PS5 przetestowane w 3DMarku - wynik 4x lepszy niż PS4
To tylko o 30% więcej od Xboksa One X (6 tflops). Z tej perspektywy chip Gonzalo może być dla niektórych rozczarowujący – przynajmniej na papierze.
Bądźmy szczerzy - nikt chyba nie spodziewał się jeszcze większej mocy za cenę 500-600 dolarów?
wyniki sugerują, że PS5 będzie porównywalne do, w przybliżeniu, peceta zbudowanego w oparciu o procesor Ryzen 7 2700X
No to w końcu nowa generacja konsol ma być oparta o stare procesory AMD czy nowe ? Zdecydujcie się.
Ma być oparta o nowe Zen, ale CAŁOŚCIOWA wydajność nowej konsoli ma być porównywalna z zestawem PC 2700X+RX Vega 64.
Pewnie w konsolach zegary procesorów Zen 2 będą przycięte, żeby pobierały mniej prądu, wtedy faktycznie mogą mieć wydajność procesorów starszej generacji działających na pełnych zegarach.
Wsadzili Ryzena z ponad 4Ghz, Navi i myślą, że będzie to to samo co w APU w finalnym produkcie.
Nie PS5, a devkit, nie konsola a PC tyle.
Zarówno PS5 i nowy Xbox nie dostaną tego procesora, tylko okrojoną wersję dla konsoli, zmniejszymi zegarami, cache, tdp i całą resztą, tak samo wygląda sytuacja z GPU zamiast np. zegara 1800MHz w konsoli będzie zegar np. 1200MHz itp.
Bez tego okrajania konsole by były po 1000$ i z dodatkowym osobnym zasilaczem.
hmm, chyba poczekam na ps5 pro
jakoś wrażenia te cyferki na mnie nie robią
ale jak mam ps4 pro to ta ps5 będzie 2x szybsza ??
"wynik 4x lepszy niż PS4" - to bardzo słaby wynik!!
Żeby chociaż od PS4 pro ...
Co za porażka - konsola debiutująca za 1-2 lata jest na poziomie gpu z 2016r.
Prawdziwy "next-gen".
Nie zaponnijmy, ze te konsole wyjda dopiero za ponad rok. Czyli w momencie wyjscia zaoferuja moc sredniej klasy PC. PS5 2k, a taki PC maksymalnie 3k. Gdzies po roku, maks dwoch, PC za 2k bedzie mial taka sama wydajnosc jak konsola, a ludzie co beda kupowac za wiecej znowu przescigna konsole o lata swietlne.
No i co w związku z tym, że droższe PCty będą mocniejsze od PS5, to chyba oczywiste??? Oczekiwałeś "Highendowego" PC w cenie zwykłej konsoli. Podeślij jakieś rozwiązanie do Sony i M$, co te firmy mają zrobić (oprócz dopłacania do każdej sztuki), żeby w nowych konsolach były topowe podzespoły, ale żeby cena takiego nextgena nie mogła przekroczyć 2 tys. zł.
Drozsze, albo oferowac takze mocniejszy model juz na starcie generacji. Co z tego, ze wyjdzie powiedzmy PS5 Pro za 3-4 lata jak znowu to bedzie tylko zwykly PC na srednich czesciach.
No tylko że ja grając na konsoli po 4 latach od premiery bede caly czas jakos grafiki i wydajnosc, no i na konsole(nie licze gier i psn) wydam raz(chyba ze sie cos zepsuje) a do takiego pc zaraz bede musial cos wymienic zeby taki sam poziom utrzymac i wydajosc w grach
Nie będziesz musiał. Kupujesz konsolę o określonej mocy, tak samo jak zespoły w PC. Wytłumacz mi jakim cudem wydajność konsoli ma się zwiększać przy zachowaniu tych samych podzespołów.
glimi masz rację, karty graficzne i procesory w komputerach mają takie trące tłoczki które wycierają się po około roku. Wtedy trzeba znowu kupić nową kartę i procesor, aby móc się cieszyć "hajendem" zamiast sprzętem dla plebsu w postaci konsoli.
Bo nie moc, lecz technika, czyni z ciebie zawodnika.
W tym wypadku technika tworzenia gier. Jak na moje to i PS4 daje radę, PS5 wystarczy IMO na długie lata.
Licze wlasnie na jakis przelom w grach. Jak beda robic kolejne klony tpp, tylko ze z lepsza grafika to chyba zejde. Juz teraz jestem znudzony.
@Misiuz871
Masz coś do cacuszkowych, powstających Anczarted 5, 6, 7? Nie podoba się naciskanie przycisku, żeby postać sama wykonywała wszystkie skrypty? Może zachciałoby się jeszcze rozbudowanych mechanik i gameplayu?
Zabawne, że dzisiaj, żeby naprawdę pograć to trzeba sięgnąć po indyki, albo japońskie gry (Zelda, seria Souls, etc, mające rozbudowane mechaniki, którymi możesz się bawić, a nie nacisnąć przycisk i obserwować predefiniowaną, fylmową animację).
10-15 lat temu dumałem jak ROZWINĄ się gry na kolejnych, coraz mocniejszych sprzętach. Dzisiaj widzę, że tylko grafika uległa rozwinięciu, a cała reszta zaliczyła ogromny spadek i masę uproszczeń.
Uncharted 5,6,7 raczej nie bedzie
Co to w ogole za głupia gadka dzieciaczki, odpalcie sobie U4 na miazdzacym to nie bedzie wam tak do smiechu
(Zelda, seria Souls, etc, mające rozbudowane mechaniki, którymi możesz się bawić, a nie nacisnąć przycisk i obserwować predefiniowaną, fylmową animację).
Nie podoba się naciskanie przycisku, żeby postać sama wykonywała wszystkie skrypty
No, a co ma wykonywac postac po wcisnieciu konkretnego przycisku? Ruch taki jaki ma wykonac i w twoich siermiężnych, topornych soulsach tez tak jest
Mechanika z drewna sprawia, ze ta gra jest trudna, bo samo ai tam lezy
Tyle tam rozmaitych mechanik, ze idziesz przed siebie i wyzynasz wszystkich jak leci
@Ghost2P
Anczarted to dla mnie jeden z przykładów upadku gier AAA. Wszędzie skrypty, wszystko predefiniowane, taka gra na szynach i oglądanie "fylmowych" animacji.
Podbicie poziomu trudności też jej nie ratuje, skoro gameplay to kpina i nie daje ci żadnej elastyczności rozgrywki, żadnego nagradzania za kreatywne myślenie.
Tymczasem w takiej ostatniej Zeldzie czy Soulsach, twórcy oddają w twoje ręce nieoskryptowane, rozbudowane mechaniki, które możesz wykorzystywać jak ci się podoba. Na dnie wąwozu w Zeldzie widzisz grupę wrogów? Możesz wziąć głaz i go na nich stoczyć. Walczysz z wrogami w gęstej trawie? Możesz spróbować ją podpalić i tak pokonać wroga.
W Ancz "press a button for cinematic" arted takie sytuacje będziesz miał tylko jak twórcy nakażą ci wrzucając predefiniowany skrypt.
Ot, taka seria dla dzieci z ADHD, które chcą nacisnąć button by coś zajefajnego się wydarzyło, coś się świeciło, coś wybuchało, etc.. Niestety coraz więcej AAA idzie tym śladem.
Herned pozostają indyki albo jakieś starodawne produkty gropodobne sztucznie utrudnione.
Bo w gry od Naughty Dog gra się na najtrudniejszym poziomie. Wtedy wykorzystujesz w pełni mechanikę gry.
Cofnijcie sie o 5 lat i porownajcie technike. Lekka poprawa i efekt to spore zapotrzebowanie na moc. A tym bardziej ze zamiast w obraz moc musi isc w jakies qhd, 4k ..
Jak dla mnie wygląda obiecująco, jeżeli tak będzie wyglądać wydajność nowych konsol to twórcy gier będą mieli ogromne pole do manewru.
Słabo. Tym bardziej, że to DevKit a konsola będzie pewnie jeszcze słabsza. PS4 ma 1843,2 GFLOPS a PS4 PRO 4197,8 GFLOPS zatem PS4 Pro jest 2,28 razy szybsze niż PS4. Jeśli PS5 byłoby cztery razy szybsze od PS4 to byłoby tylko 1,75 razy szybsze od PS4 Pro. Czyli nie będzie to nowa generacja tylko kolejna namiastka, którą nazwali PS5 bo nie chcieli nazywać PS4 Ultra albo PS4 Pro Pro.
z tego co było zapowiadane to ps5 ma miec moc na poziomie koło 13 teraflopów
https://planetagracza.pl/ps5-gpu-moc-13-teraflopow-gry/
Zobaczymy jak z ceną, wynik 3DMarka przeciętny...
To już nie te czasy, żeby konsole mogły konkurować z dobrymi PC'tami w dniu premiery.
4K60 raczej jest pewne w większości przypadków, ale 8k to będzie co najwyżej interfejs konsoli + możliwość uruchamiania multimediów w 8k ew. jakieś proste indyki, w skrócie coś tam będzie żeby ci co będą mieli 8K TV to mogli sobie to jakoś sprawdzić, ot taka ciekawostka XD
Powinni się na 4k skupić, bo jak by nie patrzeć w TV nadal dominuje Full HD ale co raz więcej osób zaczyna sobie sprawiać TV 4K i na tym głównie powinni się skupić.
30% wydajniej od XONE X nie robi zbytnio wrażenia, ale za tą cene ciężko było by coś mocniejszego zrobić, a i tak wyczuwam ze potencjał XONE X czy nawet PS4 Pro nie jest do końca wykorzystywany, bo w końcu te konsole wyszły w trakcie generacji i każda gra była projektowana z myślą o słabszych konsolach, a później dopiero pod koniec produkcji pewnie dorzucono jakieś wyższej rozdzielczości tekstury, odblokowane FPSy i wyższą rozdzielczość samego obrazu, ale gdyby od podstaw projektowano gry na mocniejsze wersje PS4 i XONE byśmy mieli lepszy rezultat. Dlatego mimo tylko 30% mocniej od XONE X to moim zdaniem nie ma się co martwić bo i tak pierwsze gry ekskluzywne pokażą pazur (i nie mówię tu o możliwych crossgenach, jak TLOU2, które na zwykłym PS4 będą wyglądać super, co dopiero na PS5...)
4K 60 FPS ??? Jak teraz mamy te max 30 fps w 1440 skalowane w niektórych tylko grach te natywne 2160.
Do natywnego grania w 4k 60fps jest potrzebny naprawdę mocny sprzęt. Nie wierzę w te marketingowe obietnice w ogóle.
W praktyce będzie to pewnie natywne 4k w 30 fps albo skalowane 4k/1080p w (mam nadzieję) 60 fps.
Nie powiedziałbym, że Full HD dominuje 4k...
spoiler start
https://www.soundandvision.com/content/survey-about-half-4k-tv-owners-don-t-watch-4k
spoiler stop
Nie wiem czego oczekiwaliście, gdyby dali mocniejsze flaki to by wam znowu cena nie pasowała...
Czysta wydajność konsoli jest to rzecz, która mnie interesuje najmniej. Najbardziej interesuje mnie dwie rzeczy - konkretne gry w które zagram tylko na niej oraz to jak działają na niej wszystkie gry. Kolejnymi interesującymi mnie aspektami są: wygoda systemu i poruszania się po nim, kontroler lub kontrolery które konsola obsługuje, cena samego sprzętu i kultura pracy konsoli. Jeżeli urządzenie ma dodatkowe plusy( jak Remote Play PS4 z Vitą czy hybrydowe połączenie hanhelda ze stacjonarką Switcha) to tym lepiej.
To już nie te czasy, gdzie jedna generacja konsol, była gigantycznym skokiem w jakości. Coś czuję, że teraz same gry staną się ładniejsze... Ale twórcy będą celować w natywne 4k i 30fps (z wyjątkami, choć może będzie opcja wyboru rozdzielczości zmieniająca płynność gry). Więc pewnie czekają nas ładniejsze gry, ale niekoniecznie płynniejsze. Powiedzmy sobie szczerze, większość osób woli jednak mieć oszołamiające 4k niż płynne 60fps, bo po prostu sporo ładniej to wygląda i łatwiej to sprzedać.
Ale widziałeś, jak wyglądają dzisiejsze gry AAA w porównanie do PlayStation 1? Są tak rozwinięte, jeśli chodzi o jakości grafiki (Metro Exodus, Wiedźmin 3, Kingdom Come, Red Dead Redemption 2 itd.), że ciężko jest o gigantyczne skoki w następne generacji.
Pozostaje tylko rozwój sztuczne inteligencji, projekty poziomów, mechanik gry i kreatywność. Będą lepsze grafiki, ale nie będą aż tak wielkie co kiedyś.
Z generacji na generacje postęp jest zawsze ogromny, teraz tez bedzie
I to nie tylko pod wzgledem rozdzielczosci
Ej, ale PS5 czy Xbox ma miec na pokladzie Navi 20 (gpu, które ukaze się w przyszłym roku), grafike z topu odpowiednio zmodyfikowana co by konsola nie wybuchła :)
To tyle w kwestii rzetelnosci tego testu
Jak ktos zauwazył Navi które maja wyjsc lada dzien nie maja nawet 10tf, a a w konsolach ma byc jakies 12 ;)
Nie rozumiem dzisiejszych.graczy czy.tak naprawdę grafika ma znaczenie ? Twórcy idą tylko w grafikę a mechanika rodem z Playstation 2.Mogli by popracować.nad AI przeciwników , jakieś nowe mechaniki.w gameplayu.Fizyka w dzisiejszych grach nie istnieje. I jeszcze ułatwienia w grach podświetlanie znaczników gdzie iść , w które drzwi wejść itd.
Biorąc pod uwagę ułomność procesorów w obecnych konsolach to jakiekolwiek próby zrobienia sensownej fizyki odbiły by się znacznie na wydajności i grafice, ewentualnie musiałby być to tytuł exowy dla PC. Też chciałbym żeby poszli w fizykę i AI, być może kilkukrotnie lepszy CPU sprawi że pójdą w tym kierunku, wydaje mi się że szeroka audiencja mogłaby kupić grę z dynamicznym AI i fizyką, więc byłoby to opłacalne.
Z zwiększą mocą obliczeniową konsol znowu ruszy rozwój grafiki, fizyki itp. w grach. Nawet w grach na PC bo deweloperzy projektując gry na PC pamiętają o portach na konsole więc hamują się z jakością obrazu i rozgrywki. Ludzie w końcu zrozumieją, że konsole hamują rozwój technologiczny.
Gierki mają dobrze działać i wyglądać lepiej niż na ps4. Niczego więcej nie oczekuję, nic więcej mnie nie interesuje xD
Patrząc po tym, co Rockstar potrafiło zrobić z RDR2 na bazowym PS4, nie obawiam się wcale o wydajność konsoli przyszłej generacji.
Ciekawe co sie stanie z 95% laptopow i ze wszystkimi budzetowymi PC na Intelu gdy sie okaze, ze i7 8700 6/12 to minimum do grania w nowe tytuly AAA wykorzystujace np zaawansowana AI i fizyke. Za poltorej roku to lapki i tanie PC beda hamowac rozwoj gier multiplatformowych ?
No tak, na pewno tania konsolka będzie mieć procesor (do tego APU) lepszy lub przynajmniej porównywalny do procesora za 1500zł (AMD oferuje podobnego wydajnościowo Ryzena 2700 za 900zł). Na razie nie wygląda na to, aby AMD dysponowało technologią taniej produkcji APU o wydajności procesorów za 1000zł. Sony musiałoby dopłacić, aby w (zapewne znowu) 399$ zmieścić koszta na dobry procesor, grafikę, a co dopiero resztę komponentów. Konsole najpewniej (tak jak to było z tą generacją) będą mieć wydajność PC'ta ze średniej półki w cenie 2000zł za niewiele mniejszą cenę.
Może się okazać że spora część procesorów będzie przestarzała, to zależy, na przykład wydaje mi się że 4/4 już nie będzie miało racji bytu w większości gier. Jednak czasu na przestawienie się jest aż nadto, nawet jeśli twórcy chcieliby pójść w tym kierunku to zajmie im to kilkanaście lat.
Rynek to się psuje przez gimbazę która uwierzyła w koniecznosvc gry w 8K ...
Mam monitor 27 calowy przy full HD i nie widzę pixeli z odległości 20 centymetrów a tak gram bo mam astygmatyzm ...
Więc jakimś absurdem jest już 4 K a co dopiero mówić o 8 k.
Ludzie w komórkach mają full hd ? pytam się po co, żeby ładowac baterią co 8 godzin ?!
Po co 4 K ?! Nie chce 4 K, ja chce skok jakościowy w grafice a nie więcej pixeli, to nie lata 90 gdzie różnicę robiła przesiadka z 320 x 240 na 800 x 600 !! Rozdzielczości teraz nie mają kompletnie żadnej różnicy, to pic na wodę a po co ten pic ?!
A po to bo w 4 k więcej przekazów podprogowych można wsadzić, dlatego nawet rzad USA dba o to aby ludzie przechodzili na 4 K, gdzie nawet standardem w TV nie ejst jeszcze full HD !
Microsoft oczywiście traktuje ludzi jak idiotów więc co robią ? Eeklamują XBoxa jako 4K z 120 fpsami ... czyli zerowy skok jakościowy w grafice tylko podwyższona rozdzielczość ! ABSURD !
Ja na przykład widzę różnicę między full hd a 4k, jak nie chcesz 4K to nie musisz.
27 cali full hd to pikseloza. Chyba, ze sie siedzi z minimum metr od niego, jak nie lepiej.
Zgadzam się, że 27" w 1080p to pikseloza.
Zgadzam się też z przedmówcą, że 8k, a nawet 4k to pic.
Większość ludzi to typowi sensorycy. Ładną grafikę i efekciarstwo się łatwo sprzedaje co zresztą widać po chociażby wynikach finansowych filmów.
AI za to stoi praktycznie w miejscu od czasów Fear'a...
Smutne, ale prawdziwe...
Na poczatek niech zapowiedza jakis nextgenowy tytul i pokaza jego gameplay to wtedy bedzie mozna ocenic czy ta 4 krotnie wyzsza moc przerobowa bedzie miec jakiekolwiek znaczenie . Osobiscie z zakupem wstrzymam sie rok po premierze zeby kasy w bloto nie wypieprzyc .
Ghost of Tsushima chyba jak na razie jedyny tytuł który wygląda jak na konsole następnej generacji.
dla przypomnienia Pro jest ok. 2x mocniejszą konsolą i widać jej możliwości względem zwykłego PS4, teraz dostaniecie konsole 2x mocniejszą od PS4Pro, moim zdaniem jest to wystarczająco dobra nowina, szczególnie biorąc pod uwagę jak np. wyglądały na niej gry takiej jak Horizon czy np. God of War. Chyba nikt rozsądny nie spodziewał się że w konsoli kosztującej 2K PLN dostanie komputerowy odpowiednik warty 15K. Moim zdaniem i tak konsola za cenę 2-2.5K będzie konkurować z komputerami za 3-4K a to już jest całkiem solidny wynik.
Patrząc po komentarzach, to niektórzy właśnie spodziewają się mocy komputera za kilka razy więcej... Albo po prostu nie mają pojęcia o podzespołach (w sumie nic dziwnego, jak kupujesz konsolę, to w końcu znać się na tym nie musisz).
Bo przy PS2 a nawet PS3 Sony dopłacało do produkcji hardwaru, i wyrpzedzał on współczesne komputery, nie wspominając już o Blue Ray ... zarabiali na grach ...
Więc mała nadzieja zawsze jest że konsole będą lepsze niż obecny hardware.
@VDCosta
Konsole będą lepsze (przez jakiś czas) niż komputery w tym samym przedziale cenowym i to raczej oczywiste. Podobnie było w 2013, że lepszy zestaw PCtowy mogłeś złożyć gdzieś za 2000zł, do tego oszczędzając na różnych podzespołach i obudowie. Ale patrząc po niektórych, to oni myślą, że w to pudełko wpakuje się kartę z high-endu o mocy takiej za 2000zł (RTX 2060/2070/Radeona 5700) i do tego jeszcze procesor o mocy tych za koło tysiaka (i7-8700/Ryzen 3600) nie uwzględniając przy tym kosztów reszty podzespołów. Na razie nie wygląda na to, że AMD dysponuje technologią zrobienie taniego APU o takiej mocy.
Nie wydaje mi się, że Sony w ogóle musi dopłacać do konsoli, bo oni sprzedadzą swój sprzęt masą gier, które ludziom się podobają.
PS4 to jakiś hd7870, pro to rx470, a tutaj mamy będziemy mieli cos o mocy gtx1080
Tyle, że ten RX 47o to jest wykorzystywany na pół gwizdka, bo blokuje go słabsza wersja konsoli i zarazem sam CPU
Skok będzie przeogromny
4 x szybszy niż PS4, czyli będziemy mieli 4K w 30 FPS lub 1440p w 60 FPS - żenada. PS5, tak jak to było z obecnymi konsolami, będzie na start słabsze od PCtów. Z taką mocą nie będzie to zapowiadany skok jakości, a jedynie skoczek jak pomiędzy PS4 a PS4 Pro. Jeśli PS5 miało by faktycznie podnieść jakość i płynność na poziom high-endowego PC to musiało by być 8 krotnie mocniejsze od PS4, aby zapewnić 4K w 60 klatkach.
amd nie ma żadnej karty która zapewnia 4K w 60fpsach (chyba że mówimy o jakiś starych grach), więc ?!
No i? Ja mówię, o high-endowym PC, a nie o PCcie na AMD. Konsola nie musi być tak mocna by dorównać PCtowi, wystarczyło by Ryzen 5 2600 + RX 580. Tylko, że wtedy konsola by musiała kosztować tyle co PS3 na premierę
Rx580 to masz w onex(coś koło tego)
Porównaj sobie możliwości Radeona 7850 do vegi 64 czy gtx1080, różnica kolosalna
No i sam CPU także dużo dużo lepszy
jedyne procesor który uciągnie jako tako gry w 4K i 60fps+ to Turing użyty w 2080TI lub Titanie RTX od Nvidii, procesor GPU od AMD taki jeszcze nie powstał i nie zapowiada się aby zmieniło się to na przestrzeni następnych 2 lat / więc jeśli takiego nie ma to okrojona wersja GPU od AMD dedykowana do konsoli nie będzie tego tym bardziej potrafiła.
Jeśli PS5 miało by faktycznie podnieść jakość i płynność na poziom high-endowego PC to musiało by być 8 krotnie mocniejsze od PS4, aby zapewnić 4K w 60 klatkach.
A to wszystko za 2000zł czy 500$ zwał jak zwał, kiedy tyle do PC'ta kosztuje sama karta. Naprawdę myślisz, że konsola, K-O-N-S-O-L-A zapewni ci wrażenia jak PC za 6-7k albo i więcej? Kiedy pudło od Sony czy MS nie może kosztować kroci? Jeśli tak to jesteś bardzo naiwny. Mimo iż PS4 jest i było na start słabsze od PC'tów to nie przeszkodziło to Sony (i nie tylko) wydać najładniejszych gier generacji na ową konsolę. Nie moc, a technika tworzenia się liczy.
Mimo iż PS4 jest i było na start słabsze od PC'tów to nie przeszkodziło to Sony (i nie tylko) wydać najładniejszych gier generacji na ową konsolę. Nie moc, a technika tworzenia się liczy.
To jest ogromny plus programowania na jedną platformę. Developer skupia się na tym żeby z tego sprzętu wycisnąć jak najwięcej. Myślenie o tym że to musi się w miarę sensownie na inne platformy przeportować to zawracanie tyłka które po prostu przeszkadza.
4x lepiej od ps4 przy ogarnięciu na Maxa daje dość spore możliwości twórcom gier. Skok nastąpi dość wyraźny. A później wyjdzie ps5pro.
Wasze narzekania że PC high-end wydajniejszy są bez sensu gdyż gry są robione pod sprzęt o wydajnośći konsoli obecnej generacji więc zasoby się marnują. Jedynie można źle optymalizować gry i zabezpieczac agresywnymi drm bo ma co przerabiać.
Bez szału ----- >
Tylko ze konsole mając rzekomo taka sama wydajność co PC będą miały lepsze wyniki. Taki PS3 spójrzcie na parametry. GTA V chodzi? Chodzi choć parametry nie zachwycają. Zreszta jeśli przeszkadza ze konsola będzie miała większa dostępność i więcej ludzi będzie mogło sobie na nią pozwolić to przepraszam ;) chcecie lepszy sprzęt to nikt nie broni kupić PC za kilkanaście tysięcy i do tego Pad ;)
Gracze PC muszą sobie wkońcu uświadomić że na tym rynku to nie oni stawiają warunki. Wysokobudżetowe gry AAA są pisane pod konsole i to że jakiś procent z nich ma PC który mógłby uruchomić gry w dużo wyższej jakości nikogo nie interesuje.
No i tak jak mówisz bezpośrednie porównywanie parametrów sprzętu nie ma tutaj absolutnie sensu. Mocno trzymam kciuki za kogoś kto będzie chciał uruchomić GTA V na pececie z 256 MB ram :))).