Procesor PS5 może działać z prędkością 3,2 GHz
"Procesor PS5 może działać z prędkością 3,2 GHz" - to dobrze, czy źle? Forumowicze, co Wy na to?
Gdybym miał powiedzieć, co cenię w życiu najbardziej, powiedziałbym, że ludzi. Ekhm… Ludzi, którzy podali mi pomocną dłoń, kiedy sobie nie radziłem, kiedy byłem sam. I co ciekawe, to właśnie przypadkowe spotkania wpływają na nasze życie. Chodzi o to, że kiedy wyznaje się pewne wartości, nawet pozornie uniwersalne, bywa, że nie znajduje się zrozumienia, które by tak rzec, które pomaga się nam rozwijać. Ja miałem szczęście, by tak rzec, ponieważ je znalazłem. I dziękuję życiu. Dziękuję mu, życie to śpiew, życie to taniec, życie to miłość. Wielu ludzi pyta mnie o to samo, ale jak ty to robisz? Skąd czerpiesz tę radość? A ja odpowiadam, że to proste, to umiłowanie życia, to właśnie ono sprawia, że dzisiaj na przykład buduję maszyny, a jutro… kto wie, dlaczego by nie, oddam się pracy społecznej i będę ot, choćby sadzić… znaczy… marchew.
Świetne, bo każda chwila jest dobra i wszystkie są najlepsze. A to czy jest to dobre czy niedobre, to jedynie etykiety nadawane tej chwili przez umysł. Gdy nie ma etykiety, znikają znaczenia i pojęcia a zostaje jedynie radość i entuzjazm.
Trzeba się cieszyć każdą dobrą chwilą, bo te negatywne i pesymistyczne są dla naszego krótkiego, bo krótkiego i pozornie nieznaczącego nic dla losów świata życia bardzo ważne. Trzeba chwytać to co najlepsze z tych małych i wielkich chwil, abyśmy pod koniec życia nie byli starymi zgredami i niezdolnymi do empatii istotami. Ludzki umysł nie może szufladkować chwil Marcing805 ponieważ to właśnie te pozornie nieistotne chwile budują nasz pogląd rzeczywistości by być otwartym na różne spostrzeżenia, relacje z innymi ludźmi i nami samymi.
To nie fair, proszę o podział plusów na pół, bo mnie tu moi sympatycy pominusowali :(
Chłopcze po co takie ulotne nic nie znaczące rzeczy? To tylko kawałek zero-jedynkowego kodu który stał się dla użytkowników celem ich internetowej egzystencji. Chwytaj dzień, ciesz się życiem. Sięgnij po coś co jest ci w życiu potrzebne to co uczyni cię szczęśliwym, ale tak naprawdę szczęśliwym. Po coś co napełni cię pozytywną energią na najbliższe dni, miesiące, lata!
Jeśli faktycznie będzie mieć 8C/16T i architekturę Zen2, to przy zegarze 3.2 GHz można się spodziewać, że CPU będzie ok. 4-krotnie wydajniejszy niż obecny z PS4 (czyli ok. 3-krotnie wydajniejszy niż PS4 Pro). Jeśli zaś 3.2 GHz to tylko częstotliwość bazowa, zaś będzie mieć "turbo", to jeszcze więcej.
Cieszę się, bo mam nadzieję na więcej modeli fizycznych w grach, które są liczone głównie na CPU (przede wszystkim dlatego, że większość bibliotek nie ma wersji dla GPU, np. PhysX dla GPU ma tylko wersję dla CUDA/nVidii).
Nie, nie bedzie miec "turbo". 3,2GHz jest wartoscia koncowa, prawdopodobnie dla wszystkich rdzeni.
Konsole zawsze mialy znacznie nizsze zegary niz PCty, bo tam nigdy jeden mocny watek nie mial az takiego znaczenia.
Obecna generacja ma zegary na poziomie (PS4) 2,1GHz, poprzednia (PS3) 1,3GHz, kiedy PCtowcy mogli sie cieszyc zegarami na poziomie 4,5GHz+ (OC), kiedy debiutowalo PS4.
Reasumujac, 3,2GHz jest bardzo dobrym wynikiem i krokiem w dobra strone, wieksze rdzenie plus zegar wyzszy o ponad 1GHz zrobi robote.
No fajnie, tylko szkoda że GPU nie będzie tak wydajne.
GPU będzie jakieś 60-80% lepsze od tego w XOX.
Gdyby dać obecne gry, to odpali gry w 4K i 60 klatkach, ale gdy wyjdą next-genowe gry, to możemy znowu wrócić do 30 klatek, ale tym razem przez GPU, a nie przez CPU.
Będzie super procek, który będzie chodził w 40%.
Mam nadzieje, że będzie możliwość zmiany rozdzielczości na np 1440p, by móc ciągle grać w 60 klatkach.
Grafika i tak bedzie na swietnym poziomie, za to animacje, fizyka, zniszczalnosc i modyfikowalnosc swiata to cos co do dzis kuleje, przez slabe CPU w konsolach.
Zmieni sie to wraz z premiera PS5, bo poraz pierwszy konsole dostana prawdziwe, duze, PCtowe rdzenie, a nie tabletowe jak w poprzedniej generacji. Moc nowego CPU bedzie okolo 3 x wieksza niz obecnej genracji.
@troy7777
Tyle tylko, że 10tfl zbyt wiele nie znaczy. Pamiętajmy, że taka Vega64 ma więcej teraflopów niż RTX 2080, a wydajnością się nawet do niego nie zbliża. Teraflopy można sobie porównywać co najwyżej w obrębie tej samej architektury czyli z innymi Navi, ale i to nie jest do końca dobrym odzwierciedleniem, bo jednak Navi PCtowe =/= Navi konsolowe.
Czy czasem w konsoli CPU i GPU to nie jest jeden układ scalony APU? raczej nie ma to mowy o wolniejszej pracy jednego wzgledem drugiego
Przecież tak jest teraz, gdzie GPU jest znacznie lepsze od CPU, przez co sporo gier teraz przycina, głównie przez CPU.
Czy czasem w konsoli CPU i GPU to nie jest jeden układ scalony APU?
Właśnie to mają na myśli, jeśli piszą o SoC (System on a Chip).
https://en.wikipedia.org/wiki/System_on_a_chip
To jest jedyny optymalny wybór dla konsoli, która ma być tania w produkcji, w miarę mała i nie pożerać za dużo prądu, żeby chłodzenie sobie dało z nią radę w tej ciasno upakowanej skrzynce.
Jakie są tego konsekwencje, pozostawiam do odkrycia samemu.
To są tylko plotki dotyczące inżynieryjnej wersji konsoli.
Tylko producent wie, jak będzie wyglądać ostateczna specyfikacja urządzenia.
Prace ciągle trwają, wiele może ulec zmianie. Dlatego jest zbyt wcześnie, by o czymkolwiek wyrokować.
Jeżeli konsola ma pojawić się dokładnie za rok, to nie, prace już nie trwają. Teraz to się optymalizuje procesy produkcyjne.
To są tylko plotki dotyczące inżynieryjnej wersji konsoli. Raczej nie. Konsola jest już ukończona. Rockstar już pisze na nią GTA VI.
Niekoniecznie, na niedługo przed premierą PlayStation 3 podjęto bardzo rozważne decyzje co do budowy technicznej konsoli. Miała ona pierwotnie składać się z dwóch procesorów Cell, gdy w ostatniej chwili podjęto decyzję o zaimplementowaniu dedykowanego układu graficznego NVIDII.
Czyli jednak SoC (System on a Chip), tak jak w poprzedniej generacji.
https://en.wikipedia.org/wiki/System_on_a_chip
To jest jedyny optymalny wybór dla konsoli, która ma być tania w produkcji, w miarę mała i nie pożerać za dużo prądu, żeby chłodzenie sobie dało z nią radę w tej ciasno upakowanej skrzynce i nie trzeba było projektować i produkować do nich jakiegoś porządnego (drogiego) zasilacza.
Jakie są tego konsekwencje, pozostawiam już do odkrycia samemu.
Czyli opinie Platinum Games o "tym samym co wcześniej, tylko więcej" się zgadzają i tak jak myślałem nie ma co liczyć na jakieś specjalne rewolucje poza tym SSD, o którym wiadomo nie za wiele. Zgadzałoby się też to z faktem, że to właśnie ten SSD wybrali na największe materiały porównawcze do marketingu i prezentacji i najbardziej to wyolbrzymiają. No cóż, czekam w takim razie na jakieś oficjalne potwierdzenie i więcej info w lutym.
To nawet nie musi byc SoC ale wszystko upakowane na jednej malej plytce, jak to maja teraz Ryzeny 3000. Latwiejsze w produkcji, tansze i rownie wydajne co jeden monolityczny chip.
Oj, nie są równie wydajne, mój drogi. Wystarczy spojrzeć sobie na różnice w TDP i rozmiaru pamięci cache L3. Już samo to mówi otwarcie, że to nie są te same CPU. Jeśli ktoś sądzi, że taki format nie ma żadnego wpływu, to może być zawiedziony.
Wystarczy spojrzeć sobie na różnice w TDP
Dokładnie:
Intel Core i9-10980XE TDP: 165 W
AMD Ryzen 9 3950X TDP: 105 W
Źródło: http://www.benchmark.pl/aktualnosci/intel-core-i9-10980xe-vs-amd-ryzen-9-3950x-porownanie-wydajnosci.html
Ale to SSD o którym tak trąbią to jak najbardziej zasługuje na marketing. Jeżeli to, co mówi Sony o znacznym skróceniu lub całkowitym usunięciu ekranów ładowania jest prawda, to jest to mała rewolucja w grach. Ile to trwało ładowanie etapu na devkicie PS5 przy Spidermanie? Niecałą sekundę? Nie wspominając już o tym, ze na tym skorzystają i grający na konsolach( dla nich to będzie rewolucja) i na PC. O tym jak najbardziej warto mówić i o tym nagłaśniać. A to, że reszta po staremu, tylko więcej? Czego wy jeszcze byście chcieli?
"Dokładnie"
Porównujesz Intel z AMD.
"SSD"
Nic, ja się bardzo cieszę, że to jest coś wartego uwagi w nowych konsolach.
Ale pozatym stwierdzam fakty i próbuję ostudzić nieco głowy które lubią wpadać w tzw. The Hype Cycle, który występuje w każdej następnej generacji, bo mało kto potrafi wyciągać wnioski i nie jest nawet świadom, że coś takiego jak Hype Cycle istnieje.
Cieszę się, że konsole (domyślnie i wyłącznie? czy tylko jako jedna z wersji "Premium" do których trzeba będzie dopłacić?) będą miały SSD i że pozwoli to skrócić czasy ładowania gier. Najwyższy na to czas, zwłaszcza że inni gracze mieli to już w PC w momencie premiery poprzedniej generacji. Ale warto być świadomym, że marketing marketingiem, devkity devkitami, a tak naprawdę o wszystkim dowiemy się dopiero po premierze. I SSD można sobie też samemu założyć już nawet w aktualnej generacji, bez zbytniego podniecania się technologicznymi fajerwerkami nieistniejącej jeszcze przyszłości. Bo zadanie marketingu to przedewszystkim rozbudzić przemożną chęć kupna czegoś poprzez uwypuklanie wszystkiego, wybieranie najbardziej przemawiających do wyobraźni i Hype rzeczy (najwyższych punktów wykresu, najlepszych dostępnych danych, ocieranie się o manipulację), co po ostudzeniu głów i emocji i po samym kupnie przeważnie wychodzi na "to samo, tylko może nieco lepiej niż wcześniej, choć są też dodatkowe minusy".
Świetne informacje, do tego dobre GPU i będą cuda na tym PS5. Skoro na ps4 o mocy 1.8tfl dostajemy coś takiego jak U4, GoW, Spider-Man, czy niebawem Got lub TLoU2, to co będzie na PS5? Jeszcze rok oczekiwania.
Rok oczekiwania na samą konsolę i dodatkowe kilka na gry, które będą w pełni na nią tworzone.
I wszystkie te gry które wymieniłeś są w max 30fps, niektóre w low ustawieniach, TLOU2 na PS4 wygląda jak kupa, Ghost of Tsushima pusty teren max 3 postacie na ekranie, cuda nie pokazali.
Do w grania 30fps nie potrzeba żadnego potwora chyba ,że ktoś przy produkcji tak zmasakrował kod gry że nawet na kompach w studio gra ledwie działa hehe a były już takie akcje :D
Konsola będzie potężna i to jest pewne. Sony tym razem, nie oszczędza w środkach ale chce dostarczyć naprawdę mocną maszynę. Do tego, jak jeszcze im się uda skrócić lub nawet usunąć ekrany ładowania, to bajka. Szkoda, że to dopiero za rok.
Starożytne pentiumy potrafiły dawać nawet 4 Ghz, i o czym to niby świadczy? O niczym. Proces technologiczny, TDP, liczba rdzeni, liczba wątków, obsługa konkretnych instrukcji, itp - to jest to co całościowo się liczy - samo taktowanie już nie.
Przecież to specyfikacja devkitu, devkit PS4 miał 8 rdzeniowego bulldozera taktowanego ~2.75GHz, 2.5GB VRAM i 8 GB RAM, absolutnie nic nie zgadza się ze specyfikacją PS4.
Przy 3.2GHz konsola będzie produkować dużo ciepła, devkit potrzebuje porządnego chłodzenia dlatego ma taki kształt, chyba nikt nie wyobraża sobie że Sony będzie sprzedawać konsole w kształcie klocka z wczesnych lat 2000
Co za bzdury, jakoś na pececie do cpu 3.2 nie potrzebujesz niewiadomego jakiego chłodzenia, żeby było zabawniej energii tez mniej bierze w spoczynku, generalnie konsole mają jakiś zacofany system chłodzenia i optymalizacji energetycznej, więc trzeba liczyć, że nowy cpu na zen2 będzie pod tym względem lepszy, co prawda tam będzie cpu i gpu razem, ale to nie powinno stanowić żadnego problemu, jak zrobią suszarkę to już będzie kpina.
No a potem konsola będzie kosztować 1000$.
To i tak tanio, 1000$ na 6-7 lat a pieca trzeba ,,apgrejdować" co 3lata jeżeli nie chce sie być graficznie w tyle
Na PC gry wychodzą coraz bardziej wymagające, dlatego trzeba upgrade'ować PC co kilka lat. Jakby były wydawane ciągle tak samo wymagające, jak jest na konsolach, to upgrade byłby co kilkanaście lat.
To i tak tanio, 1000$ na 6-7 lat a pieca trzeba ,,apgrejdować" co 3lata jeżeli nie chce sie być graficznie w tyle
A myślisz że ta konsola działa na jakichś magicznych podzespołach które samoczynnie się ulepszają wraz z upływem czasu? W kilka lat po debiucie gry wyglądają lepiej bo producenci uczą się jak je robić, podobnie jest na PC, na starych podzespołach można odpalać gry które wyglądają znacznie lepiej niż najlepsze produkcje z czasów debiutu danego komponentu.
Nie wiem czy dałbym za sprzęt 1k$ jeśli dostałbym 2 lata gwarancji. W PC niby ulepszasz i dopłacasz ale sprzęt masz na sporej gwarancji co podnosi atrakcyjność w ewentualnej odsprzedaży.
To i tak tanio, 1000$ na 6-7 lat a pieca trzeba ,,apgrejdować" co 3lata jeżeli nie chce sie być graficznie w tyle
Widać, że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz i opierasz się na mitach sprzed dobrych 10 lat.
Mam, pograj na 3 letniej karcie na ultra w gry AAA, no nie bardzo. A 10 lat temu to jużw ogóle karte co 1,5 roku była do wymiany.
Poza tym zapomniałem wspomnieć jak ktoś ma parcie na ultra inaczej wymiana podzespołów w PC odciąga sie bardzo w czasie.
@Sierra
Tak ale jedno nie wyklucza drugiego
Jak ktoś ma parcie na ultra to niestety ale konsola go nie zadowoli, bo na niej to raczej takie ustawienia średnie. Więc idąc tym tokiem myślenia to żeby nie być "graficznie" w tyle to w grę wchodzi tylko PC i wymiana komponentów na najnowsze i najlepsze przy każdej możliwości. No ale to popadanie w ekstremizm.
Nie mam pojęcia co masz na myśli mówiąc "jedno nie wyklucza drugiego".
Mam, pograj na 3 letniej karcie na ultra w gry AAA, no nie bardzo.
Seria 10xx od Nvidii wyszła 3 lata temu. Sugerujesz, że taki GTX 1070/1080 nie nadaje się do gier AAA w ustawieniach ultra lub wysokich? Nawet na GTX 1060, karcie mid-range z tego okresu, zagrasz w ustawieniach ultra/wysokich powyżej 30 klatek.
Nic dziwnego. PS5 będzie miał ray tracking i również prawdziwy 4K dla przyszłych gier, dlatego będzie potrzebował aż tak ogromny skok mocy.
Czy to dobrze? Przekonamy się, jak twórcy gier będą tworzyć gry exclusive wyłącznie dla PS5.
P.S. Dziękuję MałyOgr za zwrócenie uwagę na błąd.
To nie jest RTX tylko RT
RT czyli ray tracing. Mój błąd. Po co denerwujesz? Wyluzuj.
Bo później ludzie myślą że RT wymyśliła NVIDIA, a jako fanboy AMD nie mogę na to pozwolić
Mnie ciekawi, czy znowu jakiś rok po wydaniu konsol Nvidia wyda GPU, które będzie sporo lepsze w nie tak wysokiej cenie. Jednak brak możliwości upgradu konsol to wielki plus w premierę, ale tak po około 2 latach już niekoniecznie.
Na dziś dzień ta specyfikacja nie robi szału nie jest high end ani nic.
Na wiosnę zaplanowane są nowe karty NV , AMD na lato 2020 wydaje Zen3 i nowe GPU, bankowo na jesień 2020 NV wyda refresh Ampere no i jeszcze proce od niebieskich
brak możliwości upgradu konsol
Ta wada nie jest już tak ważna jak kiedyś, gdyż dzisiejsze gry takich jak Red Dead Redemption 2 i Wiedźmin 3 wyglądają po prostu cudo na tyle, że moc PS5 powinno wystarczyć na długo. O ile Last of Us 2 z E3 będzie tak wyglądać na PS5.
Najważniejsze jest to, że nie musimy się martwić, by przyszłe gry nie będą działać na PS5 przez około 5 lat. Mam komputer z i5-3570 i tylko karta graficzna wymieniłem, a jakoś nie narzekam się.
@fragmajsteryt
Chodziło mi tutaj o średni budżet. Takie PS4 w premierę było tańszą opcją niż podobny wydajnościowo PC, ale rok czy dwa później już takie znowu opłacalne nie było (wtedy wyszły GTXy 9XX).
@Sir Xan
No tak, niektóre gry wyglądają wciąż nieźle... Ale boli mnie brak 60fps, dla mnie 30 nie jest przyjemne, a przynajmniej już nie. Po przesiadce z GTX'a 750 na GTX'a 1060 nie mam zamiaru wracać do 30fps. Dla mnie płynność > grafika.
Wiedźmin 3
Tylko że taki Wiedźmin 3 na PS4 gubił klatki. I to mocno - na bagnach w Velen albo w Novigradzie miałem dropy do 23-24 fpsów.
"Po raz pierwszy konsole dostana prawdziwe, duże, PCtowe rdzenie" LOL
To wciąż będzie APU, czyli CPU i GPU w jednym więc nie będzie prawdziwych rdzeni z PC, to samo tyczy się GPU.
Oba te podzespoły są OKROJONE względem ich PCetowych odpowiedników.
Sam chyba nie wierzysz że dali by do konsoli grafikę o długości 15-20cm i która ciągnie 200W i CPU który ciągnie 120W pod obciążeniem, także musieli ciąć.
Uświadom mnie, jak można okroić rdzeń x86-64 z podstawowej funkcjonalności?
Sam chyba nie wierzysz że dali by do konsoli grafikę o długości 15-20cm i która ciągnie 200W i CPU który ciągnie 120W pod obciążeniem, także musieli ciąć.
Ale wiesz że wymiary karty graficznej nie odpowiadają za jej wydajność? Za wydajność odpowiada procesor graficzny, taki miniaturowy czip z miliardem tranzystorów.
@kiera2003
Uświadom mnie, jak można okroić rdzeń x86-64 z podstawowej funkcjonalności?
Bardzo prosto, procesory do PS4 i X1 mają okrojony zestaw instrukcji - konsole nie potrzebują przecież wszystkich instrukcji stworzonych dla wstecznej kompatybilności, poprzez wycinanie niepotrzebnych instrukcji zwiększa się IPC.
Nie APU tylko SOC, nie liczy się nazwa, a architektura, i to będzie zen2, niekoniecznie tak jak na desktopie, ale może być prawie, to starczy by skok i tak był spory.
Nie ma takiego czegoś jak długość gpu, gpu to chip, w soc wszystko będzie na jednej płycie głównej, wielkość do pc nie ma znaczenia, to absurdalne porównanie.
I powinni w końcu olać nadmierną oszczędność, bo pobór do 200W to żadna tragedia, obecne pecety do 200W są w stanie odpalić wszystkie gry generacji w 60 fps i jakości nie gorszej niż konsola, nowe konsole nie powinny więc się silić na jakąś wielką energooszczędność, bo to tylko sztuczne spowalnianie rozwoju.
Legion 13 - Tutaj muszę się zgodzić, ale to jest bardziej skomplikowane niż się wydaje.
AMD64 to tylko rozszerzenie intelowskiej architektury x86, to sprawia że pole do głębokiej ingerencji jest silnie ograniczone. Szczególne że wiele współczesnego oprogramowania operuje jeszcze na rozkazach 32-bitowych.
Te całe 3.2Ghz tak jak te GPU o tak wysokim taktowaniu jest i będzie tylko w dewkicie który wentylowany jest jakby ktoś klimę zapodał z każdej strony na 0 stopni ;)
Sami chyba nie wierzycie że dadzą konsole co łyka w stresie 300W jak nie więcej.
Dadzą 2.0GHz a w turbo 2.5Ghz dla jednego rdzenia który będzie najbardziej obciążony i tyle.
DF jasno pisze, że mowa o sprzęcie, który trafi do sod, efazy a nie o devkity. Zresztą to nie pierwsze tego typu plotki o 3.2ghz CPU.
We wcześniejszym poście pisałeś, że Tlou2 wygląda jak kupa na zwykłym ps4. W sumie trollom nie powinno się odpisywać, ale pokaż mi to TLoU2 na zwykłej ps4 i przy okazji zobacz jka na zwykłej ps4 wygląda GOW, Spider Man, Uncharted4 czy Horizon, sprzęt z takiemu podzespołami, a z TAKĄ grafika.
I jeszcze jedno, 3 najładniejsze gry na e3 2018 według dziennikarzy, CP2077, TLoU2 i Ghost of Tsushima, dwie z nich to konsole gry, które graficznie osmieszyly 99,99% pc gier.
I kolejne bzdury, xone x już ma zasilanie do nawet 245W podniesione ze standardowego 120W w słabszych wersjach, choć to pewno z zapasem, bo GOW i najbardziej wymagające gry biorą tam nawet 180W.
Trzeba tez pamiętać, że dev kity to są bardzo kiepsko zoptymalizowane urządzenia, nie ważne ile W pochłaniają, mają tylko adekwatnie odwzorować parametry nadchodzącego sprzętu.
Kolejną kwestią jest to, że obecne konsole są już przestarzałe, nowe konsole będą miały nowoczesne bebechy, niższy proces i dzięki temu dużo lepszą wydajność na watt, więc mogą nawet i ustawić limit do 250W, co i tak będzie większą wydajnością niż obecnie 250W może dać.
3,2 ghz tyko?-myslałem,że jak bedzie 4k 120hz to potrzebny będzie potwór o taktowaniu co najmniej 4,6 ghz.Ciekawe czy te 8 rdzeni to bedzie mobilne jak w ps4 czy naprawde mocniejsza jednostka.a myslałem,że wrzuca 10 rdzeniowca.
Te 8C/16T przy taktowaniu 3,2GHz to wcale nie mało jak na konsole która celuje w 4K, przy tej rozdzielczości i limicie klatek do 60/30fps ten procesor często będzie się nudzić. W PC jeśli ktoś gra na monitorach 144Hz aby GPU tyle wygenerowało klatek CPU musi nadążyć z obliczeniami fizyki ale dla 60fps potężny procek nie jest potrzebny o ile używamy PC tylko do rozrywki.
Pyzatym konsola jest znacznie mniejsza od PC i musi jednocześnie odprowadzić generowane ciepło oraz być przy tym w miarę cicha więc nie mogą zrobić potwora zjadającego 350W na dzień dobry!
Zresztą nad doborem sprzętu pracują doświadczeni specjaliści którzy wiedzą co robią i muszą dobrać tak parametry by były maksymalnie opcjonalne przy jak najniższej cenie. Jeżeli przeszacują koszty o nawet 5$ to przy zakładanej produkcji rzędu 100 mln egzemplarzy konsol SONY traci 500 mln dolarów.
Sony przy każdej konsoli traci na początku, wystarczy sprawdzić ich raporty finansowe. Plotki mówią że na początku przy PS5 będą tracić wartość dwóch gier, a sama kknosla ma kosztować 499$.
Cell z PS3 miał 3.2 GHz i dawał rade wiec nie ma sie co bać :D
tak,tyle że wszystko wolniej działa niż na procku 360-tki.,moze to wina systemu i optymalizacji.
@up Bo Cell był ciężki w programowaniu.
Ta konsola ma wyglądać tak jak na podanym zdjęciu i czy to jest potwierdzone że będą działać gry z ps4?
To jest zdjęcie devkitów, konsola będzie wyglądała inaczej. Tak odpalisz gry z PS4, Sony oficjalnie to potwierdziło.
Spekulacje spekulacjami jeszcze 4 miesiace i wszystko bedzie jasne,jedno jest pewne maszynkę która robi sony musi byc super mocna bo bez tego nie wracam,nie stety ps4 pro juz mi nie dawalo zadnej frajdy,ps5 13tfpsow i jedziemy od nowa .The last 2 , dead , to na nowej generacji 60 klateczek prosze nie musi byc 4 k ale 60 przytule
Z plotek wynika że będzie 9tfl w Navi (architektura RDNA), czyli jakieś 13tfl w GCN.
Czyli sony kłamało ???mówili że maszynka ma.byc mocniejsza 4x , 4,2tf to daje na 16,8 .Chyba ze chodzilo im o 4 razy wiekszą moc od fata wtedy daje tylko 7,2 w co nie wierze bo to za mało jak na rok temu a co dopiero za rok :-)
Według plotek to GPU w PS5 jest ponad 2x mocniejsze od tego w XOX natomiast według tego co mówi MS CPU w Xbox Scarlett jest 4x mocniejsze od Jaguara 2.3 GHz z XOX. Ludzie nie do końca dokładnie słuchają a potem się zdziwią że nie będzie Xbox Scarlett z 24 Tf (albo PS5 z 16,8 Tf) na pokładzie gdzie i tak niby Teraflopsy w przyszłej generacji nie będą aż tak ważne, ważniejsze ma być taktowanie CPU i GPU.
No rewelacja. Jak na konsole oczywiście. W moim drugim komputerze jest stary fx-4350 który ma taktowanie 4200. I powstał już spory szmat czasu temu. Do grania tylko pc. Próbowałem konsoli ale to nie jest to. Omija was konsolowcy cały szereg gier RPG i rts w które nigdy nie zagracie. Tak wiem, są exy. Najbardziej ubolewam nad God of War i Bloodborn. Może kupię jakiegoś PS4 za 300zl ogram i sprzedam.
I na hercach się zatrzymali. Teraz ważniejsza jest wielordzeniowość.
bo to pewnie podstawowa wersja, nie beda chcieli zarobic wydajac jeszcze ver PS5 GTX albo PS5 Pro ? hmmm
Przecież twierdzili ze wersja pro była pierwszy i ostatni raz to było oficjalnie powiedziane przez spancera . Pro to wymysl dziennikarzy itd nie bedzie zadnego pro sprzet ma byc odrazu mocny dla wszystkich jednakowo a nie znow dzielic spolecznosc no chyba ze pojda droga typu damy wam wybor na poczatku ,ale to mi przypomina juz pojscie droga pecetow czyli kto ma mocniejszy ten jest the best a chyba nie o to chodzilo nigdy w swiecie konsol???
raz to było oficjalnie powiedziane przez spancera Co? Przecież Spencer jest od Xboxa???
@kokoa
W świecie konsol (czy biznesu w ogóle) nigdy nie chodziło i nie będzie chodziło o żadne wartości. Taki myk jak zrobili z Pro był opłacalny i myślę ze mogą go powtórzyć, kilka lat po premierze PS5.
Szczerze? nie robi to na mnie wrażenia :/ mówi się że ps5 będzie oscylował w granicy gtx 1080 czyli rtxa 2070, a teraz pomyślmy trochę w przyszłość na dzień premiery konsol na pewno będą już układy ampere od nvidii które według przesłanek mają mieć podobny skok wydajności jak maxwell---> pascal. No i co z tego? a no to z tego że na dzień premiery konsol będą one oscylowały w granicach rtxa 3050 ti (?) możeeee rtxa 3060 co jest niezadowalającym wynikiem. Podsumowując myślę że powtórzy się historia sprzed prawie 6 lat jak to ps4 debiutowała i już było strasznie w tyle.. właśnie z takich względów jestem pcciarzem
Konsola ma być w miarę tania żeby mogła trafić do jak największej liczby osób. Jeśli większość osób jest w stanie wydać na konsolę maksymalnie 2 tys. zł, to powiedz mi jak zamknięty system jakim jest konsola, ma konkurować pod koniec przyszłego roku z mocnymi pecetami?
Myslisz ze sony i mikrosyf nie zrobili by konsoli o takiej mocy??? Zrobili by ale kogo by bylo na to stac??? Konsole za 9tys ?
O! Widzę, że w końcu ktoś myśli podobnie jak ja :) Będzie podobnie jak z PS4. Konsola posiadała GPU odpowiadające hd7870. Na rok przed premierą to była półka niżej niż topowy cywilny hd7970 (pomiędzy gracze taki nijaki 7950). Rok po premierze PS4 hd7870 zostało przebrandowane na R9 270. Ponad nim stały kolejno 270x, 280, 285, 280x (dawne 7970), 290 i 290x. Czyli rok po premierze PS4 to GPU stało 7 pozycji niżej niż top w ofercie AMD. Co więcej, 290x miało wtedy więcej mocy niż PS4 pro, które zadebiutowało kilka lat później!
Teraz mamy podobnie. Rok przed premierą mówi się o karcie na poziomie gtx 1080/2070, czyli jedną/dwie półki poniżej obecnego topu. W pierwszym roku po premierze PS5 to GPU będzie na poziomie 3050ti/3060 czyli dosyć przeciętnie. Trudno mi uwierzyć w 4k/60fps przy nowej jakości geometrii i efektów. Jedyne co wygląda w miarę ok to nowy procesor, który nie powinien już być takim hamulcowym.
Ale i tak kupię PS5 slim dla exów i wygody ;)
sony i ms zarabia na usługach i grach a nie na konsolach a że podcieraja sie miliardami to na luzie mogli by zainwestować w lepsze bebechy i nie ustalac przy tym kosmicznych cen.
Zdecydowanie. Może to zabrzmi dziwnie ale po trochu cieszy mnie że procek nowej generacji będzie większym skokiem niż gpu. To budzi nadzieje że wejdzie 60 klatek może nie jako jedyna opcja ale jako druga czyli twarde 30 w trybie rozdzielczość i twarde 60 w trybie performance. Na tą chwile w trybie rozdzielczość 30 jest twarde ale w trybie płynności 60 jest często mocno niestabilne i buja się między 40-50, zależnie od gry.
W moim odczuciu ta generacja konsol nie zawodzi graficznie a potrafi wręcz zachwycać.
Stałe 4k30 albo 1440-60 i będzie cud miód w mojej ocenie.
No, wszystko ładnie i pięknie, jeśli będzie taka konsola jak na fotce wyżej to jeszcze piłeczka i kij i se można w golfa pograć ??