktos chce pograc ze znajomymi to jak jeden jest w grze, a drugi w menu to po invie do party osoba z menu wejsc do gry nie moze. Ale wystarczy ze damy mu leadera i bedzie mogl kliknac play i dolaczyc do nas :)

post wyedytowany przez Kilgur 2020-02-14 16:37:55
14.02.2020 17:47
Kilgur
58
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

75 tys ludzi, a serwery dalej wypierd..... eh masakra

14.02.2020 19:02
SpecShadow
59
odpowiedz
SpecShadow
76
Silence of the LAMs
Wideo

Wiem o technologii poprawiającej tekstury w grach, dzięki którym np. Morrowind, Thiefy czy STALKER zyskał lepszy wygląd ale żeby przerywniki filmowe poprawiali?

https://www.youtube.com/watch?v=UFVIjMSsB70
https://www.youtube.com/playlist?list=PLBZDjdoBMq20y1NuftFeezY07VIUUYmjj

to rzekomo poprawione ale że przerywników z D2 nie widziałem od dwóch dekad to różnicy nie widzę

post wyedytowany przez SpecShadow 2020-02-14 19:03:41
14.02.2020 22:45
Kilgur
60
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

No ladnie 96 tys :D serwery naprawione, a i jak ktos gustuje jest "filmowa" polonizacja :)

15.02.2020 01:31
61
odpowiedz
1 odpowiedź
BloodPrince
120
Senator

Wczoraj wipe progresu w kampanii, a teraz serwery wyłączone, bo patch usunął przedmioty ze skrzyni graczy... a do tego dziwne hitboxy na przeciwnikach, brak anulowania animacji ataku, dziwny sposób poruszania się postaci, problemy z ekwipunkiem, niektórymi umiejętnościami czy nawet podnoszeniem przedmiotów. Stan w jakim został dostarczony Wolcen naprawdę rozczarowuje.

Oprawa audiowizualna stoi dwie klasy wyżej nawet od takiego świeżo zapowiedzianego Diablo 4, ale co z tego skoro na początku rozgrywki to ładnie wyglądające i dobrze brzmiące drewienko.
Przed odblokowaniem zdolności aoe gra się bardzo topornie. Póki co mam 35 poziom i jest już znacznie lepiej, ale nie mogę pozbyć się wrażenia, że w Path of Exile gra się płynniej niż w w Wolcena, przynajmniej postacią walczącą w zwarciu.

Drzewko talentów mocno czerpie inspiracje z produkcji GGG, ale obawiam się, że może nie zapewnić takiej samej różnorodności buildów, czas pokaże.
Pomysł na "runy" zdecydowanie lepiej zrobiony niż w d3, ale to tylko kwestia czasu zanim gracze odkryją kombinacje zapewniające największe obrażenia.

Mogło zabrzmieć jakby Wolcen mi się nie podobał, ale pomimo tych wszystkich niedociągnięć Lords of Mayhem to przyjemna produkcja. Dobrze jest w końcu pograć w nowe arpg i jestem ciekaw co się będzie dalej działo z tą grą.
O wrażeniach z kampanii i endgame'u opowiem już wkrótce, póki co chciałem się podzielić pierwszymi wrażeniami.

post wyedytowany przez BloodPrince 2020-02-15 01:37:58
15.02.2020 03:42
Kilgur
61.1
Kilgur
163
Legend

Ja to spodziewalem sie ze to wciaz bardziej beta bedzie, niz prawdziwy release, brak czasu, a raczej kasy na dopracowanie gry do takiego stadium :) Teraz to tylko kwestia jak szybko bledy naprawia :) Dzis hotfixem zabili serwery, ale patrzac w przeszlosc jestem dobrej mysli.

Btw. Alkaizerx znow pokazal ze jest bogiem buildow :)

17.02.2020 19:25
Kilgur
62
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

Dobra pogralem i moge cos wiecej powiedziec, wiec tak jak sie spodziewalem to poprostu kolejna wersja beta :) Bledow sporo, exploitow tyle ze masakra. Beke mialem dzis jak gralem online i cos tam w skrzynce sobie grzebalem sprzedajac zachomikowane itemki. Dostalem telefon musialem szybko wyjsc wiec dalem alt+f4 :) Po powrocie wlaze do gry i patrze mam 2 legi w torbie, a bylem na 100% pewien ze w skrzynce zostawialem, otwieram skrzynke tadam dwa takie same legi :D Gold mozna posiadac nieskonczony :) Dumpowanie itemow podobno nie trudne, sporo bledow, mam build ktorym wciagam nosem end game :). Teraz najwazniejsze system lootu tragedia, moze inaczej to wyglada na max lvl, ale raczej watpie :) Mialem bron ktora wymagala lvl 60 i byla slabsza od broni z lvl 40 :D

Reasumujac, ja swiadom bylem co moze wyjsc, jak uslyszalem ile beta trwala :) miejmy nadzieje ze sprzedala sie tak dobrze ze francuzom hajsu starczy na zrobienie za pare miesiecy prawdziwego releasu :) Szkoda ze czasu nie mialem i checi zeby w bete pograc wiecej :)

17.02.2020 20:11
Bezi2598
63
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
97
Legend

Poczytałem parę recenzji i na razie się wstrzymam z graniem mimo, że grę kupiłem w EA.

Characters in offline mode are randomly deleted, especially in Act 2. This is not fixed by the fix in their discord that claims it's a path problem with specific characters, as many people (myself included) on English Windows builds have experienced it. When this happens your character's .json file is filed with binary data (normally it's plaintext), which makes me suspect there's a serialization bug here.
Expeditions do not properly set item levels. If you enter a level 40 zone, then a 60, your items will be locked at 40. You need to reset your game to fix this.
The game does not allow you to perform actions while performing another one. This is not necessarily a bad design decision, but because there's zero input buffer when you're animation locked, it makes the game feel massively clunky.
Many passive tree nodes are completely broken. I accidentally literally one-shot the A1 final boss because a node was giving me +1000% damage. There's a few that do this. There's also a few keystones that do nothing. They say they do something, but they don't actually have any effect.
There's ~.5 seconds of input lag on all actions, even offline. You can especially see this when trying to rapidly sell items to a vendor.
Acts 2 and 3 essentially have no real content outside of the main story quests. Act 3 is full of placeholder text in the main story too. It's clear Act 1 was finished while these others were not.
Flying monsters often simply cannot be targeted
If you mash potion while attacking, you triple your attack speed for each potion attempt, allowing you to delete the game with no skills equipped.
You can infinitely dupe gems by stacking and unstacking them.
You can trivially exploit endgame expeditions. Every time you go down a set of stairs, you get +100% magic find. If you just go up and down the same stairs, you can get as much magic find as you want, to the point where opening a chest spews out loots for minutes. If you expect online to have any form of trade economy, or ladder, don't.

Beta na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia nie zrobiła, ale wersja pełna wydaje się być w gorszym stanie niż beta, bo aż takich problemów tam nie widziałem. Niedziałające skille, mnóstwo bugów, poważne exploity powodują, że jak dla mnie gra w obecnym stanie jest niegrywalna.

Czekam na patche, ale podejrzewam, że to to raczej jeszcze kwestia miesięcy pracy nad grą, a nie tygodni.

post wyedytowany przez Bezi2598 2020-02-17 20:12:51
18.02.2020 02:59
Kilgur
63.1
Kilgur
163
Legend

Expeditions do not properly set item levels. If you enter a level 40 zone, then a 60, your items will be locked at 40. You need to reset your game to fix this.

No to juz sie wyjasnily czesciowo problemy z itemiazacja :D

Bioraac pod uwage jak w alfie bylo, to te same problemy dalej widze maja. W alfie jak duzo pozmieniali, dodali skilli wszystko doslownie ch... strzelil, przestawaly dzialac rzeczy ktore dzialaly swietnie. Coz jak pisalem to poprostu dalej wersja beta, mam nadzieje ze poprawia bledy, a szczegolnie ten irytujacy z mozliwoscia uzycia jednego skilla, bo teraz lykanie potek to jakas tragedia. Gra ma potencjal, ale wymaga tez jeszcze naprawde duzo pracy.

post wyedytowany przez Kilgur 2020-02-18 03:12:40
19.02.2020 16:09
Kilgur
😂
64
odpowiedz
Kilgur
163
Legend

Przegieli pale z tym jednym patchem tygodniowo, jeszcze bym zrozumial jakby gra miala jakis poziom, ale tu bledow jest tyle co pchel na psie :P Wlasnie od wczoraj sobie w offline gram, bo wywalilo mi postac po stronie serwera i gra w online wogole sie nie laduje :P

post wyedytowany przez Kilgur 2020-02-19 16:10:49
20.02.2020 02:01
65
odpowiedz
BloodPrince
120
Senator

Zatem czas na moje słów kilka o kampanii i endgame.
To pierwsze jest w Wolcenie bardzo udane. Co prawda fani gatunku mogą rozpoznać pewne powtarzające się schematy i motywy, ale są one tutaj wyjątkowo dobrze posklejane tworząc naprawdę przyjemną całość. Fabuła jest intrygująca, dialogi są dobrze napisane, walczymy w lokacjach z ładnymi pejzażami, no i zdarzają się epickie momenty. Zdecydowanie najjaśniejszy punkt tej gry.

Co do endgame...jedyną nową rzeczą jakiej nie było we wcześniejszych wersjach gry jest to, że otrzymujemy możliwość zarządzania miastem, a raczej z góry ustaloną planszą, na której to wybieramy kolejność wybudowania obiektów dających nam określone bonusy takie jak premia do magic find, możliwość zamieniania jednej waluty na drugą, gambling itd. Jest to dość ciekawy system, bo zachęca do dalszego grania, ponieważ do ulepszania naszego miasta oprócz złota i specjalnej drugiej waluty, zdobywanej ze sprzedawania książek umiejętności, potrzebna jest jeszcze tak zwana produktywności, którą to zdobywamy za wykonywanie różnych aktywności, a dostajemy jej tym więcej im trudniejszego wyzwania się podejmiemy.
Czym są te aktywności? Praktycznie riftami i griftami.
Te pierwsze zwane są tutaj mandatami. Zwykle to jedna lokacja z jakimś celem do wypełnienia na przykład pozbyciem się kilku elitarnych przeciwników, bądź zabiciem określonej liczby wrogów. Przeciwnicy z takiej aktywności są zawsze na naszym poziomie i nie stanowią żadnego wyzwania, nagrody są tutaj miałkie, ale i czas ich wykonania zajmuje bardzo niewiele. Szczerze mówiąc to miejsce służy chyba jedynie po to, by móc w szybki sposób wylevelować dodatkowe postacie zanim będą mogły się zabrać za drugą aktywność.
Tą drugą aktywnością są tak zwane ekspedycje. W skrócie to takie zmodyfikowane mandaty, z tą różnicą, że tutaj zawsze musimy zabić określoną liczbę wrogów, a na końcu pokonać bossa. Jeśli się nam to uda to mamy możliwość powrotu do miasta lub wyruszenia na kolejną część ekspedycji. Warto wspomnieć o fajnym quality of life, ponieważ zawsze przy bossie jest kapliczka, w której możemy sprzedać przedmioty. Gdy zdecydujemy się kontynuować ekspedycję to poziom przeciwników wzrasta o jeden, a także dostajemy niewielki bonus do mf. Jak już wykonamy tę pętlę parę razy to ekspedycja zostaje zaliczona, odblokowując kolejny próg ekspedycji, dzięki czemu będziemy mogli zacząć kolejną wyprawę od wyższego poziomu przeciwników i z większym bonusem do magic find.
To tyle, to cały endgame. Nie wiem gdzie się podziała arena z alfy, najwidoczniej twórcy uznali, że zbyt łatwo można tam było dostać dobry ekwipunek.
Co prawda dochodzą takie niuanse jak utrudnianie sobie ekspedycji poprzez zwiększanie siły potworów, by w nagrodę otrzymać dodatkowy magic find lub dodawania modyfikatorów, które nieco zmieniają zasady wyprawy. Jednakże gry z tego gatunku przyzwyczaiły mnie do większej różnorodności aktywności, a robienia ciągle tej samej czynności w często powtarzających się lokacjach, z podobnymi wrogami oraz przy małej ilości bossów staje się szybko nużące przy dłuższych posiedzeniach. Zwłaszcza, że nie ma zbyt wielu aktywnych umiejętności przez co ciężko mówić o różnorodnych buildach, które sprawdzają się na wyższych, trudniejszych ekspedycjach.

Czy zatem Wolcen jest złą grą? Moim zdaniem nie.
Przez olśniewającą oprawę audiowizualną łatwo zapomnieć, że jest to produkcja zrobiona przez małe i początkujące studio, które raczej nigdy nie miało w planach stawać w szranki z gigantami gatunku.
Myślę, że casualowi gracze będą grą zachwyceni, bo pomimo licznych błędów Wolcen u podstaw jest spójny w swoich założeniach.
Gracze hardcorowi i lubiący theorycraftować mogą zacząć kręcić nosem, bo raczej nie znajdą tutaj gry na tysiące godzin, ale uważam, że może być to miła oraz odprężająca odskocznia pomiędzy sezonami czy ligami.
No właśnie, może być... obecnie raczej radziłbym wstrzymać się z zakupem do momentu, aż twórcy naprawią większość błędów, a przynajmniej te dotyczące pasywnych talentów i aktywnych umiejętności.
Jeśli jednak ktoś bardzo się nudzi przed premierą Diablo 4, Path of Exile 2 czy Torchlight 3 i nie lubi patrzeć jak hype train odjeżdża bez niego to niech śmiało sięga po Wolcena, będzie to nieco niekomfortowa przejażdżka, ale powinna spełnić swój cel jakim jest zaspokojenie głodu na nowe arpg.

post wyedytowany przez BloodPrince 2020-02-20 02:05:27
Forum: DIABLOMANIA vol 203 BlizzCon 2019