Scenarzysta Rogue One ostro o usunięciu gry w uniwersum Star Wars przez EA
Absolutnie nie dziwię się Whitta. On poniekąd ma również interes w tym, aby EA wzięło sie do roboty. EA dostało licencje, aby zwiększać siłę marki, a jedyne co udało się osiągnąć to rekord łapek w dół w historii reddita pod artykułem o Battlefroncie.....trzymajcie mnie. Tak naprawde to aby zrobic kolejne gry zostało im bo ja wiem 2-3 lata, to naprawde niewiele.
Prawda jest taka, że danie EA wyłączności na robienie gier ze świata Star Wars przez 10 lat to najgorsze co mógł zrobić Disney z punktu widzenia graczy.
Obstawiam, że do końca tej umowy powstaną może jeszcze ze 2 gry, ale patrząc na to co robi EA, raczej nie będą jakieś super.
Gdyby dawali prawa różnym firmom, było by na pewno więcej gier i obstawiam, że przynajmniej kilka z nich byłoby bardziej udanych. A tak EA wie, że nie ma na tym polu konkurencji, więc się nie spieszy i nie specjalnie stara.
Takie przypomnienie, że pracownicy Obsidianu w wolnym czasie zrobili kilka lat temu mapkę na silniku UE4.
https://www.youtube.com/watch?v=oGzB2p_SZsE
Emocje emocjami, a chłodne kalkulację niczym stal nadal wiszą nad kolejnymi projektami.
Absolutnie nie dziwię się Whitta. On poniekąd ma również interes w tym, aby EA wzięło sie do roboty. EA dostało licencje, aby zwiększać siłę marki, a jedyne co udało się osiągnąć to rekord łapek w dół w historii reddita pod artykułem o Battlefroncie.....trzymajcie mnie. Tak naprawde to aby zrobic kolejne gry zostało im bo ja wiem 2-3 lata, to naprawde niewiele.
Gdyby tak prawa do marki miał Ubisoft, który zrobiłby z tego grę podobną w mechanice do Assassin's Creeda...
Tylu wspaniałych deweloperów, a akurat Ubisoft przywołujesz do tablicy? Obawiam się, że gier godnych marki SW od nich byśmy nie dostali... Far Cry zeszmacony zupełnie, zero emocji ta marka budzi. AC stał się kopią Wiedźmina. Może i niezłą, ale jednak. Także uchowajcie niebiosa... Może i lepszy wybór niż EA, ale jest przynajmniej kilkanaście sto razy lepszych...
star wars w stylu assassin's creed? wielu ludziom by się to spodobało w tym mi, lepsze to niż kolejny multiplayerowy battlefront z natarczywymi "mikro" transakcjami czy inna gra online 1313 pamiętamy [*]
w dodatku uniwersum assassin's creed jest na tyle obszerne że mogłoby ich wychodzić 5x więcej a i tak było by co opowiadać, to samo tyczy się star warsów, jest to ogromne uniwersum i jest tam mnóstwo okazji do rozwinięcia wątków czy postaci, albo dodać nowe. tak więc czy star warsy w stylu wychodzenia co rok to super sprawa by była
@Harry M W sumie nie głupie. FC to w końcu symulator partyzanta więc Rebelia dobrze by pasowała. A FC 3: Blood Dragon pokazał, że można zrobić FC z laserami.
W sumie FC w świecie Star wars naprawdę nie brzmi źle. Nie każda gra z SW musi być o Jedi. Wrzucenie tam jakiejś lokalnej rebelii przeciwko imperium naprawdę mogłoby się sprawdzić zarówno gameplayowo jak i pod względem opowiadanej historii.
… już raz się sprawdziło -> Dark Forces
Czyli co umowę mają do 2023 roku? Czyli jeszcze przez 5 lat nic ciekawego nie będzie. Jeśli EA anuluje takie projekty które mają przyszłość to powinni od razu zerwać z nimi umowę. Jak mówili zbyt mało czasu mamy na tak duży projekt ...
Gdyby CDPR przejął licencje gwiezdnych wojen to po 4 latach byśmy dostali produkt typu wiedźmin 3 tylko że w realiach gwiezdnych wojen. A tak EA nie robi nic. Ciągle jakieś afery z nimi mamy. Jak nie battlefront 2 i p2w to potem BF V z absurdami. Szkoda że ta korporacja nie może upaść. Byłoby miło zobaczyć pewnego dnia news EA przestało istnieć jest bankrutem.
Niektóre plany EA może ponoć blokować Lucasfilm, bo na mocy podpisanej umowy to z tamtymi ludźmi scenarzyści EA muszą uzgadniać wszystkie szczegóły fabuł swoich gier żeby nie namieszać w kanonie, co ma być długim i żmudnym procesem który przeszkadza w robieniu ambitnych planów. Z battlefrontami się udało bo tam było 0% singla, nawet w dwójce.
Nie tylko EA daje tutaj ciała, mam wrażenie że ludzie w rękach których jest cała marka SW nie są w stanie wykorzystać jej potencjału i podejmują zbyt bezpieczne decyzje. Filmy z wyjątkiem Rogue 1 mniej lub bardziej poniżej oczekiwań, o grach szkoda gadać bo oba Battlefronty świecą pustkami. A i samo EA woli bardziej inwestować w marki nad którymi ma 100% kontrolę. I temu się nawet nie dziwię.
@Descent
co nie zmienia faktu że ea mogłoby wyjść i powiedzieć że to np. lucasfilm blokuje im projekty, a tak to przyjmują na klatę obelgi, złe spojrzenia i nienawiść fanów/graczy
Takie przypomnienie, że pracownicy Obsidianu w wolnym czasie zrobili kilka lat temu mapkę na silniku UE4.
https://www.youtube.com/watch?v=oGzB2p_SZsE
Ta pierwsze część star warsów.... właśnie mi przypomniałeś dzieciństwo
Poprawiłem. Teraz to bardziej dobitnie pokazuje jak EA nie ogarnia gier SW.
Ej, ale TFU2 wyszło chyba w 2010...
A ja sie wcale EA nie dziwie oni probowali juz zrobic wielka gre z star wars a mianowicie swtor i co gra przeszla f2p a gra kosztowala tyle co takie rdr2
Na pewno oni maja lepszych specow czy takie rpg sie sprzeda, a moze nie chca znowu ryzykowac i ladowac kasy w projekt ktory sie nie sprzeda wystarczajaco , lepiej zrobic sieciowke ktora na skinach zarobi tyle co gra single
Jakoś ten swtor to MMO, czyli idealna gra pod skiny, abonamenty, mikrotransakcje itd.
"kosztowala tyle co takie rdr2" xDD swotr kosztował ponoć 100mln$ a o rdr2 mówi się o około miliardzie zielonych więc co ty porównujesz
@chomik8767
Źródło. Ale nie znajdziesz takowego bo miliard na produkcję to po prostu bzdura. GTA V kosztowało 265 milionów łącznie z marketingiem i nie sądzę aby RDR2 kosztowało więcej.
Do 2013 swtor zarobił 165mln, możliwe jest, że już dawno spłacił koszta produkcji. Koszty utrzymania serwerów i tworzenia dodatków są, w porównaniu do kasy wpompowanej na początku, marginalne. Dzięki F2P EA wprowadziło sklepik, który minimalnym kosztem generuje ogromne pieniądze (loot boxy, czy ostatnio teksturki i modele broni za kilka kafli wirtualnej waluty możliwe do zakupienia bezpośrednio ze sklepu). Po premierze naprawdę duże pieniądze wydawca wydał jedynie na promocje dodatków, także SWTOR, mimo relatywnie małej społeczności graczy, jest dla EA opłacalny, jakby tak nie było to, by zamknęli serwery w ciągu dwóch miesięcy, bo w Exelu się świeci na czerwono, przeca to bezduszne korpo.
A po co komu jakieś Uncharted w świecie Star Wars? Kolejna gra-usługa z mikropłatnościami to jest to!
Scenarzysta Rogue One ma rację. Po prostu pycha i chciwość EA robi swoje.
Prawda jest taka, że danie EA wyłączności na robienie gier ze świata Star Wars przez 10 lat to najgorsze co mógł zrobić Disney z punktu widzenia graczy.
Obstawiam, że do końca tej umowy powstaną może jeszcze ze 2 gry, ale patrząc na to co robi EA, raczej nie będą jakieś super.
Gdyby dawali prawa różnym firmom, było by na pewno więcej gier i obstawiam, że przynajmniej kilka z nich byłoby bardziej udanych. A tak EA wie, że nie ma na tym polu konkurencji, więc się nie spieszy i nie specjalnie stara.
można mieć nadzieje że po tej umowie disney podpisze podobną z inną lub innymi
Prawda też taka, że w kopać się w licencję z EA to same problemy. Disney wkopał się na tyle lat, podobnie wiele lat straciło Porsche. Co prawda zaczęli z przytupem grą serii NFS Porsche, ale potem ta niemiecka marka też zniknęła z rynku gier samochodowych, bo EA ją blokowało nie dostarczając jednocześnie żadnego godnego produktu kiedy to Gran Turismo czy Forza rosły w siłę.
Wczoraj w końcu obejrzałem "Han Solo: Gwiezdne Wojny – historie" - na prawdę, starsze gówno.
Ale ból... Faktem jest, że w 2013 marka SW leżała odłogiem, więc pewnie EA nie zabuliło zbyt wiele za licencję. Teraz Disney płacze, bo EA nie robi nic żeby promować markę(wydawać gry) pomimo nowych filmów. A EA zapłaciło swoje i ma to gdzieś. Z jednej strony szkoda, z drugiej fajnie, że ktoś dowalił Disneyowi. :P
Dokładnie. To co EA robi z tą marką, to kpina. Zrobili dwie średnie gry multi, jedna miała baaardzo średnią kampanię. Teraz coś się tam tworzy. Być może dobra gra, ale no wątpię . Oprócz tej zapowiedzianej, pewnie zrobią trzecią część Multi (2021?) I jeszcze jakąś . Super. A ja chcę tylko strzelanki na szynach w stylu Coda(ale trochę mniej XD) Gry akcji na 20 godzin, i RPG z otwartym światem. I tyle. Ale od EA nie dostanę nic ponad średniaka.
EA sobie wymarzyło ze na marce SW zrobią takie same kokosy jak na FIFI'e czyli minimum roboty maksymalna monetyzacja, a taki dobry RPG czy nawet interesująca kampania do battlefronta słupki zysku w exelu nie zgadzają. Zrobią jeszcze parę mniejszych projektów na odczepnego żeby się Disney nie przyczepił ze nic nie robią i tyle no może jeszcze kolejnego battlefronta i tyle. 10 lat na ciekawe gry SW zmarnowane.
Pamiętacie Star Wars 1313? Gdzieś właśnie w okolicach 2013r jak ĘĄ nabyło prawa do gry to skasowano projekt, dobrze zapowiadający się, wyczekiwany tytuł. Czyli kolejna gra ze Star Wars zdeptana jak robal podłym butem EA...
czyli jeszcze musimy poczekać 5 lat, żeby zostawili to uniwersum ? :/
Prawda jest taka, że EA wzięło wyłączność na markę Star Wars tylko po to, by ich gry na tej licencji nie miały konkurencji.
Jeśli gra była równi zbędna i pozbawiona postaci z głębią, co Rogue Jeden, to się nię dziwię.
Coś czuję, że po tych wszystkich ostatnich smrodach z EA to nawet ze względów imagowych Disney nie przedłuży z nimi umowy. Myślę, że najprędzej zwrócą się do UBI bo ze wszystkich gigantów branżowych, oni mają obecnie bardzo dobrą passę, plus znacznie sprawniej niż EA tworzą gry, gdzie zarówno liczy się fabuła jak i są mało inwazyjnie upchnięte mikrotransakcje, na których można zarabiać.
Liczę na to i to bardzo. Najbardziej chciałbym, żeby dogadali się z 4A Games, bo osobiście uważam ich za aktualną czołówkę jeśli chodzi i tworzenie mega klimatycznych gier, ale to raczej za mały deweloper dla takiej firmy jak Disney i marka SW. Klimat jaki ci goście potrafią osiągnąć w Metrze jest niesamowity i pomysły, które mają na różne mechaniki. Od biedy już nawet będę zadowolony z Ubi i "assasynów" w świecie SW, FC czy już nawet Division, bo to nadal będzie lepsze niż wszystko co wychodzi spod szyldu tego zakłamanego i wstrętnego EA.
Nie wspomniano o SW:TOR, a tmczasem jest to bardzo dobra gra MMO. Po 7 latach ma od cholery zawartosci i BioWare wciaz dodaje cos nowego - choc w zolwim tempie niestety. Widac, ze do utrzymania gry pozostawiono minimalny zespol.
Ale jesli ktos lubi MMO, granie w gildii z innymi ludzmi, to polecam.
Całe te ich chore podejście do gier to wina tego zarządu co chce z każdej gry zrobić serie FIFA i na trybie Ultimate Team zarabiać miliony $$$. Może jak zarząd zmienią to coś się zmieni. A pamiętam jak kilka lat temu to EA przez chwilę był tym dobrym, a Ubisoft tym złym. Teraz rolę się zmieniły.